Perussuomalaiset

  • 5 250 321
  • 42 118

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Asian ovat tuoneet esille niin Yleisradio, Hesari kuin muut poliittiset puolueetkin. Huolta on esitetty ratkaisuhakuisesti ja aiheesta on keskusteltu monipuolisesti.
Huolta on kyllä viime aikoina esitetty monelta suunnalta ja keskustelukin on monipuolistunut. Tästä olen samaa mieltä. En tosin voi väittää tämän keskustelun nyt olleen ratkaisuhakuista. Persujenkin huoli on ollut ratkaisuhakuista, mutta toki tämä ratkaisu ei ole sellainen mistä esimerkiksi sinä tykkäät.

Mainitsemani ehdotus puuttui resurssien leikkaamiseen, ei mahdollisten lisäpanostusten torppaamiseen.
En muuta väittänytkään.

Yhteistä on se, että järkyttävän rikoksen varjolla aletaan laatia yhteiskunnallisia analogioita omien poliittisten päämäärien saavuttamiseksi. Persuilla tavoitteena on ilmeisesti sulkeutuut, etnonationalistinen yhteiskunta. Mallia on haettu Unkarista.
Aika kaukaa haettua.

Kyllä, tässä ollaan ytimessä. Itse hyväksyn mahdolliset riskit, koska katson, että globaalit ongelmat koskevat myös meitä ja koska näen ihmisten globaaliin liikkuvuuteen perustuvan järjestelmän puolustamisen arvoisena.
Tämä on ihan validi mielipide. En minä itsekään kannata suljettua yhteiskuntaa. En tosin kannata turvapaikkasysteemiä, jossa kuka tahansa voi kävellä sisään hakemaan turvapaikkaa. Suosin, että Suomeen otettaisiin henkilöitä leireiltä, koska kyseisissä ikävissä paikoissa majoittuu todennäköisesti vain sellaisia, joilla ei ole muutakaan paikkaa. Erityisesti Afrikasta löytyy pakolaisleirejä, joissa on asuttu useita vuosia.


Ovatko persut esimerkiksi suostumusperusteisen raiskauslainsäädännön kannalla? Entä Istanbulin sopimuksen kannalla? Miten on laita, kun tarkastelu ulotetaan sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin? Entä lasten ruumiilliseen kurittamiseen? Olivatko persut hyväksymässä avioliiton sisäisen raiskauksen kieltämistä 90-luvun alussa?

Tiedän osaan vastauksen, osasta minulla on ennakko-olettamia. Esitä toki ihmeessä sellaisia merkittäviä aloitteita, joissa persut ovat olleet progressiivisen lainsäädännön kannalla.
En ota näihin kantaa, koska ei mun tarkoitus ole puolustaa persuja. Eivät he ole mitään muuta saaneet aikaan kuin (ehkä) saaneet persupelkoiset muut puolueet koventamaan maahanmuuttopolitiikkansa. Tämäkin on tosin tulkinnanvarainen väite.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huolta on kyllä viime aikoina esitetty monelta suunnalta ja keskustelukin on monipuolistunut. Tästä olen samaa mieltä. En tosin voi väittää tämän keskustelun nyt olleen ratkaisuhakuista. Persujenkin huoli on ollut ratkaisuhakuista, mutta toki tämä ratkaisu ei ole sellainen mistä esimerkiksi sinä tykkäät.
Persujen lähestymistapa maahanmuuttoon on sama kuin euro-kriisiin: tässä on ongelma, me emme pidä siitä, kaikki paskaksi, ei kompromisseja. Sen vuoksi puolue on - ja tulee olemaan - poliittiselta vaikutusvallaltaan marginaalissa.

En muuta väittänytkään.
Otin esille persujen vaihtoehtobudjetin satojen miljoonien leikkaukset, minkä jälkeen sanoit olevasi samaa mieltä mutta jatkoit resurssien lisäämisen olevan hyödytöntä. Tein tulkinnan sen perusteella.

Aika kaukaa haettua.
Ei lainkaan, vaan puolueen puheenjohtajaan asti ulottuva poliittinen linjanveto.

Tämä on ihan validi mielipide. En minä itsekään kannata suljettua yhteiskuntaa. En tosin kannata turvapaikkasysteemiä, jossa kuka tahansa voi kävellä sisään hakemaan turvapaikkaa. Suosin, että Suomeen otettaisiin henkilöitä leireiltä, koska kyseisissä ikävissä paikoissa majoittuu todennäköisesti vain sellaisia, joilla ei ole muutakaan paikkaa. Erityisesti Afrikasta löytyy pakolaisleirejä, joissa on asuttu useita vuosia.
Ei kaikkia poliittisia päätöksiä tarvitse idealisoida. En itsekään pidä nykyistä järjestelmää kovinkaan toimivana.

Politiikassa on kuitenkin kyse priorisoinnista. Sen vuoksi kepu on europarlamentissa ALDEn riveissä ja kokoomus tekee sosiaaliliberaalia talouspolitiikkaa. Persut ovat valtakunnan selkein tunnepuolue, minkä vuosi he eivät katso tarpeelliseksi pyrkiä pragmaattiseen politiikkaan, jolla voisi kantaa sitä kuuluisaa vastuuta.

Tästä Ylen artikkelista käy hyvin ilmi, missä ne todelliset ongelmat puolueen suhteen piilevät. Muutamia nostoja:

"Jos mikään muu ei auta Purra on valmis jopa siihen, että Suomi irtautuu Geneven pakolaissopimuksesta."

"– Jos raha ratkaisisi, Suomessa syntyisi paljon lapsia ja kehitysmaissa vähän, Purra lisää."

"– Ei missään nimessä. Maahanmuutto ei helpota huoltosuhdetta, ei kestävyysvajetta eikä lisää hyvinvointivaltion rahoituspohjaa. Päinvastoin se heikentää näitä kaikkia, Purra sanoo."

"Kumpikaan Riikka ei kuitenkaan halua asua Suomessa, joka on täynnä harmaapäitä.

Puolueen puheenjohtaja Jussi Halla-aho on sen sijaan jo ilmoittanut, että Suomi saa harmaantua Japanin mallin rauhassa, koska tulevaisuudessa työ tehostuu ja robotit hoitavat hommat.
"

Suomeksi: ei maahanmuuttoa tai parempia sosiaalipalvelun rakenteita mutta silti edullisempi väestörakenne ja huoltosuhde sekä pienempi kestävyysvaje. Naiset pysykööt kotona, koska meillä on tämä myöhäiskeskiajalta peritty perheidylli.

Sitten ihmetellään, kun koulutetut nuoret naiset eivät äänestä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mahtoikohan murjaanien kuninkaaksi olla tunkua?

No, kun miettii näytelmän sanomaa, niin ehkä tuohon vapaaehtoinen löytyi.

Mitä tulee itse vetoon, niin olen tähän asti pitänyt perussuomalaisia kulttuurista vähän tietävinä. Tässä oli kuitenkin aitoa naivismia mukana, että kulttuurin rikastus onnistui komeasti. Taidetta tavallaan, tai jopa ITE-taidetta. Ja osoitus siitä, että perussuomalaisissa on mahdollisuus saada oma äänensä kuulumaan, vaikka se poikkeaisi puheenjohtajan äänestä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ovatko persut esimerkiksi suostumusperusteisen raiskauslainsäädännön kannalla? Entä Istanbulin sopimuksen kannalla? Miten on laita, kun tarkastelu ulotetaan sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin? Entä lasten ruumiilliseen kurittamiseen? Olivatko persut hyväksymässä avioliiton sisäisen raiskauksen kieltämistä 90-luvun alussa?.
Tämä on mielenkiintoinen lista joka kiistattomalla ja lahjomattomalla kertoo ettei toiminnan motiivina oikeasti ole mitkään lapset ja naiset. Olen usein kuullut saman joukon itsensä käyttävän tällaisesta toiminnasta ihan tiettyä termiä. Sehän on ...wait for it... puhdasta hyvesignalointia.
 
Naiset pysykööt kotona, koska meillä on tämä myöhäiskeskiajalta peritty perheidylli.

Oliko jo myöhäiskeskiajalla Suomessa pyrogamiaa, jossa perhe koostuu työttömästä äidistä, lapsista ja sosiaalivirkailijasta?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
"Suosittelen" lukemaan Johannes Sipolan (Lapin PS-nuorten pj ja Suomen Sisun Lapin osaston 2. vpj.) twiittejä tältä viikolta. Sipola nimittäin esittää avoimesti kantansa puhtaasta suomalaisuudesta, eli hän ei edes yritä peitellä rasistisia kantojaan.

https://twitter.com/SipolaJohannes/status/1077547495725715457 (Linkki Sipolan twiitiin joka johtaa pitkiin kommenttiketjuihin)
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Sipola nimittäin esittää avoimesti kantansa puhtaasta suomalaisuudesta, eli hän ei edes yritä peitellä rasistisia kantojaan.
Ei saa nykyään sanoa yhtään mitään ilman että heti leimataan rasistiksi. Tässä se taas nähdään.

Ilmeisesti suunnitelma suomalaisen ylivallan toteuttamiseksi on verottaa kaikki muut pihalle täältä. Suomalaisuus määritellään ihan silmämääräisesti (neekerit ei ole suomalaisia, tietenkään) ja epäselvissä tapauksissa DNA-testillä. Minkähänlainen on se nimenomainen suomalaisen dna, jota tässä haetaan? Saako olla ruotsalaisia tai venäläisiä esi-isiä ja jos ei, niin ketähän tänne jää jäljelle.

Voisko noille poliittisille nuorisojärjestöille perustaa vaikka jonkun leikkiparlamentin Ahvenanmaalle että olis niillekin jotain tekemistä. Se on aina tätä samaa paskaa kun joku niistä avaa suunsa.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Rasistit loukkaantuvat, kun heitä kutsutaan rasisteiksi ja natsit uhriutuvat, kun heitä kutsutaan natseiksi (pitäisi sanoa "kansallissosialisti").
Olen sitä mieltä että nykyisen kaltainen humanitäärinen maahanmuuttopolitiikka ei toimi ja se tuottaa hemmetin paljon ongelmia? Olenko siis rasisti ja/tai natsi?
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen sitä mieltä että nykyisen kaltainen humanitäärinen maahanmuuttopolitiikka ei toimi ja se tuottaa hemmetin paljon ongelmia? Olenko siis rasisti ja/tai natsi?

Sehän menee jotenkin silleen, että kaikki rasistit ja natsit on maahanmuuttoa vastaan, mutta kaikki maahanmuuttoa vastaan olevat ei kuitenkaan ole rasisteja ja natseja. Eli ehdottomasti ehkä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Olenko siis rasisti ja/tai natsi?

Kirjoitushistoriasi perusteella olen luokitellut sinut jatkiksen rasistiosioon, mutta en usko että sinua minun luokitukseni kiinnostaa. Mutta kun kysyit, niin vastasin.

Mutta mielenkiinnolla seuraan kuinka Eiran Mestari käsittelee puolueensa etnonationalistien sovinnaisuudesta poikkeavat avaukset. Ettei vai kävisi kuin Iiivisniemen sutkauttelijalle, että kun tarpeeksi kauan hyysää kannatusta tuovaa sakkia puolueessaan, niin nehän penteleet omivat koko puolueen.
 

Fremont

Jäsen
Sehän menee jotenkin silleen, että kaikki rasistit ja natsit on maahanmuuttoa vastaan, mutta kaikki maahanmuuttoa vastaan olevat ei kuitenkaan ole rasisteja ja natseja. Eli ehdottomasti ehkä.

Kulttuuriantropologi loukkaantuu mikäli häntä ei kutsuta rasistiksi, silloin tietää tehneensä jotain väärin ja poliittisesti korrektisti.
Eri asia tietysti kaikenlaiset muunsukupuolisten tutkijat jne., mutta arvonsa tuntevalle antropologille rasistiksi kutsumatta jättäminen on kunnianloukkaus. Oikeastaan tuosta pitäisi määritellä lakiin rangaistus. Kansalaisaloitteen paikka.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Kirjoitushistoriasi perusteella olen luokitellut sinut jatkiksen rasistiosioon, mutta en usko että sinua minun luokitukseni kiinnostaa. Mutta kun kysyit, niin vastasin.
Koska siis olet kirjoitushistoriaani käynyt läpi niin liene voisit osoittaa rasistiset kirjoitukseni?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Koska siis olet kirjoitushistoriaani käynyt läpi niin liene voisit osoittaa rasistiset kirjoitukseni?

Olen luokitellut myös sinut sellaiseen kategoriaan, jonka mieltä ei mikään tai kukaan saa muuttumaan eli ei maksa vaivaa. Natsiksi en sinua tietenkään luokittele.
Paljonko muuten luulet että persujen joukossa on Johannes Sipolan kanssa samaa mieltä olevia? Laurastakin näyttää kuoriutuneen suvakki. Kannatta olla puoluekokouksessa varuillaan.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Olen luokitellut myös sinut sellaiseen kategoriaan, jonka mieltä ei mikään tai kukaan saa muuttumaan eli ei maksa vaivaa. Natsiksi en sinua tietenkään luokittele.
Paljonko muuten luulet että persujen joukossa on Johannes Sipolan kanssa samaa mieltä olevia? Laurastakin näyttää kuoriutuneen suvakki. Kannatta olla puoluekokouksessa varuillaan.
Eli kirjoitushistoriani mukaan olet luokitellut minut rasistiksi, mutta et voi osoittaa rasistisia kirjoituksia? Hmm, ok, ei kai sitten mitään. Muistin kuitenkin painaa raportointinappulaa, josko @Moderaattorit uuden linjauksensa mukaan asiaan puuttuvat.

Ei aavistustakaan kuka on Johannes Sippola, varmaan joku varavaltuutettu joka on tölväissyt jotain idioottimaista.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Sinä kysyit ja minä vastasin ja sitten sinä vedät ei lainkaan yllättävät persumaiset uhriutumiset. Näinhän se aina tuntuu teidän piireissä toimivan.
 
Muistin kuitenkin painaa raportointinappulaa, josko @Moderaattorit uuden linjauksensa mukaan asiaan puuttuvat.
No ei me tällaiseen nyt lähdetä puuttumaan.

Pyysimme keskustelemaan järkevästi ja asiallisesti. Henkilökohtaisuuksiin, rankempaan nimittelyyn ja silkkaan vittuiluun puutumme oikein mielellämme riippumatta kirjoittajasta, mutta mikäli tällainen viesti johtaisi pelikieltoon, saisimme laittaa käytännössä koko palstan pellolle seuraavan kuukauden sisällä.

Moderaattorit
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Sinä kysyit ja minä vastasin ja sitten sinä vedät ei lainkaan yllättävät persumaiset uhriutumiset. Näinhän se aina tuntuu teidän piireissä toimivan.
Koska kirjoitushistoriani on tuttu, voinet myös kertoa missä olen sanonut olevani persu?
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
No ei me tällaiseen nyt lähdetä puuttumaan.

Pyysimme keskustelemaan järkevästi ja asiallisesti. Henkilökohtaisuuksiin, rankempaan nimittelyyn ja silkkaan vittuiluun puutumme oikein mielellämme riippumatta kirjoittajasta, mutta mikäli tällainen viesti johtaisi pelikieltoon, saisimme laittaa käytännössä koko palstan pellolle seuraavan kuukauden sisällä.

Moderaattorit
Aha, asia selvä. Sanoisin että linjanveto oli sitten saman tien etten sanoisi häilyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös