Uusi televisio

  • 755 191
  • 2 822

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itse olen ollut tuohon LG:n telkkariin vähintäänkin tyytyväinen. Loistava kuva, kaukosäädin paras mitä olen käyttänyt ja toimivuus/helppokäyttöisyys saa kehut. Vaikea keksiä huonoja puolia.

Itse pitkään tein vertailua eri mallien osalta ja onneksi tuli muutama satanen enemmän laitettua ja tuo LG:n OLED hommattua. Hinta/laatusuhde kyllä kohdillaan.
Jep, hain juuri tuon paketin, vaikutti koko ihan riittävältä. 65" siinä vierellä oli toki vielä kivempi, mutta hintalappu olisi noussut jo sen verran, että tämä saa riittää. Soundbarin otin mukaan, kun telkun kanssa hinta oli 300€ alhaisempi.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Jep, hain juuri tuon paketin, vaikutti koko ihan riittävältä. 65" siinä vierellä oli toki vielä kivempi, mutta hintalappu olisi noussut jo sen verran, että tämä saa riittää. Soundbarin otin mukaan, kun telkun kanssa hinta oli 300€ alhaisempi.

Itsellä Harman Kardonin 2.1 setti Harman/kardon BDS 370 - Ei toimituskuluja! - Hifikulma ja hyvin toimii telkkarin kanssa. Väitän että hyvä valinta, mutta kiva kuulla kokemuksia muiltakin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Väitän että hyvä valinta, mutta kiva kuulla kokemuksia muiltakin.
No olihan tuo aikamoinen tykki, kun tänään purin paketista ja iskin netin jatkoksi. Kokeilin muutamaa 4k-sarjaa ihan nopeasti ja eron huomasi heti. Mulla on toki 40" Sony vertailukohtana, mutta siinä on kohtalaisen hyvät säädöt päällä ja olen ollut tyytyväinen kuvaan, mutta kyllähän tuossa käytiin ihan eri tasolla. Huomenna mennään laittamaan paikkoja taas ja ajattelin livahtaa telkkuhuoneeseen jossain välissä virittämään vielä soundbarinkin. Nyt vielä kun pääsisi muuttamaan sinne...
---

Jos joku tietää hyvät säädöt LG 55B7:aan, saa heittää linkin. Toki ehdin niitä vielä googlailla, kun muutto on vasta reilun viikon päästä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No olihan tuo aikamoinen tykki, kun tänään purin paketista ja iskin netin jatkoksi. Kokeilin muutamaa 4k-sarjaa ihan nopeasti ja eron huomasi heti. Mulla on toki 40" Sony vertailukohtana, mutta siinä on kohtalaisen hyvät säädöt päällä ja olen ollut tyytyväinen kuvaan, mutta kyllähän tuossa käytiin ihan eri tasolla. Huomenna mennään laittamaan paikkoja taas ja ajattelin livahtaa telkkuhuoneeseen jossain välissä virittämään vielä soundbarinkin. Nyt vielä kun pääsisi muuttamaan sinne...
---

Jos joku tietää hyvät säädöt LG 55B7:aan, saa heittää linkin. Toki ehdin niitä vielä googlailla, kun muutto on vasta reilun viikon päästä.
LG B7 OLED TV Calibration Settings - RTINGS.com (linkki rtings sivustolle) Tuossa nyt ainakin yhdet ohjeet.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
LG B7 OLED TV Calibration Settings - RTINGS.com (linkki rtings sivustolle) Tuossa nyt ainakin yhdet ohjeet.
Kiitosta, pitää perehtyä.
---

Otin nopeudet uudesta mökistä muutamasta kohtaa, ja vähän kyllä hirvittää: parhaimmillaan 30/12 mbps. Nykyisessä tönössä kuidulla 163/19,5 mbps. Täytyy heittää joku signaalinvahvistin seinään, kun teoreettinen katto on alueella 200 ja reititin tukee niitä nopeuksia. En nyt odota kuidun nopeuksia tietenkään, mutta jos nyt vähän saisi kovempaa kyytiä. Ping nykyisellään 9, uudessa 15 noilla em. mittauskerroilla, tiedä sitten kuinka oleellinen se on.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Jos on wifissä nii kannatta kokeilla vaihtaa eri kanavalle. Wifissä on selvästi joku bugi, kun moni on valittanut vastaavasta. Tai paras on jos saat piuhan laitettua. Sanotaan myös se että mielummin laitat vaan sen isf dark room moodin päälle ja et lähe lopsaamaan muiden arvpja. Kaikki liikleenparannukset pois toki.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos on wifissä nii kannatta kokeilla vaihtaa eri kanavalle. Wifissä on selvästi joku bugi, kun moni on valittanut vastaavasta. Tai paras on jos saat piuhan laitettua. Sanotaan myös se että mielummin laitat vaan sen isf dark room moodin päälle ja et lähe lopsaamaan muiden arvpja. Kaikki liikleenparannukset pois toki.
Mietin sitä itsekin, että vetäisin piuhalla suoraan purkista Pleikkariin ja telkkuun, niin tulisi ne kriittiset toiminnot hiukan varmemmaksi. Poika pelaa aika paljon, ja vittumaistahan se on lagailujen vuoksi menettää saumat. Kakkostelkku saa luvan jaksaa langattoman turvin.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Liityin joukkoon ja hankin täällä kehutun LG:n oled55b7v:n, joten kiitoksia vain hehkutuksista. Kyllähän noissa kuvasäädöissä riittää hetkeksi ihmettelyä. Tässä vielä Tekniikan Maailman testin säädöt, joita taidan itse koittaa: lg_oled55b7v_kuvasaadot.pdf

Edellinen televisio oli hyvin palvellut Sonyn 46HX820 vuodelta 2011. On kyllä mielenkiintoista miten pitkälle tuosta on tultu. Normaalia digikuvaa on varmaan aika sama millä näytöllä katsoo, mutta kun iskin Netflixistä ja Youtubesta 4k-videota näytölle, niin oli vähän jopa uskomatonta nähdä mihin tuo telkkari pystyy. Tulee olemaan mukavata syksyn pimeinä iltoina katsella leffaa ja sarjaa.

Olen hieman jämähtänyt edelliselle vuosituhannelle, joten oli mukava yllätys kun läppäristä näyttäisi saavan langattomasti kuvan ja äänen televisioon. En minä mistään tälläisestä tiennyt! Tosin vielä eilen en saanut tätä toimimaan vaikka laitteet toisensa löysivät. Täytyypi katsella lisää kun ilmat viilenee ja jaksaa paneutua säätämiseen.

Kehut myös kaukosäätimelle ja yleisestikin telkkarin käyttöliittymälle, kyllä on sulava käyttää.
 

Cream

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jesse Niinimäki
Pitkästä aikaa televisio-ostohousut jalkaan! Tuli katkaistua Elisa Viihteen tilaus, koska hinta ja siltä tarvitsemani ominaisuudet eivät oikeen kulkeneet käsi kädessä. Nykyinen televisio on 37" Philips jostain 2010-luvun alkuvuosilta, joten kehityksestä ollaan jossain määrin tipahdettu.

Isompaa luonnollisesti hakuun. 500-700€ budjettina. Suoratoistapalveluista ainakin HBO Nordic ja Netflix saisivat näkyä, wifi luonnollisesti pitäisi löytyä ja varmaankin 4K kuvaa. Pleikkarilla tulee änäriä pelailtua. Täyttyykö noi vaatimukset oikeastaan kaikissa tuollaisen hintaluokan televisioissa, ja onko periaatteessa ihan sama minkä näköradion mukanaan Gigantista ja Powerista himaan roudaa, mietteitä?

Edit: Onko tosiaan näin, että HBO Nordicin appia ei saa muihin kun Samsungeihin?
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuota Philipsiä on taidettu täällä ja muuallakin kehua, joten tuskin täysi paska on. Mulle riitti 55" ja halusin ehdottomasti oledin, ja tuo B7 keräsi eniten nettikehuja sekä muistaakseni Kuluttaja-lehden testivoiton, joten otin sen.
 

BaronFIN

Jäsen
Todennäköisesti halvempi Philips on joka tapauksessa kaikin tavoin upgreidaus nykyiseen telkkariin, joten sillä voi aika huoletta painaa menemään. Itselläni on työnäyttönä tietokoneessa Philipsin 42” 4K telkkari monitorina eikä mitään ongelmia ole ollut.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Uuden telkkarin hankinta alkaa olla ajankohtainen. 65 tuumainen sen tulee olla ja muuta en sitten osaakaan spekseistä sanoa. Tiedossa kevyttä ps4 pro pelaamista ja netflixin kattelua. Olen iskenyt silmäni tähän: Philips 65PUS6262 65" Smart 4K Ultra HD LED ‐televisio – 58 - 65" – Televisiot – TV ja video – Verkkokauppa.com

Tuo Ambilight vaikuttaa mielenkiintoiselta mutta kertokaas nyt palstan tv-gurut mielipidettä.

E. Nyt ketjua luettuani tällainenkin osui silmään Philips 65PUS8102 65" Smart Android 4K Ultra HD LED ‐televisio – 58 - 65" – Televisiot – TV ja video – Verkkokauppa.com mikä ero ylemmäs linkkaamaani ja olisiko tuo sittenkin hinta-laadulta parempi?
 
Viimeksi muokattu:

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uuden telkkarin hankinta alkaa olla ajankohtainen. 65 tuumainen sen tulee olla ja muuta en sitten osaakaan spekseistä sanoa. Tiedossa kevyttä ps4 pro pelaamista ja netflixin kattelua. Olen iskenyt silmäni tähän: Philips 65PUS6262 65" Smart 4K Ultra HD LED ‐televisio – 58 - 65" – Televisiot – TV ja video – Verkkokauppa.com

Tuo Ambilight vaikuttaa mielenkiintoiselta mutta kertokaas nyt palstan tv-gurut mielipidettä.

E. Nyt ketjua luettuani tällainenkin osui silmään Philips 65PUS8102 65" Smart Android 4K Ultra HD LED ‐televisio – 58 - 65" – Televisiot – TV ja video – Verkkokauppa.com mikä ero ylemmäs linkkaamaani ja olisiko tuo sittenkin hinta-laadulta parempi?
PUS8102 on FALD eli ns. täys led-tv kun tuo ylempi taas on pelkkä reuna led. Muutenkin 8102 on ominaisuuksiltaan huomattavasti parempi. 8102 maksoi vielä vuosi sitten n. 2500 euroa, eli oli Philipsin lippulaivamalli viime vuonna. Itse omistan kyseisen tv:n ja kuva on kyllä hemmetin hyvä esim. juuri Netflixin 4K ja HD-kuvassa. Pelejä en pelaa, joten siihen en pysty ottamaan kantaa. Ambilight on kyllä mukava lisä leffoissa ja oikeastaan kaikessa tv:n katselussa. On paljon säätöjä millaiseksi sen saa, ja sen myös pois päältä kokonaan jos ei miellytä. Joillakin on sattunut huonoja paneeleita (DSE:tä tms.), mutta omassani en ole mitään vikoja huomannut. Paneelilottoahan se tuppaa nykyään olemaan jokaisen valmistajan kohdalla...

Jos tuohon päädyt voin laittaa yv:llä hyvät kuva-asetukset jos kiinnostaa.
 

J-De

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Anaheim Ducks
Jos tuohon päädyt voin laittaa yv:llä hyvät kuva-asetukset jos kiinnostaa.

Hep, myös täällä kiinnostas millaisia säätöjä muut käyttää. Löysin joltain saksankieliseltä foorumilta muiden asetuksia jonkin verran ja laitoin itselleni vähän niistä keskiarvoa. Toki saksan kieli ei juurikaan taitu joten arvailemalla/google-kääntäjällä mentiin :)
 

Ferris

Jäsen
Nyt kun tuo Telia on tehnyt kiekon katselun välineistöltään mielenkiintoiseksi, niin täytynee vihdoin luopua kuvaputki-Panasonicista ja vaihtaa ohuempaan vaihtoehtoon. Auttakees perehtyneemmät siis ummikkoa uuden television hankinnassa.

Löytyykö 40-50 tuumaisista telkkareista (mieluiten hintaluokkaan max 600) sellaista töllöä jolla voi huoletta katella myös urheilua elikkäs lähinnä kiekkoa? Kuten hintahaarukasta näkee, niin en siis etsi mitään ultrahifitasoista peliä, mutta sellaista josta pystyisi SaiPan mestaruuskautta sujuvasti ilman pikselöitymistä katselemaan. Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan!
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
..
Löytyykö 40-50 tuumaisista telkkareista (mieluiten hintaluokkaan max 600) sellaista töllöä jolla voi huoletta katella myös urheilua elikkäs lähinnä kiekkoa? ..
Mikä tahansa LED telkku toimii ihan riittävästi. Ellet nyt hissikuilussa asu, niin osta nyt hyvä mies isompi ruutu. Tolla rahalla saat vaikka 65 tuumasen perustelkun ja se on täysin toimiva peli. Sehän on selvää, että liian pienellä vehkeillä ei saa mitään kunnollista aikaan. Toki jos aiot Saipan mestaruusjuhlat katsella, niin onhan sinulla aikaa odotella, että hinnat putoaa ... tai taivas, koska se taitaa kuitenkin olla ensin tulossa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
@Ferris Joo, vaikkei @jussi_j telkkareista mitään ymmärräkään (muistelen jotain TV-taso tai piuhakeskustelua), niin hän on oikeassa. Älä nyt ainakaan mitään alle 50 tuumaista edes harkitse. 55 tuumaisen saa tuohon hintaluokkaan jo oikein hyvän, ja halvimmat 65 tuumaiset alkaa hiukan budjettisi yläpuolelta. Liian isoa telkkaria et voi ostaa. Liian pieni vituttaa nopeasti. SaiPan mestaruusjuhlat on arvoisensa ruudun ansainnut.
Älä anna smart-tv ym ominaisuuksille mitään painoarvoa, ota chromecast haltuun (tai Apple TV jos olet sitä porukkaa).
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos mä ostaisin tuohon nykytöllön paikalle 65" mahtilaitteen, mun pitäisi kääntää se pystyasentoon. Ei mahdu kuin 43", mitattu on. Tv-tasolle kyllä menisi isompi, mutta sitten putoaa high end Gradientit lattialle. No can do.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös