MM 2019 – infoketju

  • 19 714
  • 82

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Jääkiekon MM-kisat 2019

Vuoden 2019 jääkiekon MM-kilpailut pelataan Slovakiassa. MM-kisat käynnistyvät 10. toukokuuta ja finaali pelataan 26. toukokuuta. Ottelut pelataan Bratislavassa sekä Košicessa.

A-lohko (Košice)
Kanada
USA
Suomi
Saksa
Slovakia
Tanska
Ranska
Iso-Britannia

B-lohko (Bratislava)
Ruotsi
Venäjä.
Tšekki
Sveitsi
Norja
Latvia
Itävalta
Italia

Suomen pelit

Pe 10.05.2019 17:15 Suomi - Kanada
La 11.05.2019 21:15 Slovakia - Suomi
Ma 13.05.2019 17:15 USA - Suomi
To 16.05.2019 21:15 Suomi - Tanska
Pe 17.05.2019 21:15 Suomi - Iso-Britannia
Su 19.05.2019 21:15 Ranska - Suomi
Ti 21.05.2019 13:15 Suomi - Saksa

Puolivälierät
Torstai, 23. toukokuuta:

Klo 17.15, Košice: A1 – B4
Klo 17.15, Bratislava: B2 – A3
Klo 21.15, Košice: A2 – B3
Klo 21.15, Bratislava: B1 – B4

Välierät (Bratislava)
Lauantai, 25. toukokuuta:

Klo 16.15
Klo 20.15

Pronssiottelu (Bratislava)
Sunnuntai, 26. toukokuuta:

Klo 16.45

Finaali (Bratislava)
Sunnuntai, 26. toukokuuta:

Klo 21.15

lähde: Jääkiekon MM-kisat 2019 | Otteluohjelma, lohkot, tuoreimmat uutiset

linkkiä Jatkoajan omaan oppaaseen: https://www.jatkoaika.com/MM2019

Liitteenä Suomen pelit + Playoff-päivät ics-tiedostona. Palstan rajoitusten takia .ics-tiedosto on pakattu .zip-formaattiin.
 

Liitteet

  • Suomen pelit + playoffs.zip
    1 005 bytes · kertaa luettu: 260
Viimeksi muokattu:

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Kevään Leijona-ottelut

Huhtikuu 2019 >


Euro Hockey Challenge/Nordic Cup, Tanska-ottelut
11.4. klo 20.00 Tanska-Suomi (Aalborg, DEN)
13.4. klo 16.00 Tanska-Suomi (Vojens, DEN)

Euro Hockey Challenge/Nordic Cup, Norja-ottelut
18.4. klo 18.00 Suomi-Norja (Rovaniemi)
19.4. klo 18.00 Suomi-Norja (Kokkola)

Euro Hockey Challenge/Nordic Cup, Ruotsi-ottelut
25.4. klo 18.00 Suomi-Ruotsi (Kouvola)
26.4. klo 18.30 Suomi-Ruotsi (Hartwall Arena, Helsinki)

Toukokuu 2019 >

Tshekin EHT-turnaus, Carlson Hockey Games
2.5. Suomi-Tshekki (CZE)
4.5. Venäjä-Suomi (CZE)
5.5. Ruotsi-Suomi (CZE)

Ottelut näkyy ylellä.

Linkkki - Leijonat - Tällainen on Leijonien otteluohjelma keväällä 2019
 
Viimeksi muokattu:

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Eihän tässä finaalihuumassa ole näihin skaboihin ehtinyt yhtään keskittyä. Mutta paikan päälle mennään taas alusta loppuun. Edellinen Slovakian keikka Jukka Jalosen johdolla toi ilmaveivin ja maailmanmestaruuden, eli enteet on hyvät.

Hiukan nyt alkaa kyllä järsimään tämä Suomen kohtelu näissä pelipaikoissa. Ei sillä, että esim. Ostrava, Herning tai Kosice mitenkään ikäviä mestoja olisi, mutta on siinä nyt noin lätkäfanin ja kaiken muun toiminnan kannalta aika iso ero pääpaikkoihin, kun pidemmän retken tekee. Kosicessakin taas majoituskapasiteetti täysin riittämätön ja poskettomia hintoja - tietenkin. Paineltiin tylysti Unkarin puolelle majoitukseen, autolla kun kuitenkin ollaan liikkeellä.

Näissä kisoissa kävi myös ensimmäisen kerran kymmeneen vuoteen niin, ettei onnistunut ostamaan tuota joukkuelippupakettia, vaikka sormi liipasimella myyntipäivänä olin päivystämässä. Onko noita joku täällä onnistunut ostamaan? Vai menikö jollain botilla suoraan "yhteistyökumppaneille" tai trokareille? Aika erikoista on kyllä, että sivujen mukaan Kanada, USA, Slovakia ja UK pelit ovat olleet alusta asti täysin loppuunmyyty. Slovakian voin uskoa, mutta noi muut on kyllä melko varmasti mennyt johonkin parempiin suihin.

Noh, yhtä kaikki, lippuja sitten saa tai ei saa paikan päältä noihin matseihin. Tanska, Saksa ja Ranska -matseihin liput löytyy, eli jos täällä nyt kisaturisteilla sattuu olemaan ylimääräisiä noihin muihin niin pari lippua per peli voin ostaa pois.

Katsellaanpa lisää kun saadaan Liigan finaalit taputeltua pakettiin, keskitytään nyt niihin ensin täysin rinnoin!
 

Damon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Näissä kisoissa kävi myös ensimmäisen kerran kymmeneen vuoteen niin, ettei onnistunut ostamaan tuota joukkuelippupakettia, vaikka sormi liipasimella myyntipäivänä olin päivystämässä. Onko noita joku täällä onnistunut ostamaan? Vai menikö jollain botilla suoraan "yhteistyökumppaneille" tai trokareille? Aika erikoista on kyllä, että sivujen mukaan Kanada, USA, Slovakia ja UK pelit ovat olleet alusta asti täysin loppuunmyyty. Slovakian voin uskoa, mutta noi muut on kyllä melko varmasti mennyt johonkin parempiin suihin.

Lipunmyynnin alkaessa taisi käydä niin, että päivälippu-paketteja myytiin suuri osa trokareille ja tietenkin Slovakia-pelipäiviltä myös paikallisille faneille. Myyntihän keskeytettiinkin tämän vuoksi hetkeksi aikaa, jonka jälkeen myyntisivustolle piti erikseen rekisteröityä ennen kuin pääsi ostoksille. Ymmärsin rivien välistä niin, että nuo Team Pass -paketit eli yhden maan alkusarja-lippupaketit eivät tulleet tuon sekoilun jälkeen ollenkaan myyntiin.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Lipunmyynnin alkaessa taisi käydä niin, että päivälippu-paketteja myytiin suuri osa trokareille ja tietenkin Slovakia-pelipäiviltä myös paikallisille faneille. Myyntihän keskeytettiinkin tämän vuoksi hetkeksi aikaa, jonka jälkeen myyntisivustolle piti erikseen rekisteröityä ennen kuin pääsi ostoksille. Ymmärsin rivien välistä niin, että nuo Team Pass -paketit eli yhden maan alkusarja-lippupaketit eivät tulleet tuon sekoilun jälkeen ollenkaan myyntiin.
Jes, juuri näin se varmasti meni, koska missään vaiheessa ei tiimipaketteja näkynyt olevan tarjolla intensiivisestä tarkkailusta huolimatta. Aika paljon noita lippuja ja paketteja on nyt näyttänyt olevan eri matkatoimistoilla, vedonlyöntitoimistoilla ym. myynnissä tai muuten jaossa, eli sinne ne lienee menneet. Mutta eiköhän sieltä taas löydy joku joviaali trokari, jolta saa kaiken tarvittavan polkuhintaan.
 

Damon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jes, juuri näin se varmasti meni, koska missään vaiheessa ei tiimipaketteja näkynyt olevan tarjolla intensiivisestä tarkkailusta huolimatta. Aika paljon noita lippuja ja paketteja on nyt näyttänyt olevan eri matkatoimistoilla, vedonlyöntitoimistoilla ym. myynnissä tai muuten jaossa, eli sinne ne lienee menneet. Mutta eiköhän sieltä taas löydy joku joviaali trokari, jolta saa kaiken tarvittavan polkuhintaan.

Mitä olen keskusteluja seuraillut facebookissa ym., niin veikkaisin hallin lähettyviltä löytyvän paljon lipunmyyjiä ja trokareita, joilta saa liput kohtuullisella hinnalla muihin kuin Slovakian peleihin.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Mitä olen keskusteluja seuraillut facebookissa ym., niin veikkaisin hallin lähettyviltä löytyvän paljon lipunmyyjiä ja trokareita, joilta saa liput kohtuullisella hinnalla muihin kuin Slovakian peleihin.
Näin se varmasti on, viimeiset ~10 vuotta on tosiaan onnistunut tarpeen vaatiessa trokarien kautta, eli tuskin ongelmia tuottaa. Harmittaa hiukan siitä syystä, että tuo on sille vähän vanhemmalle osallistujakaartille sellainen hankalampi setti lähteä noiden trokarien kanssa vänkäämään, kun kuuliaisesti on aiemmin liput pääsääntöisesti saatu "laillisia" reittejä. Kyllähän mä tän handlaan sitten, mutta ehkä tossa nyt jää jonkun elämysmatkaajan reissu kokonaan tekemäti epävarmuustekijöiden takia ja se on aika perseestä tällaisten karnevaalien kohdalla.

Yht'kaikki, pankaahan viestejä tulemaan jos ylimääräisiä lippuja sattuu kohdille, mäkin päivittelen tilannetta ja muita tuntoja sitten kun on ajankohtaista.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Sama. Oma reissu osuus vasta alkusarjan jälkeisiin peleihin eli 22. - 28.5.. Yhtään lippua ei ole mutta viimeksi tuolla oli pilvin pimein trokareita. Alan tunnistaa jo vuosittain paikalla olevat ulkonäöltäkin. Samoin viimeksi ostin tuolla johonkin peleihin ihan lippuluukulta piletit.
Oman Tsekki-Slovakia pelin 1 cat lipun kauppasin paikalliselle satkulla.
Uskon ja toivon että liput haluttuihin peleihin löytyy + että Suomi pelaisi edes yhden matsin Bratislavassa tai jää muutenkin Suomen pelit näkemättä kun lippujen puutteessa.
Itellä on kyllä yhden suomalaisenkin lippukauppiaan yhteystiedot ja siltä saanut aina viime kädessä piletit. Se vaan ei ole ihan halvin vaihtoehto...
 
Viimeksi muokattu:

jahoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Onko lohkojen joukkueet jaettu arvonnalla vai sijoitettu tarkoituksella? Nyt jo on semmoinen fiilis, että poffeissa tulee Ruotsi ja/tai Venäjä vastaan..
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Onko lohkojen joukkueet jaettu arvonnalla vai sijoitettu tarkoituksella? Nyt jo on semmoinen fiilis, että poffeissa tulee Ruotsi ja/tai Venäjä vastaan..

Kyllä ne ihan maailman rankingin mukaan tulee.
 

Damon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllä ne ihan maailman rankingin mukaan tulee.

Itse asiassa ei täysin totta. Lohkot tehdään aluksi rankingin mukaan, mutta IIHF voi muuttaa niitä. Tänä keväänä esimerkiksi Norja ja Slovakia vaihtoivat paikkaa. Sekään ei ole sattumaan, ettei Suomi ja Ruotsi pelaa koskaan samassa lohkossa. Nämä on jossain laskettu, että minkälainen jako palvelee lipunmyyntiä ym. parhaiten.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Itse asiassa ei täysin totta. Lohkot tehdään aluksi rankingin mukaan, mutta IIHF voi muuttaa niitä. Tänä keväänä esimerkiksi Norja ja Slovakia vaihtoivat paikkaa. Sekään ei ole sattumaan, ettei Suomi ja Ruotsi pelaa koskaan samassa lohkossa. Nämä on jossain laskettu, että minkälainen jako palvelee lipunmyyntiä ym. parhaiten.

Totta turiset, tuli vähän hätäisesti kommentoitua. Lähtökohta on siis ranking ja erinäisistä syistä lohkoja voidaan muuttaa mutta itse en muista kovinkaan montaa sellaista. Miten lie oli viime keväänä se Venäjä, vaihtoiko lohkot vaan pelikaupunkeja vai vaihtoiko Venäjä jonkun kanssa paikkaa? Siinähän virallisesti kerrottu syy oli venäläisen suuren määrän siirtäminen isompaan kaupunkiin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kosicessakin taas majoituskapasiteetti täysin riittämätön ja poskettomia hintoja - tietenkin. Paineltiin tylysti Unkarin puolelle majoitukseen, autolla kun kuitenkin ollaan liikkeellä.
Tähän sellainen pieni vinkki tai vihje (tieto), että sekä Kosicessa että Bratislavassa on pysäköinnin suhteen kisojen aikana poikkeusjärjestelyt. Peliareenoiden lähellekään ei yksityisautoilla pääse ja autot ohjataan pysäköintialueille, joista kyllä non-stop bussikuljetukset pelipaikoille.
 

jahoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Onkohan jenkkeillä ja kanukkien maajoukkueilla tapana pitää ns.maajoukkueleirejä ennen kyseisen turnauksen alkua? Vai tulevatko kylmiltään, aamulla yhdet treenit ja peliin?
 

Jonechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Onko kukaan palstalainen menossa Budapestista Kosiceen Suomi-Tanska (16.5.) ja/tai Suomi-Ranska (19.5.) peleihin? Onkohan vuokra-auto ainoa ratkaisu, vai tietääkö porukka täällä pääseekö sinne kätevästi junalla/bussilla? Jos jollakin sattuu olemaan auto vuokrattuna ja olisi mahdollista ottaa kaksi henkilöä kyytiin, niin ottakaapa yhteyttä! (ei tarvitse ilmaiseksi kuskata)
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Voisiko @Tinke-80 laittaa tuohon avausviestiin myös minä viikonpäivinä nuo Suomen matsit on?
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Onko kukaan palstalainen menossa Budapestista Kosiceen Suomi-Tanska (16.5.) ja/tai Suomi-Ranska (19.5.) peleihin? Onkohan vuokra-auto ainoa ratkaisu, vai tietääkö porukka täällä pääseekö sinne kätevästi junalla/bussilla? Jos jollakin sattuu olemaan auto vuokrattuna ja olisi mahdollista ottaa kaksi henkilöä kyytiin, niin ottakaapa yhteyttä! (ei tarvitse ilmaiseksi kuskata)

En ole menossa itse mutta kavereita liikkuu jossain vaiheessa ja laittelivat viestiä että KIWI taxin olivat varanneet huokealla. Ei ole kyllä mitään käsitystä mikä on tuo halpa hinta....eikä noiden jätkien halpa välttämättä tarkoita kaikille samaa.

Itse muuten bonjasin ihan kisojen omalta sivulta että Bratislavan ja Kosicen välillä kulee erillinen "fanijuna" päivittäin.
Itse nimittäin piti ihan siltä varalta selvitellä että pitää käydä Kosicessa katsomassa Quarteri, joka tosin vaatisi Suomelta varmastikin Kanadan ja/tai USAn voittamista. Alkusarjan sijoituksilla 3 ja 4 se peli on Bratislavassa, tai en ainakaan jaksa uskoa, että Slovakia löytäisi itsensä kahden parhaan joukosta.
Ei tosin lentokaan tuolle päivällä näyttänyt Wienistä olevan kun 79€ (eilen)

Itse olin muuten vielä eiliseen asti siinä uskossa että Slovakia pelaisi Kosicen illassa puolivälierän siihen päästessään, mutta varsin selvästi turnausinfossa lukee, että se peli on Bratislavan illassa. Oliko jollain muulla tuollainen virheellinen tieto vai olenko ihan omassa päässä kehitellyt koko asian.
 

Damon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Itse olin muuten vielä eiliseen asti siinä uskossa että Slovakia pelaisi Kosicen illassa puolivälierän siihen päästessään, mutta varsin selvästi turnausinfossa lukee, että se peli on Bratislavan illassa. Oliko jollain muulla tuollainen virheellinen tieto vai olenko ihan omassa päässä kehitellyt koko asian.

En tiedä onko jotain muuta tietoa joskus kerrottu, mutta muistan lukeneeni jo kauan sitten tuosta Slovakian pelipaikasta IIHF:n sivuilta. Väittäisin jopa, että jo syksyllä, kun oman matkasuunnitelman ideoiminen alkoi. Liput on hankittu Kosicen 2 puolivälierämatsiin, eli mikäli tosiaan Slovakia ei ole lohkon top 2:ssa, niin vaatii Suomen pääsyä top 2, että Suomi pelaisi Kosicessa. Viime keväänäkin kävi niin, että puolivälierä-liput tuli hankittua lopulta väärästä kaupungista. Toki sitä matsia ei ehkä olisi halunnutkaan todistaa livenä...
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
En tiedä onko jotain muuta tietoa joskus kerrottu, mutta muistan lukeneeni jo kauan sitten tuosta Slovakian pelipaikasta IIHF:n sivuilta.

Noniin, eli ihan oman pään tuotosta tuo sitten varmaan oli, olisko tulut vaan pääteltyä, että noinhan sen täytyy mennä. Eipä siinä, muu porukka eilen vielä väitti vastaan kun sanoin, että Slovakian puolivälierä on sitten Bratislavassa, eli joku muukin oli väärässä uskossa. Saattaa olla että olin itse jakanut sen väärän tiedon.
Eipähän siinä. Minulla ei ole lippuja vielä mihinkään enkä ostakaan ennakkoon. Se vaan on paksa jos quarteri on Bratislavassa ja vastassa Venäjä. Silloin lippijen saanti hankaloituu. Jos taas Venäjä pelaa eri pelissä ja vaikka Ruotsi olisi Suomen vastus niin silloin venäläisiltä saa lippuja aikaisempaan peliin melkeinpä pyytämällä.
Ans kattoo kuin tässä käy. Suomen saumat olla 1 tai 2 selvinnee kahden ensimmäisen ottelun aikaan.

E: on muuten näin matkanjärjestelymielessä ikävä välisarjoja.
 

Damon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Noniin, eli ihan oman pään tuotosta tuo sitten varmaan oli, olisko tulut vaan pääteltyä, että noinhan sen täytyy mennä. Eipä siinä, muu porukka eilen vielä väitti vastaan kun sanoin, että Slovakian puolivälierä on sitten Bratislavassa, eli joku muukin oli väärässä uskossa. Saattaa olla että olin itse jakanut sen väärän tiedon.

Useimmiten se on tainnutkin mennä niin, että isäntämaa haluaa pelata sen puolivälierän samassa paikassa kuin alkusarjankin. Muistan yllättyneeni, kun asiasta ensimmäistä kertaa luin kisasivuilta. Sen vuoksi se on tainnutkin jäädä mieleen.

Päädyin jälleen ostamaan jo ennakkon puolivälierä-liput, koska ei jaksa siellä paikan päällä ryhtyä säätämään lipun oston, majoituksien ja matkustamisen kanssa. Bratislavaan on lisäksi pitkä matka Kosicesta ja paluumatka hommattuna itsellä heti seuraavaksi aamuksi Kosicesta puolivälierien jälkeen.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Päädyin jälleen ostamaan jo ennakkon puolivälierä-liput, koska ei jaksa siellä paikan päällä ryhtyä säätämään lipun oston, majoituksien ja matkustamisen kanssa. Bratislavaan on lisäksi pitkä matka Kosicesta ja paluumatka hommattuna itsellä heti seuraavaksi aamuksi Kosicesta puolivälierien jälkeen.

Itepä ajattelin äsken että ostan siihen Bratislavan päiväquarteriin lipun mutta ei tule sitä vitun vahvistuskoodia puhelimeen että saisin niitä ostettua. Mikään ei vituta niin paljon kun järjestelmät jotka EI TOIMI.
Olen aika luottavainen, että Suomi siirtyy toiseen kaupunkiin pelaamana sen puolivälierän. Toki jos tulee voitto jommasta kummasta ensimmäisistä peleistä niin sitten tilanne muuttuu äkisti. Silloin olen valmis lentämään päiväksi Kosiceen, tai istumaan junassa.
 

Jonechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Itepä ajattelin äsken että ostan siihen Bratislavan päiväquarteriin lipun mutta ei tule sitä vitun vahvistuskoodia puhelimeen että saisin niitä ostettua. Mikään ei vituta niin paljon kun järjestelmät jotka EI TOIMI.
Olen aika luottavainen, että Suomi siirtyy toiseen kaupunkiin pelaamana sen puolivälierän. Toki jos tulee voitto jommasta kummasta ensimmäisistä peleistä niin sitten tilanne muuttuu äkisti. Silloin olen valmis lentämään päiväksi Kosiceen, tai istumaan junassa.
Minulla oli sama ongelma eilen vahvistuskoodin kanssa. Kokeilin lopulta pari viikkoa sitten saamaani vahvistuskoodia ja pääsin sillä sisälle järjestelmään. Joten kannattaa kokeilla vanhalla koodilla, jos olet joskus aikaisemmin koodin saanut.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Minulla oli sama ongelma eilen vahvistuskoodin kanssa. Kokeilin lopulta pari viikkoa sitten saamaani vahvistuskoodia ja pääsin sillä sisälle järjestelmään. Joten kannattaa kokeilla vanhalla koodilla, jos olet joskus aikaisemmin koodin saanut.

Kylläpä se koodi tänään tuli, mutta quarteriin lippuja ei saa. Pelkästään StubHubissa on tuohon samaan peliin alakatsomoissa noin 1000 lippua kuitenkin tarjolla. Semmosta se on, liput saa kun maksaa, että eipä siinä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös