Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 474 224
  • 5 184
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Mutta minä olin nuoruudessani todella ujo, pahasti kiusattu, syrjäytynyt ja eksyksissäkin elämässäni mutta kyllä minäkin lopulta elämäni raiteilleen sain. Pääpointti varmaan siinä että ei nuorten kannata ottaa mielestäni painetta siitä jos se oma juttu ei heti löydykään. Kyllä se sieltä sitten ajan kanssa tulee, jos vaan vielä auttaa sitä tulemista rohkeasti ja avoimesti kokeilemalla erilaisia asioita ja elämällä. Mutta siitä nuoruudestakin kannattaa nauttia, jos on sellainen tilanne että siitä voi nauttia täysin siemauksin. Minulle nuoruus oli vaikeaa aikaa, mutta en ole kuitenkaan katkera.
Ei toden totta tarvi hävetä pätkääkään, vaikkei sitä omaa juttuaan/kutsumustaan heti 18 vuotta täytettyään tietäisikään. Kaikilla meistä on oma tarinansa ja osa saattaa menestyä hyvin ja edetä pitkällekin työelämässä, vaikka ei nuorena olisi tiennyt lainkaan, mikä hänen paikkansa tässä maailmassa on. Olemme täällä ennen kaikkea kasvamassa ja oppimassa niin itsestämme kuin toisistamme.

Nykyisin somekin asettaa nuorille paineita saavuttaa kaikki tässä nyt ja heti. Kun nähdään instassa kuvia menestyneestä liikemiehestä, joka 25-vuotiaana omistaa kaksi yritystä, omakotitalon, urheiluauton, on naimisissa ja vaimonsa saamassa pian toisen lapsen (tämä oli siis täysin kuvitteellinen esimerkki, mutta perustuu tosiasioihin), niin helposti tällainen elämä nähdään ihanteellisena ja kun itse ei ollakaan saavutettu mitään noista, niin syntyy alemmuuskompleksi, kenties jopa arvottomuuden tunne.

Ei ole kuitenkaan mikään häpeä edetä elämässään ja urapolullaan täysin omaa tahtiaan. Ei ole väliä, miten pääset päämäärääsi, vaan se että sulla on joku päämäärä, jonka eteen paiskit töitä itses kanssa joka päivä. Monella mun ikäsellä on ollu jo ainakin se pari-kolme parisuhdetta, joten munkin olisi helppo kokea itseni elämässä epäonnistuneeksi, kun olen vielä pian 26 vuotta täyttävänä sinkku ja vailla omaa asuntoa. Asian voi kuitenkin nähdä toisinkin; olen kasvanut, oivaltanut kuka mä olen ja mitä mä haluan elämältä sekä sosiaalisoitunut aivan huikeasti viimeisen viiden vuoden aikana. "Ei päämäärä vaan se matka" kuten vanha sanonta kuuluu.

Kaikista meistä ei tule maailmanvaltiaita, mutta tärkeintä on se että elämme, koemme ja opimme. Tärkeintä on että löydämme sen, mikä tekee meidät onnelliseksi, kunnes löydämme sen yhden ihmisen rinnalle, joka tukee onnellisuuttamme ja toisin päin.

Lisätään tähän loppuun vielä että mäkin olin nuorempana kiusattu ja syrjitty. Mua pompoteltiin koska olin kiltti enkä uskaltanut panna hanttiin. Mut saatiin jo nuorena tuntemaan että olen huonompi kuin muut. Mutta mä hankin apua ja löysin apua, pääsin lopulta teini-iän traumoista ylitse ja nyt pian 26 täyttävänä olen löytänyt ympärilleni ihmisiä, jotka tukevat kasvuani ja sulkenut pois elämästäni sellaiset, jotka eivät halua nähdä minun menestyvän. Olen tällä hetkellä sinkku ja työtön, mutta olen onnellinen, toiveikas ja tiedän olevani oikealla tiellä.

Nuoruuden demonit lannistavat sinut ainoastaan jos annat niiden. Jos olet valmis kipuamaan tiesi ylös pohjalta ylös, niin vaikeistakin lähtökohdista voi rakentaa hyvän elämän. Ja hyvä elämä on kaikessa yksinkertaisuudessaan sellainen, mistä itse nautit ja tunnet kuuluvasi.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aivan, mutta vaikea tässä on täysin rentonakaan pysyä, kun seuraavan muutaman vuoden aikana olisi opeteltava autolla ajaminen, käytävä armeija, vedettävä kirjoitukset ja hakea jatko-opiskelemaan, sekä sitä kautta muuttamaan toisaalle.

Kieltämättä totta, että nuorilta vaaditaan ihan liikaa. Tai en tiedä ovatko nuoret ainoita joilta tässä yhteiskunnassa vaaditaan jopa liikaa? Työelämässä on omat vaatimukset, nuorille on omat vaatimukset, opiskeluissa on omat vaatimukset ja meillä työttömilläkin on kova ruljanssi työn haun kanssa.

Olen miettinyt sitäkin vaatiiko työnhakukin jo liikaakin ottaen senkin huomioon minkä tason työtehtävää haetaan? Minua toisaalta ilahduttikin kun lainaamassani työnhakuoppaassa sanottiin samaa kuin minäkin olen ajatellut, työnhaku on jopa henkisesti raastavampaa kuin työnteko. Ainakin kun mietitään millaisia työtehtäviä minäkin pääosin haen, eli keittiöapulaisen, ruokapalvelutyöntekijän ja kokin hommia.

Ja kaikki liittyy olennaisesti sanaan suorittaminen. Yhteiskunnassa on tuo suorittaminen niin tärkeässä osassa. Sitten kun vihdoin on eläkkeellä niin on jo niin uupunut ettei kauheasti jaksa nauttia siitäkään.

Ihan jo ennakkoon tiedoksi kaikille ihmisille ja tahoille, jotka haluavat tietää oman juttuni, se on tekstin ja lyriikoiden tuottaminen. Sitten on musiikki ja tietämys esimerkiksi jääkiekon ja luonnontieteiden saralla. Noita voisin kai mieltää omaksi jutukseni, ihan jokaista.

Hienoa, että tiedät oman juttusi! Ja onhan se hienoa myös lukea kun itsekin olen varsin kiinnostunut myös kirjoittamisesta, että yksi juttusi on tekstien tuottaminen. No sitten valitettavasti varmaan itsekin tiedät mitä juttusi ennen kaikkea vaatii, se vaatii työtä, työtä ja työtä. Tai tässä tapauksessa jos suhtautuu johonkin asiaan intohimoisesti niin sitä työtä sen intohimonsa eteen tekeekin sitten varsin mielellään.

Lukee suurella kiinnostuksella kaikkia mahdollisia kirjoittamiseen liittyviä oppaita ja kirjoja. Hakeutuu opiskelemaan sille omalle alalleen sitten kun sen aika on. Ja ennen kaikkea kirjoittaa paljon, päivästä toiseen. Panemaan oppii panemalla ja kirjoittamaan kirjoittamalla. Näin se vain menee ja joku viisas on todennut sen että kirjoittamaan oppii kirjoittamalla. Hyvä harjoittelualusta voisi olla vaikka oma blogi. Kun minusta piti tulla myös kirjoitusalan ammattilainen niin perustin oman blogin harjoittelualustakseni. Siellä teksteilleen sai välillä julkisuuttakin ja omat tekstit tuli arvostelun kohteiksi. Sinne blogiin sitten suolsin tekstiä päivästä toiseen ja kehityin.

Ja sen kyllä tietää jos on joku ala oikeasti oma juttu ja intohimoinen juttu. Ainakin minä tiesin silloin aikanaan. Sitä oikeastaan ajatteli vain sitä tavotteitaan ja sitä juttuaan. On hienoa mikäli olet löytänyt oman juttusi jo näin nuorena, sitten vain kovasti töitä sen eteen.

Ja sinähän voisit hakeutua tekemään myös toimittajan töitä johonkin lehteen ensin jo harrastuksena ja vapaaehtoistyönä, jos et siis tee jo. Tällainen lehti voisi olla vaikka Jatkoaika.com, vaikka lehden maine taitaa ollakin vähän kärsinyt viime vuosina.

Potentiaalia, sitä sinussa kyllä kieltämättä on! Että sitten vain rohkeasti kohti unelmia. Tekstejäsi paljon lukeneena sanoisin että tekstisi kaipaavat lisää varsinkin suoraviivaisuutta. Turhat kangertelut pois ja rohkeasti vaan lisää sellaista pelkkään asiaan keskittymistä. Voi olla hyvä välillä kyllä värittää tekstiä vertauskuvinkin mutta se on mielestäni tehokeino jota pitää käyttää maltilla. Varsinkin netissä ihmiset eivät jaksa lukea kovin pitkiä lauseitakaan vaan haluavat lyhyitä lauseita ja just suoraviivaista tekstiä.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@Punamusta En jaksa lainata kohtia tekstistäsi, koska olen nyt kännykän varassa. Mutta varsinkin tuo millä tavalla otat vastaan palautetta niin ilahduttaa minua! Negatiiviseenkaan palautteeseen ei kannata mielestäni suhtautua liian torjuvasti vaan siten että se se vasta voi kehittääkin.

Muistan kun sain ensimmäisiä negatiivisia palautteita omista kirjoituksistani niin se oli kuin maailman loppu minulle. En osannut ollenkaan ottaa palautetta vastaan vaan suutuin ja taisin vetää kännitkin. Sittemmin minäkin olen oppinut ottamaan myös korjaavaa palautetta vastaan. Opin sen kyllä kantapään kautta mutta siitä opista on ollut hyötyä.

Tämän halusin vielä kirjoittaa koska reaktiosi palautteeseeni sai aikaan hyvän fiiliksen. Kaikki eivät osaa ottaa vastaan negatiivista palautetta.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Lieneekö tästä tulossa uusi traditio vai mitä, mutta nukuin jälleen nelisen tuntia ja nyt olen riittävän pirteä että jaksan seurata änäriä joka alkaa reilun puolen tunnin päästä.

Huomenna olen menossa jo puolilta päivin naapurissa asuvan kaverin luo grillailemaan ja nauttimaan auringosta sekä juomista, joten saattaapi olla että tämän yön unet oli tässä.

Ulkona sataa tällä hetkellä. Öinen sade on aina jotenkin rauhoittava ääni korville, jota on kiva kuunnella. Nyt siellä alkoi näköjään ukkostamaankin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Taasko se on peliyö, miten voi joka yö olla. Lintsasin tänään töistä pitämällä etäpäivän mikä ei ole laitonta ja niitä on koko ajan, mutta kun olisi pitänyt olla tapaamisessa minkä siirsin. Se on siirretty kuuden tunnin päähän eikä sitä voi enää siirtää.

Laitetaan peli mutelle taustalle auki ja torkutaan. Joskus sitä miettii, jos vielä olisi nuori, niin ei tarvitsisi miettiä nukkumista. Sitä vain meni milloin oli sovittu eikä sillä ollut mitään merkitystä oliko uneksinut.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Peliyö,juhlayö.

Täällä valvotaan taas. Syynä tosiaan tuo Stanley Cup-finaali, mikä pyörii nyt tuolla taustalla auki. Mielelläänhän tätä heräsi katselemaan, tai ainakin seuraamaan. Lätkäkaudesta on enää loput jäljellä, nopeasti meni se kausi jälleen.

Eilen oli työhaastattelu VMP:ssä. Se meni ihan hyvin, jäi positiivinen fiilis haastattelusta ja oli oikein rento ilmapiiri haastattelussa. Kyllähän siinä olisi jo väliaikainen ratkaisu työllistymiseen jos alkaisi saamaan vaikka parista eri paikasta ekstrausvuoroja. Minulla on VMP:stä positiivinen kuva, kun syksyllä 2010 työllistin itseni pitkäksi aikaa sen kautta. Olin saman koulun keittiöllä töissä jo silloin kun missä nyt talvella suoritin sen työkokeilun.

Ja tänään on sitten heti toinen haastattelu. Tämä toinen haastattelu on Vantaalla. Ajattelin ensin että menisiköhän sitä tuonnekaan, missä pirussa tuokin työpaikka on. Mutta sitten selvisi hieman tutkimalla että onnekseni tämän työpaikan vieressä on junapysäkki. Sinne pääsee siis helpohkosti kulkemaan. Auki oleva pesti on kyllä sen verran lyhyt, että sen takia ei kannata mielestäni lähteä muuttamaan mutta tuollahan voi kulkea junalla joka päivä töissä. Juna-asema kun on kuitenkin sen verran lähellä, 170 metrin päässä työpaikasta.

Kerroin eilen mielipiteeni eräästä asiasta ja sain kohahduksen aikaan kokouksessa. Ollaan tekemässä täältä kuntoutuskeskuksesta taas kesällä eritoten saunomis-ja uimisreissua sille samalle mökille jossa käytiin viime kesänäkin. Oli puhetta siitä onko halukkuutta viime kesän tapaan maksaa vaikka omavastuuta tuosta reissusta muutaman euron verran.

Kerroin mielipiteekseni sen että tykkään saunomisesta ja uimisesta sen verran paljon ja viime kesänkin reissu oli hauska niin olisin valmis maksamaan reissusta vaikka 50 euroa. Kun ei tässä muualle tänä kesänä tule varta vasten reissuun lähdettyä niin voisin kyllä itse tuollaisesta reissusta pulittaa enemmänkin. Tykkään yhtälöstä sauna+uiminen ja tuskin muuten olen ainoa.

Mutta olin kai ainoa joka on valmis maksamaan kyseisestä reissusta noinkin paljon. Tupakkaan täällä menee paljon porukalla rahaa, joten ei kai ole niin vain varaa maksaakaan sitten mistään reissuista. Olihan se hirveä summa kun kuuntelin paljonko menee rahaa tupakkaan porukalla, 400 euroakin kuukaudessa! Mistä edes löytyy noin isoja summia pistää tupakkaan yhden kuukauden aikana?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulla on ollut tässä kokoinan yö jälleen aikaa raapustella viimeisiä joukkueita voimasuhdeketjuun, mutta nyt ei ole jaksanut raaputtaa. Huomenna varmaankin julkaisen Pelicansin, jonka jälkeen enää jäljellä rakas naapuri sekä Kärpät. Uskomaton urakka kyllä takana, eikä olisi uskonut sen vievän noin valtavasti aikaa. Hauska on kuitenkin ollut huomata, kuinka aidosti kiitollisia ovat käyttäjät olleet ja ovat oikein yksityisviestejä lähetelleet kiitokseksi.

Hieman epäröisin kuin Torso oli tehnyt aivan upeat ennakot viime vuonna, että vihkoon menisi pahasti itselläni. Jonain päivänä olisi hienoa tehdä sivullisesti jotain työtä mikä liittyy jääkiekkoon, mutta piirit ovat niin pienet, että tyydyn nykyiseen työhöni.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Äh. On tää joka kerta yhtä ikävä tunne kun just ku oot suunnittelemassa nukkumaan menemistä, niin mahaa alkaa kivistämään siihen malliin että pakko hakea yöpalaa alakerrasta.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
@Ruuhkis Ihan kuule jatka valitsemallasi linjalla. On taatusti ollut urakka ja siksi myö sitä täällä foorumilla arvostetaankin, teitä on harvassa. On miellyttävää lukemista.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mahtaako tuo Rauman Lukko voittaa enää koskaan mestaruutta? Tuokin on hämmentävää, että 56 vuotta on kaikista välieräpaikoista ja hyvistä pelaajista huolimatta kulunut ilman kultajuhlia. Ja siitäkös muut fanit, etunenässä porilaiset, jaksavat innostua vuosi toisensa perään. On siinä raumalaisilla kestämistä. Vaan jos he edes kerran saavat syleillä pokaalia, on vastavittuilun ja henkisen myllytyksen määrä oleva armoton.

Luonnollisesti tämä on yksi suuri kysymys elämässäni, jota toivon ehkä eniten maailmassa perheen hyvinvoinnin jälkeen.

Organisaatio on ottanut Kalle Sahlstedtin johdolla vihdoinkin oikeita askeleita kohti parempaa huomista. Mikään tae ei missään nimessä ole, että Lukko mestaruutta Sahlstedtin kanssa voittaisi, taikka saisi edes finaalipaikkaa. Olen seuraa tällähetkellä seurannut tiivisti, jokapäivä ja käytännössä kokoajan vuodesta 2003 asti, kun ensimmäisen pelin kävin Äijänsuolla katsomassa. Oikeastaan Lukon suurin synti on mielestäni ollut, että valmentajavaihdosten jälkeen (Rautakorpi, Toivola, Urama, Dufva) organisaatio on luonut aina uudet pätkittäiset suunnitelmat ja aloittanut kaiken aina alusta, yleensä käymällä aivan pohjalla saakka. Ymmärtääkseni nyt halutaan kehittää koko organisaatiota sekä Raumalaista kiekkoilua Virrankin jälkeen samoilla metodeilla, pelitavalla sekä strategialla. Suomeksi siis uuden valmentajan myöden palapeliä ei tarvitse aloittaa jälleen rakentamaan ensimmäisestä palasta saakka, vaan runko on valmiina jykevänä taustalla.

Lukolla on ollut hyviä joukkueita, loistavia yksilöitä sekä timanttisia maalivahteja, mutta kertakaan ei joukkue ole kuitenkaan mielestäni ollut täysin valmis menemään päätyyn saakka, vaan aina on jotain puuttunut. Jos mietin Uraman kolmatta kautta Raumalla, niin joukkueessa oli käytännössä Liigan kolme parasta ulkomaalaista pelajaa (McLean, Morrison, Petruzalek) ja tähän vielä taustalle pistepörssin voittaja Lindgren sekä pelikuntoinen Lauri Tukonen. Hyökkäyksen kärki oli siis aivan järkyttävän hyvä Liigaan, mutta puolustus oli vain keskitasoa joka näkyi välieräsarjassa IFK:ta vastaan ja pronssipeliin lähdettiin nöyränä.

Lähimpänä Lukko on finaaleita ollut keväällä 2015, kun joukkue jo johtikin välieräsarjaa Tapparaa vastaan 1-3. Kuitenkin tämäkin sitten sössittiin ja Tappara melko tylysti marssi finaaleihin. Kevät ja haaveet taisi valitettavasti siinä kohtaa katkea, kun Vahalahti kolmannessa puolivälieräottelussa loukkaantui ja kausi oli ohi. Henkisesti tappio oli niin kova itselleni, että oikeastaan seuraavat 3 vuotta meni niin ja näin, eikä koko Lukon touhu jaksanut kiinnostaa enää niin vahvasti.

Viimekausi antoi kuitenkin aivan hurjasti uskoa tulevaan, kun Lukko nuorten pelaajien avustamana palautti itselleni uskon paremmasta huomisesta ja selkeästi näin miten joukkueessa tehdään asioita hyvin paljon oikein. En pysty sanomaan varmaksi mitään Lukon mahdollisuuksista voittaa mestaruus, koska tällähetkellä Liigassa on myös muita seuroja, jotka tekevät aivan järkyttävän hyvää työtä organisaatiossa, Ilves ensimmäisenä mielessä. Pelaajahankinnat ovat tällekaudelle erittäin hyviä ja varsinkin Westerholmeilta sekä Pressiltä voi odottaa kovaa tulosta. Joukkue ja organisaatio ei kuitenkaan mielestäni ole vielä tilassa, että realistisesti voisi vaatia mestaruutta. Odottaa tietenkin voi ja urheilussa on kaikki mahdollista, mutta haastajana lähdetään jälleen kauteen liikkeelle. Todennäköisesti/toivottavasti 2 vuoden sisällä materiaali ja tulevat hankinnat ollaan saatu kasvatettua niin laadukkaaksi, että kauteen voitaisiin lähteä mestariehdokkaana. Runko on kuitenkin kaikesta huolimatta nuori, mutta älyttömän potentiaalinen sekä laadukas tulevaisuutta silmällä pitäen.

Voisin kirjoittaa paljon lisää Lukosta, mutta tulisi varmaan Jatkoajan historian pisin viesti, jota en halua lähteä saavuttelemaan. Yhden asian haluan lisätä tekstiisi, että olisin mestaruudesta niin onnellinen, etten edes jaksaisi huutaa ja ulvoa Porilaisille. Sitä on niin kauan odotettu ja toivottu, että vittuilun sijaan haluan vaan nauttia kaikin sieluin oman joukkueen saavutuksesta.

Tähän kaikkeen on toisaalta vielä pitkä matka, mutta ehkä jonain päivänä Rauman Lukko voittaa mestaruuden.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja kiitos @Ruuhkis muutenkin hienosta viestistä. Juuri tällaisten turinoiden vuoksi on hyvä, että Jatkoajastakin löytyy vuonna 2019 tykkäyspainike.

Eipä mitään. Hienoa että joku jaksaa noterata noinkin pitkään viestiin tähän aikaa päivästä ja vielä hienompaa on että joukostamme löytyy sinun muodossa noin fiksu nuori mies, joka käytöksellään, viestien laadulla ja ajatusmaailmalla on tehnyt ehdottoman vaikutuksen allekirjoittaneeseen. Tulevaisuus on kuitenkin nuorissa ja sinun osaltani voin todeta, ettei toivo paremmasta huomisesta ole menetetty.

Koitahan saada unta!
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Huh, oli rankat (hikiset) iltavrot. Aivan perseestä nää helteet, talvi ja pakkaset voittaa 100-0.

Nyt vapaata 5pv. Mitähän sitä keksisi? Ainiin, suorinta reittiä pubiin jossa pilkku tuli jo, hyvät pohjat alla ja nyt kotona jatketaan kunnes uni tulee.

Alkaa taas se olematon selkäranka notkua. Miulla ei sais olla yhtään ylimääräistä rahaa.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Mä mietin, että olisi hiton siistiä olla keikalla. Rummut soivat, kitarat särisevät, laulaja kaiuttaa ääntään joka nurkkaukseen, liekinheittimet syöksevät tulta ilmaan. Lavalla on savua, päällä on jokin siisti rokkariasu, pitkät hiukset hulmuavat soittaessa, basso(je)n tampatessa meikäläisen hurmos yltyy huikeaksi, loppuun heitetään hieman omaa sooloilua. Väki kirkuu innoissaan, sarvet heiluvat, meistä digataan ja kaikilla on hauskaa.

Joo, rock on ottanut vahvasti otteeseensa. Saisipa tuollaisen kokea. Nyt kun tässä alkavat suositut 80-luvun yhtyeet olla joko lopettamisvaiheessa tai muuten vain ikääntymässä, tarvittaisiin uutta verta tilalle pitämään rokkia pystyssä. Sanokaa perkele mitä tahdotte, mutta näin hienon, räväkän ja ennen kaikkea energisen musiikkityylin ei pidä ainakaan vielä kuolla pois. Ei niin pitkään kun minussa pihisee sielu. Kukapa tietää, ehkä satun joskus liittymään bändiin ja saataisiin peräti suosiotakin, ken tietää. Kukapa tietää, vaikka pää heiluen rokkaisin jokaiselta kurkut mykiksi Kaliforniassa jonakin vuonna tulevaisuudessa. Olisi ainakin todella siistiä, mä sanon.
Haaveita saa ja pitää olla. Kun toisaalta mietit miksi ei? Niinpä.

Ehditkö nähdä selvästi sinulle tärkeän yhtyeen eli Mötley Cruen vikan kiertueen? Ei tästä taida hirveän montaa vuotta olla kun kävivät vielä täälläkin. Harmittaa etten heitä koskaan nähnyt, kuunneltu ja soitettu on paljon heidän tuotantoa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Kukapa tietää, ehkä satun joskus liittymään bändiin ja saataisiin peräti suosiotakin, ken tietää. Kukapa tietää, vaikka pää heiluen rokkaisin jokaiselta kurkut mykiksi Kaliforniassa jonakin vuonna tulevaisuudessa. Olisi ainakin todella siistiä, mä sanon.
Bändissä laulaminen/soittaminen on omakin salainen haaveeni. Ajatus rock-muusikon villistä kiertue-elämästä jotenkin kiehtoo tätä minun vapaata sieluani. Ja laulanut olen, pääosin omaksi ilokseni ihan taaperosta asti :) Ehkä tuokin unelma vielä joskus toteutuu, toivottavasti meille molemmille. Olisihan se hienoa! Unelmoida saa ja pitääkin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Mä oon kai ihan hullu, mut oon just lähössä kahdelta yöllä kauppaan ostamaan Valion hedelmätarha-täysmehua joihin mä oon etenkin näin kesän lämpöisillä ilmoilla aivan hulluna. Tuo Kaaren Prisma on toisaalta auki 24/7 ja olen toistaiseksi määrittelemättömän ajan "lomalla" niin miksipä ei?
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
@Punamusta Ainiin siitäkin on jo muka niiiiiin monta vuotta. Vuodet vaan yksinkertaisesti katoaa jonnekin. No Neil kiertää jo oman yhtyeen kanssa ja soittavat, yllättäen, paljon tuotantoa joten mene katsomaan ihmeessä jos tulevat tänne tai lähelle. Nää ei tosiaan oo ikuisia.

Blaze Bayley on monelle tuntematon ja faneillekin hieman "meh" tasolle jäänyt laulaja. Itse tykkään hänen tuotannostaan Maidenin ajoilta ja hän käy (kävi?, en ole nyt toviin seurannut) aktiivisesti Suomessa keikoilla, oon käyny pari kertaa kattomassa ja vetää aivan loistavan setin Maidenin parhaimmistoa ja omaa tuotantoa! Todella ihmisläheinen ja mukavan oloinen persoona, arvostaa fanejaan ja hänen kanssa pääsee kyllä höpöttelemään jos haluaa tuopin ääreen keikan jälkeen. Hän siis käy ihan Tavastia-tason keikkoja nykyään täällä. Luulen että Vincellä voi käydä pienemmillä keikoilla samalla tavalla ja voit jopa päästä tapaamaan, en näe tota mitenkään mahdottomuutena.

Muiden Mötley Cruen bändin jäsenten lopettamisen jälkeisistä urista ei ole tietoa mutta Vincen keikkojen vetoja on tullu katottua Youtubesta, samat biisit siellä soi.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Lähinnä pystyn suorilta jaloin sanomaan tutuille jotain. Ei koulussakaan tule tehtyä ikinä aloitetta pari- tai ryhmätöissä, enkä uskalla edes viitata tunneilla, vaikka tietäisin oikean vastauksen.

Ymmärrän. Olen itsekin hieman ujohko ja aina ollut hiljaisempi tyyppi, välttelin parhaani mukaan kaikki ne saatanalliset esitelmät koulussa. En käsitä kuka keksii että kaikki tekee nyt asiasta X esitelmän kun meitä on niin erilaisia, toisille se on parasta koulussa ja toisille se maanpäällinen helvetti mennä luokan eteen. Se on osasyy miksi tää alko nykyään maittaa hieman normaalia enemmän. Älä lähde tälle linjalle kuitenkaan.

Ei heille tarvitsekaan mitään sen kummempaa haastella. Lyöt vaikka yläfemmat ja hello, how are you. Kippistät tuopin ja pyydät nimmarin. Näin niistä selviää, mutta muistot elää aina.

Ps. Mitä muuten mieltä Brucen vetämänä? Itse tykkään, jopa ehkä enemmän. Vaikka parhaita Blazen aikaisia biisejä onkin.

07. Iron Maiden - Rock In Rio III - The Sign Of The Cross
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Olet hyvällä musamaulla varustettu hieno nuorimies. Tuo linkkaamaani keikan veto on toki vuodelta 2001, mutta ensimmäistä kertaa tuon jälkeen vetivät sen livenä viime vuonna Legacy of the Beast tourilla jota itse kävin katsomassa 1x Tallinna, 2x Helsinki. Oli vielä kaikki kolme kiertueen avauskeikkoja, ensimmäistä kertaa aloittivat täältä mitä itse olen heitä seurannut ja keikkoja on nyt takana jo pitkälle toistakymmentä. Ei nuo nykyvedot hirveästi kalpene tuon rinnalla...

Iron Maiden - Sign Of The Cross Live @ Hartwall Areena, Helsinki, Finland 28/5/2018

Helsingin keikalta vuoden takaa. Toka keikka koko kiertueella. Aika hyvällä tempolla menee edelleen, vaikka Nicko ei enää nuorimies olekkaan.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Muoviliigahan tuo NHL nykyään on. Tämänkin foorumin NHL alue on täysin kuollut. En sano etteikö ketään kiinnosta, mutta yhä harvempaa.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Hereillä tässä ollaan, missäpä muuallakaan. Mukavaa kuulla Crüesta, mutta tänä yönä, tai ainakaan juuri nyt, en ole sillä päällä. Nyt mieleni tekee Maidenia. Melkein sanoisin, että kolme suurinta suosikkiani hieman eri kategorioista ovat Iron Maiden, Mötley Crüe ja AC/DC. Kaikkia kolmea yhdistää se, että olen kuunnellut kaikkea tuotantoa, samalla vielä pitäen siitä kaikesta. Crüe on minulle vauhtimusaa, AC/DC ehkä asteen tujakampaa fiilistelymusaa ja Maiden taas on tunteita herättävää, kaunista musaa. Näin mä luokittelen nämä kolme.
En nyt taas muista ihan tarkkaan olenko jo linkannut tänne mutta tässä siulle vähän harvinaisempaa Maidenia. Tämmöinen rento meininki toimii myös, ja Bruce kuulostaa ihan hiton hyvältä.

Iron Maiden - Weekend Warrior (HQ)

Pahoittelut jos olen jo linkannut.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Et ole linkannut, ja tämä vaikuttaisi olevan ysärin albumilta Fear of the Dark. Tämähän toimii tosiaan hyvin. Yksi isoja suosikkejani on kappale The Nomad.
Nomadissa on muuten aika nokkelaa haikkakikkailua. Olipa kiva kuunnella tuo pitkästä aikaa. Brave New World muutenkin kova lätty!

Iron Maiden - Fates Warning

Tää on kanssa kova, ysäriltä. Aika nopeaa basaria by McBrain. 2min50sec alkaen loppuun asti on aika kovaa melodista tykistä... Nautin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös