Antti Mäkinen

  • 1 371 627
  • 4 483

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Mertarantaa ja Mäkistä vaivaa minun näkökulmastani katsottuna sama vaiva - heistä ei välity, että palvelisivat peliä, vaan enemmänkin toisinpäin; peli palvelee heidän henkilöbrändiaan ja egoaan.

Kun selostaja "leimaa" kokonaisen ottelun, on se minun viihtymiselleni liikaa. Tästä johtuen en tilaa Viasatia, koska tarjottu palvelukokonaisuus ei yksinkertaisesti miellytä. Kun NHL kuitenkin parhaimillaankin on minulle ainoastaan sohvaperunaviihdettä, tälläiset asiat vaikuttavat kulutuspäätöksiin.

Twitterissä pyrin keskittymään muutamaan hyvätasoiseen suomalaiseen #nhlfi-tyyppiin, ja sivuuttamaan Mäkisen rallienglannilla kirjoitetut 'murica-tviitit.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Mertarantaa ja Mäkistä vaivaa minun näkökulmastani katsottuna sama vaiva - heistä ei välity, että palvelisivat peliä, vaan enemmänkin toisinpäin; peli palvelee heidän henkilöbrändiaan ja egoaan.

Kun selostaja "leimaa" kokonaisen ottelun, on se minun viihtymiselleni liikaa.
Tämä. Niin kuin omilta näppäimiltä.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
@ViasatOfficial Itse voisin vaihteeksi antaa kehuja. Studio osuudet ovat viihdyttäviä ja lähetysten laatu hyvällä tasolla. Mäkinen on ylivoimaisesti paras selostaja, jonka selostuksia olen kuullut ja myös pieni syy miksi Viasatin tilaan, vaikka toki tärkeintä on että pelit näkyvät TV:ssä ilman kikkailuja. Hieno homma että finaalit selostetaan myös paikanpäällä. Loppujen lopuksi se on ihan sama kuka selostaa, niin kritiikkiä se saa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
@ViasatOfficial Itse voisin vaihteeksi antaa kehuja. Studio osuudet ovat viihdyttäviä ja lähetysten laatu hyvällä tasolla. Mäkinen on ylivoimaisesti paras selostaja, jonka selostuksia olen kuullut ja myös pieni syy miksi Viasatin tilaan, vaikka toki tärkeintä on että pelit näkyvät TV:ssä ilman kikkailuja. Hieno homma että finaalit selostetaan myös paikanpäällä. Loppujen lopuksi se on ihan sama kuka selostaa, niin kritiikkiä se saa.

Näin. Itsekin antaisin kyllä Mäkiselle kehuja (sekä Viasatin studioille, että myös tämä paikanpäällä selostus ansaitsevat kehut), tottakai välillä Mäkinen hieman ärsyttää kun homma lähtee ns. laukalle (ja virheitäkin tulee, mutta niitä nyt tulee kaikille), mutta onhan tuo Mäkinen oikeasti aika ylivoimaisesti paras selostaja mitä Suomesta löytyy ainakin minun mielestäni. Ja Ika siihen viereen sopii sitten erittäin hyvin.
 

Knap

Jäsen
Näin. Itsekin antaisin kyllä Mäkiselle kehuja (sekä Viasatin studioille, että myös tämä paikanpäällä selostus ansaitsevat kehut), tottakai välillä Mäkinen hieman ärsyttää kun homma lähtee ns. laukalle (ja virheitäkin tulee, mutta niitä nyt tulee kaikille), mutta onhan tuo Mäkinen oikeasti aika ylivoimaisesti paras selostaja mitä Suomesta löytyy ainakin minun mielestäni. Ja Ika siihen viereen sopii sitten erittäin hyvin.
Ehdottomasti näin. Jotkut valittaa siitä, että Mäkinen kertoo mielipiteensä "faktana", itse ainakin ymmärrän tuon jopa hieman vitsinä. Vituttaisi huomattavasti enemmän, jos Mäkinen kertoisi mielipiteensä varovaisesti "Pelin ratkaiseva saattoi olla Nealin tolppa alussa, mutta toki saattoi siinä muukin vaikuttaa :)", kun "Pelin käänsi Nealin tolppa alussa". Itse esitän omia mielipiteitäni hieman samalla tyylillä, tosin olen varmistanut, että kaikki ymmärtää sen, että ei ne totuus ole välttämättä.

Onhan Mäkinen Suomen paras selostaja ammattitaidoltaan, tietämykseltään ja ääni on myös mielyttävä. Ehdottakaa nyt tilalle joku, jos Mäkisestä eroon haluatte..
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan Mäkinen Suomen paras selostaja ammattitaidoltaan, tietämykseltään ja ääni on myös mielyttävä. Ehdottakaa nyt tilalle joku, jos Mäkisestä eroon haluatte..
Alkuperäisselostus (gamecenter ei minulle mahdollinen). Tero Kainulainen. Ville Kuusinen. Talon ulkopuolelta esim. Jani Alkio, Sebastian Waheeb. Jne. Bubbling under: Tapio Suominen (vaikkei lätkässä parhaimmillaan olekaan). Myös vaihtoehto "ei selostusraitaa" ajaa Mäkisen edelle.

Itseriittoisuudessaan ja egoistisuudessaan sietämätöntä kuunneltavaa. Puhtaasti selostuksellisesti olisi hyvä selostaja, mutta tuo kaikki muu show aiheuttaa sen, että Mäkisen selostamat pelit tulee katsottua hyvin pitkälti mutella.

E. Jos edellisen viestin tieto pitää paikkansa ja Viaplay tarjoaa nykyään myös alkuperäisen selostusraidan, niin ongelma onkin ratkaistu. Tänä keväänä on jäänyt vähän vähiin playoffien katselu, joten ei ole sattunut silmään.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ika on kyllä hyvä kommentaattori, en keksi oikein mitään kritisoitavaa. Sen olen huomannut että kun tulee joku iso torjunta (Holtby Game 2, Rinne SCF-sarja 2017) niin Ika hekottelee minuutin saamatta sanaakaan suustaan. Saahan sitä nyt hämmmästynyt olla huikeasta suorituksesta mutta kun muutenkin poimiii nopeasti asioita pelistä katsojille huomioitavaksi, niin luulisi sen noissakin tialnteissa vähän nopeammin onnistuvan.

Ei siis suuret ole valittamisen aiheet, mutta pitäähän sitä aina jotain olla!

Ovatkohan nämä Mäkisen kritisoijat katsoneet hänen selostamiaan pelejä kuinka tuoreeltaan. Nuo ego-jutut ja muu show kuulsotaa juuri siltä mitä hänen selostustyönsä oli silloin joskus ja yksin selostaessaan. Nyt tasoa parantaa jo se, ettei ole yksin äänessä.
 

Knap

Jäsen
Alkuperäisselostus (gamecenter ei minulle mahdollinen). Tero Kainulainen. Ville Kuusinen. Talon ulkopuolelta esim. Jani Alkio, Sebastian Waheeb. Jne. Bubbling under: Tapio Suominen (vaikkei lätkässä parhaimmillaan olekaan). Myös vaihtoehto "ei selostusraitaa" ajaa Mäkisen edelle.
Pakko olla vihasi Mäkistä kohtaan kova, kun laittaisit ennemmin pari jalkapalloselostajaakin hänen edelleen (Kuusinen ja tavallaan myös Suominen). Tero Kainulainen vituttaa itseäni enemmän, kun on hieman hidas reagoimaan, eikä artikulaatio ole ihan parhaasta päästä, mutta menee paremman puutteessa. Alkio ja Waheeb hyväksyn, mutta ehkä heiltäkin huonoja puolia alkaisi kansa löytämään kun NHLää selostaisivat, lausumisesta tai mistä milloinkin.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tero Kainulainen
Ei kiitos. Mäkisen Antti on ehdottomasti paras selostaja näihin peleihin. Jokereiden vieraspelejä kun Kainulainen selostaa suhteellisen usein, niin on kyllä niin hmv kuin vain voi selostaja olla. Ei luo juuri mitään tunnetta, joka on itselleni oikeastaan se tärkein. Lajitietämystä toki unohtamatta. Kainulaisen selostusta kun kuuntelee, niin meinaa uni tulla.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pakko olla vihasi Mäkistä kohtaan kova, kun laittaisit ennemmin pari jalkapalloselostajaakin hänen edelleen (Kuusinen ja tavallaan myös Suominen).
Viha on varsin vahva sana, mutta sanotaan vaikka näin, että selostuksiensa ja muun julkisen esiintymisensä perusteella pidän Mäkisestä erittäin vähän. En ole toki tavannut miestä koskaan, joten tiedä vaikka olisi kuinka lupsakka seuramies, mutta nyt puhutaan hänestä selostajana. Ja mitä Kuusiseen tulee, niin pidän häntä myös erinomaisena lätkäselostajana. Ainakin Lukon pelejä selosti Ruudulle paljonkin kausi-pari sitten.
Ovatkohan nämä Mäkisen kritisoijat katsoneet hänen selostamiaan pelejä kuinka tuoreeltaan. Nuo ego-jutut ja muu show kuulsotaa juuri siltä mitä hänen selostustyönsä oli silloin joskus ja yksin selostaessaan. Nyt tasoa parantaa jo se, ettei ole yksin äänessä.
Itseasiassa tästä tulikin mieleen, kuinka juuri jossain pelissä pisti ärsyttämään kun Mäkinen ei millään pysynyt roolissaan selostajana, vaan piti toimia samalla kommentaattorina vaikka vieressä istui mielestäni asiantunteva Lehkonen.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itseasiassa tästä tulikin mieleen, kuinka juuri jossain pelissä pisti ärsyttämään kun Mäkinen ei millään pysynyt roolissaan selostajana, vaan piti toimia samalla kommentaattorina vaikka vieressä istui mielestäni asiantunteva Lehkonen.
No tuo on kyllä ihan totta, että välillä pyrkii silti ottamaan turhan isoa roolia vaikka olisi se asiantuntija vieressä. Mutta pointtini siis oli että on hän moninkerroin siedettävämpi kun ei vedä soolona. Ei hänestä täydellistä saa eikä varmaan parastakaan (edellä mainitsemasi Alkio, Waheeb, lisään tähän myös Oskari Saaren) mutta siitä huolimatta on tullut itsekin katsottua finaalisarja Viasatin lähetyksellä, kun yleensä tulee suosittua CBC/Sportsnetin selostusta.
 
Mäkisen selostamista ei jaksa nykyään kuunnella yhtään. Itse tästä syystä en edes viitsi tilata Viasatia, koska menee vitutuksen puolelle minuuteissa se rääkyminen ja itkeminen. Jokereiden pelejä ei edes viitsi katsoa, kun Mäkinen itkee kuin pikku poika jokaisesta tuomiosta. Hän on aina oikeassa ja hän tietää kaikesta kaiken. Onko tämä Venäjä vaistaisuus @ViasatOfficial ihan tarkoituksella valittu linja teillä? Ei jätä kovin ammattitaitoista kuvaa selostajasta, kun helvetin useasti keskittyy täysin epäolennaisiin asioihin selostuksessa.

Vaikka olen vain yksi asiakas, niin itse en tule Viasatin palveluista maksamaan euron euroa niin kauan kuin Mäkinen selostaa pelejä. Oman tunnelman Mäkinen pilaa pelissä kuin pelissä. Hän pitää varmasti itseään parhaana selostajana tässä maassa, mutta sitä Mäkinen ei todellakaan ole. Olisi hauska tietää että käsitelläänkö Viasatilla palautteita ollenkaan? Ja ei, en perusta tiliä Antti Mäkisen takia twitteriin.
Ei, emme ole kirjoittaneet selostajamme Antti Mäkisen selostuksia Venäjä-vastaisiksi, emmekä ole valinneet linjaksemme Venäjä-vastaisuutta emmekä koe sitä edustavamme. Kiitos paljon palautteestasi - Большое спасибо за ваш отзыв!

Pääsen hauskuuttamaan: kyllä - palautteet käsitellään meillä! Olemme sikäli näppärä organisaatio, että tämän viestin kirjoittamisen jälkeen kävelen oikean henkilön luokse kertomaan palautteen. Toivommekin saavamme palautetta tuotteisiimme liittyen. Palautetta voi antaa täällä, olemalla yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme tai suoraan kohdehenkilöön - siksi siitä mainitsin.

Mikäli haluat katsoa Jokereiden pelejä palveluistamme ilman Mäkisen selostusta, onnistuu se usein Viasat Hockey -nimiseltä kanavalta, jolla usei Jokereiden pelejä ruotsiksi tulkitaan.

- Hemmo
 

J.J.Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mäkinen kertoili Ilta-Sanomissa miten nykyään pääsevät finaaleissa parempaan selostuskoppiin, kun maine on kasvanut ja asioita tehdään oikein ja intohimolla. Okei.

Muuten melkoista Ikan ylistämistä:
-Työskenteleminen Ikan kanssa on helppoa, koska ei tarvitse miettiä, että onko äijä tehnyt taustatyönsä ja tietääkö hän mistä puhuu.
-Paras asia Ikassa on se, että hän on asioista jotain mieltä. Hän ei jaarittele tai petaa itselleen helppoa tietä. Hän sanoo mitä hän oikeasti ajattelee

Aiemmin Mäkisellä on ollut Selännettä, Niinimaata ja Ville Niemistä NHL-lähetyksissä. Lensikö osa nyt bussin alle?
 
Aiemmin Mäkisellä on ollut Selännettä, Niinimaata ja Ville Niemistä NHL-lähetyksissä. Lensikö osa nyt bussin alle?

Unohdit sen kenties merkittävimmän, nimittäin Esko Seppäsen.

Eskosta puheenollen, tietääkö kukaan mitä jannu tekee nykyisin? Esko saat itsekin vastata nimimerkin takaa.
 

Knap

Jäsen
Unohdit sen kenties merkittävimmän, nimittäin Esko Seppäsen.

Eskosta puheenollen, tietääkö kukaan mitä jannu tekee nykyisin? Esko saat itsekin vastata nimimerkin takaa.
Esko oli kyllä ehdottomasti oma lempparini kaikista, ketkä tehnyt Antin kanssa yhteistyötä. Pelipäivä studiot oli myös aivan helvetin timanttisia, enkä toivo niiden paluuta ilman Seppästä.

Mutta mies taitaa nykyään olla betsafella töissä, ja ainakin Instagramissa pävittelee storya usein ja tekee kaikenlaisia ennakoita eri urheilutapahtumiin, aika leikkimielisiä, jossa ei taida olla yhteistyökuviota edes taustalla. Välillä tosin mainostaakin jotain..
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Mertarantaa ja Mäkistä vaivaa minun näkökulmastani katsottuna sama vaiva - heistä ei välity, että palvelisivat peliä, vaan enemmänkin toisinpäin; peli palvelee heidän henkilöbrändiaan ja egoaan.

Kun selostaja "leimaa" kokonaisen ottelun, on se minun viihtymiselleni liikaa.

Radiohaastattelussa Mäkinen totesi että jos häntä ei muisteta tai hänestä ei puhuta pelin jälkeen niin hän on tehnyt jotain väärin. Tässähän tuo nurinkurinen ote touhuun konkretisoituu - äijä luulee oikeasti olevansa itse joku lähetyksen päätähti jonka pitäisi olla touhun keskiössä. Erikoinen asenne kaveriksi joka vain selostaa sitä mitä muut oikeasti siellä tekevät. Touhun "kruunasi" tuo ratkaisevan finaalin jälkeinen lyhyt pätkä jossa ilmeisesti piti pistää sarja ja kausi pakettiin vaan äkkiähän se meni Mäkisellä siihen että kyynel silmässä selitti kuinka hän elää unelmaansa siellä paikan päällä. No, hyvä niin mutta ehkä tollaiset henkilökohtaiset jutut voisi pitää omana tietonaan. Viaplay jää ensi kaudella tilaamatta jos sitä selostuskielen valintaa ei tule vieläkään, alkaa tämä pakkosyöttö riittää jo näillä hinnoilla.

EDIT: Hyi helvetti Seppänen kommentoimassa SC-finaaleja, olin jo ehtinyt unohtaa. Tuli vähän oksennusta kurkkuun.
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Mertarantaa ja Mäkistä vaivaa minun näkökulmastani katsottuna sama vaiva - heistä ei välity, että palvelisivat peliä, vaan enemmänkin toisinpäin; peli palvelee heidän henkilöbrändiaan ja egoaan.

Tämä. Tänäkin aamuna olisi ollut mukava seurata sitä jäällä olevaa juhlimista ja sitä miten pelaajat vuorotellen nostavat kannua, sen sijaan että pitää kuvamuodossa näyttää Mäkistä ja Lehkosta tönöttämässä selostuskopissa. Sekään ei olisi haitannut vaikka Mäkisen kiitos-puhe olisi ollut taustalla äänen muodossa, mutta minkä hemmetin takia piti kuvata heitä...

Sama vika on Mertarannallakin kun vissiin sopumuksessa lukee, että herraa on pakko esittää kuvanmuodossa selostamassa kerran erässä...
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuvan ja äänen siirtäminen juhlinnan ja muiden tapahtumapaikan ainutlaatuisten seremonioiden aikana studioon tai selostamoon on yksi kulmakivistä, jonka varaan suomalainen urheilutapahtumien televisiointikulttuuri rakentuu. Variaationa toki näitä legendaarisia uutisiin yms. muihin ohjelmiin siirtymisiä välittömästi ratkaisuottelun päättymisen jälkeen.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Siis mikä juttu tämä on, että Mäkinen välillä ihan tahallaan lausuu pelaajien nimiä väärin? Onko hän olevinaan jotenkin hauska, kun lausuu Puljujärven etunimen "Zessi"? Ihan selostamisen alkeita luulisi olevan se, että pelaajien nimet pitää pyrkiä lausumaan niin hyvin kuin osaa eikä ala pelleillen vääntelemään niitä johonkin ämerikän muotoon.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Mäkinen on niin hauska. Suomalaisille pelaajille on myös nämä hassun hauskat lempinimet. Aivan niinkuin puhuisi kavereistaan. Mäkistä on kyllä todella ärsyttävää katsoa ja kuunnella. Vielä enemmän ärsyttää kun sillä on tuolla Viasatin oikein tuo jumalainen puhujapönttö. Sieltä hän paimentaa muita ja pääsee egoilemaan.

Vaikea sanoa miksi itseäni ärsyttää Mäkinen näin paljon. Jokereiden pelistä menee aina fiilis, kun Mäkinen sössöttää ja itkee jokaisesta jäähystä. Se on jotenkin niin lapsellista. Joka helvetin pelissä ja lähes jokaisen jäähyn kohdalla sama homma. Luulisi olevan raskasta tuommoinen lapsellinen kitinä. En tiedä mitä muut ovat mieltä, mutta jotenkin on muutenkin todella ylimielinen suhtautuminen KHL:ää kohtaan.

Ja onhan tuo mies muutenkin niin ylimielisen mulkun oloinen ettei mitään järkeä.
 

JKyykka

Jäsen
Siis mikä juttu tämä on, että Mäkinen välillä ihan tahallaan lausuu pelaajien nimiä väärin? Onko hän olevinaan jotenkin hauska, kun lausuu Puljujärven etunimen "Zessi"? Ihan selostamisen alkeita luulisi olevan se, että pelaajien nimet pitää pyrkiä lausumaan niin hyvin kuin osaa eikä ala pelleillen vääntelemään niitä johonkin ämerikän muotoon.
Minusta tuo on ihan hauska juttu.
 

J.J.Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mäkinen on niin hauska. Suomalaisille pelaajille on myös nämä hassun hauskat lempinimet. Aivan niinkuin puhuisi kavereistaan. Mäkistä on kyllä todella ärsyttävää katsoa ja kuunnella. Vielä enemmän ärsyttää kun sillä on tuolla Viasatin oikein tuo jumalainen puhujapönttö. Sieltä hän paimentaa muita ja pääsee egoilemaan.

Vaikea sanoa miksi itseäni ärsyttää Mäkinen näin paljon. Jokereiden pelistä menee aina fiilis, kun Mäkinen sössöttää ja itkee jokaisesta jäähystä. Se on jotenkin niin lapsellista. Joka helvetin pelissä ja lähes jokaisen jäähyn kohdalla sama homma. Luulisi olevan raskasta tuommoinen lapsellinen kitinä. En tiedä mitä muut ovat mieltä, mutta jotenkin on muutenkin todella ylimielinen suhtautuminen KHL:ää kohtaan.

Ja onhan tuo mies muutenkin niin ylimielisen mulkun oloinen ettei mitään järkeä.

Todella rasittavan ja itseään täynnä olevan kuuloinen jätkä. Tuo NHL:n ylilähettilään ja huippuasiantuntijan sekoitus käy kyllä pitemmän päälle täysin kestämättömäksi. Onneksi jotenkin pystyy noita selostuksia nykyisin välttämään. Vaikea uskoa, että joku oikeasti työkseen pelaava juuri Mäkisen analyysejä jaksaisi arvostaa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Minusta tuo on ihan hauska juttu.

Nojoo jos kerran olisi sen sanonut, mutta muutaman kerran avauserään alkoi olemaan jo liikaa.

Taannoisessa Yle Puheen NHL-illassa ei Mäkinen enää niin pahaa roolia ottanut kuin jokunen vuosi sitten, mutta pari kertaa oli siellä muita ylempänä "en tarttee sun tilastoa, oon nähny kaikki sen pelit" -tyylisillä heitoilla. Toisaalta muut osasi jo vähän ottaa näitä heittoja ja antoivat vastapalloon pari kertaa, mmm. "lausutaan anttimäkisittäin" ja perään överi-jenkkiaksentilla lausuttu nimi.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mäkinen on niin hauska. Suomalaisille pelaajille on myös nämä hassun hauskat lempinimet. Aivan niinkuin puhuisi kavereistaan.
Minusta tuntuu, että jokainen suomalainen NHL-pelaaja on Mäkisen paras kaveri. Tuota asiaahan hän monesti korostaa ja vihjailee Puheen NHL-ennakoissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös