Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 928
  • 66 550

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä täällä tapahtuu?

Eikö se ole aika normaalia olla joskus pidempiä aikoja, joskus jopa viikkoja kirjoittelematta? En ymmärrä. Jengi on istunut puolen vuoden kakkujakin ilman sen suurempia kohinoita, ja nyt lyhyistä kesätauoistakin tehdään jotain paluujulistuksia.

Enkä tarkoita tätä viestiä edes vittuiluna, vaikka siltä se saattaa vaikuttaa. Pikemminkin aitona ihmettelynä. Mä olen selvästi tulossa vanhaksi, jos tämä on joku sukupolvikysymys.

Oot tulossa, korjaan, olet vanha. Käppyrä ei handlaa tätä uutta aaltoa ja siksi oot kävelykeppis kanssa outside. Vieläkö olet muuten kiukutellut naapuriin muuttaneen yksinhuoltajaäidin lasten liikkumisesta millin verran sun puolella tonttia vai onko sopu löytynyt? Vanhat miehet, kiukuttelee kaikesta ja kaikille.
 

Nick Neim

Jäsen
Oot tulossa, korjaan, olet vanha. Käppyrä ei handlaa tätä uutta aaltoa ja siksi oot kävelykeppis kanssa outside. Vieläkö olet muuten kiukutellut naapuriin muuttaneen yksinhuoltajaäidin lasten liikkumisesta millin verran sun puolella tonttia vai onko sopu löytynyt? Vanhat miehet, kiukuttelee kaikesta ja kaikille.
Ollaanpas hereillä siellä! Tai loppu on jäänyt näemmä pimentoon. Tapaus sai onnellisen lopun, kuten pari tuntia myöhemmin siihen ketjuun päivittelin.

Pari koiraa tosin tarvitsee vielä myrkyttää, niin on rauha maassa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ollaanpas hereillä siellä! Tai loppu on jäänyt näemmä pimentoon. Tapaus sai onnellisen lopun, kuten pari tuntia myöhemmin siihen ketjuun päivittelin.

Pari koiraa tosin tarvitsee vielä myrkyttää, niin on rauha maassa.

Allright, hienoa. Päivityksesi mennyt ohi multa, mutta nyt ollaan ajan tasalla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tervaleijonia tuli ostettua. Tuli jotenkin kaipuu niihin. Sitkeitä ovat, tarttuvat hampaisiin. Mutta hyviä kuitenkin ovat...nytkin imeskelen yhtä ja katselen Downton Abbeytä.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Tervaleijonia tuli ostettua. Tuli jotenkin kaipuu niihin. Sitkeitä ovat, tarttuvat hampaisiin. Mutta hyviä kuitenkin ovat...nytkin imeskelen yhtä ja katselen Downton Abbeytä.

Saatana että mulla on ikävä Pastiroleja. Ei vain niitä tervaversioita vaan myös aniksen makuisia ja sitten niitä loppuajan salmiakkipastiroleja, jolloin pastilli oli pyöreän sijaan soikea. Silloin tuli myös joku omenaversio, mutta siitä en muistaakseni välittänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Tervaleijonia tuli ostettua. Tuli jotenkin kaipuu niihin. Sitkeitä ovat, tarttuvat hampaisiin. Mutta hyviä kuitenkin ovat...nytkin imeskelen yhtä ja katselen Downton Abbeytä.
Isä osti aina tervaleijonia kun mentiin ysärin alussa kattoo kiekkoo hippokselle. Hyviä aikoja.
Isä kuoli tossa vähän aikaa sitten, kevyet mullat hänelle. Täytynee ostaa itekin aski.

E: tuli vaan muisto mieleen, en kerää mitään sääliä tässä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kiitos. On se lämmittävä versio. Nyt nukkumaan, aamulla työ kutsuu.
Isäni kanssa näytti 3 päivää mökillä olla riittämiin. Vittu, nyt menee hermo, tai siis meni. Kaksi päivää vielä pitäisi jaksaa ja huominen vielä sukulaisten kera. Tänään oli kaikki piirakanpaistot,no ”eihän tuota siikliä tms voi tarjota ja piirakkaan ihan väärää sientä, palju pitää pestä (se on juuri pesty ja nämä vieraat eivät sinne kuitenkaan mene).” Totesin illasta faijalle että tää on mun mökki, jos ei kelpaa, olkoon. Mä en ole sun vieraiden orja. Perkele.

E: vieraista osa on vegeä. No, ei siinä mitään. Sieni ja pinaattipiirakat meni siinä ohessa. Vegaaneja ei onneksi. V+++uh.

Saatan olla krapulassa kun vieraat tulevat. IDGAF.
 
Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Metoo kamppanja teki jälleen yhden väärän tuomion. Näyttelijä Kevin Spacey ei saa syytettä seksuaalisesta ahdistelusta. Joskushan hänet tuomittiin ennakkoon julkisuudessa. Ja mm. hänen elokuvia ei näytetty.
Julkiksilla on vaikeaa, jos joku haluaa heille ongelmia.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pyörälenkki kesti vajaa puoli tuntia ja oli vähän alle 7,5 kilometriä pitkä. Kuuntelin matkan aikana Guns N' Rosesia sekä Mötley Crüeta. Ajokeli on erinomainen ja näitä päiviä on aina yhtä suuri ilo kokea. Nyt välipalaksi banaani, rasiallinen mansikoita, rahkaa ja pähkinöitä. Kirjurinluodossa raikaa musiikki.

Eikö toi musiikin kuuntelu kuulokkeilla vie huomiota pois ajamisesta ja muiden tienkäyttäjien seuraamisesta. Voin itse vastata, kun kuitenkin kiellät. Kyllä vie. Ja etenkin tuollainen aggressiivinen musiikki, joka poikii aggressiivista ajotapaa. Tästä on ihan tutkimuksiakin, jos ei miehen sana riitä. Putkaan pitäisi tuommoiset pyöräilijät viedä ja pitää viikon leivällä ja vedellä. Pyöräilykortti pitäisi liittää suomen lakiin. Taidankin lähteä tekemään kansalaisaloitetta.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tee ihan rauhassa, niin kerkeän vielä tehdä parit lenkit ennen pidätystä. Älkää kuitenkaan rikkoko pyörääni, se on tähän täysin viaton.

No mutta vakavasti: ymmärrän kyllä viestisi ja tiedostan sen, että musiikki ei anna mahdollisuuksia kuunnella liikennettä tarkemmin. Mutta enpä minä nytkään hurjastellut laisinkaan. Poljin melko varovaisesti ja muistin kyllä pitää huolen siitä, ettei vaaratilanteita syntynyt. Minua voi pitää hölmönä, muttei idioottina. Voin silti myöntää tähän väliin, että olen tässä kevään ja kesän aikana kuunnellut paljon musaa korvakuulokkeilla ollessani vauhdissa ja välillä vauhti on yltynyt aika kovaksi. Vaaratilanteita ei ole syntynyt kuitenkaan juuri yhtään, jos ainuttakaan.

Jotain mun piti vielä sanoa, mutta unohdin. Antakaas hetki, niin koitan muistella... joo ei tule enää mieleen, perhana. No mutta, anteeksi ja hyvää päivänjatkoa.

Vaikka omien sanojesi mukaan vaaratilanteita ei ole syntynyt, niin se ei poista sitä tosiasiaa, että olet liikkuva vaara joka kerta kun vauhtisi ylittää 20km/h ja kuulokkeista kuuluu joko paradise city tai girls, girls, girls aiheuttaen sulle voittamattomuuden tunteen.

Kaikesta huolimatta hyvää ja ennenkaikkea turvallista pyöräilykesän jatkoa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vielä kun tämän ja huomisen päivän jaksaisi niin sitten alkaisi neljän viikon kesäloma. Tässä on juhannuksesta alkaen ollut silleen kivasti "toinen jalka lomalla" eli melkein kuukausi on tullut oltua enemmän tai vähemmän paskalla motivaatiolla töissä.

Kelitkin tässä sopivasti paranee, näillä näkymin pitäisi olla sellaiset n. 25 astetta lämmintä ainakin ensi viikolla. Ihan optimaalinen kesäkeli kyllä. Sopivasti lämmin mutta ei kuitenkaan liian kuuma.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
^Vielä kun huomisen ja ensi viikon jaksaisi niin alkaisi kolmen viikon kesäloma, koska kolme viikkoa on pituudeltaan paras mahdollinen ja elokuu ajankohtana paras. No on siinä pari päivää heinäkuutakin. Juurikin muiden työntekijöiden lomien myötä tässä on joutunut/päässyt vähän eri tehtäviin, ja haasteista huolimatta voisi sanoa vanhan sanonnan - "vaihtelu virkistää" - pitävän hyvin kutinsa. Viimeiset kolme viikkoa on herännyt töihin ihan eri fiiliksellä kuin vaikkapa vielä tuossa keväämmällä.

Loman pituudesta vielä, niin enhän minä koskaan ole neljää viikkoa lomalla ollutkaan. Kolme viikkoa olen pitänyt pariin otteeseen ja en usko että neljäs viikko toisi juuri lisäarvoa. Kahden viikon jälkeen on fiilis, että on levännyt hyvin ja periaatteessa voisi jo palata töihin, mutta oikein mielellään lomailee vielä sen viikon verran. Lisäksi jää sitä lomaa käytettäväksi tuonne myöhemmäksi, milloin viikkokin tuntuu pidemmältä pätkältä.

Yksi vuosi jouduin pitämään kesäloman pätkissä työnantajan määräyksestä. Kaksi viikon mittaista pätkää ja yksi kahden viikon pätkä. Tuo oli kyllä jo melko perseestä, ei siinä oikein levolliselta olo tuntunut koko kesänä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onpas kiva saada @Punamusta takaisin palstalle. Eihän hän ehtinyt kuin reilun kuukauden poissa olemaan ja sekin kuukausi meni taas yhdessä hujauksessa. Mutta kiva kun Punamusta tosiaan tulit joka tapauksessa takaisin!

Niin kuin olenkin jo todennut ja varmaan joku on saattanut huomatakin niin myös oma kirjoittamiseni palstalle on tässä kesän aikana myös selkeästikin vähentynyt. Palstaa olen silti aktiivisesti lukenut ja en osaisi täältä totaalitaukoa pitääkään mutta kirjoittamiseni on ollut kesän aikana vähäisempää. Ei vain ole ollut asiaa mistä kirjoittaa ja eikä ole tehnyt niin kovasti mieli tänne kirjoittaakaan.

Kesällä en ole tehnyt mitään ihmeellistä. Sitä asuntoa olen pyrkinyt etsimään itselleni. Vuokranantajat vastasivat hyvin ja nopeasti silloin viesteihin kun pisti menemään vain viestin missä ilmaisi kiinnostuksensa vuokrattavana olevasta asunnosta mutta sitten kun kirjoittaa viestiin lisää stooria ja taustaa itsestään sekä tietoa merkinnöistä luottotiedoissa niin ei kukaan vastaa.

No koen silti järkeväksi pelata mahdollisimman avoimilla korteilla ja kertoa itsestäni tietoja sillä sitten ei ainakaan hukkaa omaa aikaansakin sellaisiin kohteisiin joihin ei kuitenkaan ole mahdollista päästä asumaan.

Olen muuten ensimmäisiä kertoja tässä tämän kuun aikana tilannut ruokaa sellaisista nettikaupoista kuin Fiksuruoka ja Matsmart. Minun mielestäni kun tilaa järkevästi ja suunnitellusti niin noista kaupoista tilaamalla ruokaa voi säästää. Onkohan kukaan muu täällä tilannut ruokaa kyseisistä kaupoista?

Paljonhan noissa kaupoissa on myynnissä sellaista puolivalmista ruokaa. Ainoastaan vesi pitää korkeintaan lisätä ja ruoka lämmittää niin ruoka on valmista. Yllättävän hyviä tuotteita silti ja onhan ruoanvalmistus nyt nopeaa ja helppoa. Sekä kaupassa ei tarvitse käydä ihan niin usein ja ostaa kaupoista niin paljoa kun tilaa noista kaupoista kerralla enemmän ja raahaa tilaukset sitten Postista kotiin.

Ensimmäiset kokemukset noista Fiksuruoasta ja Matsmartista on kyllä positiivisia. Mutta mieluusti luen muidenkin kokemuksia ja ajatuksia näistä firmoista.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eikö toi musiikin kuuntelu kuulokkeilla vie huomiota pois ajamisesta ja muiden tienkäyttäjien seuraamisesta. Voin itse vastata, kun kuitenkin kiellät. Kyllä vie. Ja etenkin tuollainen aggressiivinen musiikki, joka poikii aggressiivista ajotapaa. Tästä on ihan tutkimuksiakin, jos ei miehen sana riitä. Putkaan pitäisi tuommoiset pyöräilijät viedä ja pitää viikon leivällä ja vedellä. Pyöräilykortti pitäisi liittää suomen lakiin. Taidankin lähteä tekemään kansalaisaloitetta.
Näin yhden tyypin pyöräilemässä, jolla oli toisessa kädessä puhelin ja toisessa sateenvarjo. Kuulokkeita ei näkynyt.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minäkin pyöräilin. Toisessa kädessä oli ohjaustanko ja toisessa... no siinä oli ohjaustanko. 15 kilsaa pyöräilin ja tietenkin kypärä päässä. Hyvin kulki joo...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vielä kun tämän ja huomisen päivän jaksaisi niin sitten alkaisi neljän viikon kesäloma. Tässä on juhannuksesta alkaen ollut silleen kivasti "toinen jalka lomalla" eli melkein kuukausi on tullut oltua enemmän tai vähemmän paskalla motivaatiolla töissä.

Kaikenlaisia roistoja sitä riittää ja tuo on siis totta. Ruotsalainen kaverini on Lontoossa IT-hommissa pikkupomona. Siellä viktoriaaniseen aikaan jämähtäneessä maassa on pakko olla töissä klo 9.00 - 18.00, vaikka softaa siis näpräävät. Tai yhdeksän jälkeen saa tulla, mutta ei aikaisemmin lähteäkseen ennen kuutta.

Neuvottelut jatkuvat vielä ja tällä hetkellä työnantajan kanta on se, että jos johtaja lähtee viideltä, niin kukaan alainen ei sitten enää tee mitään ja alkaa valmistautua kotiin lähtöön.

Ei uskoisi, mutta tämä tarina on tosi. Hän on ollut vasta lyhyen aikaa tuolla puljussa ja lopputilikin on mahdollinen, jos tähän jäykkyyteen ei saada selvyyttä.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sata viestiä merkkipaaluun.
Itsellä vähän alle 200. Vuosi tulee täyteen syyskuun alussa. Onneksi alkaa harjoituskausi jo elokuussa, joten saattaa tulla tonni täyteen vuodessa. Aika maltillinen määrä, koska en vietä aikaa noissa otteluseurannoissa pahemmin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sata viestiä merkkipaaluun.

Minulla on näköjään alle sata tuhanteen tykkäykseen. Tuohan on aivan järjetön määrä. Noillehan on oma ketjunsa ja sieltä voisi kysyä miltä se siis käytännössä näyttää, jos koko ajan tulee jotain alertteja, notifikaatioita ja muita hälytyksiä.

Kyllä siinä vain on syy miksi ne laitetaan pois päältä kaikista softista eikä tokikaan ole mikään vain kiekkopalstaspesifinenjuttu.
 

Glove

Jäsen
Tein jotain ensimmäistä kertaa elämässäni. Tilasin nettikaupasta uuden rullaverhon kun tässä uudessa kämpässä on isompi ikkuna makuuhuoneessa kuin vanhassa. Saa ottaa kohta tuon verhon virkaa toimittaneen lakanan pois ikkunasta kunhan uusi tulee. Monta verhoa olen kyllä laittanut paikalleen, mutta exä hoiti ostokset. Mulle jäi tuo edellinen rullaverho kun erottiin ja nyt tuli sitten semmoinen ikkuna, että se olikin väärän kokoinen. Onhan se toki vanha ja kulunut, joten kai se on jo aika vaihtaa uuteen.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Putkahti vaan mieleen että lienee erilaiset fiilarit tällä hetkellä Granlundin morsiamella ja fitness-Sofialla. High and low.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös