Helsinki

  • 565 652
  • 3 505

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ollaan täällä asuttu ööö kauankos kolme ja puoli vuotta, milloinkaan ennen en ole asunut Pitkänsillan tällä puolen, mutta en minä voisi enää asua esim. Töölössä, puhumattakaan sellaisesta painajaisesta, että asuisi kantakaupungin ulkopuolella. Minulle sopii Kallio, jollekin Töölö, jollekin Lohja. Semmoista elämä on.
Näinhän se menee, ja itselläni tilanne on tismalleen eri kuin sulla. En voisi millään ilveellä asua kantakaupungissa, vaan vain Helsingin läntiset kaupunginosat kelpaavat; Etelä-Haaga, osat Pohjois-Haagaa, Pitäjänmäki, Pajamäki, Munkkivuori ja Munkkiniemi. Jos oikein halvalla saisi, voisin ostaa kolmion tietyistä Taka-Töölön tai Meilahden kortteleista.

Kallio oli joskus vuosia sitten opiskelijan alkuna tosi jees kun sai halpaa kaljaa eikä sääntöjä tuntunut olevan. Nykyään en sinne oikein halua mennä kovan metelin, liiallisen hipsterien määrän ja ikävystyttävien baarien takia.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö kaljakin ole aika kallista Kalliossa. Onko joku kertomaan tuopin hintaa?
Eipä nuo jää mieleen kovin tarkasti Ei se kuitenkaan kallista ole, esim. Kuikasta saa yleensä kaksi tuoppia siten että voi vielä lähimaksulla maksaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
On pitänyt tänä vuonna moneen kertaan käydä Hessoisa. Viime viikollakin taisin olla pari päivää. Hotelleissa ja työhommissa on ihan ok olla siellä, mutta muuten on aina olo, että haluan äkkiä pois. Heti kun joutuu muiden ihmisten sekaan. Esim. kun viime huhtikuussa tulin Välimeren suunnalta Hessoihin, niin klo 24 la-ilta ja Helsingin keskusta, niin ei missään muualla ole niin kamala meininki. Retalejengiä kaikkialla.

Joku toki voi nyt sanoa, että tule Helsinkiin, niin totean, että Hesaksi ja Hessoiksi kutsumme ketjun aiheena olevaa kaupunkia. Se on niin kamala sanamuoto, että sopii hyvin.

Oon minä vuoden siellä Hessoisa asunutkin. Mutta olin kaksysi ja silloisena nynnynä naisen vuoksi muutin Merihakaan.

Mutta asukaa te monet muut siellä. Ei se minulta ole pois.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Retalejengiä kaikkialla.

Ite oot vaan kateellinen.

Keskusta, Kamppi ja Rautatientori, on täynnä retalejengiä aina, niitä tulee kai jostain Keravalta tai Kontulasta sinne sekoilemaan. Sinänsä hauskaa, että paskasakki pyörii siellä eikä heidän sijoituspaikoissaan Keravalla tai Kontulassa. Kannattiko metroa rakentaa? heh-heh. Ei kannattanut, voin kertoa, siellä paska seilaa edestakaisin, eikä ihan Laihiasta Heinäpäähän mutta melkein. Se on muuten hyvä biisi. Laitan soimaan.
 

scholl

Jäsen
Steissin edessä on nykyään kyllä aika lailla epämääräistä porukkaa. Miksi siellä on poliisiautoja paikalla, jos paikkoja ei siistitä? Siitä voisi sellaiset 30 tyyppiä laittaa aina maijoihin.
 

scholl

Jäsen
Vielä 80-luvulla retalejengi oli Hakaniemessä ja Kalliossa. Keskustassa oli siistiä, ei yhtään spurgua. Poliisi piti keskustan siistinä. Nykyään ei homma toimi enää.
 

scholl

Jäsen
Olikos muuten mahtollisesti hessakirjoittajia liikkeellä tiistaina kaupunkipyörillä Mikonkadulla? Femma tuli siitä Inter Sportin edestä, niin toinen hessa sanoi sille toiselle: varo metroa. Eivät olleet siis ihan kaupunkilaisia.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Steissin edessä on nykyään kyllä aika lailla epämääräistä porukkaa. Miksi siellä on poliisiautoja paikalla, jos paikkoja ei siistitä? Siitä voisi sellaiset 30 tyyppiä laittaa aina maijoihin.

Pitäähän se odottaa, että aiheutuu järjestyshäiriöitä. Aika chillisti se jengi siellä on. Tokihan ne mölyää, mutta mamujengit mölyää selvinpäinkin niin eihän ihmisiä voi kohdella eri tavoin.
Vastikään oli pakko käydä kusella aseman vessassa. Siellä lavuaarilla oli mies ja nainen suorittamassa huumemanöövereja. Pahoittelivat kohteliaasti häiriötä. Minä toivotin hyvää päivänjatkoa.
 

scholl

Jäsen
Pitäähän se odottaa, että aiheutuu järjestyshäiriöitä.

Velttoilu ja hönössä oleminen ovat järjestyshäiriöitä. Vajaa tunti sitten muuten joku kuuskymppinen ukko meni Citykäytävään ihan umpijuubassa ja örisi kovaan ääneen kaikille vastaantulijoille. Miten tuossa iässä voi vielä olla noin humalassa.

Itse en ikinä kävisi kusella asemalla. Jos kusella pitää käydä jossain muualla kuin ravintolassa, niin menen Stockmannilla tai Akateemisessa Kirjakaupassa.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Sinänsä hauskaa, että paskasakki pyörii siellä eikä heidän sijoituspaikoissaan Keravalla tai Kontulassa. Kannattiko metroa rakentaa?
Vastapainoksi metrolla tulee lännestä sivistyneitä suomenruotsalaisia keskustaan. Joko metro on siellä idässä rakennettu Keravalle saakka?
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Jos tulin moittineeksi bilettjiä Kalliossa, niin ei esim. Töölö juuri sen parempi ole. Systeri budjasi Eliten talossa pitkään ja tuli usein istuttua sen terassilla. Lähes aina paikalla oli useampi samppanjaa litkivä, huutava ja rääkyvä keski-ikäinen nainen. Vahvasti humalassa ja tukevasti turvoksissa. Lisää ohjelmaa tuottivat pöydästä toiseen kiertävät, kaljaa pummaavat "taiteilijat".
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Velttoilu ja hönössä oleminen ovat järjestyshäiriöitä. Vajaa tunti sitten muuten joku kuuskymppinen ukko meni Citykäytävään ihan umpijuubassa ja örisi kovaan ääneen kaikille vastaantulijoille. Miten tuossa iässä voi vielä olla noin humalassa.

Itse en ikinä kävisi kusella asemalla. Jos kusella pitää käydä jossain muualla kuin ravintolassa, niin menen Stockmannilla tai Akateemisessa Kirjakaupassa.

Hönössä oleminen ja velttoiluhan ovat suomalaisten ykkösvaihtoehto vapaa-ajan käytölle. Noilla vaan ei muuta aikaa taida ollakaan kuin vapaa-aikaa.

Joo, oli aloittelijamainen virhe olla käymättä kusella jo Lahessa, mutta sinällään en niin elitisti ole ettenkö voisi jakaa pisoaaritilaa muutaman pirinistin kanssa. Mihinkään ei kuitenkaan tarvitse koskea kun hanat ja muut ovat kosketusvapaita.
Sinua häiritsee retalejengin elämä. Niin muitakin, mutta eniten se haittaa heitä itseään. Se on niin paskaa, ettei sitä kestä selvinpäin.

Ole siis kiitollinen osastasi, äläkä tuhlaa elämääsi itseäsi heikompien jatkuvaan herjaamiseen. Se ei enää ole edes hauskaa. Tuskin sinustakaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ite oot vaan kateellinen.

Keskusta, Kamppi ja Rautatientori, on täynnä retalejengiä aina, niitä tulee kai jostain Keravalta tai Kontulasta sinne sekoilemaan. Sinänsä hauskaa, että paskasakki pyörii siellä eikä heidän sijoituspaikoissaan Keravalla tai Kontulassa. Kannattiko metroa rakentaa? heh-heh. Ei kannattanut, voin kertoa, siellä paska seilaa edestakaisin, eikä ihan Laihiasta Heinäpäähän mutta melkein. Se on muuten hyvä biisi. Laitan soimaan.
Ei Kontulasta retalejengin tarvitse lähteä Keskustaan. Olut on halvempaa ja huimausaineetkin saa paikan päältä. Keravalaisista en tiedä mitään.
 

scholl

Jäsen
Ole siis kiitollinen osastasi, äläkä tuhlaa elämääsi itseäsi heikompien jatkuvaan herjaamiseen. Se ei enää ole edes hauskaa. Tuskin sinustakaan.

en ole ketään herjannut. Paheksunut olen ja paheksun jatkossakin. Jonkinlainen kuri ja järjestys pitää saada aikaan. Emme elä missään Neuvostoliitossa, jossa kaiken on tarkoitus olla päinhelvettiä. Ei se minun vikani ole, että Helsingin paraatipaikoilla ei käyttäydytä. Syytä demareita.

Puheenvuorosi on arhinmäkiläisyyttä. Selvästi yritetään tuoda ongelmat ns. hyville alueille. Tästä esimerkkinä voidaan mainita vaikkapa kaksi epämääräistä asuntolaa Töölössä. Yksi on siinä Hankenin takana, josta tulee ongelmakäyttäjiä riehumaan Leppäsuon uusien talojen tienoille ja siihen Hankeni, kauppakorkeakoulun ja Etu-Töölön peruskoulun muodostamalle alueelle. Esim. se Lapuankadun K-Marketin tienoo on sellainen, jossa ei oikein uskalla edes liikkua. Toinen vastaava huumeidenkäyttäjien tai dokaajien mesta on Taka-Töölössä. Juuri luin, että joku oli siellä sytyttänyt kämpän tuleen. Arhinmäki näitä haluaa sijoittaa meitä "rikastuttamaan". Itse laittaisin tuollaiset mestat jonnekin Tattarisuolle.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei Kontulasta retalejengin tarvitse lähteä Keskustaan. Olut on halvempaa ja huimausaineetkin saa paikan päältä. Keravalaisista en tiedä mitään.
Joo jostain Herttoniemestä oli joka päivä pakko päästä keskustaan tai jonnekin missä tapahtuu, mutta ei täältä Malmilta tule silleen lähdettyä. Vasta tossa mietinkin että oli yhdeksän vai kymmenen päivän tauko etten käyttänyt matkakorttia, vaikka se oli ladattuna. Hima, viisi lähintä baaria ja pizzapaikka. No muutaman kerran heräsin joltain akaltakin, mutta täältä läheltä. Joo nyt vois koittaa olla hetken raittiina.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastikään oli pakko käydä kusella aseman vessassa. Siellä lavuaarilla oli mies ja nainen suorittamassa huumemanöövereja. Pahoittelivat kohteliaasti häiriötä. Minä toivotin hyvää päivänjatkoa.
Joo. Keskustan yleisissä vessoissa on nyt muutaman vuoden ollut myös se hieman isompi puoli ilmainen eikä pelkkä pisuaari, tosin saa niissäkin osassa sen istumajutun alas. Niiden ovet vaan meni ennen automaattisesti lukkoon ja nyt kun on tullut erillinen nappi niin kaikki ei ole hoksannut sitä ja pari kertaa joku on yllätetty housut kintuissa. Aika likaisiakin ne välillä on, osa tietty enemmän ja osa vähemmän.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei Kontulasta retalejengin tarvitse lähteä Keskustaan. Olut on halvempaa ja huimausaineetkin saa paikan päältä. Keravalaisista en tiedä mitään.

Mä tunnen yhden keravalaisen, mukava tyyppi. Jäkestä en oo vissiin koskaan ketään tuntenut. Hyvinkäältäkin käytiin flaidaamassa vaan Riksussa, nehän on siellä [lisää tähän dissaamasi seksuaalinen suuntautuneisuus] kaikki.

Mut joo kuten ylempänä todettiin, retalejengistä ei kannata huolta kantaa, niillä on jo paha olo. Espoolaisistakaan ei kannata vittuuntua, ne nyt vaan on semmosia rusketusjätkiä. En siis tarkoittanut espoolaisia lätkäjätkiä, jotka on kunnon porukkaa enkä heidän muijiaan enkä lapsiaan enkä lehtolapsiaan.

Paremmin sitä retalejengin kanssa tulee toimeen kuin noiden rusketusjengiläisten.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pari päivää täällä Helsingissä pyöritty perheen kanssa.
Onhan tämä helvetin hieno kaupunki käydä. Jälleen kerran. Tekemistä riittää ja julkisilla pääsee joka paikaan. Kaikki toimii, kuten Pohjoismaissa yleensäkin.
Olen muistaakseni käynyt joskus rautatieasemalla kusella, ilman järkyttymistä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
en ole ketään herjannut. Paheksunut olen ja paheksun jatkossakin. Jonkinlainen kuri ja järjestys pitää saada aikaan. Emme elä missään Neuvostoliitossa, jossa kaiken on tarkoitus olla päinhelvettiä. Ei se minun vikani ole, että Helsingin paraatipaikoilla ei käyttäydytä. Syytä demareita.

Puheenvuorosi on arhinmäkiläisyyttä. Selvästi yritetään tuoda ongelmat ns. hyville alueille. Tästä esimerkkinä voidaan mainita vaikkapa kaksi epämääräistä asuntolaa Töölössä. Yksi on siinä Hankenin takana, josta tulee ongelmakäyttäjiä riehumaan Leppäsuon uusien talojen tienoille ja siihen Hankeni, kauppakorkeakoulun ja Etu-Töölön peruskoulun muodostamalle alueelle. Esim. se Lapuankadun K-Marketin tienoo on sellainen, jossa ei oikein uskalla edes liikkua. Toinen vastaava huumeidenkäyttäjien tai dokaajien mesta on Taka-Töölössä. Juuri luin, että joku oli siellä sytyttänyt kämpän tuleen. Arhinmäki näitä haluaa sijoittaa meitä "rikastuttamaan". Itse laittaisin tuollaiset mestat jonnekin Tattarisuolle.

Vai arhinmäkiläisyyttä... jengiä ei voi rajoittaa liikkumasta jos ne ei riko lakia. No, rikkoohan ne huumelakeja joka päivä.
Kommenttini ei ollut vain tuohon yhteen viestiin liittyvää.
En ihmettelisi yhtään, jos meillä kahdella olisi yllättävän paljonkin yhteistä. Ihan todella perustavanlaatuisella tasolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös