Parhaat luettavat englanninkieliset viestimet NHL:n ja sen joukkueiden seuraamiseen

  • 18 180
  • 76

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Ajattelin laittaa tällaisen (todennäköisen tynkäketjun) alulle, koska en löytänyt vastaavaa NHL-ketjusta tai yleisestä jääkiekkokeskustelusta. Jos joku vastaava ketju on olemassa, niin @Moderaattorit yhdistäkööt olemassa olevaan.

Kipinä tämän ketjun aloittamiseen syntyi Sebastian Ahon ketjussa käydystä keskustelusta. Siellä esille tuli

- The Athletic, verrattain uusi tulokas urheiluviestimien joukossa. The Athletic toimii vain online-mediana, eli sen lukemiseen tarvitaan internet-yhteys. Valittavana on monta urheilulajia Pohjois-Amerikassa, mukaan lukien jääkiekko ja NHL. The Athletic on viime vuosina haalinut laadukkaita journalisteja riveihinsä lukemattomista paikallislehdistä. Heidän operaatioperiaatteensa on se, että toimintaa kustannetaan pelkästään lukijoiden jäsenmaksuilla, eikä mainoksilla. Tämä periaate tietenkin vetoaa useimpiin lukijoihin. Tarkoituksena on myös maksaa kirjoittajille reilu korvaus heidän kovasta työstään, mikä on tietenkin jalo periaate. Mutta jotenkin tämä New York Timesin artikkeli The Athleticin perustajien "motosta" sai minut tuntemaan vastenmielisyyttä ko. viestintä kohtaan: "We will wait every local paper out and let them continuously bleed until we are the last ones standing...we will suck them dry of their best talent at every moment. We will make business extremely difficult for them.” Eli puhdistamme paikallislehtien urheilutoimitukset tyhjiin heidän parhaista kirjoittajistaan ja teemme heidän liiketoimintansa mahdollisimman hankalaksi. Kivoja jamppoja, sanoisin. No tähän The Athleticin tilaajat voivat laittaa oman vastineensa ja ylistää, miksi se on niin kivaa, ettei paikallislehdistä saa kohta enää lukea urheilu-uutisia tai ainakaan mitään pidempää kommentointia ollenkaan.

- The Hockey News tai THN, vanha tekijä jääkiekon alalla. Perustettu jo 1947 tuottamaan laatukirjoittelua jääkiekosta, erityisesti NHL:stä. Olen ollut tilaajana noin 15 vuotta, ja luin THN:n lehtiä jo 1990-luvun jälkipuoliskolla. Lehdellä on luonnollisesti myös omat verkkosivunsa. Painetussa lehdessä on viime aikoina ollut joka numerossa oma teemansa, mistä en henkilökohtaisesti juurikaan pidä. On tulevaisuuden lupaukset -numeroa, on maalivahtinumeroa, ja vaikka mitä. Jokaisesta joukkueesta on yleensä pieni osasto, jossa kerrotaan lehden teemaan liittyvistä asioista, esim. paras tulevaisuuden lupaus joukkueessa. Lehdessä käsitellään jonkin verran myös kansainvälistä jääkiekkoa, alempia ammattisarjoja Pohjois-Amerikassa, juniorikiekkoa ja naisten jääkiekkoa. Vaikka luen THN:n aina kannesta kanteen, en voi verrata sitä The Athleticiin, koska en ole jälkimmäistä lukenut enkä ole sen jäsen. Enkä ole THN:n verkkosivujakaan kauheasti seurannut. Arvelisin, että The Athleticilla on laajempaa ja ehkä laadukkaampaakin tarjontaa annettavanaan, erityisesti eri joukkueiden kohdalla, koska THN:n editorit eivät ole minkään joukkueen asiantuntijoita, vaan pyrkivät kattamaan kaikki joukkueet enemmän tai vähemmän tasaisesti.

Muita yleisesti NHL:stä julkaistavia paperille painettavia englanninkielisiä "lehtiä" en tiedä, olen yrittänyt niitä löytää tuloksetta.

Haluaisin tähän ketjuun koota vielä parhaita englanninkielisiä online-julkaisuja, joista voi seurata joukkueiden otteita The Athleticin lisäksi. Kukin voi laittaa oman suosikkijoukkueensa parhaita medioita tähän ketjuun.

Aloitan Vegas Golden Knightsilla, jota seuraan lähinnä seuraavista online-viestimistä @Salming:in erinomaisten Jatkoajan keskustelupalstan Vegas-ketjun viestien lisäksi:

- David Schoen (Vegas Review Journalin kirjoittaja) twitter feed

- Verkkosivujulkaisu Sin Bin:in twitter feed

- Knights on Ice (SB Nationin verkkojulkaisu)

- Las Vegas Review Journalin Golden Knights sivut

- The Sin Bin -verkkojulkaisu
 
Viimeksi muokattu:

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Menee OT:ksi, pahoittelut. The Athletic joo, näyttäisi olevan kaksi kertaa kalliimpi kuin THN. Lisäksi, onko sitä mahdollista saada printattuna versiona? Tykkään lukea THN:n printtiversion, joka tulee snail mailista, kannesta kanteen. Silmät rasittuu liikaa tietokonetta tuijottaessa. Ja The Athleticissa on kai kaikennäköistä muuta kuraa, jotain baseballia jne., josta kai joutuu maksamaan myös, vaikkei kiinnostakaan?

Lainaan tuolta Aho -ketjusta tänne kun on relevantimpi. The Athleticista on aina välillä -50% tai -60% kampanjaa. Itsellä oli edellisjouluna ostettu vuositilaus -50% ja auto-renew tietysti pois päältä. Kun aika loppui ja kirjautui sivulle kävi katselemassa hintoja tilaamatta niin kappas vaan sieltähän se -60% vuodeksi banneri "vain sinulle" ilmestyi. Listahinnat on listahintoja...

The Athletic on hieno tulokas ja todella hienosti täyttänyt sitä tyhjiötä joka on jäänyt ESPN ja kumppaneiden siirtyessä enemmän nopeisiin lyhyisiin juttuihin, automaattisesti pyörivien videoiden ihmemaahan ym paskuuteen. Todella paljon hyviä kirjoittajia, suotta mietit maksatko turhaan myös siitä mitä et seuraa. Et maksa, vaan maksat laajasta kattauksesta laatujournalismia josta voi "etusivua" itse muokata kiinnostuksensa mukaan (lajit, suosikkiseurat). Jos vähänkin seuraa enemmän kuin yhden kaupungin joukkueiden asioita niin tulisi kalliimmaksi jos vastaavaa journalismia ostaisi useammasta paikasta.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
The Athletic on kiistaton ykkönen ja tuntuu laajentuvan sekä kehittyvän jatkuvasti. Muita medioita en edes enää lue pois lukien Jatkoaika, TSN, Twitter sekä HFBoardsin keskustelupalsta.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Mielenkiintoinen ketju, koska itsekin tykkään lueskella hyvin kirjoitettuja juttuja paljon ennemmin kuin katsella jotain väsynyttä videota tai kuunnella lässytystä podcastista. Katoavaa kansanperinnettä, siis. Hankala löytää mitään takuuvarmaa laatua varsinkaan ilman mainoshelvettiä ja clickbait-mukaviihdepläjäyksiä, mutta tähän on tultu. Sportingnewsiä seurailen aktiivisesti, siellä on monesta lajista varsin päteviä juttuja kohtuu yksinkertaisesti mutta loogisesti.

Tuohon The Athleticin "mottoon", mihin @Amerikanihme viittasi avausviestissä, voisi todeta vain että what else is new? Kaikki isot mediatalot toimivat tuolla periaatteella ja hyvähän se vain on jos paikallistason journoille maksetaan tuolla oikeata rahaa. Rajallisesti noita pestejä The Athleticissa on tarjolla, joten kyllä niitä kirjoittajia - laadukkaitakin - paikallismedioihinkin riittää vuorenvarmasti, jossei itse medioilla ole intressinä panna urheiluosuutta jäihin.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Parasta nauttia The Athleticista kun vielä voi. Kohtahan alkaa varmaan laatu tippua ja hinnat nousta. Näin käy poikkeuksetta kaikille bisneksille käsittääkseni. Tai se on ainakin ollut minun kokemukseni tässä elämässä. Raha määrää ja muut vikisee. Yleensähän laadulla houkutellaan ne asiakkaat koukkuun, ja sitten alkaa laadun tippuminen ja ruuvin kiristäminen kohoavien kustannusten myötä, eikö se näin toimi?

Lukeeko tai tilaako joku muu palstalainen THN:ää lisäkseni? Siis sitä paperiversiota (kovin on sitäkin kiillotettu vuosien mittaan, 1990-luvulla se oli enemmänkin vielä sanomalehtipaperista tehty). Kirjoitetaanko Vegasin Golden Knightseista laadukkaita juttuja The Athleticissa? Ehkä pitää ottaa kokeiluun, kunhan saan uuden sähköpostitilin avattua, jonne saa lukemattomana mennä sitten ne kaikki miljoonat spämmipostit jotka uuteen liittymisestä seuraavat. Mutta mieluummin siis lukisin paperilta, etteivät silmät rasitu liikaa tästä koneen screenin paisteesta (näkö on kyllä jo työn myötä mennyt tietokonehommissa muutenkin huonoksi).
 

Tiiviste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes, Isles, Flyers, Ässät
The Athletic on myös itsellä vuoden tilauksella. Täysin siitä syystä että oma suosikkini, Down Goes Brown siirtyi kyseiseen palveluun. Niin pitkään on mies minua viihdyttänyt vuosien saatossa joten mielelläni siitä vähän maksankin. Ja sopivasti hänen liittymisen yhteydessä sai -30% alennuksen päälle. Ja onhan sieltä sitten löytynyt ties mitä luettavaa muiden kirjoittajien joukossa, ja omien suosikkijoukkueiden asioihin liittyvää tekstiä.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Otsikko ei tällä hetkellä vastaa kyllä yhtään sisältöään, oliko tämä tarkoitus naamioida ”mutku THN”-tyyppiseksi vänkäämiseksi?

Itse luen pääsääntöisesti The Athleticia sekä kasaa erilaisia tunnettuja Twitter-feedejä. Hyvin pärjää.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Pientä vinkkiä The Athleticin tilaamiseen.

Pitkään sitä olen kierrellyt ja kaarrellut ja kun sitten tajusin olevan viikon trialin auki niin otin kopin. Viikko läheni loppuaan niin sanouduin irti ja laitoin syyksi "liian kallis". Seuraavaksi sähköpostiin putkahtikin sitten kuuluisa "kerran elämässä"-tarjous että nyt vain sulle ja tämän päivän -50% vuositilaus. Pakkohan se nyt sitten oli ottaa, mutta hauska tapa rahastella ensin puolta kalliimmalla niiltä joilla on varaa/haluja koko summa maksaa :)
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Viikko läheni loppuaan niin sanouduin irti ja laitoin syyksi "liian kallis". Seuraavaksi sähköpostiin putkahtikin sitten kuuluisa "kerran elämässä"-tarjous että nyt vain sulle ja tämän päivän -50% vuositilaus. Pakkohan se nyt sitten oli ottaa, mutta hauska tapa rahastella ensin puolta kalliimmalla niiltä joilla on varaa/haluja koko summa maksaa :)

Mun on ihan pakko tassa vaiheessa kysya ihan fundamentaalinen kysymys: mista lahtien 4 taalaa kuussa on ollut "liian kallis" ja "rahastelua" kaikenkattavasta pohjoisamerikkalaisen urheilujournalismin lahteesta?

Paljonko sinun mielestasi olisi sopiva kuukausihinta vastaavasta palvelusta?
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun on ihan pakko tassa vaiheessa kysya ihan fundamentaalinen kysymys: mista lahtien 4 taalaa kuussa on ollut "liian kallis" ja "rahastelua" kaikenkattavasta pohjoisamerikkalaisen urheilujournalismin lahteesta?

Paljonko sinun mielestasi olisi sopiva kuukausihinta vastaavasta palvelusta?
Ei minuakaan vituta ostaa hyvä lounas kympillä, mutta jos muut saavat sen jotenkin hämärästi vitosella, niin kyllähän se hieman harmittaisi.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Mun on ihan pakko tassa vaiheessa kysya ihan fundamentaalinen kysymys: mista lahtien 4 taalaa kuussa on ollut "liian kallis" ja "rahastelua" kaikenkattavasta pohjoisamerikkalaisen urheilujournalismin lahteesta?

Paljonko sinun mielestasi olisi sopiva kuukausihinta vastaavasta palvelusta?

No ei ole kyllä hinnan kiroissa tuo julkaisu. Tässä valossa @Amerikanihmeen ennustus hinnan noususta toteutunee vuoden-parin sisällä melko varmasti. Varsinkin jos tuon vielä saa kysymällä puoleen hintaan, niin voisi tilata, vaikka ei lukisikaan. On sen verran halpaa!
 
Viimeksi muokattu:

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Henk. koht. siitä lähtien kun palstaveljien suosituksesta ostin Atheleticin tilauksen, en ole muuta mediaa juurikaan lukenut. Ajoittain toki twitteriä, HFboardsia (sikäli mikäli mediaksi voidaan edes laskea) sekä The Player's Tribunea käyn säännöllisesti katsomassa.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Mun on ihan pakko tassa vaiheessa kysya ihan fundamentaalinen kysymys: mista lahtien 4 taalaa kuussa on ollut "liian kallis" ja "rahastelua" kaikenkattavasta pohjoisamerikkalaisen urheilujournalismin lahteesta?

Paljonko sinun mielestasi olisi sopiva kuukausihinta vastaavasta palvelusta?

Kuten tossa ylempänä palstatoveri kirjaili niin lähinnä rahastuksen piikkiin menee ajatus että ensin myydään kympin palvelua ja jos ei nyt juuri ole haluja investoida niin saman palvelun toki saa puoleenkin hintaan.

Hyviä ja laadukkaita artikkeleita kattavasti ja hinta ei sinänsä todellakaan ole paha. Täyshintaisena ja etenkään puolella. Henk koht tasolla mulla vaan viidelle kympille just ois muutakin käyttöä, mutta 27 euroa oli jo niin hyvä tarjous ettei enää keksinyt tekosyitä olla tilaamatta.

Mikäs sulla huonosti ku noin kiivastuit?
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Mikäs sulla huonosti ku noin kiivastuit?

En kiivastunut, vaan ihmettelin, miten 4 taalaa kuussa vuositilauksesta voi olla liian kallis kattavasta ja hyvin toimitetusta urheilumediasta. (4 taalaa kuussa näyttäisi olevan tarjoushinta suoraan veppisivultaan vuositilaajille, tarjousten tarjouksista mulla ei ole hajuakaan. Euroissahan tuo tekee n. 35 euroa vuosi.)
 

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
Sorruin itse The Athleticiin vuoden alussa ja tarina meni melko samalla tavalla kuin käyttäjällä @TylerDG eli hetken selailtuani sähköpostiin tuli -50% alennustarjous vuodeksi. 2,50 dollarin kuukausihinnalla kelpaa lukea seuraavat 12 kuukautta.

Kirjoitetaanko Vegasin Golden Knightseista laadukkaita juttuja The Athleticissa? Ehkä pitää ottaa kokeiluun, kunhan saan uuden sähköpostitilin avattua, jonne saa lukemattomana mennä sitten ne kaikki miljoonat spämmipostit jotka uuteen liittymisestä seuraavat.
Jesse Grainger kirjoittelee Vegasista The Athleticiin. Ihan kaikkia hänen syksyn aikana kirjoittamiaan tekstejä en ole vielä lukenut, mutta kyllähän nuo tekstit ovat tarjonneet minullekin paljon uutta sisäpiiritietoa, jota ei pelkästään pelejä katsomalla näe. Esimerkiksi Paciorettyn uusimman lapsen syntymän käynnistyttyä pelaajat kiirehtivät vieraspelistä lentokoneeseen, jotta Pacioretty ehtisi ajoissa sairaalaan näkemään synnytyksen ja tuosta oli sitten kirjoitettu juttu. Lisäksi Grainger oli käynyt marras-joulukuussa tapaamassa AHL:ssä pelaavia lupauksia ja noiden muutaman artikkelin takia lopulta maksoin kiltisti vuosimaksun, koska minua oli jo kuukauden verran houkuttanut lukea ne jutut maksumuurin takaa.

Muutaman viikon perusteella ei voi kuin suositella tosiaan The Athleticia, koska laji- ja joukkuekirjo on niin laaja. Viimeksi aamulla luin pitkän artikkelin Markkasesta, jossa käytiin läpi hänen alkukauttaan NBA:ssa ja seassa oli neljä videoklippiä, joissa selitettiin eroja edellisen ja nykyisen valmentajan pelityylien vaikutuksesta Markkasen pistetehtailuun.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
En kiivastunut, vaan ihmettelin, miten 4 taalaa kuussa vuositilauksesta voi olla liian kallis kattavasta ja hyvin toimitetusta urheilumediasta. (4 taalaa kuussa näyttäisi olevan tarjoushinta suoraan veppisivultaan vuositilaajille, tarjousten tarjouksista mulla ei ole hajuakaan. Euroissahan tuo tekee n. 35 euroa vuosi.)

Edelleenkään en kommentoinut palvelun hintaa. Vain sen hinnan puolittamista.

Mun kurssikäännin ehdottaa hinnaksi 43 euroa, mikä on oikeen mukavan pieni summa vuositilaukseksi. Näin tammialejen ja joulun jälkeen voi joillain olla kuitenkin tiettyjä valintoja tehtävä että ihan kaikkea kivaa ei parane ostaa vaikka halvalla saiskin. Siksi tässä lähin vinkkailee muillekin että sama palvelu siis puoleenhintaan saatavilla myös. Sori.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
What it is like playing hockey in the shadow of Auschwitz

Jos nyt haluan jonkun jutun jakaa Athleticista tänne niin tämä on erinomainen esimerkki siitä, mitä siellä voi parhaimmillaan olla. Syvälle menevä juttu siitä kuinka elämä voittaa. Samalla pääsee lukemaan hieman jääkiekosta Puolassa.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Edelleenkään en kommentoinut palvelun hintaa. Vain sen hinnan puolittamista.

No nythän mun hitaat aivoni lopultakin ymmärsivät, mitä yritit kertoilla.

Onhan tuo normaalihintakin tosiaan edullinen, ja jos koejakson jälkeen joku jättäytyy hinnan vuoksi pois, niin kannattaa asiakas yrittää kuitenkin pitää hinnalla millä hyvänsä. Vuositilauksen saaminen (lue: asiakaskunta ei pienene) edes pienemmällä hinnalla on tyhjää parempi.

Luulisi tälle korotuspaineita kyllä tulevan; tosin jos tilaajavolyymi kasvaa tarpeeksi suureksi, niin se on sitten eri juttu, jota minua paremmin mediabisnestä tuntevat ihmiset osaavat varmaan avata paremmin.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Otsikko ei tällä hetkellä vastaa kyllä yhtään sisältöään, oliko tämä tarkoitus naamioida ”mutku THN”-tyyppiseksi vänkäämiseksi?
Sisältö on minun nähdäkseni tällä hetkellä se, että The Athletic rulaa ja muuta ei sitten oikeastaan olekaan lukemisen arvoista. Vähän yllättävä sisältö minun mielestäni, mutta jännää oppia ikä kaikki tämäkin. Tarkoitukseni oli kysellä, onko muita luettavia hyvätasoisia englanninkielisiä viestimiä kuin The Hockey News, ja toistaiseksi ainakaan printattuja ei ole muita ilmaantunut. En osaa ottaa kantaa THN vs. The Athletic väittelyyn artikkeleiden tasosta, koska en ole jälkimmäistä päässyt lukemaan. Onko joku muu tällä palstalla esim. THN:n paperiversion tilaaja? Lukenut sitä parikymmentä vuotta numeroita kannesta kanteen? Jos, niin olisi mielenkiintoista kuulla heidän mielipiteitään ko. julkaisusta, ja ovatko he löytäneet mitään muuta hyvätasoista englanninkielistä kiekkojulkaisua (varsinkin NHL:stä).

Ja toinen asia, mitä ajattelin, että tässä ketjussa voitaisiin tuoda esille on englanninkieliset linkit eri joukkueiden seuraamiseen (omat suosikkinne!). Eivät kai nämä mitään salaisuuksia ole, ja jotkut voisivat ilahtua uusien linkkien löytämisesta oman suosikkijoukkueensa seuraamiseen, tai jonkun kakkossuosikkijoukkueen seuraamiseen. Tähän voisi niitä laittaa niin kuin yhteen paikkaan, ettei niitä ole levällään ympäri muita ketjuja. Mutta ehkä huono idea. Toistaiseksi en ole nähnyt kuin omat linkkini Vegasin seuraamiseen.
 

Backhander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itse luen Athleticia, mutta epäilyttää kyllä kuinka julkaisun käy. Hinnan nousu lienee luvassa.

Nopeasti laskettuna, Athleticilla on ilmeisesti yli 100,000 tilaajaa, jos kaikki maksaisivat täyden hinnan tekisi se noin 5 miljoonan liikevaihdon.

Siellä lienee myös 150 kirjoittajaa, en tosin tiedä mitä tuollainen toimittaja tienaa, jos lasketaan vaikka 50,000$ kun matkakulujakin tulee ja Athletic kuulemma maksaa 20% enemmän kuin muut julkaisut. Palkkakuluja pelkästään toimittajille tulee päälle 7 miljoonaa, lisäksi muut toiminnan kulut jotka ovat isot kun on noin paljon työntekijöitä. Lisäksi osa toimittajista saa Wall Street Journalin mukaan kuusinumeroista palkkaa. Toiminnan kulut ovat varmuudella lähempänä 20 miljoonaa.

Hankala saada ajatustasolla tuota toimivaksi yhtälöksi. Varsinkin kun sijoittajat ovat pumpanneet kymmeniä miljoonia yhtiöön, jotka on kaiken järjen mukaan tarkoitus saada takaisin.

En tiedä sitten saako Athletic muualta liikevaihtoa kuin tilauksista ja mainoksista. Ja kuinka paljon tilaajia on oikeasti mahdollista saada. Voidaan kuitenkin todeta että mainokset ovat tulossa varmuudella.

Mitäpä sillä toisaalta on minulle väliä, en itse sijoittaisi rahojani tuohon kun en usko että voi toimia. Mutta aion nauttia niin kauan kuin hinta pysyy ~50€/vuosi.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tulisi isona yllätyksenä, mikäli Athletic kauppaa dataa tilaajistaan eteenpäin. Käyttäjäthän itse määrittävät kiinnostuksen kohteensa sivustolla, niin mitään kovin monimutkaista profilointia ei tarvitse tehdä. Ei välttämättä mitään tajunnanräjäyttävää dataa, mutta varmasti löytyy ostajia.
 

wolly

Jäsen
Esimerkiksi Netflix, Spotify, Twitter (listaan voidaan lisätä vaikka mitä muita palveluja) tekevät ihan järkyttävää rahallista tappiota koko ajan. Athleticia en tuohon listaan lisää, mutta ylläolevan viestin spekulaation perusteella uskallan olettaa myös Athleticin liikevaihdon olevan selkeästi miinuksella. Jokin tässä maailmassa näyttää olevan arvokkaampaa kuin raha. Kaikki nuo palvelut ovat jollain tapaa liitettävissä tiedonkeruuseen.

Aika normaalilta bisneskuviolta vaikuttaa. Houkutellaan asiakkaita, vaikka puoleen hintaan, kunhan asiakkaita saadaan. Ilmainen kuukausi ei yleensä ole ilmainen kun katsotaan isoa kuvaa. Sen jälkeen kun asiakkaita saadaan tarpeeksi ja sana leviää niin voidaankin alkaa tiputtamaan laatua. Muutos tapahtuu pikku hiljaa ja sitä ei huomaa reaaliajassa. Yhtäkkiä vaan havahtuu että eihän täällä ole oikein mitään järkevää. Sama fiilis kun nykyään Netflixiä selatessa. Monesti tilausta ei myöskään katkaista, vaan sen annetaan rullata vaikkei palvelua enää paljoa käyttäisikään. Eihän se ole kun kympin kuussa logiikalla.

Itse en Athleticia tilaa, mutta tänne linkitettyjen juttujen perusteella on todella laadukas julkaisu. Olen harkinnut tilausta, vaikka tämä palsta riittää minulle enemmän kuin hyvin. Mutta nuo Athleticin jutut vaikuttaa erittäin hyviltä. Jos seuraisin vain yhtä joukkuetta niin luultavasti tilaisin, mutta tällaisena yleisenä NHL seuraajana en kuitenkaan jaksaisi kaikkea lukea.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Hieman tekohengitystä tälle nopeasti kuolevalle ketjulle. Yritin löytää vertailuja The Hockey Newsin ja The Athleticin välillä. Ei paljon löytynyt, tässä vähäiset. Hyvä pointti tuo, että THN:n printtiosaston kirjoitukset ovat viikkoja vanhoja silloin kun se lehti ilmestyy. Mutta jaksan niitä siltikin lukea. Useimmat kai eivät jaksaisi.

- reddit.com:in ketju

- HFBoards:in The Athletic -ketju

- tervaa ja höyheniä The Hockey Newsille HFBoardsilla

OK, jälkimmäiset kaksi linkkiä eivät vertaile noita kahta, mutta antavat mielenkiintoisia ajatuksia vähemmän arvostetun HFBoardsin käyttäjäkunnalta. Jos joku löytää noita kahta vertailevia weppisivuja, niin postatkaahan tänne. Ja kiitokset kaikille kyselyyn osallistuneille.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
Onko muita Vegasin seuraamisessa auttavia linkkejä @Salming?
Hmm, voisin linkata suosikkipodcastini niistä, jotka käsittelevät Vegas Golden Knightsia: Rink Rats

Rink Rats -podcastissa sinunkin esiin nostamasi The Athleticin J. Granger on juontaja R. Wallisin (myös Vegas Golden Knights Insider Shown'n juontaja) vieraana. Tuo kaksikko on sellainen, jota on mukava kuunnella ja jonka mielipiteet voi useimmiten allekirjoittaa. Reilun tunnin pituisia jaksoja ilmestyy epätasaisen säännöllisesti, mutta noin 2-3 kuukaudessa kuitenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös