Ihmettelyketju

  • 6 339 991
  • 38 741

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kiitos henkilöön menevästä nimittelystä. Huomaa miten on se alkuperäinen teksti luettu ihan ajatuksella. Missä siis todettiin että ei päässyt Darwineihin, kun jouduttin hylkäämään sivullisten mukaan otolla, siellä oli sellainen sana kuin "ehdokas", mikä siis sen alkuperäisen mukaan "pyrki listalle, mutta ei onnistunut", tämä hitaimmille selvennyksenä. Viimeisten tietojen mukaan jäi kuski vieläpä henkiin. Tiedän että kielemme on vaikea ja nämä on vaikeita käsitteitä, luetun ymmärtäminen tuntuu sitä varsinkin olevan. Kyllä se siitä.

Laitetaan nyt se viestikin tähän että varmana vähän hitaampikin ymmärtää:
"Mitä ilmeisimminkin Kuopiossa on yksi ehdokas pyrkinyt mukaan listalle ajettuaan bussin alas sillalta."
Kyllä se kun pari kertaa lukee, niin sitten jo aukenee.

Se jos vitsi ei kelpaa on toinen asia.
No jos kuolleissa on muitakin kuin kuski kyseessä ei voi olla Darwin award ehdokas. Jos kyseinen henkilö olisi ajanut ylinopeutta tolppaan yrittäen ottaa mahdollisimman monta henkeä mukanaan tai vahingossa ja kukaan muu kuin kuski ei olisi kuollut tai vahingoittunut homma menisi läpi. Nyt se on vain mautonta vähäisellä humoristisella aspektilla.

Jos olisit sanonut:
"Joku kusipää kokeili muiden ihmisten listimistä itsensä ohella mutta epäonnistui surkeasti" voisin ymmärtää jutun. Nyt en oikein ymmärrä sitä ja se vähän häiritsee minua. En siltikään olisi kommentoimassa kyseistä kommenttia tai siitä seurannutta keskustelua ellet olisi kieltäytynyt pahoittelemasta sitä absoluuttisesti.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No jos kuolleissa on muitakin kuin kuski kyseessä ei voi olla Darwin award ehdokas. Jos kyseinen henkilö olisi ajanut ylinopeutta tolppaan yrittäen ottaa mahdollisimman monta henkeä mukanaan tai vahingossa ja kukaan muu kuin kuski ei olisi kuollut tai vahingoittunut homma menisi läpi. Nyt se on vain mautonta vähäisellä humoristisella aspektilla.

Jos olisit sanonut:
"Joku kusipää kokeili muiden ihmisten listimistä itsensä ohella mutta epäonnistui surkeasti" voisin ymmärtää jutun. Nyt en oikein ymmärrä sitä ja se vähän häiritsee minua. En siltikään olisi kommentoimassa kyseistä kommenttia tai siitä seurannutta keskustelua ellet olisi kieltäytynyt pahoittelemasta sitä absoluuttisesti.
Väitinkö minä että kyseessä voisi olla? Minä käsittääkseni siinä viestissä sanoin että ei voi olla. Jännää väittää päinvastaista. Loput on sinun omia juttujasi mihin minä en ota kantaa.

Enkä edelleen tiedä mitä minun pitäisi pahotella ja kelle. Kukaan omainen, tai uhri ei ole tullut tänne loukkaantumaan. Sen sijaan on tullut iso lauma puolestaloukkaantujia joiden elämä tuntuu olevan riippuvainen siitä mitä joku ehkä ajattelee. Muistuttaa suomalaisuutta aika paljon, ainoa maa missä mietitään "what they think about us". Miettikää te jatkossakin ihan rauhassa että mitä ne miettii meistä, mun elämässä ei ihan hirveästi riitä aika moiselle pohdiskelulle ja oman minäkuvan kiillottamiselle, tyhjän takia. Siitähän tässä on teille kyse. Kukaan ei ole loukkantunut, kukaan ei ole edes lukenut koko helvetin jatkoaikaa, (uhrien omaisilla jne. lienee oikeasti parempaakin tekemistä) mutta herne meni silti nenään sen takia että joku voisi loukkaantua. Voi kääk!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Laitetaan nyt se viestikin tähän että varmana vähän hitaampikin ymmärtää:
"Mitä ilmeisimminkin Kuopiossa on yksi ehdokas pyrkinyt mukaan listalle ajettuaan bussin alas sillalta."
Kyllä se kun pari kertaa lukee, niin sitten jo aukenee.

Se jos vitsi ei kelpaa on toinen asia.

Mutta eihän kuljettaja pyrkinyt, jos oli tekninen vika. Kuljettaja joutui tilanteeseen. Ollaanpa tarkkana sen kielen kanssa!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mutta eihän kuljettaja pyrkinyt, jos oli tekninen vika. Kuljettaja joutui tilanteeseen. Ollaanpa tarkkana sen kielen kanssa!
No näin se vaan maailmassa menee, kuskista tuli matkustaja, kuljettamassaan autossa, ehkä. Siksi käytinkin termiä ilmeisimminkin, kun en voi olla varma. Onnettomuustutkintalautakunta meille sitten senkin totuuden kertonee.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No näin se vaan maailmassa menee, kuskista tuli matkustaja, kuljettamassaan autossa, ehkä. Siksi käytinkin termiä ilmeisimminkin, kun en voi olla varma. Onnettomuustutkintalautakunta meille sitten senkin totuuden kertonee.

Aivan, ja ilmeisimminkin viittaa siihen, että ollaan asiasta lähes varmoja. Tarkkuutta, hyvä mies!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Aivan, ja ilmeisimminkin viittaa siihen, että ollaan asiasta lähes varmoja. Tarkkuutta, hyvä mies!
Kyllä, lähes varmasti. Mutta ei varmasti. Olen ollut tarkkana, mutta kiitos muistutuksesta.

Ja joku vielä ihmettelee että nykyaikana ihmiset hermostuu turhasta, en viittaa sinuun. Meidän kieli on monikäyttöinen, viimeksi taisi olla sana korni, mikä piti "opettaa" porukalle. Vaikeaa on kanssakäyminen jos tahallaan haluaa ymmärtää väärin ja ei itse osaa omaa (äidin)kieltä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Miten toi frendi voikin kuorsata noin? Kuuluu viereisestä hotellihuoneesta asti. Okei, molemmilla parvekkeiden ovet auki, muuten ei pysty nukkumaan. Pihi kun olen, niin en 7€/pvä ilmastointiin tuhlaa. Ilman kuorsausta ois kyllä hyvä nukkua.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Mitä ilmeisimminkin Kuopiossa on yksi ehdokas pyrkinyt mukaan listalle ajettuaan bussin alas sillalta."
Kyllä se kun pari kertaa lukee, niin sitten jo aukenee
Mitä ilmeisimminkin Jatkoajassa on yksi kirjoittaja joka ei kykene ymmärtämään mikä pointti Darwin Awadseissa on ...
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Miten toi sitten liittyy Darwin Awardseihin, edes yrityksenä? Etenkin jos jarrut pettivät? Käsittääkseni Darwin Awardsit on vähän toinen juttu.
Tämä se minuakin tuossa ihmetytti, enkä kenenkään puolesta ole ollut loukkaantumassa.

En edelleenkään keksi mitenkään miten joku tuossa mitä ilmeisimminkin pyrki Darwineihin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Yrittikö Breivik awardia, mutta epäonnistui surkeasti, kun poliisi anpumisen sijaan tyytyikin vain pidätykseen? Eikä oikeuslaitoksestakaan ollut apua.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Kiitos selvennyksestä.

Saatoin muuten löytää "syypään" tähän ns. keissiin Veti surulliseksi / hiljaiseksi -ketjusta torstailta, silloin oli viitattu tähän imppaajaan ja Darwin-palkintoon, mistä ehkä oli sitten lähtenyt tämä assosiointi tämänpäiväiseen liikenneonnettomuuteen.
En suostu syylliseksi tässäkään asiassa.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Miksi koko Suomi tuntuu olevan täynnä jotain venetsialaisia? Miten Venetsia liittyy Suomeen? Eihän täällä ole gondolejakaan.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Jaren jäähyväiskeikalla esiintyy Kaija K. Missä on Katri Helena ja Kake Randelin? Ihme iskelmäräppiä, missä on riettaat tanssitytöt, tissit, ghettomeininki, tissit ja poleemisuus? Ja tissit?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Jaren jäähyväiskeikalla esiintyy Kaija K. Missä on Katri Helena ja Kake Randelin? Ihme iskelmäräppiä, missä on riettaat tanssitytöt, tissit, ghettomeininki, tissit ja poleemisuus? Ja tissit?

Tämän illan verran cheekpäissään olevana kysyttävä että tämäkö oli parasta mitä sait kommentoitua? Vihan kohde lopetti ja vittuilun taso tuota. Paremman räpin ystävänä kykenet varmaan parempaakin. Ollut kuusi vuotta aikaa. Iske nyt kunnolla ja nokita vaikka omalla suosikillasi.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Miksi koko Suomi tuntuu olevan täynnä jotain venetsialaisia? Miten Venetsia liittyy Suomeen? Eihän täällä ole gondolejakaan.

Eikö tämä kulttuurivaikutteiden ihannointi, monikulttuurius jopa, ole vielä tajuntaasi saavuttanut? Ihme urputusta, sanonee FST nyheter eli Yle-Nytt.
Minä olen vieläkin metsäläinen, asun puussa josta hurrirantaan on vajaa sata kilometriä. Ei näy, kuulu venetsialaista menoa täällä, ei onneksi venezuelalaistakaan menoa.
Olen huvilaton köyhä juntti. Pitäisi ehkä pudota puustani, mutta en uskalla.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Tämän illan verran cheekpäissään olevana kysyttävä että tämäkö oli parasta mitä sait kommentoitua? Vihan kohde lopetti ja vittuilun taso tuota. Paremman räpin ystävänä kykenet varmaan parempaakin. Ollut kuusi vuotta aikaa. Iske nyt kunnolla ja nokita vaikka omalla suosikillasi.
Eihän mulla ole mitään Jarea vastaan, hyvinhän se on busineksensa hoitanut tekemällä prime time-kelpoista koko perheen iskelmäräppiä (k-6). Yllätti vain sen suosio kun en niin ole seurannut. Hyvä meno näyttäisi keikallakin olevan. Paluukiertueelle Sanni vielä honottamaan duettoja niin kassa kilisee vielä mukavammin.

Omien suosikkien keikoilla ei luultavasti näkyisi elähtäneitä iskelmätähtiä tai Idols-tuotteita, elähtäneitä rock-tähtiä sitten sitäkin enemmän.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Eihän mulla ole mitään Jarea vastaan, hyvinhän se on busineksensa hoitanut tekemällä prime time-kelpoista koko perheen iskelmäräppiä (k-6). Yllätti vain sen suosio kun en niin ole seurannut. Hyvä meno näyttäisi keikallakin olevan. Paluukiertueelle Sanni vielä honottamaan duettoja niin kassa kilisee vielä mukavammin.

Omien suosikkien keikoilla ei luultavasti näkyisi elähtäneitä iskelmätähtiä tai Idols-tuotteita, elähtäneitä rock-tähtiä sitten sitäkin enemmän.

Cheek ei tee paluuta ja koitin jo yhden kerran kosia vetoa asiaan liittyen. Banaanisaaret eivät kiinnosta, mutta jahka sinua voisin lainata vedonlyöntiketjuun? Vaikutat paluun suhteen varmalta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei ole uusi päivä, venetsialaiset ovat yli sata vuotta vanha juhla.

Olin noin viisivuotias, kun perheellemme rakennettiin mökki suvun maille. Sama lande on yhä siellä pystyssä, mutta en ole koskaan kuullutkaan mistään venetsiajutuista.

Asun nykyään muualla ja pääsen vain harvoin siellä käymään, mutta vajaa kymmenisen vuotta sitten tuli todella paljon käytyä ja koko ajan.

Miten voi olla, että on aina muka ollut vääränä viikonloppuna paikalla tai ehkä tämä olikin vain joku pienen piirin juttu, mikä nyt sitten alkaa räjähtää käsiin, niin kuin mikä tahansa massaturismi.

En taida olla ainoa kuka kuulee tästä vasta nyt, mitä on tapahtunut, mikä on muuttunut ja miksi.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Se on varmaan justiinsa näin. Venetsialaiset on ollut sen 100 vuotta pienen piirin (ehkä 5-10 henkeä) juttu, mutta on nyt viime vuosina murtautunut suuremman yleisön tietoisuuteen, ja alkaa vakiintua. 20 vuoden päästä on ehkä jo liputuspäivä.

Onhan pääsiäistäkin vietetty Suomessa varmaan joku 500 vuotta, mutta virpovia noitalapsia on ollut vasta jostain 1950-luvulta. Ja vieläkin jotkut nurisee, ettei virpojia pitäisi pukea noidiksi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jaa, se on täysikuu. Ihmettelen, taas, mikä siinä on etten näinä öinä osaa nukkua. Joku tuossa kuunkierrossa on etten vain osaa. Ollaan sitten hereillä. Ei tää lomalaista niin häiritse.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olin noin viisivuotias, kun perheellemme rakennettiin mökki suvun maille. Sama lande on yhä siellä pystyssä, mutta en ole koskaan kuullutkaan mistään venetsiajutuista.

Asun nykyään muualla ja pääsen vain harvoin siellä käymään, mutta vajaa kymmenisen vuotta sitten tuli todella paljon käytyä ja koko ajan.

Miten voi olla, että on aina muka ollut vääränä viikonloppuna paikalla tai ehkä tämä olikin vain joku pienen piirin juttu, mikä nyt sitten alkaa räjähtää käsiin, niin kuin mikä tahansa massaturismi.

En taida olla ainoa kuka kuulee tästä vasta nyt, mitä on tapahtunut, mikä on muuttunut ja miksi.

Teillä on mökki väärällä alueella.

Venetsialaiset – Wikipedia

Se on varmaan justiinsa näin. Venetsialaiset on ollut sen 100 vuotta pienen piirin (ehkä 5-10 henkeä) juttu, mutta on nyt viime vuosina murtautunut suuremman yleisön tietoisuuteen, ja alkaa vakiintua. 20 vuoden päästä on ehkä jo liputuspäivä.

Onhan pääsiäistäkin vietetty Suomessa varmaan joku 500 vuotta, mutta virpovia noitalapsia on ollut vasta jostain 1950-luvulta. Ja vieläkin jotkut nurisee, ettei virpojia pitäisi pukea noidiksi.

Venetsialaiset ovat lähtöisin Kokkolan ja Pietarsaaren alueelta, Vaasan saaristossa on aina vietetty huvilakauden päättäjäisiä. Ovat olleet alueellisia juhlia pitkään. Kokkolan kaupunki teki venetsialaisista kaupallisen jutun ja juhla levisi median ja kauppiaiden kautta koko maahan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös