Sekalaista keskustelua, suuria tunteita, painimista ja vääntämistä Oulun Kärpistä

  • 489 374
  • 2 225
Hallitustasosta en tiedä, mutta toimistolla ei kyllä kukaan asioista oikeasti päättävä Jatkoaikaa lue. Korkeimman omakätisesti tämä on jopa kiistetty. "Ei siellä mitään lukemisen arvoista ole" on eräältäkin suulta todettu.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joo, kyllä Jatkoaika.com on Kärppien seurannassa ihan hallitustasolla. Ei välttämättä siksi, että kaivattaisiin jotain yksittäisiä vinkkejä, vaan enneminkin aistitaan kannattajien ja kiekkokansan tunnelmia. Niinkuin kirjoitat, olisi hulluutta olla seuraamatta. Mielestäni palstan vaikutus on jonkin verran näkynyt Kärppien toiminnassa. Esimerkiksi yhteydenpito kausikorttilaisiin on lisääntynyt. Tai mistä minä tiedän, mikä lopulta on vaikutusta mistäkin. Sen tiedän, että palsta on seurannassa.
Miten yhteydenpito kausikorttilaisiin on lisääntynyt? Itse en ole huomannut mitään elettä siihen suuntaan, vaikka kausikortin olen tämän vuosikymmenen omistanut. Muistutetaan vain, että käyppäs maksamassa korttisi tai CHL-lippusi eräpäivään mennessä tai menetät sen. Siinä kaikki.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miten yhteydenpito kausikorttilaisiin on lisääntynyt? Itse en ole huomannut mitään elettä siihen suuntaan, vaikka kausikortin olen tämän vuosikymmenen omistanut. Muistutetaan vain, että käyppäs maksamassa korttisi tai CHL-lippusi eräpäivään mennessä tai menetät sen. Siinä kaikki.
Kokoonpanot sähköpostiin kotipelipäivänä. Vasta tuli joulutervehdys ja palautekysely. Eihän tuo nyt mitään mieletöntä ole, mutta muutos entiseen kuitenkin. Aiemmin tilanne oli tosiaan tuo mainitsemasi, jotta yhteydenpito rajoittui pelkästään kohtuullisen tylyyn muistutukseen etuosto-oikeuden lunastuksesta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hallitustasosta en tiedä, mutta toimistolla ei kyllä kukaan asioista oikeasti päättävä Jatkoaikaa lue. Korkeimman omakätisesti tämä on jopa kiistetty. "Ei siellä mitään lukemisen arvoista ole" on eräältäkin suulta todettu.
Hallituksen puolelta foorumia seurataan. Ei varmastikaan virallisella yhteisellä päätöksellä, vaan omalla mielenkiinnolla. Ja tähän on syynä nimenomaan se, että aistitaan kannattajien tunnelmia.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Asiahan voi olla myös niin, että ei haluta myöntää, että palstaa luetaan. Ajatellaan, että ei näytä ammattimaiselta, jos luetaan jotain jääkiekkokeskusteluja.

Muistanko nyt aivan väärin, mutta mielestäni täällä palstalla on joskus aikoinaan vastattu aivan ns. virallisesti Oulun Kärppien nimellä johonkin asiaan.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, SaPko, Ivan Huml
Muistanko nyt aivan väärin, mutta mielestäni täällä palstalla on joskus aikoinaan vastattu aivan ns. virallisesti Oulun Kärppien nimellä johonkin asiaan.

Olisikin hyvä uudistus, jos Kärpiltä tulisi joku virallinen taho vastailemaan kannattajien kysymyksiin ja toiveisiin Jatkoajan keskustelupalstalle. Ei tarvitsisi edes paljoa esimerkiksi markkinointipuolen työajasta (mihin lie se nykyisin meneekään) tänne käyttää, mikäli käsiteltävät asiat koostettaisiin yhteen ketjuun. No, lienee liikaa pyydetty tämäkin.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Siinä on kuitenkin pelko, että homma karkaa käsistä, koska Kärpät ei voi moderoida tätä palstaa. Niin kuin tiedämme, kommentointi näin nimimerkillä on monesti aika äkkipikaista ja provosoivaa ja silti niihinkin kysymyksiin odottettaisiin virallista vastausta.

Sekoitan nyt muuten sen virallisen kommentoinnin aikanaan Kärppien omilla nettisivuilla olleeseen keskustelupalstaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olisikohan tämä ketju oikea, mutta pohdiskelin erästä mielenkiintoista asiaa päässäni ja päätin tehdä pientä gallupia aiheesta.

Jääkiekkojoukkue ilmoittaa pelaavaan kokoonpanoon kaksi maalivahtia. Jos sattuu niinkin paska tuuri käymään (en ole itse vielä koskaan nähnyt), että molemmat veskarit loukkaantuvat samassa pelissä, joukkue voi tällöin pukea jollekin kenttäpelaajista maalivahdin kamppeet päälle. Ottelu keskeytetään pukeutumisen ajaksi ja tälle varavaraveskarille sallitaan myös olikohan 10 min lämmittely jäällä ennen kuin peli jatkuu.

Nyt se kysymykseni kuuluu: Kenet sinä heittäisit veskariksi Kärppien kenttäpelaajista, mikäli tällainen äärimmäisen epätodennäkoinen tilanne tulisi eteen ja joutuisit päättämään? Perustelut?

Mulla ei ole hajuakaan, ketkä noista on joskus veskarina edes kokeilleet joten vetäisin pitkää tikkua kolmikosta Hakanpää, Humaloja ja Pyörälä. Hakanpää siksi, koska jengin isoimpana pelaajana peittäisi eniten. Humaloja siksi, koska on niin hullu että saattaisi olla hyväkin veskari. Pyörälä siksi, koska on niin saatanan hyvä kaikessa että todennäköisesti suoriutuisi veskarin tontistakin kunnialla.

edit. Jos Hepola tai joku muu toimittajista lukee tämän, kysykääpä ihan piruuttaan Mannerin mielipidettä asiasta sopivan hetken tullen. Olisi mielenkiintoista tietää.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Jos ei oo koskaan pukenu molarin kamoja päälle niin se on aivan sama kuka sinne laitetaan. Ei tuu vittuakaan.
Mun veikkaus, Ari Hilli.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Minä ratkaisisin asian samalla tavalla kuin meidän tiistaihöntsissä. Lyhimmän tikun saaja joutuu maaliin.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niklas Lasu --> lukee peliä erinomaisesti omassa päädyssä, on melkoisen nopeajalkainen ja suun lisäksi kädetkin toimivat kohtuunopeudella.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt se kysymykseni kuuluu: Kenet sinä heittäisit veskariksi Kärppien kenttäpelaajista, mikäli tällainen äärimmäisen epätodennäkoinen tilanne tulisi eteen ja joutuisit päättämään? Perustelut?
Lasse. On jo pelaajan varusteetkin päällä aina kiekon tiellä, niin todennäköisesti pelaisi nollat tauluun maalivahtina debytoidessaan. Tähän ratkaisuun uskoisin joukkueen päätyvän, mikäli siellä ei kenelläkään varteenotettavaa kokemusta molarina olosta löytyisi.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Nyt se kysymykseni kuuluu: Kenet sinä heittäisit veskariksi Kärppien kenttäpelaajista, mikäli tällainen äärimmäisen epätodennäkoinen tilanne tulisi eteen ja joutuisit päättämään? Perustelut? Mulla ei ole hajuakaan, ketkä noista on joskus veskarina edes kokeilleet joten vetäisin pitkää tikkua kolmikosta Hakanpää, Humaloja ja Pyörälä.

Hieno spekulaatio ja hyvät kanditaatit. "Vanhoina hyvinä aikoina" oisin saattanut kannattaa Sepe Ahoa, kun kerran muutenkin pelasi paikkaa kuin paikkaa luontevasti, Nykypäivänä sanoisin että Lasse. Perustelut: Hakanpää ja Pyörälä on omilla pelipaikoillaan liian tärkeitä. Humalojan kanssa on siinä ja siinä, mutta uskoisin pelkästään Lassen asenteen peliä kohtaan ylipäätään olevan sen verran kova, ja pelillinen anti puolustajana ehkä helpommin korvattavissa kuin Humalojan panos sentterinä, että siis mieluummin Lasse maaliin. Ja kuten @Numero13 sanoo, Lasse on jo muutenkin niin paljon kiekon tiellä.
 
Nyt se kysymykseni kuuluu: Kenet sinä heittäisit veskariksi Kärppien kenttäpelaajista, mikäli tällainen äärimmäisen epätodennäkoinen tilanne tulisi eteen ja joutuisit päättämään? Perustelut?

Koska itsekään en tiedä ketä noista on maalissa käynyt uransa aikana, niin perustuu ihan muihin asioihin oma tulkinta.

Niemelän Mikko tuosta porukasta ehdottomasti. Mikko on kohtuullisen iso kaveri, ei pelkää kiekkoa ja omaa aika monta hyvää yksilötaitoa. Hänellä on aivan riittävän hyvä käsi-silmäkoordinaatio tuohon hommaan ja on aina rauhallinen. Jopa ärsyttävyyteen asti. Rauhallinen, iso kaveri ottaa prosenteilla kiekkoja kiinni, varsianaisesti torjumatta niitä. Maalissa ei myöskään tarvita aivan niin paljon pelisilmää, joka on kentällä Misen pieni heikkous.

Niemelän laittaisin itse, etenkin kun Komulainen ei enää pelaa Kärpissä (tai tällä hetkellä ylipäätään).
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nyt se kysymykseni kuuluu: Kenet sinä heittäisit veskariksi Kärppien kenttäpelaajista, mikäli tällainen äärimmäisen epätodennäkoinen tilanne tulisi eteen ja joutuisit päättämään? Perustelut?
Ihan ehdottomasti Lasse. Ainoa pelaaja koko liigassa joka uskaltaa mennä blokkaamaan laukaukset vaikka sitten kasvot edellä. Eikä Lasse tarvis edes maskia kun on tottunut syömään kiekkoja.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko muuten kyseistä tilannetta koskaan tullut eteen missään vähänkään merkityksellisessä jääkiekkosarjassa? Itsekin olen aika monta vuotta jo kiekkoa seurannut, mutta en ole koskaan edes kuullut että näin olisi jossain käynyt että kenttäpelaaja joutui maaliin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Humalojan instassa videoa ku ukko maalissa 10 vuoden tauon jälkeen, että oisko Miska sitten yks kokeneimmista "kolmosmolareista"?
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Humalojan instassa videoa ku ukko maalissa 10 vuoden tauon jälkeen, että oisko Miska sitten yks kokeneimmista "kolmosmolareista"?
Eikös heti perrään tullu "kaikkimeneesaatana"-video?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Eikös heti perrään tullu "kaikkimeneesaatana"-video?
Näinhän se oli. Tämä taitaa olla valitettavan yleinen ilmiö näillä "kolmosmolareilla".
 
Eksyin tuossa Hifkin puolelle lukemaan Miles Koulesin ketjua jossa pohtivat kuka on huonoin Hifkissä pelannut ulkomaalainen. Rupesin miettimään Kärpistä vastaavaa ja ensimmäisenä tuli mieleen Timo Helbling jonka +/- oli 39 ottelussa -17. Myös Jason Dawe joka sai kerättyä 15 otteluun tehot 0+1 on vahva ehdokas kyseisen pystin voittajaksi. Minkälaisia muistoja teillä on ei-niin-hyvin Kärpissä pelanneista ulkomaalaisvahvistuksista?

Tilastot Elite prospectsista.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Helbling oli kyllä huikea. Tuntui olevan kentällä aina kun omissa soi ja yleensä aitiopaikalla. Taistelee minun papereissa huonoimman ulkolaisen vahvistuksen tittelistä yhdessä Denis Shvidkin kanssa. Kaveri oli luistimilla kuin bambi heikoilla jäillä. Tilastoista tarkastettuna ei pelannut kuin neljä peliä Kärppien paitaa kantaen, mutta jätti kyllä lähtemättömän vaikutuksen ainakin meikäläiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös