Playoffs 2019

  • 34 613
  • 192

444

Jäsen
Mun spekuloiman tilanteen jälkeen Tampereen Tappara ;)
Aivan. No eipä sitten mitään.
Jos IFK voittaa Pelicaanit ja finaalit (ei niitä välieriä mietitä) pelataan IFK:n ja Tapparan välillä, niin onko voittaja silloin Hämeen herra? Kumpi ajaa CV:ssä ohi, Suomen vai Hämeen mestaruus?
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Jaa no emmää tossa hassutelussa ihan niin pitkälle vielä päässyt. Mutta jos Tappara voittaisi finaalit olisi se sekä Hämeen, että Suomen herra. Käsittääkseni IFK:ta ei yhdistetä Hämeeseen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Hmm. Käsittääkseni Uusimaa on yhtä lähellä Kanta- ja Päijät-Hämettä kuin Pirkanmaa. Mutta ehkä mä en vain tajua.
Ei kannattane vaivata pääkoppaansa tälläisillä, kun ei se tunnu menevän perille vaikka kuinka vääntäisi rautalankaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Itsekin olen mieltänyt Hämeen läänin ja hämäläisen murrealueen vuoksi Tampereen osaksi Hämettä, mutta jos tosiaan mennään historiallisten maakuntien tasolle, niin sittenhän Tappara nappasi juuri kuudennen peräkkäisen Satakunnan herruuden.

Millään ELY-keskuksilla ei kyllä ruveta pelaamaan.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itsekin olen mieltänyt Hämeen läänin ja hämäläisen murrealueen vuoksi Tampereen osaksi Hämettä, mutta jos tosiaan mennään historiallisten maakuntien tasolle, niin sittenhän Tappara nappasi juuri kuudennen peräkkäisen Satakunnan herruuden.
Koulukatu olisi Satakunnassa, mutta Hakametsähän on Messukylän puolella, eli Hämeessä. Menee nyt vähän sekavaksi. Toisaalta eihän tässä pelata millekään maaplänteille vaan ihmisille. Hämäläismurteiden perinteisellä vaikutusalueella pelaa 6 joukkuetta, ja näistä mukana pudotuspeleissä on vielä 4. Yksi tosin silleen jaetusti, eli pitäisi ehkä olla 5,5 ja 3,5. Miten sen nyt ajattelee.
 
Koulukatu olisi Satakunnassa, mutta Hakametsähän on Messukylän puolella, eli Hämeessä. Menee nyt vähän sekavaksi.

Oma identiteettini romuttuu nyt kyllä, koska olen syntynyt ihan Koulukadun kentän naapurissa ja pitänyt itseäni hämäläisenä.

No, onneksi globaalissa tapparaperheessä on tilaa myös meille satakuntalaisille.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Oma identiteettini romuttuu nyt kyllä, koska olen syntynyt ihan Koulukadun kentän naapurissa ja pitänyt itseäni hämäläisenä.

No, onneksi globaalissa tapparaperheessä on tilaa myös meille satakuntalaisille.

Sama järkytys täällä. Enpä olisi uskonut lapsuuden muutaman kilometrin siirron myötä olevani junantuoma Hämeen kasvatti.
 
Koulukatu olisi Satakunnassa, mutta Hakametsähän on Messukylän puolella, eli Hämeessä. Menee nyt vähän sekavaksi. Toisaalta eihän tässä pelata millekään maaplänteille vaan ihmisille. Hämäläismurteiden perinteisellä vaikutusalueella pelaa 6 joukkuetta, ja näistä mukana pudotuspeleissä on vielä 4. Yksi tosin silleen jaetusti, eli pitäisi ehkä olla 5,5 ja 3,5. Miten sen nyt ajattelee.

1870 tosiaan Tampere, kosken länsipuoli, liitettiin Hämeen lääniin, ja koski oli tosiaan hallinnollisten läänien raja, mutta alkuperäinen heimoraja, maakuntaraja,meni Keuruulta Kangasalan itäpuolelta Sääksmäen etelärajalle, missä nytkin menee Hämeen ja Pirkanmaan välinen raja.

Hallinnollinen lääniraja on eri asia kuin heimorajat, eli maakuntaraja.Läänin rajoja muutettiiin moneen otteeseen hallinnollisista syistä.

Läänejähän ei enää ole, ja Pirkanmaa on maakunta, joten relevanttia onkin puhua maakuntarajoista. Vai oliko joku Länsi-Suomen lääniläinen muka joku identiteetti?

Messukylän kantakylästä, ylisessä Satakunnassa, se Tampere irti lohkaistiin, alunperin.
 

anatomia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LeKi
Oma identiteettini romuttuu nyt kyllä, koska olen syntynyt ihan Koulukadun kentän naapurissa ja pitänyt itseäni hämäläisenä.

No, onneksi globaalissa tapparaperheessä on tilaa myös meille satakuntalaisille.

Sama, mää oon ihan hämmentynyt. :-0
Satakunnan mestari. Oho. Kuka mää oikeen oon?
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
1870 tosiaan Tampere, kosken länsipuoli, liitettiin Hämeen lääniin, ja koski oli tosiaan hallinnollisten läänien raja, mutta alkuperäinen heimoraja, maakuntaraja,meni Keuruulta Kangasalan itäpuolelta Sääksmäen etelärajalle, missä nytkin menee Hämeen ja Pirkanmaan välinen raja.
Olet aivan oikeassa tuon koskessa kulkeneen rajan suhteen. Tosin hallinnollinen rajahan tuo linnaläänienkin välinen rajalinja oli. Historiallisestihan heimoja oli kolme: (varsinais)suomalaiset, hämäläiset ja karjalaiset, ja ajan mittaan näistä muodostui lisäksi pohjalaiset ja savolaiset. Nykyinen Satakunta kuuluisikin siis itse asiassa sekin hämäläisalueisiin, mutta ei jatketa tätä ajatuskulkua, koska silloin päädyttäisiin siihen muuta Suomea nöyryyttävään lopputulokseen, että liigassa olisi hämäläisenemmistö (ja alasatakuntalaisilla on ne oudot korvatkin, täältä luin).

Liigan pudotuspeleihin tämä muuten liittyy tietysti sitä kautta, että aivan kuten muinaiset hämäläiset motittivat varsinaissuomalaiset maamme lounaiskulmaan estäen näiden leviämisen koko maahan (mistä muuten luulisi muiden osoittavan enemmän kiitollisuutta), HPK motittaa tänään tepsiläiset näiden puolustusalueelle ja katkaisee sarjan..
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hauskoja keskusteluja täällä.

Heitetään vielä oma ennuste loppukauden sijoituksista:

1. HIFK jatkoon tästä parista. Vaikka toivoisinkin Pelicansin voittavan tänään ja vievän koko sarjan. Toivottavasti ei ratkaisua nähdä ainakaan tänään.

2. Toisesta parista HPK katkaisee TPS:n kauden tänään.

3. Kärpät väsyttää HIFKin ja menee finaaliin. Vaikka HIFK ei täysin itselleni yllätysfinalisti enää olisi, jos saa sarjan katkaistua tänään ja Nordiksen hurmos kasvaa.

4. HPK kaataa välierissä Tapparan pitkän kaavan kautta.

Finaalissa siis Kärpät ja HPK. Voittoon Kärpät, toinen HPK. Pronssipelissä HIFK on nälkäisempi ja vie pronssia.

Heh aikamoinen rivi, voi mennä vielä niin eri tavalla. Mitalta kivahan näitä on ennustella. Fantasiaa omassa rivissäni on kuitenkin melko paljon.

Jupa
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
HIFK voittanee jo tänään Pelicansin, ja HPK voittaa TPS:n. Kärpät saattaa jatkaa, mutta väsynyttä on peli sen jälkeen. Itsellä jopa pieni epäilys siitä, että IFK voittaisi tuon sarjan, koska fyysisyyttä löytyy enemmän. No, sen näkee.
Tappara kyllä vie sarjan Pallokerhoa vastaan, ei riitä kerhon eväät.
Eli finaalissa jälleen normimeininki, TAI sitten mielenkiintoinen Tampere-Helsinki -sarja. Se olisi poikaa minusta, ainakin tunnetta riittäisi. Ja vahvaa.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kärpät saattaa jatkaa, mutta väsynyttä on peli sen jälkeen. Itsellä jopa pieni epäilys siitä, että IFK voittaisi tuon sarjan, koska fyysisyyttä löytyy enemmän.
Jaa-a. Onkohan HIFK sen fyysisempi kuin Kärpätkään paitsi menneestä kumpuavissa mielikuvissa. Toki Kärppien pelitapaan ei kuulu mikään päätön taklaaminen ja onhan siellä oma mikkihiiriosastonsakin, mutta toisaalta myös paljon sitä osastoa, jota ei taklaamalla juuri horjuteta, ja on myös tarvittaessa kykyä vastata taklauspeliin. Kuntopuoli taas Kärpillä tuskin pettää ylipäätään, ja sen lisäksi vielä rosteri on laaja.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Höh! Millon viimeksi on nähty näin laimeat puolivälierät et kaks parii ratkee suoraan neljässä ja yks viidessä pelissä? Pelicans ja HIFK on mielestäni suomalaiselle kiekkokansalle velkaa game sevenin, sen verta tylsästi noi muut parit ratkes!
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pelikaanit löysi taas uuden vaihteen silmään. Huomenna todella kova peli, sen voittaja mennee jatkoon. Miten noi stadin jengit ei vaan osaa aloittaa pelejä oikein?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Höh! Millon viimeksi on nähty näin laimeat puolivälierät et kaks parii ratkee suoraan neljässä ja yks viidessä pelissä? Pelicans ja HIFK on mielestäni suomalaiselle kiekkokansalle velkaa game sevenin, sen verta tylsästi noi muut parit ratkes!

Tylsästi on katkenneet sarjat nopeaan, mutta toivottavasti kuitenkin huomenna paketoitaisiin myös sarja. Jää voittajalla edes vähän voimia rypistellä Kärppiä vastaan :)
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Näinhän tämä ei mene. Jos Pelicans jatkaa, niin Kärpät-HPK on seuraava pari.

Puhuin huomisesta sarjan katkeamisesta = Kärpät - HIFK

Olen kyllä tietoinen, että jos Pelsut vie niin sarja olisi Tappara - Pelicans.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Puhuin huomisesta sarjan katkeamisesta = Kärpät - HIFK

Olen kyllä tietoinen, että jos Pelsut vie niin sarja olisi Tappara - Pelicans.
Aloin, jalleen kerran, epailemaan omaa jarkea kun Teksti-tv hoilottaa jo Tappara-HPK sarjaa vaikka runkosarjan 3. Ja 6. viela hakkaavat. Aukihan tuon on pakko olla.

Kovin on ristiriitaiset fiilikset.

HPK vaikuttaa heikoimmalta vastukselta syvyyden suhteen mutta ovat haastaneet kauden aikana Karpat hyvin.

Pelicans pelottaisi tai tulisi ainakin epavarmin sarja.

HIFK taas voisi vasyttaa Karpat jos kaikki loksuisi kohdalleen.

Noh, kaikki ne voitettava jos mestaruuden haluaa. Eli Karpat lopussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös