NHL20 – yleinen keskustelu

  • 279 485
  • 1 529
Suosikkijoukkue
HIFK
NHL20 on saanut siivet allensa. Kansipojaksi on valikoitunut Auston Matthews ja pelistä on annettu ensimmäisiä tietoja.

Kansikuvatraileri:
NHL 20 Cover Reveal Trailer ft. Auston Matthews

NHL 20 New Features Overview
Linkin takaa löytyy tietoa muutoksista ja uusista ominaisuuksista.

Näin ensituntumalla eipä tuolta kyllä mitään järisyttävää tullut. Vähän uutta ja uniikkia lämärityyliä pelaajille ja köyhän miehen "battle royale". Kyllä, battle royale trendi löysi tiensä myös NHL-peliin. Sitten perus päivitystä CHEL-pelimuotoon uusine paikkoineen ja mahdollisuutena vetää oikeilla pelaajilla pipolätkää jne.

Vähän, niin kovin vähän...
 

IcePhoenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
Farssi. Ei Frostbiteä, ei GM Connectedia, ei tarinavetoista Be A Prota, vaan huiveja ja Battle Royale. Taitaa jäädä ostamatta.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Jumalauta, uusia animaatioita! Kyllä nyt EA on ylittänyt jälleen itsensä.

Edelleen odottaen realistista kilpailijaa tälle kulahtaneelle EA:n rahastukselle. Vaikka sitten PES-tyyliin vailla lisenssejä jos ei muuta, meitä ihmisiä kyllä riittää maailmassa muokkaamaan pelin mieleisekseen.
 

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
Ja näille tiedoille, tuleville gameplay videoille, betalle tai edes ensimmäiselle kuukaudelle koko pelistä ei uskalla kauheasti painoarvoa antaa, koska yhdellä tunerilla EA saa taiottua gameplaysta edellisvuosien kopion niin halutessaan.

On muuten varmaan vielä ne samat hitaat valikot, joiden päivitystä toivoin jo vuosi tai pari sitten.

Mut eihän tää niin vakavaa oo. Onhan tässä saatu pipolätkää, maskottia ja kaulahuivia vuosien saatossa.
 

Buster

Jäsen
Olipas ihmeen vähän yhtään mitään. Onkohan ollut yhtään vuotta, jolloin ei olisi kehuttu, miten maalivahti sijoittuu ja lukee tilanteita entistä paremmin? Itse olen kanssa niin vanhaa ja jääräistä koulukuntaa, että kaikki onesit ja perus 3 vs. 3 jo harmittaa, koska se tietää vähemmän pelaajia 6 vs 6 -peleihin. Ne kun ovat pelimuodon todellinen suola ja itselle kaikki muu näyttäytyy tappavan monotonisena. Toki jos joskus AI:ta vastaan pelaaminen olisi vilpittömästi mukavaa ja eläväistä sekä vaihtelevaa, niin erityisesti Be a Pro olisi välittömästi kovassa käytössä.

Toki kaikki yllä oleva on merkityksetöntä, koska gameplay on ostopäätöksen keskiössä. Jos on hauskaa pelata vähänkään pidemmän päälle, niin ei millään muulla ole juurikaan merkitystä. Toivottavasti taas tulee beta, niin voi intensiivisesti pari päivää testata. Kynnys ostaa toki kova, kun ei varsinaisesti enää haluaisi pelata ja investoida säännöllistä aikaa peliin, mutta vanhat tottumukset ja addiktiot kytevät pinnan alla. Sitten vielä sekin ketutus, ettei enää osaa pelata. Erityisesti uusi kikkasysteemi tuntuu todella vieraalta ja kankeammalta verrattuna siihen vanhaan, jossa esimerkiksi yhden käden muuvit tuntui vapaammilta ja sujuvammilta. Vika toki lienee käyttäjässä, mutta jotenkin pelaaminen tuntuu noiden puolesta hieman rajallisemmalta. Kikkoja on määrällisesti enemmän, mutta niillä voi tehdä hieman vähemmän ja ne vaatii enemmän nappuloita.
 
Viimeksi muokattu:

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Paljon on katsottu läpi sormien EA:n toimintaa ja jokainen änäri ostettu, oli sitten uudistukset mitä luokkaa tahansa, mutta täytyy sanoa, että viime vuoden versioon olin oikeasti ensimmäistä kertaa pettynyt. Peli ei tarjonnut itselleni ei sitten mitään uutta. Ja nyt kun tuohon viime vuoden pettymykseen ei tulla lisäämään mitään muuta kuin, näitä turhia EASHL ominaisuuksia tai mitä ovatkaan, niin saa nähdä tuleeko peliä oikeasti ostettua. Jos tulee niin se johtuu ihan vain tottumuksesta, eikä ole mitään tekemistä pelin hyvyyden kanssa. Mutta kun olen sellainen pelaaja itse, joka ostaa lähinnä vain F1, NHL ja GTA pelit niin tuskinpa sortuminen mikään ihme olisi.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
NHL 19 jäi itsellä niihin vähäiselle käytölle kun mikään ei käytännössä muuttunut ja olen varmaan viimeiset kymmenen änäriä ostanut peräkkäin. Nyt saa riittää jos 20 ei tuo tullessaan mitään ihmeellistä.
 

petzku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins & Patric Hörnqvist
- - Nyt saa riittää jos 20 ei tuo tullessaan mitään ihmeellistä.

Ei se kuitenkaan riitä. Kovasti mä olen lupaillut itselleni jo monta vuotta, että nyt saa riittää ja silti se sama tekele ilmestyy vuosittain hyllyyn. Enhän mä tätä nytkään ole ostamassa, jos kunnon uudistuksia ei ole tulossa, mutta silti se aina löytää tiensä syyskuussa hyllyyn.

Tulisipa nyt edes jonkinlainen kilpailu jääkiekkopelien saralle, vaikka sitten ihan lisensittömänä. Tiedä sitten miten tuollainen tekele myisi, jos pelistä ei löytyisi niitä maailmanluokan tähtiä. Nämä uudet uudistukset kun eivät taas vaihteeksi tarjoa mitään oikeaa sisältöä.

Uudelle änärille annan kuitenkin plussaa siitä, että nyt pipolätkää voi pelata samalta sohvalta kavereiden kanssa olutta nauttien.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ei se kuitenkaan riitä. Kovasti mä olen lupaillut itselleni jo monta vuotta, että nyt saa riittää ja silti se sama tekele ilmestyy vuosittain hyllyyn. Enhän mä tätä nytkään ole ostamassa, jos kunnon uudistuksia ei ole tulossa, mutta silti se aina löytää tiensä syyskuussa hyllyyn..
Jooh, NHL 19 lähti kyllä suht nopeaan ostoon, mutta tässä olen useamman kuukauden pelannut lähinnä Fifaa, Rocket Leagueta tai Ratchet&Clankia. Änäriä pelattu ehkä pari kuukautta sitten.

En aio tuhlata rosteripäivitykseen 70e:tä vaan odottelen suosiolla ekoja alennuksia.
 

IcePhoenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
En aio tuhlata rosteripäivitykseen 70e:tä vaan odottelen suosiolla ekoja alennuksia.

Viime vuonna ainakin sai heti julkaisupäivänä 50 eurolla Gigantista ja sai vielä kuukauden Viaplay Urheilun kaupan päälle. Veikkaisin, että samantyyppinen diili on myös tänä vuonna.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Viime vuonna ainakin sai heti julkaisupäivänä 50 eurolla Gigantista ja sai vielä kuukauden Viaplay Urheilun kaupan päälle. Veikkaisin, että samantyyppinen diili on myös tänä vuonna.
Venaan näitä 20-30e hintoja. Itellä ei toimi levyt joten joutuu tyytymään storen alennuksiin
 

Rannelaukaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko kenties suppein uudistuslista ikinä? Näyttää olevan aika yksipuolista kritiikkiä kaikkialla, koska uudistuksia ei ihan oikeasti ole edes hämäykseksi. Vai vieläkö joku kehtaa väittää innolla odottavansa?
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei tosiaan herätä paljoa innostusta täälläkän. Mitään erikoista uutta ei ole tulossa, joten taitaa jäädä kauppaan ainakin minun osalta.
 

Jorkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Valitettavasti melko vaisulta vaikuttaa tuleva änäri. Itse olen jo monta vuotta kaivannut Be A Referee- pelimuotoa. Aikoinaan EA julkaisi aprillipäivänä trailerin kyseisestä muodosta, ja petyin suuresti kun kyseessä olikin vain pila. Eiköhän tuleva versio kuitenkin laimeista uudistuksistaan huolimatta tiensä pelikaappiin löydä.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Itselleni se pieni suotuisa uudistus olisi,että tuotaisiin se vanha turnaus muoto takaisin korvaamis vaihtoehdon kera.
Eiköhän tää peli kuitenkin tuu hankittua vaikka mitään uutta ei tulisikaan.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eiköhän tää peli kuitenkin tuu hankittua vaikka mitään uutta ei tulisikaan.
Eiköhän tuleva versio kuitenkin laimeista uudistuksistaan huolimatta tiensä pelikaappiin löydä.

Jotenkin todella surullista. Jättäkää nyt kerrankin ostamatta, ja säästäkää rahanne. Ei kannata rahojaan antaa pois, jos mitään uutta ei saa vastineeksi.
 

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uusi kausi uudet kujeet. Tämä eritoten nostaa hypen itselläni kattoon:

RPM Techin mahdollistama nopeus ja laukominen

NHL™ 20 esittelee RPM Techin mahdollistaman pelattavuuden uuden suuren innovaation: supertähtien nimikkolaukaukset. NHL-suosikkitähtesi näyttävät ja tuntuvat nyt todella autenttisilta, ja heidän omat laukomistyylinsä ovat täysin tunnistettavia. Lisäksi yli 45 uutta kontekstuaalista laukausanimaatiota tekee laukomisesta entistä todenmukaisempaa, kun pelaajat käyttävät uusia työkaluja saadakseen kiekon verkkoon.

RPM Tech nopeuttaa myös peliä uudistetun animaatioiden yhdistämisen avulla – pelaajat voivat laukoa, syöttää ja poimia kiekon hidastamatta vauhtia, mikä tekee tilanteista jäällä entistä nopeampia, taidokkaampia ja sulavampia.

Eikä tietenkään haittaa myös raikkaat, Uuden sukupolven jääkiekkolähetykset:
Uudistettu lähetyspaketti tuo NHL 20 -peliin uuden värikkään selostuksen, uudistetut tulostaulut, peittokuvat ja liikegrafiikat – pääset kokemaan pelin suurimmat hetket sen keskeltä. Näe ikimuistoisimmat pelisi uusissa parhaisiin pelikuvioihin keskittyvissä kohokohdissa, jotka esittelevät taitojasi sekä joukkuekavereillesi että vastustajillesi.

Kyllä tuosta 70€ maksaa helposti, ja aina nuo "pienetkin" lisät on ollut erittäin tervetulleita. Ne saavat aina edellisen version tuntumaan todella huonolta.
Taas saadaan piirun verran parempi jääkiekkopeli vuoden verran hakattavaksi, ei mitään vikaa oispa jo syyskuu..
 

IcePhoenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
Erittäin positiivinen asia on, että peliin on lisätty uusia laukomis- ja torjunta-animaatioita, minkä lisäksi selostus ja ottelun "presentaatio" on uudistettu. Noilla saattaa olla yllättävän iso vaikutus peliin. Trailerin jälkeen fiilis oli lähinnä pettymys, mutta nyt ehkä hieman positiivisemmalla mielellä odotan, että pääsee toivottavasti elokuussa betan myötä peliä testaamaan.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Kyllä tuosta 70€ maksaa helposti, ja aina nuo "pienetkin" lisät on ollut erittäin tervetulleita.
Toivottavasti tämä oli sarkasmia.

Jos nyt vertaillaan, niin Crash Team Racingista (ja periaatteessa Crash Nitro Kartista) julkaistiin juuri uudelleen masteroitu versio, jossa periaatteessa koko peli jouduttiin kyhäämään uusiksi alusta loppuun asti. Hinta? 40e. Sitten EA julkaisee NHL16-pohjalla viidettä versiota ja laittaa hinnaksi 70e.

Äänestäkää lompakoillanne ja jättäkää tämä oksennus hyllyyn.
 

Knap

Jäsen
Ihan paskapuhetta oli tämän vuoden version haukkuminen, siis NHL19:n. Pelasin pari päivää sitten NHL18 ja jumalauta se luistelu oli kankeaa. Tämän vuoden pelin luisteluun oli oikeasti panostettu ja se oli selkeä eteenpäin meno. Turha puhua siis "ei tullut mitään uutta".

Ensi vuoden pelistä en syty varsinaisesti. Mutta kiikutan sen 50e avajaispäivänä Giganttiin silti. Miksi? No kyllä minä sitä peliä pelaan viidenkymmenen euron edestä. Tänä vuonna ei tule oikein muutakaan peliä (fifan lisäksi), niin ei ole iso summa loppuunsa. Todennäköisesti Huttia tulee eniten pelattua, tosin se uj-pelimuoto "paikallisesti" ihan mielenkiintoinen kans.
 

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toivottavasti tämä oli sarkasmia.

Jos nyt vertaillaan, niin Crash Team Racingista (ja periaatteessa Crash Nitro Kartista) julkaistiin juuri uudelleen masteroitu versio, jossa periaatteessa koko peli jouduttiin kyhäämään uusiksi alusta loppuun asti. Hinta? 40e. Sitten EA julkaisee NHL16-pohjalla viidettä versiota ja laittaa hinnaksi 70e.

Äänestäkää lompakoillanne ja jättäkää tämä oksennus hyllyyn.

On muuten paljon halvempiakin pelejä markkinoilla kuin tuo crash team racing. Joka vuosi se on sama hinta ollut änärillä, ja nimenomaan joka vuosi peli on ollut sen verran parempi. Uusi kausi, uudenkarhea päivitetty versio edellisestä pelistä uudistuksineen, mikä tässä on ongelma?(joojoo puuttuu se gm-connected..) Huvittavaa nähdä muuten, kun samat naamat erinäisissä yhteisöissä pelaa, ja haukkuu NHL19 vielä 3kk ennen seuraavaa peliä. He tulevat NHL20 ostamaan, ja jatkavat samaa itkuvirttä aina NHL21 saakka.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Huvittavaa nähdä muuten, kun samat naamat erinäisissä yhteisöissä pelaa, ja haukkuu NHL19 vielä 3kk ennen seuraavaa peliä. He tulevat NHL20 ostamaan, ja jatkavat samaa itkuvirttä aina NHL21 saakka.
Tämä se kaikista pahin onkin, kun ostetaan peli sen takia kun ei oikein vaihtoehtojakaan ole. Itsekin toki sorruin vielä ostamaan NHL 18 "uusien kikkojen takia", mutta päällisin puolin se oli täysin sama peli kuin 17, jonka myös omistin.

Ehkä se on myös ollut helpompaa hypätä tuosta "kierteestä" pois, kun ei ole oikein ikinä välittänyt nettipelaamisesta. Hauskimmat pelit saatu offlinessa kavereiden kanssa, vaikka tekoäly onkin välillä mitä on. Kiva nähdä, että ovat edes vähän jaksaneet päivitellä tuota GM modea, mutta se ei kyllä yksinään riitä hommaamaan peliä.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nuo laukausanimaatiot ja uudet selostukset, tilastografiikat ym. ovat sellaisia mitkä aluksi saavat pelin tuntumaan raikkaalta, ehkä noin kuukauden ajan. Eivät nuo jaksa kuitenkaan kantaa kovin pitkälle jos itse pelaaminen on samaa kakkaa. Eikä noilla varsinkaan voi perustella 70 euron hintaa. Eikä oikein edes 50 euron lappua.

Tiedän että seuraava on täyttä haihattelua, koska peli käy hyvin kaupaksi mutta: näillä nykyisillä uudistuksilla voitaisiin julkaista peli per konsolisukupolvi ja sitten vuosittain julkaista siihen noin 20-30 euron laajempi vuosipäivitys. Uusi peli sitten taas kun julkaistaan seuraava konsoli. No ehkä niitä pelijulkaisuja voisi olla kaksikin. Mutta eihän siinä EA:n kannalta mitään järkeä olisi, joten näillä mennään.
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Itse olen ostanut kaikki NHL-pelit vuosilta 12-18. Viimevuotinen oli ensimmäinen minkä jätin väliin (toki kävi mielessä talvella että käytettynä ostaisin vaan sitten sekin jäi). Syynä tähän on että en halua enää tukea rahallisesti EA:n tyyppistä kusetusfirmaa. Viimeisimpänä esimerkkinä uutiset kun perustelevat loot boxeja (hutissa näitä ostopakkoja) joksikin perkeleen surpise mechanicseiksi jotka kuuluu peleihin. Vitut.

HUT:tia jota itsekin tykkäisin pelata on niin pay to win kun vaan voi olla. Ostat pelin ja heti ensimmäisenä siellä tulee vastaan joukkueita joissa on Greztkyt ja Jagrit yms. Ja toinen mikä vituttaa sitten on se mystinen tasoitus että jos olet rakentanut kovan työn kautta hyvän joukkueen (tai pistänyt rahan palamaan) niin kun vastaan asettuu liigatason joukkue niin omat äijät unohtaa että miten luistellaan ja lauotaan. Mikä on järki tässäkin? Rahat pois tyhmiltä, ei mitään muuta. Tämä viimeisin on toki mutuilua NHL 19:n osalta koska en ole sitä betan jälkeen pelannut mutta edellisissä ainakin oli niin arvaisin että mikään ei ole muuttunut tuon osalta, eikä muutu niin pitkään kun pätäkkää irtoaa lompakoista.

Ja eihän siinä, kyllä minäkin haluaisin jääkiekko-videopeliä pelata vaan enää ei pysty. Sitten harkitsen pelin ostamista kun nykyinen meininki muuttuu jotenkin järkevämmäksi. Sitä en lähde spekuloimaan että miten se tapahtuu ja mitä muutoksia pitäisi tapahtua mutta tähän nykyiseen oravanpyörään en anna enää penniäkään. Halutessani voin pelata vanhoja pelejä jos on ihan pakko.

Toivon sydämeni pohjasta että mahdollisimman moni muukin tekee saman. Mikään ei muutu niin pitkään kun sillä saadaan tarpeeksi rahaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös