Patrik Laine – suomalaisen supertähden ura jään ulkopuolella

  • 38 008
  • 261
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei kuitenkaan läheskään yhtä noloa kuin kommentoida tällaiseen sävyyn sellaisen ihmisen elämänvalintoja, josta ei tiedä käytännössä yhtään mitään.
Ja sinä olet tässä se fiksu, kun tulet puolestasi minun ajatusmaailmaa moittimaan?

Kyllä mä pidän Lainetta vähän reppanana, kun ei pärjää edelleenkään, vuosien asumisen jälkeen, ominpäin ulkomailla. Ajatelkoon muut minun mielipiteestäni mitä tykkäävät.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Unohdatte tässä tärkeimmän asian: Pate ei taistele ilmastonmuutosta vastaan! Hän voisi näyttää mallia ja ajella jollain ekologisella, vähän kuluttavalla ja vähän päästävällä autolla, mutta hän valitsi ajella paljon kuluttavalla ja paljon päästävällä tehokkaalla Bemarilla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllä mä pidän Lainetta vähän reppanana, kun ei pärjää edelleenkään, vuosien asumisen jälkeen, ominpäin ulkomailla. Ajatelkoon muut minun mielipiteestäni mitä tykkäävät.
Mahtaako tuolla nyt kauhean monta alle 25-vuotiasta pelaajaa olla, joka pesisi itse pyykkinsä ja kokkaisi itse ruokansa? Se siitä ominpäin pärjäämisestä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mahtaako tuolla nyt kauhean monta alle 25-vuotiasta pelaajaa olla, joka pesisi itse pyykkinsä ja kokkaisi itse ruokansa? Se siitä ominpäin pärjäämisestä.
Sidney Crosby taisi asua hyvinkin pitkään Mario Lemieuxin nurkissa. Vittu mikä luuseri.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
EU study: How long do young people wait to move out of their parents house by country - Business Review

Siitä voi lukea kuinka useat 25-34 vuotiaat ovat muuttaneet pois kotoaan EU-alueella.
Mitä tällä nyt yritetään todistella? Pointti on siinä, että jos lähdetään maailmalle työn perässä, pitää olla valmis myös muuten itsenäistymään. Äitin pojat voi pysytellä peräkammareissaan minun puolestani vaikka hamaan tappiin asti.

Ja kuten sanoin, minusta on normaalia jos äiti tai isä lähtee aluksi mukaan katsomaan vähän nuoren perään. Neljännen vuoden lähtiessä ulkomailla liikkeelle ei olla kuitenkaan enää "alussa", vaan tuossa vaiheessa pitäisi pystyä pärjäämään jo ilman äidin apua. Ottaisi vaikka muijansa mieluummin mukaan. Mutta tajunneeko tuo reppana vielä edes pillun päälle mitään.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mitä tällä nyt yritetään todistella? Pointti on siinä, että jos lähdetään maailmalle työn perässä, pitää olla valmis myös muuten itsenäistymään. Äitin pojat voi pysytellä peräkammareissaan minun puolestani vaikka hamaan tappiin asti.

Ja kuten sanoin, minusta on normaalia jos äiti tai isä lähtee aluksi mukaan katsomaan vähän nuoren perään. Neljännen vuoden lähtiessä ulkomailla liikkeelle ei olla kuitenkaan enää "alussa", vaan tuossa vaiheessa pitäisi pystyä pärjäämään jo ilman äidin apua. Ottaisi vaikka muijansa mieluummin mukaan. Mutta tajunneeko tuo reppana vielä edes pillun päälle mitään.
Yritä nyt ymmärtää, että nuo jantterit ovat olleet koko ikänsä toisten passattavina ja ovat sitä peliuransa loppuun asti. Joku poikkeus voi olla, mutta ne ovat harvassa. Oli se sitten äiti, tyttöystävä, puoliso, random-perhe tai ihan palkattu henkilökunta, nuo osaavat hädin tuskin tilata ruokansa ravintolassa. Lehtipihvi raneilla. Paten valmistautuminen ammattilaiseksi on alkanut jo teininä ja koko perhe on ollut varmistamassa, että Pate pystyy keskittymään vain ja ainoastaan pelaamaan ja harjoittelemaan. Ja sama koskee suurinta osaa kanadalaisiakin. Luistimennauhansa osaavat solmia, siihen loppuu käytännön taidot kaikilta. Miksi osoitat sormella Patea, joka sattui valitsemaan keskimääräistä luotettavamman ihmisen hoitamaan niitä arkiasioita? Mikset osoita niitä, jotka talutetaan kädestä pitäen kokeneen pelaajan kotiin alivuokralaiseksi? Ihan yhtä remppanoita ovat kaikki, jos mittariksi otetaan omillaan pärjääminen. Paten äiti on tällä hetkellä henkilökuntaa, ei äiti siinä mielessä kuin sinä sen ymmärrät.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Patrik Laine avautuu NHL-miljonäärin arjesta: äiti tekee ruoan ja kuljettaa autolla – "Sinäkin asuisit äitisi kanssa, jos voisit"

Aamulehden juttu 1,5v takaa..Tuskin mikään muuttunut? Mutta voi ainakin keskittyä peleihin ja peleihin. Ja jos tyttöystäväkin asuu (ko?) Suomessa niin ei tarvitse vääntää arjen asioista hänenkään kanssa. Eikä äidin, kun on kuulema henkilökuntaa.

Winnipeg Is Good | By Patrik Laine

edit: nopealla googlauksella kehiin myös tuo alkuperäinen tarina. (saattaa olla linkitetty aikaisemminkin palstalle)
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Noniin. Nyt kun on oma ketju asiallisuuksille, niin toivottavasti nämä wnb-moderaattorit eivät jatkossa kitise keskustelun tasosta niin paljoa.

Eihän siinä mitään vikaa ole kun äiti tai tyttöystävä hoitaa ruoat sekä muut käytännön asiat. Laine on satsannut lähes kaiken jääkiekkoon ja tottakai saa jo nyt sellaisen sopimuksen mikä mahdollistaa hyvän tulevaisuuden. Eli uhraus on kannattanut.

Laine on erittäin lahjakas kiekkoilija ja nykyisinkin huipputason pelaaja. Asennekin vaikuttaa voittajan asenteelta. Kuitenkin jotenkin itselle tulee useasti sellainen fiilis ettei kaveri tee ihan kaikkea uransa eteen mitä voisi. Toivon olevani väärässä.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Muistelen lukeneeni jutun Tyler Seguinin asumisesta Sveitsissä työsulkukaudella, että miehen kämppä oli ollut asumisen jäljiltä täynnä pitsalaatikoita ja oli pessyt vaatteensa astianpesukoneessa. Siinä on sentään hieno ja itsenäinen mies, joka ymmärtänee myös pillun päälle.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Onha se nyt valehtelematta aivan vitun säälittävää että.aikuinen mies raahaa äitinsä toiselle puolelle maailmaa koska ei itse ilmeisesti osaa kokata/pyykätä/whatnot.
Pitää kyllä vähän vanhempiakin kritisoida, lätkästara tai ei, joku raja nyt kakaran paasauksessakin pitää olla.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Mitä tällä nyt yritetään todistella? Pointti on siinä, että jos lähdetään maailmalle työn perässä, pitää olla valmis myös muuten itsenäistymään. Äitin pojat voi pysytellä peräkammareissaan minun puolestani vaikka hamaan tappiin asti.

Ja kuten sanoin, minusta on normaalia jos äiti tai isä lähtee aluksi mukaan katsomaan vähän nuoren perään. Neljännen vuoden lähtiessä ulkomailla liikkeelle ei olla kuitenkaan enää "alussa", vaan tuossa vaiheessa pitäisi pystyä pärjäämään jo ilman äidin apua. Ottaisi vaikka muijansa mieluummin mukaan. Mutta tajunneeko tuo reppana vielä edes pillun päälle mitään.

Tämä viesti taisi lipsahtaa väärään ketjuun, sopisi paremmin tuonne Puljun vastaavaan. Osaako Puljun äiti kokata ja jos osaa niin mikä mahtaa olla bravuuri?
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Sinänsä ymmärrän Lainetta hyvin sen osalta, että mutsi on mukana jonkun taloudenhoitajan tai vastaavan sijaan. Varmasti mutsille mukavampi tehdä vähän safkaa ja pestä välillä pyykkejä jossain kunnon lukaalissa, kuin tehdä sama jossain Hervannan kerrostalossa ja käydä siinä sivussa "oikeissa töissä". Sellainen kevyt laskeutuminen kohti eläköitymistä ja varmasti luksusta löytyy sen verran, että pojan ollessa pelireissuilla ei tarvitse tylsyyteen kuolla tai esimerkiksi raha-asioista huolehtia. Saman "vapauttamisen oravan pyörästä" kun järkkäisi mamman pysyessä Suomessa, niin luulisi ainakin verottajan kohta ryhtyvän perimään lahjaveroista masseja ja muuta mukavaa.

Ja rehellisesti sanoen, jos mun tulot olisivat Laineen luokkaa, niin yhtään koneellista pyykkiä en todellakaan pesisi, tekisi safkaa itse tai siivoaisi. Erittäin todennäköisesti mutsin sijaan noita toki kuitenkin hoitaisi joko tyttöystävä tai palkattu henkilö.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Onha se nyt valehtelematta aivan vitun säälittävää että.aikuinen mies raahaa äitinsä toiselle puolelle maailmaa koska ei itse ilmeisesti osaa kokata/pyykätä/whatnot.
Pitää kyllä vähän vanhempiakin kritisoida, lätkästara tai ei, joku raja nyt kakaran paasauksessakin pitää olla.

Itse ottaisin kyllä sen kodinhoitajan noilla tuloilla ja vaikka toiselta puolelta maailmaa, jos nyt ei hirveän paljon kalliimpi olisi kuin paikallinen. Ei minua kiinnostaisi kokata/pyykätä/whatnot, jos varaa olisi joku siihen palkata.

Toisaalta onko sillä väliä onko se äiti vai joku muu, niin eipä sillä kai liene merkitystä. Mielellään kai sitä vaikka kaverin/perheenjäsenen työllistää.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Se ihmetyttää miten Patrik Laine on noin hyvä ja menestynyt jääkiekkoilija kun tuntuu täältä luettuna tekevän suurimman osan asioistaan päin vittua.

Olisi toisaalta itsekin kiva olla Laineen asemassa ja lueskella vaikka täältä kuinka köyhät perusduunarit jakaa ohjeita siitä kuinka kuuluisi elää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Benn

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuinkahan moni täällä Lainetta äitinsä kanssa asumisesta kritisoinut tietää millaista se änäripelaajan arki on? Jaksaako sitä kauden aikana kotiaskareita tehdä pelien ja treenien välissä, varsinkin nuorena aikuisena? No, helppohan se on kritisoida mitään tietämättä. Toki jos Laineen tyttöystävä olisi siellä tekemässä kotiaskareet äitin sijasta, niin tuskin täällä samat kaverit kritisoisi, koska silloinhan tyttöystävä hoitaisi vain ns. roolinsa, eli olisi imurin ja hellan välissä, mikä on varmaankin sit ihan jees, koska perinteiset arvot ja sitä rataa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yritä nyt ymmärtää, että nuo jantterit ovat olleet koko ikänsä toisten passattavina ja ovat sitä peliuransa loppuun asti. Joku poikkeus voi olla, mutta ne ovat harvassa. Oli se sitten äiti, tyttöystävä, puoliso, random-perhe tai ihan palkattu henkilökunta, nuo osaavat hädin tuskin tilata ruokansa ravintolassa. Lehtipihvi raneilla. Paten valmistautuminen ammattilaiseksi on alkanut jo teininä ja koko perhe on ollut varmistamassa, että Pate pystyy keskittymään vain ja ainoastaan pelaamaan ja harjoittelemaan. Ja sama koskee suurinta osaa kanadalaisiakin. Luistimennauhansa osaavat solmia, siihen loppuu käytännön taidot kaikilta. Miksi osoitat sormella Patea, joka sattui valitsemaan keskimääräistä luotettavamman ihmisen hoitamaan niitä arkiasioita? Mikset osoita niitä, jotka talutetaan kädestä pitäen kokeneen pelaajan kotiin alivuokralaiseksi? Ihan yhtä remppanoita ovat kaikki, jos mittariksi otetaan omillaan pärjääminen. Paten äiti on tällä hetkellä henkilökuntaa, ei äiti siinä mielessä kuin sinä sen ymmärrät.
Pate nyt sattui vaan esimerkiksi kun hänestä kertovan jutun luin. Mutta ihan yhtä lailla osoitan sormellani kaikkia muitakin vastaavia mammanpoikia.

Ja kyllä, minä teen eron siinä, palkkaako henkilökohtaiseksi avustajakseen äitinsä vai jonkun ulkopuolisen. Palkattu kotiapulainen on vain palkollinen. Äiti on huoltaja, silloinkin vaikka poika maksaisi äidille palkkaa. Laineella on, varsinkin tulevan sopparinsa myötä, varaa palkata vaikka puoli Winnipegiä tekemään kotiaskareet puolestansa, eikä siinä mitään. Minäkin palkkaisin vastenmielisimpiin töihin, jos massia riittäisi. Mutta en todellakaan palkkaisi äitiäni. Ja oma äitini on sen verran järki-ihminen, ettei edes suostuisi vaikka ehdottaisin sellaista. Nauraisi pihalle ja sanoisi että koitahan iso mies jo aikuistua.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja rehellisesti sanoen, jos mun tulot olisivat Laineen luokkaa, niin yhtään koneellista pyykkiä en todellakaan pesisi, tekisi safkaa itse tai siivoaisi. Erittäin todennäköisesti mutsin sijaan noita toki kuitenkin hoitaisi joko tyttöystävä tai palkattu henkilö.
Tässä on se, miten itsekin ajattelen. Onhan se nyt ihan eri asia joka tapauksessa, pyöriikö nurkissa oma äiti vai palkattu apulainen, vaikka he tekisivätkin käytännössä samoja hommia. Ei äiti osaa asennoitua kuten palkollinen. Se on äiti loppuun asti.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Äiti: Syömään!
Pate: Joo joo!

... 5min

Äiti: Nyt Patrik syömään!
Pate: Joo joo, mulla on peli kesken!
Äiti: Kenen kanssa pelaat?
Pate: Jonkun randomin.
Äiti: Tulet sitten, kun peli päättyy, jooko?
Pate: Joo joo!

...15 min

Äiti: Joko tulisit syömään?
Pate: On peli kesken
Äiti: Mutta sinähän olet aloittanut uuden pelin!?
Pate: Vahingossa.
Äiti: No nyt tulet kyllä syömään, kun tuo päättyy.
Pate: Joo joo.
Äiti: Ja annat nuo verkkarit jalasta, ne on ihan likaiset! Pistän ne pyykkiin.
Pate: Joo joo.
Äiti: Treenit alkaa kahden ja puolen tunnin päästä, joten kyllä nyt on tultava syömään nopeasti.
Pate: Joo joo, kyllä mä jaksan yhdet treenit!
Äiti: Muistitko venytellä aamutreenien jälkeen?
Pate: En, kun pelasin Sashan kanssa.
Äiti: Patrik, mitä me ollaan sovittu pelaamisesta ja venyttelystä!
Pate: Älä häiritse, menee pelit pilalle!
 

Susimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Toronto Maple Leafs,Westghost,Ghostbusters
Miksi se on noloa? Laine on 21-vuotias. Itse muutin pois kotoa 20-vuotiaana. Ei se nyt mikään maailman suurin ihme ole että lapsi kuitenkin asuu vanhempiensa kanssa parikymppisenäkin.

Näinpä. Itse muutin pois vanhempien nurkista 21-vuotiaana ja tonne 27-vuotiaaksi näin vanhempia useampaan kertaan viikossa kun samalla paikkakunnalla asuttiin; Kuskailin kauppaan jne. kun heillä ei ajokorttia ollut. Sitten ku muutin 400 km päähän töiden perässä, "Itsenäistyin".

Onhan tää vähän naurettava ketju; Arvostellahan Laineen peliotteita voi ja pitääkin, mutta siviilipuolen hommat on jokaisen oma valinta. Toisekseen tuskin tuolla lähipiirin/läheisen mukana ololla on ainakaan heikentäviä vaikutuksia peliesityksiin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kiitos @Moderaattorit että tälle paskanjauhamiselle on nyt perustettu ihan oma ketjunsa. Kulttuuritekoja.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä viesti taisi lipsahtaa väärään ketjuun, sopisi paremmin tuonne Puljun vastaavaan. Osaako Puljun äiti kokata ja jos osaa niin mikä mahtaa olla bravuuri?
En ihan hiffaa, mitä ajat takaa. Mutta jos oot Puljun ketjua seurannut, tiedät että olen Puljuakin haukkunut muista syistä. Toisin sanoen mitään värilaseja on turha mun jutuista hakea. Uskallan suolata kärppäpelureja siinä missä muitakin, silloin kun on aihetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös