Miksi tulla TuTon matseihin?

  • 3 927
  • 3

Jarte

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo Hockey,VG-62,Liverpool, Inter Tku
Olen vankkumaton TuTon kannattaja. Vaikka jo vuosia matseista poissaolleena hinku peleihin katsomaan paikanpäälle on olemassa. Miksi tulla ? Minä muistelen Forren taituruutta, Bastun taisteluasennetta ja Kilkin tarvittaessa kovuutta. Vieläkö tämän päivän TuTossa on vastaavia hahmoja jotka antavat peliin sitä tunnetta ja syvyyttä jota minä kaipaan riippumatta sarjataulukkosijoituksesta ? Kannattaako siis herättää vanhan harrastus taas henkiin ja palata katsomoon ?
 

tosiasia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Olen vankkumaton TuTon kannattaja. Vaikka jo vuosia matseista poissaolleena hinku peleihin katsomaan paikanpäälle on olemassa. Miksi tulla ? Minä muistelen Forren taituruutta, Bastun taisteluasennetta ja Kilkin tarvittaessa kovuutta. Vieläkö tämän päivän TuTossa on vastaavia hahmoja jotka antavat peliin sitä tunnetta ja syvyyttä jota minä kaipaan riippumatta sarjataulukkosijoituksesta ? Kannattaako siis herättää vanhan harrastus taas henkiin ja palata katsomoon ?

Jokaisella on vähän ne omat syynsä ja suosikkipelaajansakin. Eli ei tähän taida löytyä mitään yleispätevää vastausta. Peli on myös muuttunut vuosien varrella, eikä Mestiskään ole samanlainen kuin 10 vuotta sitten. Enää ei oikeastaam ole näitä Marre-Forre-Bastu tapaisia ikonisia ketjuja (tuolla ketjulla varmaan +1000 ottelua TuTo paidassa). Eräänlainen "viimeinen mohikaani" oli Aki Keinänen, joka lopetti viime kauden finaaleissa. Monet legendaariset pelaajat pyörivät kuitenkin vieläkin aika ajoin taustalla.

Itse arvostan menneitä suorituksia suuresti, mutta yritän silti kääntää katseeni tulevaan. Nuorissa on tulevaisuus ja jos TuTo heidän kanssaan onnistuu, niin myös TuTolla on tulevaisuus. Näin ainakin itse näkisin. Monia tulevaisuuden tähtiä on TuTon peleissä viime vuosina saanut nähdä ja koko Mestiksestä on entistä selvemmin tullut ponnahduslauta pelaajille eteenpäin. Tämän todellisuuden kun hyväksyy, niin pystyy iloitsemaan paljon lyhemmistäkin TuTo urista, mitä Marre, Forre, Bastu ja Keni tekivät. Mielenkiintoisia ja värikkäitä pelaajia joukkueessa on tällä hetkelläkin, vaikka sarjasijoitus ei ihan kärjessä olekkaan.

Kiekon seuraaminen livenä on myös todella hienoa. Kupittaan hallissa pääsee hyvin lähelle kaukaloa ja tuntuma katsomosta peliin on mielestäni hyvä. Parasta pelissä olemisessa on kuitenkin se, että kun keskittyy hyvin kannattamansa joukkueen peliin, niin ainakin itse unohdan muut asiat hyvin. Peli siis tarjoaa mukavan breikin arkiseen aherrukseen, vaikka aina ei voittoa tulisikaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mitä tekee Vanha Len tässä ketjussa? No, oltiin puolison kanssa tänään Kupittaalla katsomassa voittavaa, turkulaista lätkää, ehe. No joo, otteluisäntä tarjosi kaikki härpäkkeet vimosen päälle, kun olen tällä hetkellä duunissa Mikaelin seurakunnassa. Pomo kävi tiputtamassa kiekon. Toverit luultavasti saivat uuden fanin puolisostani. Sen verran oli fiiliksissä kun miehinen hien tuoksu puhalsi kentältä pöytäpaikoille. Mut olipa kiva katsoa tuota matsia. Neiti innostui sen verran paljon, että tulee varmaan tällä kaudella käytyä vielä paikan päällä. Ja mulle kyllä sopii kun en ole niin ehdoton asioiden suhteen. Tepsi on mun jengi mutta kunnioitan myös puolison halua käydä lätkämatseissa. Kuitenkin turkulainen jengi ja mä rakastan Turkua.
 

Oadie

Jäsen
Mitä tekee Vanha Len tässä ketjussa? No, oltiin puolison kanssa tänään Kupittaalla katsomassa voittavaa, turkulaista lätkää, ehe. No joo, otteluisäntä tarjosi kaikki härpäkkeet vimosen päälle, kun olen tällä hetkellä duunissa Mikaelin seurakunnassa. Pomo kävi tiputtamassa kiekon. Toverit luultavasti saivat uuden fanin puolisostani. Sen verran oli fiiliksissä kun miehinen hien tuoksu puhalsi kentältä pöytäpaikoille. Mut olipa kiva katsoa tuota matsia. Neiti innostui sen verran paljon, että tulee varmaan tällä kaudella käytyä vielä paikan päällä. Ja mulle kyllä sopii kun en ole niin ehdoton asioiden suhteen. Tepsi on mun jengi mutta kunnioitan myös puolison halua käydä lätkämatseissa. Kuitenkin turkulainen jengi ja mä rakastan Turkua.
Luulenpa että arvon puolisosi ei ollut ainoa jolle tämän päivän peli herätti vastaavia tuntemuksia. Vielä kun puitteet ovat Mestikseen huippuluokkaa tarjoiluineen päivineen niin mikäs siinä nautiskellessa. Itse peli oli parasta markkinointia TUTO:lle tänään. Ensimmäisessä erässä joukkue oli aivan kusessa mutta siitä selvittyään hoiti homman hienosti. Vielä kun ottelussa nähtiin sangen erikoisia maalejakin 4 kappaletta ja tietysti tunnetta käsirysyjen kera niin tuli kyllä itsekin viihdyttyä hienosti katsomossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös