Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 634 421
  • 13 571

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä se menee junttiasioihin, jos ei ole yhtään käteistä mukana. Kortti käy kaikkialla, mutta silti ei aina ja mitään lisäarvoa siitä ei saa yrittäessään olla viileä, minähän en käteistä käytä.

Kotoa lähtiessä miettii onko nyt kaikki mukana ja pientä rahaa myös. Ei kolmosdivarin futismatsiin kortilla pääse, vaikka joku katuhippi olisikin vuokrannut langattoman laitteen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Yllättävän moni käyttää käteistä ja yllättävän moni antaa Kaisaniemen puistossa arkiaamuisin samaa biisiä soittavalle ja hoilaavalle romanikerjäläiselle rahaa.
On kyllä yllättävää, minä kyllästyin toisiensa kanssa kilpaa soittavien katumuusikoiden kakofoniaan jo Tukholmassa kasariaikana.
Yhtä ja samaa biisiä soittava ja hoilaava on jo melkoinen taituri verrattuna yhteen Senaatintoriln liepeillä muutama vuosi sitten vaikuttaneeseen tyyppiin, joka ei osannut yhtäkään biisiä vaan paineli vain haitarinsa nappuloita sieltä täältä. Tai sitten se oli modernia romanialaista nykymusiikkia.
 

teppana

Jäsen
Kyllä se menee junttiasioihin, jos ei ole yhtään käteistä mukana. Kortti käy kaikkialla, mutta silti ei aina ja mitään lisäarvoa siitä ei saa yrittäessään olla viileä, minähän en käteistä käytä.

Kotoa lähtiessä miettii onko nyt kaikki mukana ja pientä rahaa myös. Ei kolmosdivarin futismatsiin kortilla pääse, vaikka joku katuhippi olisikin vuokrannut langattoman laitteen.

Suomessa ei käteistä juuri koskaan tarvi. Itse vietän suurimman osan ajasta kuitenkin Suomessa ja sitten joka ainoa kerta olen sormi suussa reissussa kun en ole varautunut tarpeeksi hyvin käteisen suhteen. Kun Indonesian saaristossa ei se OP-Visa välttämättä käykkään maksuvälineenä.

Pikkuhiljaa opin.
 

SgtMarkov

Jäsen
Mutta jäi mietityttämään, että kuinka suuri osa väestöstä nykyisin esim. Suomessa voisi taskusta tipauttaa kolikon katutaiteilijalle? Esim. itselläni ei ole yhtäkään kolikkoa taskuissani valtaosan ajasta.

No ei mullakaan aina ole niitä hiluja mukana, mutta kyllähän siinä pitäisi jo tilannetajun hälyttää sen verran jos aikoo jäädä notkumaan paikalle ja etenkin taltioimaan esitystä. Empatiat on kyllä sen taiteilijan puolella vaikka varmasti on tietoinen, että ilmainen show vetää näitä tosinuijia puoleensa.

melkoinen taituri verrattuna yhteen Senaatintoriln liepeillä muutama vuosi sitten vaikuttaneeseen tyyppiin, joka ei osannut yhtäkään biisiä vaan paineli vain haitarinsa nappuloita sieltä täältä.

Mä olen ja kerran kohdannut samanlaisen "muusikon" asema-aukiolla. Oli siinä kyllä yritystä mukana, toisin kuin näillä jotka makaavat kuka missäkin kaljarahaa-lappu edessään. Lahjoja toki molemmilla oletetusti yhtä paljon.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei aivan. Junttimaista on mennä paikkaan, jossa kortti ei käy maksuvälineenä.

En ole koskaan ollut paikassa missä en olisi viihtynyt. Aina jotain hauskaa on kaikkialla eikä sen tarvitse olla junttia.

Olen toki Kreikassa ollut, mutta Ateena on käymättä. Ensi kuussa pitäisi mennä, siitä tulee sellainen olo miten täältä pääsee pois, mutta katsotaan. Jos se ei oikeasti olekaan niin paha paikka millainen mielikuva siitä on.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Mä olen ja kerran kohdannut samanlaisen "muusikon" asema-aukiolla. Oli siinä kyllä yritystä mukana, toisin kuin näillä jotka makaavat kuka missäkin kaljarahaa-lappu edessään. Lahjoja toki molemmilla oletetusti yhtä paljon.
Olisiko sama harmonikkataiteilija ollut kiertueella Tampereellakin, kuulostaa tutulta. Sokoksen edessä on muutamankin kerran ollut ksylofonin kilkuttelija, ohjelmistonsa ollut melko suppea muutamalla rallilla, mutta on sieltä kappaleen tunnistanut jos on tuttu biisi ollut, kuten Finlandia. Melkoista kidutusta olisi kuunnella sitäkin kilinää tunnista ja päivästä toiseen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Paitsi suuriin yleisötapahtumiin meneminen ilman käteistä on junttia. Ja tyhmää.

Tämä ei kyllä ole aina niin suoraviivaista. Jos kortti käy, niin ei sitä edes katso kuinka paljon se ylihintainen olut tällä kertaa oli vaan höylää vain menemään.

Tai katsoo, mutta ei sille enää mitään voi. Enää ei taida olla mitään minuuttien viiveitä jonkun Visa Electronin kanssa leikkiessä, niin joskus se kolikoiden kanssa pelaaminen on huonompi vaihtoehto.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paitsi suuriin yleisötapahtumiin meneminen ilman käteistä on junttia. Ja tyhmää.
Miksi olisi? Kortin lähimaksukin on selvästi nopein tapa maksaa. Käteisellä vain ruuhkauttaa myyntipisteet -> junttimaista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksi olisi? Kortin lähimaksukin on selvästi nopein tapa maksaa. Käteisellä vain ruuhkauttaa myyntipisteet -> junttimaista.

Isot tapahtumat voivat olla kansainvälisiä mikä tarkoittaa ihmisten olevan eri maista. Kuten esimerkiksi matkailuketjussa oli hyvä raportti suomalaisesta Oktoberfesteilla.

Ne eri maista myönnetyt kortit ei aina toimi jossain toisessa maassa. The computer says no... vaikka katteet olisi kuinka kunnossa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari vuotta sitten äitini raahasi minut lavatansseihin
Jos lavatansseihin meno ei sinänsä jo ole junttimaista niin siinä tapauksessa tämän ketjun voisi lukita ihan vaan sillä perusteella ettei ole olemassa mitään junttimaista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos lavatansseihin meno ei sinänsä jo ole junttimaista niin siinä tapauksessa tämän ketjun voisi lukita ihan vaan sillä perusteella ettei ole olemassa mitään junttimaista.

Tunsin aikoinaan erään beeluokan julkkiksen mikä välillä oli oikein jopa seiskalehdessä.

Sitä kautta kävin lavatansseissa. Ihan hauska tapahtuma se oli ja voin hyvin ymmärtää miksi joku niin tekee, kerran vuodessa voi aivan hyvin käydä.

Se olisi jo pelottavaa, jos koko ajan kävisi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No mä oon se juntti joka käyttää sitä "cashiä" ku te oikeet immeiset vaa vinkutatte sitä korttii. Oon sori... Tai ehkä en kuitenkaan.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Johonkin ne pullonpalautuksista saatavat rahat on käytettävä. Nehän antaa ne vaikka Alkosta käteisenä, ei mulle ole ainakaan koskaan ehdotettu että voisivat tilille laittaa.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Ei aivan. Junttimaista on mennä paikkaan, jossa kortti ei käy maksuvälineenä.
Maailmalla yleensä hauskimmat paikat ovat juuri niitä, joissa ei mikään kortti kelpaa.
Korttiherrat voivat mennä vaikkapa Hard Rock Cafehen...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Maailmalla yleensä hauskimmat paikat ovat juuri niitä, joissa ei mikään kortti kelpaa.
Korttiherrat voivat mennä vaikkapa Hard Rock Cafehen...

Erittäin hyvin sanottu, kaikenlaisia luolia sitä on nähty. Mikään ei pilaa baaria pahemmin kuin jos se pääsee Lonely Planetiin. Sen jälkeen hinnat nousee ja peli on menetetty. Kortti kenties kelpaa.

Hard Rock Cafe avattiin tuohon parin kilometrin päähän, en ole käynyt. Miksi ihmeessä niin tekisin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olen käynyt useasti HRC:ssa Stadissa, useammin kuin reissuissa (edellinen kerta muistaakseni vuonna 2000). Ihan ok sapuskaa, jos tekee joskus moista mättöä mieli. Mieluummin tuonne burgerille kuin Morrison'siin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Maailmalla yleensä hauskimmat paikat ovat juuri niitä, joissa ei mikään kortti kelpaa.
Korttiherrat voivat mennä vaikkapa Hard Rock Cafehen...
Juuri näin. Kesällä kun olin road tripillä Montenegrosta takaisin Suomeen, niin eräs hauskimpia hetkiä sattui Bosniassa vähän Sarajevon jälkeen, matkalla kohti Kroatiaa. Tehtiin yösiirtymää kohti Unkaria, kello oli jotain puolen yön yli. Olin takapenkillä juomassa kaljaa, mutta kaljat meinasivat loppua joten piti saada lisää. Pysähdyttiin sitten johonkin huoltoasemalle ja kaljan hintakin oli ihan kohdillaan, n. neljällä eurolla eli kahdeksalla paikallisella markalla sai viisi puolen litran nelosolutta.

Katsottiin vielä kaupassa että joo äijällähän on korttipääte siinä, joten ei muuta kuin ostamaan kaljaa. Siinä sitten kassalla kun alkoi korttia kaivamaan esiin niin ukko näytti että nou nou, ei täällä mikään kortti toimi. Bosnian markatkin oli syöty (juotu) päivän aikana, joten piti keksiä jotain. Lompakko esiin, siellä oli ryttyinen viiden euron seteli. Kysyin että kelpaako? Joo, kelpasihan se. Vitosella sain sen viisi kaljaa sekä vähän karkkia päälle ja sain vielä yhden markan takaisin. Siitä oli sitten hyvä jatkaa matkaa kohti Unkaria.

Ja kehtaavat vielä väittää että Euroon liittymisestä ei olisi hyötyä. Veikkaan että Suomen markat ei olisi kelvanneet, vaikka Bosniassa se oma markka onkin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kerätkääpä joku lista niistä kaikista junttiuksista, mitä tähän ketjuun on tungettu. Ollaan jo sivulla 390.

Lista on olemassa, mutta täysin mahdotonta sanoa millähän sivulla se mahtaisi olla vai onko jossain kassakaapissa. Kaiken kaikkiaan kaikki on junttia mitä joku ikinä keksii tehdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös