Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 620 948
  • 13 543

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Suomessa myös juodaan kaljaa ja viinaa. Onko se junttia?

On toki. Erityisesti jos sen tekee rokkifestivaaleilla hankkijalippis päässä ja yhden koon liian pienet Kappa-verkkarit jalassa paidassa lukien "Olokee hiljaa ja huutakee". Jos toteaa vielä loppuun toteaa, että "karjala takaisin vaikka pullo kerrallaan" tai "nyt tehdään karhun kaatoa", on oikeutettu täysveriseksi rotujuntiksi toistaiseksi voimalla olevalla sopimuksella.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Suomessa myös juodaan kaljaa ja viinaa.
Ranskassa juodaan viiniä,
Saksassa kaljaa, Venäjällä vodkaa
Suomessa juodaan kaikkea
Siis malja sille nostakaa.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tallinnaan matkustaminen on junttia.
Tallinnaan matkustaminen ei ole junttia. Tallinna on upea kaupunki jossa on paljon tekemistä ja nähtävää ja ennenkaikkea hyviä ravintoloita. Paljon mielekkäämpi matkailukohde kuin esim. yksikään suomalainen kaupunki. Se miten suurin osa Tallinnaan matkaavista suomalaisista käyttäytyy voisi sopia tähän ketjuun paremmin. Ja sitä kaljalaatikoiden määrää kun kiikkerillä kärryillä vedetään perässä kun onhan se ainakin 4 euroa halvempi se keissi... Siiderin ja lonkeron kärräämisen ymmärrän kun siinä säästöä oikeasti tulee, mutta hei jotain Karhua 8 keissiä teipattuna jesarilla siihen kärryyn joka sekin maksaa.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Facebookissa:

1. Kuvapäivitys lomamatkalta jostain lämpimästä saatteella "tarkenee".
2. Kuvapäivitys lomamatkalta omista varpaista rantahiekassa.
3. Kun esim. joku kaveriporukka jakanut kuvan laivalta/polttareista/mökiltä tms. ja joku kommentoi sitä: "Kun ei nyt vaan sattuis mitään."
4. "Lomille lompsis" -päivitys, kun loma alkaa.
5. "Takaisin sorvin ääreen" -päivitys, kun loma päättyy.

Lisäksi on junttia jakaa pystykuvavideo tai selfie peilikuvana ja se, kun selfiessä katsoo ohi kamerasta, kun ei tajua katsoa kameran linssiin, vaan tuijottaa näyttöä.
 

Rossifumi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Facebookissa:

1. Kuvapäivitys lomamatkalta jostain lämpimästä saatteella "tarkenee".
2. Kuvapäivitys lomamatkalta omista varpaista rantahiekassa.
3. Kun esim. joku kaveriporukka jakanut kuvan laivalta/polttareista/mökiltä tms. ja joku kommentoi sitä: "Kun ei nyt vaan sattuis mitään."
4. "Lomille lompsis" -päivitys, kun loma alkaa.
5. "Takaisin sorvin ääreen" -päivitys, kun loma päättyy.
Lomalta töihin palatessa "loppuu ne pitkätkin lomat" lausahdukset ja päälle höhhöhhöö- naurut.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ylipäätään Facebookin käytöllä saa itselleen nykyää vahvaa juntin leimaa itselleen. Eihän siellä käy enää kuin nykyiset äkäiset suuret ikäluokat kiroilemassa iltalehden päivitysten kommennttiosioon jostain fitness-kisojen tuloksista että on se vittu kun ennen syötiin kermaa ja voita ja hakattiin tukkimetsä nurin ja oltiin kunnossa ja aurinkoa tuli taivaalta eikä solariumin-arkusta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tallinnaan matkustaminen ei ole junttia. Tallinna on upea kaupunki jossa on paljon tekemistä ja nähtävää ja ennenkaikkea hyviä ravintoloita. Paljon mielekkäämpi matkailukohde kuin esim. yksikään suomalainen kaupunki. Se miten suurin osa Tallinnaan matkaavista suomalaisista käyttäytyy voisi sopia tähän ketjuun paremmin. Ja sitä kaljalaatikoiden määrää kun kiikkerillä kärryillä vedetään perässä kun onhan se ainakin 4 euroa halvempi se keissi... Siiderin ja lonkeron kärräämisen ymmärrän kun siinä säästöä oikeasti tulee, mutta hei jotain Karhua 8 keissiä teipattuna jesarilla siihen kärryyn joka sekin maksaa.
Olen täsmälleen samaa mieltä tästä kirjoituksesta. Kesällä kävin Tallinnassa ja tämä matka tapahtui niin että saavuin Tallinnaan etelästä päin eli tulimme autolla Montenegrosta Euroopan läpi takaisin Suomeen. Tallinnassakin oli ihan mukavaa siellä jossain vähän sivummalla, ei siis suinkaan siellä satamassa vaan muualla. Siellä ei tarvinnut törmätä suomalaisiin turisteihin vaan ravintolassakin palvelu tuli englanniksi.

Mutta ai perkele kun saapui satamaan ja tuli sitten käytyä siellä Super Alkossa. Todennäköisesti ahdistavin hetki koko puolentoista viikon reissulla, se viinaa ja kaljaa hakevien suomijunttien määrä ja etenkin käytös oli ihan käsittämätöntä. Parhaana esimerkkinä joku pariskunta jossa mies ryntäsi ilmaisten viinamaistiaisten äärelle ja työnsi auton avaimet naisystävälleen. Saatesanoina oli vielä "Sinä muuten ajatkin tästä eteenpäin kjeh kjeh" ja sen jälkeen maistiaisia naamariin. Tai sitten pari 50-60 vuotiasta naishenkilöä jotka myös käyttäytyivät kohtalaisen junttimaisesti selittäessään mitä kaikkea reissun aikana tehtiin kun oltiin oikein ulkomailla, viina oli olennainen tekijä tässäkin.

Ahdistavinta tuossa Tallinnan satamassa hengailussa oli se että siellä ei oikeasti ollut muita kuin suomalaisia. Kun minä olen ulkomailla niin en halua asioida suomeksi, vaan haluan myös tuntea olevani ulkomailla. Noh, ei siellä Tallinnassa tarvinnut onneksi montaa tuntia viettää ja koko reissun aikana ei paljoa suomea tarvinnut, mutta olihan tuo melkoinen kokemus. Päätin myös tuolloin että jatkossakaan en tule kyllä Tallinassa käymään, vaikka ihan hieno kaupunkin onkin. Silti, liikaa suomalaisia.

Tuo lauttamatka Tallinnasta Helsinkiin oli muuten eka kerta kun kyseistä lätäkköä tuossa suunnassa ylitin, ja tosiaan siis etelästä pohjoiseen. Toivon että jatkossakaan ei tarvitse aikaa tuolla lautalla viettää yhtään sen enempää kuin on pakko.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ahdistavinta tuossa Tallinnan satamassa hengailussa oli se että siellä ei oikeasti ollut muita kuin suomalaisia. Kun minä olen ulkomailla niin en halua asioida suomeksi, vaan haluan myös tuntea olevani ulkomailla. Noh, ei siellä Tallinnassa tarvinnut onneksi montaa tuntia viettää ja koko reissun aikana ei paljoa suomea tarvinnut, mutta olihan tuo melkoinen kokemus. Päätin myös tuolloin että jatkossakaan en tule kyllä Tallinassa käymään, vaikka ihan hieno kaupunkin onkin. Silti, liikaa suomalaisia.
Harva kait siihen satamaan jää. Tietty vanhassakaupungissa on myös paljon suomalaisia, mutta mitä sielläkään tekee jos useammin käy.

Kaapelitehtaallahan oli viikonloppuna Martin markkinat. Jokusen kupongin nappasin matkaan. Eckeröllä tosin oli black friday -tarjouksena euron reissut. En kyllä nyt ottanut yhtään. Ens viikolla käyn ilmaisen ruotsinristeilyn ja pitää miettiä jos joulukuussa kävis toisenkin. Kyllähän se aina kotiolot voittaa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Niikon ystävät Malesiassa jakamassa vähän materiaalia. Harmi, etteivät saaneet lähetyssaarnaajan vastaanottoa. Kaikenlaiset tuputtajat vittuun. Koskee myös liittymäntyrkyttäjäapinoita
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tästä on ennenkin ollut puhetta täällä, mutta vähän pitää taas ottaa aihetta ylös:

Eli jos on ihan pakko niistää nenää ravintolassa (niinkun joskus toki on), niin tehkää se niin huomaamattomasti kuin ikinä mahdollista, tai sitten tehkää se WC:ssä tai vaikka ulkona.

Junttiuden äiti on räkiminen julkisella paikalla, mutta ei teatraalinen norsuntöräys-niistäminen paljoa siitä jää. Siihen kun vielä lisää sen, että jättää sen ihanan räkäpaperin pöydälle/lautaselle kaikkien nähtäväksi, niin ai että... värisuora lienee valmis?!
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joulun viettäminen. Onko mitään junttimaisempaa, kun kokoontua jonkun luokse porukalla viettämään joulua. Näytetään välittäminen tavaralahjoilla, nauretaan teennäisesti yhdessä ja tottakai syödään ja pelataan pelejä yhdessä. JUNTTIA.

*odottaa ensimmäistä mielensäpahoittajaa*
 

Glove

Jäsen
Joulun viettäminen. Onko mitään junttimaisempaa, kun kokoontua jonkun luokse porukalla viettämään joulua. Näytetään välittäminen tavaralahjoilla, nauretaan teennäisesti yhdessä ja tottakai syödään ja pelataan pelejä yhdessä. JUNTTIA.

*odottaa ensimmäistä mielensäpahoittajaa*
Minä voisin skipata suoraan marraskuusta (kun joululaulut alkaa soimaan kaupoissa ja radiossa) suoraan loppiaisen jälkeiseen maanantaihin. Vaikka kevääseen. Talviunet ois kova juttu :)
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä voisin skipata suoraan marraskuusta (kun joululaulut alkaa soimaan kaupoissa ja radiossa) suoraan loppiaisen jälkeiseen maanantaihin. Vaikka kevääseen. Talviunet ois kova juttu :)
Sama täällä.

Tänä jouluna on muuten suunnitelmissa semmoista jännää ja junttimaista, että tilaan pizzaa ja kebabbia, syön sipsejä ja katson elokuvia.

Piirakat, sienisalaatti, kotikalja ja maksalaatikko. Ainoat hyvät asiat joulussa, mutta kun niitä saa myös joulun ulkopuolella, niin joulu on normaali päivä muiden joukossa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Joulun viettäminen. Onko mitään junttimaisempaa, kun kokoontua jonkun luokse porukalla viettämään joulua. Näytetään välittäminen tavaralahjoilla, nauretaan teennäisesti yhdessä ja tottakai syödään ja pelataan pelejä yhdessä. JUNTTIA.

*odottaa ensimmäistä mielensäpahoittajaa*

Mä oon ton joulunviettämisen ajatellu jotenkin niin, että jos oikeesti tykkää siitä tunnelmasta ja kaikesta mitä jouluun liittyy, niin ihan ok viettää sitä ns. perinteiden mukaan. Itse en kyllä niin välitä... vähän sellanen neutraali fiilis joulusta.

Mutta jos siitä ei yhtään pidä ja väkisin suhaa pitkinpoikin mennen mököttämään vieraiden nurkkiin, niin onhan se vähän junttia taipua siihen vuosi toisensa jälkeen, kun jotain vaihtoehtojakin löytyy varmasti. Toki kompromissejakin pitää osata tehdä, mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Alkakaa joku nyt nostaa niitä jouluketjuja vai pitääkö kaikki tehdä itse.

Mä oon ton joulunviettämisen ajatellu jotenkin niin, että jos oikeesti tykkää siitä tunnelmasta ja kaikesta mitä jouluun liittyy, niin ihan ok viettää sitä ns. perinteiden mukaan. Itse en kyllä niin välitä... vähän sellanen neutraali fiilis joulusta.

Kannattaa kokeilla joulun viettämistä jossain maassa missä kristillistä joulua ei ole. Se on melkoisen rentouttavaa, vaikka tietenkin valkoihoisten joululla hieman yritetään rahastaa.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Joulun viettäminen. Onko mitään junttimaisempaa, kun kokoontua jonkun luokse porukalla viettämään joulua. Näytetään välittäminen tavaralahjoilla, nauretaan teennäisesti yhdessä ja tottakai syödään ja pelataan pelejä yhdessä. JUNTTIA.

*odottaa ensimmäistä mielensäpahoittajaa*
Enpä ole koskaan joulua junttimaisena pitänyt. Eri asia tykkääkö vai ei. Onko mielestäsi muutkin juhlat, kuten uusivuosi, vappu ja pääsiäinen juntteja?
Kun kuitenkin jokainen voi päättää itse miten joulunsa viettää vai viettääkö ollenkaan, niin ei pitäisi ongelmaa olla. Kuulut varmaankin itse siihen ryhmään, joka mököttää joulunsa kotona kiroten sen turhuutta. Se on ihan ok. Allekirjoittaneelle ainoa negatiivinen juttu joulussa on, että NHL:ää ei pelata
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
En tiedä, onko mikään juhla itsessään junttimainen tai rasittava, mutta sellaiseksi kyllä pystyy minkä tahansa pyhän tekemään. Minusta juhlistamisen pitää tapahtua omilla ehdoillaan vrt. jouluperinteet tai juhannuksen "pakkokännäys".
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En tiedä, onko mikään juhla itsessään junttimainen tai rasittava, mutta sellaiseksi kyllä pystyy minkä tahansa pyhän tekemään. Minusta juhlistamisen pitää tapahtua omilla ehdoillaan vrt. jouluperinteet tai juhannuksen "pakkokännäys".

Se on tai voi olla oikeasti rasittavaa joutua jotenkin puolustelemaan sitä, että joulu ei kiinnosta. Jotkut vielä kuvittelevat kuinka joku muka kuvittelee jotenkin olevan parempi ihminen, jos ei vietä jotain.

Joulu on lasten juhla ja se ei ole sen kummempaa. Näiden maassa jouluaatto on tavallinen työpäiväkin, mutta voihan sen toki ottaa vapaaksikin halutessaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös