Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 678 146
  • 33 830

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Miten niin "saattaa"? Eikö se lapsi yleensä ole panemalla alkusa saanut?
Korjaan niin että ymmärrät:
Jari Latvalan muijaa pannut palstahenkilö saattaa olla Jari-Matin isä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulle avautui eilen sellainen fakta, että Pekka Puupäästä on tehty elokuvia ja tv-sarja myös vielä 1980-luvulla. Televisiosarjan nimi oli Pekka&Pätkä ja elokuvien nimet olivat Pekka&Pätkä ja tuplajättipotti ja Pekka Puupää poliisiina. En muista olenko koskaan kuullutkaan saati nähnytkään näitä 1980-luvun tuotoksia.

Ja näissähän ei vissiin sitten Esa Pakarinenkaan enää näytellyt. Masa NIemihän nyt ei tietenkään Pätkää enää näytellyt näissä elokuvissa ja tv-sarjassa, sillä oli aika päiviä sitten jo menehtynyt.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Kiitos @Jussizip avautumisen tiedän nyt että Tinderistäkin voi saada bannit ja vieläpä ilman loogista syytä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samoin joka toisella itänaapurin johtajalla on ollut tuuheat hiukset, kun taas joka toinen on ollut kalju tai ainakin melkein.
Näistä kaljut ovat myös olleet länsimielisempiä ja uudistusmyönteisempiä kuin viiksekkäät ja tuuheahiuksiset kollegansa.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Juuri tuli muutama tunti sitten naureskeltua Lönkalla tallustellessa, kun kiinalaisraflasta tuli jonossa kiinalaisturisteja(?). Miksipä ei tulla Kiinasta, jos sieltä olivat, Suomeen asti syömään kiinalaista ruokaa.

Tuossa vuosituhannen vaihtuessa ajelin tilataksia ja usein vein pieniä kiinalaisryhmiä eri kiinalaisravintoloihin ympäri Helsinkiä. Kun vein yhtä ryhmää kolmatta iltaa taas uuteen paikkaan, kysyin heidän oppaaltaan, mistä oikein on kyse. Tämä vastasi minulle, että näiden ravintoloiden kokit ovat eri puolilta Kiinaa ja valmistavat sitten tilauksesta vierailleen oman alueensa erikoisuuksia - näitä ei normi ruokalistasta kuulemma löydy. Kiinassa kun ei kuulemma kotinurkilla ole kuin oman alueen resepteillä ja mausteilla saatavaa ruokaa.
Eli kyseessä on jotakuinkin sama ilmiö jos New Yorkin matkalla kävisin ensin italialaisessa ravintolassa, seuraavana päivänä saksalaisessa, sitten vaikka kreikkalaisessa... noin niinkuin karkeasti ajatellen.
 
Viimeksi muokattu:

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minulle avautui eilen sellainen fakta, että Pekka Puupäästä on tehty elokuvia ja tv-sarja myös vielä 1980-luvulla. Televisiosarjan nimi oli Pekka&Pätkä ja elokuvien nimet olivat Pekka&Pätkä ja tuplajättipotti ja Pekka Puupää poliisiina. En muista olenko koskaan kuullutkaan saati nähnytkään näitä 1980-luvun tuotoksia.

Ja näissähän ei vissiin sitten Esa Pakarinenkaan enää näytellyt. Masa NIemihän nyt ei tietenkään Pätkää enää näytellyt näissä elokuvissa ja tv-sarjassa, sillä oli aika päiviä sitten jo menehtynyt.

Nämä on jäänyt syystä tai toisesta hyvin muistiin. Tai varmaankin sen tv-sarjan. En ole aikuisena katsonut ja varmaan parempi olla katsomattakin. Esko Roine on Pekka Puupää ja Eskosta olen aina pitänyt.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Viro laskee alkoholiveroa ens kuun alussa. Pitääpä siis heti varata reissu että ehdin käydä sitä ennen.
Menen juhannuksen tienoilla Viroon autolla neljäksi päiväksi. Taidan tehdä antipettterit ja hakea Valkasta kesäjuomia ennen kuin Viron puolella hinnat laskevat.

Minulla on paljon virolaisia ystäviä ja kyseiselle kansalle en toivo mitään pahaa. Pakko oli kuitenkin naljailla virolaisten viinarallille Latviaan veronkorotusten jälkeen. "Nyt te olette lättiläisten poroja."
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla on paljon virolaisia ystäviä ja kyseiselle kansalle en toivo mitään pahaa. Pakko oli kuitenkin naljailla virolaisten viinarallille Latviaan veronkorotusten jälkeen. "Nyt te olette lättiläisten poroja."
Mä ostan aina kaverin puoleksi tunniksi kerrallaan, tai no nyt en kyllä hetkeen ole. Ei silleen tarvii kun ei seurustele. Tai no väittää kyllä yks akka niin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Klikkasin ensin kesäpuuman enkä kesätytön. Olen tullut tähän ikään.

Niin minäkin. Kesämiestä en sentään vielä klikannut, ei taida tosin olla äänestystäkään.

Vielä on kuitenkin toivoa tähän ikään tulemisessa, sillä sitten sitä vasta huomaa tulleensa tiettyyn ikään kun ei enää tule.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Niin minäkin. Kesämiestä en sentään vielä klikannut, ei taida tosin olla äänestystäkään.

Vielä on kuitenkin toivoa tähän ikään tulemisessa, sillä sitten sitä vasta huomaa tulleensa tiettyyn ikään kun ei enää tule.
Juuri näin. Kaiholla sitä muistelee niitä aikoja kun lakanapyykkiä ripustaessa saattoi todeta että "Tähän sitä on tultu..." Tokihan osa kunniasta saattoi mennä talonmiehelle tai sille yhdelle Malawin pojalle joka kävi ihmeen usein kaupustelemassa ovella itse punottuja tekstiilikoruja, vaikka aina sanoin että ei kiinnosta.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Magneettisella virtaliittimellä varustettua mäkkiä ei kannata laskea maahan työmaalla, jossa on metallipölyä. Oli kohtuullisen hankala puhdistettava kun ei paineilmallakaan uskaltanut puhaltaa roskaa sisäänpäin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On mahdollista olla nimimerkki millä on enemmän tykkäyksiä kuin viestejä. Tälläiseksi on some mennyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös