Teemu Ramstedt – riittääkö taso?

  • 373 599
  • 1 235

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Senttereistä pitäisi olla huutava pula. Miksi ei Ramulle silti löydy pelipaikkaa mistään? Kohtuuton palkkapyyntö vai joku muu syy?
 

Viheltää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku + länsirannikko
Tyhmät lausunnot rahakkaimmasta sopimuksesta(vaikka asia niin olisikin niin ei sitä ääneen kannata sanoa. En ole kenenkään muun sanoneen missään yhteydessä normaali työelämässä että menen sinne töihin missä maksetaan eniten). Tämä suhteessa keskinkertaisiin otteisiin lukossa. Toivon että joku liiga seura vielä nappaisi ramunkin vapaitten pelaajien listalta esim kookoo, niin liigassakin alkaa olemaan nimekkäitä pelaajia.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Senttereistä pitäisi olla huutava pula. Miksi ei Ramulle silti löydy pelipaikkaa mistään? Kohtuuton palkkapyyntö vai joku muu syy?
Erittäin hyvä kysymys, johon ei taida monella löytyä vastausta. Se ettei ole sopimusta mihinkään on äärettömän outoa, etenkin kun SHL ja DEL etsii jatkuvasti pelaajia. Pelityyli (tuottaa tehoja, tekee kanssapelaajista parempia, pystyy pelaamaan tasakentällisin sekä ylivoimalla tehokkaasti, tuo juonikkuutta jne.) olisi vielä sellainen, jonka luulisi herättävän kiinnostusta.

Tämä on tällainen puoleeton oma näkemys, mutta jos mietitään tilannetta jossa Ramstedtin selässä lukisi esim. englanninkielinen nimi ja CV, ura, pelityyli olisi identtinen, miehellä olisi pomminvarmasti jo sopimus johonkin. Esimerkiksi IFK:hon.

Raha voi olla syy miksei mies tällä hetkessä liigaa pelaa, näin uskoisin. Luulisi että Ramstedt olisi monelle joukkueelle nimenomaan sellainen vahvistus mitä haetaan/tarvitaan. Kaikista huhuista huolimatta melko turvallinen pelaaja jonka suhteen tiedetään mitä saadaan. HPK:ssa Viitaluoman paikalle tai IFK:ssa peliätekeväksi sentteriksi Raskin ja Thorellin ketjuun.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Heh, juolahtipa mieleen, että kun Tappara on selkeästi intoutunut hankkimaan näitä IFK-taustaisia pelaajia, niin lieköhän heillä verkot vesillä myös Ramstedtin kanssa? Ehkä tuo keskikaista on sellainen, josta heiltä(kin) puuttuu käsiä ja bonuksena olisi mahdollista kasata vanha tutkapari Zabo-Ramu.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Itse en oikeastaan koskaan ole kauheasti Ramusta välittänyt, mutta tuossa yllä mainittu Rask-Ramu-Throll kuulosti oikeastaan niin hyvälle että olisin valmis pyörtämään pääni ja ottamaan Ramun meille.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Anteeksi,mikä teistä Ramufaneista tekee Ramusta niin perkeleen hyvän? En väitä että kaveri on ihan paska,mutta ei se nyt mikään sateentekijä ole.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Itse en oikeastaan koskaan ole kauheasti Ramusta välittänyt, mutta tuossa yllä mainittu Rask-Ramu-Throll kuulosti oikeastaan niin hyvälle että olisin valmis pyörtämään pääni ja ottamaan Ramun meille.

Viimeisen puolentoista vuoden aikana tuo ketju (kylläkin laiturit toisinpäin, eli Thorell-Ramu-Rask) on mainittu varmaan yli sata kertaa ja perusteluita juuri noin rakennetulle ketjulle löytyy pilvin pimein.

Anteeksi,mikä teistä Ramufaneista tekee Ramusta niin perkeleen hyvän? En väitä että kaveri on ihan paska,mutta ei se nyt mikään sateentekijä ole.

Kyky rytmittää peliä, nähdä koko kenttä, ohjata koko viisikon liikettä. Vetää puoleensa kaksikin vastustajaa, saa pidettyä ja suojattua kiekkoa ja laitettua oikea-aikaisen syötön tyhjään tilaan, vapauttaen kanssapelureita paikkoihin joissa heille jää niin aikaa kuin tilaa tehdä ratkaisuja. Millintarkat ja oivaltavat syötöt. Hyvä aloituksissa ja oikeastaan myös aika hyvä laukaus, vaikkei aina sitä käytäkään koska hakee (ainakin ennen haki) liikaa hienoja syöttöjä takatolpalle. Aika voimakas myös, ei Ramua ole erityisen helppo taklata irti kiekosta tai pysäyttää.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Eli siis heittää jalkovälistä maalin niin on ihan helvetin hyvä?

Vähemmän keskikaljaa, enemmän luetunymmärtämistä. Mainitsin 10+ syytä, joista yksikään ei viitannut edes etäisesti tuohon mainitsemaasi, kieltämättä hienoon kiekonriistoon ja taidokkaaseen suoritukseen.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Vähemmän keskikaljaa, enemmän luetunymmärtämistä. Mainitsin 10+ syytä, joista yksikään ei viitannut edes etäisesti tuohon mainitsemaasi, kieltämättä hienoon kiekonriistoon ja taidokkaaseen suoritukseen.


En edelleenkään dissaa Ramua. Mutta onhan se tähän nyky jengiin aivan liian hidas. Tai aivan liian taiteilija. Mutta kyllä niitä taiteilijoitakin tarvitaan, edelleen liian hidas. Ja ymmärrän miksi hidas, koska samaa sairautta kärsivä ystävä on samanlainen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mitenkään usko Tapparan olevan kiinnostunut Ramstedtista, ilman todella suurta sentterien loukkaantumissumaa. Siellä on sen verran arvovaltainen ja seuralle tärkeä pelaaja, joka ei Ramstedtin kanssa samassa joukkueessa pelaamisesta nauti lainkaan, että hänen pelihuumorinsa eteen tehdään varmasti kaikki mahdollinen. Olisihan Ramstedt ollut vapaa jo viime kaudella eikä silloinkaan sopimusta syntynyt, joten mikä nyt olisi muuttunut?
 
Tämä on tällainen puoleeton oma näkemys, mutta jos mietitään tilannetta jossa Ramstedtin selässä lukisi esim. englanninkielinen nimi ja CV, ura, pelityyli olisi identtinen, miehellä olisi pomminvarmasti jo sopimus johonkin. Esimerkiksi IFK:hon.

Mietitään tilannetta, jossa Ramstedtin selässä lukisi oma nimi ja CV, ura, pelityyli olisi identtinen, miehellä olisi pomminvarmasti jo sopimus johonkin, jos mies vain itse haluaisi.

Ja vaikka tämä nyt on vain palstatotuus, mitä ei voi kukaan ottaa tosissaan, Ramun persoona karkottaa kyllä ottajia juurikin Liigassa, vaikka epäuskovaiset kuinka haluavat muuhun uskoa. Suomessa on niin pienet piirit, että yksikään joukkue tuskin tulee Ramua signaamaan pidemmällä sopparilla (ainakaan arvokkaalla sellaisella) ja siinä vaiheessa kundi itse haluaa mieluummin etsiä paikkaa hyvällä korvauksella muualta. Mutta hei, tämänkin viestin voi laskea ihan paskapuheeksi, koska oikeastihan Ramu on niin hyvä jätkä ja pelaaja, että kaikki haluaa jengiinsä hinnalla millä hyvänsä, mutta Ramu vain laiskuuttaan jättää löysät rahat ottamatta. On vain sattumaa, että jälleen kerran Ramu on tässä vaiheessa syksyä tässä tilanteessa. Intohimoinen jääkiekkoilija, kaikkien toivoma joukkuekaveri ja hyvä jätkä kyseessä!
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
En mitenkään usko Tapparan olevan kiinnostunut Ramstedtista, ilman todella suurta sentterien loukkaantumissumaa. Siellä on sen verran arvovaltainen ja seuralle tärkeä pelaaja, joka ei Ramstedtin kanssa samassa joukkueessa pelaamisesta nauti lainkaan, että hänen pelihuumorinsa eteen tehdään varmasti kaikki mahdollinen. Olisihan Ramstedt ollut vapaa jo viime kaudella eikä silloinkaan sopimusta syntynyt, joten mikä nyt olisi muuttunut?

Jos tämä pitää paikkansa ja oletettavasti viittaat Kuuselaan, jolla yhteistä historiaa yli viiden vuoden takaa Bluesista ja toissa kaudelta puolen vuoden ajalta KHL:stä niin tämä kertonee miksei tulla palkkaamaan myöskään IFK:hon. Jos siis oikeasti Kuuselaa kaihertaa kaukaiset Bluesin vuodet ja lyhyt KHL-pesti niin monella tapaa raskas persoona ja Tobias on tästä varmasti tietoinen. Koko joukkueen pelihuumori on tärkeämpää kuin Ramstedtin tuomat kiistattomat (mutta ailahtelevat) pelilliset hyödyt höystettynä omalaatuisella luonteella. Kuten täällä siis moneen otteeseen jo todettu.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kun monilla tuntuu olevan vaikeuksia käsittää, mikä Ramstedtissa hiertää, voin yrittää avata kyseistä ihmistyyppiä parhaani mukaan: hän on henkilö, joka tietää kaiken paremmin kuin muut eikä vältä tätä jatkuvasti tuomasta ilmi. Kyse voi olla esim. siitä, miten toinen pelaaja pitää oma kypäräänsä päässä, Ramstedt tietää paremmin. Hän voi esim. soittaa vielä illalla ja kertoa, miksi toisen pelaajan kypärän asento on väärä eikä anna asian olla, vaikka kysymyksessä oleva toinen pelaaja on ammattilainen ja varmasti itse tietää, mikä on hänelle parasta. Vastaavia, erittäin luotettavista lähteistä kuultuja tarinoita on paljonkin (useita lähteitä, joita en tietenkään voi paljastaa).

En muista yksilöidysti kaikkia otteluita enkä pysty tekemään syväluotaavaa analyysia asiasta. Ko. kaudella Ramulla oli kuitenkin vaikeuksia joukkueen sisällä ja hän mm. teki asioita vasten joukkueen yhteisiä sääntöjä.

En mitenkään usko Tapparan olevan kiinnostunut Ramstedtista, ilman todella suurta sentterien loukkaantumissumaa. Siellä on sen verran arvovaltainen ja seuralle tärkeä pelaaja, joka ei Ramstedtin kanssa samassa joukkueessa pelaamisesta nauti lainkaan, että hänen pelihuumorinsa eteen tehdään varmasti kaikki mahdollinen.

Sinulla on pakko olla aivan huikeat lähteet kun sen lisäksi, että tunnut tietävän mitä Ramstedtin ja muiden pelaajien välillä tapahtui silloin kun Ramstedt pelasi IFK:ssa, tiedät mitä Ramstedtin ja Kristian Kuuselan välillä tapahtui silloin kun pojat pelasivat samaan aikaan Habarovsk-nimisessä kaupungissa lähellä Pohjois-Korean rajaa. Varsinkin kun huomioidaan, ettei jääkiekkoilijoilla ole hirveästi tapana huudella pukukopin sisäisiä asioita julkisuuteen.
 
Viimeksi muokattu:

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Sinulla on pakko olla aivan huikeat lähteet kun sen lisäksi, että tunnut tietävän mitä Ramstedtin ja muiden pelaajien välillä tapahtui silloin kun Ramstedt pelasi IFK:ssa, tiedät mitä Ramstedtin ja Kristian Kuuselan välillä tapahtui silloin kun pojat pelasivat samaan aikaan Habarovsk-nimisessä kaupungissa lähellä Pohjois-Korean rajaa. Varsinkin kun huomioidaan, ettei jääkiekkoilijoilla ole hirveästi tapana huudella pukukopin sisäisiä asioita julkisuuteen.

Olen samaan asiaan kiinnittänyt huomiota, melko yksipuolista kommenttia tulee Ladylta.
Tähän mielellään toivoo jo faktoja, jotka valaisee meitä hölmöjä, jotka vielä Ramua venaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinulla on pakko olla aivan huikeat lähteet kun sen lisäksi, että tunnut tietävän mitä Ramstedtin ja muiden pelaajien välillä tapahtui silloin kun Ramstedt pelasi IFK:ssa, tiedät mitä Ramstedtin ja Kristian Kuuselan välillä tapahtui silloin kun pojat pelasivat samaan aikaan Habarovsk-nimisessä kaupungissa lähellä Pohjois-Korean rajaa. Varsinkin kun huomioidaan, ettei jääkiekkoilijoilla ole hirveästi tapana huudella pukukopin sisäisiä asioita julkisuuteen.

Eli, väität, että pelaajat eivät puhu asioista kenellekään? Kyllä muuten puhuvat, paljonkin.

Ja kyllä, mulla on varsin hyvät ja luotettavat lähteet, jotka ovat vuosien varrella kertoneet erittäin paljon paikkansa pitäviä asioita. Minulla on myös tapana tarkastaa mulle kerrottuja juttuja muista lähteistä. Mutta täällähän se menee niin, että jos et ole itse ollut paikalla tai asiaa ei seuran edustaja mediassa ole kertonut, asioita ei ole tapahtunut. Jos joku esim. sinun tuntemasi, luotettavana pitämäsi henkilö kertoisi jonkun asian sinulle, et tietenkään sitä uskoisi, koska et ole itse ollut paikalla sitä faktaksi toteamassa. Uutisiakaan ei varsinaisesti voi uskoa, koska emmehän me ole joka paikassa kaikkea itse niitä asioita kokemassa.

Olen ottanut kantaa siihen, miksi Ramstedtin on vaikea saada sopimusta. Onko uskomukseni totta? Ei välttämättä, mutta sen verran olen minäkin kuullut tarinoita hänen persoonastaan eri puolilta ja yli seurarajojen, että kaikki jutut eivät voi olla valhetta. Vai onko siis olemassa joku salaliitto Teemu Ramstedtia vastaan, ilman, että hän mitenkään on osallinen kerrottuihin juttuihin? Miksi kukaan tekisi niin? Mulla ei ole mitään syytä keksiä juttuja päästäni. Jos olisi, keksisin paljon hauskempia juttuja. Jos viestieni sisältö ei tyydytä, sorit siitä. Ei näitä mun kirjoituksia tarvitse kenenkään lukea.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eli, väität, että pelaajat eivät puhu asioista kenellekään? Kyllä muuten puhuvat, paljonkin.

Ja kyllä, mulla on varsin hyvät ja luotettavat lähteet, jotka ovat vuosien varrella kertoneet erittäin paljon paikkansa pitäviä asioita. Minulla on myös tapana tarkastaa mulle kerrottuja juttuja muista lähteistä. Mutta täällähän se menee niin, että jos et ole itse ollut paikalla tai asiaa ei seuran edustaja mediassa ole kertonut, asioita ei ole tapahtunut. Jos joku esim. sinun tuntemasi, luotettavana pitämäsi henkilö kertoisi jonkun asian sinulle, et tietenkään sitä uskoisi, koska et ole itse ollut paikalla sitä faktaksi toteamassa. Uutisiakaan ei varsinaisesti voi uskoa, koska emmehän me ole joka paikassa kaikkea itse niitä asioita kokemassa.

Olen ottanut kantaa siihen, miksi Ramstedtin on vaikea saada sopimusta. Onko uskomukseni totta? Ei välttämättä, mutta sen verran olen minäkin kuullut tarinoita hänen persoonastaan eri puolilta ja yli seurarajojen, että kaikki jutut eivät voi olla valhetta. Vai onko siis olemassa joku salaliitto Teemu Ramstedtia vastaan, ilman, että hän mitenkään on osallinen kerrottuihin juttuihin? Miksi kukaan tekisi niin? Mulla ei ole mitään syytä keksiä juttuja päästäni. Jos olisi, keksisin paljon hauskempia juttuja. Jos viestieni sisältö ei tyydytä, sorit siitä. Ei näitä mun kirjoituksia tarvitse kenenkään lukea.

Minähän vain sanoin, että sinulla on pakko olla aivan huikeat lähteet. Kunpa meillä kaikilla olisi samanlaiset.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Varsinkin kun huomioidaan, ettei jääkiekkoilijoilla ole hirveästi tapana huudella pukukopin sisäisiä asioita julkisuuteen.

Ja paskat. Samaan tapaan ne jutut kulkee. Mutta ylläpidä toki tuo harhaluulosi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös