Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 449 982
  • 21 564

Telia

Jäsen
Miten lyhyellä viipeellä Liigavahtiin klipit tulevat? Kärpät on tehnyt maalin joskus 20 minuuttia sitten mutta eipä näy sovelluksessa kuin tieto syntyneestä maalista. Tästä sovelluksestahan piti olla näppärä nopeasti katsoa joku tilanne uudelleen esim. hallilla ollessa?

Tilanteet tulee Liigavahtiin suhteellisen pienellä viiveellä, mutta en pysty antamaan mitään tarkkaa aikataulua, eli riippuu hieman tilanteesta.

Tässä tuo kaipaamasi maali, ole hyvä!

Niko / Telia
 

Wire

Jäsen
Tässä on se vastaus ylläolevaan kysymykseen. Teliaa ei kiinnosta mikään muu kun boksi/laajakaista/liittymä-myynti. Ei haluta missään tapauksessa lisää "liian" hyviä vaihtoehtoja asiakkaille.

HTML5 olisi tuotou markkinoille ja syksyllä jos oltaisiin haluttu, nyt haalitaan vain asiakkaita ottamaan boksin pleijareihin ja toivotaan että niin moni kun mahdollista ottaa sellaisen. Väsytystaktiikkaa.

Telia polttaa about 150M€ rahaa jotta pääsee vttuilemaan sinulle ja parille muulle Jatkiksen valittajalle. Jep jep

Oliko tämä HTML5 tieto?
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Telia polttaa about 150M€ rahaa jotta pääsee vttuilemaan sinulle ja parille muulle Jatkiksen valittajalle. Jep jep

Oliko tämä HTML5 tieto?
Kyllä toi HTML5 on ainakin todella hyvä arvaus. Teliallahan on se ollut jo olemassa muualla eikä mikään firma voi niin hölmö olla että tekisi saman softan alusta uusiksi ihan vaan huviksensa.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Erikoista touhua Telialta.

Peruutin eilen TPS-kausikorttini sillä oletuksella, että kuten yleensäkin, peruutus tulee voimaan tilauskauden -- tämä kuukausi -- päätteeksi. Toisin kävi: paska meni siltä istumalta kiinni. Huomionarvoista siis niille, jotka aikovat esim. ottaa ennakkoa oman joukkueen kauden päätökseen :D
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Erikoista touhua Telialta.

Peruutin eilen TPS-kausikorttini sillä oletuksella, että kuten yleensäkin, peruutus tulee voimaan maksetun tilauskauden -- tämä kuukausi -- päätteeksi. Toisin kävi: paska meni siltä istumalta kiinni, vaikka todellakin maaliskuun lasku on maksettu aikaa sitten.
Telia laskuttaa kylläkin jälkikäteen, joten tuskin olet maaliskuuta vielä maksanut ollenkaan. Telia on myös moneen kertaan sanonut, että tällä hetkellä tilauksen peruutus astuu voimaan välittömästi ja laskutus lakkaa samaan päivään.

Normaalista poikkeavaa ehkä joo, mutta myös asiakkaiden kannalta hyvä asia.
 

444

Jäsen
Erikoista touhua Telialta.

Peruutin eilen TPS-kausikorttini sillä oletuksella, että kuten yleensäkin, peruutus tulee voimaan tilauskauden -- tämä kuukausi -- päätteeksi. Toisin kävi: paska meni siltä istumalta kiinni. Huomionarvoista siis niille, jotka aikovat esim. ottaa ennakkoa oman joukkueen kauden päätökseen :D
No sullahan kävi tuuri, kun homma toimi luvatusti. Itse peruin tilaukseni helmikuun alussa, mutta se jäi kuulemma jotenkin jumiin johonkin limboon. Niinpä liigapassi on näemmä edelleen voimassa eikä Telia ole toistaiseksi tehnyt vielä elettäkään tilanteen korjaamiseksi.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Telia laskuttaa kylläkin jälkikäteen, joten tuskin olet maaliskuuta vielä maksanut ollenkaan. Telia on myös moneen kertaan sanonut, että tällä hetkellä tilauksen peruutus astuu voimaan välittömästi ja laskutus lakkaa samaan päivään.

Normaalista poikkeavaa ehkä joo, mutta myös asiakkaiden kannalta hyvä asia.

Jep, kävin silmäilemässä tarkemmin laskuja ja huomasin että todellakin maaliskuussa on maksettu helmikuun katselut joten tältä osin kaikki on kondiksessa. Huomionarvoista vain jos aikoo tehdä niin kuin minä aioin, eli katkaista ennakkoon "ei ne enää huhtikuussa kuitenkaan pelaa" -periaatteella.

No sullahan kävi tuuri, kun homma toimi luvatusti. Itse peruin tilaukseni helmikuun alussa, mutta se jäi kuulemma jotenkin jumiin johonkin limboon. Niinpä liigapassi on näemmä edelleen voimassa eikä Telia ole toistaiseksi tehnyt vielä elettäkään tilanteen korjaamiseksi.

Tuttua tämäkin puoli. Kun aikanaan irtisanoin Telian kaapeliTV-tilaukseni, minun käskettiin palauttaa kaapelikorttini Telian myymälään. Tein näin, ja sitten tuli seuraavan kuun alussa lasku kaapelikortista ja kanavapaketista. En kuulemma ollut koskaan palauttanut korttiani, joten tilausta jatkettiin. Selvittelin asiaa skeptisen asiakaspalvelijan kanssa, mutta lopulta hän sanoi että ongelma on korjattu ja kortti on nyt merkitty palautettavaksi. Myöhemmin tuli a) karhu siitä ensimmäisestä haamulaskusta ja b) seuraavan kuun samanlainen lasku.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nyt kun kevät on alkamaisillaan ja Jokerit valmistautuu playoffeihin... Eiku joo, ne pelattiin jo.

Anyways, en jaksa selailla koko ketjua läpi, niin voisiko joku antaa vastauksen seuraavaan. Jos tilaan tuon Liigapassin ja mobiili/tietokone paketin, niin kuinka hyvä on kuvanlaatu? Vertailukohteena vaikka NHL ja Viaplay. Ja kuinka monta voi katsoa samaan aikaan samaa tiliä käyttäen?

Tarkoituksena siis Chromecastin (UltraHD) kautta sitten peilata televisioon.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Purkautua saa ja turhautuminen on ymmärrettävää, mutta tulisi samalla ymmärtää, että se kyseinen asiakaspalvelija ei yleensä ole millään tavoin vastuussa kokemastasi vääryydestä. Usein tämä asiakaspalvelija ei edes kauheasti voi tehdä asian eteen, vaikka kuinka haluaisi.

Kuinka paljon itse arvostat sitä, että joku tulee huutamaan ja räyhäämään sinulle asiasta, joka ei ole sinun vastuullasi tai jolle et voi tehdä mitään?

Eli sen turhautuneen purkautumisenkin voi tehdä asiallisesti. Asiakaspalvelijalle viesti menee perille, vaikka jättäisi räyhäämättä. Usein se viesti menee perille jopa paremmin, jos jättää turhan räyhäämisen väliin. Voin kokemuksesta kertoa, että räyhääjien palautteita välitetään eteenpäin huomattavasti vähemmän, kuin asiallisesti annettua palautetta. Palaute voi olla erittäin negatiivistakin, mutta se välitetään mielellään eteenpäin, jos se esitetään asiallisesti.

Jos negatiivisen palautteen esittää asiallisesti ja selkeästi, mutta samalla myös ilmaisten turhautumisensa tilanteeseen, niin tällöin se menee perille todella hyvin. Silloin asiakaspalvelija oikeasti välittää asiakkaasta ja saamastaan palautteesta, sekä haluaa oikeasti auttaa.

En ole sinällään eri mieltä, eikä tietenkään pidä tarpeettomasti räyhätä. Tässä ei vaan ole kyse asiakaspalvelijan tunteista tai retoristen keinojen arvottamisesta, vaan bisneksestä. Viesti menee tietenkin perille aivan täysin rauhallisellakin retoriikalla, mutta monesti asiakaspalvelija ei koe tarvetta lähteä selvittämään asioita vaikkapa esimieheltään tms, jos ei asiakkaana selkeästi osoita, että ei niele sitä, että asiakaspalvelija ei suostu nostamaan persettään penkistä ja poistumaan mukavuusalueeltaan, eli oikeasti selvittämään asiaa esim nyt siltä esimieheltä.

Olisi tosi kiva, jos asiat todellakin hoituisivat aina sujuvasti täysin rauhallisesti jutustelemalla, mutta kokemuksieni mukaan se ei vaan mene niin. Minulla on kokemusta tiskin molemmilta puolilta myös.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Nyt kun kevät on alkamaisillaan ja Jokerit valmistautuu playoffeihin... Eiku joo, ne pelattiin jo.

Anyways, en jaksa selailla koko ketjua läpi, niin voisiko joku antaa vastauksen seuraavaan. Jos tilaan tuon Liigapassin ja mobiili/tietokone paketin, niin kuinka hyvä on kuvanlaatu? Vertailukohteena vaikka NHL ja Viaplay. Ja kuinka monta voi katsoa samaan aikaan samaa tiliä käyttäen?

Tarkoituksena siis Chromecastin (UltraHD) kautta sitten peilata televisioon.
Olisit kysynyt jotain helpompaa.
Vaikka mikä on elämän tarkoitus tai milloin KooKoo pääsee seuraavan kerran playoffeihin.

Sen verran voin sanoa, että Chromecastin-UltraHD versiosta et hyödy yhtään mitään! ...koska Telia ei sitä tue vaan haluaa myydä omia boksejaan.

Hinta on vaan tosin aika suolainen, jos haluat nähdä HD-laatua playoffeissa... (30 euron toimitusmaksu + 10 eur/kk vuokra boksista (kahden vuoden sopimus, eli vuokrahinta 240 euroa pelkästä boksista) + 34,90 eur/kk liittymästä), joka tekee kahden vuoden sopimuksella yhteensä 1107,60 euroa. En vanno osuiko tuo hinta aivan oikeaan, mutta kaverini laski tuon hinnan reilu viikko sitten itselleen Telian sivujen kautta.

Siitä voi sitten lähteä miettimään miten niitä playoffeja haluaa katsoa.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olisit kysynyt jotain helpompaa.
Vaikka mikä on elämän tarkoitus tai milloin KooKoo pääsee seuraavan kerran playoffeihin.

Sen verran voin sanoa, että Chromecastin-UltraHD versiosta et hyödy yhtään mitään! ...koska Telia ei sitä tue vaan haluaa myydä omia boksejaan.

Hinta on vaan tosin aika suolainen, jos haluat nähdä HD-laatua playoffeissa... (30 euron toimitusmaksu + 10 eur/kk vuokra boksista (kahden vuoden sopimus, eli vuokrahinta 240 euroa pelkästä boksista) + 34,90 eur/kk liittymästä), joka tekee kahden vuoden sopimuksella yhteensä 1107,60 euroa. En vanno osuiko tuo hinta aivan oikeaan, mutta kaverini laski tuon hinnan reilu viikko sitten itselleen Telian sivujen kautta.

Siitä voi sitten lähteä miettimään miten niitä playoffeja haluaa katsoa.
HD-laatu maksaa 25e/kk ilman määräaikaisuutta, ja 20e/kk jos ottaa joukkuepassin. Eli eipäs sekoiteta UHD:ta ja HD:ta.

Ensimmäinen boldaus oma.
 

Telia

Jäsen
Telia laskuttaa kylläkin jälkikäteen, joten tuskin olet maaliskuuta vielä maksanut ollenkaan. Telia on myös moneen kertaan sanonut, että tällä hetkellä tilauksen peruutus astuu voimaan välittömästi ja laskutus lakkaa samaan päivään.

Normaalista poikkeavaa ehkä joo, mutta myös asiakkaiden kannalta hyvä asia.

Kiitokset @Nelfor, hyvin täsmennetty. Näin se tosiaan homma toimii ja useiden palautteiden perusteella on asiakkaiden mielestä varsin hyvä systeemi. Tarkemmin laskutuksesta ja kesätauoista on kerrottu tässä artikkelissa.

No sullahan kävi tuuri, kun homma toimi luvatusti. Itse peruin tilaukseni helmikuun alussa, mutta se jäi kuulemma jotenkin jumiin johonkin limboon. Niinpä liigapassi on näemmä edelleen voimassa eikä Telia ole toistaiseksi tehnyt vielä elettäkään tilanteen korjaamiseksi.

Laittaisitko @Ishmael meille viestiä chatissa tai Facebookin privassa, niin hoidetaan homma kuntoon.

Nyt kun kevät on alkamaisillaan ja Jokerit valmistautuu playoffeihin... Eiku joo, ne pelattiin jo.

Anyways, en jaksa selailla koko ketjua läpi, niin voisiko joku antaa vastauksen seuraavaan. Jos tilaan tuon Liigapassin ja mobiili/tietokone paketin, niin kuinka hyvä on kuvanlaatu? Vertailukohteena vaikka NHL ja Viaplay. Ja kuinka monta voi katsoa samaan aikaan samaa tiliä käyttäen?

Tarkoituksena siis Chromecastin (UltraHD) kautta sitten peilata televisioon.

Hienoa @yki kun hyppäät pleijarijunaan mukaan! Paljon tiukkoja pelejä tiedossa ja myös runsaasti studiosettiä siihen kylkeen, joten katsottavaa todellakin riittää. Lisäksi Liiga-passilla pääset katsomaan ohjelmakirjastoon tallennettuja ohjelmistoja, kuten suosittua Ari Vallin sarjaa.

Suosittelen tässä sinun tapauksessa komboa mobiililaite + Chromecast, jolla saat tosiaan kuvan komeasti siirrettyä telkkariin. Tuolla yhdistelmällä saat HD kuvanlaadulla pelit näkyviin, eli laatu on 720p joka on toistaiseksi yleisin standardi urheilulähetyksissä myös maailmalla. Chromecastissa kannattaa muistaa säätää asetukset kohdilleen, jotta kuva näkyy sujuvasti, täällä vinkit siihen. Itse en halua lähteä vertailemaan naapurin palveluun, mutta olen ylpeä meidän tuotteesta kokonaisuudessaan. Toivottavasti teet omat arviosi ja kirjoita ihmeessä kommenttia sitten tänne Jatkiksen palstallekin!

Niko / Telia
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole sinällään eri mieltä, eikä tietenkään pidä tarpeettomasti räyhätä. Tässä ei vaan ole kyse asiakaspalvelijan tunteista tai retoristen keinojen arvottamisesta, vaan bisneksestä. Viesti menee tietenkin perille aivan täysin rauhallisellakin retoriikalla, mutta monesti asiakaspalvelija ei koe tarvetta lähteä selvittämään asioita vaikkapa esimieheltään tms, jos ei asiakkaana selkeästi osoita, että ei niele sitä, että asiakaspalvelija ei suostu nostamaan persettään penkistä ja poistumaan mukavuusalueeltaan, eli oikeasti selvittämään asiaa esim nyt siltä esimieheltä.

Olisi tosi kiva, jos asiat todellakin hoituisivat aina sujuvasti täysin rauhallisesti jutustelemalla, mutta kokemuksieni mukaan se ei vaan mene niin. Minulla on kokemusta tiskin molemmilta puolilta myös.
Räyhäämisen ja ylirauhallisen asenteen välissäkin on jotain, tiedäthän? Kuten sanoin, niin asiat kannattaa esittää asiallisesti ja selkeästi, mutta samalla siten, että asiakaspalvelija ymmärtää turhautumisesi. Eli jämptisti sen palautteen voi antaa, mutta samalla kunnioittaen myös asiakaspalvelijaa ihmisenä.

Ei tässä ehkä ole kyse asiakaspalvelijan tunteista, mutta normaalit ihmiset välittävät muista ihmisistä, kun ovat heidän kanssaan tekemisissä. En minä ainakaan halua aiheuttaa tarpeetonta harmia sellaisille ihmisille, jotka eivät ole tehneet minulle mitään pahaa.

Tottakai vaihtelee myös paljon asiakaspalvelijoiden välillä, mutta useimmiten hommat saa sujumaan erittäin hyvin myös rauhallisella otteella. Pitää vain huolta siitä, että tulee täysin ymmärretyksi ja varmistaa samalla, että saa toivomaansa palvelua. Parista eri paikasta on vankkaa kokemusta asiasta niin omakohtaisesti, kuin esimiehenä. Molemmissa paikoissa kävi nopeasti selväksi, että asiakaspalvelijat eivät tehneet asiattomasti käyttätyvien asiakkaiden eteen juuri mitään. Monesti oli mahdollisuus välittää puhelu esimiehelle tai viedä palaute tehokkaasti ylemmille portaille eteenpäin, mutta asiakkaalle kerrottiin, että emme voi nyt tehdä mitään, koska käyttäydyt tällä tavoin.

Minun asiointini eri aspoissa ovat olleet todella miellyttäviä sen jälkeen, kun sain itse kokemusta luurin toiselta puolelta ja aloin ymmärtämään sitä maailmaa. Olen saanut hyvää palvelua ja myös itselleni hyvän mielen siitä, että olen kohdellut asiakaspalvelijaa hyvin, vaikka olen saattanut olla itse tilanteeseeni erittäin turhautunut. Olen ajoittain saanut jopa normaalista poikkeavaa palvelua, koska olen tullut juttuun asiakaspalvelijan kanssa hyvin ja olemme yhdessä ratkoneet tilannetta hyvässä hengessä.

Pidän hyvin erikoisena sitä, että joku luurin toisella puolella aidosti toiminut henkilö pitää minkäänlaista rähisemistä toimivana ja hyvänä ideana.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kiitokset @Mazaa kommenteista. Tosiaan en ajatellutkaan, että kuvanlaatu olisi tasoa UHD. Mutta ainakin itse huomannut sen, että Chromecastin avulla kun peilaa esimerkiksi Viaplayn lähetyksiä televisioon, niin kuvanlaatu on aavistuksen parempi.

Suosittelen tässä sinun tapauksessa komboa mobiililaite + Chromecast, jolla saat tosiaan kuvan komeasti siirrettyä telkkariin. Tuolla yhdistelmällä saat HD kuvanlaadulla pelit näkyviin, eli laatu on 720p joka on toistaiseksi yleisin standardi urheilulähetyksissä myös maailmalla. Chromecastissa kannattaa muistaa säätää asetukset kohdilleen, jotta kuva näkyy sujuvasti, täällä vinkit siihen. Itse en halua lähteä vertailemaan naapurin palveluun, mutta olen ylpeä meidän tuotteesta kokonaisuudessaan. Toivottavasti teet omat arviosi ja kirjoita ihmeessä kommenttia sitten tänne Jatkiksen palstallekin!

Juuri tätä hain takaa, kiitokset vastauksesta. Eli jos kuvanlaatu on HD (720p), niin tuon pitäisi olla jo riittävän hyvä ja tämä oli oletukseni. Ajattelin, että eihän se huonompi voi ainakaan olla.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Räyhäämisen ja ylirauhallisen asenteen välissäkin on jotain, tiedäthän? Kuten sanoin, niin asiat kannattaa esittää asiallisesti ja selkeästi, mutta samalla siten, että asiakaspalvelija ymmärtää turhautumisesi. Eli jämptisti sen palautteen voi antaa, mutta samalla kunnioittaen myös asiakaspalvelijaa ihmisenä.

Ei tässä ehkä ole kyse asiakaspalvelijan tunteista, mutta normaalit ihmiset välittävät muista ihmisistä, kun ovat heidän kanssaan tekemisissä. En minä ainakaan halua aiheuttaa tarpeetonta harmia sellaisille ihmisille, jotka eivät ole tehneet minulle mitään pahaa.

Tottakai vaihtelee myös paljon asiakaspalvelijoiden välillä, mutta useimmiten hommat saa sujumaan erittäin hyvin myös rauhallisella otteella. Pitää vain huolta siitä, että tulee täysin ymmärretyksi ja varmistaa samalla, että saa toivomaansa palvelua. Parista eri paikasta on vankkaa kokemusta asiasta niin omakohtaisesti, kuin esimiehenä. Molemmissa paikoissa kävi nopeasti selväksi, että asiakaspalvelijat eivät tehneet asiattomasti käyttätyvien asiakkaiden eteen juuri mitään. Monesti oli mahdollisuus välittää puhelu esimiehelle tai viedä palaute tehokkaasti ylemmille portaille eteenpäin, mutta asiakkaalle kerrottiin, että emme voi nyt tehdä mitään, koska käyttäydyt tällä tavoin.

Minun asiointini eri aspoissa ovat olleet todella miellyttäviä sen jälkeen, kun sain itse kokemusta luurin toiselta puolelta ja aloin ymmärtämään sitä maailmaa. Olen saanut hyvää palvelua ja myös itselleni hyvän mielen siitä, että olen kohdellut asiakaspalvelijaa hyvin, vaikka olen saattanut olla itse tilanteeseeni erittäin turhautunut. Olen ajoittain saanut jopa normaalista poikkeavaa palvelua, koska olen tullut juttuun asiakaspalvelijan kanssa hyvin ja olemme yhdessä ratkoneet tilannetta hyvässä hengessä.

Pidän hyvin erikoisena sitä, että joku luurin toisella puolella aidosti toiminut henkilö pitää minkäänlaista rähisemistä toimivana ja hyvänä ideana.

Edellisessä viestissäni en ilmaissut itseäni kovin tarkasti tämän asian suhteen, mutta tarkoitin, että kovempi retoriikka on vaihtoehto juuri Telian kaltaisten valtavien laitosten kanssa. Ei minulle tulisi melkein missään tapauksessa edes mieleen korottaa ääntäni jossain kaupan kassalla tai muun paljon vähemmän byrokraattisen palvelun äärellä. Lisäksi siihen pitää olla jokin painava syy, kuten esimerkiksi se, että rahojani kusetetaan.

Sinulla on varmasti paljon kokemusta näistä asioista, etkä mielestäni ole varsinaisesti väärässä. Olen vain huomannut, että suurten laitosten nuoremmilla asiakaspalvelijoilla on usein tapana pyöriä omalla mukavuusalueellaan, vaikka olisi mahdollisuus pienellä vaivannäöllä selvittää asiaa paremmin. Pienellä säikäytyksellä asiat usein yhtäkkiä rupeavat sujumaan. Ei, asiakaspalvelijasta ei tullut parasta ystävääni, mutta kyllä, asia saatiin hoidettua.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Chromecastilla homma skulannut ilman lähetys- tai vastaanottoteknisiä ongelmia. Läppäri+selain on huono. Älkää käyttäkö sitä. Win10 appi on kokeilematta.

Älkääkä puhuko peilaamisesta, jos tarkoitatte castaamista. Peilaus eli mirroring on sitä, kun näytetään mobiililaitteen kuva töllössä tai muussa etälaitteessa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Miten se nyt lopulta on matsien näkymisen kanssa ulkomailla @Telia ? Olen yhden HIFK:n pudotuspelin aikana Kööpenhaminassa,
enkä haluaisi missata matsia. Näkyykö?

Täällä ollaan puhuttu hotellien kaistakapasiteetista, mutta se ei nyt kiinnosta, minulle riittää että voin katsoa ihan suoraan kännykästä
aulabaarissa Carlsberg-tuopin lävitse.

Kokeilin marraskuussa vastaavaa Saksassa, ja tuli joku ilmoitus ettei "palvelu ole käytössä maassasi" tms. Faktaa tiskiin, kiitokset.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Miten se nyt lopulta on matsien näkymisen kanssa ulkomailla @Telia ? Olen yhden HIFK:n pudotuspelin aikana Kööpenhaminassa,
enkä haluaisi missata matsia. Näkyykö?

Täällä ollaan puhuttu hotellien kaistakapasiteetista, mutta se ei nyt kiinnosta, minulle riittää että voin katsoa ihan suoraan kännykästä
aulabaarissa Carlsberg-tuopin lävitse.

Kokeilin marraskuussa vastaavaa Saksassa, ja tuli joku ilmoitus ettei "palvelu ole käytössä maassasi" tms. Faktaa tiskiin, kiitokset.
Kyllä toimii. VPN:n avulla kokeilin ja lähetykset lähtee pyörimään sekä Saksasta että Tanskasta käsin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kyllä toimii. VPN:n avulla kokeilin ja lähetykset lähtee pyörimään sekä Saksasta että Tanskasta käsin.

Ok, hienoa. Miten siis käytän VPN:ää puhelimella? Itselle tuntematon tapahtuma.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ok, hienoa. Miten siis käytän VPN:ää puhelimella? Itselle tuntematon tapahtuma.
Voit katsoa siis lähetystä ihan normaalisti ulkomailla ilman mitään ohjelmia. Lyhykäisesti selitettynä voit VPN:n avulla ”huijata” olinpaikaksesi vaikka Japanin vaikka olisit Suomessa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Voit katsoa siis lähetystä ihan normaalisti ulkomailla ilman mitään ohjelmia. Lyhykäisesti selitettynä voit VPN:n avulla ”huijata” olinpaikaksesi vaikka Japanin vaikka olisit Suomessa.

Jees, tarkoitin lähinnä käytännön toimenpiteitä. Vaatiiko se jonkun sovelluksen asennuksen puhelimeen?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Voit katsoa siis lähetystä ihan normaalisti ulkomailla ilman mitään ohjelmia. Lyhykäisesti selitettynä voit VPN:n avulla ”huijata” olinpaikaksesi vaikka Japanin vaikka olisit Suomessa.
Eikös tuo vaadi ensin jonkun VPN-kikkareen asentamista puhelimeen? Eikö ole ihan vain simppelimpää liittyä hotellin wifiin? Tai kai se 4G:nkin yli toimii EU-alueella?
 

Telia

Jäsen
Miten se nyt lopulta on matsien näkymisen kanssa ulkomailla @Telia ? Olen yhden HIFK:n pudotuspelin aikana Kööpenhaminassa,
enkä haluaisi missata matsia. Näkyykö?

Täällä ollaan puhuttu hotellien kaistakapasiteetista, mutta se ei nyt kiinnosta, minulle riittää että voin katsoa ihan suoraan kännykästä
aulabaarissa Carlsberg-tuopin lävitse.

Kokeilin marraskuussa vastaavaa Saksassa, ja tuli joku ilmoitus ettei "palvelu ole käytössä maassasi" tms. Faktaa tiskiin, kiitokset.

Toimii hienosti! Käytännössä kannattaa etukäteen varmistaa, että liittymällä on EU-dataa riittävästi olemassa ja kohteessa sitten puhelimen asetuksista dataroaming päälle, jotta netti toimii ulkomailla.

Telia TV -sovellus toimii siis hienosti Suomessa ja muualla EU:n alueella. Ei vaadi sinänsä VPN ohjelmia, vaikka sen käyttö on toki muutoin ihan hyvä idea. VPN:ää jos kiinnostaa testailla, niin nappaa Freedome 1kk kokeiluun.

Itse olen nyt jo useamman kuukauden käytellyt Telia TV -sovellusta täällä Espanjassa mobiilidatan ja paikallisen valokuidun kautta, eikä ole minkäänlaista ongelmaa. Hotellien wifit voi jossain maailmalla olla pullonkaulana.

Hyvää reissua! :)

Niko / Telia
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös