Vitutusketju

  • 1 116 474
  • 8 555

cimoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jokipo, Canucks
Tää on jo ihan uskomatonta.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Vituttaa kun en ole vieläkään oppinut yhtälöä JYP + live-vedonlyönti.
Periaatteessahan tämä ei ole paljoa muuttunut, ennen livestä otettiin JYPiä kiinni, nyt vastustajaa.
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
Hieno numeropeliä Kalteva vs. Eklund-vertailussa. Mietin tosi pitkään, että miksi mä en vaan ymmärrä tätä tai mikä tässä nyt ole kohdallaan.

Mulla kesti tosi kauan ymmärtää se, että sähän nyt käännät tilastoihin perustuvan analytiikan (edistyneet tilastot) kompensoimaan tilastoja +-. Ongelma nyt on vaan siinä, ettei näin voi tehdä, koska yhtälö on epätosi.

Se on totta, ettei Kaltevan ja Eklundin tilastoja voida vertailla, varsinkaan koko kauden osalta, kuten PasiAnssi yllä teki. Sekin on totta, että Kaltevan ja Eklundin molempien PDO:t ovat hämmentäviä ja ehkä jopa polarisoituneet.
Niin ei voi tehdä, koska...? En toistaiseksi päässyt täysin jyvälle, ja parempi etten esitä arvailuja ajatuksistasi vaan avaat niitä itse selvin sanoin. Sitähän mä en väitä satavarmaksi etteikö teksteissäni saattaisi olla toisinaan lasku- tai ajatusvirheitä, varsinkin sellaisissa jotka kirjoitettu ei-niin-terävän mielentilan alaisena, mutta yksi huolimattomasti perusteltu heitto kirjoittajalta, jonka ajattelua en ennestään tunne, ei ole mulle riittävää kritiikkiä. Katotaan saadaanko syvempää keskustelua. Pallo on sulla.
 

Baldrick

Jäsen
@Vili Huli sinänsä mielenkiintoista tilastokikkailua, mutta vaikka antaisikin tuon osumatarkkuuden verran eteen, niin ei se poista sitä tosiasiaa, että Kalteva on ollut tällä kaudella kuin varjo itsestään jokaisella kentän osa-alueella. En toki myöskään ymmärrä, miksi tilastoja pitää vääristää väen vängällä, koska ei se paperiin kääriminen paskasta konvehtia tee.

Mielestäni tehotilasto osoittaa varsin hyvin Kaltevan nykytason ja hyökkäyspäässä hän on ollut tasan yhtä hyödyllinen kuin tilastot osoittavat. Vääriä ratkaisuja, lepsua pelaamista, muuta hutilointia, kaikkea tätä ja kentän molemmissa päissä.
 

Hexa

Jäsen
Laitetaan sama kuormitus ja roolitus kaikille JYPin pakeille, ja katsotaan sitten mitä tehotilasto näyttäisi itse kunkin kohdalla. Tämä on teoreettista tietysti, mutta ainoa tapa suorittaa absoluuttista vertailua.
 
Viimeksi muokattu:

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Laitetaan sama kuormitus ja roolitus kaikille JYPin pakeille, ja katsotaan sitten mitä tehotilasto näyttäisi itse kunkin kohdalla. Tämä on teoreettista tietysti, mutta ainoa tapa suorittaa absoluuttista vertailua.
Niin tai näin, mutta myöskään Kalteva ei ole tällä kaudella pystynyt kantamaan vastuutaan, on tällä hetkellä valitettavaa kyllä vain kolmoskorin puolustaja. Missään muussa joukkueessa ei varmasti olisi saanut mahdollisuuksia ja vastuuta näin paljon mitä JYPissä. Esim Lukossa on vastaava esimerkkipelaaja Niskalan Janne. Pitkään sai vastuuta ja mahdollisuuksia, mutta kun pelaaminen ei ottanut luonnistuaiseen vastuu nyt pienentynyt ja välillä myös seiskapakki tai kokonaan kokoonpanon ulkopuolella.

JYPissä Kalteva saisi jo pikkuhiljaa tai siis ei pikkuhiljaa vaa välittömästi vastata siihen mitä häneltä odotetaan ja totuttu saamaan. Mikäli ei tosiaan riitä, niin vastuu Niskalan tavoin pienemmäksi kiitos. Ei tässä nykytouhussa ole mitään järkeä Kaltevan osalta.
 

Hexa

Jäsen
JYPissä Kalteva saisi jo pikkuhiljaa tai siis ei pikkuhiljaa vaa välittömästi vastata siihen mitä häneltä odotetaan ja totuttu saamaan. Mikäli ei tosiaan riitä, niin vastuu Niskalan tavoin pienemmäksi kiitos. Ei tässä nykytouhussa ole mitään järkeä Kaltevan osalta.
Itse en ole ihan noin kriittinen Kaltevan suhteen, on siellä paljon muitakin tekijöitä ollut JYPin pelissä, mitkä ovat vaikuttaneet myös Kaltevan suorituksiin. Uskon että sieltä se vanha Kalteva vielä tulee esille, samalla kun koko muukin joukkue parantaa suoritustaan ja kunhan kevään pelit lähestyvät.
 

Joonasmmm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ja sympatiat Pelicansille
Niin ei voi tehdä, koska...? En toistaiseksi päässyt täysin jyvälle, ja parempi etten esitä arvailuja ajatuksistasi vaan avaat niitä itse selvin sanoin. Sitähän mä en väitä satavarmaksi etteikö teksteissäni saattaisi olla toisinaan lasku- tai ajatusvirheitä, varsinkin sellaisissa jotka kirjoitettu ei-niin-terävän mielentilan alaisena, mutta yksi huolimattomasti perusteltu heitto kirjoittajalta, jonka ajattelua en ennestään tunne, ei ole mulle riittävää kritiikkiä. Katotaan saadaanko syvempää keskustelua. Pallo on sulla.

Niin, en mä tähän osaa sen tarkemmin vastata, kuin että tuo on manipuloitua analytiikkaa, joka osin pohjautuu tarkasteltaviin tilastoihin. Tottakai, jos kuvitellaan esim. maalivahdin torjuvan enemmän vetoja silloin kun Kalteva on jäällä, kuin mitä maalivahti on todellisuudessa torjunut (torjuntaprosentti), niin silloin Kaltevan +- on parempi kuin mitä se todellisuudessa on.

Samoin kuin "entä jos joukkue olisi laukonut enemmän tai tarkemmin kun Kalteva on jäällä" näin saadaan Kaltevalle enemmän +merkintöjä, mutta kun se ei ole faktaa.

Jos noita tilastoita lähdetään noin rajusti muuttamaan, niin silloin siloitetaan paitsi muiden pelaajien, myös Kaltevan virheitä, esim. Kaltevan virheet omassa päässä -> torjuntaprosentti.

Ja tottakai sä voit näin tehdä, mutta silloin se ei ole enää faktuaalinen osoitus pelaajan suoritustasosta. Kuten jo aiemmin sanoin, niin onhan Eklundin ja Kaltevan molempien PDO:t tosi erikoiset.

Laskukaavoja tai numeroita en kyseenalaista, etköhän ole matematiikkasi käynyt.

Syy miksi tartuin tähän on se, että teen duunissakin aika paljon kaikkea tilastollista analyysiä ja mulla meni siis enemmän henkilökohtaisella tasolla "tunteisiin" toi tilastopeli, varsinkin kun et oikeastaan esittänyt tätä hypoteesinä.

Jos me haluttaisiin vertailla tilastojen kautta näitä kahta pelaajaa, niin sen voisi tehdä esim. siltä 16 pelin jaksolta kun Eklund on joukkueessa ollut -> minimoidaan joukkueen suoritustason väliset erot tai sitten niiden vaihtojen osalta, kun Eklund/Kalteva on pelannut saman hyökkäysketjun takana.

Täytyy kyllä sanoa, että hyvin oot jaksanu tilastoihin perehtyä ja niitä laskeskella. Peukut siitä.
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
mutta kun se ei ole faktaa.
Mutta arviossa käyttämäni numerot olivat. Jokainen toki päättää lopulta itse, kokeeko toteutuneen tuloksen taakse tilastojen avulla katsomisella olevan arvoa.

Jos noita tilastoita lähdetään noin rajusti muuttamaan, niin silloin siloitetaan paitsi muiden pelaajien, myös Kaltevan virheitä, esim. Kaltevan virheet omassa päässä -> torjuntaprosentti.
Niin, siksihän mä kuvailin rangaistuslaukauksilla, mitä ero Kaltevan ja Eklundin torjuntaprosenteissa tarkoittaa jos muut muuttujat vakioidaan ja oletetaan pelkän pelaajien henkilökohtaisen suoritustason selittävän Eklundin etumatkan.

Ja tottakai sä voit näin tehdä, mutta silloin se ei ole enää faktuaalinen osoitus pelaajan suoritustasosta. Kuten jo aiemmin sanoin, niin onhan Eklundin ja Kaltevan molempien PDO:t tosi erikoiset.
Enää? Tehotilasto ei ole faktuaalinen osoitus pelaajan suoritustasosta lähtökohtaisestikaan.

Syy miksi tartuin tähän on se, että teen duunissakin aika paljon kaikkea tilastollista analyysiä ja mulla meni siis enemmän henkilökohtaisella tasolla "tunteisiin" toi tilastopeli, varsinkin kun et oikeastaan esittänyt tätä hypoteesinä.
Ymmärrän. Kyllä sitä itekin tulee välillä vaivaannuttua toisten numeroiden pyörittelystä ja olen elämäni aikana ihan kiitettävästi mutkia suoriksi vetäviä corsinörttejä sivallellut.

Jos me haluttaisiin vertailla tilastojen kautta näitä kahta pelaajaa, niin sen voisi tehdä esim. siltä 16 pelin jaksolta kun Eklund on joukkueessa ollut -> minimoidaan joukkueen suoritustason väliset erot tai sitten niiden vaihtojen osalta, kun Eklund/Kalteva on pelannut saman hyökkäysketjun takana.
Jep, mutta sellaista dataa ei ole nyt tähän hätään saatavilla.

Korostetaan vielä ettei mun tarkoitus ollut dissata Eklundin peliesityksiä, tai kertoa että Kaltevan esityksiin täytyy olla tyytyväinen. Niiltä osin mitä mä näin Eklundia, mies esiintyi oikein mallikkaasti – paremmin kuin helsinkiläisten ja kouvolalaisten kommenttien perusteella uskalsi odottaa. Mutta tilastollisesti Eklund juoksi stintillään epärealistisen hyvin, siinä missä Kalteva on juossut tämän kauden epärealistisen huonosti, joten vaikka Kaltsilla ilman muuta on tietty virhemäärä jonka saamista pienemmäksi pitääkin vaatia, niin noi kritisoinnit ovat lähes satavarmasti menneet övereiksi.

@Vili Huli sinänsä mielenkiintoista tilastokikkailua, mutta vaikka antaisikin tuon osumatarkkuuden verran eteen, niin ei se poista sitä tosiasiaa, että Kalteva on ollut tällä kaudella kuin varjo itsestään jokaisella kentän osa-alueella. En toki myöskään ymmärrä, miksi tilastoja pitää vääristää väen vängällä, koska ei se paperiin kääriminen paskasta konvehtia tee.

Mielestäni tehotilasto osoittaa varsin hyvin Kaltevan nykytason ja hyökkäyspäässä hän on ollut tasan yhtä hyödyllinen kuin tilastot osoittavat. Vääriä ratkaisuja, lepsua pelaamista, muuta hutilointia, kaikkea tätä ja kentän molemmissa päissä.
Ironista että syytät mua tehotilaston vääristämisestä silloin kun osoitan kahden muun tilaston yhdistelmällä sen olevan nimenomaan nykyisellään erittäin todennäköisesti erittäin vääristynyt. Hyväksyt sitä tai et, mutta PDO:lla saa tehtyä paremman arvion Kaltevan keräämien plussien ja miinusten loppukauden kehityksestä kuin tehotilastolla itsellään. Kalteva on kauden päättyessä todennäköisemmin nykyisen miinuslukemansa huitteilla kuin jatkanut miinusten keräämistä kauden alkupuoliskon tahtiin päätyen johonkin miinus kahdeksaantoista. Kaltevahan on jo ollut edelliset pari kuukautta +-0. Alkukaudesta miinustili karttui eniten Hongan parina pelatessa (-5). TOP4-minuuttilaisten (Vainio, Kuukka ja Eklund) kanssa Kaltevan kausi näyttää lukemaa +2.

Jaksat jauhaa tehotilastosta ja pisteistä, mutta miksemme vilkaisisi tilastoja syvemmin? Tsekataan miltä Kaltevan edelliskausi näytti tähän verrattuna.

Kokonaispeliaika per peli, 17-18: 19:06
Kokonaispeliaika per peli, 18-19: 20:49
Ylivoimapeliaika per peli, 17-18: 2:36
Ylivoimapeliaika per peli, 18-19: 2:44
Alivoimapeliaika per peli, 17-18: 1:48
Alivoimapeliaika per peli, 18-19: 1:39

Osan, mutta vain osan, lisääntyneestä jääajasta selittänee se että tällä kaudella ollaan päädytty jatkoille edelliskautta selvästi useammin. Olisi hyvä jos noita kokonaisminuutteja saataisiin alemmas.

Ylivoimapisteet per 60 min, 17-18: 3,47
Ylivoimapisteet per 60 min, 18-19: 3,86

Tämän perusteella Kaltevan taso ylivoimapelaajana ei ole pudonnut, vaan jopa päinvastoin, mutta kyseessä on melkoisen pintapuolinen ja kohinaa sisältävä tarkastelu jota kannattaa kyylätä yhtä varauksella kuin tehotilastoaan.

Kakkoset per peli, 17-18: 0,25
Kakkoset per peli, 18-19: 0,29

Marginaalista nousua jäähyyn johtaneissa rikkeissä, mikä saattaa kieliä siitä ettei Kaltevan pelinluku/jalkanopeus ole ollut aivan edelliskauden tasoa, mutta pidetään mielessä toki lisääntynyt peliaikansa joka kutistaa eroa.

Laukaukset per peli, 17-18: 2,94
Laukaukset per peli, 18-19: 3,74

Eli Kaltevan laukausmäärä on kasvanut viime kaudesta suhteessa enemmän kuin jääaikansa. Kuulostaako loogiselta tasonsa menettäneen pelaajan tapauksessa? Mä kun ajattelisin tason roiman putoamisen vähentävän vetopaikkoihin pääsyä.

Henkilökohtainen laukausprosentti, 17-18: 5,8
Henkilökohtainen laukausprosentti, 18-19: 0,0

Laukausprosenttinsa on sen sijaan romahtanut. Viime kauden prosentilla Kaltevalla olisi tällä hetkellä kasassa seitsemän maalia, mutta 5,8% tietysti on miehelle epärealistisen korkea pitkässä juoksussa eikä täten ylläpidettävissä. Jos mennään uraprosentein (2,8), Kaltevalla olisi 3,56 maalia lisää. Neljä maalia pistesaldoonsa ja tahdiksi totuttu puoli pistettä per peli.

Henkilökohtainen / joukkueen corsi%, 17-18: 52,8 / 54,5
Henkilökohtainen / joukkueen corsi%, 18-19, 54,1 / 52,2

Siinä missä viime kaudella Kalteva suoriutui koko joukkueen numeroita heikommin, tällä kaudella miehellä on ollut niihin KOHENTAVA vaikutus. Tämäkin loogista tasonsa menettäneen pelaajan tapauksessa? Siitähän pääsemme varmasti yhteisymmärrykseen ettei minuuttiensa laatu ole muuttunut oleellisesti. Ne ovat edelleen vaativia, ei Kaltevaa suojailla.

(Korjaan siltä osin aikaisempaa viestiäni että joukkueen corsikuningas onkin ollut Allén, ei Kalteva. Skannasin silmilläni muiden pakkien luvut liian nopeasti. 57,1% Allénilla. Aika helvetin hieno lukema, vaikka minuuttinsa ovat arvatenkin olleet Kaltevaa suotuisampia corsin kehitykselle.)

Hyökkäys/puolustusalueen starttien suhde (%), 17-18: 51,9
Hyökkäys/puolustusalueen starttien suhde (%), 18-19: 51,4

Kalteva on siis aloittanut tällä kaudella lievästi enemmän puolustuspäästä. Ero on mitätön ja tilasto ylipäätään vaikuttaa corsiin paljon pienemmin kuin aikoinaan ajateltiin, mutta laitetaan nyt näytille siltä varalta että joku yrittää selitellä eroja corsissa hyökkäys/puolustusalueen lähtöjen eroilla.

Joukkueen laukausprosentti 5v5 kun kentällä, 17-18: 11,5
Joukkueen laukausprosentti 5v5 kun kentällä, 18-19: 5,9
Joukkueen torjuntaprosentti 5v5 kun kentällä, 17-18: 92,2
Joukkueen torjuntaprosentti 5v5 kun kentällä, 18-19: 89,7

Ihan varppina Kaltevan ja pudonneen tasonsa piikkiin, vai? Asiat, joihin Kalteva itse ei voi vaikuttaa, eivät ole missään nimessä muovanneet suuresti näitä lukuja? Ja nämä numerot kun sattuvat heijastumaan aivan helvetillisellä tavalla tehotilastoon, kuten aikaisemmin osoitin.

Jos sä Repe edelleen julistat sen olevan tosiasia että Kalteva on varjo viime kaudesta, luulet ittestäs liikoja. Kyllä tässä kohtaa "kalteva ihan paska, kuin varjo, menköön mestikseen" -osaston on jo syytä kyseenalaistaa omaa silmätestiään. Vai keksittekö näkemyksenne ja esitetyn tilastokokonaisuuden väliselle ristiriidalle syitä jotka ovat uskottavampia kuin oma erehtymisenne? Muistakaa ettei sitä tartte hävetä; sattuu ja tapahtuu jopa ammattilaisillekin.

Nostetaan mietittäväksi muutama asia, jotka voivat viedä harhapoluille.

Joukkueen voittosarake on tällä kaudella selvästi edelliskautta surkeampi, ja virheet tappiopeleissä porautuvat mieleen paremmin kuin voittopeleissä. Lopputuloksena 0-1 ja sen avauserän maaliin johtaneen virheen muistaa suorastaan murhaavasti, kun taas 6-1 eivätkä ajatukset pyöri siinä samassa virheessä läheskään samalla tapaa pelin jälkeen, jos hetkeäkään, sillä ihmisillä on tapana hakea syyllisiä vain silloin kun tulee turpaan. Tappiopeleissäkin pohjimmiltaan samanarvoiset virheet saattavat olla mieleenpainuvuudeltaan eri luokkaa; esimerkiksi 3-4 rankkareilla päättyvässä matsissa muistaa helpommin sen vastustajan 3-3-tasoituksen ajassa 56:21 kuin 1-1-tasoituksen ajassa 22:44. Eivätkö aika monet Kaltevan mokailuista ole sattuneet just viimeisen vitosen aikoihin tai siihen suuntaan?

Tota Kaltevan kasvanutta jääaikaakin voi funtsia. Vaikka mies sortuisi nykyään virheisiin ainoastaan yhtä tiheään kuin ennenkin, kiitos kasvaneen kentällä olonsa, Kaltsin virhemäärä matsia kohden on suurempi -> luo illuusiota virheherkkyyden voimistumisesta. Omissahan Kalteva alkoi tehdä yllättävän paljon virheitä jo silloin kun keskittymisensä lähti jakautumaan puolustamisesta kohti kiekollista peliä. Ekan kauden Mikko Kalteva paras Mikko Kalteva. Mutua, mutta jäänyt kuva kuinka pakkipari vaikuttaa muodonmuutoksen kokeneen miehen kiekkoon enemmän kuin vaikkapa Vainiolla ja kuinka esimerkiksi Hongan kaltainen hyökkäävä pakki vierellä aiheuttaa nyky-Kaltsille pienen identiteettikriisin poikasen.

Vahvistusvinoumaakin on tullut havaittua monella kriitikolla. "Kalteva mokas taas, yllätys" -tyyliset toteamukset huokuvat latautuneisuutta ja työntävät koko ajan kauemmas ja kauemmas objektiivisuudesta.

Joukkueen ja Kaltevan kauden ekassa puoliskossa on muuten paljon yhteistä. Sekä joukkue että Kalteva ovat saaneet peliesityksistään saatanasti kritiikkiä ja toteutunut tulos on ollut luokaton, mutta molemmilta löytyy lupaavat numerot pohjalta. Pellisen varjosarjataulukossa (perustuu laukaisukartoista johdettuihin maaliodottamiin) sijoitus on kuudes. Nähdyt matsit jääneet iteltä sen verran vähiin ettei oma silmä ole ehtinyt muodostaa kaudesta kunnon kuvaa, mutta numeroita tarkastellessa mun on ollut hyvin hankala uskoa pitkin syksyä täällä sudittua taulua täydestä paskakiekosta. Tunne vienyt liikaa, veikkaan mä.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Olen samaa mieltä siitä, että JYP on joukkueena kärsinyt enemmän "huonosta tuurista" kuin hyötynyt siitä. Jo niinkin simppeli joukkuetilasto kuin "tehdyt miinus päästetyt maalit" nostaisi JYPin lähemmäs keskikastia. Pitkässä juoksussa tuuri tunnetusti tasautuu, mutta eihän se kannattajaa paljoa lohduta, kun kauden pituus on 60 peliä satojen sijaan. Lätkässä ei tunneta sarjapisteisiin tehtäviä tuulikorjauksia tai tyylipisteitä.

Ihmisen oma kokemus on altis ylitulkinnoille ja otannasta johtuville virheille - siksi tilastoilla on oma tärkeä sijansa tapahtumien kuvaamisessa. Sattumoisin luen parhaillaan Moneyball-kirjaa, joka kertoo (mutkat oikoen) kunnon tilastoanalyysin soveltamisesta baseballiin urheilujohtamisen ja scouttaamisen välineenä. Sieltä osui silmiin oheinen pätkä:
One absolutely cannot tell, by watching, the difference between a .300 hitter and a .275 hitter. ... —in fact if you see both 15 games a year, there is a 40% chance that the .275 hitter will have more hits than the .300 hitter in the games that you see. The difference between a good hitter and an average hitter is simply not visible—it is a matter of record.
 

Baldrick

Jäsen
@Vili Huli en minä mitään vikaa tilastojen yhdistämisessä nähnyt. Sen sijaan ongelman näin siinä jossittelussa, että jos Kaltevan ollessa kentällä JYP viimeistelisi paremmin, niin hänen tehosaldonsa olisi +3. Valitettavasti näin ei vain ole ja jossittelu mielikuvituksen voimalla on tilastoja katsoessa typerää, mikäli niillä keinoilla yrittää väittää jotain todeksi. Jos JYP olisi voittanut 3pts voittoja yhtä paljon kuin Kärpät, niin se olisi korkeammalla sarjataulukossa. Ei ole ottanut, eikä siitä syystä ole.

Sen myönnän, että Kaltevan paskuus on osin subjektiivista kokonaisuutta ajatellen. Kuitenkin itselleen epätyypillisesti hän on loistanut huomattavissa virheissä, mikä on näkynyt kiekonmenetyksinä ja merkkausvirheinä, jotka ovat johtaneet vaarallisiin tilanteisiin omissa. Totutusti Kalteva on omissa rauhallinen ja tekee oikeita asioita, joten kontrasti tämän kauden esityksissä nousee ehkä turhan paljon pinnalle kokonaisvaltaista suoritusta arvioitaessa.

JYPin pakit ovat kyllä tällä kaudella tehneet huomattavan paljon mainittuja virheitä, joten syyn voi olettaa olevan pelitavallinen, kuten se onkin. Siksi en haluaisi niinkään keskittyä vertailemaan JYPin pakkeja toisiinsa, kun kaikki ovat enemmän tai vähemmän alisuorittaneet Allenia lukuunottamatta.

Kaltevalta voi realistisestikin odottaa kylmänviileää suorittamista omissa, laadukkaita avaussyöttöjä ja muutamaa maalia viivasta, sekä flow-päivinä fiksuja nousuja hyökkäysalueellakin. Tuohon on vielä Mikolla matkaa ja toivotaan, että nyt pienenevä peli-aika ja joukkueen nouseva(?) suoritustaso mahdollistavat Kaltevan itsensä kasaamisen ja paluun liigan kärkipakkien joukkoon.
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
@Vili Huli en minä mitään vikaa tilastojen yhdistämisessä nähnyt. Sen sijaan ongelman näin siinä jossittelussa, että jos Kaltevan ollessa kentällä JYP viimeistelisi paremmin, niin hänen tehosaldonsa olisi +3. Valitettavasti näin ei vain ole ja jossittelu mielikuvituksen voimalla on tilastoja katsoessa typerää, mikäli niillä keinoilla yrittää väittää jotain todeksi. Jos JYP olisi voittanut 3pts voittoja yhtä paljon kuin Kärpät, niin se olisi korkeammalla sarjataulukossa. Ei ole ottanut, eikä siitä syystä ole.
Vertaus ontuu. Meillä ei ole käsissämme numeroita jotka viittaisivat siihen että jyväskyläläisillä "kuuluisi" olla oululaisia enemmän kolmen pisteen voittoja, mutta omistamme numeroita jotka kuiskuttelevat Kaltevan kärsineen tehotilastonsa suhteen epäonnesta, siis tapahtumista joihin Vino ei voi oikein realistisesti vaikuttaa. Paino sanalla kuiskuttelevat; mistään jumalan sanasta kyseisessä datasetissä ei tietenkään ole kyse, mutta jos on valmis kuuntelemaan, luvut kertovat tarpeeksi jotta voimme todeta julistusten perustilastojen kuvaavuudesta ja mestistoiveiden olevan epäreiluja pelaajaa kohtaan. Totuus löytynee jostain väliltä.
 

Hexa

Jäsen
Vieläkin vaan ottaa päähän tuo JYPin munaton esitys suvereenin eka erän jälkeen. Taas luovutettiin voiton avaimet vastustajalle ja ilman paria Voutilaisen huipputorjuntaa ei olisi päästy edes jatkoajalle. Miten voi pelin taso heilahdella JYPillä noin rajusti ottelun sisällä.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Kyllä nämä sulamiset taitavat olla vain henkisiä ongelmia. Tai sitten jos näillä papoilla on niin heikko kestävyyskunto etteivät jaksa enää kolmannessa erässä..
JYP pelkää sulamista ja siitä pelosta on kyllä pirun hankala päästä eroon. JYPin pitäisi varmaankin unohtaa nuo sulamiset kokonaan jotteivat ne enää kummittelisi mielessä. Menee varmaan ensi kauteen...
 

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Tästä tämän kauden Jypistä tulee kokonaisuudessaan seuraavia määreitä mieleen: kausialennus, jäännöserä, itseohjautuva, omilla ehdoilla, ostin-kun-halvalla-sain... Ihan kun ei olisi kysymys joukkueesta ollenkaan, joku juttu ei vaan nyt täsmää eikä tästä mitään hyvää seuraa.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sieltä se piste taas hävittiin. Silmiinpistävää oli että ekassa erässä ei paljon roikkuja nähty, mutta het toisessa erässä (pelin ollessa 2-0 eikä mitään hätää) roikkuja ja toivotaan toivotaan kiekkoja alkoi ilmestymään enemmän ja enemmän. Toki osin selittyy sillä että Jukurit alkoi painostaa kovemmin, mutta myös ns. helpoissa paikoissa ennemmin vedettiin kiekko roikulla keskialueelle kuin syötettiin.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Ilmaiseksi voittoja ja oman pään puolustaminen näyttää vitsiltä. Pelirohkeus on täysin kateissa yhtenäisestä viisikkopelistä taas kun ollaan paniikissa - ei tietokaan
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Joopa joo...
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Noniin ja voi vittu taas menetetään pisteet ihan vaan yksilöiden karseisiin munauksiin. Jerry antaa karkin Luostariselle ja ei Viinikainenkaan mitenkään valmis siihen ollut.. Ratinen vetää vittu tyhjästä ohi ja Mäenpää lahjoittaa alivoimamaalin ja saamme jälleen kuulla KalPan korvaraiskausmaalisummeria ja -läpsyttimiä.
Tuppurainen tietysti taas tuhnu niin ikään Immonen.

Ei tällä playoffit mitenkään mahdottomaks taas karkaa, ei JYP kaikkia pelejä voi voittaa, nyt vain täytyy voittaa joku kovempi joukkue myöhemmin.. ja nämä keskinäiset sais kyllä voittaa kun KalPa saa nyt paremmat asetelmat playoffjahtiin.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kustiin sitten juuri se viikko josta piti ottaa 5-6 sarjapistettä. Suurella todennäköisyydellä kustiin samalla vähän enemmänkin, eli tämä kausi.

Mäenpää on paska. Samoin Kalteva, Hytönen ja kumppanit... Ei mahda mitään, liikaa pappoja ja kaikenlisäksi penkin takana valmentaja on aivan kuten koko joukkue: väritön, hajuton, mauton, ilmeetön ja tunteeton.

En myöskään ymmärrä miksei Laurikainen pelannut tänään, jos on pelikuntoinen. Noh, omalla veskarilla huikeat 11 torjuntaa ottelussa ja ite ei osata laittaa kiekkoa edes tyhjään maaliin. Ei sitten millään.
 
Viimeksi muokattu:

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Yli-ikäinen ja hidas ykkösylivoima tuhertaa ainoat maalipaikat, tämä kausi alkaa olla passee...
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Todella, todella paska viikonloppu, joka vaikeuttaa vitusti playoff-haaveita. Kaksi peliä ja 2 pistettä, kun muut seurat napsivat elintärkeitä pisteitä.


HIFK: 2 ottelua, 3 pistettä
Sport: 2 ottelua, 3 pistettä
Ilves: 2 ottelua, 3 pistettä
SaiPa: 1 ottelu, 2 pistettä
******************************
KalPa: 2 ottelua, 3 pistettä
JYP: 2 ottelua, 2 pistettä
Jukurit: 2 ottelua, 1 piste


Laskiko joku montako tyhjää maalia JYPillä oli tänään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös