Haluaisitko Jokerien pelaavan Liigassa vai KHL:ssä?

  • 139 399
  • 901

Jokerit KHL:ssä vai Liigassa, kumpi mieluisampi?


  • Äänestäjiä
    468
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mielestäni täältä puuttuu se olennainen:

* Olen Jokerifani (pelasivatpa mitä liigaa hyvänsä)

Ja ääni sinne.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Liigassa ehdottomasti. Oma mielenkiinto on edelleen aika nollissa ja tulee KHL:ää ja Jokereita katsottua pitkälti pudotuspeleissä sekä näitä isoja vastaan. Aktiivisesti seuraan kyllä pelaajamarkkinoita ja tätä palstaa.

Saa nähdä muuttaako kova palkkakatto aikanaan mielenkiinnon määrää. Epäilen, mutta ken tietää. Kansainvälisempi KHL kyllä kiinnostaisi.

Ne tammikuun tiistain SaiPa-höntsät on edelleen muistissa. Ai että.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Liiga, koska jääkiekkoviihde on kokonaisuuksien summa.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun nykymuotoinen Liiga on perseestä ja nykymuotoinen KHL on perseestä, valinta on kuin valitsisi syövän ja ruton välillä. Valitsen kuitenkin syövän eli Liigan, koska se lienee helpommin parannettavissa. Joonasraskit joukkueiden ykköstähtinä ei kyllä nekään houkuta pätkän vertaa puhumattakaan Liigan sisäisistä suhmuroinneista. KHL toimivalla palkkakatolla ja tasapuolisella kohtelulla olisi näistä ehdottomasti paras, mutta se on yhtä todennäköistä kuin Lappiin vuoden ympäri 30 asteen helteet.
 

enigma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuusKi, Nikerit
Liiga, aivan ehdottomasti.

Venäjän mestaruus, venäläiset joukkueet... ei vain kiinnosta ja nykyään ei edes Jokerit kiinnosta sen vuoksi. "Huippumateriaali" ja pelin taso ei korvaa kaikkea.
 

Hapsiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Jos ollaan realisteja, niin näkisin että 2v Khl:lää ja sinä aikana katsotaan kuinka liiga on saanut siivottua puljunsa ja kuinka khl saanut palkkakattoa toimimaan. Sopimusta itään jäljellä 4v, mutta siitä päässee irti vallitsevan tilanteen salliessa?!

Jos liigassa jatkuu 15 joukkueen kuriton rymistely ja khl:ssä isojen mahti palkkakattoa kiertämällä, niin sama kummassa pelataan, JOKERI-kiekko on kummassakin sivuroolissa!
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aha, tähän pisteeseen on taas tultu. No kysyvä ei tieltä eksy ja apua huutava ei huku. Itse en ole eksynyt enkä hukkumassa ja siksi jätän vastaamatta. Minun kulkuani valaisee, niin maalla kuin merellä, syvä rakkaus ja usko kaikkeen siihen mitä Jokerit tekee ja siksi minun ei tarvitse kuin kannattaa.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Eipä minun kohdaltani tähän kysymykseen löydy kuin yksi vastaus, Liigaan takaisin äkkiä.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Näistä kahdesta vaihtoehdoista liiga, ilman muuta. Toki sielläkin on omat huonot puolensa, mutta ne ovat sentään korjattavissa. Toisin kuin khl:ssä, missä palkkakatot ja muutkin säännöt ovat lähinnä huonoja vitsejä.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Jokerit ei kuulu KHL-sarjaan. KHL tappaa seurasi, intohimosi ja rakkautesi omaa seuraa kohtaan. KHL repii seurasi juuriltaan ja muokkaa siitä pelkän venäjän politiikan pelinappulan jonka olemassaolon tarkoitusperä on kaikkea muuta kuin urheilullinen.

Miljoona kertaa miljoonasta: Liiga
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Olen iloisesti yllättynyt näistä vastauksista. Liigaan asap!
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Aika kultaa muistot. Esim Oulussa kuulemma alle 4500 katsojaa välierissä ja vastassa hifk.

Kova on ikävä.

Se on juuri näin. Kyllä nuo lukemat kertovat karulla tavalla nykytilanteesta. Toki jotkut jeesustelijat saavat tämänkin käännettyä toisin kaiken maailman taulukoilla ja täyttöasteilla. Muutenkin tälläiset äänestykset ovat vähän turhia jossain keskustelupalstalla jossa on kuitenkin vain muutamia satoja "faneja". Se on kuitenkin varmaa että KHL-seikkailun paljon on jäänyt faneja pois, mutta samalla on tullut myös paljon uusia.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Tulkaa takaisin saatanan mulkut!

Ääni siis Liigalle ei narrikannattajan asemasta.
Tämä on varsin mielenkiintoinen äänestys ja ketju seurata, tattista vaan.
Molemmissa vaihtoehdoissa Liiga edellä, ihan jännä seikka sinäänsä.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on juuri näin. Kyllä nuo lukemat kertovat karulla tavalla nykytilanteesta. Toki jotkut jeesustelijat saavat tämänkin käännettyä toisin kaiken maailman taulukoilla ja täyttöasteilla. Muutenkin tälläiset äänestykset ovat vähän turhia jossain keskustelupalstalla jossa on kuitenkin vain muutamia satoja "faneja". Se on kuitenkin varmaa että KHL-seikkailun paljon on jäänyt faneja pois, mutta samalla on tullut myös paljon uusia.

No näillä äänestyksellä ei siinä mielessä tee mitään, että täällä pesiytyvät ne suomalaiset kiekkomaailman hc-fanit puolesta ja vastaan ja kun otanta ehkä max joitain satoja niin tässäpä tämä. Ihan mielenkiintoinen juttu kuitenkin.

Pelkästään tätä palstaa nykyisin lukemalla syntyy hyvin negatiivinen kuva vaikka työpaikoilla puhutaan ihan positiiviseen sävyyn juuri siitä täällä mainitusta kirosanasta, pelin tasosta.

Tässäpä tämä omalta osaltani, tänään kun pääsen työmatkalta kotiin niin jääkaapissa odottaa kylmä vehnäolut ja takkahuoneessa eurooppalainen huippujalkapallo.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on juuri näin. Kyllä nuo lukemat kertovat karulla tavalla nykytilanteesta. Toki jotkut jeesustelijat saavat tämänkin käännettyä toisin kaiken maailman taulukoilla ja täyttöasteilla. Muutenkin tälläiset äänestykset ovat vähän turhia jossain keskustelupalstalla jossa on kuitenkin vain muutamia satoja "faneja". Se on kuitenkin varmaa että KHL-seikkailun paljon on jäänyt faneja pois, mutta samalla on tullut myös paljon uusia.

Koomisia nämä sinun puheet "kaiken maailman täyttöasteista". Miten vaikeaa on ymmärtää käsite suhteellisuudesta? Täyttöasteesta puheenollen Jokerit-Tsska game 3 ja tämän päivän Kärpät-jullit pelin täyttöaste tasan sama 68%. Sotshi-sarjassa taisi olla vielä vähemmän porukkaa liikkeellä, vaikka peleihin jaettiin lippuja ilmaiseksi.

Ja mitä se siis kertoo nykytilanteesta? Ja kumman kannalta? Jokerit saa runkosarjassa yleisön liikkeelle massiivisilla ilmaislippukampanjoilla tai aivan polkuhintaan myydyillä lipuilla. 7M liikevaihdolla ja 15M tappioilla ei ole mitään varaa huudella yhdellekään Liigaseuralle oikeastaan mistään.

Mutta mitä sitä faktoja katsomaan, kun nehän on vain kaiken maailman taulukoita! Mutulla eteenpäin. Sillä tuntuu Jokerien toimistokin toimivan luvuista päätellen.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Toki jotkut jeesustelijat saavat tämänkin käännettyä toisin kaiken maailman taulukoilla ja täyttöasteilla. Muutenkin tälläiset äänestykset ovat vähän turhia jossain keskustelupalstalla jossa on kuitenkin vain muutamia satoja "faneja". Se on kuitenkin varmaa että KHL-seikkailun paljon on jäänyt faneja pois, mutta samalla on tullut myös paljon uusia.
Huvittavaa, että ne kaikkein fanaattisimmat KHL-fanit ovat sellaisia, jotka sekä samaan aikaan väittävät fanittaneensa Jokereita useita vuosikymmeniä, mutta ovat kuitenkin rekisteröityneet Jatkoaikaan juuri KHL-aikakauden kynnyksellä tai vasta sen aikana. Tuntuu hieman erikoiselta, että monelle ei ole ollut tarvetta osallistua (vuosikymmeniä kestäneestä fanittamisesta huolimatta) lätkäkeskusteluun aikaisemmin vaan vasta sen jälkeen kun Jokerit osallistuivat Venäjän mestaruusarjaan. Ilmeisesti se Jokerikannattamisen liekki syttyi vain joillakin sen jälkeen kun stadilaisesta joukkueesta muovautui KHL:n mukana koko Suomen Jokerit.

Pelkästään tätä palstaa nykyisin lukemalla syntyy hyvin negatiivinen kuva vaikka työpaikoilla puhutaan ihan positiiviseen sävyyn juuri siitä täällä mainitusta kirosanasta, pelin tasosta.
Edelleen, pelin taso on suhteellista. Minun mielestäni nuorten mm-kisat ovat erittäin viihdyttäviä vaikka pelin taso on paljon mm. KHL - pelejä alempana. Eikä siinä mitään, jokainen saa puolestani hakea lätkämatseista ne omat kicksit. Yllättävän paljon vain on tullut sellaisia kannattajia mukaan keskusteluun, joille pelin taso on se mittari. Olen sikäli yllättynyt, että tunne, yhteisöllisyys, menestymisen mahdollisuus ja aito vastakkainasettelu on samalla poistunut. Onneksi sentään on pelin taso.
 
Viimeksi muokattu:

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huvittavaa, että ne kaikkein fanaattisimmat KHL-fanit ovat sellaisia, jotka sekä samaan aikaan väittävät fanittaneensa Jokereita useita vuosikymmeniä, mutta ovat kuitenkin rekisteröityneet Jatkoaikaan juuri KHL-aikakauden kynnyksellä tai vasta sen aikana. Tuntuu hieman erikoiselta, että monelle ei ole ollut tarvetta osallistua (vuosikymmeniä kestäneestä fanittamisesta huolimatta) lätkäkeskusteluun aikaisemmin vaan vasta sen jälkeen kun Jokerit osallistuivat Venäjän mestaruusarjaan. Ilmeisesti se aito Jokerikannattamisen liekki syttyi vain joillakin sen jälkeen kun stadilaisesta joukkueesta muovautui KHL:n mukana koko Suomen Jokerit.


Edelleen, pelin taso on suhteellista. Minun mielestäni nuorten mm-kisat ovat erittäin viihdyttäviä vaikka pelin taso on paljon mm. KHL - pelejä alempana. Eikä siinä mitään, jokainen saa puolestani hakea lätkämatseista ne omat kicksit. Yllättävän paljon vain on tullut sellaisia kannattajia mukaan keskusteluun, joille pelin taso on se mittari. Olen sikäli yllättynyt, että tunne, yhteisöllisyys, menestymisen mahdollisuus ja aito vastakkainasettelu on samalla poistunut. Onneksi sentään on pelin taso.

Jos mä olen perheen kanssa pelissä niin jotain vastakkainasetteluako mä olen jonkun KooKoo fanin kanssa hakemassa?
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos mä olen perheen kanssa pelissä niin jotain vastakkainasetteluako mä olen jonkun KooKoo fanin kanssa hakemassa?

Ei, mutta vaikka työpaikalla ifk-fanin kanssa tai vierasreissulla (hyvähenkisesti) porilaisten kanssa. KHL:ssä ei tätä vastakkainasettelua ole, ja se on ainakin itselle todella iso elementti seuran kannattamisessa ja mukanaelämisessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös