HIFK:n mediaketju

  • 1 446 479
  • 5 706

444

Jäsen
Siitä olen kuitenkin samaa mieltä, että osuuhan sellaiset Stögön tyyliset "monentenako me sitten oltais?" vittuilut vielä paremmin, kun vittuiluun oikeasti on varaa.
Juuri tätä ajoin takaa: pieni kuittailu silloin, kun siihen on varaa, on ihan paikallaan. Nyt jengi saa painaa duunia ihan tosissaan päästäkseen edes sääleihin, niin ei hirveästi pitäisi olla syytä paukutella henkseleitä.
Tuntuu siltä, että kirjoittajilla on nyt melkoinen määrä heliumia egoissaan.

Omalta kohdaltani olen todennut jo jonkun kymmenen vuotta sitten sen, että minun tehtäväni on kannattaa joukkuetta ostamalla kausikortti. Ts. se on hyväntekeväisyyttä sellaisen asian eteen, joka on minulle tärkeä ja antaa sisältöä elämääni monella tavalla. En ole koskaan ajatellut asiaa niin, että seuran pitäisi jollakin tavalla huomioida minun mielipiteeni, kun tekevät omaa työtään. En olisi arvostanut edes Roman Vopatin niskaanhengitystä omalla työpaikallani minun tehdessäni omaa työtäni. Tai no ehkä Rompon sentään, mutta ei muiden...

Tämä, jonne nyt kirjoitan on keskustelupalsta. Laadukas ja viihdyttävä toki, mutta ei muuta kuin huutavan ääni erämaassa.
Tämä on yksi tapa tarkastella asiaa, eikä se ole sen väärempi tai oikeampi kuin omani. Itse koen, että sen kausarin myötä minulla olisi oikeus myös vaatia (ei tarkoita oikeutta saada) seuralta enemmän, koska kuitenkin rahoitan sitä toimintaa. Mä en oleta, että juuri mun mielipiteeni kuullaan tai että sitä erityisesti arvostaen kiitellään, mutta itse en arvosta sitä, että se kuitataan yleistyksellä ”lukematta paskaa”. Tämä seura ei ole minulle mistään mitään velkaa, mutta toisaalta minäkään en ole sille. Suurseuraksi ei kasveta ja kehitytä öykkäroimällä, vaan molemminpuolisen arvostuksen kautta. En odota ilmaisia lounaita tai kansanäänestyksiä pelaajahankinnoista, vaan yksinkertaisesti ammattimaista otetta niin kaukalossa kuin sen ulkopuolellakin. Ei hampaat irvessä ja pipo kireällä, mutta samalla turhan dissauksen voi jättää väliin niin pitkään, kun otteet kaukalossa ovat luokkaa ”surkuhupaisa”.
Se on tää saatanan tunne joka vie. Silloin kun menee hyvin niin fiilis on mitä parhain. Ja kun menee huonosti vituttaa naapurin auraamaton pihakin.

Hyvä puoli tässä on se että sitä tunnetta kuitenkin löytyy, silloin tietää välittävänsä siitä kohteesta josta se johtuu.
Juuri näin. Hyvä tekemisen meininki ja menestys kaukalossa tarttuu hyvin myös yleisöön. Myös meihin negasiiven vinkujiin. Nykyiset otteet sen sijaan kääntävät asiakaskokemuksen rankasti pakkaselle. Ja silti ilman tunnetta tämä kaikki olisi aika turhaa.
 

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mitenkään pysty käsittämään että joku voi vetää herneet tosta pätkästä. Ihan läppäähän se oli ja alussa kerrottiin että "paska"studio tulossa. Ei tajunnan räjäyttävää viihdettä mutta ihan hauska silti.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
En mitenkään pysty käsittämään että joku voi vetää herneet tosta pätkästä. Ihan läppäähän se oli ja alussa kerrottiin että "paska"studio tulossa. Ei tajunnan räjäyttävää viihdettä mutta ihan hauska silti.

No eipä yllätä ketään, sinun viestihistoriaasi tarkastellen, että yhdyt tuollaiseen pohjoiskorealaiseen propagandaan. Jos ei naura tai pidä faneille vittuilua läppänä, on palkokasveja imppaava vääräfani.. Jos kerron etukäteen, että nyt on paskaa tulossa, saanko silloin oikeutuksen julkisesti naurunalaistaa ja vittuilla maksaville asiakkailleni?
 

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No eipä yllätä ketään, sinun viestihistoriaasi tarkastellen, että yhdyt tuollaiseen pohjoiskorealaiseen propagandaan. Jos ei naura tai pidä faneille vittuilua läppänä, on palkokasveja imppaava vääräfani.. Jos kerron etukäteen, että nyt on paskaa tulossa, saanko silloin oikeutuksen julkisesti naurunalaistaa ja vittuilla maksaville asiakkailleni?

Aika raivokas ja syyttelevä vastaus hyvinkin yleisluonteiseen ja kevyeen sävyyn kirjoitettuun viestiini. Hämmennyin niin tosta henkilökohtaisuudesta ja vihasta että antaa olla. Todettakoon kuitenkin että mun puolesta saat käsittää kaikki seuran tekemät ja/tai tekemättä jättättämät jutut faneille vittuiluna, ei se ole multa pois. Jaksamisia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
"Jatkoaika.comin keskustelupalstaa en ole lukenut, mutta olenpas kuitenkin."
Korjaan hieman:
”Jatkoaika.comin keskustelupalstaa en ole lukenut, ja toista kertaa en lue.”
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän tuossa IFK:n edustajan sähköpostivastauksessa oli vinhaa pointtia sentteriosaston suhteen. Tuo "meiltä puuttuu ykkössena" -mantra on jatkunut jatkumistaan vaikka joukkueen puutteiden on voinut jo kuukausien ajan havaita olevan ihan muualla. Tyrväinen-Santala on oikein mitat täyttävä mille tahansa liigajengille. Erityisesti kun samaan aikaan vieläkin keskeisempi kaksikko on ollut Engren-Ruusu.

Muuten toivoisin "konservatiivisempaa" menoa IFK:n somettajilta. Ei kahden wannabe-koomikon tarvitse vetää jotain omaa showtaan seuran nimissä.
 

Skearru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Röda
Jos Kölli olisi ollut huudeilla, niin eihän tällaista limboa koskaan olisi edes tapahtunut. Katsokaa vaikka tuonne Nordiksen kattoon !
 
Viimeksi muokattu:

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Jos joskus voitan lotossa niin 1. rahareikä on maksaa Radio Citylle niin paljon rahaa etten ikinä enää kuule näitä prkleen mainoksia. "OLETKO JÄRJESTÄMÄSSÄ LÄSSYN LÄSSYN DELICATESSEN.FI", "STADILAISTEN BILIKAT", "OIJOI NYT SE LIUKUU SUORAAN OJAAN SOITTAKAA SÖÖPERILLE", "MATSIN JÄLKEINEN VIIA DOLOROOSSA LAHITAKSI.FI". Lopuilla rahoilla vois kiertää vähän muallimmaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos joskus voitan lotossa niin 1. rahareikä on maksaa Radio Citylle niin paljon rahaa etten ikinä enää kuule näitä prkleen mainoksia.

Juuri mietin tätä minkälaiset sopparit näillä on, kun ei vaihdu ollenkaan. Kenties sitten koko kauden kestävät, mutta taatusti tekevät ensi kaudellekin, jos ei ole jo. Ei luulisi jonkun jättävän peliä kuuntelematta mainosten takia vaan tässä kohtaa se olisi jopa mahdollista.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Jos joskus voitan lotossa niin 1. rahareikä on maksaa Radio Citylle niin paljon rahaa etten ikinä enää kuule näitä prkleen mainoksia. "OLETKO JÄRJESTÄMÄSSÄ LÄSSYN LÄSSYN DELICATESSEN.FI", "STADILAISTEN BILIKAT", "OIJOI NYT SE LIUKUU SUORAAN OJAAN SOITTAKAA SÖÖPERILLE", "MATSIN JÄLKEINEN VIIA DOLOROOSSA LAHITAKSI.FI". Lopuilla rahoilla vois kiertää vähän muallimmaa.

Jos voitat lotossa, mee paikanpäälle kattoo matsii ni ei tarvi kuunnella radiosta mainoksia eikä sitä myötä kirjotella internetiin ku on niin paha mieli.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Jos voitat lotossa, mee paikanpäälle kattoo matsii ni ei tarvi kuunnella radiosta mainoksia eikä sitä myötä kirjotella internetiin ku on niin paha mieli.
Orjatyöni tekee matseissa käymisen mahdottomaksi. Sitäpaitsi tuolla ei ole montaa pelaajaa jonka näkemisestä maksaisi. Toista se oli vielä 10 vuotta sitten kun Liiga oli oikeasti maailman 2. kovin
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Orjatyöni tekee matseissa käymisen mahdottomaksi. Sitäpaitsi tuolla ei ole montaa pelaajaa jonka näkemisestä maksaisi. Toista se oli vielä 10 vuotta sitten kun Liiga oli oikeasti maailman 2. kovin

Minua alkoi nyt kiinnostaa, että ketkä ne pelaajat ovat, joiden näkemisestä sinä maksaisit? Entä mikä olisi tästä riemusta käypäinen hinta tämän vuoden joukkueen osalta? Olettaen tietysti, että orjatyö ei estäisi osallistumista.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Minua alkoi nyt kiinnostaa, että ketkä ne pelaajat ovat, joiden näkemisestä sinä maksaisit? Entä mikä olisi tästä riemusta käypäinen hinta tämän vuoden joukkueen osalta? Olettaen tietysti, että orjatyö ei estäisi osallistumista.
Mäkiaho, Nielikäinen, Caloun, Zidlicky, Rafalski, Halkidis , Kara**hti, Ruuttu, Brennan, Vopat, Murphy, Peltonen, Granlund, OJ. Listaa voisi jatkaa melko pitkälle. Sitäpaitsi Liiga kaipaa jokereita takaisin. Tän päivän matseista sen verran että lähden mielelläni ilmaislipuilla matsiin mutta en kyllä maksaisi niistä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mäkiaho, Nielikäinen, Caloun, Zidlicky, Rafalski, Halkidis , Kara**hti, Ruuttu, Brennan, Vopat, Murphy, Peltonen, Granlund, OJ. Listaa voisi jatkaa melko pitkälle. Sitäpaitsi Liiga kaipaa jokereita takaisin. Tän päivän matseista sen verran että lähden mielelläni ilmaislipuilla matsiin mutta en kyllä maksaisi niistä.
Jep. Munkaan mielestä fanitukseen ei sisälly mitään sisäsyntyistä ehdotonta vaatimusta siitä että paskasti tehdystä duunista pitäisi ehdoin tahdoin maksaa. Se että joku joukkue on itselle tärkeä ja sille toivoo kaikkea hyvää, sekä tykkäisi myös sitä mahdollisuuksien mukaan seurata, ei voi tosiaankaan sisältää vaatimusta rahoittaa sitä sillonkin kun tuote ei vastaa sitä, miksi sitä fanittaa. Eihän sitä ole silloin pakko rakastaa kun se lähinnä vituttaa, mutta ei se kai tarkoita ettiekö haluaisi asioiden muuttuvan. Jos se taas muuttuu liikaa toiseen suunntaam -siis siitä miksi sen alunalkaen tuli valinneeksi- niin voihan se olla että se rakkaus jää lopulta kokonaan.
Voidaankin siis sopia -kun sitä muutamakin nimimerkki varmasti haluaa- että se "oikea" ja selainen "hardcore" fani on vain se, joka maksaa aina. :-)
IFK on mulle rakas ja tärkeä, mutta ei nyt sentään niin tärkeä että jonkin velvoitteen tuntisin sen rahoittamiseen jos en mitään siltä saa vaatiakaan. Mitä kauemmaksi IFK häviää siitä miksi se on ollut minun joukkueeni, sitä kauemmas myös minä häviän. En koe mitään velvollisuutta siis tehdä sitä hyväntekväisyydestä. Ja jos hyväntekeväisyyteen rahat laitan, niin ihan varmasti kohde on jokin toinen kuin liigaseura. :-D
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Sillehän IFK ei voi mitään että muut liigat ovat nousseet meidän ohi ja ryöstökalastavat parhaat pelaajat. Suurin moka ja kotiotteluiden tunnelman tappaja on IFK:n omaa käsialaa; eli B2 Redsien eliminointi. B-päädyn punainen meri oli hienoa katseltavaa ja kuunneltavaa vanhoina hyvinä aikoina.
 

McLovin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vegas Golden Knights
Sillehän IFK ei voi mitään että muut liigat ovat nousseet meidän ohi ja ryöstökalastavat parhaat pelaajat. Suurin moka ja kotiotteluiden tunnelman tappaja on IFK:n omaa käsialaa; eli B2 Redsien eliminointi. B-päädyn punainen meri oli hienoa katseltavaa ja kuunneltavaa vanhoina hyvinä aikoina.

Eikös fanit halunneet saada fanikatsomon seisomakatsomoksi? IFK ei pystynyt silloin toteuttamaan tätä B-päädyssä, joten fanikatsomo siirrettiin D-päätyyn jotta fanit saivat haluamansa seisomakatsomon. Siitä sitten muistaakseni F1-katsomon kautta pikkuhiljaa alaspäin takaisin B-päätyä kohti.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Eikös fanit halunneet saada fanikatsomon seisomakatsomoksi? IFK ei pystynyt silloin toteuttamaan tätä B-päädyssä, joten fanikatsomo siirrettiin D-päätyyn jotta fanit saivat haluamansa seisomakatsomon. Siitä sitten muistaakseni F1-katsomon kautta pikkuhiljaa alaspäin takaisin B-päätyä kohti.
En muista? Fanikatsomo tosiaan muutettiin aluksi vastakkaiseen päätyyn joka oli fiasko.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan se tietysti vähän hankala yhtälö, jos vuosikymmenten saatossa on tullut suosikkipelaajia, joiden edesottamuksia ei ole enää mahdollista nähdä. Itselläni tässä fanituksessa on sellainen ongelma, että ensisijaisesti pidän urheilulajista nimeltä jääkiekko, toissijaisesti kannatan HIFK:ta ja kolmantena sitten kaipailen näitä takavuosien suosikkihahmoja, jotka kieltämättä ovatkin tarjonneet unohtumattomia elämyksiä. Kun tekee sekä mieli nähdä jääkiekkoa että HIFK:n liigajoukkuetta, niin eihän tässä oikein muutakaan vaihtoehtoa ole kuin käydä peleissä tai vähintään väijyä niitä töllöstä.

Minustakaan mitään varsinaista velvoitetta seuran tukemiseen ja peleissä käymiseen ei ole. Yhtä hyvinhän sitä voi käydä vaikka Kiekko-Vantaan peleissä, jos tekee mieli nähdä lätkää, mutta tuota ilman nielikäisiä ei vastaa lipun hintaa.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Ongelma on monisyinen. Samaan aikaan kun Liigan taso on laskenut, eli tänne ei saada tähtipelaajia joiden näkemisestä maksaisi, on hintataso vastaavasti kokoajan noussut. Aikoinaan IFK oli ihan oma juttunsa, täynnä tähtiä ja lätty lätisi jos oli aihetta. Me vs. muut. Nyt IFK on vajonnut samaan HMV-massaan kuin muutkin. IFK:sta on tullut "järkevä" eli ei mennä enää tunne edellä. Nordgreneja taklataan paskaksi ja kukaan ei reagoi mitenkään. Hanskat on liimattu käsiin ja kuittivihkoa ei ole enää olemassa. Koutseina on savolaisia irokeesimiehiä ja ennätyksellisen tylsiä joonastanskoja.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Suurin moka ja kotiotteluiden tunnelman tappaja on IFK:n omaa käsialaa; eli B2 Redsien eliminointi. B-päädyn punainen meri oli hienoa katseltavaa ja kuunneltavaa vanhoina hyvinä aikoina.

Enemmänkin minä näen tähän syynä sen, että meidän fanien keski-ikä on vuosi vuodelta noussut ja nyky nuorilla kun on niin paljon kaikkea muutakin vapaa-ajan mahdollisuuksia mitä ei silloin 90-luvulla ollut. Hyvänä esimerkkinä voi mainita fanimatkat. Joskus muinoin ei tullut kuuloonkaan että dösä perutaan vähäisen kiinnostuksen vuoksi. Nyt se on tällä kaudella tapahtunut kolme kertaa. Esim. viime lauantaina oli varattu 130:lle innokkaalle paikat Hämeenlinnaan. Yksi dösä sinne lähti. Toki ilahduttavan moni tuli omalla kyydillä.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Samaan aikaan kun Liigan taso on laskenut, eli tänne ei saada tähtipelaajia joiden näkemisestä maksaisi, on hintataso vastaavasti kokoajan noussut.

Olen usein miettinyt miten tämä tulee vaikuttamaan kun uusi halli valmistuu. Millainen on fiilis, mihin katsojaluvut asettuvat?

Pelottaa että Gardenista muodostuu samanlainen mausoleumi kuin Hartwallista on muodostunut alkukiiman jälkeen.

Lisääntyykö väki vaan sillä on hyvät raflat eikä tarvitse tuijottaa vaijereita? Tuskin.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen usein miettinyt miten tämä tulee vaikuttamaan kun uusi halli valmistuu. Millainen on fiilis, mihin katsojaluvut asettuvat?

Pelottaa että Gardenista muodostuu samanlainen mausoleumi kuin Hartwallista on muodostunut alkukiiman jälkeen.

Lisääntyykö väki vaan sillä on hyvät raflat eikä tarvitse tuijottaa vaijereita? Tuskin.

Jos HIFK hoitaa asian hyvin, niin sinne rakennetaan koko päädyn kokoinen seisomakatsomo kaiteilla halvoilla hinnoilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös