Via Dolorosan voimasuhdearvioinnit 2019–2020

  • 50 030
  • 157

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Käytännössä aina kun tällä keskustelupalstalla (tarkoitan koko Jatkoajan keskustelua) annetaan numeroarvioita pelaajista, niin se saa aikaan uutta vertailua tai uusia näkemyksiä jostakin pelaajasta tai pelaajista. Vaikka se varmaan joskus ärsyttää, niin on ainakin saatu keskustelua liigan pelaajista. Väittäisin myös, että keskustelun avulla on saatu lisätietoa uusista ja vanhoistakin pelaajista.

Tietenkin ja tämä on luonnollista että kehittävää sekä varmaan joidenkin osalta mielenkiintoista. Mutta mikä on se raja, että kuinka kauan jaksetaan vääntää kahdesta joukkueesta ja näiden joukkueiden pelaajista. En vähättele joukkueina SaiPaa taikka Ässiä, mutta on tämä nyt mielestäni aivan naurettavaa, että nussitaan pilkkua yksittäiden pelaajien arvioista ja sivu sekä ketju toisensa jälkeen keskustellaan Ässistä ja pyydetään perusteluita ja perusteluita ja sitten vängätään ja vängätään ja sama saatanan ralli päivän päästä.

Kyllä minä olen valmis perustelemaan kirjoituksiani ja arvioitani täällä, mutta kohtuus mielestäni kaikessa. Ei kiinnosta päivää toisesta perustella, miksei joku pelaaja saanut vaikka 0.5 arvosanaa korkeamman numeron, taikka miksi kaverin pelaaja on yhden pykälän parempi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä mitä veikeetä siinä olisi, kun mestarijoukkueen puolustuksen kivijalka olisi SaiPassa ykköspuolustaja.

Jotenkin veikeetä on mielestäni vieläkin näiden yksittäisten pelaajien nostaminen framille ja sitten keskustellaan ja väännetään, kuinka meidän Töppönen on parempi kuin naapurin Nöppönen ja missään nimessä ainakaan Höppönen vähän kauempaa ei voi olla joukkueemme ykköspelaaja.

Jos nyt saivarrellaan, niin minä uskoisin esim. Robin Pressin olevan aivan selkeä ykköspuolustaja SaiPassa sekä Ässissä, mutta annoin hänelle silti arvosanan 2.5. Voidaan siis varmaan todeta, että Aleksi Varttinen, S-P Riikola on samaa tasoa Lukon yhdestä ykköshankinnasta ja Autio sekä Niemeläinenkin selvästi parempi!

Edit. Ja @Sörsseli sinulle kun tilastot tuntuvat aina olevan yksi tärkeimmistä kriteereistä mitä haluat nostaa ylös keskusteluun, niin muuan puolustaja Pressillä ja tehokkaammalla keskushyökkääjä Spinkillä on yhtä paljon tehopisteitä viimekaudella ja Press kaikenlisäksi pelasi 11 ottelua vähemmän. Tämänhän perusteella Pressin pitäisi olla aivan herra ja hidalgo.
Nii i ja aattelepa mikä se ero on Pressin ja Karjalaisen välillä? Näillä jätkillä tuo ero on kolme kertaa tuo Niemeläiseen oleva "selkeä ero"!
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tietenkin ja tämä on luonnollista että kehittävää sekä varmaan joidenkin osalta mielenkiintoista. Mutta mikä on se raja, että kuinka kauan jaksetaan vääntää kahdesta joukkueesta ja näiden joukkueiden pelaajista. En vähättele joukkueina SaiPaa taikka Ässiä, mutta on tämä nyt mielestäni aivan naurettavaa, että nussitaan pilkkua yksittäisistä pelaajien arvioista ja sivu sekä ketju toisensa jälkeen keskustellaan Ässistä ja pyydetään perusteluita ja perusteluita ja sitten vänkätään ja vänkätään ja sama saatanan ralli päivän päästä.

Kyllä minä olen valmis perustelemaan kirjoituksiani ja arvioitani täällä, mutta kohtuus mielestäni kaikessa. Ei kiinnosta päivää toisesta perustella, miksei joku pelaaja saanut vaikka 0.5 arvosanaa korkeamman numeron, taikka miksi kaverin pelaaja on yhden pykälän parempi.
Tuo tuntuu varmaan sinusta rankalle kun yrität värittää mustaa valkoiseksi, etkä ole yhtään valmis kyseenalaistamaan omaa arviotasi.

Ja heti se näköjään taas räjähti kun unohdin kirjoittaa... Anteeksi kun joudut asiasta vielä keskustelemaan. Mitä nöyrimmin ja kunnioittavammin lähestyn sinua taas keskustelun tiimoilta. Jos aikasi on kuitenkin kortilla, tai keskustelu ei muuten vaikuta mielekkäältä, ei tarvitse ottaa osaa keskusteluun. En pahoita mieltäni.

Valitettavasti ketkään muut kuin parit Ässä ja SaiPa kannattajat eivät tunnu olevan kiinnostuneita keskustelemaan voimasuhteista kanssasi. Ja yrität kitkeä tämän vähäisenkin keskustelun... Tätä minä en ymmärrä.
 

Barney

Jäsen
Tsemppiä @Ruuhkis. Se on ihan tuttu tunne, että keskustelusta häviää mielekkyys, kun keskustelun toisella osapuolella jää levy pahasti päälle. Suosittelen, että jätät osallistumatta keskusteluun, sillä muuten keskustelut vielä huhtikuussa siitä kuinka julmalla tavalla olet aliarvioinut Ässiä. Loppujen lopuksi sillä ei ole kokonaisuuden kannalta mitään väliä, että saako joku vitun Varttinen puoli pistettä enemmän vai ei. Ei se paska kuitenkaan muutu konvehdiksi, vaikka sitä koittaisi vähän kuorruttaa.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Valitettavasti ketkään muut kuin parit Ässä ja SaiPa kannattajat eivät tunnu olevan kiinnostuneita keskustelemaan voimasuhteista kanssasi. Ja yrität kitkeä tämän vähäisenkin keskustelun... Tätä minä en ymmärrä.

Keskustelemisen ja vänkäämisen ero on joskus pieni.

Muistelisin lukeneeni, että @Ruuhkis on arvosanassa ottanut huomioon myös roolituksen, eli Miro Karjalaisen nelonen ei automaattisesti kai tarkoita sitä, että olisi jossakin joukkueessa selvä ykköspakki.

-----

Jahka saa omat arviot tehtyä, niin täytyy tulla tekemään parempaa vertailua.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On suorastaan huvittavaa miten paljon eräät jaksavat vääntää yksittäisten pelaajien arvosanoista. Ruuhkiksen kannalta tämä ei kuitenkaan ole huvittavaa, joten pyytäisin muilta hieman kunnioitusta. Eri mieltä saa olla, mutta toisten näkemyksiäkin voi silti kunnioittaa.

Minäkin olen useamman JYPin pelaajan kohdalla hieman eri mieltä Ruuhkiksen kanssa, ja lyhyesti näistä keskustelimme kun JYP-arviot ensimmäistä kertaa tulivat esille. Ei siitä tarvitse kuitenkaan enempää lähteä vääntämään. Minä kunnioitan Ruuhkiksen näkemyksiä, vaikka minulla on omatkin näkemykseni. Kauden aikana sitten nähdään miten lopulta käy.

Ruuhkis on kuitenkin kärsivällisesti perustellut omia arvioitaan, joten niitä on helppo kunnioittaa. Nyt on nähty jo monien muidenkin arviointeja, mutta toistaiseksi pidän Ruuhkiksen arvioista kokonaisuutena eniten.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
On suorastaan huvittavaa miten paljon eräät jaksavat vääntää yksittäisten pelaajien arvosanoista. Ruuhkiksen kannalta tämä ei kuitenkaan ole huvittavaa, joten pyytäisin muilta hieman kunnioitusta. Eri mieltä saa olla, mutta toisten näkemyksiäkin voi silti kunnioittaa.

Minäkin olen useamman JYPin pelaajan kohdalla hieman eri mieltä Ruuhkiksen kanssa, ja lyhyesti näistä keskustelimme kun JYP-arviot ensimmäistä kertaa tulivat esille. Ei siitä tarvitse kuitenkaan enempää lähteä vääntämään. Minä kunnioitan Ruuhkiksen näkemyksiä, vaikka minulla on omatkin näkemykseni. Kauden aikana sitten nähdään miten lopulta käy.

Ruuhkis on kuitenkin kärsivällisesti perustellut omia arvioitaan, joten niitä on helppo kunnioittaa. Nyt on nähty jo monien muidenkin arviointeja, mutta toistaiseksi pidän Ruuhkiksen arvioista kokonaisuutena eniten.
WAU! Keskustelit lyhyesti! Siinä onkin ihailtava ominaisuus palstalaisessa. Onnea.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Keskustelemisen ja vänkäämisen ero on joskus pieni.

Muistelisin lukeneeni, että @Ruuhkis on arvosanassa ottanut huomioon myös roolituksen, eli Miro Karjalaisen nelonen ei automaattisesti kai tarkoita sitä, että olisi jossakin joukkueessa selvä ykköspakki.

-----

Jahka saa omat arviot tehtyä, niin täytyy tulla tekemään parempaa vertailua.
Minulla ei ainakaan ole hajuakaan, missä se raja menee. Ilmeisesti olen käsittänyt väärin ja täällä ei pitäisi keskustella aiheista. Aiheista tulisi varmaankin antaa molemmin puoleinen lausunto ja sitten nostetaan jalat pöydälle.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihanko oikeasti ajattelit, että tällainen kommentti oli tarpeellista tuohon viestiin kirjoittaa? Ja tällaisten viestien jälkeenkin vielä ihmettelet, jos joku huomauttaa keskustelutavoista sinulle?
Ajattelitko oikeasti kirjoittaa tähän ketjuun jotain myös itse ketjun aiheesta? Vai onko tarkoituksesi vain terrorisoida keskustelua?
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tsemppiä @Ruuhkis. Se on ihan tuttu tunne, että keskustelusta häviää mielekkyys, kun keskustelun toisella osapuolella jää levy pahasti päälle. Suosittelen, että jätät osallistumatta keskusteluun, sillä muuten keskustelut vielä huhtikuussa siitä kuinka julmalla tavalla olet aliarvioinut Ässiä. Loppujen lopuksi sillä ei ole kokonaisuuden kannalta mitään väliä, että saako joku vitun Varttinen puoli pistettä enemmän vai ei. Ei se paska kuitenkaan muutu konvehdiksi, vaikka sitä koittaisi vähän kuorruttaa.
Katoppa vähän mihin oot viimiset kymmenen??? viestiäs tällä palstalla suunnannut ja mieti sitten kukakohan se on, kenellä jäi levy päälle.
 

Barney

Jäsen
Katoppa vähän mihin oot viimiset kymmenen??? viestiäs tällä palstalla suunnannut ja mieti sitten kukakohan se on, kenellä jäi levy päälle.
Kävin katsomassa. Viimeiset kymmenen viestiäni on laitettu kuuteen eri ketjuun ja ne ovat käsitelleet eri aiheita. Mitä tämä nyt todistaa?
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tietenkin ja tämä on luonnollista että kehittävää sekä varmaan joidenkin osalta mielenkiintoista. Mutta mikä on se raja, että kuinka kauan jaksetaan vääntää kahdesta joukkueesta ja näiden joukkueiden pelaajista. En vähättele joukkueina SaiPaa taikka Ässiä, mutta on tämä nyt mielestäni aivan naurettavaa, että nussitaan pilkkua yksittäiden pelaajien arvioista.

Juuri näin. Nämä ovat melestäni erittäin hyviä suuntaa-antavia arvioita ja turha puuttua sen enempää yksityiskohtiin.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Arvosana-Valmennus-Puolustus-Keskikaista-Laitahyökkäys-MV

1. HIFK 22.87 - 5.25 - 4.88 - 3.62 - 4.12 - 5
2. Tappara 22.87 - 6 - 4.88 - 4.37 - 4.12 - 3.5
3. Kärpät 22.84 - 7.5 - 4.78 - 3.75 - 3.81 - 3
4. HPK 21.09 - 7.5 - 4.78 - 3.5 - 3.31 - 2
5. Ilves 20.94 - 6.75 - 4.26 - 3.25 - 3.18 - 3.5
6. Pelicans 19.69 - 6 - 3.22 - 3.75 - 3.62 - 3
---------------------------------------------------------------------------------
7. Lukko 19.5 - 5.25 - 3.43 - 4.25 - 3.37 - 3
8. Jyp 19.48 - 5.25 - 3.53 - 3.5 - 3.18 - 4
9. Sport 17.13- 5.25 - 3.01 - 3.87 - 3 - 2
10. TPS 16.9 - 3 - 3.22 - 3.75 - 2.93 - 4
---------------------------------------------------------------------------------
11. KalPa 15.88 - 3 - 3.01 - 2.75 - 3.12 - 4
12. KooKoo 15.67 - 3 - 3.12 - 2.62 - 2.93 - 4
13. SaiPa 15.63- 4.5 - 3.32 - 2.75 - 3.06 - 2

14. Ässät 15.38- 5.25 - 3.32 - 2.5 - 2.31 - 2
15. Jukurit 14.53 - 3.75 - 3.22 - 2.25 - 2.81 - 2.5

Vahvistujat boldattu.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo on kyllä ollut hienoa lueskella tätä ketjua, kun turha keskustelu yksittäisistä pelaajista on lopetettu ja on päästy keskittymään vain oleellisiin asioihin.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Vahvistujat boldattu.

Mites Ilveksen maalivahdit, kun seura tiedotti tällä viikolla että Dostal pelaa ensi kauden Tampereella? Maalivahtikaksikko ei siis ole Kolppanen-Mäkiniemi (3.5) vaan Dostal-Kolppanen. Tuo kaksikko sanojesi mukaan "löisi kaksikon potentiaalin uusiin ulottuvuuksiin" joten mitä käy arvosanalle?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mites Ilveksen maalivahdit, kun seura tiedotti tällä viikolla että Dostal pelaa ensi kauden Tampereella? Maalivahtikaksikko ei siis ole Kolppanen-Mäkiniemi (3.5) vaan Dostal-Kolppanen. Tuo kaksikko sanojesi mukaan "löisi kaksikon potentiaalin uusiin ulottuvuuksiin" joten mitä käy arvosanalle?

Eikö Ilves tiedoittanut Thomsonin jatkavan Tampereella, ei Dostalia? Minulla ainakin mennyt ihan ohi.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
1. HIFK 22.87 - 5.25 - 4.88 - 3.62 - 4.12 - 5
2. Tappara 22.87 - 6 - 4.88 - 4.37 - 4.12 - 3.5
3. Kärpät 22.84 - 7.5 - 4.78 - 3.75 - 3.81 - 3
4. Ilves 22.38 - 6.75 - 4.26 - 3.87 - 3.5 - 4
5. HPK 21.09 - 7.5 - 4.78 - 3.5 - 3.31 - 2
6. Lukko 20.4 - 5.25 - 4.58 - 4.25 - 3.37 - 3
---------------------------------------------------------------------------------
7. Pelicans 20.19 - 6 - 3.22 - 3.75 - 3.62 - 3.5
8. Jyp 19.48 - 5.25 - 3.53 - 3.5 - 3.18 - 4
9. TPS 17. 28- 3 - 3.53 - 3.75 - 3 - 4
10. Sport 17.13- 5.25 - 3.01 - 3.87 - 3 - 2
---------------------------------------------------------------------------------
11. KalPa 15.88 - 3 - 3.01 - 2.75 - 3.12 - 4
12. KooKoo 15.67 - 3 - 3.12 - 2.62 - 2.93 - 4
13. SaiPa 15.63- 4.5 - 3.32 - 2.75 - 3.06 - 2
14. Ässät 15.38- 5.25 - 3.32 - 2.5 - 2.31 - 2
15. Jukurit 14.53 - 3.75 - 3.22 - 2.25 - 2.81 - 2.5

Ruotsalainen ja Reunanen laskettu pelaavan Liigassa, Dostal lisätty ja Palloseuran hankinnat lisätty.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös