NHL Entry Draft 2019

  • 571 735
  • 2 111

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Mua naurattaa se, että joku vaihtaa suosikkijoukkuetta sen mukaan missä joku tietty pelaaja menee.
Kerro toki mikä siinä naurattaa? Koetko olevasi kovastikkin parempi ihminen kuin henkilö, joka esimerkiksi vaihtoi Minnesotan kannatuksen Nashvilleen koska Mikael Granlund? Voisit kertoa mikä sinusta tekee paremman kuin kyseisestä henkilöstä. Tai mikä siinä on niin naurettavaa? Ihan yhtä naurettavaa kuin, että joku janari Suomesta kannattaa Avsia, Islandersia tai Chicagoa..

Ketjun aiheeseen: ei nyt toivottu (Avs) tulos, mutta ei myöskään pahin mahdollinen (Edmonton, Buffalo). Toivon edelleen, että Kaaposta tulisi ensimmäinen 1st overall, mutta en nyt kauhean pettynyt olisi vaikka valuisi kakkoseksi tai jopa kolmoseksi (not gonna happen).
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Mua naurattaa se, että joku vaihtaa suosikkijoukkuetta sen mukaan missä joku tietty pelaaja menee.

Mun mielestä taas on loogista, että suomalainen jääkiekon seuraaja seuraa aktiivisesti joukkuetta, jossa pelaa pelaaja, jota tämä on seurannut jo pitkään aiemmin. Seuraamisestahan tuossa viestissä puhuttiin.

Samalla tavalla mua naurattaa se, että aikuinen (?) ihminen toivoo että seuraansa ei tulisi suomalaisia, koska tämä tuo mukanaan jääkiekkoa seuraavia suomalaisia seuraamaan "hänen seuraansa". "Minä kannatin ensin ja oikein täältä tuhansien kilometrien päästä!".
 
Noista muista suomalaisista kun oli puhetta, niin tosiaan Ville Heinola on ollut koko kauden nousussa listoilla. Jotkut pitävät jopa draftin toiseksi parhaana puolustajana. On melko todennäköistä, että Bowen Byram on ensimmäisenä huudettu puolustaja, mutta Heinola voi hyvinkin olla toinen. Toki edessä on vielä tärkeät U18-kisat, mutta jos nyt pitäisi veikata, niin sanoisin Heinolan menevän jossakin 10 ja 20 sijan välillä.
 

Ralph

Jäsen
Mua taas ei, kun lähtökohtaisesti se että seuraa vakavasti ulkomaalaista seuraa on jo aika naurettavaa ellei löydy erityistä paikallista sidettä kyseiseen seuraan.
Sua varmaan naurattaa sekin, että kannustan HPK:ta, vaikka Hämeenlinna ei ole ollut minulle koskaan lähin Liiga-kaupunki.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mua taas ei, kun lähtökohtaisesti se että seuraa vakavasti ulkomaalaista seuraa on jo aika naurettavaa ellei löydy erityistä paikallista sidettä kyseiseen seuraan. NHL on ainakin mulle vain viihdettä. Toista se on Tepsin kanssa.

Voidaankin sitten sulkea NHL-osio koko palstalta ja käytännössä keskittää kaikki NHL:ään kohdistuva viihde-energia Patrik Lainetta koskevaan ketjuun.
 

Ralph

Jäsen
Kerro toki mikä siinä naurattaa? Koetko olevasi kovastikkin parempi ihminen kuin henkilö, joka esimerkiksi vaihtoi Minnesotan kannatuksen Nashvilleen koska Mikael Granlund? Voisit kertoa mikä sinusta tekee paremman kuin kyseisestä henkilöstä. Tai mikä siinä on niin naurettavaa? Ihan yhtä naurettavaa kuin, että joku janari Suomesta kannattaa Avsia, Islandersia tai Chicagoa..
En ole väittänyt olevani ketään parempi ihminen ja tuskin olekaan. Mutta tässä on aika selkeä jako: kannustatko jotain joukkuetta vai kannustatko jotain pelaajaa. Jos jälkimmäinen eli suosikkijoukkueesi määrittyy jonkun pelaajan kohdalla, on mielestäni väärin sanoa kannustavansa esimerkiksi Predatorsia. Et selvistikään kannusta Predatorsia, jos ainoa syy hypätä leiriin on koska Granlund siirtyi sinne hetki sitten ja kannustit sitä ennen Wildiä. Silloin kannustaa pelaajaa, eikä jotain joukkuetta, jos kerran se joukkueen vaihtaminen on noin helppoa. Minun on vaikea ymmärtää, miten voi vaihtaa kannustamaansa joukkuetta yhdessä hujauksessa. Eri asia on vaihtaa eniten seuraamaansa joukkuetta, joka määräytyy jonkun pelaajan mukaan. Mutta silloin onkin vain pelaajan kannattaja, eikä minkään tietyn joukkueen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Brayden Tracey at eliteprospects.com

Katselin WHL:n U18 pelaajien pisteitä ja Tracey löytyi toisena heistä. Siksi hieman hämmentää miksi hänet on laitettu listoilla noinkin alhaisille sijoille. Osaako, joku prospecteja enemmän seuraava kertoa tarkemmin miksi hän ei ole korkeammalla draft rankingeissa?
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Sua varmaan naurattaa sekin, että kannustan HPK:ta, vaikka Hämeenlinna ei ole ollut minulle koskaan lähin Liiga-kaupunki.
Tietämättä henkilökohtaista sidettäsi Hämeenlinnaan, voi olla että naurattaa tai voipi olla ettei naurata. Mutta jos ei nyt jauheta tästä enempää, vaan palataan aiheeseen.

Coloradoon olisin Kakkoa toivonut Rantasen kaveriksi mutta ihan hyvin tässä loppupeleissä kävi. Joko Kakko pääsee Rangersiin, missä isoja suomalaistähtiä ei ole juuri ollut, tai sitten Suomi saa sen ensimmäisen 1OA varauksensa Devilsiin. Tässä tilanteessa toivotaan enemmän Rangersia.

Pääasia on että Tyynenmeren divarin jengeistä kukaan ei Kakkoa saa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Voidaankin sitten sulkea NHL-osio koko palstalta ja käytännössä keskittää kaikki NHL:ään kohdistuva viihde-energia Patrik Lainetta koskevaan ketjuun.
MM-kisoissa tulossa taas sellainen jysäys että siinä on koko kevään ja kesänkin pitimiksi ihan koko palstalle.

Mutta tämä ketju ei ole vähään aikaan liittynyt enää mitenkään 2019 draftiin. Että se tästä.
 

Ralph

Jäsen
Tietämättä henkilökohtaista sidettäsi Hämeenlinnaan, voi olla että naurattaa tai voipi olla ettei naurata.
Mutta tietämättä jonkun henkilön sidettä New Yorkiin, Bostoniin tai Calgaryyn naurattaa ajatus, että joku kannustaa kyseisen kaupungin joukkuetta. Semmosta.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Mutta tietämättä jonkun henkilön sidettä New Yorkiin, Bostoniin tai Calgaryyn naurattaa ajatus, että joku kannustaa kyseisen kaupungin joukkuetta. Semmosta.

Subjektiivisia asioitahan noi on, ei siinä mitään. Keskusteluhan lähti siitä, kun jokin Suomesta käsin änärijengiä kannattava koki ärsyttäväksi sen, että muut suomalaiset antavat "hänen" seuralleen huomiota suomalaisen pelaajan vuoksi - koska jos motiiveja lähetään hakemaan, löytyy aina joku joka kokee olevansa "aidompi", tehden koko ärsyyntymisestä älyttömän.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Mua taas ei, kun lähtökohtaisesti se että seuraa vakavasti ulkomaalaista seuraa on jo aika naurettavaa ellei löydy erityistä paikallista sidettä kyseiseen seuraan. NHL on ainakin mulle vain viihdettä. Toista se on Tepsin kanssa.

Tartutaan nyt muiden jatkona hiukan :)

Koskeeko paikalliset siteet myös muuta kuin jääkiekon oikein kannattamista? Onko oikein näin suomalaisena nauttia Italialaisesta viinistä, Amerikkalaisista leffoista tai Ruotsalaisesta hapansilakasta? Saako olla muitakin tunnesiteitä kuin paikallisuus?

Ihan vaan kaverin puolesta kyselen, ettei vaan kannata väärin.

Edit. sanotaan nyt jotain ketjun aiheeseenkin :)

Harmillisen huonosti meni näin Caps-lasein seurattuna. En haluais lisää ykköskorin suomalaisia oman divarin vihollisten riveihin. Eikä se Hughesikaan lämmitä Devilsin paidassa.

Mutta kyllä tää arpasysteemi on parempi kuin tankkaamisen erityinen palkitseminen. Ja kiva että Ottawa-loyalsien ei tarvitse hyppiä sillalta tämän keissin osalta enempää, Tkachukin valinta osoittautui (todnäk) oikeaksi sentään. Vaikkakin tuurilla.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Tartutaan nyt muiden jatkona hiukan :)

Koskeeko paikalliset siteet myös muuta kuin jääkiekon oikein kannattamista? Onko oikein näin suomalaisena nauttia Italialaisesta viinistä, Amerikkalaisista leffoista tai Ruotsalaisesta hapansilakasta? Saako olla muitakin tunnesiteitä kuin paikallisuus?

Ihan vaan kaverin puolesta kyselen, ettei vaan kannata väärin.
Ei koske. Saahan sitä tykätä mistä huvittaa, kannattaa kiinnittää huomiota viesteihin täällä. Ei täällä kukaan ole tuominnut NHL:n seuraamista.
 

Marlboro

Jäsen
Mutta tietämättä jonkun henkilön sidettä New Yorkiin, Bostoniin tai Calgaryyn naurattaa ajatus, että joku kannustaa kyseisen kaupungin joukkuetta. Semmosta.
@LOFIN toki käytti sanaa 'lähtökohtaisesti' sekä totesi, että "ellei löydy erityistä paikallista sidettä kyseiseen seuraan". Hieno vääntö taas menossa täällä.

Rangersiin olisi hienoa saada pitkästä aikaa suomalaistähti ja ylipäätään -pelaaja. Jos taas menee Devilsiin, niin tilanne huomioon ottaen ei voi myöskään valittaa.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Ei koske. Saahan sitä tykätä mistä huvittaa, kannattaa kiinnittää huomiota viesteihin täällä. Ei täällä kukaan ole tuominnut NHL:n seuraamista.

Ei. Mutta kun nyt nhl-puolella menit seurauskollisia osoittelemaan niin samalla periaatteella esim jenkkilän elokuvista diggaaminen on ok, mutta tietyn ohjaajan tai näyttelijän valikoituminen suosikiksi ilman paikallista sidettä on huvittavaa?
 

Nick Neim

Jäsen
Ei. Mutta kun nyt nhl-puolella menit seurauskollisia osoittelemaan niin samalla periaatteella esim jenkkilän elokuvista diggaaminen on ok, mutta tietyn ohjaajan tai näyttelijän valikoituminen suosikiksi ilman paikallista sidettä on huvittavaa?
Paitsi jos on tunneside esimerkiksi Jasper Pääkköseen Salkkareitten kautta. Silloin se ei ole huvittavaa.
 

habsniac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, TPS, Packers
Olihan tuo nyt huvittavaa minkä metelin porilaiset nosti kauden alkupuolella Habsin ketjussa, kun listasin Lehkosen tulevaisuuden palaseksi, mutta en maininnut av-spesialisti Armiaa. Onneksi materia ei kulje vielä interwebsin läpi, koska muuten olisi ollut koko kämppä täynnä porilaisia, jotka ei ennen Kotkan varausta ja Armian siirtymistä Habsiin edes tienneet koko joukkueen olemassaolosta.

Edit: Mutta itse asiaankin. Coloradolle jäi kyllä luu käteen tästä arvonnasta. Jännästi on myös viimeisen kolmen vuoden aikana osunut myös noille pienille prosenteille jonkinlaiset jackpotit. 20% mahdollisuus ykköseen on vielä melko pieni, mutta esim. Coloradon tippuminen kokonaan top 3 ulkopuolelle jo kaksi kertaa kolmen vuoden sisään on melkoinen tilastollinen poikkeama.
 
Viimeksi muokattu:

FinDevil

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Tottenham
Eiköhän tuo Devils Hughesin ota. Siellä kuitenkin on ihan selkeä tarve ykkössentterille. Hischier on hyvä, mutta onko kuitenkaan ihan ykkössentterin ainesta jos joskus meinaavat pyttyä tavoitella? Vähän epäilen.

Kyllä uskon että Shero ottaa sen pelaajan jota pitää parempana ja hän ei varmastikkaan epäröi ottaa Kakkoa, jos näkee Kaapon parempana vaihtoehtona.

Ja mitä Hischieriin tulee niin uskon, että hänestä tulee aikalailla Sebastian Ahon tasoinen sentteri. Itse pidän Ahon tasoista pelaajaa ainakin ihan pätevänä ykkössentterinä, joten en pidä tuota ykkössentterin tarvetta Devilsin kohdalla mitenkään niin älyttömän suurena, että Shero ottaisi omasta mielestään huonomman pelaajan vain sen pelipaikan takia.

Toki, jos Hughes ja Kakko ovat Devilsin papereissa aivan tasoissa niin kyllä Sheron valinta kohdistuu tuolloin aika varmasti Hughesiin, juuri tuon pelipaikan takia ja Hughes on niin Sheron näköinen pelajaa kun voi vain olla.

Hischier-Hughes kaksikon ympärille olisi myös todella maukas rakentaa joukkuetta seuraavan noin 15 vuoden ajan, joten itse olen tällä hetkellä Hughesin kelkassa kuten noin 99% Devilsin kannattajista. Jos Devils päätyy Hughesiin niin voi olla, että Devilisllä on 3-5 vuoden kuluttua liigan top5 sentterikaksikko.

Pointtini tässä on nyt kuitenkin se, ettei Hughesin ykkösvaraus ole kuitenkaan vielä täysin kiveen hakattu, ainakaan sen takia, että Devilsillä olisi niin selkeä tarve ykkössentterille, että ottaisi mielummin huonomman pelaajan pelipaikan takia. Tämä on toki oma mielipiteeni ja sinulla on täysi oikeus olla kanssani tästä asiasta eri mieltä.
 
Hischier-Hughes kaksikon ympärille olisi myös todella maukas rakentaa joukkuetta seuraavan noin 15 vuoden ajan, joten itse olen tällä hetkellä Hughesin kelkassa kuten noin 99% Devilsin kannattajista. Jos Devils päätyy Hughesiin niin voi olla, että Devilisllä on 3-5 vuoden kuluttua liigan top5 sentterikaksikko.

Osaatko sanoa mistä tuo johtuu? Siis, että lähes jokainen Devils-fani ottaisi ennemmin Hughesin.
 

444

Jäsen
Kyllähän toi 1-pickki Canucksille menee, heittämällä. Joka 20. arpa voittaa. Vois olla huonomminkin. Viideskymmenes varausvuoro seuran historiassa, ja vielä ei ole osunut kohdalle. Kai sitä välillä vois jo tuurillakin osua?
No joo, 1999 oli hetkellisesti myös se 1-varaus näpeissä, mutta se sitten vaihdettiin pois.
Täähän meni Canucksin kannalta ihan odotetusti, eli varausvuoro tipahti pykälällä lähtökohtaan nähden. Sinällään tuolla ei ole merkitystä, koska aika tasaista huttua tuossa kärjen takana on tarjolla, mutta olisihan tuossa ollut ainekset taas yhteen veljespariin olemassa. Jos nyt edes kerran, edes tuurilla onnistuisi. Edes jossain.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Edit: Mutta itse asiaankin. Coloradolle jäi kyllä luu käteen tästä arvonnasta. Jännästi on myös viimeisen kolmen vuoden aikana osunut myös noille pienille prosenteille jonkinlaiset jackpotit. 20% mahdollisuus ykköseen on vielä melko pieni, mutta esim. Coloradon tippuminen kokonaan top 3 ulkopuolelle jo kaksi kertaa kolmen vuoden sisään on melkoinen tilastollinen poikkeama.

Onko tuo nyt sen ihmeempi poikkeama?

Kuitenkin se todennäköisyys sille, että et voita Top3 vuoroa, oli jotain 50.1%. Ja sama kun tapahtuu kahdesti, niin todennäköisyys sille että et voita, oli 25.1%

Ja ykkösvuoroon on ollut kahdesti 18.5% mahis, eli yhteensä 37.0%.

En tuossa mahdotonta eroa vielä näe todennäköisyyksille, vaikka ei se toki sama ole. Epätodennäköisiä keisseja molemmat. Todennäköisintä Coloradolle olisi ollut voittaa 1 kerran 3.overall. Sekään ei kauheasti muuta sitä tilannetta että varaat neljäntenä.

Ihan hyvä etteivät sillä Ottawan vuorolla voittaneet. Omalla vuorolla voittamisen olisin hyväksynyt helpostikin.
 
Viimeksi muokattu:

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Osaatko sanoa mistä tuo johtuu? Siis, että lähes jokainen Devils-fani ottaisi ennemmin Hughesin.
Onhan Hughes edelleen aika pitkälti ykkösvaraus asiantuntijoiden mielestä, Hughesin pelityyli saattaa sopia paremmin Devilsiin kuin Kakon (en tiedä, näin vain käsitin lukemalla HFBoardsia) ja varmaan toi että on Hallin ja kai Sheronkin tuttava.
 

FinDevil

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Tottenham
Osaatko sanoa mistä tuo johtuu? Siis, että lähes jokainen Devils-fani ottaisi ennemmin Hughesin.

Siitä, että Hughesia pidetään yleisesti Kakkoa parempana pelaajana. Myös sekin vaikuttaa paljon, että Hughes on sentteri, Kakko laituri ja Hughes Jenkki, Kakko Suomalainen. Suurin syy kuitenkin, että monen mielestä Hughes on parempi/lupavaampi pelaaja.
 

habsniac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, TPS, Packers
Onko tuo nyt sen ihmeempi poikkeama?

Kuitenkin se todennäköisyys sille, että et voita Top3 vuoroa, on 50.1%. Jama kun tapahtuu kahdesti, niin todennäköisyys sille että et voita oli 25.1%

Ja ykkösvuoroon on ollut kahdesti 18.5% mahis, eli 37.0%.

En tuossa mahdotonta eroa vielä näe todennäköisyyksille, vaikka ei se toki sama ole.

Ihan hyvä etteivät sillä Ottawan vuorolla voittaneet. Omalla vuorolla voittamisen olisin hyväksynyt helpostikin.
No joo totta, että ei tuo nyt ihan niin suuri ollut kuin annoin ymmärtää, mutta huono tuuri silti. Kaksi kertaa huonoin mahdollinen tulos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös