Parhaat kuulokkeet ikinä?

  • 28 171
  • 141

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Kokemuksia kuulokkeista, niiden soundeista, hinnoista ja vaikka mistä.

Tulpat? Korvan päällä? Koko korvan peittävät? Miksi?

Leffatykitykseen, pelaamiseen, musiikin kuunteluun?

Monesti on niin, että ainoa tapa nauttia hyvästä soundista ja kunnon volyymillä on laittaa luurit korville. Oli sitten kyse nukkuvasta perheestä tai herkästä naapurista ysin jälkeen, plug in.

Itsellä on menossa Philipsin luurit reilun kymmenen vuoden takaa. Soundi toimii, mutta muovi rakoilee.
Monet laittavat satasia luureihin ja monet kymppitonneja olohuoneen hifistelyyn, huomaako korva eron?

Mitään 7.1-kuulokkeita en ole ikinä kokeillut, mutta yllättävän hyvän surroundin saa aikaan perinteisillä luureillakin:

https://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuulokkeethan riippuu tietenkin käytöstä, niitä tarvii siis useammat.

Itsellä on langattomat AKG N60 vastamelukuulokkeet ja ne on kyllä ihan parasta, vaikka käytössä on ennenkin ollut saman hintaluokan kapistuksia. Kevyet, jaksaa pitää tunteja päässä, akku kestää ikuisuuden ja ei mitkään jätit. Huonona puolena ehkä se, että joskus ei meinaa pysyä päässä.

Fillarointiin, autoon ja kaupungilla kävelyyn on jotkut JBL langattomat in ear sporttikuulokket hintaluokasta 70€ tms. Oikein soivat pelit noikin ja puhelutkin toimii ihan hyvin. Ensinmainituilla puhun myös skype ja muut videokonfferenssit ja silloin pidän yleensä piuhaa kiinni koneessa niin mikrofoni on piuhassa ja toimii paremmin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hifistelyyn korvan päälle -malli, en syty kuppimalleista. Noissakin on eroja. Mulla on töissä ja kotona kahdet erilaiset (samantapainen design kuin noissa AKG:issä tuossa edellä). Ne blokkaavat ympäristön äänet hiukan liian hyvin. Töissä se on välillä hyvä, välillä huono. Kotona lähinnä huono. Kuppimalliset blokkaavat ympäristöä vissiin vähintäänkin yhtä hyvin. Mä haluan hiukan avaruutta siihen soundiin, siksi en halua täyttä hiljaisuutta ympäristön suhteen. Joskus aikanaan oli kevyemmät Sennheiserit, mitkä oli tosi miellyttävät käytössä. Kotona ei tule kuulokkeita enää käytettyä muuten kuin skype-palavereissa, joten en osaa valitettavasti suositella mitään nykyaikaista.

Urheiluun ja muuten vaan ulkona liikkumiseen tulpat. Langallisena mulla on Bosen in-earit ergonomisella silikonitulpalla. Käytän niitä joskus myös skype-palavereissa. Langattomana Jaybirdit muotoutuvilla tulpilla. Pysyvät päässä ja soundi on hyvä.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Kotoa löytyy kolmenlaisia käytössä olevia kuulokkeita. Kun haluaa täysin oman rauhan ja katsella esim. televisiota, niin käytössä on vastamelukuulokkeiden ykkönen Bose QC35. Jos sitten haluaa taas omassa rauhassa kuunnella musiikkia vähän laadukkaammin, niin Sonyn WH-1000XM2 kuulokkeissa on huomattavasti parempi soundi muttei ihan yhtä hyvä vastamelutominnallisuus kuin Bosessa. Yksin kotona -kuulokkeina toimii sitten taas avoimet Sennheiserin RS180-kuulokkeet jostain kymmenen vuoden takaa, joka äänen laadullaan hakkaa molemmat edelliset. Langattomia kaikki siis, jolloin ei tarvitse olla kahlehdittuna johtoihin.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Pelikäytössä on Sennheiser PC350, eikä näissä ole aktiivisen 6v käytön jälkeen mitään muuta valittamista, kuin että pehmusteet piti vaihtaa vuosi takaperin. Kavereilla on näkynyt näitä USB-kytkentäisiä 7.1-värkkejä (Turtle Beach ja Razer), enkä todellakaan ole ollut vakuuttunut niistä. Muuten ei ole käyttöä kuulokkeille, joten en osaa hifistelyn osalta auttaa.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Täältä kanssa ääni noille AKG N60NC -kuulokkeille. Äänenlaatu loistava ja melun vaimennus toimii hyvin. Huonona puolena vaan, kun välillä meinaa tipahtaa päästä. Pelikäytössä taas Sonyn Platinum -kuulokkeet ja olleet hintansa väärtit. Todella helpot käyttää päivittäin.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Kiitoksia vastauksista!

Kaikkia mainittuja kävin vähän väijymässä ja lisäksi selailin valehtelematta satoja vaihtoehtoja.
laalkin seuraavaksi kaiutinpariksi valikoitui lopulta Sennheiser HD 518, löytyi sen verran houkuttavaan hintaan.
Kamalan näköiset, mutta kotikäytössähän sillä ei ole mitään väliä. Käyttökokemusten perusteella tuntuisi olevan hyvän tasapainoiset luurit
omaan sekakäyttöön: leffat, pelaaminen ja musiikki tasapuolisesti. Seuraavaksi sitten näppärän kuulokevahvistimen metsästykseen,
mikä audiofiilien mielestä on tietokoneen ja kuulokkeiden väliin, ellei nyt ihan must, niin ainakin huomattava parannus soundiin.
 

Takiainen

Jäsen
Suosittelen tutustumaan PSB Speakerin M4U 1 tai M4U 2 kuulokkeisiin. Hieman hankalammin saatavilla, mutta M4U1 on loistava valinta sekä leffa- että musakäyttöön.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Paljon matkustavalle Bose QC35 ovat olleet painonsa arvoiset kullassa. Sonylta tuli kilpaileva tuote tassa vuoden sisaan, mutta niiden kaytettavyydessa on menty todella rajusti metsaan kosketuskontrolleineen paivineen.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Paljon matkustavalle Bose QC35 ovat olleet painonsa arvoiset kullassa. Sonylta tuli kilpaileva tuote tassa vuoden sisaan, mutta niiden kaytettavyydessa on menty todella rajusti metsaan kosketuskontrolleineen paivineen.
Sony MDR-1000X lienee tuo mainitsemasi kilpaileva tuote. Lienee puolustuspuheenvuoron aika.

Itsellä on tuollaiset olleet vuoden verran aktiivisessa käytössä, eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Akunkesto on hyvä. Äänenlaatu ainakin omaan korvaani hyvä tuon hintatason vastamelukuulokkeille. Vastamelutoiminto on mukava käyttää ja tehokaskin on. Mainitsemasi kosketuskontrollit toimivat hyvin. Alkuun ehkä vaati pientä totuttelua, kun fyysisten nappien sijaan oli kuulokkeiden kontrollointia erilaisilla kosketus-komennoilla. Toiminut vallan hyvin eikä nykyisin enää osaa edes kaivata fyysisiä näppäimiä.

Heittämällä parhaat kuulokkeet, mitä olen omistanut. Se ei tosin paljoa kertone, mutta kuitenkin. Laadukas tuote kyseessä.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Sony MDR-1000X lienee tuo mainitsemasi kilpaileva tuote. Lienee puolustuspuheenvuoron aika.

Joo, en minä sillä, että Sonyt mitenkään huonot olisivat. Äänenlaatu ja adaptoitava vastamelu lienee piirun verran Bosea parempia, mutta ei mulle ainakaan tullut minkäänlaista tarvetta vaihtaa Bosesta pois.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Sennheiserin HD 25. En muita ole tarvinnut. Kaikki osat pystyy vaihtamaan itse, jos tarvetta on ja varaosia löytyy vaikka tuunaamiseen. Työjuhta, joka ei jätä kylmäksi kotona, eikä vieraissa.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo, en minä sillä, että Sonyt mitenkään huonot olisivat. Äänenlaatu ja adaptoitava vastamelu lienee piirun verran Bosea parempia, mutta ei mulle ainakaan tullut minkäänlaista tarvetta vaihtaa Bosesta pois.
Boldaus oma. Tästä kai pohjimmiltaan on näiden kuulokkeiden välillä kyse. Sonyn ja Bosen kuulokkeet ovat molemmat sarjassaan laadukkaat. Molemmissa äänenlaatu, käytettävyys ja vastamelutoiminto ovat vähintään riittävän hyviä. Molemmat kuulokkeet edustavat samaa hintaluokkaa. Henkilökohtaisista mieltymyksistä pitkälti riippuu, kummista enemmän pitää. Jos toisiin on tottunut, niin ei toinen ominaisuuksiltaan tarjoa mitään niin erityistä, että vaihtoon syytä olisi.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Kiitoksia vastauksista!

Kaikkia mainittuja kävin vähän väijymässä ja lisäksi selailin valehtelematta satoja vaihtoehtoja.
laalkin seuraavaksi kaiutinpariksi valikoitui lopulta Sennheiser HD 518, löytyi sen verran houkuttavaan hintaan.
Kamalan näköiset, mutta kotikäytössähän sillä ei ole mitään väliä. Käyttökokemusten perusteella tuntuisi olevan hyvän tasapainoiset luurit
omaan sekakäyttöön: leffat, pelaaminen ja musiikki tasapuolisesti. Seuraavaksi sitten näppärän kuulokevahvistimen metsästykseen,
mikä audiofiilien mielestä on tietokoneen ja kuulokkeiden väliin, ellei nyt ihan must, niin ainakin huomattava parannus soundiin.

Kuulokevahvariksi valikoitui sitten

https://www.amazon.com/Headphone-Amplifier-Portable-Amplifiers-Resolution/dp/B073SSNMKK (linkki Amazoniin)

Kyllähän tällä yhdistelmällä rainy day jazzit on aika korvakarkkia. Seuraavaksi sitten kokeilemaan, miten toimii pyssyllä rätkyttely.
 

F#21

Jäsen
Kaikennäköisiä kuulokkeita matkan varrella on ollut, mutta Sennheiserin HD650 ovat säilyneet. Tai no, kolmannet menossa kun jostain syystä olen parit edelliset myynyt, mutta aina palaan takaisin. Vahvistimiakin on ollut useampia, mutta nyt mennään Bottleheadin Crack -putkarilla. Siitäkin jo toinen mokoma menossa ja ihan kiva noita on ollut kaksi rakennella. Toivottavasti nyt vain säilyy pidempään. Lähteenä sitten tietokone kytkettynä Schiitin Modi Multibittiin.

HD800 kiinnostaisivat kokeilla, mutta ei ainakaan vielä ole ollut hinku päivittää. Täytynee seurailla käytettyjä malleja jos tulisivat halvalla vastaan.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Itellä on Focal spirit professional kuulokkeet ja hyvät on! Makso toki 300 euroa, mutta mukavempi sijoittaa rahansa laatuun, kun ostaa aina vaan jotain paskaa halvalla. Ehkä paremman kuulokevahvistimen tarvis tähän rinnalle vielä, mutta mennään nyt tuolla nykyisellä vielä. :) En nyt mikään ääniammattilainen oo, mutta kyllä nää ainakin omaan korvaan kohtuu tarkasti musiikkia toistaa, niin kuin pitäiskin.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Ajattelin näin joulun kunniaksi palkita itseni omasta erinomaisuudestani hankkimalla uudet in-ear kuulokkeet. Täällä varmasti on kokeneita korvanappimiehiä (korjaan, korvanappihenkilöitä) , joilta kysyä vinkkiä. Kuulokkeissa tulisi siis luonnollisesti olla hyvä äänenlaatu ja mielellään myös sitä ääntä saisi lähteä ihan kunnolla. Joissain, etenkin noissa halvimmissa mitä on joskus tullut osteltua, tuntuu ettei edes maksimivoluumi riitä.

Noita Jaybirdin kuulokkeita olen nyt tutkaillut ja vaikuttavat päteviltä. Hintaluokkakin olisi sopiva, sillä olen ajatellut hintakaton 150€ kohdalle. Nuokin paskiaiset alkavat olla niin pienikokoisia, että hävitän ne aivan varmasti jossain vaiheessa. Mutta olisiko korvanappihenkilöillä kokemusta Jaybirdeistä, mikä malli niistä kannattaisi ottaa vai olisiko jokin selkeästi parempi vaihtoehto tuossa hintaluokassa tarjolla?
 

Tuamas

Jäsen
Itse olen tykännyt oikein paljon Supran kuulokkeista, nyt käytössä on Nero X:t.

Noista saa juuri sopivat itselle (perinteistä tulppaa 3, ”koss-tulppaa” ja voi käyttää korvaan kiertyvää kumia tai olla käyttämättä), äänenlaatu on oikein hyvä, mikrofonia voi jopa käyttää hf-mikkinä ja ihan laadukkaan oloiset.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@Malmi Vaihdoin juuri yhdet Jaybirdit takuun kautta pois, kun akku jaksoi tasan vuoden. Duunikaverilla sama homma ja netissä myös raportoitu ongelmasta. En tiedä, onko yleisemminkin merkin riesa muissa malleissa. Noi oli kai X3 tai jotain. Duunikaveri otti Bosen BT-kuulokkeet tilalle ja tykkää niistä. Mä menin takaisin lanka-Boseihin ja odotan sopivaa langatonta mallia jonkun tovin.

Juoksukäytössä nuo siis. Muuten Jaybirdit olivat hyvät ja istuivat hyvin korvaan. BT-Boset ovat ~170€, eli hiukan tyyriit. Niissä on erilainen tulppa kuin lankamalleissa, mikä on aivan huippu istuvuudeltaan.
 
Viimeksi muokattu:

Filari

Jäsen
Mulla ois kanssa tarvetta uusille kuulokkeille. Oisko kellään antaa mitään vinkkejä tai kokemuksia?

Ei nappeja vaan ihan perinteiset. Vaatimuksina ois langattomuus, hyvä akunkesto ja hinta max. noin 200€

Bosen vastamelumalleja tullut kateltua, mutta ne ny on hinnaltaan sitten lähemmäs 400 tai yli.

Paljon näyttäis näyttäis olevan vaihtoehtoja, mutta mistä sitä mikä noista ois se "paras"
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllästyin piuhoihin ja yhteyden katkeiluun, niin ostin Jabra65t activet. Sanoisin, että parhaat kuulokkeet mitä olen korviini työntänyt. Ei kertakaikkiaan mitään moitittavaa. Puhelutkin toimii loistavasti kun olen vastapuolelta kysellyt. Pysyy korvissa täydellisesti ja ei näytä edes urpolta kuten monet noista täysin langattomista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös