Jatkoajan Fantasy Pool NHL-edition – äänestysketju

  • 5 275
  • 65

Väittämiä – äänestä itsellesi sopivaa (useampi eri äänestyskategoria)!


  • Äänestäjiä
    36
  • Poll closed .

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Nyt on osallistujia se 35 kappaletta ja saatiin myös ensimmäinen varamies, jos jo tässä vaiheessa joku epäilee suoriutumistaan. Kiitos jo tässä vaiheessa aktiivisuudesta ja kiinnostuksesta, tästä tulee hauska kisa!

Tässä ketjussa äänestetään sitten muutamista asioista ja asetellaan sitä punaista lankaa, jota seurataan. Vaikka aikaisemmin heitin tuonne, että äänestetään kokoonpanon suuruudesta, niin laajan osallistujamäärän vuoksi mennään tuolla 6F/3D/1G + tulokas -kokoonpanolla. Kaikille laadukas joukkue ja samalla mielenkiintoinen.

Muistuttelen taas listan tekemistä! NHL:n pistepörssi auttaa siinä, kun pistelaskuna ovat tehopisteet sekä maalivahtien pisteet.

Pidän avauksen simppelinä, jos teille tulee mieleen jotain, niin ottakaa ihmeessä esille.

Eli äänestetään tässä seuraavia asioita:

- Ajankohtaa
-> (elo- vai syyskuu)

- Varaustilaisuuden järjestämistyyliä
-> 1. jos pelaajia varataan sitä mukaa kun palstalla käy 24h aikaikkunalla, saamme varaustilaisuuden järjestettyä n. 12 päivässä sillä oletuksella, että kaikki pääsevät joka päivä tekemään yhden varauksen. Varauksen tekeminen vie n. 15 minuuttia päivästäsi, jos teet etukäteen tarkan listan ja vedät yli pelaajat, jotka ovat valittu. Jos joku viivästyttää ja unohtaa käydä palstalla, se tietysti nostaa maksimiaikaa mikäli tahti ei myöhemmin kiihdy. Jos joku viivästyttää useammin kuin yhden kerran, hänen kohdalla käydään läpi vaihtoehtoisia ratkaisuita.
-> 2. jos pelaajia varataan tiettyinä sovittuina päivinä esim. klo 16-22 välillä, varaustilaisuus saadaan ehkä nopeammin läpi, mutta vaikeampi on sopia sitä päivää. Jos tähän päädytään, käyttäjien on pakollista tehdä etukäteen listat pelaajista ja jos tietää ettei pääse jonain päivänä paikalle, toimittaa listan esimerkiksi allekirjoittaneelle.

- Palkintopotin jakoa
->
Kaikki voittajalle (350e), 70-20-10 jako kolmelle parhaalle?

- Kerätäänkö osallistumismaksu?
-> Voin kerätä, mun puolesta myös joku muu voi kerätä.

Teen äänestyksen vaihtoehdoista väittämiä, joita äänestätte sitä mukaa, kun niistä tykkäätte.

Osallistujalista:

@Lico
@Knap
@LostHorizon
@Frolikov
@Roo
@Gemondo
@F#21
@Abdel
@Jääkaappi
@FutureHockey
@Salming
@red.machine
@HOOLIGAN_
@KaljaVeikko
@Mängimies
@Hockey Puck
@limini
@Kari Runk
@neks0n
@eeMule
@Helsing#65
@Esgo
@Nelone
@Zohan
@Largo
@Tornados
@Teemu#8
@Zigmund
@Taison
@Noppa10
@strapat
@Ralph
@Parker27
@Ferris
@Dragunov
@FinDevil
 
Viimeksi muokattu:

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Btw, näenkö jotenkin kuka on äänestänyt mitäkin? @Ralph on tainnut ainakin äänestyksiä tehdä aikaisemmin.

EDIT: painamalla äänien lukumäärää. Jee!
 
Viimeksi muokattu:

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Mä en vaan oikein käsitä, että mitenkä tuo "24h aikaikkuna"-varaus toimisi tai olisi hyvä idea? Eikös meillä kuitenkin tule joku varausjärjestys? Jos tulee niin joka tapauksessahan henkilön X on odotettava, että edellinen on varannut ja jos tosiaan joutuu odottamaan pahimmillaan tuon 24h niin voi jeesus me ei olla uutenavuotenakaan valmiita.

Ja kun eihän se auta, että kävisi palstalla sen kerran päivässä jos ei satu juuri olemaan oma vuoro. Vai jätetäänkö aina lista jollekkin seuraavasta? Ei toimisi yhtään sen paremmin.

Henkilö X: varausaika alkaa 17.8. Klo 12:00, hän saapuu paikalle 18.8. Klo 09:52 ja tekee varauksen.
Tällä välin henkilö Y on odottanut palstalla notkuen, menettää hermonsa ja käy palstalla seuraavan kerran vasta 18.8. Klo 21:54.

Yo. Kaksi varausta suoritettu, aikaa mennyt sellaiset päälle 30 tuntia. Eikä ole edes mahdoton skenaario.

Useamman draftin läpikäyneenä seison jaloillani, että varauksista tehdään selkeä varauslista, sovitaan tarkka aika ja lyhyillä varausvuoroilla edetään. 300 pelaajan drafti ollaan saatu parhaimmillaan varmaan neljään päivään läpi.

Juu aika ei voi sopia kaikille, mutta tällöin valtuutetaan joku toinen suorittamaan varaus.
 

Nick Neim

Jäsen
Mulla on kesäloma elokuussa, joten palstalla tulee kuitenkin (niin surullista kuin se onkin) notkuttua reippaasti. Joo, voin tarvittaessa koittaa tehdä tässä jonkinlaista listaa, mutta heinäkuu on työkiireiden ja muiden menojen osalta sen verran täynnä, että listan toimitus saattaa jäädä ainakin sinne loman alkupuoliskolle, eli elokuun puolivälille. Jos varaus tapahtuukin vasta syyskuussa, niin silloin se käy silloin oikein hyvin. Olin nyt kuitenkin ensimmäinen julkisesti laiska palstalainen.

Osallistumismaksusta käy kaikki vaihtoehdot, vaikka en keräystä äänestänytkään. Sen verran paljon oli luotettavia jamppoja aikaisemmista vedoista mukana, että mulle ainakin käy senkin suhteen kaikki vaihtoehdot. Tietysti aina näitä onnenonkijoita jonkin verran löytyy - mikä myös on todella surullista, joten siinä mielessä maksun etukäteen kerääminen olisi toki varmempaa. Licoon löytyy täysi luotto sen suhteen, että voisi toimia kerääjänä.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mä en vaan oikein käsitä, että mitenkä tuo "24h aikaikkuna"-varaus toimisi tai olisi hyvä idea? Eikös meillä kuitenkin tule joku varausjärjestys? Jos tulee niin joka tapauksessahan henkilön X on odotettava, että edellinen on varannut ja jos tosiaan joutuu odottamaan pahimmillaan tuon 24h niin voi jeesus me ei olla uutenavuotenakaan valmiita.

Ja kun eihän se auta, että kävisi palstalla sen kerran päivässä jos ei satu juuri olemaan oma vuoro. Vai jätetäänkö aina lista jollekkin seuraavasta? Ei toimisi yhtään sen paremmin.

Henkilö X: varausaika alkaa 17.8. Klo 12:00, hän saapuu paikalle 18.8. Klo 09:52 ja tekee varauksen.
Tällä välin henkilö Y on odottanut palstalla notkuen, menettää hermonsa ja käy palstalla seuraavan kerran vasta 18.8. Klo 21:54.

Yo. Kaksi varausta suoritettu, aikaa mennyt sellaiset päälle 30 tuntia. Eikä ole edes mahdoton skenaario.

Useamman draftin läpikäyneenä seison jaloillani, että varauksista tehdään selkeä varauslista, sovitaan tarkka aika ja lyhyillä varausvuoroilla edetään. 300 pelaajan drafti ollaan saatu parhaimmillaan varmaan neljään päivään läpi.

Juu aika ei voi sopia kaikille, mutta tällöin valtuutetaan joku toinen suorittamaan varaus.

Mulla on vahva luotto siihen, että täällä palstalaiset käyvät useamman kerran päivässä vähintään puhelimella katsomassa onko mitään spesiaalia tapahtunut. Varmasti on poikkeuksia, mutta en usko, että noita 24 tunnin odotuksia tulee kenellekään. Aikanaan mulla oli tarkotus lisätä varaussääntöihin se, että pingaa aina seuraavan varaajan sekä varaaja laittaa seuraavalle varaajalle privaattiviestin, jolloin pitäisi myös sähköpostiin tulla ilmoitus siitä, että nyt on herran vuoro.

Mä yritän tästä tehdä mahdollisimman tasapuolista kaikille, mutta en tiedä mikä on fiksuin ratkasu. Siksi loin tämän äänestyksen. Omat menot myös palvelevat enemmän äänestämääni vaihtoehtoa, mutta pistän listan puhelimeeni ja pystyn töistä kyllä varaamaan.

Jos FutureHockeyn viesti muuttaa mielipiteitä, niin muutin äänestystä niin, että ääntä saa vaihtaa.
 
Viimeksi muokattu:

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Vielä lisäyksenä, voidaanhan me tehdä niin, että aloitetaan toisella tavalla ja jos ei toimi, niin nopeutetaan tahtia.

Pingaan kaikkia taas, koska nämä viestit saattavat mennä ohi suurimmalta osalta. Voitte vaihtaa ääniänne, jos keskustelu muuttaa mielipidettä. Vähintään 51% pitäisi tulla, jotta mennään enemmistön mukaan, muuten joudun päättämään itse.

@Lico
@Knap
@LostHorizon
@Frolikov
@Roo
@Malkkinen
@Gemondo
@F#21
@Abdel
@Jääkaappi
@FutureHockey
@Salming
@red.machine
@HOOLIGAN_
@KaljaVeikko
@Mängimies
@Hockey Puck
@limini
@Kari Runk
@PVainio3
@neks0n
@eeMule
@Helsing#65
@Esgo
@Nelone
@Zohan
@Largo
@Tornados
@Teemu#8
@Zigmund
@Taison
@Noppa10
@strapat
@Ralph
@Parker27
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Laitan taas pingin kaikille, pahoittelut.

Yksi tapa suorittaa varaustilaisuus olisi yhdistää nuo molemmat vaihtoehdot eli sovitaan muutama päivä ja samalla saa muinakin aikoina tehdä varauksia. Helpottaa aika kummasti.

Lisään tuon vaihtoehdon tuonne, saa vaihtaa siihen! Vaihtoehto on alimmaisena.

Osallistujalista:

@Lico
@Knap
@LostHorizon
@Frolikov
@Roo
@Malkkinen
@Gemondo
@F#21
@Abdel
@Jääkaappi
@FutureHockey
@Salming
@red.machine
@HOOLIGAN_
@KaljaVeikko
@Mängimies
@Hockey Puck
@limini
@Kari Runk
@PVainio3
@neks0n
@eeMule
@Helsing#65
@Esgo
@Nelone
@Zohan
@Largo
@Tornados
@Teemu#8
@Zigmund
@Taison
@Noppa10
@strapat
@Ralph
@Parker27
 
Viimeksi muokattu:

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Haluutko @Ferris mukaan suoraan? Ero on niin pieni oli sitten 35 tai 36. Mielellämme otamme teikäläisen.
 

Knap

Jäsen
Mä en vaan oikein käsitä, että mitenkä tuo "24h aikaikkuna"-varaus toimisi tai olisi hyvä idea? Eikös meillä kuitenkin tule joku varausjärjestys? Jos tulee niin joka tapauksessahan henkilön X on odotettava, että edellinen on varannut ja jos tosiaan joutuu odottamaan pahimmillaan tuon 24h niin voi jeesus me ei olla uutenavuotenakaan valmiita.

Ja kun eihän se auta, että kävisi palstalla sen kerran päivässä jos ei satu juuri olemaan oma vuoro. Vai jätetäänkö aina lista jollekkin seuraavasta? Ei toimisi yhtään sen paremmin.

Henkilö X: varausaika alkaa 17.8. Klo 12:00, hän saapuu paikalle 18.8. Klo 09:52 ja tekee varauksen.
Tällä välin henkilö Y on odottanut palstalla notkuen, menettää hermonsa ja käy palstalla seuraavan kerran vasta 18.8. Klo 21:54.

Yo. Kaksi varausta suoritettu, aikaa mennyt sellaiset päälle 30 tuntia. Eikä ole edes mahdoton skenaario.

Useamman draftin läpikäyneenä seison jaloillani, että varauksista tehdään selkeä varauslista, sovitaan tarkka aika ja lyhyillä varausvuoroilla edetään. 300 pelaajan drafti ollaan saatu parhaimmillaan varmaan neljään päivään läpi.

Juu aika ei voi sopia kaikille, mutta tällöin valtuutetaan joku toinen suorittamaan varaus.
24h aikaikkuna ei sitoisi sinua kesäaikaan koneen ääreen pitkäksi aikaan, mitä itse ainakin toivon. Eiköhän jokainen voi sen verran joustaa tuon draftin ajaksi, että hieman aktiivisemmin käy palstalla ja mahdollisesti kännykällä myös. Itse en haluaisi listaa toimittaa kenellekkään, kun se poistaa mahdollisuuden taktikoinnista. Ehkä tuo aikaikkuna voisi olla vaikka 12h? Tosin niin, että yö aikaan tuo 12h ei kulje, koska se nyt ei ole reilua. En minä tiedä, mutta en ymmärrä mikä kiire tätä draftia on saada valmiiksikaan. Kausi alkaa joskus lokakuussa, kyllä tässä on aikaa vetää tämä drafti maaliin asti. Itse en ainakaan haluaisi pilata koko vuotta kestävää draftivetoa kiireen takia. Tosin sillon voisin olla valmis näihin pitkin drafteihin, jos ne järjestetään syyskuun lopussa. Minä nyt kannan vain yhtä mielipidettä, joten suurinosa tässä päätöksen tekee.
 

Tornados

Jäsen
24h aikaikkuna ei sitoisi sinua kesäaikaan koneen ääreen pitkäksi aikaan, mitä itse ainakin toivon. Eiköhän jokainen voi sen verran joustaa tuon draftin ajaksi, että hieman aktiivisemmin käy palstalla ja mahdollisesti kännykällä myös. Itse en haluaisi listaa toimittaa kenellekkään, kun se poistaa mahdollisuuden taktikoinnista. Ehkä tuo aikaikkuna voisi olla vaikka 12h? Tosin niin, että yö aikaan tuo 12h ei kulje, koska se nyt ei ole reilua. En minä tiedä, mutta en ymmärrä mikä kiire tätä draftia on saada valmiiksikaan. Kausi alkaa joskus lokakuussa, kyllä tässä on aikaa vetää tämä drafti maaliin asti. Itse en ainakaan haluaisi pilata koko vuotta kestävää draftivetoa kiireen takia. Tosin sillon voisin olla valmis näihin pitkin drafteihin, jos ne järjestetään syyskuun lopussa. Minä nyt kannan vain yhtä mielipidettä, joten suurinosa tässä päätöksen tekee.

Samaa mieltä valmiiden listojen toimittamisesta. Pelaajien tärkeysjärjestys voi muuttua tehtyjen valintojen perusteella (esim. maalivahdin tai rookien valinta).
 

Ralph

Jäsen
Äänestästin sekä "Lico kerää" että "joku kerää". Tarkoitan tällä, että mulle on ihan sama kuka kerää, kunhan joku kerää.

Onko pistetys sama kuin MM-kisojen vastaavassa?
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
- Pitkä kausi ja paljon osallistujia, joten mielestäni rahat ilman muuta kolmelle parhaalle. Ilmoitan jo nyt, että olen valmis ottamaan pienen sivuvedon @Ralph'in kanssa.

- Enkä nyt heti ennakkoon pidä ketään epärehellisenä, mutta mielestäni paljon selkeämpää on, että panos maksetaan ennakkoon. Äänestin @Lico'a. Itsekin voisin periaatteessa, mutta varmaan tulee kimppa jos toinenkin ylläpidettäväksi liigapörssiin, niin mielelläni jätän tämän jollekin toiselle.

- Varaustilaisuus voisi alkaa esim. kuukautta ennen NHL-kauden alkua, eli äänestin syyskuuta. Kyllä me tossa ajassa ehditään tää saamaan maaliin ja minäkin ehdin ennen tuota googlettamaan, että ketä kaikkia NHL:ssä oikein pelaa.

----------

Mitenkä muuten toimis jonkinlainen pykälä loukkaantumisten varalle?

Enkä meinaa nyt mitään parin pelin nuhaa, vaan jos jonkun saikku tiedotetaan nyt esimerksi vaikkapa kolmen kuukauden mittaiseksi, niin tuumataanko, että paska säkä vai pitäisikö tämä pelaaja saada halutessaan vaihtaa?

Toki se ei paljoa lohduta, jos joku McDavid loukkaantuu ja paras mahdollinen saatavilla oleva korvaaja on tasoa jussijokinen, mutta kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
24h aikaikkuna ei sitoisi sinua kesäaikaan koneen ääreen pitkäksi aikaan, mitä itse ainakin toivon. Eiköhän jokainen voi sen verran joustaa tuon draftin ajaksi, että hieman aktiivisemmin käy palstalla ja mahdollisesti kännykällä myös. Itse en haluaisi listaa toimittaa kenellekkään, kun se poistaa mahdollisuuden taktikoinnista. Ehkä tuo aikaikkuna voisi olla vaikka 12h? Tosin niin, että yö aikaan tuo 12h ei kulje, koska se nyt ei ole reilua. En minä tiedä, mutta en ymmärrä mikä kiire tätä draftia on saada valmiiksikaan. Kausi alkaa joskus lokakuussa, kyllä tässä on aikaa vetää tämä drafti maaliin asti. Itse en ainakaan haluaisi pilata koko vuotta kestävää draftivetoa kiireen takia. Tosin sillon voisin olla valmis näihin pitkin drafteihin, jos ne järjestetään syyskuun lopussa. Minä nyt kannan vain yhtä mielipidettä, joten suurinosa tässä päätöksen tekee.
Pidemmäksi aikaahan tuollainen tavallaan sitoo kuin se, että suorittaa esim. Viikossa varaukset varausajan ollen maanantaista alkaen esim. 18-23 ja jokaisella ollen varausaikaa tyyliin 10min. Rästien tullessa hypätään yli.

Yo. Skenaariossa worst case on, että jokaisella menee se täydet 10min varauksen tekemiseen, jolloinka päivän aikana saataisiin varattua 30 pelaajaa. Kun draftissa varataan 360 pelaajaa, aikaa menisi täten 12 päivää. Tosiasiassa kuitenkin keskiarvo lieneisi tässä kohtaa sellainen 5 minuuttia ja aikaa menisi kuutena päivänä.

Lisäksi on syytä muistaa, että draftissa on mukana massiiviset 36 pelaajaa. Keskiarvon ollessa edes tuon 5min (joka sekin hyvin optimistinen, trust me) on sinulla aikaa kuitenkin aika perkeleesti kulutettavaksi aivan muualla kuin koneella jos niikseen haluat.

Jos taas mietitään 12h aikaikkunaa, jossa yöt (oletetaan, että esim. 22-10) pyhitetty levolle. Drafti etenee kankeammin, sanotaan nyt että vaikkapa joka tunti saadaan uusi varaus (porukat töissä / ei koneella, väkisin tulee pidempiä odotuksia). Tällöin lyhyellä matematiikalla laskettuna päivän aikana saataisiin 12 varausta tehtyä. Tällöin aikaa koko varaustilaisuuteen menisi 30 päivää eli tällöin esimerkiksi joidenkin kaipaama syyskuun aloitusajankohta olisi poissa pelistä - jollei koko höskä alkaisi heti alkukuusta.

Lisäksi uskallan kokemuksesta luvata, että yo. On sekoitus pessimististyyttä, että optimistisuutta. Alussa varauksia tippuu nopeasti, kaikki on uutta, jännää ja hyviä pelaajia riittää. Kun taas kermat on popsittu kakun päältä, alkaa väkisinkin osalla (perustuen edelleen kokemukseen) nostaa päätään näkemys paskapelaajista, joita riittää yllinkyllin ja täten omalla varauksella ei ole kiire - eihän siitä häviä kun jäljellä on kuitenkin RyanReavseja sekä MichelMcLeodeja. Tai jos omat varaukset ovatkin syystä tai toisesta jo alkumetreillä menneet pieleen.

Mulle on lopulta ihan sama kummalla mennään. Toivon vaan, että tarkkaan miettii jokainen tuon systeemin toimivuuden käytännössä.

Peace, i'm out.
 

Knap

Jäsen
Mitenkä muuten toimis jonkinlainen pykälä loukkaantumisten varalle?

Enkä meinaa nyt mitään parin pelin nuhaa, vaan jos jonkun saikku tiedotetaan nyt esimerksi vaikkapa kolmen kuukauden mittaiseksi, niin tuumataanko, että paska säkä vai pitäisikö tämä pelaaja saada halutessaan vaihtaa?

Toki se ei paljoa lohduta, jos joku McDavid loukkaantuu ja paras mahdollinen saatavilla oleva korvaaja on tasoa jussijokinen, mutta kuitenkin.
IMO kuuluu vetoon arvioida, että kannattaako ottaa se Jaden Schwatrz ottaa jo niin aikaisin, kun hän on niin loukkaantumisherkkä, vai kenties mennä Andrew Coglianolla, joka ei loukkaannu koskaan. Eli mielestäni ei pitäisi pystyä vaihtamaan.

Pidemmäksi aikaahan tuollainen tavallaan sitoo kuin se, että suorittaa esim. Viikossa varaukset varausajan ollen maanantaista alkaen esim. 18-23 ja jokaisella ollen varausaikaa tyyliin 10min. Rästien tullessa hypätään yli.

Yo. Skenaariossa worst case on, että jokaisella menee se täydet 10min varauksen tekemiseen, jolloinka päivän aikana saataisiin varattua 30 pelaajaa. Kun draftissa varataan 360 pelaajaa, aikaa menisi täten 12 päivää. Tosiasiassa kuitenkin keskiarvo lieneisi tässä kohtaa sellainen 5 minuuttia ja aikaa menisi kuutena päivänä.

Lisäksi on syytä muistaa, että draftissa on mukana massiiviset 36 pelaajaa. Keskiarvon ollessa edes tuon 5min (joka sekin hyvin optimistinen, trust me) on sinulla aikaa kuitenkin aika perkeleesti kulutettavaksi aivan muualla kuin koneella jos niikseen haluat.

Jos taas mietitään 12h aikaikkunaa, jossa yöt (oletetaan, että esim. 22-10) pyhitetty levolle. Drafti etenee kankeammin, sanotaan nyt että vaikkapa joka tunti saadaan uusi varaus (porukat töissä / ei koneella, väkisin tulee pidempiä odotuksia). Tällöin lyhyellä matematiikalla laskettuna päivän aikana saataisiin 12 varausta tehtyä. Tällöin aikaa koko varaustilaisuuteen menisi 30 päivää eli tällöin esimerkiksi joidenkin kaipaama syyskuun aloitusajankohta olisi poissa pelistä - jollei koko höskä alkaisi heti alkukuusta.

Lisäksi uskallan kokemuksesta luvata, että yo. On sekoitus pessimististyyttä, että optimistisuutta. Alussa varauksia tippuu nopeasti, kaikki on uutta, jännää ja hyviä pelaajia riittää. Kun taas kermat on popsittu kakun päältä, alkaa väkisinkin osalla (perustuen edelleen kokemukseen) nostaa päätään näkemys paskapelaajista, joita riittää yllinkyllin ja täten omalla varauksella ei ole kiire - eihän siitä häviä kun jäljellä on kuitenkin RyanReavseja sekä MichelMcLeodeja. Tai jos omat varaukset ovatkin syystä tai toisesta jo alkumetreillä menneet pieleen.

Mulle on lopulta ihan sama kummalla mennään. Toivon vaan, että tarkkaan miettii jokainen tuon systeemin toimivuuden käytännössä.

Peace, i'm out.
Ymmärrän kyllä myös kantasi. Mutta onko sillä väliä, meneekö varaustilaisuudessa kuukausi vai 3 päivää? Itse en tosiaan haluaisi listoja muille lähetellä yo. syiden takia. Toinen ongelma on se, että on mahdoton löytää kaikille sopivaa aikaa tietylle illalle ja joku joutuu väkisinkin kärsimään siitä, se ei ole reilu lähtökohta kenellekkään.

Tarkoitan sitä, että olemme sopineet varaustilaisuuden 22.9 klo 18, sitten tulisikin jotain tähdellisempää menoa. Jälkimmäinen vaihtoehto kiinnostaisi enemmän, mutta olisi ehkä pakko sitoutua draftiin, jos siinä haluaa myös menestyä. Mutta jos suurinosa äänestää yhtäjaksoista draftia, niin kyllähän siihen jotenkin on aikaa tehtävä.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Äänestästin sekä "Lico kerää" että "joku kerää". Tarkoitan tällä, että mulle on ihan sama kuka kerää, kunhan joku kerää.

Onko pistetys sama kuin MM-kisojen vastaavassa?

On sama pisteytys eli piste per tehopiste ja maalivahdit 2p per voitto ja 2p per nollapeli.

Mitenkä muuten toimis jonkinlainen pykälä loukkaantumisten varalle?

Enkä meinaa nyt mitään parin pelin nuhaa, vaan jos jonkun saikku tiedotetaan nyt esimerksi vaikkapa kolmen kuukauden mittaiseksi, niin tuumataanko, että paska säkä vai pitäisikö tämä pelaaja saada halutessaan vaihtaa?

Toki se ei paljoa lohduta, jos joku McDavid loukkaantuu ja paras mahdollinen saatavilla oleva korvaaja on tasoa jussijokinen, mutta kuitenkin.

Ennen kauden alkua saa vaihtaa pelaajan, jos ei avausottelussa pelaa ja jokaisella muulla joukkueella on joukkue täynnä eli draft on suoritettu. Kesken kauden tapahtuneet loukkaantumiset ovat sitten voi voi. Tätä olemme käyttäneet aikaisemmin lähes kaikissa vedoissa, en tiedä Fantasy Poolista, mutta laitan jalan maahan, koska se on sitten tasapuolista kaikille ja jännempääkin.

***

Kaksi äänestystilannetta on aika selkeitä tässä vaiheessa eli 1) potti jaetaan kolmelle sekä 2) kerään palkintopotin, kiitos ensinnäkin kaikille luottamuksesta. Mennään siis niillä.

Ja vielä viesti liittyen tähän vallovaan keskusteluun. Tässä nyt selkeästi manataan ja haetaan sitä worst case scenariota, joka on tosiaan mahdollista. Oma ehdotukseni on siis se, varsinkin jos äänestystilanne tulee menemään niin, että aikaikkuna tulee olemaan se 12h (öitä ei lasketa, silloin toki varata saa), niin kokeillaan aluksi sillä ja jos se on hidasta, sovimme sitten päivät, jolloin varauksia tehdään aikaikkunan ohella. Syyskuussa jos varaustilaisuus on, meillä on n. 2 viikkoa aikaa katsoa miten se lähtee toimimaan.

Fiksuinta, helpointa ja kaikki saavat mitä haluavat. Jos siis äänestyksessä päädytään tällä hetkellä lähellä olevaan tulokseen. Ymmärrän myös jos listoja ei halua luovuttaa, se on sitten oma häpeä.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Muutama kommentti äänestyksen ohelle:

Draftaus voi mun puolesta alkaa koska vain. Varaukselle aikaa 6h, varausaika ei etene aikavälillä 0.00-08.00. Seuraavalle varaajalle pakko lähettää vähintään yksityisviesti palstalla.

Joku kerää potin, ja koska "joku" on hyvin epämääräinen käsite ja vaatii uutta pohdintaa, se olkoon Lico.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Nyt on äänestys siinä muodossa, että pystymme (pystyn) tekemään päätökset. Kaikki eivät ole äänestäneet valitettavasti, mutta näillä nyt mennään.

1. Palkintopotti kerätään ennen kauden alkua, otan kaikkiin yksityisviestein kiinni lähiviikkoina ja maksuaikaa on syyskuun loppuun asti. Mikäli et maksa syyskuun loppuun mennessä, etsimme tilallesi korvaajan, joka ottaa joukkueesi. Enemmistön mukaan mennään enkä usko, että kolmelle tutulle kaverille tämä on ongelma ja jos on, niin sitten se on voi voi. Jos syy on se ettette halua paljastaa henkilöllisyyttänne juuri minulle, käyttäkää raha toisen ihmisen kautta.

2. Palkintopotti 360e (@Ferris lasken sut mukaan vaikket mitään reagoi) jaetaan siis kolmelle parhaalle jaolla 70-20-10. Pyöristän ylläpitäjänä tuon niin, että voittaja saa 255 euroa, toinen saa 70 euroa ja kolmas 35 euroa. Osallistumismaksu oli siis kymmenen (10) euroa.

3. Varaustilaisuus aloitetaan syyskuussa enemmistön päätöksellä heti lauantaina 1.9 klo 12:00. Syyskuussa joukkueilla alkaa training campit, joten päätös on hyvä.

4. Varaustilaisuus järjestetään enemmistön päätöksellä niin, että varauksia tehdään sitä mukaa kun palstalla käy ja varaus tulee tehdä 16 tunnin sisällä edellisestä varauksesta (23:00 - 07:00 on "vapaata", mutta varauksia saa järjestyksessä toki tehdä eli periaatteessa 24h aikaikkuna täyttyy kuten äänestitte). Mikäli varaus ei ole suoritettu 24 tunnin sisällä, seuraava saa varata milloin vain haluaa ja välistä tippunut saa heittää varauksensa mihin väliin tahansa. Mikäli varauksen jättämättä jättäminen toistuu toisen kerran, velvoitan käyttäjää luovuttamaan ranking-listan joko minulle tai haluamalleen käyttäjälle, joka tekee varaukset hänen puolestaan, jolloin käyttäjä voi ns. ottaa lomaa eikä tarvitse varaustilaisuudesta stressata. Tämä siksi, että jokaisella on kyllä se hetki käydä palstalla tsekkailemassa tilannetta muutaman kerran päivässä vähintään, kenelläkään ei ole niin kiireinen elämä, jos tähän varaustilaisuuteen on jo sitoutunut. Lisään myös varausketjuun aikanaan varaussäännön, joka auttaa käyttäjiä tietämään milloin se oma vuoro on.

Pari käyttäjää kritisoi ja manasi ettei tämä tule tällä aikaikkunalla onnistumaan, joten annamme tälle käytännölle kaksi viikkoa aikaa ja katsomme sen jälkeen mikä tilanne. Jos varauksia on yli puolet tekemättä, aikaikkunaa lyhennetään ja sovimme päiviä, jolloin se varaus täytyy tehdä ja silloin listat täytyy luovuttaa, jos ei halua jälkijunassa varailla oman vuoron jälkeen. Varauksia myös saa tehdä tällöin sovittujen päivien ulkopuolellakin ihan järjestyksessä, logic. Syyskuun 15. päivä katsotaan siis tilanne ja siitä on kauden alkuun 2,5 viikkoa.

5. Kuusi hyökkääjää, kolme puolustajaa, maalivahti sekä tulokas, joka saa edustaa mitä tahansa pelipaikkaa. Pistelasku 1p per tehopiste jokaisella pelipaikalla, maalivahdille voitosta 2 pistettä ja nollapelistä 2 pistettä.

6. Tehkää listat. Pliis.

7. Arvon varausjärjestyksen joko 15 minuuttia ennen varaustilaisuuden alkua tai samana aamuna aikaisemmin, jos satun olemaan kyseisenä päivänä töissä. Ette te mun ohjaksia tarvitse silloin, selkeät ohjeet tulee ja minulla on myös keinot, jolla saadaan nopeutettua draftaamista eikä tarvitse manailla. Haluan myös uskoa, että jokainen on tähän valmistautunut sekä sitoutunut eli jos nyt tuntuu siltä, ettei aikaa ja kiinnostusta ole, ilmoita siitä nyt.

8. Avaan varausketjun sekä ns. virallisen ketjun elokuun viimeinen päivä tai syyskuun ensimmäinen päivä. Varausketjussa vittuillaan varauksista ja tehdään ne varaukset, virallisessa ketjussa päivittelen kaikkien varauksia sekä jokainen kertoo oman rosterinsa kokonaisuudessaan. Jokainen on vastuussa myös omista pisteistään kauden ollessa käynnissä, pari kertaa kauden aikana päivittelen kokonaissaldon. Lähes neljän sadan pelaajan pistelaskut eivät ole jokapäiväistä hommaa.

9. Pidetään hauskaa, rehti peli.

10. Kymmenes käsky on se, että ylläpitäjänä sovittelen kiistatilanteet ja mun sana on laki!

Ping:

@Knap
@LostHorizon
@Frolikov
@Roo
@Malkkinen
@Gemondo
@F#21
@Abdel
@Jääkaappi
@FutureHockey
@Salming
@red.machine
@HOOLIGAN_
@KaljaVeikko
@Mängimies
@Hockey Puck
@limini
@Kari Runk
@PVainio3
@neks0n
@eeMule
@Helsing#65
@Esgo
@Nelone
@Zohan
@Largo
@Tornados
@Teemu#8
@Zigmund
@Taison
@Noppa10
@strapat
@Ralph
@Parker27
@Ferris
 

Ferris

Jäsen
Haluutko @Ferris mukaan suoraan? Ero on niin pieni oli sitten 35 tai 36. Mielellämme otamme teikäläisen.

2. Palkintopotti 360e (@Ferris lasken sut mukaan vaikket mitään reagoi) jaetaan siis kolmelle parhaalle jaolla 70-20-10. Pyöristän ylläpitäjänä tuon niin, että voittaja saa 255 euroa, toinen saa 70 euroa ja kolmas 35 euroa. Osallistumismaksu oli siis kymmenen (10) euroa.

Pahoitteluni kuuroudesta, oli mennyt ohi pingit kun töissä puhelimella tullut tiistaina nopeasti plärättyä vaan. Mielelläni osallistun kyllä kun kerran mukaan huolitaan.

Kaikki ylläolevat kohdat passaa mulle, etenkin tuota "verkkaisempaa" draftaussysteemiä arvostan koska teen vuorotyötä niin sopivien päivien löytyminen nopeampitahtiselle draftaamiselle voisi tuottaa ongelmaa. Toki jos päivät tietää hyvissä ajoin niin voi työvuorolistoihin vaikuttaa siten että pääsee osallistumaan ongelmitta.

Tää vaikuttaa hyvältä jutulta, täytyy alkaa kehitellä omaa listaa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Sitten vähän muistutusta eli alkakaahan tehdä niitä listoja, oma on valmiina. Mulla on listalla 221 hyökkääjää, 109 puolustajaa, 41 maalivahtia ja 40 tulokasta. Yhteensä tulee siis näistä valita omaan joukkueeseen 6 hyökkääjää, 3 puolustajaa sekä maalivahti + rookie, joka voi olla minkä tahansa pelipaikan pelaaja. Vähintään yksi tulokas-statuksen pelaaja tulee siis olla joukkueessa, kaikki voi olla tulokkaita, jos niikseen haluaa.

Alan keräämään ensi viikolla osallistumismaksuja ja samalla isken pari muuta ohjetta. Jos epäilette kykeneväisyyttä osallistumaan, vetäytykää mieluiten heti. Edellisessä viestissäni tässä ketjussa on speksejä. Saatan muuttaa lennosta aikataulua, koska 1.9 mulla on kaverin häät, joten tuo klo 12 aloitus on ehkä vaikea, mutta tiedän sen lähempänä.

Osallistujalista:


@Lico
@Knap
@LostHorizon
@Frolikov
@Roo
@Gemondo
@F#21
@Abdel
@Jääkaappi
@FutureHockey
@Salming
@red.machine
@HOOLIGAN_
@KaljaVeikko
@Mängimies
@Hockey Puck
@limini
@Kari Runk
@neks0n
@eeMule
@Helsing#65
@Esgo
@Nelone
@Zohan
@Largo
@Tornados
@Teemu#8
@Zigmund
@Taison
@Noppa10
@strapat
@Ralph
@Parker27
@Ferris
@Dragunov
@FinDevil
 
Listat on valmiina (päässä). Voidaan aloittaa vaikka tänään. Varaan pelkästään suomalaisia paitsi jos on parempia tarjolla.
 

Knap

Jäsen
Lienee aiheellista kysyä myös maalivahtien tehopisteiden pisteytystä. Lyhyissä turnauksissa tähän ei ole kukaan kiinnittänyt huomiota, mutta voi olla hyvinkin mahdollista, että jonkun valitsema maalivahti tekee ensi kaudella maalin. Syöttööpisteistä ollut aiemmin normaali yksi piste, mutta pitäisikö maalivahdin maalista antaa kaksi pistettä ainakin harvinaislaatuisuuden vuoksi? @Lico
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Lienee aiheellista kysyä myös maalivahtien tehopisteiden pisteytystä. Lyhyissä turnauksissa tähän ei ole kukaan kiinnittänyt huomiota, mutta voi olla hyvinkin mahdollista, että jonkun valitsema maalivahti tekee ensi kaudella maalin. Syöttööpisteistä ollut aiemmin normaali yksi piste, mutta pitäisikö maalivahdin maalista antaa kaksi pistettä ainakin harvinaislaatuisuuden vuoksi? @Lico

Ensireaktioni oli se, että jos sun joukkueen maalivahti paukuttaa kauden aikana yhden maalin, siirrän sulle suoraan sen 350 euroa.

Mutta tehdään noin! Kaksi pistettä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös