Tampa Bay Lightning 2019–2020

  • 104 374
  • 322

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Lainataan kommentti Iltalehden jutusta, johon on kerätty yksityiskohtia Elliotte Friedmanin artikkelista.

– Jesse Puljujärvi haluaa jatkaa NHL-uraansa Kanadan ulkopuolella. Jossain hiljaisemmassa paikassa. Boston, Carolina ja Tampa Bay ovat mahdollisia vaihtoehtoja, Friedman kertoo.

Lihavonti minun.

https://www.iltalehti.fi/nhl/a/63cc7122-d8db-4ffc-a142-f4b458f1bfff

Mielestäni Puljujärvi istuisi mihin tahansa rooliin heikosti show'n puolella Tampassa. Syracusesta puskee junnuja ylös ja nelosen laitureiksi on tarjolla parempia luistelijoita a'la Conacher ja Martel. Ja tuohon vielä Erne - jos nyt jatkaa - hyvällä peliälyllä varustettuna. Joseph saanee ylennyksen kolmoseen Millerin poistuttua.

Eikös tuo Callahanin LTIR-status hankaloita pelaajien ylösnostomahdollisuutta farmista? Mietin skenaariota, jossa Puljujärvelle tehtäisiin kaksisuuntainen lappu (onnistuisiko se edes työehtosopimuspykälien mukaan?). Sellaista Jesse ei varmaankaan ole tavoittelemassa.


Mitä luulette, joko on Sergachyovin aika astua top4 pakin rooliin, itse en tosiaankaan näe mitään ongelmaa. Tähän asti kasvanut Coburnin vierellä, mutta uskon että nyt on aika ottaa paikka ykkösparista.
Sergatshevilla on vielä aika paljon kehitettävää puolustuspelissä, jotta hän pystyisi ottamaan +20 min -roolin Tampan alakerrassa. Kyllähän Columbus-sarja osoitti aika kylmästi, että venäläinen joutui turhan suuren taakan alle, kun Hedman ja Strålman olivat sivussa loukkaantumisten vuoksi.

Sergatshev pelasi Hedmanin pakkiparina viime kauden loppupuolella yksittäisissä otteluissa. Viime sesonki meni suurimmaksi osaksi Coburnin kanssa kolmosessa. Left-kätisyydestä huolimatta valtaosa peliminuuteista RD:nä. Tuo ei ole ideaalitilanne, mutta nuorukainen on niin taitava käsistään, että pystyy hoitelemaan oikeaa puolta kelvollisesti. Siirto vasemmalle puolelle ylempiin pareihin ei vaikuta kovn todennäköiseltä tässä vaiheessa, sillä kaksi ensimmäistä LD:tä ovat Hedman ja McDonagh. Vapaat tontit ovat vähissä. Ykkösen RD sekä kolmosen LD ja RD. Cernak ei hievahda kakkosen RD:n ruudusta ilman pelitason romahdusta. Hedmanin duoksi kouliminen ykköseen ei olisi aivan utopistinen ajatus.

Noin taitavan puolustajan kanssa ei tarvitse heti odottaa Norris-suorituksia. Ainakin itse liputan pitkäjänteisen kehitystyön puolesta. Katsotaan tulokassopimuksen viimeinen kausi ja pari vuotta siitä eteenpäin, niin voidaan arvioida paremmin, miten paljon potentiaalia on yhä käyttämättä. Sanoisin, että sitä on vielä jäljellä erittäin runsaasti.
 
Viimeksi muokattu:

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Joo en kyllä tajua, miksi Pulju haluaisi Tampaan tulla. En ole edes varma haluaisinko, potentiaalin puolesta toki ottaisin ihan mielellään, mutta ylimääräistä draamaa vaan tulee kun rupeaa kiukuttelemaan siitä, että suunta olisi 99% todennäköisyydellä farmin puolella.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mietin skenaariota, jossa Puljujärvelle tehtäisiin kaksisuuntainen lappu (onnistuisiko se edes työehtosopimuspykälien mukaan?). Sellaista Jesse ei varmaankaan ole tavoittelemassa.
Kyllä Puljulle voi kahdensuunnan lapun tehdä. Pulju vain pitää laittaa waivereista läpi. Ja waivereista joku nappaa 21-vuotiaan pelaajan jolla on kehittymisvaraa ihan vain kokeiluksi.
 

Heddy#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Manchester United
Tällä hetkellä näyttää siltä, että tulossa on (jälleen) hilajinen 1.7 Lightningin osalta. Pavelskin perässä oltiin, mutta mies taisi valita Starsin, mikä kyllä vähän harmittaa, koska olisihan siinä ollut melko pätevä lisä hyökkäykseen. Toki yli 3-vuotinen diili alkaa jo olemaan riskirajoilla. Itse olisin halunnut nähdä Corey Perryn Lightningissa, mutta sekin taisi jäädä vaan haaveeksi. Tällä hetkellä näyttää siltä, että Luke Schenn olisi tulossa sisään ja tuo on taas sen tason liike, että en tiedä itkisikö, vai nauraisiko.

No illalla ollaan viisaampia ja onhan tässä toivon kipinä sen suhteen, että BriseBois vetää jonkun ässän hihastaan.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Schennin sopimus ilmeisesti 700k ja vuosi. Kyllähän tuo on hyvä haku, Luke on tunnettu kovasta asenteesta ja on nyt kesällä treenannut Adam Oatesin alaisuudessa.

“When I got traded and started in (AHL) Utica, I decided to give Adam Oates a call to try and give myself one more chance to work my way back into the NHL,” Schenn said. “He believed in me and thought I could work my way back up and be effective in today’s NHL if I changed some things in my game. One of them was finding a way to move the puck better, a 5-10 foot pass I needed to improve on and as well as putting myself in better positions around the ice to close plays out defensively. A lot of people think it’s just how you skate but he taught me it’s actually how you think the game and putting yourself in better positions around the ice to have success where skating won’t be an issue. Ultimately he gave me confidence that I could make these plays.”

Schenn said he’s been on the ice with Oates all summer.

“He was a huge help for me in working back to the NHL and playing games down the stretch,” Schenn said. “I feel good about the way things ended in Vancouver but I feel this is just the start of working with him and feel very motivated to improve and am working to get back to the level where I was projected to be.’’

https://theathletic.com/1044549/?redirected=1
 

Heddy#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Manchester United
Joo täysin riskitön hankintahan tuo Tampan kannalta on, mutta kyllä tuon joukkueen tarpeet on ihan muualla, kun 100kg seiskapakissa, jolla on edelliseltä kaudelta enemmän pelejä farmista, kun shown puolelta. Tunnelma hieman latistui, kun huhut Pavelskista vaihtuivat Luke Schenniin :D
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Perry olisi mielestäni juuri sitä mitä lääkäri määrää Tampalle. Kaiken voittanut ja kokenut kettu, joka omaa auktoriteettia kopissa. Väitän, että nousisi pudotuspeleissä suureen arvoon, vaikka pitkässä runkosarjassa ei liiemmin tehoilisi. Toki hyvä kesä alle (aina kysymysmerkki vanhemmille pelaajille), niin kakkosylivoiman pääjehuna voi tehdä kelvollista tulosta.
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Minkä takia McBackup oli hankittava? Nyt Domingue on liipasimella. Domingue veti niin jäätävällä tasolla viime kauden, ml. Vasilevskin loukkaantumisjakson, että minun päähän ei mahdu, mitkä ovat näiden liikkeiden takana.

Joe Smith Twitterissä:

With McElhinney signed to two-year deal, #tblightning working on potential trade destination for Domingue.

https://www.twitter.com/joesmithtb/status/1145749151638020096/
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Miten Tampa olisi saanut Pavelskin palkan mahtumaan? Ei kai hän millään muutaman millin sopparilla ollut ikinä tulossakaan.

Ongelma oli palkan sijasta ilmeisesti se sopimuksen 3. vuosi. Eli olisi mahtunut BriseBoisin hahmotelmissa.

Minkä takia McBackup oli hankittava? Nyt Domingue on liipasimella. Domingue veti niin jäätävällä tasolla viime kauden, ml. Vasilevskin loukkaantumisjakson, että minun päähän ei mahdu, mitkä ovat näiden liikkeiden takana.

Joe Smith Twitterissä:

With McElhinney signed to two-year deal, #tblightning working on potential trade destination for Domingue.

https://www.twitter.com/joesmithtb/status/1145749151638020096/

Tuolla tosin ratkaistaan se, ettei Dominguella ollut sopimusta kuin vuosi jäljellä. McBackup sitten hoitaa tuon tontin varmuudella maltilisella sopimuksella 2 vuoden ajan ja Domingue voidaan treidata muualle, nyt kun arvoakin on jonkun verran. Kyllä mä tuota lopulta myös parannuksena pitäisin, ellei taso romahda täysin kesän aikana.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Minkä takia McBackup oli hankittava? Nyt Domingue on liipasimella. Domingue veti niin jäätävällä tasolla viime kauden, ml. Vasilevskin loukkaantumisjakson, että minun päähän ei mahdu, mitkä ovat näiden liikkeiden takana./

Oliko tämä nyt se sääntö, että pitää olla 3 molaria signattuna 1.heinäkuuta...

Aika moni jengi noita napsi samasta syystä.
 

Saunapeksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa bay Lightning
Mielestäni järkevä ratkaisu olla ottamatta Pavelskia tai Perryä. Pavelski kuitenkin isolla sopimuksella, ja Perryä en oikein pysty näkemään siinä Lightning paidassa jota olen itse tykännyt seurata viimeisinä vuosina. Joukkue on jo nyt valmiimpi kuin kellään muulla koko liigassa ja farmin puoleltakin on vielä varaa valita, joten en ihan kauheasti lähde itkemään noiden pappojen perään.
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Oliko tämä nyt se sääntö, että pitää olla 3 molaria signattuna 1.heinäkuuta...

Aika moni jengi noita napsi samasta syystä.
Ja nimenomaan 1-suuntaisia? Maalivahdit Wedgewood ja Martin kiinnitettiin tänään 2-suuntaisilla sopimuksilla, mutta liekkö niin, että niitä ei lasketa sääntöön, jonka mukaan kolme veskaria on oltava signattuna 1. heinäkuuta.
 

Heddy#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Manchester United
Loppujen lopuksi nämä liikkeet mitä nyt tehtiin olivat aika kosmeettisia muutokoksia. Itse olisin käyttänyt Schenniin ja McBackupiin käytetyt 2 miljoonaa mielummin vaikka Perryyn. Vaikka Dominguen sopimusta on enää vuosi jäljellä, niin itse en näe tuota kyllä minään sellaisena syynä, minkä takia nyt piti hankkia saman tasoinen kaveri tilalle. Kakkosmaalivahdin hommaaminen nyt ei ensi kesänäkään varmaan olisi ollut mikään mahdoton tehtävä siinä tapauksessa, jos Domingue olisi jatkanut muualle.

Mielestäni järkevä ratkaisu olla ottamatta Pavelskia tai Perryä. Pavelski kuitenkin isolla sopimuksella, ja Perryä en oikein pysty näkemään siinä Lightning paidassa jota olen itse tykännyt seurata viimeisinä vuosina. Joukkue on jo nyt valmiimpi kuin kellään muulla koko liigassa ja farmin puoleltakin on vielä varaa valita, joten en ihan kauheasti lähde itkemään noiden pappojen perään.

On totta, että Tampalla on pullat aika hyvin uunissa, mitä ensi kauteen tulee, mutta itse en näe tilannetta ihan noin ruusuisena. Fakta on se, että viime kauden joukkueesta on nyt poistunut Strålman, Girardi, Miller ja Callahan, eikä tilalle ole tullut ainuttakaan 100% varmuudella kokoonpanoon mahtuvaa pelaajaa. Joo Schenn on ihan ok haku tuolla hinnalla, mutta mielestäni meillä on jo Coburn tuohon rooliin. Myöskään tuota hyökkäyksen ilmiselvää tarvetta 1-2 hieman fyysisemmälle hyökkääjälle ei ole täytetty, joten onhan tuo hyökkäys kevään pelejä ajatellen vähän kevyttä kamaa. Toki syksyllä esimerkiksi Foote, Volkov ja Barre-Boullet voivat yllättää positiivisesti ja murtautua kokoonpanoon, mutta tuon varaan ei mielestäni voi laskea mitään.

Puolustuksen muodostavat tällä hetkellä seuraavat kaverit:

Hedman - Cernak
McDonagh - Sergachev
Coburn - Rutta
Schenn, Foote...

Tuosta joukosta vain Hedman ja McDonagh ovat takuuvarmoja top-4 puolustajia. Toki Sergachevilta ja Cernakilta on ensi kaudella lupa odottaa top-4 tason otteita, mutta noin nuorten paikkien kanssa tuo kehittyminen ei aina kulje ihan käsikirjoituksen mukaan, mistä aika hyvänä osoituksena Sergan viime kausi, mikä oli heikompi, kun mitä ainakin itse odotin. Viimeiset about 5 vuotta on menty melko samalla rosterilla, joten mielestäni nyt olisi ollut hyvä paikka pikkuisen ravistella joukkuetta pettymykseen päättyneen viime kauden jälkeen, mutta eiköhän siellä taas kaikki samat Palatit ja Killornit kurvaile joukkueessa lokakuussa.

Eli summa summarum. Tampalla on paketti ihan hyvin kasassa ja eiköhän tuollakin nipulla mennä kirkkaasti playoffeihin, mutta onhan tuossa kieltämättä vähän uhkakuvia ilmassa.
 

Saunapeksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa bay Lightning
Loppujen lopuksi nämä liikkeet mitä nyt tehtiin olivat aika kosmeettisia muutokoksia. Itse olisin käyttänyt Schenniin ja McBackupiin käytetyt 2 miljoonaa mielummin vaikka Perryyn. Vaikka Dominguen sopimusta on enää vuosi jäljellä, niin itse en näe tuota kyllä minään sellaisena syynä, minkä takia nyt piti hankkia saman tasoinen kaveri tilalle. Kakkosmaalivahdin hommaaminen nyt ei ensi kesänäkään varmaan olisi ollut mikään mahdoton tehtävä siinä tapauksessa, jos Domingue olisi jatkanut muualle.



On totta, että Tampalla on pullat aika hyvin uunissa, mitä ensi kauteen tulee, mutta itse en näe tilannetta ihan noin ruusuisena. Fakta on se, että viime kauden joukkueesta on nyt poistunut Strålman, Girardi, Miller ja Callahan, eikä tilalle ole tullut ainuttakaan 100% varmuudella kokoonpanoon mahtuvaa pelaajaa. Joo Schenn on ihan ok haku tuolla hinnalla, mutta mielestäni meillä on jo Coburn tuohon rooliin. Myöskään tuota hyökkäyksen ilmiselvää tarvetta 1-2 hieman fyysisemmälle hyökkääjälle ei ole täytetty, joten onhan tuo hyökkäys kevään pelejä ajatellen vähän kevyttä kamaa. Toki syksyllä esimerkiksi Foote, Volkov ja Barre-Boullet voivat yllättää positiivisesti ja murtautua kokoonpanoon, mutta tuon varaan ei mielestäni voi laskea mitään.

Puolustuksen muodostavat tällä hetkellä seuraavat kaverit:

Hedman - Cernak
McDonagh - Sergachev
Coburn - Rutta
Schenn, Foote...

Tuosta joukosta vain Hedman ja McDonagh ovat takuuvarmoja top-4 puolustajia. Toki Sergachevilta ja Cernakilta on ensi kaudella lupa odottaa top-4 tason otteita, mutta noin nuorten paikkien kanssa tuo kehittyminen ei aina kulje ihan käsikirjoituksen mukaan, mistä aika hyvänä osoituksena Sergan viime kausi, mikä oli heikompi, kun mitä ainakin itse odotin. Viimeiset about 5 vuotta on menty melko samalla rosterilla, joten mielestäni nyt olisi ollut hyvä paikka pikkuisen ravistella joukkuetta pettymykseen päättyneen viime kauden jälkeen, mutta eiköhän siellä taas kaikki samat Palatit ja Killornit kurvaile joukkueessa lokakuussa.

Eli summa summarum. Tampalla on paketti ihan hyvin kasassa ja eiköhän tuollakin nipulla mennä kirkkaasti playoffeihin, mutta onhan tuossa kieltämättä vähän uhkakuvia ilmassa.

Joo eiköhän tolla playoffeihin mennä XD
Mutta ymmärrän kyllä pointtisi siinä että paljon kokemusta on lähtenyt ja etenkin pakistosta Girardi ja Strålman. Strålman muutenkin yksi liigan aliarvostetuimpia puolustajia. Toivotaan että Cernak ja Sergachyov pystyy nousemaan uudelle tasolle.
 

Saunapeksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa bay Lightning
Olisikohan vielä palkkakatossa sen verran tilaa, että saataisiin jotenkin hankittua Tampan oma varaus Nikita Gusev Vegasista. Vegasilla tuskin tuohon tulee olemaan rahaa, mutta entäs Tampa? Uskon että Tampalla olisi tuohon antaa järkevä vaihto tarjous, ja olisihan tuo loistava lisä Kucherovin vierelle.
 

Learn2Play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Olisikohan vielä palkkakatossa sen verran tilaa, että saataisiin jotenkin hankittua Tampan oma varaus Nikita Gusev Vegasista. Vegasilla tuskin tuohon tulee olemaan rahaa, mutta entäs Tampa? Uskon että Tampalla olisi tuohon antaa järkevä vaihto tarjous, ja olisihan tuo loistava lisä Kucherovin vierelle.
Gusevilla aikoinaan meni tunteisiin kun Tampa piti häntä AHL tason pelaajana eikä nostanut suoraan isoihin valoihin. Huhujen mukaan välit sen verran rikkinäiset että ei kannata Tampaan odotella.
 

Saunapeksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa bay Lightning
Tämä tapahtui Yzermanin aikana, voi olla että Brisebois haluaa Gusevin mutta olisiko tämä käyttännössä mahdollista signata Point ja Gusev. Voisin kuvitella että Point pyytää 7-9 miljoonaa ja Gusev lähemmäs neljää.
 

lolaimbot

Jäsen
Millainen Tampan cap tilanne on tällä hetkellä? Gusevin upside on kuitenkin sitä luokkaa että jos vain mahdollista niin se kortti kyllä kannattaisi katsoa, olisi (luultavasti) aikamoinen upgrade Milleriin.
 

olza13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
^ Ei olisi.

Edit. Hesu kristi mitä odotuksia täällä on jollekin nollan NHL-ottelun venäläiselle. Miller on kuitenkin 50 pisteen pelaaja.

Tästähän voisi ottaa vaikka pienen betsin kumpi tekee enemmän pisteitä ensi kaudella, Miller vai Gusev. Mutta odotetaan nyt ensin mihin Gusev tekee sopimuksen, odotettavissa olevan vastuun ja sitä kautta tehojen määrä kun riippuu vähän joukkueestakin.
 

Saunapeksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa bay Lightning
^ Ei olisi.

Edit. Hesu kristi mitä odotuksia täällä on jollekin nollan NHL-ottelun venäläiselle. Miller on kuitenkin 50 pisteen pelaaja.

No oot kyllä ihan oikeessa että turha luoda mitään odotuksia mihinkään marginaali khl pelaajaan, kun eipä nuo taida kauheasti nhl:lläs pärjätä. Tulee mieleen eräskin nimeltä mainitsematon Gusevin tyylinen venäläinen Rangersista (numero 10).
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Gusevilla on vielä matka uudeksi Panariniksi ja vaikka itse olin hehkuttamassa Panarinia kun hän oli tulossa niin vähän olen skeptisempi Gusevin kanssa. Ei sekään varmaan sattumaa ole, ettei Vegasissa peliäkään tullut vyölle.

Muutenkin Tampalla on riittävästi kiekollista osaamista, että olisi kovin tarpeellista arpaa ottaa. Mielummin nyt samalla rahalla vaikka Ferland kahdeksi vuodeksi.
 

lolaimbot

Jäsen
^ Ei olisi.

Edit. Hesu kristi mitä odotuksia täällä on jollekin nollan NHL-ottelun venäläiselle. Miller on kuitenkin 50 pisteen pelaaja.
Mielestäni Gusevin suhteen "upgrade Milleriin nähden" on aivan järkevä odote. Äijä kuitenkin ollut KHL pistepörssin kärkikahinoissa mukana useampaan otteeseen.

Onko toi "venäläinen" tossa sun lauseessa jotenkin tärkeä asia vai tarkoititko "nollan NHL-ottelun pelaajaa"?
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Mielestäni Gusevin suhteen "upgrade Milleriin nähden" on aivan järkevä odote. Äijä kuitenkin ollut KHL pistepörssin kärkikahinoissa mukana useampaan otteeseen.

Täällä on tarjottu muiden puolesta jo vetoa Miller vs Gusev. Lähden Millerillä peliin tietyin pelimääriin sidotuin reunaehdoin. Vai onko tämä perityypillistä khl-fanaatikkojen vieraisiin pöytiin huutelemista alkaa mainostaa nollan pelin neukkua jonain messiaana? Rahat pöytään jos on varaa meuhkata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös