Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 847 575
  • 11 232

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Taloussanomissa oli juttu nuukailusta ja nuukailuvinkeistä.
Jutussa mainittiin mm:
"jopa hernekeiton herneet voi uusiokäyttää liottamalla ja siivilöimällä herneet uudelleen käytettäväksi."
Selittäkää nyt joku mitä hemmettiä tämä tarkoittaa? Onko paskasta eroteltava sulamattomat herneet vai miten muka hernekeiton voi valmistaa niin, että herneitä jää uusiokäyttöön?
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006169662.html
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun olet tomaatit kastellut ja marjapensaat tarkistanut ja imeskellyt parit tervaleijonat, niin ois kiva jos insinööri @Iisoppi vastaisit seuraavaan kysymykseen.

Pesin vesipulloni pesukoneessa ja nyt se ei enää pysy pystyssä se pullo. Oikeasti. Se on tuollainen kaupan fun light pullo ja mulla toiminut salilla vesipullona. Mistä johtuu, että pullolla mennyt tasapaino konepesun jälkeen? Muuten kyllä ihan toimiva ja ehjä, eikä silmämääräisesti mennyt mitenkään kasaankaan pesussa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mistä johtuu, että pullolla mennyt tasapaino konepesun jälkeen?
Luulen että se on kärsinyt liiallisesta lämmöstä ja mekaanisesta pyörityksestä. Kun pesukone pesee lämpimällä vedellä niin muovi pehmenee ja muotoutuu uudelleen... vaikka ei sitä ulospäin näe niin pullon painopiste on voinut muuttua muovin pienenkin muovautumisen takia. Oikeasti en kyllä tiedä... Esittämäni asia saattaa olla syy... Saatan olla väärässäkin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Luulen että se on kärsinyt liiallisesta lämmöstä ja mekaanisesta pyörityksestä. Kun pesukone pesee lämpimällä vedellä niin muovi pehmenee ja muotoutuu uudelleen... vaikka ei sitä ulospäin näe niin pullon painopiste on voinut muuttua muovin pienenkin muovautumisen takia. Oikeasti en kyllä tiedä... Esittämäni asia saattaa olla syy... Saatan olla väärässäkin.

Kiitos vastauksesta ja itsekin ajattelin sen liittyvän jotenkin lämpötilaan, mutta kun kerran palstalla on insinööri niin parempi kysyä kuin mutuilla. Enpähän toiste pese noita pulloja.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos vastauksesta ja itsekin ajattelin sen liittyvän jotenkin lämpötilaan, mutta kun kerran palstalla on insinööri niin parempi kysyä kuin mutuilla. Enpähän toiste pese noita pulloja.
Itse pesin hiilihapotuskoneen pullot pesukoneessa ja ne oli entisiä pulloja sen jälkeen. Ei siinä kyljessä näköjään turhaan lue, että vain käsinpesu.

Ihme roskaa nykyään valmistetaan, kun ei mitään kestä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itse pesin hiilihapotuskoneen pullot pesukoneessa ja ne oli entisiä pulloja sen jälkeen. Ei siinä kyljessä näköjään turhaan lue, että vain käsinpesu.

Ihme roskaa nykyään valmistetaan, kun ei mitään kestä.
Eikä noita kultauksella varustettuja perintöastioita voi laittaa koneeseen ja mikrostakin kuuluu kummaa rätinää. Ihmeellisiä juttuja.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Äh, eli mun elinikänä kaikki on ollu alusta saakka persiillään. I was fucked to begin with.
Entähän vuodesta 2001 eteenpäin, paljonkohan maailma on huonontunut tai tasoittunut laadultaan siitä lähtien... no olkoot maailma kuinka huono tahansa, me pärjäämme kyllä. Ihmiset ovat aina pärjänneet, ja maailma muuttuu jatkuvasti. Ja mikä olisikaan elähdyttävintä elämässä, kuin päästä aidosti vaikuttamaan muutosprosessiin.
1991 asti asiat oli vielä oikeesti hyvin maailmassa. Vuoden 2008 finanssikriisiin asti asiat olivat vielä ihan ok, sitten vielä siedettävät Haramben kuolemaan asti vuonna 2016. Sen jälkeen ei tässä maailmassa ole ollut mitään toivoa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
1991 asti asiat oli vielä oikeesti hyvin maailmassa. Vuoden 2008 finanssikriisiin asti asiat olivat vielä ihan ok, sitten vielä siedettävät Haramben kuolemaan asti vuonna 2016. Sen jälkeen ei tässä maailmassa ole ollut mitään toivoa.
Suomessa 90-luvun alussa historian pahimpia lamakausia täällä. Ihan vtun huonosti oli asiat silloin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös