Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 070 716
  • 6 246

Knap

Jäsen
Kauan Oskari Nikkinen saa mainostaa jokaisessa viestissään? Ei pitäisi olla iällä mitään väliä. Syö palstan luettavuutta, kun on tuollainen mainosbotti pönkittämässä omaa agendaansa.
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
@Ylläpito onko tämä tarkoituksellinen muutos leiskassa että oikealle jää tyhjää vai bugiiko CSS?

EDIT: Oikeastaan väärä ketju, mutta olkoon nyt täällä.
 

Liitteet

  • jatkoaika.PNG
    jatkoaika.PNG
    59,9 KB · kertaa luettu: 382
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
”Tätä samaa paskaa se on aina teidän rasistien kanssa.”
Katsotaan nyt sitten miten @Moderaattorit suhtautuvat tälläiseen @Anssi #5 solvaukseen.
Hetki sitten käytiin keskustelua natsitunnuksien kuten lippujen kieltämisestä. Tässä yhteydessä tietty osapuoli vastusti ajatusta argumenteilla, että samalla kommunistien symbolit sirpit ja vasarat pitää kieltää myös.

Omasta puolestani näkisin että jos rasistiksi kutsuminen kielletäänkö niin sitten suvakkinimitys tulee kieltää myös.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Hetki sitten käytiin keskustelua natsitunnuksien kuten lippujen kieltämisestä. Tässä yhteydessä tietty osapuoli vastusti ajatusta argumenteilla, että samalla kommunistien symbolit sirpit ja vasarat pitää kieltää myös.

Omasta puolestani näkisin että jos rasistiksi kutsuminen kielletäänkö niin sitten suvakkinimitys tulee kieltää myös.

Ei olisi välttämättä yhtään pahitteeksi jos keskustelua Vapaan puolen ikiliikkujaketjuissa vähän siivottaisiin, suvakki/vajakki/rajakki/natsi-möykystystä vähennettäisiin puolin ja toisin sekä eriasteiset nimittelyt kiellettäisiin. Ainakin näin satunnaisemman lukijan ja -osallistujan näkökulmasta on erittäin raskasta lukea ns. ideologiaketjuja, joissa samat naamat vänkäävät päivästä toiseen keskenään ja nimittelevät toisiaan. Tässä asiassa eivät "suvakit" ole yhtään sen parempia kuin "rajakit".
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Toi sirpit ja vasarat -argumentti ei toimi, koska kommunismilla nyt ainakin oli olevinaan jotain yritystä, ettei tapettaisi kaikkia, vaikka se sitten siihen menikin. Tarkoitan taustalla vaikuttavaa marxismia. Kansallissosialistinen ideologia oli vähän toisenlainen ja yleensä fasismin ideologia. Ja sanon tämän ei-vasemmistolaisena ja antikommunistina!

Jos joku on niin tyhmä että vetelee tuolla natsilipun kanssa tai sirppien ja vasaroiden kanssa niin ihan kusipää on. Tiedän yhden, jolla on tatuoituna sirppiä ja vasaraa, no, ihminen mokaa aina.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä olenko yksin mielipiteeni kanssa, mutta NHL-osioon on alkanut tulevaan aika isolla kädellä linkkejä The Athletic -julkaisuun, joka on maksumuurin takana. Olisiko tarvetta omalle Athletic-ketjulle, mihin noita voi sylkeä vai jatketaanko näiden kylvemistä useaan eri ketjuun? Mikäli itse artikkelin tekstiä ei liitetä viestiin, on arvo ainakin minulle kohtuullisen matala.

En myöskään periaatteesta aio tuota lehteä tilata, sillä ilmaiseen kokeiluun erehtyneenä sähköposti tulvii Athletic-spämmiä, vaikka sen sitä valinnut ja olen jo postituslistalta itseni poistanut.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
En tiedä olenko yksin mielipiteeni kanssa, mutta NHL-osioon on alkanut tulevaan aika isolla kädellä linkkejä The Athletic -julkaisuun, joka on maksumuurin takana. Olisiko tarvetta omalle Athletic-ketjulle, mihin noita voi sylkeä vai jatketaanko näiden kylvemistä useaan eri ketjuun? Mikäli itse artikkelin tekstiä ei liitetä viestiin, on arvo ainakin minulle kohtuullisen matala.

En myöskään periaatteesta aio tuota lehteä tilata, sillä ilmaiseen kokeiluun erehtyneenä sähköposti tulvii Athletic-spämmiä, vaikka sen sitä valinnut ja olen jo postituslistalta itseni poistanut.

Eliiiii. Teikäläistä ärsyttää Athletic-linkit, joten ne pitäisi kieltää?
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Veikkaisin, että valtaosalla ei ole tunnareita tuonne. Eli kun linkki sinne postataan eikä laiteta tekstiä mukaan, on ne viestit mielestäni aika sisällöttömiä.
Pelkät linkit maksumuuriin on kyl informaatioarvoltaan täysin nolla. Pieni referaatti mukaan niin saisi myös ne, jotka eivät tilaa the Athleticia, jotain irti viestistä. Ei pitäis olla ihan hirveen paha rasti.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Pelkät linkit maksumuuriin on kyl informaatioarvoltaan täysin nolla. Pieni referaatti mukaan niin saisi myös ne, jotka eivät tilaa the Athleticia, jotain irti viestistä. Ei pitäis olla ihan hirveen paha rasti.

Eivätkö sisällöttömät linkit ole palstalla muutenkin kiellettyjä? Kaipa se pykälä koskee mahdollisia mainoksiakin?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eivätkö sisällöttömät linkit ole palstalla muutenkin kiellettyjä? Kaipa se pykälä koskee mahdollisia mainoksiakin?
Ei ole. Niilin hanhet on kielletty. Ja joku toinen hassu youtube-video, paitsi jos kuvailee, mitä linkin takaa löytyy. Yksi älyttömistä syistä, mistä saa pelikieltoa.
 
En tiedä olenko yksin mielipiteeni kanssa, mutta NHL-osioon on alkanut tulevaan aika isolla kädellä linkkejä The Athletic -julkaisuun, joka on maksumuurin takana. Olisiko tarvetta omalle Athletic-ketjulle, mihin noita voi sylkeä vai jatketaanko näiden kylvemistä useaan eri ketjuun? Mikäli itse artikkelin tekstiä ei liitetä viestiin, on arvo ainakin minulle kohtuullisen matala.
Maksumuurin takaisten juttujen referointi on lukijaystävällistä ja siten suositeltavaa. Emme kuitenkaan koe tarvetta puuttua maksumuurin takaisten juttujen linkittämiseen palstalle, puhutaan sitten The Athleticista tai vaikka Keskisuomalaisesta.

Moderaattorit
 

Ralph

Jäsen
Miksi Sami Vatasesta jauhetaan treidiketjussa, vaikka Vatasella pitäisi olla omakin ketjunsa? Tai siis miksei asialle tehdä mitään?
 
Kun nämä otteluketju -keskustelut ovat mielestäni jossain määrin kuihtuneet olisiko harkittavissa, että niihin voisi/saisi kirjoittaa myös itse otteluiden aikana (käsittääkseni tällä hetkellä kielletyä/paheksuttavaa). Ei mitään chat -otteluseurantaa vaan asiallisia kommentteja ja näkemyksiä pelin kulusta. Itse ainakin erätauoilla voisin tätä mahdollisuutta hyödyntää. Tokihan näitä kommentteja voi kirjoittaa kesken pelin omaankin osioon, mutta siinä ei synny kontaktia vastustajan kannattajien näkemyksiin.
Hei.

Olemme keskustelleet asiasta ja tulleet siihen tulokseen, ettemme muuta käytäntöjämme tämän asian suhteen keskellä kautta. Samalla päätimme ottaa tämän asian uudelleen käsittelyyn ennen seuraavan kauden alkua.

Kuinka monesta rikepisteestä tulee pelikieltoa?
Palstasofta antaa automaattisesti viikon pelikiellon kolmannesta rikepisteestä vuoden sisällä.

Moderaattorit
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Olemme keskustelleet asiasta ja tulleet siihen tulokseen, ettemme muuta käytäntöjämme tämän asian suhteen keskellä kautta. Samalla päätimme ottaa tämän asian uudelleen käsittelyyn ennen seuraavan kauden alkua.
Käsiteltiinkö samalla ehdotustani siitä, että myös Moderaattorit ja/tai Jatkoajan verkkolehden toimittajat voisivat avata otteluketjuja?

17.03.2005 klo 11:17 - Pe 18.03.2005 HPK - TPS - avaajana Moderaattorit
30.09.2005 klo 22:27 - La 01.10.2005 Pelicans - TPS - avaajana Toimitus

Mä olen edelleen sitä mieltä, että pre-game -keskustelu siirtyisi automaattisesti joukkueosioista Otteluketjufoorumin puolelle ainakin osittain, jos otteluketjut olisi valmiiksi avattuja jo matsia edeltävän vuorokauden puolella. Valmiiksi avattuun ketjuun on huomattavasti helpompi kirjoittaa vähäpätöisempiäkin asioita kuin avata itse kokonaan uusi ketju.

Lisäksi mun mielestäni kyseinen käytäntö voitaisiin ottaa käyttöön kesken kaudenkin. Harvahan sitä oikeasti vilkuilee ketjun avaajan nimimerkkiä. Uuden käytännön toteuttaminen ei vaatisi kuin pientä mielenkiintoa sieltä teidän ja/tai toimittajien puolelta. Samalla uusi käytäntö poistaisi sen häpeällisen tosiasian, että kaikista matseista ei ole edes olemassa omia otteluketjuja. Mikään ei kuitenkaan muuttuisi kirjoittajien näkökulmasta. Jokainen kirjoittaja voi edelleen avata otteluketjun mistä tahansa ottelusta. Jos ketjua ei kuitenkaan ole pystyssä tiettyyn aikaan mennessä => Moderaattorit ja/tai toimittajat avaavat sen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mä olen edelleen sitä mieltä, että pre-game -keskustelu siirtyisi automaattisesti joukkueosioista Otteluketjufoorumin puolelle ainakin osittain, jos otteluketjut olisi valmiiksi avattuja jo matsia edeltävän vuorokauden puolella. Valmiiksi avattuun ketjuun on huomattavasti helpompi kirjoittaa vähäpätöisempiäkin asioita kuin avata itse kokonaan uusi ketju.

Lisäksi mun mielestäni kyseinen käytäntö voitaisiin ottaa käyttöön kesken kaudenkin.

Tuo olisi kyllä hyvä. Etäkannattaja on pelistä riippumatta aina tietokoneen ääressä ja eihän sitä tule yleensä edes käytyä katsomassa onko ketjua peliä odotellessa. Koska sitä ei vain aina ole.

Noin periaatteessa tietenkin voisi sitten kokeilla itse rustailla jotain, mutta olisihan se parempi, jos tietäisi ketjun aina siellä olevan. Nykytilanteessa lähinnä unohtaa käydä koko osiossa, vaikka radion varassa olenkin eli nettiä tulee selailtua, kun ei mitään kuvaakaan katso.

Tuo lähentelee jo historiallisen typerää kommenttia, että ei muka jotenkin mystisesti voisi kesken kauden tehdä jotain. Sen kuin vain tekisi.
 
Käsiteltiinkö samalla ehdotustani siitä, että myös Moderaattorit ja/tai Jatkoajan verkkolehden toimittajat voisivat avata otteluketjuja?
Pakko myöntää, ettemme käsitelleet.

Mutta mikäli tällaiseen toimintaan ryhtyisimme, tällaisen toteutus kannattanee hoitaa automatiikan kautta sen sijaan, että kasvattaisimme modetiimin tai toimituksen jo nyt suurta työkuormaa.

Moderaattorit
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mutta mikäli tällaiseen toimintaan ryhtyisimme, tällaisen toteutus kannattanee hoitaa automatiikan kautta sen sijaan, että kasvattaisimme modetiimin tai toimituksen jo nyt suurta työkuormaa.
Mä nyt en aivan täysin osta tätä selitystä!

Mun käsittääkseni jokaiseen matsiin menee joku Jatkoajan edustaja - useimmiten jopa kaksikin - toimittaja sekä valokuvaaja. Jossain vaiheessa - todennäköisesti jo matsia edeltävänä päivänä - varsinkin toimittaja alkaa valmistautua varsinaiseen matsipäivään. Valmistautumiseen mun nähdäkseni kuuluu tutustumista joukkueiden kokoonpanoihin, edellisiin otteluihin, edellisiin keskinäisiin otteluihin, loukkaantumistilanteeseen jne. Otteluketjun avaaminen lisäisi työmäärää minuutilla tai kahdella. Käsittääkseni suurimmalla osalla toimittajia on henkilökohtaiset tunnukset keskustelupalstalle sekä mahdollisuus käyttää Toimitus-nimimerkkiä.

Jos mä olisin Jatkoajan toimittaja sekä tietäisin kirjoittavani matsiennakon ja -raportin huomisesta kärkikamppailusta TPS-Kärpät, niin kyllä mä alkaisin valmistautua matsiin jo tänä iltana. Jossain vaiheessa mun käsittääkseni on myös lähetettävä akkreditointi-pyyntö kotijoukkueen mediavastaavalle vai onko Jatkoajan (mahdollisesti useinkin vaihtuvilla?) toimittajilla joku kausiakkreditointi?

SML - SM-liigan mediakäytäntö
"Jokaiseen Liiga-otteluun on akkreditoiduttava aiempien kausien tapaan Liigan verkkosivujen kautta kirjautuen tai anomalla ottelukohtainen akkreditointi vapaamuotoisella anomuksella sähköpostitse suoraan järjestävältä seuralta (mediaosoitteet alla). Akkreditointi on tehtävä viimeistään ottelupäivänä klo 14. Viikonlopun otteluihin akkreditointi päättyy perjantaina klo 14. Akkreditointipyyntö ohjautuu automaattisesti kotijoukkueen mediaosoitteeseen."

Tämähän on joka tapauksessa tehtävä ennen toimittajan matsiin menoa. Miksi sitten samalla istumalla ei voisi käyttää sitä paria minuuttia, joka kuluu otteluketjun avaamiseen? Jos otteluketjun avaajana olisi Toimitus, niin eihän avausviestissä tarvitsisi välttämättä olla edes mitään sisältöä. Tärkeintä olisi se, että otteluketju avattaisiin! Kuinka kauan oikeasti menee aikaa otsikon ja parin sanan naputteluun?

<AVAA UUSI KETJU> *click*
<OTSIKKORIVILLE> To 20.12.2018 TPS - Kärpät *naputi-nap* *click*
<VIESTIKENTTÄÄN>Olkaa hyvät! *naputi-nap* *click*
<LUO UUSI VIESTIKETJU> *click*

Käytettävästä kaksi-/kymmensormijärjestelmästä riippuen aikaa taitaa mennä huikeat 10-15sec. Useimmiten kyseessä lienee joku oikeasta toimittajan ammatista haaveileva henkilö, joten kymmensormijärjestelmän luulisi olevan itsestäänselvyys. Mikäli toimittaja avaa viestiketjun siinä vaiheessa, kun matsiennakko on jo naputeltuna/julkaistuna, niin viestikenttään kannattaa luonnollisesti laittaa linkki kyseiseen ennakkoon. Toimituksen jo nyt suuren työmäärän kasvattaminen on täyttä hevonpaskaa! Kyse on vain ja ainoastaan kiinnostuksesta tai paremminkin sen puutteesta.

Automatiikkaan mä en luottaisi pätkääkään!

Esimerkki: mikä automatiikka hoitaa Jatkoajan sivuilla olevat SM-liigapelaajien pistepörssit? Johtaako Ilari Filppula pistepörssiä vai ei?
 

Liitteet

  • 2018-12-19 - Pistepörssi - JA.jpg
    2018-12-19 - Pistepörssi - JA.jpg
    27,6 KB · kertaa luettu: 312
  • 2018-12-19 - Pistepörssi - SML.jpg
    2018-12-19 - Pistepörssi - SML.jpg
    59,5 KB · kertaa luettu: 317

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sen jälkeen kun toimittajat on pakotettu avaamaan otteluketjut, moderaattorit voisivat pakottaa 5-10 kirjoittajaa kirjoittamaan noihin ketjuihin pelikiellon uhalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös