Palautteet ja bugit palstasta

  • 230 968
  • 1 803

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tehtiinkö palstalle jotain merkittävää päivitystä viime viikolla - oletettavasti keskiviikkona tai torstaina?

Vika/ominaisuus alkoi viime tammikuussa:

Onko palstalta poistettu ominaisuus "siirry uusimpaan lukemattomaan viestiin"?

Kaikki kolme vaihtoehtoa (otsikko, sininen palkki vasemmalla, nuoli oikealla) vievät vain kyseisen ketjun viimeisen sivun alkuun.

Sama vika/ominaisuus vaivasi myös ainakin toista käyttäjää:

Onko normaalia, että puhelimella ei pääse välilehtien kautta uusimpaan lukemattomaan viestiin, vaan välilehti avautuu siten, että ylhäältä joutuu rullailemaan alas? En tiedä olenko ainoa, jolla androidilla on tällaisia ongelmia, tietekoneella toimii normaalisti.

Ylläpito

Toisessa ketjussa ihmettelin samaa jo reilu viikko sitten...

Puhelimena Samsung Galaxy S6 - eli Android ja Chrome. Päivitykset ovat kunnossa, välimuisti tyhjennetty, kaikki muukin scheisse luurista puhdistettu. Vehkeet pitäisi olla niin hyvässä kunnossa kuin olosuhteisiin nähden voi olettaa. Silti... sama vika @Ostoskassi!

Ylläpito ei vastannut kysymykseeni!
Vika/ominaisuus ei ilmeisesti vaivannut kaikkia käyttäjiä - sellaisiakin vastauksia tuli. Ylläpito ei kommentoinut ongelmiamme millään tavalla. Jossain vaiheessa (muistaakseni melko nopeasti?) painettaessa "siirry uusimpaan lukemattomaan viestiin" uusi välilehti avautui kyseisen ketjun lopusta. Toisin sanoen aina joutui kelailemaan takaisinpäin ja yrittää muistella mikä saattaisi olla se uusin lukematon viesti.

Mielestäni viime viikon torstaina (25.10.2018) huomasin, että uudet välilehdet avautuvat juuri viimeisimmän lukemattoman viestin kohdalta. Näinhän sen pitäisikin toimia - ja näin se toimikin viime tammikuuhun saakka. Nyt muutaman päivän käyttökokemuksella palsta toimii jälleen niin kuin pitääkin. Eli tehtiinkö palstalle jotain merkittävää päivitystä viime viikolla vai miksi vika/ominaisuus poistui kuin taikaiskusta?
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Mikä hemmetin tykkää nappi tänne on tullut? Nyt ei ole enää kaukana, että monen toive toteutuu ja tämä palsta jää, kun tänne pitää nää tälläset tiina 5v lastentarhasomehimmelit ympätä.. "hei tykkää mun tekstistä joo mä tykkään sun instawazupista! IHKUU!!" Morjens.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Edellisen postauksen innoittamana, olisiko tykkää-napin lisäksi mahdollista saada myös Facebookista tutut sydän- ja nauru -nappulat?

<3
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Samaa mieltä. Ottakaa edes peukun kuva pois.

Eikä toi tykkäystoiminto edes näköjään vähennä näitä "me too" viestejä.

Varmasti vähentää, tottumuksesta tuli laitettua tuo samaa mieltä viesti!
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Semmonen tuli mieleen, että saisiko tuota tykkäämis-informaatiota hieman sivummalle. Esimerkiksi tuonne oikeaan laitaan. Mielestäni tuo "ylimääräinen informaatio" häiritsee tällä hetkellä hieman itse viestien lukemista, varsinkin jos melkein joka viestissä on tykkäyksiä.

En siis ole itse välttämättä niin kiinnostunut tuosta ylimääräisestä informaatiosta. Jos tykkäykset näkyisivät esimerkiksi tuolla oikealla laidalla, niin ne eivät hyppisi niin paljon silmille ja itse viestit olisivat silloin enemmän pääosassa. Sieltä ne voisi kuitenkin halutessaan helposti pongata. Itse arvostaisin, että palstan luettavuus pysyisi mahdollisimman sujuvana.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Toi peukku pois tosta tykkää napista. Pelkkä tykkää ja raportoi tyylikkäämpi vierekkäin.
saisiko tuota tykkäämis-informaatiota esimerkiksi tuonne oikeaan laitaan. Mielestäni tuo "ylimääräinen informaatio" häiritsee tällä hetkellä hieman itse viestien lukemista, varsinkin jos melkein joka viestissä on tykkäyksiä.
Nämä kaksi asiaa tosiaan näin pienen totuttelun jälkeen iskivät heti palstan selkeyden kannalta silmille.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Lainaan itseäni toisesta ketjusta liittyen tykkää-nappiin.

Tykkäysnappi nyt sikäli on aivan paskanhailee, mutta tuo toteutus on suoraan sanoen kehno. Tuo peukku hyppää silmään häiritsevästi, ehdottomasti haaleampaa värimaailmaa. Eniten kuitenkin ärsyttää tuo tykkääjä-laatikko, tuo on aivan karmea.

Mallia olisi kannattanut ottaa esim. ylilaudalta. Tää-äänet eli sikäläinen tykkää-nappi on todella huomaamaton ja samaten noiden äänien määrä on vain numero viestikentän reunassa. Jos jotakuta todella jotkut tykkäykset kiinnostavat, ne on helposti nähtävillä, mutta toisaalta niitä ei tarvitse puristien katsella tuollaisessa kamalassa ja riitasointuisessa lootassa. Hyi.

Peukun kuva ja tekstin väri haaleammaksi, niinkuin viereisellä raportoi-painikkeellakin. Lisäkisi tykkäykset tosiaan pelkäksi numeroksi tms. viestikentän reunaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Paukahti kaikki palstan etusivun kuvat mustiksi (pl. tuo jatkoajan 65). Piti oikein varmistaa kännykällä ja sivun päivityksen jälkeen sama juttu siellä.

Edit. jaha tämä korjaantuikin juuri.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Onkohan palstabugi vai mikä...? Aiemmin olen kyennyt seuraavaan myös puhelimella ja tabletilla. Tietokoneella homma pelaa ihan jees.

Kun lainaan jotain viestiä, tulee lainattavan viestin teksti tähän kirjoituskenttään. Jos haluan editoida tekstiä, valitsen jonkun sanan esim. tuplaklikkaamalla ja sana molempiin päihin ilmestyy pystyviiva, ikään kuin kursori. Ja sana tulee maalatuksi. Eikä tämä koske pelkästään lainattua tekstiä, samaa tuntuu tekevän tässä omassakin sisällöntuotannossa.

Tässä kohtaa pitäisi olla mahdollista laajentaa valintaa kursoreita siirtämällä, mutta homma menee vituiksi. Jos yritän siirtää vasenta, se siirtyy aina ja pakotetusti oikealle siten, että maalatuksi alueeksi jää vain yksi merkki. Oikeasta taas ko. kappaleen loppuun tai vieläkin laajemmin. Mutta aina jonkun rivin loppuun. Eikä valintaa voi tuon jälkeen mitenkään laajentaa. Ei siten oikeasti pysty maalaamaan haluamaansa aluetta enää iPhonella tai iPadillä. Aiemmin on toiminut oikein ja eräällä toisella palstalla juuri testasin ja toimi myös oikein.

Eli, onkohan koodissa joku bitti vinossa vai missä vika?
 

Ylläpito

Administrator
Onkohan palstabugi vai mikä...? Aiemmin olen kyennyt seuraavaan myös puhelimella ja tabletilla. Tietokoneella homma pelaa ihan jees.

... iPhonella tai iPadillä. ...

Eli, onkohan koodissa joku bitti vinossa vai missä vika?

Xenforon tukiforkalta löytyi aiheesta ketju, jossa nostivat käden pystyyn ja toteavat että kyseessä on iOSin ongelma jota he eivät pysty 1.5-versioon korjaamaan. Kannattaa kokeilla tekstieditorin laittamista simppelimoodiin, yllä oikealla reunassa oleva Tx-ikoni tekee sen.

Tässä vielä aiheesta keskustelua: XF1 Text Selection issue in iOS 12 Safari
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tuonne viestikentän alle eli ihan sivun alalaitaan on tullut tuollainen valtava koko sivun navigointiosio. Se on mobiilia käyttäessä aika huonossa paikassa keskustelupalstan kannalta, sillä alaspäin liu'uttaessa palstan navigointi jää ruududta ulos. Siis tuo palkki jossa on esim. "Palsta", "Vapaa keskustelu" ym. Voisiko sen siis siirtää jonnekin muualle @Ylläpito ?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kissa on koiraa
Xenforon tukiforkalta löytyi aiheesta ketju, jossa nostivat käden pystyyn ja toteavat että kyseessä on iOSin ongelma jota he eivät pysty 1.5-versioon korjaamaan. Kannattaa kokeilla tekstieditorin laittamista simppelimoodiin, yllä oikealla reunassa oleva Tx-ikoni tekee sen.

Tässä vielä aiheesta keskustelua: XF1 Text Selection issue in iOS 12 Safari

Kiitos nopeasta vastauksesta. Hyvä huomata, että ongelman ydin ei ollut käyttäjässä tai käyttäjän laitteen asetuksissa (vaan käyttöjärjestelmän ominaisuuksissa).

Sen verran salakieltä tuolla ketjussa kerrottiin, etten ihan kaikkea ymmärtänyt. Tai edes yrittänyt ymmärtää. (Enkä nyt tarkoita englantia.) Mutta, jos nyt oikein ymmärrän, niin Jatkoajan keskustelupalstakin käyttää mainittua Xenforen 1.5:ttä (tai mitä tahansa 1.x:ää) ja niin kauan kun alustaversio on tuo 1.jotain, niin korjausta ei ole tulossa. Onkohan tänne ehkä joskus tulossa joku versio 2.x tai mikä tahansa, jossa tuo IOS:n ominaisuus olisi sitten taas huomioitu?

Ymmärrän alustaan liittyen reunaehdot, että semmoinen pitää ensin tehdä ja julkaista jne., mutta noin niin kuin periaatteen tasolla. Jos siis ongelman ohittava versio tulee, niin onko toiveissa saada se myös Jatkoajalle?
 

Nick Neim

Jäsen
Tuonne viestikentän alle eli ihan sivun alalaitaan on tullut tuollainen valtava koko sivun navigointiosio. Se on mobiilia käyttäessä aika huonossa paikassa keskustelupalstan kannalta, sillä alaspäin liu'uttaessa palstan navigointi jää ruududta ulos. Siis tuo palkki jossa on esim. "Palsta", "Vapaa keskustelu" ym. Voisiko sen siis siirtää jonnekin muualle @Ylläpito ?
Tähän liittyen, koska allekirjoitan tämän sanasta sanaan, eikö olisi parempi ratkaisu siirtää navigointi sivun yläreunaan, joka mielestäni muutenkin olisi huomattavasti loogisempi paikka sille? Kuinkahan monta kymmentä kertaa jo pelkästään tänäänkin on tullut rullailtua "yli" mobiililla. Enkä nyt jaksa uskoa, että tuohon ihan hetkeen kukaan on tottumassakaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, aika hölmö ratkaisu tämä mobiilisivun uusi footer on...
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Olen myöskin samaa mieltä tuon alareunan valikon surkeudesta. Kirjoitan sen näin erikseen luodakseni mielikuvaa suuremmasta kärsijäjoukosta pelkän edellisistä viesteistä tykkäämisen sijaan. Tämä tilanne on historiallinen häpäisy, kaikkien aikojen farssi. Tämä palstan alasajo on arvoton näytelmä, jonka loppufanfaarista ei ole vielä tietoakaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen myöskin samaa mieltä tuon alareunan valikon surkeudesta. Kirjoitan sen näin erikseen luodakseni mielikuvaa suuremmasta kärsijäjoukosta pelkän edellisistä viesteistä tykkäämisen sijaan. Tämä tilanne on historiallinen häpäisy, kaikkien aikojen farssi. Tämä palstan alasajo on arvoton näytelmä, jonka loppufanfaarista ei ole vielä tietoakaan.

Aivan täysi farssi läppärilläkin. En ole uskaltanut vielä luurilla kokeilla.

Se on vain liian iso ja täynnä tietoa mitä kukaan ei tarvitse tai klikkaa. Ja jos tarvitsee jotain noista, niin se voisi varmaankin olla jossain muualla.

Rekisteriseloste, tietosuoja, naiskiekko, arkisto. Varmaankin aivan palstan suosituimpia ja tärkeimpiä juttuja. Rekisteriseloste ja tietosuoja näkyy muutenkin olevan kahteen kertaan.

Naiskiekkoa vastaan minulla ei ole mitään ja olen joskus ollut peleissäkin, mutta ei sen nyt tarvitse kaiketi silti koko ruutua täyttää. Kuten ei miesten kausiennakkokaan, lukeeko sitä joku vielä.

Puihin vedetty juttu ja joku perustelu olisi kiva tälle kuulla.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Mulle on tullut useamman kerran tällainen ilmoitus: An unexpected error occurred. Please try again later.

Virheilmoitus on tullut, kun olen yrittänyt avata viestiketjuja, jotka sisältävät uusia viestejä. Käytössäni on HP:n Windows 10 -läppäri vuosimallia 2017, jossa selaimena Opera.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mulle on tullut useamman kerran tällainen ilmoitus: An unexpected error occurred. Please try again later.

Virheilmoitus on tullut, kun olen yrittänyt avata viestiketjuja, jotka sisältävät uusia viestejä. Käytössäni on HP:n Windows 10 -läppäri vuosimallia 2017, jossa selaimena Opera.
Sama tuli äsken. Kesken kaiken viestin kirjoittamisen.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kun yrittää mennä u20-mm-kisat-2019-vancouver-ja-victoria.228 osioon niin tulee An unexpected error occurred. Please try again later.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mulle on tullut useamman kerran tällainen ilmoitus: An unexpected error occurred. Please try again later.

Virheilmoitus on tullut, kun olen yrittänyt avata viestiketjuja, jotka sisältävät uusia viestejä. Käytössäni on HP:n Windows 10 -läppäri vuosimallia 2017, jossa selaimena Opera.

Tuota on näkynyt. Dellin joku ehkä 2016 malli, Win7 ja uusin Chrome.

Eihän tuo nyt kokoonpanosta johdu vaan tulee milloin tulee. Harvoinpa sitä tulee avattua ketjuja missä ei ole uusia viestejä eli ei ehkä liity suoraan siihenkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös