Pelipaidat 2018–2019

  • 106 150
  • 352

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Lainasin viestiäsi vastatessani ketjuun, koska olit maininnut paidoista.

Jos olisin halunnut kertoa sen sinulle, olisin lähettänyt sen sinulle yksityisviestinä. Ymmärrätkö eron?

En tietenkään ymmärrä. Ketjuun voi vastata myös lainaamatta, jos ei ole lainattuun/tulle mitään sen ihmeempää, turhaa hälyttelyä. Meinaat, ettei ollut tarkoitus eritoten minun nähdä tuo vastaus..? En tainnut olla ainut joka maininnut pelsun paidoista? Mutta, taisin olla ainut joka mainitsi samaan yhteyteen miten vie 100-0 Kärppien paitaa, ja 1+1=3 sinulla kun näyttää tuo Kärpät olevan suosikkina niin.. ettei nyt vaan olisi sitten siitä kuitenkin kyse.. pahoittelen jos meni tunteisiin moite suosikkisi paidoista. En pidä myöskään homejuustosta.

Makuasioita nääs.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Muistaako ihmiset tapauksia, joissa joukkueen värejä on muutettu sponsorin mukaan? Ilves pelasi joskus violetilla paidalla Säästöpankin ollessa sponsori. Jokereiden kypärät oli joskus hopeisia Hackmannin(?) takia?

Kärpät aloitti tämän uuden liigataipaleensa 00-01 pääsponsori Nesteen väreissä. Jos en väärin muista niin tämä sininen oli vieraspaidan väri.

kärpät 00-01 - Google-haku
 

bunghole

Jäsen
En tietenkään ymmärrä. Ketjuun voi vastata myös lainaamatta, jos ei ole lainattuun/tulle mitään sen ihmeempää, turhaa hälyttelyä. Meinaat, ettei ollut tarkoitus eritoten minun nähdä tuo vastaus..? En tainnut olla ainut joka maininnut pelsun paidoista? Mutta, taisin olla ainut joka mainitsi samaan yhteyteen miten vie 100-0 Kärppien paitaa, ja 1+1=3 sinulla kun näyttää tuo Kärpät olevan suosikkina niin.. ettei nyt vaan olisi sitten siitä kuitenkin kyse.. pahoittelen jos meni tunteisiin moite suosikkisi paidoista. En pidä myöskään homejuustosta.

Makuasioita nääs.

Hah, hieno olkiukko. Taisi olla tuo 1+1 ihan sinun pään sisällä.

Luuletko että pidän Kärppien tai jonkun muun tilkkutäkkiä kauniina? Ei, en pidä. Kärppien retropaita hiljattain oli kyllä hieno.

Pointti oli se, että ei tainnut lahelaisetkaan pitää paitaansa kauniina. Ei katsojat eikä pelaajat. Ja tässä tapauksessa mielestäni jopa Kärppien tilkkutäkki näytti paremmalta kuin Pelsujen oksennus ja siitä olen kyllä kanssasi eri mieltä.
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, NHL, 49's ja Lorna Shore
tässä tapauksessa mielestäni jopa Kärppien tilkkutäkki näytti paremmalta kuin Pelsujen oksennus ja siitä olen kyllä kanssasi eri mieltä.
Vaikka tuo ruma olikin, niin ei se nyt vielä Kärppien paitaa voita. Kärppien paita paranisi huomattavasti jos se ne mainokset saataisiin about samoilla väreillä kun itse paita. Nyt sieltä löytyy kaikki maailman värit ja yleensä pitänyt pohjallekin lyödä joku tyyliin punainen laatikko.
 

bunghole

Jäsen
Vaikka tuo ruma olikin, niin ei se nyt vielä Kärppien paitaa voita. Kärppien paita paranisi huomattavasti jos se ne mainokset saataisiin about samoilla väreillä kun itse paita. Nyt sieltä löytyy kaikki maailman värit ja yleensä pitänyt pohjallekin lyödä joku tyyliin punainen laatikko.

Tuosta Kärppien paidasta samaa mieltä. Olisi mahdollista tehdä vaikka samaan tyyliin Tepsin kanssa, vaikka mustavalkoinen aika tylsän näköinen onkin. Toki jos mainoksen on tarkoitus näkyä ja joku siitä maksaa siitä syystä enemmän, niin sitten sille ei kai mahda mitään. Esimerkiksi Citymarketin mainosta ei varmaankaan tulla ikinä laittamaan paitaan mustana. Kärppien paidassa on muutakin pielessä, koska myös logolle ja sen koolle ja sijoittelulle voisi tehdä jotain.

Nämä asiat on kai ketjussa ja palstalla keskusteltu jo muutamaan kertaan, joten siitä lienee turha jauhaa enempää ja voidaan keskittyä enemmän noihin erikoispaitoihin.

Itse tykkään Pelsujen normaaleista väreistä, mutta tämä eilinen paita oli todella ruma.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Olisiko tummansininen kuosi tullut kuvioihin kaudella 2000-2001 ja musta 2005-2006? Oranssi saapui tosiaan juhlakaudelle 2009-2010 ja samalla taisi myös ritari jäädä ainakin kotipaitojen osalta historiaan.

Tavallaan hieman ikävä HPK:n mestaruuskauden paitoja ja kylkien v-kuviota. Olisi hieno nähdä vielä joskus nuo paidat jossakin juhlapelissä jäällä.
Tummansininen tuli kaudelle 2001-02.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Hah, hieno olkiukko. Taisi olla tuo 1+1 ihan sinun pään sisällä.

Luuletko että pidän Kärppien tai jonkun muun tilkkutäkkiä kauniina? Ei, en pidä. Kärppien retropaita hiljattain oli kyllä hieno.

Pointti oli se, että ei tainnut lahelaisetkaan pitää paitaansa kauniina. Ei katsojat eikä pelaajat. Ja tässä tapauksessa mielestäni jopa Kärppien tilkkutäkki näytti paremmalta kuin Pelsujen oksennus ja siitä olen kyllä kanssasi eri mieltä.

Boldit minun. Ensimmäiseen, sillä ei ole mitään väliä.

Toiseen, silläkään ei ole mitään väliä kun sanoin vain oman mielipiteeni. Minun pointti oli se, että tuon olisi voinut laittaa ketjuun ihan vaan pelkästään, eikä suunnattuna minulle lainauksella.

Kolmanteen, vain vahvistaa oletuksen, eli kävi luonnon päälle kun joku kehtasikin moittia Suuren ja mahtavan paitaa. Että se siitä olkiukosta, sinulla oli ihan selvä tarve päästä sanomaan tuo minulle "vastaan", siksi lainasit.

Tämä tästä minun osalta.

Mitä Kärppien paitaan, minulle se tilkkutäkkisyys ei edes ole pahin, vaan väriyhdistelmä ihan peruspaidassa jo tekee sen, jotenkin ei vain miellytä yhtään, jotenkin paskaisen näköinen. Tilkkutäkkisyys ja värimainokset vaan korostaa rumuutta.

Toki minulle se ja sama minkänäköset rätit kenelläkin ei jaksa välittää saati haittaa, mutta kerran niistä nyt ulkonäöllisesti täällä puhutaan niin tullutpahan vain sanottua sit omakin mielipide.
 

bunghole

Jäsen
Kolmanteen, vain vahvistaa oletuksen, eli kävi luonnon päälle kun joku kehtasikin moittia Suuren ja mahtavan paitaa. Että se siitä olkiukosta, sinulla oli ihan selvä tarve päästä sanomaan tuo minulle "vastaan", siksi lainasit.

Saat tehdä ihan mitä oletuksia haluat, mutta en maininnut lainauksessani Kärppiä sanallakaan.

Ja kuten sanoin, niin Kärppien paita ei ole nykyisellään minustakaan hieno, joten pieleen meni olkiukkoilu ja oletukset.
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Noista sponsoripaidoista tuli mieleen, että onkohan Pelicansilla joku salainen sopimus Kempin ja Rovion kanssa? Meinaan vaan kun tuo logo näyttää hieman vihaiselta hitsaushanskalta. Mikäli näin on, niin komea kusetus markkinointiosastolta kun tuon logon saa vain oudolla mielikuvituksella yhdistettyä kyseisiin firmoihin.
 

444

Jäsen
Ei liity ketjuun varsinaisesti mutta sitä odotellessa kun TPS vaihtaa logonsa tuohon vanhaan ja Kerho vaihtaisi logonsa ritariksi.... Nykyiset ei ole kummoisia..
Ennen kaikkea toivon IFK:n ryssäntähtilogon paluuta sekä sitä, että nykäskyläläiset vaihtavat joukkueensa nimen JyP HT no smoking teamiksi. Perinteet, ysäri, jne.
 

frodo

Jäsen
Ei liity ketjuun varsinaisesti mutta sitä odotellessa kun TPS vaihtaa logonsa tuohon vanhaan ja Kerho vaihtaisi logonsa ritariksi.... Nykyiset ei ole kummoisia..

TPS-logo on kyllä ruma, mutta perinteiden vuoksi siihen ei taideta koskea. Samoin Ilveksen turpaansa saanut kissaeläimen naama. Aivan järkyttävä. Näyttää lähemmin tarkasteltaessa alakoulu ikäisen piirtämältä. Ilveksellä on historiassa myös ihan oikean logon näköisiäkin, joita voisi käyttää. HPK-logo on taas mielestäni erittäin tyylikäs. Ritarin kypärä taas näytti, siltä että joku on 90-luvulla keksinyt että, oikeesti, tietsikallakin voi piirtää.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Sama ajatus ollut HPK:n ritarista. Se oli kyllä järkyttävä ja nykyinen huomattavasti tyylikkäämpi.

Mitä pelipaitoihin tulee, niin Pelicansin nykyisen kuosin voisi vaihtaa helposti vihreään. Nykyinen on kyllä kiiltävänä jotenkin niin järkyttävän värinen.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ennen kaikkea toivon IFK:n ryssäntähtilogon paluuta sekä sitä, että nykäskyläläiset vaihtavat joukkueensa nimen JyP HT no smoking teamiksi. Perinteet, ysäri, jne.

Ai, sen oli tarkoitus olla ryssäntähtilogo? Ja minä kun luulin mallin tulleen Ameriikan Etelävaltioista. Toisaalta kyseisellä lipulla on nykyisessä maailmanpolitiikassa paljon yhteistä Neuvostoliiton lipun kanssa, mikä tekisi HIFK:n tähtilipusta retron sijaan ajankohtaisen.
 

444

Jäsen
Ai, sen oli tarkoitus olla ryssäntähtilogo? Ja minä kun luulin mallin tulleen Ameriikan Etelävaltioista. Toisaalta kyseisellä lipulla on nykyisessä maailmanpolitiikassa paljon yhteistä Neuvostoliiton lipun kanssa, mikä tekisi HIFK:n tähtilipusta retron sijaan ajankohtaisen.
En mä tiedä, mikä sen funktio oli, mutta kyllä se tohon punaiseen paitaan istui kuin punakoneeseen konsanaan. Mutta oli se neukkutähti tai etelävaltiotähti, niin yhtä juntti ja ruma se silti oli. Aivan hirveä.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei liity ketjuun varsinaisesti mutta sitä odotellessa kun TPS vaihtaa logonsa tuohon vanhaan ja Kerho vaihtaisi logonsa ritariksi.... Nykyiset ei ole kummoisia..
Ja nyt liittyy vielä vähemmän:

Mitä kävi sille TPS:n taannoiselle äänestykselle, jossa valittiin seuralle uutta logoa? Kai se kaikessa hiljaisuudessa unohdettiin kaiken sen positiivisen palautteen jälkeen?
 

444

Jäsen
Sama ajatus ollut HPK:n ritarista. Se oli kyllä järkyttävä ja nykyinen huomattavasti tyylikkäämpi.

Mitä pelipaitoihin tulee, niin Pelicansin nykyisen kuosin voisi vaihtaa helposti vihreään. Nykyinen on kyllä kiiltävänä jotenkin niin järkyttävän värinen.
Pelicansin paidathan ovat mun mielestäni oikeinkin tyylikkäät, mutta se silkkipyjamameininki ei oikein aukea. Miksi niiden pitää kiiltää? Ei sentään glitteriä ole keksitty laittaa.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Pelicansin paidathan ovat mun mielestäni oikeinkin tyylikkäät, mutta se silkkipyjamameininki ei oikein aukea. Miksi niiden pitää kiiltää? Ei sentään glitteriä ole keksitty laittaa.

Joo sama ajatus. Paita itsessään muilta osin hyvä, kiilto aivan järkyttävä.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Ja nyt liittyy vielä vähemmän:

Mitä kävi sille TPS:n taannoiselle äänestykselle, jossa valittiin seuralle uutta logoa? Kai se kaikessa hiljaisuudessa unohdettiin kaiken sen positiivisen palautteen jälkeen?

Sen äänestyksen ideana oli valita kolmesta eri vaihtoehdosta logo, joita tultiin painamaan virallisiin fanituotteisiin. Äänestyksen voittaja löydettiin (en jaksa puhelimella nyt ettiä ja linkkaamaan) ja sitä huppareihin, t-paitoihin yms. painettiinkin.

Eli "päälogoa" ei missään vaiheessa oltukaan vaihtamassa.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Ja nyt liittyy vielä vähemmän:

Mitä kävi sille TPS:n taannoiselle äänestykselle, jossa valittiin seuralle uutta logoa? Kai se kaikessa hiljaisuudessa unohdettiin kaiken sen positiivisen palautteen jälkeen?

Kävi niin, että hiljaisuudessa niistä yksi valittiin voittajaksi ja sillä logolla tehtiin kaulahuivi ja huppari ja olisiko ollut lippiskin ja niitä myytiin kauden tai kahden ajan TPS shopissa.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
TPS pelasi 80- ja 90-luvun taitteessa sponsorinsa Pohjolan sinivalkoisissa väreissä.

Pohjolan sininen oli viimeistä kautta 1993-94. Tuolloinkin taisi mustissa vieraspaidoissa alaosa olla keltainen Golden Capin mainoksella (joka seuraavalla kaudella oli myös valkoisissa kotipaidoissa mustalla pohjalla). ping @Finlandi_36

Ai, sen oli tarkoitus olla ryssäntähtilogo? Ja minä kun luulin mallin tulleen Ameriikan Etelävaltioista.

Itse muistelisin, että tuo 1994-95 tähtilogo olisi aikoinaan yhdistetty ensisijaisesti Pietarin(?) ZSKA:han.

Mitä pelipaitoihin tulee, niin Pelicansin nykyisen kuosin voisi vaihtaa helposti vihreään. Nykyinen on kyllä kiiltävänä jotenkin niin järkyttävän värinen.

Turkoosi tuo kyllä niin mieleen 90-luvun järkyttävän ruman värimaailman. Muistamme vieläkin Jokereiden rumat pelipaidat 1990-luvun alussa, jotka laitettiin vielä kertaheitolla rumemmiksi mielenvikaisella väriyhdistelmällä vihreä-violetti. Muistan että nuo paidat äänestettiin jo tuolloin SM-liigan rumimmiksi.

Pelsut vois retroilla Reippaan Oranssimustaan halfnhalfpaitaan. Varmaan hirvein vakiokuosi lätkäpaidassa ikinä

Eivät eroa paljoakaan KooKoon nykypaidoista.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös