Sakkoa, ehdollista, ehdotonta – onko sinua rangaistu?

  • 11 024
  • 75

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Pysäköintisakkoja lienee se 10kpl ainakin, ylinopeussakkoja 3 tai 4 joista yksi poliisin tutkasta, loput kameratolpasta. Että sellainen yhteiskunnan vihollinen täällä.

Kerran moottoritiellä ajoin puhelin korvalla kun vihreä siviilivolkkari ajoi rinnalle ja sieltä poliisi heristi sormea ja sanoi että soo soo.
Itse taas väläytin kerran poliisimaijalle pitkiä, kun ajeli ilman valoja iltahämärässä. Edelleen elämäni kohokohtia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eikö oikeasti tänne ole eksynyt linnassa istuneita, vai onko ne vaan hiljaa? Kerran moottoritiellä ajoin puhelin korvalla kun vihreä siviilivolkkari ajoi rinnalle ja sieltä poliisi heristi sormea ja sanoi että soo soo.

Ainakin yksi nimimerkki on kertonut istuneensa. Harrastin katujuopottelua siellä missä tiesin olevan laitonta, mutta en mitenkään uskonut poliisin nähneen. Kylläpäs näki, avasi auton ikkunan ja heristi sormea ja sanoi, että tuollainen ei kertakaikkiaan käy.

Tuolilla en ole heittänyt ketään.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
36 euron arvosta päiväsakkoja oon kerran ottanut jotka lopulta maksettiin "tavalla tai toisella" takaisin minulle.

Olen kyllä saanut väärän henkilön ajokieltolapun omilla nimilläni postitse. Ja yhden kirjallisen huomautuksen peltipoliisin väläytyksestä. Tämäkin oli suoraansanottuna ihan vitun tärkeä huomautus, vt9:llä 60 alueella 63kmh kameran väläytys kello 00:15, kesäyö ja tie tyhjillään. Työllistävä vaikutus ja sitä rataa?
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
70 päivää ehdollista ja koeaika pari vuotta eteenpäin. Ei kestä kommentoida paskalakille mitään näköjään. Rattijuopumus lisäksi syytelistaan, vaikka en ajanu metriäkään, enkä ollu lähdössä ajamaankaan. Ymmärrän kyllä, että ei saa autoa käynnistää, mutta tarkoituksena oli pakkasella vain käynnistää auto lämpiimään kun kuski oli jo matkalla paikalle.
Yhdistetty tuomio siis näistä kahdesta "rikoksesta", eli toinen laittomasta uhkauksesta, vaikka en edes uhannut kytän henkeä. Tuli vaan "sanottua vähän pahasti".

Käsi ylös, jotka lukee Alibia? Oli taannoin ko. Lehdessä juttua otsikolla "tähän poliisin resurssit riittävät".
Osittain samaa mieltä artikkelista. Usein ylinopeussakot menee uhkauksien edelle. Joskus ei.
Hyvä lehti muuten.

Edittiä sen verran, että rikossyyte liikennerikkomuksesta toki hylättiin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
70 päivää ehdollista ja koeaika 2020 kesäkuuhun asti. Ei kestä kommentoida paskalakille mitään näköjään. Rattijuopumus lisäksi syytelistaan, vaikka en ajanu metriäkään, enkä ollu lähdössä ajamaankaan. Ymmärrän kyllä, että ei saa autoa käynnistää, mutta tarkoituksena oli pakkasella vain käynnistää auto lämpiimään kun kuski oli jo matkalla paikalle.
Yhdistetty tuomio siis näistä kahdesta "rikoksesta", eli toinen laittomasta uhkauksesta, vaikka en edes uhannut kytän henkeä. Tuli vaan "sanottua vähän pahasti".

Käsi ylös, jotka lukee Alibia? Oli taannoin ko. Lehdessä juttua otsikolla "tähän poliisin resurssit riittävät".
Osittain samaa mieltä artikkelista. Usein ylinopeussakot menee uhkauksien edelle. Joskus ei.
Hyvä lehti muuten.
Tästä tuli lähinnä mieleen, että miten pystyy jäämään tuollaisessa tilanteessa kiinni siitä, että on vain käynnistänyt auton? Jos poliisi olisi ollut lähellä, niin luulisi että sen olisi huomannut. Jos taas ei ollut, niin miten siitä onnistui jäämään kiinni?
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Tästä tuli lähinnä mieleen, että miten pystyy jäämään tuollaisessa tilanteessa kiinni siitä, että on vain käynnistänyt auton? Jos poliisi olisi ollut lähellä, niin luulisi että sen olisi huomannut. Jos taas ei ollut, niin miten siitä onnistui jäämään kiinni?

Huonon tuurin takia. Poliisi oli lähellä ja tuli tarkastamaan rekisteriotteen. Samalla puhallus.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Rattijuopumus lisäksi syytelistaan, vaikka en ajanu metriäkään, enkä ollu lähdössä ajamaankaan. Ymmärrän kyllä, että ei saa autoa käynnistää, mutta tarkoituksena oli pakkasella vain käynnistää auto lämpiimään kun kuski oli jo matkalla paikalle.
Tästä tulee mieleen tarina muutaman vuoden takaa. Olin ollut kuskina yhdelle porukalle ja kun oltiin tultu perille jäimme terassille juttelemaan ja tupakoimaan, joku siinä taisi siiderinkin ottaa. Koska oli tarkoitus että lähden kohta jatkamaan kotiin niin auto jäi parkkikselle ovet lukitsematta. Yksi tyyppi joka oli tullut toisella kyydillä oli päättänyt mennä kokeilemaan miltä tuntuu istua uudessa autossa, laittaa parkit päälle ja kuunnella radiota. Joku oli soittanut poliisit paikalle tai ne oli sattumalta paikalla... Oli kyllä jonkin verran hommaa että saatiin poliisit uskomaan ettei kuskin paikalla ollut ihminen ollut ajanut autoa vaan se olin minä, selvä likka ja minulla oli avaimet taskussa eikä kuskin paikalla ollut humalainen henkilö ajanut yhtään. No myönnän että tilanne oli sekava ja monta humalaista pyöri paikalla antamassa omaa todistustaan.
 
Viimeksi muokattu:

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
70 päivää ehdollista ja koeaika pari vuotta eteenpäin. Ei kestä kommentoida paskalakille mitään näköjään. Rattijuopumus lisäksi syytelistaan, vaikka en ajanu metriäkään, enkä ollu lähdössä ajamaankaan. Ymmärrän kyllä, että ei saa autoa käynnistää, mutta tarkoituksena oli pakkasella vain käynnistää auto lämpiimään kun kuski oli jo matkalla paikalle.

Jos tiedät, että kännissä ei autoa saa käynnistää, mutta käynnistit kumminkin? Poliisin vika?

Nuoruudessa (alle 18 vee) peräti kaksi kertaa putkassa, molemmat juopumuksen takia. Kerren ylinopeussakot ja varmaan pari parkkisakkoa joskus ajat sitten. Kerran nuoruudessa olen syyllistynyt sellaisen rikokseen, että jos siitä olis jääny kiinni, niin en varmasti olis nykyisessä virassani. Onneks en jääny ja rikos on vanhentunut jo ajat sitten.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Jos tiedät, että kännissä ei autoa saa käynnistää, mutta käynnistit kumminkin? Poliisin vika?

Enhän missään välissä ole sitä kytän syyksi laittanutkaan, enkä niin täällä väittänytkään.
Hermo siinä vaan meni, kun se men ihan jankkaamiseksi, että "miten kauaksi olit lähdössä?" Ym hiillostusta. Kyttäkin rauhoittui kummasti kun näki kuskin, joka kertoi asiat niin kuin ne oli.

Tuossa yllä on klassinen esimerkki näistä vastaavista tapauksista
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eipä ole kertynyt. Peltipoliisin kuviin olen joutunut jo puolenkymmentä kertaa, mutta eipä ole edes varoituksia satanut. Tosin ihan ajan kysymyshän tuo lienee milloin sieltä lasku lopulta tulee, kun paljon tulee ajettua.

Jos tiedät, että kännissä ei autoa saa käynnistää, mutta käynnistit kumminkin? Poliisin vika?
Ymmärrän kyllä, että ei saa autoa käynnistää, mutta tarkoituksena oli pakkasella vain käynnistää auto lämpiimään kun kuski oli jo matkalla paikalle..
Auton saa kyllä käynnistää kännissä. Ei lasketa ajamiseksi. Joku onneton taisi joskus käynnistää auton kännissä, kun oli vaihdekin silmässä ja kolaroi sen johonkin mainoskylttiin tjsp eikä laskettu ajamiseksi.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Auton saa kyllä käynnistää kännissä. Ei lasketa ajamiseksi. Joku onneton taisi joskus käynnistää auton kännissä, kun oli vaihdekin silmässä ja kolaroi sen johonkin mainoskylttiin tjsp eikä laskettu ajamiseksi.

Ilmeisesti tapauskohtaisia nämä jutut sitten, koska multa lähti kortti ja tosiaan auto ei liikahtanut senttiäkään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Parikymmentä yötä olen viettänyt juoppoputkassa, noin kymmenellä eri paikkakunnalla. Alaikäisenä alkoholin hallussapidosta olen saanut sakot muistaakseni viisi kertaa, julkisella paikalla kusemisesta kerran. Autoa olen ajanut 27 vuotta, laskujeni mukaan noin miljoona kilometriä. Tähän mahtuu neljä ylinopeussakkoa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ala-asteella olin muutaman kerran syyttömänä jälki-istunnossa, mutta silloinen liikunnanopettaja oli tiukka ja uskovainen mies, jonka linja oli, että yhden jäädessä muutkin jäävät.

Lisäksi sain kerran vuosia sitten Jatkoajassa viikon pelikiellon.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No onhan mua joskus rangaistu. Mutta arvatkaa mitä. Pahin rangaistus on se, minkä asettaa itselleen. Ja sitä ei sovita ikinä. Ei ikinä!
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Ala-asteella olin muutaman kerran syyttömänä jälki-istunnossa, mutta silloinen liikunnanopettaja oli tiukka ja uskovainen mies, jonka linja oli, että yhden jäädessä muutkin jäävät.
Mulla samat kokemukset aikanaan 3.-6. luokilta paitsi että kyseessä oli oma luokanopettajani. Oltiin kyllä sellaisessa kurissa ja nuhteessa neljä vuotta hänen opetettavanaan että piruakos mä mitään armeijoita ikinä tarvitsiinkaan...

Tai no en tosta tiedä, oliko hän lainkaan uskovainen mutta aikas vanhan koulukunnan maikka hän oli. Opetusmetodinsa olivat kuin suoraan menneisyydestä ja empatiaa häneltä ei juuri koskaan herunut.

Noiden ala-asteella istuttujen "yhteisten" jälki-istuntojen lisäksi yläasteellakin jouduin kertaalleen jälki-istuntoon liian monesta myöhästymisestä johtuen. HSL:n tarkistusmaksu multa on kahdesti peritty kun oon koittanut matkustaa pummilla. Edellisestä kerrasta on tosin jo melkein seitsemän vuotta aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Nuorena sitä aina välillä ajeli autolla lyhyitä matkoja ilman turvavyötä ja kerran sain siitä sitten sakot. Kyllä se vyö sen jälkeen kiinni aina meni ja jälkeenpäin täytyy olla kiitollinen, koska onhan tuo nyt saakelin tyhmää ajella ilman vyötä. Olen vielä parissa taajama-alueen kolarissakin ollut sen jälkeen.

Lisäksi peruspysäköintivirhemaksuja joitakin. Kerran välähti myös peltipoliisi, mutta ei sieltä koskaan mitään kuulunut. Vauhtia oli silloin n. 80km/h, kun en ollut huomannut nopeusrajoituksen juuri tipahtaneen 60km/h.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yhdet tyhmät parkkisakot otin. Kyllä hieman ärsytti. Samalla parkkipaikalla yksi rivi oli vapaata paikkaa, mutta kolme oli vain työntekijöille. Huomasin vasta noteerattuani tuon ihanan lappusen. Hieman sitä ihmettelin, kun kiekko ja kaikki oli, mutta silti se siinä oli. Tuolla yhdellä rivillä olisi riittänyt, mutta tässä vaadittiinkin jotain parkkilupaa. Kyllä siinä itseä tuli soimattua kunnolla. Sen jälkeen ei ole jäänyt auto mihinkään parkkiin ilman, että olen tarkistanut moneen otteeseen vaatimukset.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Liikenteen vaarantamisesta kerran olen saanut sakot. Liika kiire kostautui risteyksessä ja pau, toisen auton kylkeen. Sen koommin ei ole sakkoja tullut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös