NHL Entry Draft 2019

  • 571 148
  • 2 111

ijuka

Jäsen
Tietysti voi olla, en sitä kiellä. En kuitenkaan usko näiden aikuisten mömmöjen näyttöjen painavan enää vaakakuppia kumpaankaan suuntaan ja sellaisen käsityksen olen myös saanut aiemmilta vuosilta.
Kyllä ne painavat, kun scoutit ymmärtävät etteivät osanneet tulkita Kakon liigapelaamista oikein. Tekee ihmeitä saada pelata koutsille joka ei ole täysin vierautunut toimivasta jääkiekosta. Ja sitä paitsi, Kakko on antanut näyttöjä koko kauden ajan. Jos taas aletaan keräämään näyttöjä viimeisten 2:n tai 3:n kauden ajalta, niin siinä käy helposti Patrickit. Pelaajat kas kun kehittyvät. Esim. Kakko keväällä oli aivan eri Kakko kuin syksyllä, ja onkin siis äärimmäisen typerää edes huomioida syksyn pelejä, jos pelaajan nykytasoa miettii. Itseasiassa, se pitäisi nähdä positiivisena, että Kakko on vainut kauden aikana niinkin paljon kehittyä. On suorastaan käsittämätöntä olla ottamatta näinkin yksinkertaista asiaa huomioon. Tämä "sample size"-roska on yksi suurimpia syitä virhescouttaukselle. Parikin peliä riittää jos pitää silmät auki.
 

Nick Neim

Jäsen
Tilastoja en jaksanut kaivella tähän hätään, mutta en kyllä usko että kukaan on vastaavia näyttöjä lyönyt ikinä pöytään. Olen kuitenkin positiivisesti (ja samalla ehkä vähän negatiivisesti) yllättynyt, jos Kakko varataan ensimmäisenä ja GM Shero paljastaa valinnan syyksi MM-kisoissa dominoinnin.
Joo, ja lähinnä peilaisin tätä tuollaiseen "51-49" tilanteeseen, mitä joku nimetön head scout Bobin jutussa turisi, ja kuinka korosti, että tilanne edelleen elää. Jos se Devilsin papereissa olisi tasan tai edes lähelle sitä, niin kyllä tällekin turnaukselle painoa annettaisiin (olettaen, että turnaus ja esimerkiksi Kakon esitykset jatkuisi vähän vastaavana). Tässä toki taustalla sitten nuo Sheron kytkökset Hughesiin, mikä on toki oma soppansa. Siltikin, en nyt ehkä ihan noinkaan jyrkästi näiden kisojen vaikutusta rajaisi poiskaan.

Ja samoilla linjoilla loppusi kanssa, kuten eilen satuin tähän ketjuun ensimmäistä kertaa kirjoittelemaan. Joo, kyllä Hughesista se potentiaali paistaa selvästi, ei sitä voi paatuneinkaan Kakko-fani kieltää. Tosin tässäkin mielessä ihan mielenkiintoinen dilemma edessä, koska Kakko pelaa jo nyt niin korkealla tasolla. Hänestä ei bustia saa aikaiseksi, vaikka ryssisi miten. Hughesista sitten onkin jonkin verran kysymysmerkkejä, mm. tuo sentterikyvykkyys NHL:ssä.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
@Toby Dammit Tunnusta vain että Hughes hivelee.
Nyt en ymmärrä ihan tätä kommenttia? Kyllä, Hughes hivelee, mutta yhtä lailla Kakkokin hivelee. Mutta tuossa heitin aika monta perustelua sille, miksi uskon Hughesin yhä menevän ykkösenä draftissa. Ihan mahtavaa, että Devils pääsee varaamaan kahdesta näin loistavasta pelaajasta. Mutta voin vaikka lyödä vetoa, että Hughes tulee silti menemään ykkösenä Devilsiin. Sen verran todennäköisenä sitä pidän.

Minua hivelee erittäin paljon ajatus päästä katsomaan Hughesia tai Kakkoa jatkossa Devils-paidassa. Itselleni on ihan sama, kummanko maan kansalainen siellä joukkueessa vetää. Yritän vain vetää näkemäni, lukemani jne. perusteella jotain johtopäätöksiä siitä, kummanko pelaajista varaisin itse joukkueeseen ja kumman uskon Devilsin varaavan joukkueeseen. Molemmat ovat huikeita pelaajia/lupauksia, joista Sheron ja kumppaneiden on varmasti hieno fiilis päästä varaamaan toinen joukkueeseen.

Sillä, että Shero tuntee Hughesin isän, ei ole päätöksessä yhtään mitään merkitystä. Tai saa olla aika amatöörimäistä tekemistä, jos sen perusteella aletaan päätöksiä tehdä.

Mitä tulee Hischier-Patrick -draftiin, niin itse toivoin silloin ensiksi mainittua. Toisaalta silloin kisa noiden kahden pelaajan välillä oli jo huhtikuun draft-rankingeissa ihan 50/50, eli vielä selvästi tasaisempaa kuin Kakon ja Hughesin kohdalla. Mutta kuten sanoin, niin en usko päätöksestä tulevan helppoa Devilsille, mutta olen silti melko varma, että joukkue tulee varaamaan Hughesin. Jos Devils varaa kuitenkin Kakon, niin ei todellakaan haittaa pätkääkään!

Olen aikaisemminkin kirjoittanut, että se on vähän hassua, kun täällä saa puolustella Hughesin ykkösvarausta ja HFBoardsin Devils-osiossa Kakon erinomaisuutta.
 

Tornados

Jäsen
Minä olen tähän asti pitänyt aika varmana Hughesin ykkösvarausta. Kakon näytöt näissä kisoissa on kuitenkin olleet huomattavasti kovemmat kuin odotin ja jos pelit jatkuvat samanlaisina, niin uskon Kakon ykkösvaraukseen. Keksin jopa optiovetoidean, johon saa tarttua 100 euroon asti ja kuka vaan voi suostua siihen ennen Suomen seuraavaa peliä. Väitän, että jos Kakko tekee yli 10 maalia MM-kisoissa, niin hänet varataan ensimmäisenä. Jos Kakko tekee vähemmän maaleja, niin veto raukeaa, eikä kumpikaan maksa mitään.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Ei kyllä kahta sanaa kumman itse draftaisin ykkösenä. Kakko pärjäisi tuolla pelillä jo NHL playoffseissa ja olisi siellä merkittävä tekijä mille vaan joukkueelle.

Elliotte Friedman mentioned on his podcast that the current consensus around the league is that Turcotte and Byram are going at #3 and #4 in some order.

Tuommoinen lainaus HF Boardsilta.

Lähinnä nyt kiinnostaa tuo Detroitin kutosen kannalta. Cozens tai Dach entistä todennäköisempi.

Kris Draper taisi puhua "isokokoisista rightin senttereistä" jo syksyllä Red Wingsin targetteina.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Ei kyllä kahta sanaa kumman itse draftaisin ykkösenä. Kakko pärjäisi tuolla pelillä jo NHL playoffseissa ja olisi siellä merkittävä tekijä mille vaan joukkueelle.

.

Pikkuisen silti malttia, vaikka vähän keuliikin. Kakolta ollut loistavat kevät, uskon silti että Devils varaa Hughesin vaikka hän onkin vielä raakileempi pelaamaan ukkojen kanssa. Sentterit ovat kultaakin arvokkaampia, ja Hughes on poikkeuksellisen lupaava sellainen.

Toki jos miehiä verrataan tällä hetkellä, voi Kakko olla edellä (ei toki vielä NHL-playoff-tasoa), mutta draftihan perustuu tulevaisuuteen, ei välttämättä ensi kauteen.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Pikkuisen silti malttia, vaikka vähän keuliikin. Kakolta ollut loistavat kevät, uskon silti että Devils varaa Hughesin vaikka hän onkin vielä raakileempi pelaamaan ukkojen kanssa. Sentterit ovat kultaakin arvokkaampia, ja Hughes on poikkeuksellisen lupaava sellainen.

Toki jos miehiä verrataan tällä hetkellä, voi Kakko olla edellä (ei toki vielä NHL-playoff-tasoa), mutta draftihan perustuu tulevaisuuteen, ei välttämättä ensi kauteen.

Niin, jos drafti perustuu tulevaisuuteen, niin mitäs jos Kakko onkin tulevaisuudessa keskellä ja Hughes laidassa?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Lähinnä nyt kiinnostaa tuo Detroitin kutosen kannalta. Cozens tai Dach entistä todennäköisempi.
U18 Suomi - Kanada pelissä Peyton Krebs teki vaikutuksen. Jotenkin tuli pelaajasta mieleen Joe Sakic ja näytti selkeesti että peliäly ois vahvuus. Oli vielä joukkueen kapu eli omaa kai sitten jotain johtajan ominaisuuksia. Krebs on pelaajatyyppinä niin lähellä minkälainen pelaaja Yzerman itse oli joten kyllä mulla on käynyt mielessä että nappaisko pojan tolla kutosvuorolla. Tossa 6-10 paikkeillahan toi Krebs on pyörinyt noissa rankkauksissa, joten ei ois mikään megaylläri.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Niin, jos drafti perustuu tulevaisuuteen, niin mitäs jos Kakko onkin tulevaisuudessa keskellä ja Hughes laidassa?
Jep tätähän on moni asiantuntija arvioinut, että Kakko lopulta on sentteri ja Hughes tulee pelaamaan koko uransa laidassa. Tässäkin valossa tilanne draftiin on mielenkiintoinen.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Jep tätähän on moni asiantuntija arvioinut, että Kakko lopulta on sentteri ja Hughes tulee pelaamaan koko uransa laidassa. Tässäkin valossa tilanne draftiin on mielenkiintoinen.

Kuinka paljon Kakolla on kokemusta sentterin hommista?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kuinka paljon Kakolla on kokemusta sentterin hommista?
Turkulaiset osannee vastata tähän enemmän, mutta käsittääkseni on sekä junnuissa, että liigassa ainakin tuurannut tuolla tontilla muutamia pelejä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ei kyllä kahta sanaa kumman itse draftaisin ykkösenä. Kakko pärjäisi tuolla pelillä jo NHL playoffseissa ja olisi siellä merkittävä tekijä mille vaan joukkueelle.

Elliotte Friedman mentioned on his podcast that the current consensus around the league is that Turcotte and Byram are going at #3 and #4 in some order.

Tuommoinen lainaus HF Boardsilta.

Lähinnä nyt kiinnostaa tuo Detroitin kutosen kannalta. Cozens tai Dach entistä todennäköisempi.

Kris Draper taisi puhua "isokokoisista rightin senttereistä" jo syksyllä Red Wingsin targetteina.
Jos Turcotte menee kolmantena, niin en jaksa uskoa Avsin ottavan pakkia, koska tarvitsevat sentterin. Eli pikemminkin Cozens tai Dach Avsiin.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Niin, jos drafti perustuu tulevaisuuteen, niin mitäs jos Kakko onkin tulevaisuudessa keskellä ja Hughes laidassa?
Eiköhän nämä molemmat tule tekemään NHL-uran senttereinä. Toki ensimmäiset kaudet voi olla järkevä ajaa sisään liigaan laiturin tontin kautta, mutta lopulinen sijoituspaikka tullee molemmilla olemaan keskushyökkääjä. Toivottavasti Kakkokin varattaisiin kesällä nimenomaan sentterinä, eikä "laiturin status" laskisi pisteitä.

Veikkaan silti Hughesin menevän ykkösenä vaikka näissä kisoissa kävisi mitä.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Minulle tulee jotenkin hakematta mieleen Forsberg/Sakic kaksikko Kakkosta ja Hughesista. Sano nyt näistä kumpi on parempi. Sen sijaan Podkolzinia en varaisi missään tilanteessa kympin sakissa. Siinä kaverissa ei ole mitään mikä oikeuttaisi kärkipään numerolle. Iso ja osaa teoriassa jotain, mutta ei saa pakettia kasaan. Arpanumero jollekin pullopersejengille.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Olen jo aikaisemmissa viesteissäni perustellut asiaa Hughesin eliittiluistelulla, -kiekonkäsittelytaidolla ja -hockey-IQ:lla. Kakon kohdalla eliittitasolla ovat kaksi viimeksi mainittua ominaisuutta, minkä lisäksi kokoetu tulee siihen päälle.

Omasta mielestäni pelkästään maininta kokoetu on hiukan downgrading. Harvoin näkee pelaajaa joka käyttää kokoaan noin hyvin erottaakseen itsensä jäällä. Olen harvoin nähnyt 18 vuotiasta pelaajaa joka käyttää kokoaan noin hyvin hyväksi ja on tällä saralla vähintään tuo elite. Anttila on myös pelaaja jolla kokoetu jos ajatellaan tämä yksinkertaisena ominaisuutena.

Kakko tekee itsestään isomman jäällä ja täysin verrannollinen tässä nuoren Barkovin, Rantasen, Forsbergin ja jopa Jagrin kanssa. Vaikka hänen fysiikkansa ei ole vielä lähelläkään huippua, niin edes aikuiset miehet tai NHL pelaajat eivät näytä pystyvän horjuttamaan häntä.

Tuo ominaisuus erottaa hänet monista pelaajista. Se myös tarkoittaa sitä, että esimerkkinä alivoimalla, maalin edessä, suorassa hyökkäyksessä ja maalin takana (officessa) hän tulee todennäköisesti olemaan varsin pitelemätön tulevaisuudessa NHL:ssä.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
E
Veikkaan silti Hughesin menevän ykkösenä vaikka näissä kisoissa kävisi mitä.

Jeps. Hughes saa mennä ihan vapaasti ykkösenä, mutta Kakko tulee oleman voittavampi pelaaja, kun aletaan pelaamaan isoja pelejä. Onhan tuo Kakon pelaaminen nyt juuri sitä pelaamista, jolla playoffseissa loistetaan ja Hughesia tullaa sitten ihmettelemään, että mihin se katosi vs. runkosarjatehot, kun peli muuttui kovemmaksi. Meikäläisen silmissä Kakko on todennäköisempi Conn Smythe Trophy -mies ja Hughes taas Art Ross -tyyppi. Ja jos olisin GM, varaisin Kakon, koska Mestaruudet on ne mitkä loppujenlopuksi merkitsee.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: M10
Täällä puhutaan Hughesin tason riittämättömyydestä aikuisten tasolle ja puhutaan "näiden kisojen" näytöistä, kun Hughesilla yksi (1) pelattu peli ja Kakolla kaksi (2). Katotaan nyt hieman pidemmälle eteenpäin näitä kisoja. Kakko on aloittanut kisat helvetin hienosti ja tehnyt kovaa jälkeä ja kannatellut Suomea, mutta otanta MM-kisojen osalta on aika pieni vielä. Malttia nyt ja kyllä se Hugheskin on todella kova pelimies.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Jeps. Hughes saa mennä ihan vapaasti ykkösenä, mutta Kakko tulee oleman voittavampi pelaaja, kun aletaan pelaamaan isoja pelejä. Onhan tuo Kakon pelaaminen nyt juuri sitä pelaamista, jolla playoffseissa loistetaan ja Hughesia tullaa sitten ihmettelemään, että mihin se katosi vs. runkosarjatehot, kun peli muuttui kovemmaksi. Meikäläisen silmissä Kakko on todennäköisempi Conn Smythe Trophy -mies ja Hughes taas Art Ross -tyyppi. Ja jos olisin GM, varaisin Kakon, koska Mestaruudet on ne mitkä loppujenlopuksi merkitsee.
En ota Hughesiin kantaa, kun olen nähnyt kaverilta vain pari peliä. Jotenkin jäi lotteryn jälkeen vain tunne, että homma on Devilsin osalta lyöty jo lukkoon, sitä tuskin yhdet MM-kisat muuttavat.

Kakko on kuitenkin loistava pelaaja jo nyt ja tulee varmasti ensi kaudella lyömään NHL:ssä lähemmäs 50 pistettä. Parin kauden päästä tulee pelaamaan jo tasolla mikkorantanen. Ja onhan nuo voittajan ominaisuudet selvästi näkyvillä. Hieno ura edessä ja saattaa joidenkin vuosien päästä olla se kaikkein kirkkain suomalainen tähti NHL:ssä. Lapsena fanitin TPS:aa ja Saku Koivua, Kakossa on nähtävissä paljon samaa kuin nuoressa Koivussa, sillä erolla että on fyysisiltä ominaisuuksiltaan aivan eri luokkaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Viljami84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Buffalo,Leijonat, altavastaajat
Niin oliko peräti yhdessä listauksessa merkattu ykköseksi ja lopulta meni täysin odotetusti toisena. Suomalaismedia toki mehusteli pitkään mahdollisuudella mennä ykkösenä.


Ainakin jälkikäteen voi sanoa Floridan draftanneen tuossa kohtaa parhaan vapaana olevan pelaajan, joten hatunnosto siitä heille.

Tais olla joo vain yhdessä neljästä isoimmasta, mutta pointti oli, että Lainehan ei meinannutkaan mennä ohi Matthewsin, koska sen verran kovia näyttöjä hän (eli Matthews) oli antanut ja ihan sama missä pelasi niin pelasi hyvin.

Hughes taas ei ole esittäny oikein mitään erikoista niin u20 kisoissa ja joo toki taitavaa luistelua ja niin edelleen, mutta mistä tuota tietää, vaikka olisi joskus taitoluistelun maailmanmestari. Ja veikkaan, että ei tule miesten kisoissa näyttämään sitäkään vähää ...

Alkaa ajautua kauas alkuperäisestä ideasta, mutta pointti se, että jos Hughes vetää ihan vihkoon nämä kisat ja Kakko näyttää edelleen vahvoja otteitaan, niin voi listaukset muuttua ja mikä tärkeintä myös valinta.
 

Vatso

Jäsen
@Viljami84 No jos katsoit tuon USA -SVK pelin niin kilometrin päähän näkyi Hughesin potentiaali ja helposti olisi voinut paremmalla tuurilla saada pari-kolme pinnaa tuosta pelistä (mm. yksi tolppa). Kaikissa kaksinkamppailuissa Hughes toki lenteli ympäri seiniä kuin märkä rätti, mutta silti hän oli todella hyvä varsinkin hyökkäyspäässä.

Kovasti nyt hehkutetaan Kakon tehoja, mutta olen varma, että Hughes tulee tekemään myös hyvät tehot tässä turnauksessa.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Ottamatta kantaa siihen kumpi menee ensimmäisenä tai kumman pitäisi mennä, niin ainakin tässä koko ajan vain vahvistuu entisestään se, ettei kumpikaan näistä kahdesta kärkinimestä ole vahingossakaan valumassa Chicagon vuorolle. Perkele!
 

myhyjukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä olen tähän asti pitänyt aika varmana Hughesin ykkösvarausta. Kakon näytöt näissä kisoissa on kuitenkin olleet huomattavasti kovemmat kuin odotin ja jos pelit jatkuvat samanlaisina, niin uskon Kakon ykkösvaraukseen. Keksin jopa optiovetoidean, johon saa tarttua 100 euroon asti ja kuka vaan voi suostua siihen ennen Suomen seuraavaa peliä. Väitän, että jos Kakko tekee yli 10 maalia MM-kisoissa, niin hänet varataan ensimmäisenä. Jos Kakko tekee vähemmän maaleja, niin veto raukeaa, eikä kumpikaan maksa mitään.
Asetelma on kuitenkin ollut selvä jo pidemmän aikaa, eli Hughes ei välttämättä vielä ensi kaudella montaa nhl peliä pelaa kun taas Kakko on valmiimpi paketti. Ja Hughes kuitenkin juuri painoi u18 kisoissa toisiksi eniten pisteitä ikinä, eli potentiaalin osalta näytöt on aika lailla maksimaalisen kovat. Jos NJ on päättänyt varata potentiaalin perusteella, niin tuskin mieltään muuttavat ihan sama kuinka kovan turnauksen Kakko pelaa. Ja näiden kahden ottelun dominointi tuskin ihan loppuun asti kantaa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös