Sami Aittokallio

  • 70 037
  • 325

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jotenkin hyvin nyky-Ässien näköinen hankinta. Vähän nähty jo maailmaakin, mutta nousu parrasvaloihin antaa odottaa.

Otetaan mielenkiinnolla vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
No vaikea tästä nyt tietysti on ihan liikaa innostua, vähän sellainen uusi Andy. Kyllähän se nyt tiedossa oli, että Aittokallio on yksi varteenotettava ehdokas..

Kyllä tämä nyt ainakin sen varmisti, että Rynnäs ei kyllä tule. Todennäköisesti tulee jonkinlainen "toinen Aittokallio"
Itse lisäisin Andyn eteen vielä "köyhän miehen".

Mielikuvat Aittokalliosta on aika hatarat, mutta valitettavan negatiiviset. Kuuluu siihen epävarmojen veskarien kategoriaan Oskari Setäsen, Riku Heleniuksen, Mika Järvisen ja Juha Järvenpään kanssa. Veskareita, jotka jostain syystä eivät itseäni vakuuta ja joita en Ässissä kovinkaan mielelläni näkisi... MUTTA! Aittokalliosta mielikuvat ovat kaikkein ohuimmat ja viime kaudesta ei oikein muistu mitään mieleen, niin nykytaso on erittäin epäselvää. Ja monesti ne lopulliset läpimurrot on pienestä kiinni, että toivottavasti onnistuu Ässissä. Ja tervetulleeksihan minäkin Samin toivotan. Ei olisi ensimmäinen kaveri, joka osoittaa mielikuvat vääriksi.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kakkoseksi Aittokallio kelpaa, oikeastaan vähän toivoinkin miehen siirtymistä. Mutta rinnalle tarvitaan toinen varmempi ja tasaisempi maalivahti. Ainakin kun valmentajana on ruusendahl.
 

Patapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori
Aittokalliolta löytyy muuten aika mielenkiintoiset statsit parilta CHL-kaudeltaan Kärppien riveissä:
2015-16 Kärpät Champions HL 11 1.09 .951
2016-17 Kärpät Champions HL 4 1.23 .958
Joo joo, ei siellä kaikki vastustajat varmasti ole olleet häikäisevän hyviä ja Kärppäpakiston edessä on ollut "helppo" pelata hyvin, mutta kun Aittokallion tilastoja (ei viime kaudelta kylläkään) katsoo, sekä ottaa huomioon että varattu, jopa pelannutkin sen muutaman pelin, NHL:ään, niin onhan hän kiistatta potentiaalinen maalivahti. Ja ikää tosiaan on vain se 26, että kyllä mulla on tosi hyvä kutina tästä yhdistettynä Kerttulan kommenttiin, josta voi päätellä että selkeä ykkönen Aittokallio ei tule olemaan, vaan tullee taistelemaan peliajasta tasavahvan parin kanssa.
 

Pataatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata, rispektit Saipalle ja Spåralle. TML
Aittokalliota kun vertaa Rynnäkseen, ei ne Jussin tilastot Karpissä paljon paremmilta näytä. En ymmärrä tätä suolausta, kun yhtään kiekkoa ei ole vielä padan häkillä torjuttu. Katsotaan syyskuun lopulla kun on jo jotakin vertailupohjaa, missä mennään. Pitää myös muistaa että Aitokallio taitaa olla Rynnästä 5 v. nuorempi, joten siinäkin asiassa aika on Samin puolella. Odotetaan nyt rauhassa, kuka on se toinen tandem pari, mutta arviointi on vasta syksyllä.
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mulla on hyvä tuntuma tästä hankinnasta. Kuitenkin aina ollut lupaava, ikää vasta 26, eli tulevaisuus voi olla myöhemmin.

Totta tosiaan on aikoinaan myllyttänytkin. Viimeisin moinen kuumempi verisempi Ässävahti ollut Riksmanin lisäksi Langkow, joka sai 2+10 minuuttisen päähän kohdistuneesta taklauksesta (!) maalin takana.
 

Padas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei vittu, joku Sportin luukkuvahti! Samoista jämäsijoista taistellaan, jos tässä on meidän ykkösmolari. Valtava pettymys, olisi pitänyt paukut keskittää molari osastoon. Ei ole varaa päästää "oho" maaleja.
Arvatenkin paska valinta muutamien palstaveljien keskuudessa. Varsinkin kun jengi haihattelee Ässiin jotain arviolta 300 000 maksavaa Zapolskia. Itse olen tähän tyytyväinen. Sanoisinko näin, että pienoinen downgrade Rynnäksestä, mutta kuitenkin Bernardia parempi. Jaska mainitsi keväisessä kurvi ulvoossa, että kaksi tasaista noin 25v jätkää olisi optimaalisia valmennettavia. Viime kausi Sportissa vaikea, mutta kokonaisuutta katsoen kokenut, nuori ja terve veskari saatiin. Viime kauden näytöillä hintalappu on oletettavasti ollut Ässille suotuisa, jolloin toiseen veskariin jää myös pelimerkkejä. En hypi riemusta, mutta en myöskään ole pettynyt. Luotan tässä rekrytoinnissa Ässien arviointikykyyn. Tätä hankintaa on varmasti punnittu hyvin tarkkaan. Tervetuola Poriin Sami.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Aittokalliota kun vertaa Rynnäkseen, ei ne Jussin tilastot Karpissä paljon paremmilta näytä. En ymmärrä tätä suolausta, kun yhrtään kiekkoa ei ole vielä padan häkillä torjuttu. Katsotaan syyskuun lopulla kun on jo jotakin vertailupohjaa, missä mennään. Pitää myös muistaa että Aitokallio taitaa olla Rynnästä 5 v. nuorempi, ioten siinäkin asiassa aika on Samin puolella. Odotetaan nyt rauhassa, kuka on se toinen tandem pari, mutta arviointi on vasta syksyllä.
No kun Aittokallion taso ja ennen kaikkea suoritusvarmuus aiheuttaa näinkin laajalti aiheuttaa lieviä epäilyksia, niin ehkä niille epäillyillekin on jotain aihetta? Vai onko sinun mielestä Samin otteet olleet niin vakuuttavia, että aihetta epäilyille ei pitäiti olla? Ja jos katsot tarkemmin, vähän ajatuksella, niin ei täällä nyt kauheasti mitään suolausviestejä ole. Aika monet ovat valmiita antamaan Samille ihan rehdin näytönpaikan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Arvatenkin paska valinta muutamien palstaveljien keskuudessa. Varsinkin kun jengi haihattelee Ässiin jotain arviolta 300 000 maksavaa Zapolskia. Itse olen tähän tyytyväinen. Sanoisinko näin, että pienoinen downgrade Rynnäksestä, mutta kuitenkin Bernardia parempi. Jaska mainitsi keväisessä kurvi ulvoossa, että kaksi tasaista noin 25v jätkää olisi optimaalisia valmennettavia. Viime kausi Sportissa vaikea, mutta kokonaisuutta katsoen kokenut, nuori ja terve veskari saatiin. Viime kauden näytöillä hintalappu on oletettavasti ollut Ässille suotuisa, jolloin toiseen veskariin jää myös pelimerkkejä. En hypi riemusta, mutta en myöskään ole pettynyt. Luotan tässä rekrytoinnissa Ässien arviointikykyyn. Tätä hankintaa on varmasti punnittu hyvin tarkkaan. Tervetuola Poriin Sami.
Jos Sami on parempi kuin Andy, niin sitten olen erittäin tyytyväinen. Andy pelasi täällä kuitenkin neljästä kaudesta kolmella hyvällä tasolla. Vain edelliskausi oli todella heikko ja melkeinpä sanoisin Andyn pilanneen tuon potentiaalisen kauden. Kahdella ensimmäisellä kaudella tilastotkin oli hyvät +92% ja viime kaudella Ässät ei antanut joukkueena Andylle mitään mahdollisuuksia.

Samilta löytyy tilastoista yksi 92% kausi...Tuolloin hän oli kakkosveskari Kärpissä, Sami Rajaniemen lyötyä kovemmat näytöt pöytään.
 

Padas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos Sami on parempi kuin Andy, niin sitten olen erittäin tyytyväinen. Andy pelasi täällä kuitenkin neljästä kaudesta kolmella hyvällä tasolla. Vain edelliskausi oli todella heikko ja melkeinpä sanoisin Andyn pilanneen tuon potentiaalisen kauden. Kahdella ensimmäisellä kaudella tilastotkin oli hyvät +92% ja viime kaudella Ässät ei antanut joukkueena Andylle mitään mahdollisuuksia.
Andy oli tosiaan parhaimmillaan erinomainen. Pelikuorma oli Andylle ihan liikaa, kun Kiviahon kanssa mentiin metsään. Lopulta selkeää nousukäyrää uralle ei Porissa nähty ja viime kautta tuskin Raantakaan olisi pelastanut. Itse liputan tasaväkisen veskariparin puolesta ja näin ollen judutaan tyytymään ns. kakkoskoriin. Nyt jotenkin haiskahtaa sille, että Järkkäri voisi olla se toinen, tai sitten tulee ulkomailta joku täydellinen yllätysnimi.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Ei Aittokallio mitään hurraa-huutoja herätä, mutta pakkohan tuon on pelata ruokapalkalla. Joten annetaan nyt mahdollisuus, vaikkakaan minkäänlaiseen läpimurtoon en uskokaan.
Lupaavien junnuvuosien jälkeen ura ollut syöksykierteessä jo vuosia. Nyt alkaa olla viimeinen mahdollisuus pelastaa ura tai seuraava seura löytyy jostain Ranska/Unkari-akselilta.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aittokalliolta löytyy muuten aika mielenkiintoiset statsit parilta CHL-kaudeltaan Kärppien riveissä:
2015-16 Kärpät Champions HL 11 1.09 .951
2016-17 Kärpät Champions HL 4 1.23 .958
Joo joo, ei siellä kaikki vastustajat varmasti ole olleet häikäisevän hyviä ja Kärppäpakiston edessä on ollut "helppo" pelata hyvin, mutta kun Aittokallion tilastoja (ei viime kaudelta kylläkään) katsoo, sekä ottaa huomioon että varattu, jopa pelannutkin sen muutaman pelin, NHL:ään, niin onhan hän kiistatta potentiaalinen maalivahti. Ja ikää tosiaan on vain se 26, että kyllä mulla on tosi hyvä kutina tästä yhdistettynä Kerttulan kommenttiin, josta voi päätellä että selkeä ykkönen Aittokallio ei tule olemaan, vaan tullee taistelemaan peliajasta tasavahvan parin kanssa.
Tästä lanseerattin aikanaan termi "CHL -vahti". Jostain kumman syystä CHL:ssä kiekko tarttui erinomaisesti, mutta liigan runkosarjassa mies oli todella epävarma. Mystinen tapaus. Toivotaan parasta.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ei Aittokallio mitään hurraa-huutoja herätä, mutta pakkohan tuon on pelata ruokapalkalla

Itse mutuilin, että somewhere in between. Markkina-arvonsa ei ole ura-huipussaan, muttei sopivalla iällä ja kohtalaisella kokemuksella millään pähkinöillä/2-veskan statuksella pelaa. Varmasti saa ihan kohtuullisen Liigasopimuksen.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tervetuloa! Ihan hyvä molari ja voi täällä onnistua vaikka kuinka hyvin, siihen uskotaan.
 
Onhan Aittokallio nyt hitonmoinen parannus Kiviahoon tai Kotkaniemeen verrattuna. Nyt riippuu paljon toisesta maalivahdista, miten paljon jäädään plussan puolelle. Minä ainakin olen tyytyväinen, potentiaalinen nimi.

Harmi sikäli, ettei Aittokallio-Kotkaniemi kaksikko toteutunut. Siinä olisi tarjoiltu sirkushuveja koko kansalle.
 

jalapeeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Luuleeko jengi tällä palstalla ihan oikeasti, että Ässiin hankittaisiin toiseksi maalivahdiksi vielä joku nimekkäämpi ja/tai parempi kuin Aittokallio? Ei ainakaan ihan lähivuosina. Itse olen tyytyväinen tähän hakuun ja veikkaan että suoriutuu paremmin kuin mitä Rynnäksen Jussi olisi suoriutunut ja miten Andy pelasi viime kauden. Veikkaan että Aittokalliolle on lupailtu selkeää ykköskassarin roolia ja kakkoseksi tulee sitten joku kehityskelpoinen junnu.

Voinhan olla itse ihan hakoteillä ja väärässä, mutta kohtahan se nähdään...
 

SammyRumour

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & SHL
Luuleeko jengi tällä palstalla ihan oikeasti, että Ässiin hankittaisiin toiseksi maalivahdiksi vielä joku nimekkäämpi ja/tai parempi kuin Aittokallio? Ei ainakaan ihan lähivuosina. Itse olen tyytyväinen tähän hakuun ja veikkaan että suoriutuu paremmin kuin mitä Rynnäksen Jussi olisi suoriutunut ja miten Andy pelasi viime kauden. Veikkaan että Aittokalliolle on lupailtu selkeää ykköskassarin roolia ja kakkoseksi tulee sitten joku kehityskelpoinen junnu.

Voinhan olla itse ihan hakoteillä ja väärässä, mutta kohtahan se nähdään...
Uskon, että parempi tulee, muttei nimekkäämpää. Aittokallio on kuitenkin nimekäs maalivahti, onhan hänellä kokemusta NHL & AHL kaukaloista.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Ei tässä osaa Aittokalliota sen enempää dumata, toiveissa olisi ollut mieluummin selkeä ykkösvahti kuin toivotaan-toivotaan luukkuvahti. Mutta näillä mennään, tuskin kaudi tähän yhteen ukkoon kuitenkaan kaatuu.
 
Suosikkijoukkue
Ässät, SaiPa, Ketterä
kokenut, nuori ja terve veskari saatiin. Viime kauden näytöillä hintalappu on oletettavasti ollut Ässille suotuisa, jolloin toiseen veskariin jää myös pelimerkkejä. En hypi riemusta, mutta en myöskään ole pettynyt.

Onhan se näinkin, että pelimerkit ratkaisee mitä saa. Joten ehkä sitten parasta mitä tällä rahalla saa. Pelannut monta kautta 30-35peliä eli ehkä nousee kukkaan, jos saa olla selkeä ykkönen.

Hieman asiaa sulateltuani niin annan ukon näyttää kyntensä ennen teloitusta ;)
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei tässä osaa Aittokalliota sen enempää dumata, toiveissa olisi ollut mieluummin selkeä ykkösvahti kuin toivotaan-toivotaan luukkuvahti. Mutta näillä mennään, tuskin kaudi tähän yhteen ukkoon kuitenkaan kaatuu.
Ikävä kyllä voi kaatuakin, mikäli Aittokallion varaan Ässien maalivahtipelaaminen rakennetaan. Aittokallio on mukava mies, mutta yllättävän kehno tai pikemminkin ailahteleva maalivahti. Harmittaa Ässien puolesta. Ei hyvältä näytä.
 

Kafrom

Jäsen
Ikävä kyllä voi kaatuakin, mikäli Aittokallion varaan Ässien maalivahtipelaaminen rakennetaan.
Ainakaan Kerttulan tämänpäiväisten kommenttien perusteella näin ei ole:
- Olemme pyrkineet rakentamaan nimenomaan maalivahtikaksikkoa ja siinä painottaneet asioita luonteiden ja urheilullisuuden kautta, Ässien kehitysjohtaja Tommi Kerttula kommentoi.
Mielenkiinnolla kyllä odotan kuka se toinen maalivahti lopulta on.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielenkiinnolla kyllä odotan kuka se toinen maalivahti lopulta on.
Minuakin kiinnostaa kovin, kuka on Aittokallion aisapari. Se on ehkäpä Ässien tärkein yksittäinen hankinta ensi kaudelle. Ilolla tervehdin Kerttulan kommentointia. Aittokallio ykkösmaalivahtina olisi nimittäin ollut surmanloukku.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Mielenkiinnolla kyllä odotan kuka se toinen maalivahti lopulta on.
Kerttulan kommentien perusteella sen on Denis Godla.
Hyvä kirittäjä Aittokalliolle, joka muutenkin maistuu minulle hyvin. Viime vuoden hörppäykset selittyvät osin (huom.osin) puolustuksen yltiöpäiseen hyökkäysvimmaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös