Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 219 616
  • 13 556
Haluatko moderaattoriksi?

* Tarvitsetko hyvän syyn kuluttaa aikaasi Jatkoajan keskustelupalstalla vielä nykyistäkin enemmän?
* Haluatko viilata pilkkua tai nipottaa yhdyssanavirheistä?
* Reputitko sinäkin oikeustieteellisen pääsykokeissa?
* Tykkäätkö kurista ja järjestyksestä?

Jos vastauksesi johonkin näistä kysymyksistä on ”kyllä”, niin mikset liittyisi joukkoomme hilpeään?

Haemme lisää moderaattoreita valvomaan Suomen suosituimpiin kuuluvan keskustelupalstan viestejä, opastamaan käyttäjiä ja pitämään muutoinkin yllä palstan hyvää tasoa.

Edellytämme moderaattoreilta yhteistyökykyisyyttä, täysikäisyyttä ja ainakin jonkin asteista täyspäisyyttä. Moderaattorin ei tarvitse päivystää palstalla kellon ympäri, mutta odotamme kaikilta tiettyä aktiivisuutta.

Jatkoajan keskustelupalsta toimii vapaaehtoisvoimin. Moderaattoreille ei makseta palkkaa tai korvauksia, mutta he saavat liittyä Jatkoaika Ry:n jäseniksi ja pääsevät osallistumaan yhdistyksen jäsenilleen järjestämiin tapahtumiin.

Lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi 31.1.2019 mennessä joko yksityisviestinä Moderaattoreille tai sähköpostitse osoitteeseen moderaattorit(at)jatkoaika.com. Mainitse hakemuksen yhteydessä keskustelupalstalla käyttämäsi nimimerkki, mitä palstan osioita seuraat aktiivisimmin sekä miksi haluaisit tai sopisit moderaattoriksi.

Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä sopivimpiin ehdokkaisiin seulottuamme kaikki hakemukset läpi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Vaikuttaako moderaattoriksi pääsemisessä se, jos kertoo julkisesti lähettäneensä hakemuksen? Tai jos pääsee moderaattoriksi, onko kiellettyä kertoa olevansa moderaattori?
Tai onko sääntöjen vastaista kertoa olevansa moderaattori, vaikkei ole? Jos esim tulee liikaa pillua, niin tuon kertominen varmaan auttaisi.
 
Vaikuttaako moderaattoriksi pääsemisessä se, jos kertoo julkisesti lähettäneensä hakemuksen?

Ei vaikuta.

Tai jos pääsee moderaattoriksi, onko kiellettyä kertoa olevansa moderaattori?

Ei ole.

Tai onko sääntöjen vastaista kertoa olevansa moderaattori, vaikkei ole?

On kiellettyä esiintyä moderaattorina. Jo ihan siitä syystä, että tällöin voisi yrittää huijata jotain toista käyttäjää. Tässä yhteydessä voisikin muistuttaa, että moderaattorit ottavat yhteyttä käyttäjiin vain Moderaattorit-nimimerkillä tai sähköpostiosoitteesta moderaattorit@jatkoaika.com. Emme myöskään koskaan kysy pankkitunnuksianne tai pyydä lähettämään alastonkuvia.

Jos esim tulee liikaa pillua, niin tuon kertominen varmaan auttaisi.

Ei ole ollut tarvetta kokeilla.

T: Modet
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Kun sinne polliisikouluunkaan ei pääse, jos on aiempia rötöstuomioita alla, niin onko mahdollista päästä moderaattoriksi, jos on saanut JA:ssa pelikielloin tai pari?
T: haukipuuro-viestillä kuukausi huilia...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minusta tärkeämpi kysymys on, että tietääkö moderaattorit, että keitä ne muut moderaattorit on?
 
Kun sinne polliisikouluunkaan ei pääse, jos on aiempia rötöstuomioita alla, niin onko mahdollista päästä moderaattoriksi, jos on saanut JA:ssa pelikielloin tai pari?
T: haukipuuro-viestillä kuukausi huilia...
Arvostamme lyhyttä rikehistoriaa, mutta rikosrekisterin ei tarvitse olla puhdas. Emme myöskään suorita kuulotarkastusta, tarkista koulutusta tai vaadi B-luokan ajokorttia.
 
Pitääkö olla ei värisokea, reservin aliupseeri ja vähintään 175 cm pitkä. Kysyy ei niin pätkä.

Värisokeus voisi olla puolueettomuuden suhteen hyvä valtti... Mutta ihan vakavasti puhuen: tehtävään ei ole mitään muita tiettyjä yksiselitteisiä kriteerejä kuin ilmoituksessa mainitut yhteistyökykyisyys, täysikäisyys ja -päisyys.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Arvostamme lyhyttä rikehistoriaa
Voiko siis päästä modeksi jos on ihan puhdas rikehistoria? Kaverin puolesta kyselen.

Kyllähän Amerikassa konkurssin tehnyttä, mutta sittemmin pärjännyttä, arvostetaan jopa enemmän kuin niitä toisenlaisia. Kokemuksia hei.

PS. Nytpä muistinkin, että tänään on päivälleen 4 vuotta siitä kun vapauduin edellisestä bannistani. Niin se aika rientää.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
ei ole mitään muita tiettyjä yksiselitteisiä kriteerejä kuin ilmoituksessa mainitut yhteistyökykyisyys, täysikäisyys ja -päisyys.
Täyttääkö jokainen nykyinen nykyinen mode nuo kriteerit? Entä onko jollekin modelle jouduttu antamaan kenkää, kun on huomattu, ettei hän täytä täyspäisyyden kriteeriä?
 
Modeksi voi päästä puhtaalla rikehistorialla.

Aktiivimallin ehtoja tämä homma tuskin täyttää.

Nykyiset modetiimin jäsenet ovat aivan vapaaehtoisesti suostuneet tähän hommaan, joten täyspäisyys lienee vähän siinä ja siinä.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Olen ihan varma, että ilmoituspalkissa luki haluatko miljonääriksi... Pieni pettymys, kun haluttiin vain modeja, se ei taida tehdä minusta miljonääriä...
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Muuten kyllä mutta rikehistoria on sitä tasoa ettei varmaan kannata hakea. Pitkässä pelikiellossa olevien nimimerkkien tukihenkilöksi voisin kyllä ryhtyä vrt. kris ja muut vastaavat lafkat.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Hymyilyttää jo nyt ajatus siitä, millainen lista odottamassa kevään playoffien aikaan noista erinäisistä loukkaantumis-, trollaus ja muista vastaavista viesteistä porukalle. Itse tullen ainakin samaan, mikäli Ilves niitä tosipelejä pelaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt täytyy nostaa hattua Moderaattoreiden suuntaan.

Sain eilen ilmoituksen sieltä suunnalta että nyt on tärähtänyt rikepiste ja kyseessä olisi kolmas sellainen vuoden sisään ja tästä johtuen palstasofta löi automaattisesti viikon pelikiellon päälle. Perustelut oli aiheelliset ja siitä ei valitettavaa ollut, kuten ei pari viikkoa sitten aiemminkaan tulleesta rikepisteestä ollut.

Sen sijaan hämmästelin sitä kun tämän mainittiin olevan kolmas rikepiste, vaikka minulle on tullut ilmoitus ainoastaan kahdesta rikepisteestä viimeisen 12kk aikana. Yksi piste oli tullut vuonna 2014, mutta se oli jo vanhentunut. Kysäisin moderaattoreilta tästä ja ihmettelin että miten on mahdollista tämmöinen että on tullut rikepiste ilman että siitä on minulle ilmoitettu. Toukokuussa minulle tuli noottia otteluseurannan kieliasusta, mutta tuolloin ei annettu mainintaa rikepisteestä. Kuitenkin silloin oli minun tietämättäni rikepiste tärähtänyt, mutta tässä oli siis moderaattoreiden moka ja minulle ei tuota ilmoitettu.

Tämän seurauksena tuo toukokuussa otettu rikepiste otettiin pois koska siitä ei tietoa ole kulkeutunut ja annettu pelikielto siis peruttiin. Perusteluissa pelikiellon suhteen ei olisi ollut mitään valitettavaa jos se olisi tullut, mutta periaatteesta en sen vuoksi tuota hyväksynyt kun minulle ei oltu ilmoitettu siitä että tällä hetkellä ollaan liipaisimella. Yhteydenottoni jälkeen sain asiallisen vastauksen ja siellä nostettiin käsi ylös virheen merkiksi.

Tämä ainakin omalta osaltani vakuutti minua siitä että modetiimistä osataan myöntää myös omat kämmit ja tästä siis ehdottomasti kiitokset @Moderaattorit -tiimin suuntaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen sijaan hämmästelin sitä kun tämän mainittiin olevan kolmas rikepiste, vaikka minulle on tullut ilmoitus ainoastaan kahdesta rikepisteestä viimeisen 12kk aikana.
Ja kannattaa olla tyytyväinen siitä että kuulut siihen porukkaan, joka selviää virheistään rikepisteillä. Itse olen selvästikin joutunut siihen sakkiin, jolle kirjoituskielto isketään päälle suoraan ilman mitään varoitteluita. Eipä ole vaikea arvata, että kirjoitteluani on moderaattori tai pari ottanut turhan henkilökohtaisesti...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ja kannattaa olla tyytyväinen siitä että kuulut siihen porukkaan, joka selviää virheistään rikepisteillä. Itse olen selvästikin joutunut siihen sakkiin, jolle kirjoituskielto isketään päälle suoraan ilman mitään varoitteluita. Eipä ole vaikea arvata, että kirjoitteluani on moderaattori tai pari ottanut turhan henkilökohtaisesti...
On minullekin tullut muutaman kerran pelikielto ihan suoraan ilman varoituksia. Rikepisteitä sitten pienemmistä rötöksistä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja kannattaa olla tyytyväinen siitä että kuulut siihen porukkaan, joka selviää virheistään rikepisteillä. Itse olen selvästikin joutunut siihen sakkiin, jolle kirjoituskielto isketään päälle suoraan ilman mitään varoitteluita. Eipä ole vaikea arvata, että kirjoitteluani on moderaattori tai pari ottanut turhan henkilökohtaisesti...

Tarpeeksi kun kaahaa ylinopeutta saa kortin hyllylle. Hiljaisemmalla tahdilla selviää varoituksilla. Turha siinä tutkaa on syytellä.

Nim. Kerran kiellossa kun kaasu hirtti kiinni.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarpeeksi kun kaahaa ylinopeutta saa kortin hyllylle. Hiljaisemmalla tahdilla selviää varoituksilla. Turha siinä tutkaa on syytellä.

Nim. Kerran kiellossa kun kaasu hirtti kiinni.
No on näissä selvästi eroja kuitenkin... Viimeisessä pelikiellossakin keskustelukumppani veti aivan samaa vauhtia samanlaista tekstiä kuin minäkin, vain minut tuomittiin.
 

Nick Neim

Jäsen
No on näissä selvästi eroja kuitenkin... Viimeisessä pelikiellossakin keskustelukumppani veti aivan samaa vauhtia samanlaista tekstiä kuin minäkin, vain minut tuomittiin.
Jos viimeisin pelikieltosi tuli siitä lainauksen sisällön muuttelusta, niin kyllä siitä minutkin ihan yhtälailla tuomittiin laakista, ilman minkäänlaista rikepistettä. Oikeastaan ihan kuten kuuluikin, koska kyseessä oli sen verran räikeä ja tahallinen sääntörikkomus. Joten tämä ylläoleva on siinä valossa täysin puhdasta valehtelemista.

Jos taas tapanasi on istua vähän väliä pelikiellossa ja tässä välissä on ollut jokin muukin rangaistus, niin siitä en välttämättä osaa niin tarkkaan sanoa. Voihan se olla. Tosin jos tälläisellä reippaan kuukauden otannalla ehtii nappaamaan jo parikin eri pelikieltoa, niin ehkä sille on sitten syynsä, miksi pelkästään sinut tuomittiin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos viimeisin pelikieltosi tuli siitä lainauksen sisällön muuttelusta, niin kyllä siitä minutkin ihan yhtälailla tuomittiin laakista, ilman minkäänlaista rikepistettä. Oikeastaan ihan kuten kuuluikin, koska kyseessä oli sen verran räikeä ja tahallinen sääntörikkomus. Joten tämä ylläoleva on siinä valossa täysin puhdasta valehtelemista.

Jos taas tapanasi on istua vähän väliä pelikiellossa ja tässä välissä on ollut jokin muukin rangaistus, niin siitä en välttämättä osaa niin tarkkaan sanoa. Voihan se olla. Tosin jos tälläisellä reippaan kuukauden otannalla ehtii nappaamaan jo parikin eri pelikieltoa, niin ehkä sille on sitten syynsä, miksi pelkästään sinut tuomittiin.
En ole kirjoittanut siitä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Joku aika sitten sinulla oli myös jossain ketjussa hyvinkin kirjoittelijamaista tahallista väärin ymmärtämistä, joka vaikutti hyvinkin provoamiselta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei mullekaan mitään rikepisteitä oo koskaan tullut, suoraan on ohjattu kaukalosta ulos. Nujakointia on sitten jatkettu vastustajan pukukopissa (Mal Davis 4evö).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös