NHL Entry Draft 2019

  • 571 166
  • 2 111

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Jalonen taisi jo kauden alussa kommentoida, että hän näkee Kakossa sentterin. En siis pitäisi edes kovin yllättävänä jos Kakko löytää itsensä sentterin paikalta seuraavassa pelissä... Joka olisi aika ironista, sillä Jack Hughes pelaa tällä hetkellä Eichelin laidalla.

Todellakin toivon, että Jalonen uskaltaisi kokeilla, ei siinä varmaan mitään ainakaan häviäisi. Vielä kun peluuttaa kaikkia kolmea maalivahtia, jonka näen hyvin outona, varsinkin jenkkejä vastaan.

Hughesilta paskaa Tanskaa vastaan ihan ok pelaamista pelin sisällä. Tosin edelleen näyttää kyllä junnulta tuolla. Syöttöjen ja varsinkin vetojen voimakkuudessa todella paljon kehitettävää edes kohtuullisen tason NHL pelaajan tasolle. Samoin luistelussa, Teräväisen tapaan hyvä ja taitava luistelija, mutta voimaa ei potkuissa ole riittävästi tällä hetkellä.

Itseasiassa Teräväinen on varsin hyvä verrokki tulevaisuuden Hughesille.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Todellakin toivon, että Jalonen uskaltaisi kokeilla, ei siinä varmaan mitään ainakaan häviäisi. Vielä kun peluuttaa kaikkia kolmea maalivahtia, jonka näen hyvin outona, varsinkin jenkkejä vastaan.

Hughesilta paskaa Tanskaa vastaan ihan pk pelaamista pelin sisällä. Tosin edelleen näyttää kyllä junnulta tuolla. Syöttöjen ja varsinkin vetojen voimakkuudessa todella paljon kehitettävää edes kohtuullisen tason NHL pelaajan tasolle. Samoin luistelussa, Teräväisen tapaan hyvä ja taitava luistelija, mutta voimaa ei potkuissa ole riittävästi tällä hetkellä.

Itseasiassa Teräväinen on varsin hyvä verrokki tulevaisuuden Hughesille.
Kansainvälisillä foorumeilla kerrotaan miten Jack oli upea, dynaaminen ja mahtava tässä pelissä Tanskaa vastaan. Mun mieleen jäi väkisin keskustasta puskeminen useampaa vastustajaa vastaan joka johti kiekonmenetykseen joka kerta, se miten helposti taas kaveri kaatui kun vähän katsoi sinne päinkin ja sitten tämä, jota olen koko turnauksen vähän katsellut: Hänellä ei oikein pysy kiekko lavassa. Se pomppii ja karkailee jatkuvasti. Onko kyseessä paska jää, vai eikö kädet pysy jalkojen perässä? Laukaus on myös lussu. Ihan oikeasti ei vakuuta. Ehkä en vaan tiedä mistään mitään.

Mielenkiinnolla odotan lokakuuta
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kansainvälisillä foorumeilla kerrotaan miten Jack oli upea, dynaaminen ja mahtava tässä pelissä Tanskaa vastaan.

Tämä on kyllä koomista. Olihan Hughes tässä pelissä parempi kuin parissa edellisessä. Silti siellä oli paljon helppoja kiekonmenetyksiä, ja sitä päämäärätöntä surffailua jonkin verran. Varmasti hyvä ratkaisu siirtää hänet laitaan.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kansainvälisillä foorumeilla kerrotaan miten Jack oli upea, dynaaminen ja mahtava tässä pelissä Tanskaa vastaan. Mun mieleen jäi väkisin keskustasta puskeminen useampaa vastustajaa vastaan joka johti kiekonmenetykseen joka kerta, se miten helposti taas kaveri kaatui kun vähän katsoi sinne päinkin ja sitten tämä, jota olen koko turnauksen vähän katsellut: Hänellä ei oikein pysy kiekko lavassa. Se pomppii ja karkailee jatkuvasti. Onko kyseessä paska jää, vai eikö kädet pysy jalkojen perässä? Laukaus on myös lussu. Ihan oikeasti ei vakuuta. Ehkä en vaan tiedä mistään mitään.

Mielenkiinnolla odotan lokakuuta

Kyllä, itse näin tuon ottelun samankaltaisesti. Toki voin itsekin olla väärässä. Toki Hughes voi kehittyä ja todennäköisesti kehittyy, mutta kuten sanoin, että Tanskaa vastaan eniten pelissä sisällä ja silti nuo sinun mainitsevat asiat paistoivat selkeästi. Voimaa puuttuu ihan kaikesta, luistelu, kaksinkamppailu, vedot, syötöt, ihan kaikki.

Itseasiassa otan vähän takaisin tuosta Teräväisestä. Näyttäisi olleen paljon vahvempi kaudella 2011-2012 Jokereissa kuin Hughes tänään.

https://youtu.be/CnALQVv17BA
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Tässä ketjussa esitettyjen epävarmuustekijöiden perusteella olen kallistumassa siihen, ettei hän varata ainakaan vielä tänä kesänä.
Ehkä viiden vuoden kuluttua, jos potentiaali realisoituu. Vaikka eihän tuo pelaaminen kyllä vakuuta yhtään. Nyt se Hughes ei osaa enää edes luistella. Että eiköhän sieltä tule täysi bust.

Syytätte jenkkifoorumeita värikynästä, mutta sitten vedätte itse nupit täysin vastakkaiseen suuntaan. Kunnon huumorimeininkiä tämä keskustelu Kakosta ja Hughesista.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ehkä viiden vuoden kuluttua, jos potentiaali realisoituu. Vaikka eihän tuo pelaaminen kyllä vakuuta yhtään. Nyt se Hughes ei osaa enää edes luistella. Että eiköhän sieltä tule täysi bust.

Syytätte jenkkifoorumeita värikynästä, mutta sitten vedätte itse nupit täysin vastakkaiseen suuntaan. Kunnon huumorimeininkiä tämä keskustelu Kakosta ja Hughesista.
Jaa? No eipä toi meno tässä turnauksessa kyllä olisi vakuuttanut minua vaikka Kakko ei edes pelaisi. Tai vaikka Kakkoa ei olisi koko draftissa. Itseltä isoin kysymys on se, onko Hughes valmis änäriin ensi kaudella. Erittäin epätavallista, jos ei ole.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ehkä viiden vuoden kuluttua, jos potentiaali realisoituu. Vaikka eihän tuo pelaaminen kyllä vakuuta yhtään. Nyt se Hughes ei osaa enää edes luistella. Että eiköhän sieltä tule täysi bust.

Syytätte jenkkifoorumeita värikynästä, mutta sitten vedätte itse nupit täysin vastakkaiseen suuntaan. Kunnon huumorimeininkiä tämä keskustelu Kakosta ja Hughesista.

En tiedä mistä puhut. Itse puhun siitä, miten Hughes ei vakuuta aikuisia miehiä vastaan. Se ei tarkoita sitä, etteikö Hughesista voisi tulla NHL tähti. Tällä hetkellä hän ei mielestäni sitä ole, tosin ei vielä NHL:ssä pelannutkaan vaan mahdollisesti vasta muutaman kuukauden päästä.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Jaa? No eipä toi meno tässä turnauksessa kyllä olisi vakuuttanut minua vaikka Kakko ei edes pelaisi. Tai vaikka Kakkoa ei olisi koko draftissa. Itseltä isoin kysymys on se, onko Hughes valmis änäriin ensi kaudella. Erittäin epätavallista, jos ei ole.
No, tämän kommentin ymmärrän, mutta en sitä, ettei Hughesin pelistä pysty näkemään mitään hyvää. Kaikki negatiiviset asiat kyllä, jotka ovat sinänsä asiaan kuuluvia, mutta kun tässä pitäisi huomioida kokonaisuutta.

Hughes antaa fyysisten puutteiden takia todella paljon tasoitusta muille, minkä lisäksi ei ole varmasti helppoa hypätä yhtäkkiä junioreista aikuisten MM-tasolle. Ei varmasti olisi Kakon peli ollut yhtä maagista, jos hänellä ei olisi jo aiempaa kokemusta aikuisia vastaan pelaamisesta (eikä tämä ole millään tavalla pois hänen erinomaisista otteistaan). Siihen päälle vielä rooli joukkueessa ja itseluottamus tai sen puute.

Hughesin pelissä on vielä monia heikkouksia, se on selvää. Mutta se pitää silti osata kontekstoida pelaajan otteita arvioitaessa. Itse asiassa The Athleticin Scott Wheeler on kirjoittanut erinomaisen artikkelin scouttaamisesta, ja siinä hänen ydinsanomansa on nimenomaan kontekstin tärkeys pelaajaa arvioitaessa.

https://theathletic.com/947846/2019...-scouting-and-evaluating-nhl-draft-prospects/
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
En tiedä mistä puhut. Itse puhun siitä, miten Hughes ei vakuuta aikuisia miehiä vastaan. Se ei tarkoita sitä, etteikö Hughesista voisi tulla NHL tähti. Tällä hetkellä hän ei mielestäni sitä ole, tosin ei vielä NHL:ssä pelannutkaan vaan mahdollisesti vasta muutaman kuukauden päästä.
Okei, siinä tapauksessa ymmärrän viestin ja voin myös allekirjoittaa sen. Sain siitä väärän kuvan, että siinä puhuttaisiin yleisemmällä tasollakin pelaajasta.
 

ijuka

Jäsen
Jaa? No eipä toi meno tässä turnauksessa kyllä olisi vakuuttanut minua vaikka Kakko ei edes pelaisi. Tai vaikka Kakkoa ei olisi koko draftissa. Itseltä isoin kysymys on se, onko Hughes valmis änäriin ensi kaudella. Erittäin epätavallista, jos ei ole.
Jep. Mielestäni Hughesin kyllä pitäis olla parempi. Itelläni on ollut kaiken aikaa kysymyksiä siitä miten tuo pelaaminen toimii pro-tasolla, mutta tämä ei anna siitä kovinkaan vakuuttavaa kuvaa. Mielestäni Hughesin pitäisi olla paljon parempi. Nimenomaa päätöksenteossa on mielestäni suuria ongelmia, ja tuntuu myös olevan erittäin riippuvainen siitä että joukkue saa kiekkoa hänelle hyviin tilanteisiin. Siis miten käy, kun USA on altavastaajana, tai jos ei pelaa tuollaisen tähtisikermän kanssa?
Ehkä viiden vuoden kuluttua, jos potentiaali realisoituu. Vaikka eihän tuo pelaaminen kyllä vakuuta yhtään. Nyt se Hughes ei osaa enää edes luistella. Että eiköhän sieltä tule täysi bust.

Syytätte jenkkifoorumeita värikynästä, mutta sitten vedätte itse nupit täysin vastakkaiseen suuntaan. Kunnon huumorimeininkiä tämä keskustelu Kakosta ja Hughesista.
Värikynää ja värikynää. Ei muuten ole pelkästään Suomalaiset huomanneet Hughesin päätöksentekoa huteraksi. Vertaa miten Hughes ja Kakko käyttävät luistelua, siinä on valtava ero. Hughes ei ole edes pystynyt osoittamaan tarpeeksi ketteryyttä vältelleen kontaktia isolla jäällä ja rupuvastustajia vastaan. Tämä ei ole värilasia, vaan totuuden toteamista.

On se kumma miten vaikea sun on perustella asioita Hughesin tekemillä asioilla. Aina pitää vetää sitä "noku noi sanoo potentiaali". Katso pelejä. On se ikävää jos ei voi itse katsoa pelejä vaan pitää aina varmistaa että onhan joku sanonut tuosta noin ennen kuin voi olla jotain mieltä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kyllähän tuo komedian alkulähde on "pulinat pois" -tason listaukset. Jos pelaaja X on kaikilla listoilla kiveen hakattu ykkönen, on ihan perusteltua hakea perusteita sille. Tai jopa näyttöjä ja näyttöjä siitä ettei yhdelläkään muulla pelaajalla ole mahdollisuuksia haastaa. Omissa lapuissani homma olisi fine jos listaussuhde olisi vaikkapa 65-35 Hughesille. Nyt se on ymmärtääkseni 100-0 Hughesille ja fanipojat toistelevat kilpaa potentiaalia tai potentiaalikattoa. Aivan kuin tämä yksi jätkä omaisi vain edellytykset kehittymiseen.

Tämä on toki väsynyt pointti, mutta mikähän olisi tilanne jos vastakkain olisivat hävyttömässä nosteessa vetävä Floridan peto Gabe Cacco ja Jaakko Hunttala Turusta.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
No, tämän kommentin ymmärrän, mutta en sitä, ettei Hughesin pelistä pysty näkemään mitään hyvää. Kaikki negatiiviset asiat kyllä, jotka ovat sinänsä asiaan kuuluvia, mutta kun tässä pitäisi huomioida kokonaisuutta.

Hughes antaa fyysisten puutteiden takia todella paljon tasoitusta muille, minkä lisäksi ei ole varmasti helppoa hypätä yhtäkkiä junioreista aikuisten MM-tasolle. Ei varmasti olisi Kakon peli ollut yhtä maagista, jos hänellä ei olisi jo aiempaa kokemusta aikuisia vastaan pelaamisesta (eikä tämä ole millään tavalla pois hänen erinomaisista otteistaan). Siihen päälle vielä rooli joukkueessa ja itseluottamus tai sen puute.

Hughesin pelissä on vielä monia heikkouksia, se on selvää. Mutta se pitää silti osata kontekstoida pelaajan otteita arvioitaessa. Itse asiassa The Athleticin Scott Wheeler on kirjoittanut erinomaisen artikkelin scouttaamisesta, ja siinä hänen ydinsanomansa on nimenomaan kontekstin tärkeys pelaajaa arvioitaessa.

https://theathletic.com/947846/2019...-scouting-and-evaluating-nhl-draft-prospects/
Hyvät asiat on luistelu joka on kyllä sieltä kauneimmasta päästä, mitä olen nähnyt, sekä peliäly ja visio kiekollisena. Ongelma on juurikin tuossa mitä sanoit, että kaikesta puuttuu tällä hetkellä se ekstra poweri. Näen kyllä sen raa'an taidon, ei sitä mistään päästä ole scoutit keksineet, kyllä sitä on.

Tuosta isompi rooli -narratiivista en kyllä ole tykännyt. Kakko pelasi jotain 1-2 minuuttia enemmän kuin Jack Hughes niissä kahdessa ekassa pelissä, missä tööttäsi 5 maalia. Eli ei Jalonen aloittanut kisoja ajatellen, että Kakolla on tulosvastuu. Noiden ekojen pelien jälkeen peliaika ja rooli on toki kasvaneet, mutta se on yksin Kaapon ansiota. Jotenkin koomista miten Kaapon Liiga -tason pelikavereista on saatu joku etulyöntiasema kirjoitettua hänelle. Voin sanoa, että jos olisi Kakko vipannut tuon tämänpäiväisen Hughesin passin, niin sitä ei olisi kukaan Suomen jengistä maaliin laittanut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

ijuka

Jäsen
Peliäly kiekollisena vai? Omaan silmään juuri peliäly kiekollisena on sakannut, puskee koko ajan läpi, menettelee kiekkoa turhaan kaiken aikaa.

Ei Kakko pelannut kahdessa ekassa pelissä enempää kuin Hughes, vaan pelasi vähemmän kuin Hughes niissä.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Kyllähän tuo komedian alkulähde on "pulinat pois" -tason listaukset. Jos pelaaja X on kaikilla listoilla kiveen hakattu ykkönen, on ihan perusteltua hakea perusteita sille. Tai jopa näyttöjä ja näyttöjä siitä ettei yhdelläkään muulla pelaajalla ole mahdollisuuksia haastaa. Omissa lapuissani homma olisi fine jos listaussuhde olisi vaikkapa 65-35 Hughesille. Nyt se on ymmärtääkseni 100-0 Hughesille ja fanipojat toistelevat kilpaa potentiaalia tai potentiaalikattoa. Aivan kuin tämä yksi jätkä omaisi vain edellytykset kehittymiseen.
Tällaista kiveenhakattua 100-0 jaottelua olen inhonnut itsekin. Siellä on kuitenkin moni scoutti todennut, että jako ennen kisoja oli 51/49 heidän papereissaan. Ja olen lukenut kommentteja, joissa Kakko on ollut joidenkin joukkueiden scouttien papereissa ykkösenä. Eli siinä mielessä on mielestäni oikeutettua keskustella, kuka menee ykkösenä. Mutta toivon edelleen argumentointiin vähän enemmän malttia ja harkintaa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Okei, siinä tapauksessa ymmärrän viestin ja voin myös allekirjoittaa sen. Sain siitä väärän kuvan, että siinä puhuttaisiin yleisemmällä tasollakin pelaajasta.

Koitan itse kokoajan oikein yrittämällä nähdä Hughesin pelissä positiivisia asioita ja juurikin tällä hetkellä miehiä vastaan. Silti jotenkin pettyy ja varsinkin suhteessa siihen miten samanikäinen Kakko pelaa näissä kisoissa. Tosiasia on kuitenkin myös se, että 18 vuotiaan pelaajan pelaaminen MM kisoissa ei ole kovin yleistä ja poikkeuksetta varmaan lähes kaikki historiassa pelanneet tuon ikäiset ovat olleet myöhemmin kovan tason NHL pelaajia.

Esimerkiksi juuri Teräväinen, hän ei tuon ikäisenä vielä ollut miesten maajoukkueessa, mutta toisaalta osa MM-kisojen joukkueista on huonompia kuin Teräväisen aikaiset Liiga joukkueet. Hughesilla ja jopa Kakolla on silti matkaa 80 pisteen NHL kauteen johon Teuvo on lähes päässyt. Uskon kuitenkin tällä hetkellä, että Hughes siihen pystyy tulevaisuudessa ja Kakosta olen lähes varma, kunhan molemmat pysyvät terveinä.

Kakko on tällä hetkellä NHL tason pelaaja vähintään, Hughes ei vielä. Faktaa on myös se, että tuon tason lupaukset saattavat ottaa tässä iässä todella suuria harppauksia, mutta töitä on enemmän Hughesilla. Hyvä luistelu, syöttötaito ja pelisilmä, mutta voimatasot on vielä junnujen tasolla.

Edit: Meni nuo 18 vuotiaat MM-kisoissa vanhasta muistista, mutta on siellä ollut Janis Spruktsia, Oliver Setsingeriä, Vadim Karagaa, Oskars Bartulista, Kaspars Daugavinsiä, joita yhdistävät paskat maajoukkueet ja kiikarit kisoissa tuolloin. Lisäksi joitain keskitason NHL pelaajia. Eli ei voi laittaa yksi yhteen 18 vuotiasta ja miesten MM-kisoja ennustuksena NHL tähteydestä.
 
Viimeksi muokattu:

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Tuosta isompi rooli -narratiivista en kyllä ole tykännyt. Kakko pelasi jotain 1-2 minuuttia enemmän kuin Jack Hughes niissä kahdessa ekassa pelissä, missä tööttäsi 5 maalia. Eli ei Jalonen aloittanut kisoja ajatellen, että Kakolla on tulosvastuu. Noiden ekojen pelien jälkeen peliaika ja rooli on toki kasvaneet, mutta se on yksin Kaapon ansiota. Jotenkin koomista miten Kaapon Liiga -tason pelikavereista on saatu joku etulyöntiasema kirjoitettua hänelle. Voin sanoa, että jos olisi Kakko vipannut tuon tämänpäiväisen Hughesin passin, niin sitä ei olisi kukaan Suomen jengistä maaliin laittanut.
Jossain määrin samoilla linjoilla, ja Kakko on ehdottomasti ansainnut paikkansa ns. ykkösketjussa.

Mutta on mielestäni ihan asiallista huomioida, että Hughesin olisi pitänyt ottaa paikkansa tuloksentekoketjuissa heti ekoissa aikuisten matseissaan, samalla kun siellä oli taustalla kuitenkin aika kovia kavereita odottamassa vuoroaan. Ei hän otteillaan TOP6-paikkaa ansainnutkaan, mutta on siinä silti syytä ottaa huomioon vähän tuota junnuista aikuisiin hyppäämistä. Olen samaa mieltä, että Hughes on vielä aika raakile näihin peleihin, mutta kyllä tuosta Tanska-matsista mielestäni silti näki, että homma alkaa hahmottua tällä tasolla jo vähän paremmin. Toki toivon näkeväni samaa kovempia maita vastaankin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tällaista kiveenhakattua 100-0 jaottelua olen inhonnut itsekin. Siellä on kuitenkin moni scoutti todennut, että jako ennen kisoja oli 51/49 heidän papereissaan. Ja olen lukenut kommentteja, joissa Kakko on ollut joidenkin joukkueiden scouttien papereissa ykkösenä. Eli siinä mielessä on mielestäni oikeutettua keskustella, kuka menee ykkösenä. Mutta toivon edelleen argumentointiin vähän enemmän malttia ja harkintaa.

Voihan se olla että scoutit ovat pitäneet matkan varrella/loppusuoralla kortit piilossa ja nk. julkiset listat eivät oikeasti perustu mihinkään. Tai sitten ei. Väittäisin kuitenkin että tämän vuosikerran kärkikaksikon osalta on nähty ihan perusteltua ihmettelyä haastajan puolesta. Eikä pelkästään(siis pelkästään) normaalisti kovin tuttua sokeaa fanipoikailua. Itseäni toistaen: jos listaukset olisivat viimeisen vuoden aikana tasaantuneet, olisi homma fine. Tällöin väännettäisiin lähinnä makuasioista.
 

Raksilan mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eiköhän tämä mene nyt kuitenkin niin, että tässä vaiheessa vain sillä on merkitystä rankkauksen kannalta mitä Devilsin ajatellaan valitsevan ja se heijastuu näihin kaikkiin rankinglistauksiin. Eli enää ei mikään scouttitoimisto listaa sitä, kumpi on _oikeasti_ parempi pelaaja tai prospekti, vaan listaa sen veikkauksen, kumman uskoo Devilsin valitsevan omiin tarpeisiinsa.

Jos lotto olisi sattunut jollekin muulle joukkueelle, voisi sävel olla ihan eri.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Eiköhän tämä mene nyt kuitenkin niin, että tässä vaiheessa vain sillä on merkitystä rankkauksen kannalta mitä Devilsin ajatellaan valitsevan ja se heijastuu näihin kaikkiin rankinglistauksiin. Eli enää ei mikään scouttitoimisto listaa sitä, kumpi on _oikeasti_ parempi pelaaja tai prospekti, vaan listaa sen veikkauksen, kumman uskoo Devilsin valitsevan omiin tarpeisiinsa.

Jos lotto olisi sattunut jollekin muulle joukkueelle, voisi sävel olla ihan eri.
Kun puhutaan koko draftin ykkösvarauksesta niin silloin otetaan aina paras pelaaja, ei se mitä joukkue eniten tarvitsee. Tilanteessa jossa kaksi pelaajaa ovat samalla viivalla varaava seura voi kääntää vaa'an toisen suuntaan pelipaikan perusteella kun yritetään tehdä eroja pelaajien välille. En tiedä haitko sitä tässä vai jotain muuta. Se pelkästään puoltaa tätä asiaa, kun katsoo miten harva ottaa puolustajia ykkösvarauksena. Puolustajia, joista on aina pulaa. Koko 2000-luvulla vain kolme kertaa on varattu puolustaja ykkösenä.
 

Le Dang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Ihmetyttää, kuinka monet korostavat varausvuoron pohjaksi vertailua, kuinka valmiita Kakko ja Hughes ovat ensi kaudella NHL:ään. Sillähän ei ole käytännössä mitään väliä. Kärkipäässä varaavat ne joukkueet jotka varaavat, koska ovat kaukana sarjan kärjestä, eikä sellaisesta jengistä Calder-Kakkokaan tee Stanley Cup -voittajaa ensi keväänä. Rasmus Dahlinia pidettiin täysin valmiina NHL:ään, ja sen hän osoitti olevankin, mutta ei Buffalo silti päässyt edes pudotuspeleihin (ja tuskin pääsee tulevallakaan kaudella). Katseet ovat siis lähes puhtaasti tuolla 3-4 kauden päässä, jolloin kaksikosta molemmat ovat varmasti aivan eri tasolla fyyisesti kuin nyt. Toki Hughesin bust-riski on paljon korkeampi, kun onnistumiset ovat toistaiseksi vain junnupeleistä, enkä näe että maksimipotentiaali Kakolla olisi niin paljoa pienempi, etteikö tätä kannattaisi varata ensimmäisenä. Mutta en ole scoutti, joten omat kykyni arvioida pelaajan potentiaalia sinne 3-4 vuoden päähän ovat täysin mitättömät.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmetyttää, kuinka monet korostavat varausvuoron pohjaksi vertailua, kuinka valmiita Kakko ja Hughes ovat ensi kaudella NHL:ään. Sillähän ei ole käytännössä mitään väliä. Kärkipäässä varaavat ne joukkueet jotka varaavat, koska ovat kaukana sarjan kärjestä, eikä sellaisesta jengistä Calder-Kakkokaan tee Stanley Cup -voittajaa ensi keväänä. Rasmus Dahlinia pidettiin täysin valmiina NHL:ään, ja sen hän osoitti olevankin, mutta ei Buffalo silti päässyt edes pudotuspeleihin (ja tuskin pääsee tulevallakaan kaudella). Katseet ovat siis lähes puhtaasti tuolla 3-4 kauden päässä, jolloin kaksikosta molemmat ovat varmasti aivan eri tasolla fyyisesti kuin nyt. Toki Hughesin bust-riski on paljon korkeampi, kun onnistumiset ovat toistaiseksi vain junnupeleistä, enkä näe että maksimipotentiaali Kakolla olisi niin paljoa pienempi, etteikö tätä kannattaisi varata ensimmäisenä. Mutta en ole scoutti, joten omat kykyni arvioida pelaajan potentiaalia sinne 3-4 vuoden päähän ovat täysin mitättömät.
Devilsillä on se tilanne, että Taylor Hallin sopimus loppuu ensi kauden jälkeen. Olisi siis tärkeää saada joukkueeseen jotain (Kakko), mikä nostaa kilpailukykyä huomattavasti jo ensi kaudelle ja näin vakuuttaisi Hallia jäämään. Mielestäni tämän takia tämä NHL-valmius on erityisesti tänä vuonna tapetilla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Devils varaa luultavasti Hughesin, ja Kakko päätyy Rangersiin. Sääliksi käy.

New Jersey tarvitsisi ensisijaisesti kunnon ykköspuolustajan mallia Niedermayer, mutta tänä vuonna sellaista ei ole saatavilla. Niinpä luultavasti luotetaan siihen vanhaan puolitotuuteen, että tasaväkisistä sentteristä ja laitahyökkääjästä (en sano laituri, laiturit ovat veden rannalle rakennettuja systeemejä) otetaan se sentteri.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Rangers on seura jossa perinteisesti on nihkeästi suomalaisia. Sen puolesta olisi kiva jos Kakko sinne päätyisi, niin olisi taas yksi seura lisää joiden tuloksia aamuisin jännätään livescoresta. Rangers on myös piirun verran mediaseksikkäämpi joukkue kuin Devils.
 
Rangers on seura jossa perinteisesti on nihkeästi suomalaisia. Sen puolesta olisi kiva jos Kakko sinne päätyisi, niin olisi taas yksi seura lisää joiden tuloksia aamuisin jännätään livescoresta. Rangers on myös piirun verran mediaseksikkäämpi joukkue kuin Devils.
Detroitin ohella Rangers on karttanut suomalaisia ja hienoa nähdä original six -joukkueessa ja NHL:n arvoikkaimmassa jengissä suomalaistähti suurimmalla markkina-alueella. Hallikin on legendaarinen MSG, niin mikäs Kakolla New Yorkiin päätyessä.

New Jersey Devils ei herätä itsessäni pahemmin innostusta. Paitsi paholaisteemasta, logosta ja peliasusta diggaan. Muuten melko tunteita herättämätön jengi, minkä olemassaoloa ei ensimmäisten joukossa muista.

Kolmantena varaava Blackhawks olisi ollut myös passeli ja mielenkiintoinen seuraosuma Kakolle, mutta se jää haaveeksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
New Jersey tarvitsisi ensisijaisesti kunnon ykköspuolustajan mallia Niedermayer, mutta tänä vuonna sellaista ei ole saatavilla.
No olis siellä Bowen Byram, mutta hiukan mallia Cale Makar on profiililtaan, eli pieni hyökkäysorientoitunut pakki, joka on ainakin toistaiseksi ongelmissa omassa päässä. Aikaisintaan kolmosena varataan.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös