Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 663 456
  • 17 029

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Patrik Laine 0+1 @ Ottawa

Minusta Patelta ja kakkosketjulta ihan kohtalainen matsi. Jetsin ykkönen pyöri liikaa omissa ja oli ottavana osapuolena muutenkin. Katselin muutamaan kertaan tuon keskiympyrä-aloituksen mikä johti Ottawan viidenteen maaliin, siis sen missä Pate oli laitettu pakin paikalle. Miten voi hyökkäyskolmikko pelata tilanteen noin löysästi, jokainen valuu omiin selkä suorana ja seuraa katseella mitä tapahtuu. Jets ei ansainnut eikä saanut tuosta pelistä yhtään mitään. Piste.

Little kiitteli Patea hyvästå syötöstä mutta oli sitä mieltä että Paten pitää laukoa enemmän syöttelyn sijaan vaikka nyt ei uppoakaan. Meneehän se joskus sisään vaikka sitten tuurilla. Linkki vie Youtube-videopalveluun.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Aina on helpompi syyllistää muita kuin myöntää että Laineenkin pitää tehdä kentällä asioita oikein. Se on tietenkin se helpoin tie ja ei satu niin paljon sitten Patrik Laineen fanien sydämmeen. Totuushan on tietysti aivan toinen ja se taas sattuu todella kovasti sydämmeen. Tekosyitä voi aina keksiä, mutta se ei loppujen lopuksi johda yhtään mihinkään. Huvittavia nämä puheet Laineen siirtämisestä ykköseen. Miksi ihmeessä?
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aina on helpompi syyllistää muita kuin myöntää että Laineenkin pitää tehdä kentällä asioita oikein. Se on tietenkin se helpoin tie ja ei satu niin paljon sitten Patrik Laineen fanien sydämmeen. Totuushan on tietysti aivan toinen ja se taas sattuu todella kovasti sydämmeen. Tekosyitä voi aina keksiä, mutta se ei loppujen lopuksi johda yhtään mihinkään. Huvittavia nämä puheet Laineen siirtämisestä ykköseen. Miksi ihmeessä?

Plusmiinus-tilasto -5 ykkösketjun jampoilla pariin viimeiseen peliin. Laineella 0. Laineen voisi siirtää jämäköittämään ykkösketjun puolustuspeliä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Yritän. Miksei joukkueen pahinta alisuorittajaa nosteta voittavan joukkueen ykkösketjuun systeemeitä sekottamaan?

Kuten palstaveli @El Gordo tuossa ylempänä kirjoitti, Pate voitaisiin nostaa ykköseen tuomaan jämäkkyyttä puolustuspeliin. Leikki leikkinä niin onhan tuo Jetsin ykkönen ollut pari kolme edellistä peliä aivan ulapalla, jatkuvaa omassa päässä pyörimistä, heikkoja syöttöjä joista vastustaja kääntää vastahyökkäyksiä. Toimittaja kysyi pari päivää sitten Mauricelta voisiko Paten slumpista nousua avittaa laittamalla hänet pelaamaan Scheifin ja Wheelerin kanssa. PoMo oli sitä mieltä että se ei ole hyvä idea vaan Paten on itse nostettava itsensä kuopasta. Maurice tuumaili myös että tämä slumppi voi olla kasvattava kokemus tulevaisuutta ajatellen.

Jos Mauricea jostain pitää kritisoida niin Laineen siirtäminen kakkosyyveehen tuohon bumperin paikalle oli hölmö ratkaisu. Vaikka veto ei nyt hetkeen olekaan uponnut niin joukkueen parasta laukojaa pitää peluuttaa pointilla, oli sitten ykkös- tai kakkosyyveessä.
 

metsuri1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Aina on helpompi syyllistää muita kuin myöntää että Laineenkin pitää tehdä kentällä asioita oikein. Se on tietenkin se helpoin tie ja ei satu niin paljon sitten Patrik Laineen fanien sydämmeen. Totuushan on tietysti aivan toinen ja se taas sattuu todella kovasti sydämmeen. Tekosyitä voi aina keksiä, mutta se ei loppujen lopuksi johda yhtään mihinkään. Huvittavia nämä puheet Laineen siirtämisestä ykköseen. Miksi ihmeessä?

Siis nimenomaan tämänkaltaiset puheet, joita kuulee itseasiassa myös Puljun kohdalla: "No tuossa pelissä pelasi kyllä koko joukkue aika löysästi.", tai "Ykkönen pelasi kyllä tuon pelin aika surkeasti". Jos se Pate/Pulju pelaa heikosti niin siirretään sama koskemaan koko joukkuetta. Ei tunnu niin pahalta.
 

Liha

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ippenaattorilta jälleeen mestarillinen jaarittelu. Puhutaan paljon, mutta ei sanota yhtään mitään. Koko lätinän voisi tiivistää yhteen lauseeseen.

Itseasiassa oli erittäin hyvä postaus Ippenaattorilta. Toiset ovat katsoneet Winnipegin pelejä vähän tarkemmin viimeiseltä kolmelta kaudelta ja toiset katsovat joitain pelejä, highlightsit ja tilastot. Jälkimmäisillä voi joskus olla vähän vääristynyt käsitys siitä miten huono yhdistelmä Little ja Laine onkaan.

Little on ihan hyvä kolmossentteri, tosin ylipalkattu sellainen ja Littlen itsensäkin pelin kannalta olisi parempi ettei Laine ja Little pelaisi samassa ketjussa, koska näillä kahdella on varmaankin vähiten kemiaa keskenään koko joukkueesta. Tämä tiedettiin jo yli vuosi sitten ja on aivan naurettavaa että Laine on vieläkin Littlen kanssa samassa ketjussa. Tämä kieltämättä herättää pienen salaliittoteorian liittyen Laineen sopimukseen.

Kysymys kuuluu, miksi Lainetta pitää peluuttaa Littlen kanssa väkisin? Antakaa Laineelle vaikka Lowry sentteriksi. Vaikka Laineella onkin nyt ruma +/- tilasto tältä kaudelta niin en millään usko että Lowryn ketju alkaa vuotamaan pahemmin kun saamme motivoituneen Laineen. Laineella on tällä hetkellä motivaatio ja itseluottamus poissa enkä ihmettele yhtään jos Fortnite kiinnostaa tällä hetkellä enemmän.

Ja tämä pitää vielä mainita kun tuntuu että jokaisella sivulla täällä on sama kommentti: Kyllä olen samaa mieltä että voittavaa joukkuetta ei kannata vaihtaa. Olen myös samaa mieltä siitä että Kyle Connor on loistava pelaaja ja ansaitsee paikkansa ykkösketjussa. Tilanne on vain tällä hetkellä erittäin turhauttava Laineen kannalta. Laine on pelinappula siihen asti kun Laine tekee sopimuksen tai hänet treidataan. NHL on kylmää politiikkaa tai bisnestä. Olisi erittäin virkistävää nähdä iso treidi jossa Laine kaupattaisiin johonkin Floridaan. Olen myös samaa mieltä siitä että osasyyllinen on Pate itse kun peli ei kulje.
 
Viimeksi muokattu:

Ogilthorpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Kuinka monta ylivoimamaalia ja kuinka monta ykkössyöttöä Littleltä Laineelle? Muistaakseni Wheeler antoi ainakin puolet noista maalisyötöistä vaikka eivät viidellä viittä vastaan yhdessä pelaakkaan.
7 yv maalia. Tämäkin on helppo tarkastaa kuten kaikki muukin. Ei tartte mutuilla sillon.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
LÄMÄRI: Patrik Laine

Tämä pätkä on kuvattu viime kesänä mutta tuli ulos AlfaTV:lta muutama päivä sitten. Linkki vie Youtube-videopalveluun.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
@Töölön Tavares Juu, Kahunin ja DeBrincatin kanssa 2.ketjussa. Ipeltä tuli vaan pikkulapsus.

Tottakai ketjukaverit vaikuttavat tehopisteisiin ja peliesityksiin, mutta ei noin paljoa, mitä fanipojat antavat täällä ymmärtää. Ja vielä kun Laineella on ihan helvetin hyvät kaverit syöttelemässä esim. yv:llä lapaan, niin homma ei ole niistä kiinni. Uskon siis, että Pate palaa nopeasti 1.yv:lle. Parin pelin kokeilu on vaan Mauricella menossa.

Ja nykyisillä Paten esityksillä pitäisi siis päästä 1.ketjuun? Miksi? Miksi sotkea ainoat toimivat kentät sen takia, että haluton Pate surffaisi sitten siellä? En ymmärrä. Joukkue pärjää nyt ihan ok, vaikka aina parannettavaakin löytyy. Patelle lisävastuuta ja peliaikaa ei vaan ole nyt se oikea ratkaisu Jetseiltä. Ei ennen kuin Pate osoittaa olevan sen ansainnut.

Ja olen itse kova Paten fani, mutta tilanne on nyt valitettavasti tämä.
Lapsus on kuitenkin puhtaasti sinun. Minä kun olen itse asiassa aika monta Chicagon peliä juuri Stromen sinne siirtymisen jälkeen katsonut. Strome kun on itseäni kiinnostanut erittäin lahjakkaana nuorena pelaajana jo pitkään, joten alkoi Chicagon pelit heti kiinnostamaan hänen sinne siirryttyä.

Jos et usko, että on pelannut nimenomaan Kanen kanssa paljon, niin menepäs tarkistamaan vaikkapa Naturalstattrick.com :ista WOVY-tilastot Kanen, DeBricatin ja vaikkapa Kahunin kanssa. Toki pelit katsomalla tietäisit jo minun olleen oikeassa... (linkin kautta pääsee nuo suoraan katsomaan. Kelaa kuitenkin ihan sivun loppuun, jotta näet nuo WOVY-vertailut.)

http://www.naturalstattrick.com/lin...9337&p4=8480946&p5=0&v1=0&v2=0&v3=0&v4=0&v5=0
 

Aapee79

Jäsen
Lapsus on kuitenkin puhtaasti sinun. Minä kun olen itse asiassa aika monta Chicagon peliä juuri Stromen sinne siirtymisen jälkeen katsonut. Strome kun on itseäni kiinnostanut erittäin lahjakkaana nuorena pelaajana jo pitkään, joten alkoi Chicagon pelit heti kiinnostamaan hänen sinne siirryttyä.

Jos et usko, että on pelannut nimenomaan Kanen kanssa paljon, niin menepäs tarkistamaan vaikkapa Naturalstattrick.com :ista WOVY-tilastot Kanen, DeBricatin ja vaikkapa Kahunin kanssa. Toki pelit katsomalla tietäisit jo minun olleen oikeassa... (linkin kautta pääsee nuo suoraan katsomaan. Kelaa kuitenkin ihan sivun loppuun, jotta näet nuo WOVY-vertailut.)

http://www.naturalstattrick.com/lin...9337&p4=8480946&p5=0&v1=0&v2=0&v3=0&v4=0&v5=0

Juu, itse en pysty/osaa katsoa montaa peliä yhtä aikaa ja joka yö, kun pitää esim. töissä käydä. Strome on pelannut myös Kanen kanssa, mitä sitten? Se liittyy millä tavalla Laineeseen ja tähän ketjuun? Ja tottakai olet nähnyt Stromen taidot "jo pitkään" - pisteet siitä. Tällä hetkellä Strome vaan pelaa kakkosketjussa ja Kane ykkösessä. Sellaista se on, kun välillä ansaitsee pelata tähtien kanssa ja välillä tippuu alemmaksi ketjuhierarkiassa. Pate ei vielä ole ansainnut ykkösketjun aikaa kokonaisvaltaisen pelinsä takia. Ykkösylivoiman hän on ansainnut, kerta laukaus on maailman parhaita. Tämä on aika helppo juttu sisäistää.

Ps. Onko sulla muuten ignore-lista jotenkin rikki, kun minun piti olla siinä, kun psykoisiltä kyselin lapsenomaisesti "väärin" jotain? Vastaus yv, ei tähän ketjuun. Tämä on väärä paikka. Toivoisin myös, ettet lainaa minun viestejäni jatkossa.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Juu, itse en pysty/osaa katsoa montaa peliä yhtä aikaa ja joka yö, kun pitää esim. töissä käydä. Strome on pelannut myös Kanen kanssa, mitä sitten? Se liittyy millä tavalla Laineeseen ja tähän ketjuun? Ja tottakai olet nähnyt Stromen taidot "jo pitkään" - pisteet siitä. Tällä hetkellä Strome vaan pelaa kakkosketjussa ja Kane ykkösessä. Sellaista se on, kun välillä ansaitsee pelata tähtien kanssa ja välillä tippuu alemmaksi ketjuhierarkiassa. Pate ei vielä ole ansainnut ykkösketjun aikaa kokonaisvaltaisen pelinsä takia. Ykkösylivoiman hän on ansainnut, kerta laukaus on maailman parhaita. Tämä on aika helppo juttu sisäistää.

Ps. Onko sulla muuten ignore-lista jotenkin rikki, kun minun piti olla siinä, kun psykoisiltä kyselin lapsenomaisesti "väärin" jotain? Vastaus yv, ei tähän ketjuun. Tämä on väärä paikka. Toivoisin myös, ettet lainaa minun viestejäni jatkossa.
Peräti 125 minuuttia pelannut ilman Kanea Strome ja vastaavasti yli 300 minuuttia hänen kanssaan. Jos et ehdi katsoa pelejä tai selvittää edes väitteidesi oikeellisuutta, niin jätä hölmöt mutu-väitteet tekemättä, kiitos. Tai varaudu sitten olemaan taas väärässä internetissä.

Mitä tulee ignore-listaani, niin olen aina uskonut siihen, että ihmiset ansaitsevat yleensä uuden mahdollisuuden - kunnes eivät sitä enää ansaitse. Ja jos et halua minun lainaavan viestejäsi, niin jätä ensin hyvä mies kommentoimatta minun esiin tuomiani asioita. Toki lainaan sinun virheellisiä väitteitäsi, jos esität niitä esiin tuomissani asioissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Liha
Suosikkijoukkue
Pelicans, Sharks, Rafael Nadal, Die Mannschaft
Nostan käteni pystyyn virheeni merkiksi, ilmeisesti en ole tarpeeksi tarkkaan nähnyt Hawksin pelejä.

Muutoin viestini sanoma pitää edelleen kutinsa; Laineen pistemäärän kasvattamisen vuoksi ei ykkösketjua kannata tuhota. Pianhan tuo Little jopa saattaa pistepörssissä Laineen ohittaa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Kuinkahan monella näistä vielä lukee Jets suosikkijoukkueissaan saati sitten tunnustautuvat Jets-faniksi, jotka ovat sillä kannalla että kannattaa tuhota tuo ykkönen siirtämällä Laine sinne?
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Kuinkahan monella näistä vielä lukee Jets suosikkijoukkueissaan saati sitten tunnustautuvat Jets-faniksi, jotka ovat sillä kannalla että kannattaa tuhota tuo ykkönen siirtämällä Laine sinne?
Tai kuinka monella lukee Jets suosikkina tai ovat Jets-faneja pelkästään Laineen takia?
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Tai kuinka monella lukee Jets suosikkina tai ovat Jets-faneja pelkästään Laineen takia?

Aika harvalla on joukkueen X fanitus ylipäätään lähtenyt joukkueen kotipaikan tai vastaavien läheisten syiden vuoksi liikkeelle, joten metsään huutelet. Eikös oma nickisi ollut muinaishistoriassa GaDa a.k.a. Gaborik-Datsyuk ja nyt olet kuitenkin ilmeisesti Coloradon kelkassa? Pata, kattila, jne.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Liha

Ralph

Jäsen
Eikös oma nickisi ollut muinaishistoriassa GaDa a.k.a. Gaborik-Datsyuk ja nyt olet kuitenkin ilmeisesti Coloradon kelkassa? Pata, kattila, jne.
Nyt olen Avalanchen kelkassa? Itse olen siinä käsityksessä, että olen aina ollut .Toki sulla voi olla parempaa tietoa. Vaikka nimimerkki oliskin tullut kahdesta toisessa joukkueessa pelanneessa miellyttävästä pelaajasta, ei se tarkoita että Red Wingsiä tai Rangersia olisin koskaan kannustanut. Toki jaa tietosi, jos sulla on muuta tarjota. Jos ei, älä puhu paskaa.

Olen huomannut tästäkin ketjusta muutaman Jets-faniksi itseään kutsuvaa nimimerkkiä, joiden viestit aiheesta on kuitenkin aina Lainetta kehuvia ja muita pelaajia kritisoivia. Wheeler on surkea pelaaja, Little Liiga-tasoa ja Laine kuuluu ykköseen. Ihan sama, että oma "suosikkijoukkue" Jets on yksi NHL:n kärkijoukkueista näillä ketjuilla, ne pitää rikkoa kuitenkin, koska Laine ei pelaa ykkösessä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Tai kuinka monella lukee Jets suosikkina tai ovat Jets-faneja pelkästään Laineen takia?
Tätä hainkin takaa. Mua ei kyllä tossa tapauksessa kiinnostaisi rikkoa niin hyvin toimivaa koostumusta, vaikka siellä olisi oma suomalainen maitoparta myös jengissä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Olen huomannut tästäkin ketjusta muutaman Jets-faniksi itseään kutsuvaa nimimerkkiä, joiden viestit aiheesta on kuitenkin aina Lainetta kehuvia ja muita pelaajia kritisoivia. Wheeler on surkea pelaaja, Little Liiga-tasoa ja Laine kuuluu ykköseen. Ihan sama, että oma "suosikkijoukkue" Jets on yksi NHL:n kärkijoukkueista näillä ketjuilla, ne pitää rikkoa kuitenkin, koska Laine ei pelaa ykkösessä.

Ymmärrän hyvin, jos viime vuosina kiekkouniversumia laukauksellaan dominoinut nuorukainen kerää uusia faneja joukkueensa taakse.

Tätä hainkin takaa. Mua ei kyllä tossa tapauksessa kiinnostaisi rikkoa niin hyvin toimivaa koostumusta, vaikka siellä olisi oma suomalainen maitoparta myös jengissä.

Mutta ymmärrän vielä paremmin, jos yks läntisen konferenssin, ei vaan koko liigan, isoista ei ala sotkemaan isompia kuvioita yhden pelaajan tilastojen kaunistelemisen vuoksi. Joukkue voittaa, joukkue menestyy, joukkue taistelee seurahistorian ensimmäisestä Stanley Cupistaan. Harvat seurat ja seuran fanit pääsee nauttimaan tällaisesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös