Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

  • 1 573 223
  • 7 287
Tila
Viestiketju on suljettu.

PlayMacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Rovaniemen Kiekko, HIFK, Rangers.
Onhan siellä Donin luoma imperiumi matkalla kohti toista peräkkäistä mestaruutta.
Eipä muuten Tami valmentanut enää Liigassa saatuaan Kärpistä potkut 2001. Olisi luullut, että joskus olisi valmentanut Tepsiä mutta ehkä parempi Palloseuralle ettei näin käynyt.
 

IcePhoenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Kärpät on siitä poikkeuksellinen organisaatio tällä vuosituhannella, että ei ole ollut taloudellisessa ahdingossa välittömästi sen jälkeen, kun Tami on sieltä lähtenyt.
 
Suosikkijoukkue
HIFK

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Tuossa tuo Tamin Passio:

No niin hyvät median edustajat. Tervetuloa ottelun lehdistötilaisuuteen. Legendaarinen game seven pelattu, Ässät kolme nolla voittoon. Sportin päävalmentaja Juhani Tamminen kommentit illan ottelusta, ole hyvä.

Joo jos puretaan toi yksittäinen peli ensin alta pois, niin tuota, se on äkkii kerrottu. Eli, öh, eka kympillä syystä jota mä en tiedä meidän pelaajat teki ittensä pieneksi just päinvastoin kun mun bisnesplääni oli me lähettiin semmosella 10-50 pläänillä jossa mä kerroin et mä oon täällä mun todennäkösesti rekordi täällä Ässien päävalmentajana on se et joka helvetin lauantai-ilta mä ryykäsin eka kympillä niin että kaverilla oli mahdollisuuksia mä kerroin että tää tulee oleen pelin henki tänään, veljet ei pystyny toteuttaa todennäköinen syy et meidän ykkös-, ja kakkospakki Tuomas Immonen ja Jussi Bernaa oli poissa, Bernaa oli jo lähtiessä ja, ja Tu-Tuomas Immonen sitten jalka ei vaan sitten pitäny tossa tuota verryttelyssä ja näin ollen mikään manipulointi ei auttanu ja uskoisin että ehkä se oli pala sitä psykologista shokkia silloin kun meiän seiska-, ja kasipakki alkaa ton karvauksen alla olemaan niin se on just ton näköstä. Sit mä sain kovalla raivoomisella energiat ylös, kaks, toinen ja kolmas erä oli oli tasasia siitä hoiteli sitten herra Kilpeläinen niinkuin tähänkin saakka hoitanu, siinä on tämä peli.

Sit niinku katon tän siilvissii kun mä olin niinku yks niistä kolmesta suomalaisesta kiekkoihmisestä joka avoo nää sarjat. Mainitaan nimet vielä Kalevi Helppolainen, Ari Mennanen ja Juhani Tamminen makas sielä niinkun moottoritiellä semmosen kun Urpo Helkovaara ja Pentti Haula ja kaikki nää suuret suomalaiset jääkiekon kehittäjät, ne ajo sitä rekkaa, yh, ja suljetaan Liiga forever. Mä olin yks niistä joka piti sen auki. Se oli suurin syy mä hyppäsin viistoista kuukautta sitten kun herra Saari soitti "Et tota Tami tuletkos Sportin peräsimeen.". Jengi yhdeksäs, pakka niin sekasin kun olla ja voi, olis kun olis menny tollaseen alastomaan kaupunkiin. Se oli suurin syy.

Sit me tultiin tänne kaveri sai järjestelmältä kotiedun, kun mä sitä tivasin sitten vihdoin ja viimein rupesin tivaamaan jo syksyllä mä en oo koskaan vastausta. Sit suuri johtaja Vuorinen vastaa et "Näin on aina ollu." Onpa mahtava innovaatio, my god. Näin on aina ollu. Viimeset karsinnat taidettiin pelata kakstuhatta nolla nolla nyt on kakstuhatta yhdeksän. Ja sieltä nää Vuorisen Jaken, Koskisen officesta vastattiin et näin on aina ollu. Mä kysyn et miks? URHEILUSSA. Meiän rekordi kun tultiin tähän oli semmonen kaheksankyt prossaa kaverilla oli ne oli voittanu yhen seittemästä. Se oli se mikä oli tänään tää game seven. Sit ne sai tältä järjestelmältä toisen edun: Kahden suhde yhteen, jokainen joka teistä on päivänkin pelannu siit puhumattakaan et koutsaisitte niin tiedätte mitä se sitten tarkoittaa energiassa. Kun suhteessa yhden suhde kahteen tulee tää jäähyhomma. SE ON SKANDAALI. Mä tiesin et se paska alkaa sen ensimmäisen shokkihoidon jälkeen kun täällä kaikki uniset sitten Vuorinenkin julistaa sielä ensin urheiluruudussa sitten Veikkaajas ja sit tulee paskat housuun. Ja sen jälkeen se peli muuttu, se on härskeintä mitä mä oon nähny suomalaisena jääkiekkomiehenä entisenä maajoukkuekapteenina, mä HÄPEÄN. MÄ HÄPEÄN!

Ja sit kun mä tiedän et teistäkin valtaosa teistä unisista kun ette ymmärrä pelistä hevonpaskaa niin sitte taas et alkaa kitinä KATTOKAA NE NAUHAT, kaks hylättyä rankkaria, takalaiva yksin läpi koko baana auki, täällä Bernaa edellispelin koko baana auki. Nothing.

Ne on FAKTOJA. Et sitte ku te taas teillä on niitä vasta-argumentteja niin, a... ÖH.. argumentoikaa sitten faktoilla. Niissä ta, taisteluissa mä menetin mun ykkös-, ja kakkospakin kun ne jouduttiin panee tonne jäälle koska ne jatkuvasti tappo niitä jäähyjä.

Mä joudun täällä herva Rasmusseenin yksin poistamaan kun täällä oli neljä dumaria kun katto kun se yks hullu vetää kolme kertaa linjamiestä tuolla noin. Se episodi OLI HÄPEÄLLINEN et mä jouduin täällä näin Rami Savolaiselta et kysyy et Rami NÄITKÖ SINÄ SEN täi jollain et sano mä käytän viissataakymppiä. Ja vielä pöytäkirjassakaan ei ollu seuraavana aamuna vielä merkintää. Kun mä oon senverran hedelmä mä menin sinne meiän toimistolle et nyt lähetetään tää viistonnia ja katotaan tää homma.

Se on HÄPEÄLLISTÄ. Ku, et tää kuitenkin niinku pohjimmiltaan urheilua sen takia sitte Helppola, Mennanen ja Tamminen haluis et tää tulis niinku takasin tänne. Eurooppalainen palloilukulttuuri sen mielenkiinto on kolmesta asia. Kuka voittaa pytyn. Jalkapallosta kuka pääsee Euroopan kentille. Jääkiekossa kuka pääsee playoffiin ja kolmas on kuka putoaa kuka nousee. Niin nää nerot vuonna kakstuhatta tommonen tilataksillinen suomalaisia kiekkomiehiä niin pisti tän putiikin kiinni. Seuraava kysymys missä on kehitys? Missä on kehitys? Me intohimoset tapettiin se väkisin, median avustuksella kiitos. Nyt kaikki näki mikä mielenkiinto tänne on palannu. Kysykää teiän täältä näilt ihmisiltä sitten vaik tästä kasitiellä et tykkäskö ne tästä näytelmästä, vai pannaanko taas kioski kiinni. Mä oon tienny kauan et tässä suomalaisessa jääkiekossa on oikeat ja väärät jos haluatte vääristää kaks nimee se on Summanen ja Tamminen. Ei tuu ihan äkkiä niinku yllätyksenä. Ellei nää veljet halua kaikki täällä näin niin tulkaa ihmeessä sanoo kyllä mää löydän duunia tuolta maailmalta. Nyt me on saatu kohtalainen näytelmä täällä aikaseksi. Piste. Ja argumentoikaa sitten mistä tää helvetin jäähyjen tasapaino mistä nää sitten nää kotiedut johtuu.

ARGUMENTOIKAA. Sen sijaan et tulee näitä väsyneitä. Yks esimerkki sielt tulee joku kolmas, kolmoskoutsi en tiedä kuka perkeleen piipertäjä se on. Tulee tietokone peressä vanhan legendan saatana vittuileen tännenäin, tuolta juoksee todennäköisesti herra Suhosen käskyttämänä. Ja mikä on lopputulos? Mää saan kaks ja puolitonnia ja se piipertäjä saatana ku ei oo pannu yhtään saatana ohjauspeliä elämässään toimimaan, niin se kävelee täällä klubitakki päällä ja seuraavana päivänä sanoo että: "Hyökkäys päälle!" TASAPUOLISESTI! Herranjumala sentään! Joku kunnioitus! Ei kun sieltä viel Jake ja kumppanit sakkoo saatana kaks ja puolitonnia. Hyvä et saatana sai koutsata tän loppuun. Rasmusseeni vetää siel saatana meiän dumarit. Deimoni hajotti sen saatana sielä game fourin jälkeen sen meiän kaytävän niin se uninen tuota noin niin humaanitarkkailija ei tehny edes raporttia. Suomalainen jääkiekko missä teiän ylpeys on?

Sitä mää kysyn. Tää on niin uskomatonta. Jollette halua tätä kertokaa ihmeessä. Mä pistän tosta, vedän äkkiä vetään koulutusbisnestä. Nou hätä. Tulkaa sitten kaikki Vuoristo ja Koskiset tämmöset näin tulkaa kertoo et ei me haluta sua nyt missään tapauksessa tänne enää mukaan. Mulla on lahjakkuutta tehdä vähän muutakin. Nyt mä huomaan et tuolla Pohjanmaalla on tullu kiekkobuumi. Juha Saari ja Juhani Tamminen usko siihen jo alkuun, täällä on herra Heikkinen joka epäröi sitä jo kakstuhattaneljä. Me uskottiin siihen Juhan kanssa joka hetki. Nyt me on nähty, mä oon nauttinu joka hetkestä. Nyt sielä on kiekkobuumi.


Noniin ja sitten media, kysymyksiä.
Joo.

Tami sä oot tässä ottelusarjassa arvostellu tuomarit.
Kyllä.

Toimittajat.
Mhh.

Vastapuolen valmentajat. Onko nyt peiliinkatsomisen paikka?
Mitä mä oon vastapuolen valmentajista sanonu?

Öhhhm, no muistaakseni jonkin...
Jos, jos, jos, jos, jos mää puolustaudun kun sieltä joku kolmas tietokonemies tulee tonne kimppuun niin, nyt madame arvo jarvo ala säkin heräämään.

Mutta te hävisitte tänään, onko nyt peiliinkatsomisen paikka?
Peiliinkatsomisen paikka? Vaihdetaan klubitakkia too sä tonne koutsaamaan tää näin luo se buumi tonne kiek- tai mä tulen sinne jakaan noita viisauksia sinne Ylen tuotanoiniin lämpimään officiin sinne Tampereelle. Tässä on takki tuu ihmeessä sinne, niin mä tulen jakaan noita viisauksia.

Eiks teillä oli äsken kysymykseen...
Mutta keräsitkö sinä arvostusta..

ON.

...tässä ottelusarjassa.
Voisit vaan tietty vastata kysymykseen!

Joo mä vastasin kysymykseen.

Keräsitkö sinä tässä ottelusarjassa itsellesi vai Vaasan Sportille vai minne?
Mun oli tehtävä johtaa niit joukkueit ne voittaa täälläkin kaks peliä meinaat..ko so sinä tuota madame...

TÄNÄÄN TE HÄVISITTE!
...niin me hävittiin! Mä sanoin heti alkuun et me hävittiin sen takia et veljet oli pieniä, eka kympin. Ykkös-, ja kakkospakki poissa se oli mun ensimmäinen analyysi. Olinko oikeassa?

Eli jos veljet olivat pieniä, valmentaja ei saanut joukkuettaan enää heräämään.
Sai heräämään toi eka erätauolla. Valitettavasti ve... aikalisä ei ihan riittäny siihen et sitkun eka erätauolla sit tultiin uudestaan sit hoiti herra Kilpeläinen. Sen mä sanon. Game seven. Se oli kaveri oli parempi piste.

Eli sä et ota tappiosta yhtään itsellesi.
Tappiosta? Tottakai mä tästä otan mut en mä voi saada sitä Bernaata terveeks enkä Immoselt terveeks Immost haettiin paras manipuloija tonnenoin he ei valitettavasti pystyny pelaa.

Noniin mennään eteenpäin ennenkun menee...
Jos tää on teiän asiallinen kysymys...
...niin siinä on sulle asiallinen vastaus. Seuraava.


Arvostetaanko sinua Juhani Tamminen jääkiekkopiireissä?
Se ku ei kiinnosta mua pätkääkään se arvostus. Mä tiedän et noi pelaajat arvostaa tuolla noin se on mulle kaikkein tärkein. Tää mun valmennustiimi tossa Gena Westerl... Marko Härkönen Juha Saari tää meiän näin tämmönen hyvin pieni mä tiedän et siel meillä on kova keskinäinen arvostus. Se mitä muut ajattelee mä oon sen jo aikasemmin sanonu oliko se herra Santtu Silvennoinen se se ei kiinnosta mua pätkääkään. Mä oon opettanu noille pelaajallekin, et on kaks asiaa: Maine ja omatunto. Omatunto on paljon tärkeempi et sä tiedät mitä sulla niin täällä sisällä. Maine ja valta jos luotte te, so what. Voiko kaik...

Sä puhut paljon rispektistä. Ketä sinä kunnioitat tällä hetkellä... muuta kun itseäsi?
Mun pelaajat, mu, mun, m, mun pelaajat ja tä staabia. Sitä saavutusta joka me saatiin. Voitettiin Mestis ekaa kerran ever. Pantiin täällä kaveri näissä olosuhteissa niin piukalle kun olla ja voi.

Kunnioitatko vastustajaa, vastustaja voitti tänä päivänä?
No mä sanoin siinä en... ystäväni miku, miku, mikuu, mik a-apee kättelemässä kiitos. Hieno service, olitte parempi, thats it. Siinä se mun kunnioitus on.

Selvä eteenpäin.

Tuleeko Tammisen johtama Sport ensvuonna, vuonna vielä uudelleen?

E..en mä tiedä mulla loppuu sopimus kolmaskymmenes neljättä, et tulee huomenna kone lähtee ensin Lontooseen tyttären luo ja sit lähetään Portugaliin mamman kans ja mä käsittelen ne kolme sopimusehdotusta kun mulla on te... jääkiekossa mä jatkan jokatapauksessa jatkanko missä niin: A. En tiedä. Mä käsittelen ne siinä järjestyksessä kun ne on tehty. Yks sopimusehdotus tehtiin tammikuussa, yks helmikuussa ja yhtä mä odotan. Sit mä käsittelen ne siinä ja, ja sitten kun Portugalin reissu on ohi ennenkun lähetään Ylen kanssa kisoihin niin tuota silloin mä uskoisin , mut jääkiekossa mä jatkan jokatapauksessa. En mä voi vastata siihen, sopimus loppuu nykyään kolmaskymmenes neljättä.

edit 18.4.2019: muokattu koko paska aurinkokuninkaan ansaitsemaan muotoon (parempi kappalejako, itse sisältö ei ole muuttunu TIPPAAKAAN, vaikka turussa ei saakkaan ajaa 160km/h keskustassa, mä kysyn vaan että millon tää on muuttunut)
 
Viimeksi muokattu:

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Olen nähnyt Tammisen lähettämän sähköpostin Jarvalle tiekkaria seuraavana päivänä, samaa syytöstä täynnä. Voi olla tallessa jossain, mutta ei parane laittaa näkyviin. Voi joutua Turun käräjäoikeuteen kunnianloukkauksesta. Jos löydän sen jostain joskus, niin voisi siitä tiivistelmän laittaa. Vai meneekö se kirjesalaisuuden rikkomisen piiriin.
 

Susimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Toronto Maple Leafs,Westghost,Ghostbusters
Sanokaa mitä sanotte, mutta ei ole jääkiekon mm-kisat entisensä kun Lion #79 ei päivittäin niputa kisapäivän antia missään mediassa. Jopa miehen oma fb-sivu on ihmeellisen hiljaa mm-kisoista.
Herää kysymys, onko Madame Tamminen ottanut Juhanilta Yokophonen ja läppärin pois, vai mistä hiljaisuus johtuu?
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sanokaa mitä sanotte, mutta ei ole jääkiekon mm-kisat entisensä kun Lion #79 ei päivittäin niputa kisapäivän antia missään mediassa. Jopa miehen oma fb-sivu on ihmeellisen hiljaa mm-kisoista.
Herää kysymys, onko Madame Tamminen ottanut Juhanilta Yokophonen ja läppärin pois, vai mistä hiljaisuus johtuu?

"Jääkiekon MM kisat kuuluvat toimialaan - kuten aina - since 1970, jolloin pelasin ensimmäiset MM kisani leijonissa, silloisessa kolmosketjussa Linnonmaa- Murto ( R.i.P.) -Lion # 79!!
Siitä ( Tukholma 1970) se rutiini alkoi ja on toiminut " Non Stop" periaattella , rooli vaan on vaihtunut pelaajasta ( 12 kisat 1970-82) , valmentajana 4 kisat ( Sveitsin & Ranskan ) puikoissa ( 1990- 1996) ja loput kommentaattorina eri Eurooppalaisten TV & radioyhtiöiden kommentaattorina - nin tälläkin kertaa!! Ensi kerta 1983 jolloin Saksan MM kisoissa ( Hannover, Dusseldorf, Munchen) aloitin silloisten suuruuksien ( Anssi Kukkonen,Juha Jokinen, Seppo Kannas/ Yle) partnerina!!
Siinä- alkavien Mm kisojen hengessä toivotan nykyleijonille tsemppiä Bratislavan ja Kosicen taisteluihin!!
Keep rocking & winning!! Br Tami, Lion # 79"


Jossain se tämän mukaan on kommentoimassa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Jääkiekon MM kisat kuuluvat toimialaan - kuten aina - since 1970, jolloin pelasin ensimmäiset MM kisani leijonissa, silloisessa kolmosketjussa Linnonmaa- Murto ( R.i.P.) -Lion # 79!!
Siitä ( Tukholma 1970) se rutiini alkoi ja on toiminut " Non Stop" periaattella , rooli vaan on vaihtunut pelaajasta ( 12 kisat 1970-82) , valmentajana 4 kisat ( Sveitsin & Ranskan ) puikoissa ( 1990- 1996) ja loput kommentaattorina eri Eurooppalaisten TV & radioyhtiöiden kommentaattorina - nin tälläkin kertaa!! Ensi kerta 1983 jolloin Saksan MM kisoissa ( Hannover, Dusseldorf, Munchen) aloitin silloisten suuruuksien ( Anssi Kukkonen,Juha Jokinen, Seppo Kannas/ Yle) partnerina!!
Siinä- alkavien Mm kisojen hengessä toivotan nykyleijonille tsemppiä Bratislavan ja Kosicen taisteluihin!!
Keep rocking & winning!! Br Tami, Lion # 79"


Jossain se tämän mukaan on kommentoimassa.

Tuo Anssi Kukkonen ihmetyttää toistuvasti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joko Juhani on löytänyt yhteytensä Kakkoon. Todennäköisesti Tamin ansiota että tuli pelimies
No mitäpä luulet? Eiköhän pian paljastu että Tami on näyttänyt Kaapon äidille että mikä on backhand-forehand-boomboomboom! Tami on Kakon isä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kysykää nyt joku, joka on Facessa ja pääsee Tamin sivuille kirjoittamaan, että miten toi Kukkos-kuvio 1983 on mahdollista. Vastausta odotellen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saat odottaa, Tami ei virheitä tee, kysyjät poistetaan kavereista.
Noin varmastikin, mikäli miestä kyseenalaistaa henkilökohtaisen profiilin kautta. Ja jos asiaa rupeaa kyselemään Tamin hallinnoiman fanisivun kautta niin kohtalona lienee kommentin häviäminen bittiavaruuteen sivun ylläpitäjän toimesta.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kysykää nyt joku, joka on Facessa ja pääsee Tamin sivuille kirjoittamaan, että miten toi Kukkos-kuvio 1983 on mahdollista. Vastausta odotellen.
Kyselin silloin kun selitti mediassa sitä valheellista tarinaansa. Ei tainnut edes tajuta miksi se tarinansa on mahdoton tositarinaksi. Vastausta ei luonnollisesti kuulunut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös