Nyt vituttaa!

  • 3 004 617
  • 11 368

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Jos tilanne olisi ollut toisessa päässä, niin maalin hyväksyminen olisi ollut luultavasti tuomarifarssi. Aina vois rauhoittua ja katsoa tilannetta uudestaan kokonaisuutena, ennenkun tuomitsee farssiksi.

Noissa auttaisi kummasti, jos tuomarien kuulutus olisi edes englanniksi. Jos tuomarilta ei englanti taivu, niin ei muuta kun joku kuuluttaja-aitiosta hoitamaan perustelut suomeksi ja englanniksi. Erityisesti hallia ajatellen tuo olisi loistava juttu, kun niitä hidastuksia ei ihan liikaa kuitenkaan näytetä. Samoin studion osalta olisi helpompi spekuloida vihellyksen oikeutta, jos tuomiosta ymmärtäisi käsimerkkien lisäksi myös perustelut. Ilman perusteluja näissä mennään liian helposti siihen, että lukittaudutaan yhteen ratkaisuun ("varmaan oli häirintä", "ehkä meni jalasta", jne.) ja jäädään vatvomaan sitä.

Mun silmään tuossa tapahtumassa oli hidastuksen perusteella mahdollisuudet hylkäykselle. En kuitenkaan pidä tuota niin päivänselvänä tapauksena, että keskustelua ei syntyisi. Tää oli mun papereissa taas näitä "annettiin mahdollisuus viheltää" tilanteita: periaatteessa tuomiolle löytyy sääntökirjasta perustelut, mutta ehkä ei ihan pelin hengen mukaisesti kuitenkaan mennyt. Jos tuo olisi ollut aivan selvä tilanne, olettaisin Slovanin pelaajien reagoineen tilanteeseen edes jollain tavalla.

Sinänsä mua ei puusilmäisyys näissä tilanteissa häiritse. Mä ymmärrän hyvin sen, että oman jengin toimia katsotaan värilasien kautta, tilanteet halutaan tulkita oman edun mukaisesti ja epäsuotuisaan ratkaisuun ei olla tyytyväisiä. Se on mulle osa sitä, miksi katsomossa ei olla ruutuvihko kourassa kuin skoutit konsanaan. Se on mulle osa sitä, miksi kotisohvalla mielummin huutaa vittua kuin kylmän viileästi punnitsee tilanteen viiden eri kamerakulman tarkistamisen jälkeen. Se on mulle osa sitä, miksi fani valitsee päällekkäisistä matseista oman joukkueensa matsin katsottavaksi.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@sekolust Samaa mieltä olen. Enkä mä tarkoittanu ettei noista sais vittuuntua ja kyseenalaistaa noita. Tottakai saa ja pitää. Tunteella pitää olla mukana. Vituttaa itteenikin, mutta mua myös vituttaa se kun näillä teoilla annetaan tuomareille selvä mahdollisuus viheltää näitä. Siks en jaksa alkaa valittamaan ja ryhtymään siihen "mahdollista vain KHL:ssä" kuoroon.

Ja noista pitäisi ehdottomasti saada selvemmät infot paikallaolijoille.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Mä ymmärrän sinänsä hylkäyksen sääntöjen mukaan, mutta pointtina ehkä enemmänkin, että jääkiekkosäännöt ovat maalivahdin häirtsemisen ja koskemattomuuden suhteen helvetin pahasti rikki. Kun kyseessä kiekontavoittelutilanne, ja kiekko on jo maalivahdin alueella, niin ei ole yhtään hyvää syytä miksei hyökkääjä voisi koskettaa maalivahtia häiritsipä tämä kosketus tämän seuraavan sekunnin, tunnin tai päivän ohjelmaa tai ei. Tajuan kyllä, että sinne ei voi mennä vetämään veskaria levyksi tai hakkaamaan kiekkoa pois räpylän alta, mutta nämå tahattomat pienet kontaktit eivät vaaranna paskaakaan kenenkään turvallisuutta. Mitään helvetin maalivahdin häirintä sääntöä ei pitäisi olla olemassakaan. Maalipaitsio riittää. Silloin kun kiekko on alueella, siellä voi olla pelaajakin, häiritsi tämä veskaria tai ei.

Vielä enemmän mua ahdistaa nykykiekossa, että heitä ei voi ottaa alueen ulkopuolellakaan ilman, että siitä tulee joka kerta estämisjjäähy. Jos maalivahti lähtee heilumaan maalin taakse, niin kenttäpelaajilla pitäisi olla ihan sama oikeus vetää hänet laitaa vasten levyksi kuin kiekkoa hakeva puolustajakin. Nyt kun nämä kontaktit johtavat aina jäähyyn, niin lajiin pesiytyy noita Barulinin ja Mikko Koskisen kaltaisia vitun nilkkejä, jotka sekoilevat blokkailemassa luistelulinjoja missä huvittaa, ja kuolevat joka kerta kalastelemaan jäähyä kun joku menee metriä lähempää ohi. Tän pitäisi olla ihan päivänselvää, että jos veskari lähtee alueeltaan, niin hän on silloin vapaata riistaa kuten kenttäpelaajatkin.
 

Gemondo

Jäsen
1) Vastustajan pelaaja työntää kiekon Zapolskin mukana maaliin, kaksi "videotarkistusta" myöhemmin: kiekko keskelle.

2) Platt korkea maila 2 min, vastustaja sukeltaminen 2+10 min, pari-kolme minuuttia myöhemmin: vastustajan pelaajan käytös"kymppi" perutaan lennosta ja kaveri palaa kehiin.

3) Mitä tekee Jokerit? No ei mitään. Pitkässä juoksussa nämä menee tasan, virheitä sattuu kaikille ja me pelataan rehellistä lätkää!


Se oli itselle ensimmäinen Jokerien peli noin kuukauteen mitä tuli katsottua, ja näillä näkymin myös runkosarjan viimeinen.

This is KHL ;-D

Lisätään vielä loppuun Kurrille terkut, että nää olis Jari sellasia juttuja joihin sun pitäis vähän niinkuin puuttua.
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kyllä jäi paska maku ja vitutus tuomareiden sekoilusta ekaa kertaa tällä kaudella.

Saatanan sokeat reppanat.

Ei parane jatkua tämmösen sekoilun.

Jokerit jos ei älähdä tästä pelistä, niin oon pettyny. Nimenomaan siitä hylätystä maalista +Niemeen osuneesta korkeesta mailasta.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Edelliseen lisää: Niemeä vastaan korkea maila ja vain kakkonen, Plattia mailalla kepeksille ja taas vain kakkonen.

Edit: kaksoispisteen lisäys
 
Viimeksi muokattu:

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Uskomatonta paskaa. Mun järkeen ei mahdu miten voi kukaan hävitä neljällä maalilla jengille, jonka materiaali on jäteryssää jäteryssän perään. Tästä tulee vitun huono rundi.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Tuomarisekoilusta huolimatta yhdyn @Mike sanoihin siinä mielessä, että kyllähän tuo Spartak olisi silti pitänyt voittaa. Ei ole kovin hyvän joukkueen merkki, jos 1-1 tilanteessa selät suoristuvat yhden epäoikeudenmukaisen videotarkistuksen myötä.

Tiedä sitten ollaanko joukkueen sisälläkin jo kyllästytty taistelemaan tuulimyllyjä vastaan. Onhan tuo jo naurettavaa kuinka suurella prosentilla nuo päätökset ovat Jokereita vastaan tällä kaudella.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uskomatonta paskaa. Mun järkeen ei mahdu miten voi kukaan hävitä neljällä maalilla jengille, jonka materiaali on jäteryssää jäteryssän perään. Tästä tulee vitun huono rundi.
Tämä. Jokereiden olis pitäny voittaa tää vaikka tuomarit olivatkin vetäneet lsd:tä ennen peliä
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
- Tuomarit. Mä tiedän sen olevan jo klisee valittaa tuomareista, mutta tänään nuo pillipiiparit olivat oikeasti huonoja. Tuossa ei ollut mitään "lahjuksien avulla viheltäviä tunareita", vaan rehellisen paskoja kotiin päin vetäviä seeproja. Tää oli näitä matseja, joka olisi voinut tuomarien toiminnan takia kunnolla räjähtää käsiin. Tää oli näitä matseja, milloin aina muistuu mieleen se, että urheilullisesti hyvästä sarjasta huolimatta KHL on käytännössä kehitysmaan projekti.
- Ei epäoikeudenmukainen tai siltä tuntuva maali voi olla noin suuri asia Jokereille. Se ei ollut mikään jatkoaikamaali tai viimeisellä minuutilla isketty johtomaali, vaan peli olisi tuossa vaiheessa ollut tyystin vielä meidän käsissä. Jos henkinen kantti ei tuota kestä, niin Kurri voi palkata vaikka psykologin paikalle.
- Kun takaa-ajo olisi voitu aloittaa, niin kaverin annettiin iskeä useamman maalin johtoasema taululle. Jos vituttaa, niin sen voi purkaa vaikka vetämällä taklauksen loppuun, ajamalla kovemmin maalille tai vaikka hanskaamalla. Jos usko loppuu, niin voi vaikka todeta koutsille, että peluuttaa muita.

Tulkoot epäoikeudenmukaisesti hyväksytty maali, kakkoseksi vihelletty 2+2 tai 5+20, tulkoot vaikka babushkoja taivaalta ja pelmenejä juomapullosta, niin tää olisi silti pitänyt voittaa.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
- Kun takaa-ajo olisi voitu aloittaa, niin kaverin annettiin iskeä useamman maalin johtoasema taululle..

Pekka Jore Jormakka on jengin kuva tällä hetkellä. Tilanne 1-1, Jokerit yv:llä ja 4-2 hyökkäyksessä. Ensin ihan uskomattoman paska kiekollinen ratkaisu ja siihen jäähy perään. 2-1 kaverille. Seuraavassa vaihdossa sama jätkä puppeloi taas kiekon kanssa. Menettää hyökkäyssinisellä, Spartakin kaveri yksin läpi.. Mistä helvetistä sille maksetaan ja miksi.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Oikein on nähty yllä parin nimimerkin toimesta. Kaverin kanssa katseltiin peliä ja toisella erätauolla summatessa peliä hän sanoi, että siihen epämääräiseen tasoitukseen hajosi peli ja kolmanteen se pitää nollata. No ei peliä enää saatu haltuun ja vaikka kulkuset kilisi ja se paikattiin niin seurannut 5-3 YV alleviivasi, kuinka pelaajilta oli ajatus ihan muualla. Toivottavasti Marjis jättää itkut tuomareista ja ottaa vastuun, että ei saanut tasoituksesta seurannutta henkistä lamaannusta käännettyä voimavaraksi vaan siitä tuli taakka.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Pekka Jore Jormakka on jengin kuva tällä hetkellä. Tilanne 1-1, Jokerit yv:llä ja 4-2 hyökkäyksessä. Ensin ihan uskomattoman paska kiekollinen ratkaisu ja siihen jäähy perään. 2-1 kaverille. Seuraavassa vaihdossa sama jätkä puppeloi taas kiekon kanssa. Menettää hyökkäyssinisellä, Spartakin kaveri yksin läpi.. Mistä helvetistä sille maksetaan ja miksi.
Kuulemma hyvä jätkä kopissa. Pitäähän jokaisella joukkueella maskotti olla? Jorella ei pitäisi olla mitään asiaa kokoonpanoon Wärnin ohella.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oikein on nähty yllä parin nimimerkin toimesta. Kaverin kanssa katseltiin peliä ja toisella erätauolla summatessa peliä hän sanoi, että siihen epämääräiseen tasoitukseen hajosi peli ja kolmanteen se pitää nollata. No ei peliä enää saatu haltuun ja vaikka kulkuset kilisi ja se paikattiin niin seurannut 5-3 YV alleviivasi, kuinka pelaajilta oli ajatus ihan muualla. Toivottavasti Marjis jättää itkut tuomareista ja ottaa vastuun, että ei saanut tasoituksesta seurannutta henkistä lamaannusta käännettyä voimavaraksi vaan siitä tuli taakka.

Mun mielestä yllättävä reaktio Jokereilta, siis toi lamaantuminen.

Jokainen tietää kun on kohdeltu väärin niin pistää yrittämään vitusti lisää ”oikeus voittakoon” asenteella.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
KHL on ottanut kantaa tuohon käytöskymppiin:

Ref showed 'Unsportsmanlike conduct' instead of 'Diving', which was the call eventually. 2 minutes, not 2+10.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Jorella ei pitäisi olla mitään asiaa kokoonpanoon

Minä näen asian hieman toisin. Tänään oli heikko ottelu, kuten @Mike perusteli, mutta ppg on karvan päälle 0,5 ja johtaa joukkueen +/- tilastoa. Vaikka etenkään +/- tilastoa ei liikaa voi tuijottaa, kun ei ole eroteltu suojattuja vaihtoja jne, mutta jotain on oikein tehty. Jormakalta olen peräänkuuluttanut tasaisuutta, kun parhaana päivä on kentän paras pelaaja ja huonona päivänä ei edes kuuluisi kokoonpanoon.
 

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
KHL on ottanut kantaa tuohon käytöskymppiin:

Ref showed 'Unsportsmanlike conduct' instead of 'Diving', which was the call eventually. 2 minutes, not 2+10.
No eihän siinä sitten mitään. Kaikki hyvin taas ja matka jatkuu.
*tähän Irakin tiedotusministerin kuva*
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Minä näen asian hieman toisin. Tänään oli heikko ottelu, kuten @Mike perusteli, mutta ppg on karvan päälle 0,5 ja johtaa joukkueen +/- tilastoa. Vaikka etenkään +/- tilastoa ei liikaa voi tuijottaa, kun ei ole eroteltu suojattuja vaihtoja jne, mutta jotain on oikein tehty. Jormakalta olen peräänkuuluttanut tasaisuutta, kun parhaana päivä on kentän paras pelaaja ja huonona päivänä ei edes kuuluisi kokoonpanoon.
Jormakan hyvän ja huonon päivän ero on tosiaan liian suuri. Huonona päivänä (kuten tänään) häviää kaikki kaksinkamppailut, viljelee harhasyöttöjä pitkin peliä ja unohtaa merkata miehensä omalla alueella. Tästä syystä kukaan ei ole aikoihin Jormakkaa yhtään ylemmäs vaatinutkaan ketjuhierarkiassa, kun tietää ettei se taso vain riitä. Tai riittäisi varmaan, jos miestä itseään kiinnostaisi pelata samalla asenteella kuin vaikkapa O'Neill, mutta kaipa sekin on luonteesta kiinni.
 

Gemondo

Jäsen
Ja tuomareista vielä; on se nyt kumma juttu, jos ei Venäjän kokoisesta maasta löydy sellaisia tuomareita jotka osaisivat englannin kieltä! Luulisi jotenkin olevan ihan perusjuttuja ammattilaissarjassa huolehtia siitä, että ammattilaistuomarit olisivat sillä tasolla että kommunikointi onnistuisi molempien joukkueiden kanssa.

Kokonaan toinen asia onkin sitten että miksi ”kansainvälisessä” sarjassa kaikki(?) tuomarit ylipäänsä ovat venäläisiä?

Mutta sitten taas toisaalta, sekolust sen hyvin kiteytti:
Tää oli näitä matseja, milloin aina muistuu mieleen se, että urheilullisesti hyvästä sarjasta huolimatta KHL on käytännössä kehitysmaan projekti.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Joo olihan tuossa muutama erittäin kyseenalainen tilanne.

- Spartakin 1-1 -tasoitus. Haluan nähdä sen päivän kun esim. Joensuu saa rynniä noin maalille ja vasta vauhdikkaan kontaktin jälkeen kiekko putoaa viivan yli näkyville. Kahden tarkistuksen jälkeen tilanne hyväksytään.

- Niemen naama auki. En keksi yhtäkään syytä miksi tilanteesta ei tullut 2+2 min. Tuomarit kuitenkin näkivät tilanteen kun kuitenkin se pelkkä kakkonen tuli. Ainakin tähän päivään saakka KHL:ssäkin on ollut sääntö, jossa automaattisesti tulee 4 min jos tulee verta.

- Zubov vetäisee aloituksesta vahingossa Plattia kiville. Jokereilta on tässä KHL-vuosien aikana joka kerta automaattisesti lentänyt useita pelaajia pihalle oli kassitus sitten harkittua tai puhdas vahinko. Olin siinä uskossa, että siitäkin automaattinen tuomio on ulosajo tai ainakin tähän päivään saakka on ollut, mutta tällä kertaa jostain keksittiin vain 2 min tästä.

- Spartakin kaljupäinen kaveri sai 2+10 min tuomarin käsimerkkien ja pöytäkirjan mukaan. Jotenkin täysin käsittämättömästi tämä jo annettu tuomio ja pöytäkirjaan merkitty tapahtuma onnistuttiin kumoamaan lennosta. Kaveri myös istui tosiaan osan tästä (2 min?), ennen kuin tuomio päätettiin muuttaa. En ole koskaan nähnyt missään kiekkosarjassa vastaavaa, että jäähy perutaan/lyhennetään kesken kaiken. Ihan vain veistä haavassa kääntäkseen, sama kundi iskee 1+1 tehot sinä aikana, kun alkuperäinen 2+10 min olisi ollut käynnissä. Jokereiden täytyy vähintään tämä asia viedä eteenpäin tai ainakin tiedottaa, miten on mahdollista kumota jo annettu ja osittain kärsitty jäähy.

Vasta 4-1 -tilanteessa rupesi sitten Jokeritkin saamaan ylivoimaa ja yksi vihellys tuli täysin huumoritilanteesta, kun varmasti 99% hallin väestä ja Viasatin katsojista huomasi Normanin kompuroineen omia aikojaan. Lohduttaa ihan hirveästi pari paikkausjäähyä pelin jo ratkettua.

Samaa mieltä siitä, että kaikesta huolimatta tämä olisi täytynyt voittaa. Nyt ei pää kestänyt sorsimista, mutta tänään meni niin vihkoon tuomareilta, että annan osittain sen joukkueelle anteeksi. Mulla ainakin kasetti hajosi totaalisesti ja nyt jo vähän huvittaa mitä tuli otteluseurantaketjuun räyhättyä.

Lopetan itkuvirren THIS IS KHL! -huudahdukseen.
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Okei, nyt ku ton tilanteen katto uusintana, niin jotakuinkin oikein se meni, siis maalin hyväksyminen.

Se mikä tässä nyt vituttaa, on se että Jokereilta hylättiin maali Dynamoa vastaan jossa Jensen ohjattiin molariin päin. Verrattavissa tähän tilanteeseen. Ja sen päätöksen linjan mukaan tää ois pitäny hylätä. Oliko samat dumarit?

Ja tuomareista vielä; on se nyt kumma juttu, jos ei Venäjän kokoisesta maasta löydy sellaisia tuomareita jotka osaisivat englannin kieltä!
Tämä on kyllä ihmetyttäny aina. Mielenkiintoista ois päästä kyselemään KHL-päättäjiltä, että mitähän päässä pyörii jos meinaatte tehdä kansainvälisemmän sarjan tästä.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika moni meistä voisi laittaa Jokerit toimistolle viestiä että miten näihin reagoidaan? Jotain selityksiä pitää saada...

Ja sitten foliohattuilua... kuinka sattuikaan tämä show Suomen itsenäisyyspäivän alla.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja sitten foliohattuilua... kuinka sattuikaan tämä show Suomen itsenäisyyspäivän alla.
Moskovasta näytettiin että vitut te mitään itsenäisiä ole. Kaikki Putinin napin alla.

Mikäs vuosi se olikaan kun Jokerit älähti tuomareista edellisen kerran? Erkan aikaan tais olla. No nyt on hyvä aika sitten taas nostaa kissa pöydälle, koska tämmöinen sekoilu ei vaan saisi toistua.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Venäjällä kaikki on epävarmaa ja epäselvää!

Oli sitten kyse KHL-erotuomareista, politiikasta tai sovittujen asioiden noudattamisesta asiassa kuin asiassa.

Ja vika on heidän mielestään aina kaikissa muissa kuin Venäjässä tai venäläisissä.

Itselleni sanasta epäluotettava tai huijari.. tms. tulee aina mieleen ensimmäisenä Venäjä ja venäläinen!

Vittu mikä maa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös