Kärppien peliasu

  • 250 669
  • 1 169

IcePhoenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
Itse olen kyllä ihan ehdottomasti mustakeltaisen paidan kannalla. Olen toki sen verran nuori, että esimerkiksi sinisiä paitoja en oman kiekkoseurauksen aikana kerinnyt näkemään. Suosikkini ovat ehdottomasti vuosien 2006-2008 paidat. Tyylikästä kuviointia, eivätkä edes mainokset haitanneet niin paljon, kuin nykypäivän kokomustissa/valkoisissa paidoissa.
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nykyiseen paitamuotiinhan verrattuna noista tekee komeahkot seuran värien kunnioittaminen. Vaikka 2010-luvun Kärppien pelipaidoista karsittaisiinkin paljon parjatut mainokset pois niin olisivathan ne vähintäänkin tylsät koska mustan ja valkoisen lisäksi väriä on vain nimeksi hieman helmassa ja hihoissa. Kirkkaan keltainenkin on vaihtunut epämääräiseksi sinpainkeltaiseksi tai jossain yhteyksissä jopa ruskeahkoksi. Aivan käsittämätöntä seuran brändin päällekusemista. Tähän odotan toimiston puolelta tason nostoa. Itse en tule uusimaan vuoden 2006 fanipaitaa ennen kuin tohon nykyiseen rättivalikoimaan tulee muutosta.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Mielestäni joku Boston Bruins -tyylinen valkoinen peliasu olisi todella tyylikäs isolla logolla ilman sitä rinkula Kärpän ympärillä. Erottuisi fanipaidat hienosti katsomossa.
 

Tamin teesit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kunpa paitaan saataisiin iso Kärppä ilman reunusta. Jos imagon kannalta asiaa mietitään niin itse logoa ei tarvitse muuttaa, ympäriltä vain jutut veks. Ja onhan monet muutkin joukkueet tehneet melko suuriakin pensselinvetoja logoihinsa. En usko että tunnistettavuus vähentyisi, saati että tulisi imagotappiota. Vaikuttaisi jopa freesiltä.

Ja retrohan on muotia.
 

Kalzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Edmonton Oilers
Mielestäni joku Boston Bruins -tyylinen valkoinen peliasu olisi todella tyylikäs isolla logolla ilman sitä rinkula Kärpän ympärillä. Erottuisi fanipaidat hienosti katsomossa.

Kyllä mulle mustakin Bruinsin peliasu Kärppälogolla kelpaisi. Saataisiin keltaista(/keltaruskeaa) muuallekin kuin hihansuihin ja helmaan. Kunhan vain valittaisiin yksi väri, johon pukeudutaan koko kaudeksi kotona.

Liekö sitten nykyinen melkein yksivärinen paita valittu, että saadaan mainokset yhtenäiselle värille. 00-luvulla kuitenkin Kalevan logot sopivat hyvin keltaiselle pohjalle harteilla.

Onko muuten kellekään tullut mieleen, onko Arinalla mitään tekemistä Valkea Kevät -kampanjan kanssa? Tuli itselläni vain aikoinaan mieleen, kun läpsyttimissä oli Valkean mainokset.

Mitä rinkulaan tulee, niin jotenkin se kuitenkin erottaa seuran logon Liigapaitojen mainosjoukosta. CHL-paidasta rinkulan saisi kuitenkin heivata pois, kun tilaa olisi isolle Kärppälogolle kuten aikoinaan ECC:ssä.
 

Pohjoisesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Manchester United, Jesse Puljujärvi
Sääli ettei siitä toissa kauden ulkoilmaottelun pelipaidasta tullu myyntiin replicoita. Ois ollu varma ostos. Siinä oli kyllä tyylikäs pelipaita.
 

Miekkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vuoden 84-85-86-87 paidoissa oli tyyliä ja hieno värimaailma. Jotain ton suuntaista ja nimenomaan, että kirkkaampi keltainen eikä mikään karseaa vauvan paskan ruskeaa sekä iso kärppä-logo ilman mitään rinkuloita! Ja kun ne mainokset olisi kaikilla samat ja istuisi paitoihin kohtuu hyvin!
 

Micol

Jäsen
Tämä paita-asia on ollut kyllä seuralle yksi vaikeimmista asioista laittaa kuntoon, eikä tule onnistumaan minään vuonna kunnolla. Puuhastellaan vaan vähän sinne päin. Ulkoistaisivat paidan suunnittelun jollekin, jolla on oikeasti esteettistä silmää, eikä puuhasteltais tämän asian tiimoilla vuodesta toiseen. Se rinkula kokonaan veks, logosta vähän isompi ja värimaailma kuntoon, niin a vot. Ei ole sen vaikeampaa.

Kas tässä arvon herrasväki:
http://www.falcont.com/images/kuvapankki/maxi/P7031492_2245.JPG (linkki vie kuvaan Kärppien vanhasta ECC turnauksen pelipaidasta - musta)
http://www.falcont.com/images/kuvapankki/maxi/P7031502_2250.JPG (linkki vie kuvaan Kärppien vanhasta ECC turnauksen pelipaidasta - valkoinen)

Siinä ne kunnolliset paidat ois kaikessa tyylikkyydessään ja yksinkertaisuudessaan. Ylivoimaisesti parhaat paidat, jotka olen Kärpillä koskaan nähnyt.
 

Tamin teesit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Micol Ne on niin kauniit.. Ja vaikka tohon tällätään vielä mainoksia jotka on pienempiä kuin logo, on kokonaisuus vielä hyväksyttävän näköinen.

Toki fanipaidaksi pitäisi saada nimenomaan tuollaisia. Ja brodeeratulla logolla.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Kärppien värit kun ovat pääosin musta ja valkoinen niin kuinka hankala olisi pyytää sponsoreilta painettavaksi mustavalkoinen logo paitaan. Isommilla yrityksillä tällainen pohja on varmasti jo valmiina. Pahin tilkkutäkki efekti syntyy tuosta, kun kaikki mainokset on erivärisiä. Saa paidatkin näyttämään aivan erilaisilta kaikki.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
En tiedä kuvittelinko, mutta mielestäni lauantaina näkyi jo tavallista enemmän valkoisia fanipaitoja katsojilla Raksilassa. Olisi mahtava nähdä kuinka valkoiseksi katsomo saataisiin muutaman vuoden päästä jos Kärpät pelaisi runkosarjankin kotiottelut valkoisissa myytävät fanikamat (paidat ja takit jne.) olisi pääasiassa valkoisia. Hienosti esim. Kerhofanien oranssi väri erottui katsomossa; samaan pitäisi Kärppienkin pyrkiä, valkoisissa toki.
 

Angelo Bronte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & Luleå HF
Itsehän toivoisin pelipaitaan sitä ainoaa oikeaa logoa, eli mustapunaisella pohjalla olevaa kärppää. Aivan hyvin toimi mustassa ja valkoisessa paidassa juhlakaudellakin. Pelipaidan ongelmat ovat tietenkin mainoksissa ja niiden sijoittelussa sekä värimaailmassa. Valitettavasti en usko, että asiaan on lähivuosina tulossa muutosta. Toimiston väki on edelleen hyvin vastahakoinen tekemään yhtään mitään muutoksia mihinkään.
 

Tamin teesit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuo logo on kyllä hieno. Paidan värikään ei silmiä pakota, mutta kyllä minä olen (ja muidenkin kannattaisi) hyväksynyt että mainoksettomia paitoja ei tule. Ei edes niitä vähämainoksisia.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Esteetikkona täytyy tulla oululaisten pöytään huutelemaan, että Kärppien nykyiset paidat eivät kyllä tee seuran perinteille kunniaa. Varsinkin valkoinen kotipaita mainostilkkutäkkeineen on todella ilmeetön. Kärppien värimaailmaksi miellän kyllä tuon mustan/harmaan, valkoisen ja keltaisen. Vuosituhannenvaihteen aikainen sininen oli sekin minusta vähän outo valinta, mutta senkin aikaiset paidat olivat kyllä hienommat kuin nykyiset.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Esteetikkona täytyy tulla oululaisten pöytään huutelemaan, että Kärppien nykyiset paidat eivät kyllä tee seuran perinteille kunniaa. Varsinkin valkoinen kotipaita mainostilkkutäkkeineen on todella ilmeetön. Kärppien värimaailmaksi miellän kyllä tuon mustan/harmaan, valkoisen ja keltaisen. Vuosituhannenvaihteen aikainen sininen oli sekin minusta vähän outo valinta, mutta senkin aikaiset paidat olivat kyllä hienommat kuin nykyiset.

En kyllä ymmärrä miten tuo ”musta/harmaa” liittyy Kärppien värimaailmaan. Historian aikana on pelattu enemmän valkoisissa kuin mustissa, kärppä-eläin on valkoinen ja Oulusta puhutaan (ainakin jossain yhteyksissä) Pohjolan valkeana kaupunkina. Tuo musta on aika käsittämätön ratkaisu kotiväriksi

Mulla on sellainen käsitys, että joskus sillon 2000-luvun vaihteessa FIFA poisti kiellon, joka liittyi mustiin peliasuihin. Sen seurauksena muutamat jalkapalloseurat vaihtoivat paidan värinsä mustaksi (vaihtoivat käsittääkseni melko pian takaisin alkuperäiseen väriin) ja samoihin aikoihin myös muutama Liigajoukkue vaihtoi väriään (TPS, JYP,...?). Ja Kärpät seurasi tätä, en kyllä ymmärrä miksi.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Valkoinen paita on näillä mainosmäärillä hyvinkin valjun näköinen, koska mainoksien värit hehkuu niin voimakkaana esillä. Mustassa paidassa on enemmän luonnetta ja se pieni paidan palanen joka mainoksien välistä näkyy on edes jotenkin näkyvää. Mainoksien vuoksi myös kärppälogo on siinä ovaalissa koska sitäkin pitää nostaa esille kehystämällä sen alue.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Valkoinen paita on näillä mainosmäärillä hyvinkin valjun näköinen, koska mainoksien värit hehkuu niin voimakkaana esillä. Mustassa paidassa on enemmän luonnetta ja se pieni paidan palanen joka mainoksien välistä näkyy on edes jotenkin näkyvää. Mainoksien vuoksi myös kärppälogo on siinä ovaalissa koska sitäkin pitää nostaa esille kehystämällä sen alue.

Samaa mieltä, olen hallilla käynyt 80-luvulta saakka, ja pidän enemmän mustasta kotipaidasta. Siihen enemmän keltaista, isompi logo ilman ovaalia ja mainoksiin jotakin järkeä kiitos. Kakkospaitana viimevuoden ulkoilmapelin tyylinen vaalea peliasu. Ja noin neljä kertaa kaudessa punainen nuttu päälle kotipeliin alternative paitana.

Todellisuus: samaa paskaa myös ensi kaudella.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Todellisuus: samaa paskaa myös ensi kaudella.

Valitettavasti näin. Peliasu ja sen edustavuus ei selvästi ole seuran prioriteetti listalla kovin korkealla. Onhan se ihan rehellisyyden nimissä sanottava, että kokonaisuutta kun ajatellaan, niin Kärpät vetää ylivoimaisesti Liigan rumimmassa peliasussa. Tai peliasuissa oikeammin. Eihän tuolla ole edes sinnepäin identtisiä paitoja kenelläkään. Värit, logo ja paitamalli antaisivat aihioita tehdä oikeasti ihan hieno paita mutta nyt vedetään kyllä tasan siitä missä aita on matalin.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF

Glove

Jäsen
Sori offtopic.Mikä oli Kärppien väri ensimmäisen kullan aikaa 1981? Olin yhtä finaalpeliä isän kanssa katsomassa, mutta ei ole mitään muistikuvaa peliasuista.
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sori offtopic.Mikä oli Kärppien väri ensimmäisen kullan aikaa 1981? Olin yhtä finaalpeliä isän kanssa katsomassa, mutta ei ole mitään muistikuvaa peliasuista.
Mustilla ja valkoisilla paidoilla pelasivat tuolloin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös