Joulu tulee – oletko valmis?

  • 88 328
  • 587

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Noniin. Nyt on päästy pois marketeista ja ostoskeskuksista. Itsehän vedän pään täyteen tänään, huomenna ja ylihuomenna. 3 viikkoa ollut niin kova vitutus että on pakko nollata tilanne. Oon nyt kolmatta vuotta putkeen vanhempien kanssa kolmestaan kun muut sisarukset ovat omien perheidensä kanssa. Myös tämä kotikaupungin kaveriporukka on vielä perheettömiä niin mikäs tässä heidän kanssa törpötellä.

Tietysti safkailut ja muut jouluhommat hoidan kuten pitää, mutta illalla se kummasti tulee aina lähdettyä sit yöhön. Tosin perjantaina olisi tarkotus lähteä Rukalle siskon perheen luokse. Sitten ei lasten edessä eno viitsi enää dokailla
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Koska joulun toivottaminen on yleiskansainvälisessä kulttuuri-ilmapiirissä epäkohteliasta, haluan toivottaa kaikille jatkislaisille riemukkaita, mutta rauhallisia talvikauden lomapäiviä! Toisipa pukki Ilves Hockey Oy:n puupäillekin lopultakin ne puuttuvat lahjat.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
On aika murtautua klitsuun. En lähde pöllimään naapureiden lahjoja, vaan hakemaan kuusen koristeita omasta klitsusta. Tytär on hävittänyt avaimen, jota ei löydy mistään. Viskin voimalla ehkä putkaan.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Dösässä tässä maalle menossa. Yllättävän tilavaa oli junassa ja bussissa vapaita paikkoja, vaikka yleensä saa istuksia jopa lattialla.
Pari päivää menee rauhoitellessa ja urheilukimaran aloittaa legendaarinen boxinday-kierros Valioliigaa. Lauantaina taas täydellä rähinällä Liigaa ja kauden 1. TPS-matsi. Hyvä viikko, kun sotkee joulun sekaan vähän muita aktiviteettejä.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Talo siivottu ja koristeltu. Jouluostokset tehty. Nyt voi ottaa vaan rennosti, syödä jouluruokia, avata lahjoja, juoda glögiä, ja katsoa huippu-urheilua. On tämä vaan mahtavaa aikaa.

Toivotan jokaiselle jatkislaiselle mahtavaa, ja ennenkaikkea rauhallista joulua.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Huusholli siivottu, ruuat hankittu, lahjat hommattu ja paketoitu, kohta kinkku uuniin. Pidän jouluperinteistä.

Kaikille jatkislaisille rauhallista ja rentouttavaa Joulua, miten nyt kukin sitä viettääkään :)
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Täällä kanssa kaikki valmista, huomenna kokataan niin perkeleesti, sitten sunnuntaihin asti homman nimi on syönti, juonti, ja telkkari. Näin. Ai niin, on meillä pari lahjapakettiakin odottelemassa huomista iltaa.

Ottakaahan kaikki iisisti ja nauttikaa meiningistä!!
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kämpän pesin viikonloppuna kun rouva oli töissä. Just paketoin lahjat ja saunan+kylppärin ajattelin vielä käydä pesemässä että on huomenna paikat puhtaana joulusaunaan. Joulupukin luona kävin illalla sopimassa aikataulut... Rouva istuu sohvalla ja juo paloöljyn hajuista valkkaria. Yhtään ei vituta koska joulu on vain kerran vuodessa ja tytön ilme kuusen juurella ja joulupukin odotus saa omankin fiiliksen tappiin. Hyvää Joulua kaikille tasapuolisesti...
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On aika murtautua klitsuun.
Kerropas dorkalle mikä on klitsu?

Täällä ollaan valmiita jouluun. Safkat ostettu pääosin valmiina, kinkun paistoin tuossa alkuillasta ja oli ihan hyvää. Helvetin hauskaa että käytännössä koko joulu saadaan olla vaan perheen kesken. Tapanina sitten kaverien kanssa vähän iltarientoihin...Odotan huomenna näkeväni hautausmaan oikein kauniina kynttilöineen.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Klitsuhan on siis kellarikomero. Itse olen kahden vaihdeilla. Taistella muijan kaa vai lähdenkö baariin. Lahjat sitten kunnolla kun pääsee tunturiin
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Ihan mukavaan joulufiilikseenhän sitä pääsi, mutta nyt kun muutama tunti sitten kotiutui, niin toivoisi että tämä päivä olisi mahdollisimman nopeasti ohitse. Ei ole hääviä olla yksin jouluna. Onneksi asuu noita sukulaisia tässä lähellä, niin ei koko päivä sentään mennyt kotona masentuessa.

Aaton jälkeen alkaakin sitten se varsinainen hauskuus, kun urheilua tulee tuutin täydeltä. Huomenna ei tosin taida mitään tulla, mutta perjantaina vasta onkin mahtavaa kun U20 alkaa. Lauantaina alkaakin sitten myös legendaarinen Keski-Euroopan mäkiviikko, joten hienot ajat ovat (onneksi) vasta edessäpäin!
 

lihaani

Jäsen
Polttelin kuubalaisasen Romeo ja Julia sikarin Xante päärynäkonjakin avustuksella. Ei tuntunut yhtään pahalle.

Hyvinkin voin käydä nukkumaan toivoen, että ensi vuonna perusjenkit voivat tehdä saman.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Pikkuhiljaa alkaa olla lahjat ostettuna. Jonkinmoinen kasa lahjoja on jo kertynyt, vaikkei paketeissa olekaan. Tänään sitten laitoin rahaa palamaan verkkokaupoissa. Helpottaa ihan hemmetisti, kun esim vaimolle ostelee lahjoja pitkin vuotta, kuin että lähtee loppuhetkellä kauppaan hikoilemaan.

Omalta pihalta vasta, sekä uudet perunat pakkasessa myöskin tätä juhlaa varten.

Ihan ei vielä valmista ole mutta pikkuhiljaa. En kait aikaisessa ole?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pikkuhiljaa alkaa olla lahjat ostettuna. Jonkinmoinen kasa lahjoja on jo kertynyt, vaikkei paketeissa olekaan. Tänään sitten laitoin rahaa palamaan verkkokaupoissa. Helpottaa ihan hemmetisti, kun esim vaimolle ostelee lahjoja pitkin vuotta, kuin että lähtee loppuhetkellä kauppaan hikoilemaan.

Omalta pihalta vasta, sekä uudet perunat pakkasessa myöskin tätä juhlaa varten.

Ihan ei vielä valmista ole mutta pikkuhiljaa. En kait aikaisessa ole?

Nyt olin vähällä mennä halpaan eli astua miinaan. Meinasi jo alkaa pää särkemään mutta sitten luin toistamiseen tekstin ja tajusin, että ei tämä voi olla totta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt olin vähällä mennä halpaan eli astua miinaan. Meinasi jo alkaa pää särkemään mutta sitten luin toistamiseen tekstin ja tajusin, että ei tämä voi olla totta.

Hämmentävää, mietin tuossa juuri alkavaa joulua. Onneksi tuo teksti oli vielä huumoria.

Tällä palstalla on useampi upea jouluketju mitkä sitten aikanaan joku nostaa. Nyt vain odotellaan vai joko kohta mennään.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Nyt olin vähällä mennä halpaan eli astua miinaan. Meinasi jo alkaa pää särkemään mutta sitten luin toistamiseen tekstin ja tajusin, että ei tämä voi olla totta.
Voivoi, kun olisikin ollut miina. Itse työskentelen sellaisella alalla, missä joulukautta on suunniteltu jo ajat sitten. Reilut kuukausi sitten olin jo syömässä erään ruokatalon pikkujoulubuffettia, jossa esiteltiin uutuuksia tälle joulukaudelle.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Hämmentävää, mietin tuossa juuri alkavaa joulua. Onneksi tuo teksti oli vielä huumoria.

Tällä palstalla on useampi upea jouluketju mitkä sitten aikanaan joku nostaa. Nyt vain odotellaan vai joko kohta mennään.
Monella alalla mennään jo täyttä häkää kohti joulua, uskoi tai et.
 

kämmäri

Jäsen
Joulukalenterit näytti olevan lähikaupassa jo hyllyssä...
Samaa katselin paikallisessa Prismassa ja pisti hieman hymyilyttämään. Täytyy myöntää, että hellyin ja ostin lapsille yhteisen marraskuusuklaakalenterin. Luukut loppuu tosin kesken.

Mutta sinänsä oiva veto kauppiaalta laittaa ne lasten kinuttavaksi jo nyt siihen kassojen läheisyyteen. Varmaan joku muukin heltyy, ennemmin kuin kuuntelee sitä kitinää ja naukumista.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Pikkuhiljaa alkaa olla lahjat ostettuna. Jonkinmoinen kasa lahjoja on jo kertynyt, vaikkei paketeissa olekaan. Tänään sitten laitoin rahaa palamaan verkkokaupoissa. Helpottaa ihan hemmetisti, kun esim vaimolle ostelee lahjoja pitkin vuotta, kuin että lähtee loppuhetkellä kauppaan hikoilemaan.

Omalta pihalta vasta, sekä uudet perunat pakkasessa myöskin tätä juhlaa varten.

Ihan ei vielä valmista ole mutta pikkuhiljaa. En kait aikaisessa ole?

Joo, joulusuklaat, vaimon hinkuma hajuvesi sekä Kallelta-Kallelle-viinit ja -oluet on tilattu. Viiniä Kalle tilasi vahingossa 6 pulloa enemmän kuin oli tarkoitus, mutta eiköhän ne tule juoduksi ennen ensi joulua (2019).
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nyt olin vähällä mennä halpaan eli astua miinaan. Meinasi jo alkaa pää särkemään mutta sitten luin toistamiseen tekstin ja tajusin, että ei tämä voi olla totta.

Toki on totta muidenkin osalta, minullakin on tapana haalia ainakin jonkin verran joululahjoja ynnä muita pitkin vuotta jos eteen sattuu tulemaan. Isoimmat ostokset jäävät luultavasti Black Friday -viikonlopun tietämille, silloin saa kausibokseja ynnä muita halvemmalla. Ajoissa kun hommaa niin ehtii vähän miettiä paremmin mitä ostaa, välttää isoimmat joulustressit ja luultavasti saa ostettua halvemmallakin kuin ns. jouluhinnoilla. Kuten @Krepo niin paketointia en minäkään vielä ole tehnyt, ja joka vuosi se homma jää vihoviimeiseksi vaikka sopivat joululahjat olisi ostettu kuukausia sitten.

Joulusuklaatkin ovat jo tulleet kauppoihin, ostin itsekin Fazerin suklaata yhden boksin (jonka tosin syön tasan nyt enkä jouluna). Joululauluja eivät toivottavasti vielä aloittele kaupoissa, niihin kyllästyy perinpohjaisesti ennen aattoa.

Mitään uusia perunoita en sentään pakastele. Monet kyllä kuulemma tilaavat jo nyt joulukinkkuja tai muuta lihaa saadakseen haluamaltaan toimittajalta oikeanlaiset lihat.

Saisi joulu oikeastaan jo tulla, sillä joulun tienoilla on päivä taas kääntymässä valoisammaksi. Kaikki tämä aika tässä välissä on vain pimeää ja synkkää väliaikaa jolloin päivät vain lyhenevät ja kaamos hiipii nurkkiin.

P.S.: Kesällä olin kirjoitustauolla Jatkiksesta joten en huomannut viestejäsi terveydentilastasi, mutta oli todella hienoa lukea, että syöpäsi on saatu kuriin ja järjestykseen! Siinä sitä lahjaa sekä jouluksi että jokaiselle muulle päivälle. Toivottavasti myös @Leelian Lepotuoli toipuisi (parhaimmat jaksamisen toivotukset jos tätä luet, Leelian Lepotuoli).
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
P.S.: Kesällä olin kirjoitustauolla Jatkiksesta joten en huomannut viestejäsi terveydentilastasi, mutta oli todella hienoa lukea, että syöpäsi on saatu kuriin ja järjestykseen! Siinä sitä lahjaa sekä jouluksi että jokaiselle muulle päivälle. Toivottavasti myös @Leelian Lepotuoli toipuisi (parhaimmat jaksamisen toivotukset jos tätä luet, Leelian Lepotuoli).

Mulla tauti tosiaankin remissiossa tällä hetkellä mutta torstaina kuvataan sydän kun on alkanut hoidoista reistailemaan. Jatkuvasti jotain pientä vittumaisuutta terveydessä. Leelialta terkut, just oltiin linkeissä. Hänellä taistelu on paljon kovempaa kuin mulla mutta on siinä sitkeä sissi. Kerroin, että toivottelit jaksamisia ja hän antoi mulle luvan tulla tänne kertomaan kiitokset. Leelia ei jaksa nyt Jatkoaikaa tällä hetkellä ja ymmärrän tämän hyvin. Mutta hengissä hän on ja käy omaa taisteluaan.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
No en todellakaan ole valmis. Järkyttävää rahanmenoa ja kauhea stressi siitä miten joulu vietetään ja kenen luona....
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Olen. Vietän sen kaukana poissa. Ei tarvitse arpoa missä, kenen kanssa jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös