Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 272
  • 66 547

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä keksin! Mene töihin ja pidä silmät muka kiinni! Sillai, että pidät ne vain hieman auki, mutta niin, että kaikki luulevat sinun pitävän silmät kiinni!
Joo hyvä idea! Oon kyllä iltavuorossa ja siellä on joku kymmenen äijää mun kaa. Toisaalta miksi tekisin nii? Olisiko siitä jotakin hyötyä minulle?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kohta alkaa National Graphicilta ohjelma "Syntynyt Afrikassa". Ohjelmaselosteessa seisoo näin:

"Pienet karvapallomme tietävät paikkansa perheessä. Nyt teineillä on kunnon aseet savannin haasteisiin."

Tuleeko muillekkin mieleen Joseph Kony ja LRA...?
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisi. Olet vielä nuori ja komea, niin kerron sinulle. Kaikki karvaiset ja pyllyltä haisevat äijät tulevat kysymään nyt ja vastaisuudessa oletko sä se jätkä, joka veti duunivuoron silmät kiinni ja miksi hitossa teit jotain niin tyhmää. Hymyilet salaperäisesti ja vastaat kertovasi vastaukset sit siellä Jaskan baarissa. Voit olla varma, että mitä pidempään hillitset kertomistasi, sitä enemmän sulle tarjotaan jotain kaliaa tai jotain sen kaltaista. Eikä mene kauaa, kun olet se jätkä, jonka joka ikinen sun duunipaikan jätkä haluaa nähdä livenä töiden jälkeenkin. "Täs on se jätkä, joka....", eikä ilmaisen oluen virtaa voi lopettaa. Ei voi, vaikka haluaisi.
Kaipa se sitten näin pitää tehdä, mutta komea en ole.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No nautit kiireettömyydestä, syöt hyvin, ja otat pari limpparia. Kenties pelaat mölkkyä. Jos kuuma, käyt uimassa.
Naulan kantaan. Saattaa olla että piipahdetaan mökillä tai sitten ei.

@Uncle Leo , oli kyllä hyvin kirjoitettu. Tuollaistahan se usein on kun porukalla mökkeillään. Saunassa ei voi oikein kuin piipahtaa ja järvessä nopeasti pulahtaa kun on jo seuraavan vuoro. Koko ajan höslinkiä ja joku ei syö sitä ja toinen syö vaan tätä jne...
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minkä ihmeen takia pitää muka olla kirjoitustaukoja. Istua vaikka lääkäriä odottamassa ja lukea netistä sivustoja. Mutta ei jotain tiettyä sivustoa. Olla muka hyvä ihminen, että minulla on tauko, en puhu teille.

Ihan joutavaa brassailua se tuommoinen vaan on.
"Hei älä mee, sun juttuja on niin mukava lukea"

95% noista "kirjoitustauoilla" olevista nimimerkeistä luultavasti pyörivät täällä kirjautumatta, samalla kun laskevat tunteja, että milloin tullaan muodikkaasti takaisin kirjoittamaan yllättyneenä että hyväähän se tauko teki.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
"Hei älä mee, sun juttuja on niin mukava lukea"

95% noista "kirjoitustauoilla" olevista nimimerkeistä luultavasti pyörivät täällä kirjautumatta, samalla kun laskevat tunteja, että milloin tullaan muodikkaasti takaisin kirjoittamaan yllättyneenä että hyväähän se tauko teki.

Toinen hyvä on myös miettiä mahdollista kirjoitustaukoa monen viestin verran.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Miksi näin ei saisi tehdä?

Käsittääkseni aika vapaasti täällä saa kirjoittaa mitä haluaa, sääntojen rajamailla. Ja enpä tainnut myöskään "kieltää" mitään. Lähinnä nostin esiin sen jumalattoman metelin ja "mietinnän" usein ennen kuin painutaan kirjoitustauolle.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämän päivän Hämeenlinnan seudulla ilmestyvässä Kaupunginuutisissa oli juttua alkoholittomista drinkeistä. Siitä juolahti mieleeni että tuollaista voisi joskus tämän kesän aikana maistaa. Ainoa vaara sitten vaan se että jos tuollaisen juodessa alkaa tekemään mieli maistaa enemmän sitten sitä alkoholillistakin versiota? No joinhan minä kyllä alkoholitonta kuoharia silloinkin kun HPK voitti keväällä kultaa eikä siitä mitään alkoholin juomisen mielihaluja tullut.

Eilen oli varsin hyvä päivä. Sain hoidettua kaksi sellaista asiaa jotka kuuluivat pakko hoitaa, mahdollisimman nopeasti vielä kaiken lisäksi- listalle. Sain ostettua uudet lenkkitossut vanhojen tilalle. Vanhoista lenkkareista olikin miltei pohjat jo kulunut puhki niin uudet lenkkarit tuli todellakin tarpeeseen.

Ostin uudet lenkkitossut oikein urheiluliikkeestä, olivat Catmandoot ja olivat 40 prosentin alennuksessa. Alennuksesta huolimatta olivat silti melko tyyriit, maksoivat 47 euroa suunnilleen. Mutta toivottavasti nämä lenkkarit ovat nyt sitten kestävät. Köyhänhän ei toisaalta ole viisasta ostaa halpaa vaan sijoittaa kalliiseen. Kalliimman tuotteen luulisi ainakin kestävän pitempään. Ehkä nyt ei sitten tarvitse jo ensi kesänä olla ostamassa uusia lenkkitossuja vaan nämä tämän kertaiset kestäisivät monia vuosia käytössä.

Sitten sain eilen myös siivottua keittiön kaapit. Pistin vanhat tuotteet pois ja hieman järjestelin. Mutta ei siellä nyt onneksi kovin paljoa ollutkaan niitä toukkia. Ei lähestulkoon lainkaan. Ehkä silloin joulun alla onnistuin siivoamaan kaikki toukat ja elintarvikkeet jotka niitä toukkia puoleensa keräsi niin pois.

Kirjoitustauoista on ollut puhetta. Minullakin vähän vähentynyt tämä kirjoittaminen tässä viime päivinä, mutta en silti aio taukoa pitää. Ei minusta sellaiseen olisi. Olen liian riippuvainen sitten kuitenkin tästä kaikesta.

Ja juhannus täällä menee kotioloissa. Perjantaina on täällä kuntoutuskeskuksessa yhteiset juhlat, syödään hyvin ja minä pidän sen musiikkivisankin. Aamulla jo muuten saunotaan täällä kahden tunnin ajan. Miesten ja naisten saunavuorot kummatkin kestävät kahden tunnin ajan.

Sitten olisi yleisen saunavuoron lisäksi myös oma saunavuorokin perjantai-iltana mutta siihen en pääse kun musiikkivisani osuu samaan ajankohtaan. Mutta eiköhän tuo kahden tunnin saunominen aamulla riitä? Varsinkaan kun täällä ei kovin hyvä saunakaan valitettavasti ole, vähän liian lempeitä löylyjä tulee kiukaasta omaan makuuni.

Ja lauantaina sitten herkuttelen ahvenanmaalaisella pannukakulla, kermavaahdolla ja mansikkahillolla sekä kuuntelen sekä Radio Novan että Radio Sunin juhannuslistoja. Melko perinteinen juhannuspäivän ohjelma siis. Ja huomenna täytyy muistaa myös juhannukseksi käydä hakemassa tilaamani leivonnaiset lähileipomosta, raparperipiiras ja muutama mansikkaleivos. Olin niin laiska niin en itse tänä vuonna leiponut vaan ostan leivonnaiset leipomosta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tähän voisi pernismäisesti vastata että "miksi ihmeessä kukaan haluaisi?"

En tiedä tarkkaan mitä Syyrian leirissä tapahtuu, mutta onkohan niitä janottanut koskaan näin paljon.

Enää tunti alumiiniputkessa ja sitten Lidliin tai pubiin. Jonnekin on päästävä. Kaikki käy, ihan kaikki.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käsittääkseni aika vapaasti täällä saa kirjoittaa mitä haluaa, sääntojen rajamailla. Ja enpä tainnut myöskään "kieltää" mitään. Lähinnä nostin esiin sen jumalattoman metelin ja "mietinnän" usein ennen kuin painutaan kirjoitustauolle.
En tiedä kauanko sinä vietät aikaa täällä päivittäin, mutta minä ainakin todella paljon. Mitään taukoa en ole kuitenkaan suunnitellut. Jos kuitenkin suunnittelisin, niin tulisin kertomaan siitä kai tähän ketjuun, koska tämän ideahan on kirjoittaa mitä mieleen tulee. Siksi minusta olisi outoa, että muut siitä jotenkin pahastuisi tai ärsyyntyisi. Enkä nyt väitä, että sinä tai kukaan olisi pahastunut tai ärsyyntynyt. Sellainen mielikuva minulle vain tuli.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Pidän nytten pienen tauon täältä jatkoajasta. Käytän koiruuden uimassa niin saa helpotusta tuo rakas karvakasani. Itse en ui kun lääkäri tänään kielsi. Saa siis tyytyä sandaalini noutamiseen.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Kävin tänään kaikessa hiljaisuudessa työhaastattelussa Vantaalla. Siis sikäli kaikessa hiljaisuudessa, etten kertonut asiasta etukäteen muille kun perheenjäsenilleni sekä lähimmille ystävilleni. Pyöräreitin perille kävin opettelemassa jo eilen illalla. Tiesin myös tällä kertaa intuitiivisesti varautua kysymykseen "Mitä tiedät yrityksestämme?" tjsp. ja tuo olikin sitten ihan ensimmäinen kysymys jonka haastattelija mulle esitti ja vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä.

Pärjäsin mielestäni kokonaisuutena ihan ok etenkin siihen nähden että tuo oli nyt ensimmäinen varsinainen haastattelutilanteeni nykyisen vuoden puolella. Toki alussa huomas että tilanne jonkin verran jännitti, kun meinas suu kuivua puhuessa. Olin kuulemma myös heidän ensimmäinen haastateltava, joten mikäli mä nyt satuinkin vakuuttamaan heidät vastauksillani, niin tuo lienee jonkinasteinen etu minulle etten ollut ns. siellä muiden välissä.

Anyway, valintojen kohtalo ratkeaa kuulemma vasta aikaisintaan ensi viikon aikana, eli nyt sitten vaan odotellaan heidän yhteydenottoaan sormet syyhyten. Sen tässä on oppinut, että joskus (oikeastaan aika useinkin) sitä saattaa joutua pettymään työmarkkinoilla, että vaikka oma haastattelusi olisi sujunut lähes moitteetta niin joku on vaan saattanut olla vielä rahtusen verran sua vakuuttavampi.

Olen siis varovaisen toiveikas, mutta en lataa liikaa odotuksia. Tietysti olisin ikionnellinen, mikäli he päätyisivät valitsemaan minut kaikkien niiden hakijoiden joukosta. Ainakin tästä myymäläpääliköstä jäi itselleni positiivinen kuva. Vaikutti olevan ns. "people's person" ja muutenkin jees oloinen tyyppi. Eli peukut pystyssä niin kuin aina, mutta pidän toki yhä tänäkin aikana haun päällä enkä ota itseeni, mikäli en tulekaan valituksi. Oli kuitenkin ilo kuulla että oma hakemukseni oli sieltä +70 hakemuksen joukosta vakuuttanut heidät siinä määrin, että pääsin ainakin haastateltavaksi.

Olen (mielestäni) melko taitava kirjoittaja, jonka ansiosta varmaan osittain olen päässyt kohtuu hyvällä prosentilla haastateltavaksi lähettimilläni hakemuksilla tänä ja viime vuonna. Tällä kertaa rekrytointiprosessisiin ei luojan kiitos kuulunut lainkaan piinaavaa videohaastisvaihetta. Pidän rehellisesti sanottuna enemmän f2f haastatteluista, videohaastatteluihin kun tulee minulla perfektionistina haaskattua yleensä tuntikaupalla aikaa, kun vain "täydellinen" vastaus on riittävän hyvä.

Mutta joo, kuten sanottu niin haku jatkuu ainakin tuonne ensi viikolle asti ihan jo siitäkin syystä että aina on oltava plan B eikä ikinä voi olla liian varma itsestään. Liiallinen omahyväisyys kääntyy lopulta aina itseäsi vastaan. Se on ikään kuin universumin tapa muistuttaa että tietty nöyryys on hyvästä. Itsevarmuudessa, kuten kaikessa muussakin on hyvä löytää sellainen tietty tasapaino. Itseensä saa ja pitää luottaa mutta samalla kuitenkin tiedostaa, että et ole yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan. "Keep your head in the clouds and your feet steady on the ground" tai jotain tohon suuntaan..

Jänskättää! Kuten olen täällä palstalla aiemminkin sanonut, niin varsinaisessa palkkatyössä (poislukien kesätyöt) en ole vielä ikinä eläessäni ollut , mutta tällä hetkellä motivaationi työllistyä "omalta alaltani" on ihan hemmetin kova. Tää olis mulle tosi iso juttu päästä tämmöseen keskikokoiseen, kuitenkin jatkuvasti kasvavaan kauppaketjuun sisään. Noh, about viikon päästä lupasivat olla yhteydessä kävi miten kävi. Joten ainut mitä voin tehdä sillä aikaa on toivoa parasta ja kärkkyä plan B:nä muita kiinnostavan oloisia duuneja.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
On tämä nyt ihan perseestä. Kuukausi sitten sain epilepsiaan lääkityksen. Sittemmin ihmetellyt kun välillä tuntuu maatenkin että nyt putoan. No, kävin sitten päivystyksen kautta yön makaamassa Jorvissa ja kävi ilmi, että lääke oli oikea. Annostus oli kolminkertainen tarvittavaan nähden. Nyt sitten sairiksella tuon takia. Kiva.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ai hitto, huomenna on juhannusruuhkat... Mitähän jussina tekis, ei ole mitään ihmeellisiä suunnitelmia. Viikonloppu muiden joukossa...

Ennen kun kaupat oli kiinni niin joutui vähän mukaan noihin juhlapyhäsekoiluihin. Nythän kaikki kaupatkin on auki niin ei tarvi millään tapaa varautua mihinkään ja voi elää ihan semmoista elämää kun haluaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Ennen kun kaupat oli kiinni niin joutui vähän mukaan noihin juhlapyhäsekoiluihin. Nythän kaikki kaupatkin on auki niin ei tarvi millään tapaa varautua mihinkään ja voi elää ihan semmoista elämää kun haluaa.
Tämä totta. Paitsi jos on kännissä keskellä ei mitään, niin edelleen kaupan tuotteet on ostettava ennakkoon. No niillä pärjää mitä on.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Nyt kun kauppojen aukioloajat on vapautettu, niin miks mietojen myyntiä ei voida joustaa vaikka ees klo 22 asti?

Paskaa
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Terveisiä Belgiasta, toivottavasti ei jouduta enää koskaan samaan karsintalohkoon.

Aika erikoinen meno, mutta nyt on repullinen Jupileria mikä on näiden futisliigan pääsponsori.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Nyt kun kauppojen aukioloajat on vapautettu, niin miks mietojen myyntiä ei voida joustaa vaikka ees klo 22 asti?

Paskaa
Koska sääntö-Suomi ja koska täällä elää niin paljon juoppoja. Mutta täysin samaa mieltä, vituttaa välillä kovastikin.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt kun kauppojen aukioloajat on vapautettu, niin miks mietojen myyntiä ei voida joustaa vaikka ees klo 22 asti?

Paskaa
Hyvä kysymys. Ihan muutaman kerran on tullut kiire täältä metsästä lähteä 20.55 kiiruhtamaan kauppaan. Sitten, kun lähikaupassa on vielä niin huono valikoima.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
A-studiossa puhutaan kevytyrittäjyydestä. Sana "itsensätyöllistäjä" tulee koko ajan esiin. Kaikki osallistujat takeltelevat sen kanssa.

Odotan kun joku sanoo "itsensätyydyttäjä". Kohta varmaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös