Tapparan peliesitykset kaudella 2017–2018

  • 88 938
  • 538
Siirrän tähän ketjuun, kun et itse osannut keskustelua oikeaan paikkaan viedä. Mikä ei yllätä.

Kemiläinen kehittynyt? Nyt meni kyllä viimesetkin pohjat sun jutuilta.. Mutta eipä siinä trollina oon sua pitänytkin niin ei sillon faktoja tarvii tuijotella.
Varmasti pidät. Kun et luettua ymmärrä, niin käyhän se tunteisiin.

Kemiläisen puolustustamista on kehitetty. Kuten sanoin. Siksi hän on pelannut mm. alivoimaa. Ja itsekin sanonut, että ennen pisteet olivat tärkein juttu, nyt osaa arvostaa puolustamistakin.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Siirrän tähän ketjuun, kun et itse osannut keskustelua oikeaan paikkaan viedä. Mikä ei yllätä.

Kemiläisen puolustustamista on kehitetty. Kuten sanoin. Siksi hän on pelannut mm. alivoimaa. Ja itsekin sanonut, että ennen pisteet olivat tärkein juttu, nyt osaa arvostaa puolustamistakin.

Voi kun kiva.

Hienoa että on ihan itse sanonut mutta kyllähän Kemiläinen on ollut aivan pihalla aikaajoin juuri puolustupäässä. Nyt keväällä ylivoimasesti hasardiherkin pakki mitä meiltä löytyy. Jatkuvasti ongelmissa kiekon kanssa. Ja jos tuossa on sinusta se eniten kehittynyt pelaaja on Rautakorpi epäonnistunut erittäin pahasti tässä asiassa. Eiköhän muut tuon näe mutta sinä nyt et ees halua tätä tajuta niin vähän turhaan tässä selittelen.
 
jos tuossa on sinusta se eniten kehittynyt pelaaja on Rautakorpi epäonnistunut erittäin pahasti tässä asiassa.
En ole niin väittänyt ja mikä jos? Sinähän olet jo pitkän aikaa sanonut kuinka Rautakorpi on täysi floppi ja kaikki on paskaa. Jopa kusi.

Et ole vieläkään edes yrittänyt selittää miksi nuoret, nousevat pelaajat tekevät jatkot Tapparaan ja uusiakin on tulossa, vaikka KAIKKI näkevät kuinka turmiollista se on heidän uralleen. Kerro nyt, miksi?
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
En ole niin väittänyt ja mikä jos? Sinähän olet jo pitkän aikaa sanonut kuinka Rautakorpi on täysi floppi ja kaikki on paskaa. Jopa kusi.

Et ole vieläkään edes yrittänyt selittää miksi nuoret, nousevat pelaajat tekevät jatkot Tapparaan ja uusiakin on tulossa, vaikka KAIKKI näkevät kuinka turmiollista se on heidän uralleen. Kerro nyt, miksi?


No kuka sieltä sitten on kehittynyt? Kuka junnu on noussut pelaavaan miehistöön vastoin osotuksia? Ei kukaan, niimpä. Et pysty mitään vasta väitteitä esittämään vaan jauhat noita samoja lässynlässyn-juttuja. Tapolan aikana lähes kaikki ottivat steppejä eteenpäin nyt pelaajat ovat vain lähinnä taantuneet, tämä ei ole mun mielipide vaan fakta.
 
No kuka sieltä sitten on kehittynyt? Kuka junnu on noussut pelaavaan miehistöön vastoin osotuksia?
Jo mainittu Rauhala, Lehtosen kokonaisvaltainen peli on parantunut, Rantakari on omissa parempi.. onhan näitä. Ja edelleen, mikä on sinun mittari kehitykselle, pisteet?

Miksi jonkun junnun olisi pitänyt nousta? Joukkue on sen verran kova, ettei sinne junnut niin vain nouse.

Ja tuliko sinulta vastausta kysymykseeni? Ei. Olen shokissa.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Jo mainittu Rauhala, Lehtosen kokonaisvaltainen peli on parantunut, Rantakari on omissa parempi.. onhan näitä. Ja edelleen, mikä on sinun mittari kehitykselle, pisteet?

Miksi jonkun junnun olisi pitänyt nousta? Joukkue on sen verran kova, ettei sinne junnut niin vain nouse.

Ja tuliko sinulta vastausta kysymykseeni? Ei. Olen shokissa.

Ihan omat havainnot. Itse keksit noita perusteita ihan omasta päästä joita ei pysty millään todistamaan.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Ai mitä keksin päästäni?

Ja mikset vastaa esittämääni kysymykseen jatkosopimuksista ja uusista pelaajista? Meneekö pohja valitukselta?

Menestys on varmasti suurin syy joka ajaa nuoria pelaajia Tapparaan. Katsotaan jos tästä kaudesta tulee floppi niin saako Tappara uusia ja nuoria pelaajia joukkueeseen. Ja eikö se ole aika yleensä aika yleistä että omat kasvatit tekevät seuraan jatkosoppareita? Kyllähän esim Sporttikin on kiinnittänyt omia nuoriaan vaikka siellä on ollut koutsina Valtonen..

Kelpaako? Joskus voisit myös itse yrittää perustella jotain eikä vain jauhaa noita samoja ympäripyöreitä latteuksia.
 

Apheu

Jäsen
Menestys on varmasti suurin syy joka ajaa nuoria pelaajia Tapparaan. Katsotaan jos tästä kaudesta tulee floppi niin saako Tappara uusia ja nuoria pelaajia joukkueeseen. Ja eikö se ole aika yleensä aika yleistä että omat kasvatit tekevät seuraan jatkosoppareita? Kyllähän esim Sporttikin on kiinnittänyt omia nuoriaan vaikka siellä on ollut koutsina Valtonen..

Sinun kannattaa ymmärtää myös se, että jokaikinen kausi ei voi olla ns. nappikausi. Tänä vuonna pelaajien hyökkäystehot jäivät tahmeaksi, mutta toisaalta muutos ei tule helposti. Ensi kaudella voi jysähtää huomattavasti kovempaa, kun projekti saa lisää lihaa luiden ympärille. Moni pelaaja tuli useamman vuoden sopimuksella, ja en yllättyisi, mikäli mm. Ojamäki ja Zaborsky leimahtaisivat ensi kaudella vasta sellaisiin liekkeihin, mitä nyt jo odoteltiin. Toki Zaborsky tuntuu oikeastaan leimahdelleen jo nyt keväällä, pelaa todella hienoja playoffeja.

Oltiin kuitenkin sijalla kolme runkosarjassa, ja nyt taas välierissä. Ei tästä nyt kannata mitään katastrofia itselleen kehittää, tämä kausi näin tällä kertaa. Kieltämättä runkosarja oli tuskaista seurattavaa, mutta olen nyt taas nauttinut kyllä näistä playoffpeleistä. Ensi vuonna sitten toivottavasti taas enemmän onnistumisia myös runkosarjassa. :)
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Sinun kannattaa ymmärtää myös se, että jokaikinen kausi ei voi olla ns. nappikausi. Tänä vuonna pelaajien hyökkäystehot jäivät tahmeaksi, mutta toisaalta muutos ei tule helposti. Ensi kaudella voi jysähtää huomattavasti kovempaa, kun projekti saa lisää lihaa luiden ympärille. Moni pelaaja tuli useamman vuoden sopimuksella, ja en yllättyisi, mikäli mm. Ojamäki ja Zaborsky leimahtaisivat ensi kaudella vasta sellaisiin liekkeihin, mitä nyt jo odoteltiin. Toki Zaborsky tuntuu oikeastaan leimahdelleen jo nyt keväällä, pelaa todella hienoja playoffeja.

Oltiin kuitenkin sijalla kolme runkosarjassa, ja nyt taas välierissä. Ei tästä nyt kannata mitään katastrofia itselleen kehittää, tämä kausi näin tällä kertaa. Kieltämättä runkosarja oli tuskaista seurattavaa, mutta olen nyt taas nauttinut kyllä näistä playoffpeleistä. Ensi vuonna sitten toivottavasti taas enemmän onnistumisia myös runkosarjassa. :)

Kyllä kyllä ja varmasti tps-sarjasta tulee todella mielenkiintoinen mutta on turha väittää niinkuin väsyneet kädet että Jukka olisi jotenkin onnistunut joka osa-alueella.

Zabosta samaa mieltä, en ihmettelisi vaikka paukuttaisi sen 25 maalia ensi kaudella ja Ojamäkeenkin on vielä luottoa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei Jukka varmasti ole onnistunut joka osa-alueella, ei kai sellaista kukaan ole väittänytkään. Täällä on yritetty vain suitsia ajatusta, että kaikki on paskaa, Rautakorpi saa aikaan pelkkää pahaa ja on epäonnistunut kaikessa.
 

pelimies69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä kyllä ja varmasti tps-sarjasta tulee todella mielenkiintoinen mutta on turha väittää niinkuin väsyneet kädet että Jukka olisi jotenkin onnistunut joka osa-alueella.

Zabosta samaa mieltä, en ihmettelisi vaikka paukuttaisi sen 25 maalia ensi kaudella ja Ojamäkeenkin on vielä luottoa.
No ei todellakaan onnistunut! Kalpa oli sarjassa parempi joukkue, mutta tulos puhuu puolestamme. Joo voidaan katsoa tilastoja, mutta itse katsoin kaikki pelit. Oltiin yksittäisissä erissä hyviä ja erien sisälläkin, mutta suurin osa osa oli p... Voittojen perusteella fanit arvostelevat joukkuetta, mutta itse katson kokonaisuutta. Olemme välierissä, jossa meidän kuuluukin olla vähintään. Tänne saakka meidät olisi saannut vaikka Matti Meikäläinen tällä materiaalilla. Nyt alkaa valmentajan kannalta tosipelit. Näiden pelin osalta voidaan antaa koko kauden arvosana.
 
Katsotaan jos tästä kaudesta tulee floppi
Eli? Muu kuin mestaruus?
eikö se ole aika yleensä aika yleistä että omat kasvatit tekevät seuraan jatkosoppareita?
Ei, jos valmentaja tuhoaa kehityksen. Etenkin, kun se on niin selvää kuin Rautakorven kohdalla sinun mukaasi. Ja Rantakari, Karjalainen & Kemiläinen, nuo iki-Tapparat.
väittää niinkuin väsyneet kädet että Jukka olisi jotenkin onnistunut joka osa-alueella.
Olen sanonut aiemminkin; kun koittaa liiskata jonkun sanallisesti, se pitää tehdä faktaperusteisesti. Sinä heität taas olematonta puukkoa, kun en ole noin koskaan väittänyt.
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No ei todellaka7an onnistunut! Kalpa oli sarjassa parempi joukkue, mutta tulos puhuu puolestamme. Joo voidaan katsoa tilastoja, mutta itse katsoin kaikki pelit. Oltiin yksittäisissä erissä hyviä ja erien sisälläkin, mutta suurin osa osa oli p... Voittojen perusteella fanit arvostelevat joukkuetta, mutta itse katson kokonaisuutta. Olemme välierissä, jossa meidän kuuluukin olla vähintään. Tänne saakka meidät olisi saannut vaikka Matti Meikäläinen tällä materiaalilla. Nyt alkaa valmentajan kannalta tosipelit. Näiden pelin osalta voidaan antaa koko kauden arvosana.

Psst. Liigassa paremmuus on päätetty ratkaista maalimäärän ja voitettujen otteluiden perusteella. Kyse ei siis ole vain fanien arvostelusta. Kokonaisuudella ei ole merkitystä eikä muillakaan katsojien itse valitsemilla mittareilla.

Voi hyvinkin olla, että Jukan joukkue ei ole tällä kaudella paras Liigan päättämillä mittareilla. Aivan varmaa on kuitenkin se että Jukalla ei ole mitään jakoja sun henkilökohtaisella kokonaisuusmittarilla. Kalpalta tuli jo turpaan ja sitähän ei voida enää voittaa.
 
Viimeksi muokattu:

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Ei Jukka varmasti ole onnistunut joka osa-alueella, ei kai sellaista kukaan ole väittänytkään. Täällä on yritetty vain suitsia ajatusta, että kaikki on paskaa, Rautakorpi saa aikaan pelkkää pahaa ja on epäonnistunut kaikessa.

Rautakorpi ja pelitapa on kuin vanha jäärä. Sitähän ei muuteta vaikka taivaalta sataisi kiviä. Nyt puolustus on paperilla hyvä mutta yhtään kaveria siellä ei ole sellaista joka Kaaoksen syntyessä laittaa rivit kuntoon. Kemiläinen, Rantakari, Salonen, Vittasmäki, Mikkola, Lehtonen sekä Elorinne on kaikki sellaisijoilla ei ole megakokemusta näistä peleistä.. Sen lisäks omiin menee aivan liikaa maaleja. Kalpa teki 3 maalia tai enempi 4 pelissä kun esim viime kaudella kaikki playoff pelit ml niin vastustaja teki 5 kertaa 3 maalia tai enempi.
 

Teikel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers&Barkov
En ole niin väittänyt ja mikä jos? Sinähän olet jo pitkän aikaa sanonut kuinka Rautakorpi on täysi floppi ja kaikki on paskaa. Jopa kusi.

Et ole vieläkään edes yrittänyt selittää miksi nuoret, nousevat pelaajat tekevät jatkot Tapparaan ja uusiakin on tulossa, vaikka KAIKKI näkevät kuinka turmiollista se on heidän uralleen. Kerro nyt, miksi?

Tänään julkistetussa maajoukkueessa on ainakin 4 nimeä jotka sanoivat ei Tapparalle... Mutta ei hätää saadaan mestiksestä miehiä....

Jatkoista jouduttiiin maksamaan täysi markkinahinta. ennen ei......
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tänään julkistetussa maajoukkueessa on ainakin 4 nimeä jotka sanoivat ei Tapparalle...

Ja kaikki ilmoittivat syyksi Rautakorven? Vastuu pelillisistä asioista ei kiinnosta?

Nimetkin olisi kiva kuulla, niin voisi vertailla mihin seuroihin sitten päätyivät.
 
Viimeksi muokattu:

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Rautakorpi ja pelitapa on kuin vanha jäärä. Sitähän ei muuteta vaikka taivaalta sataisi kiviä.

Olisko Kari Heikkilä vai Suikkanen nyt hyvä vaihtoehto? Säähän ehdottelit tulevan tuplamestari Tapolan vaihtamista mm. niihin, kun Tapola ei saanut mitään aikasn. No mutta, pidä tuosta kiinni. Kun vaan sinnikkäästi jaksaa valittaa tätä nykyisen Tapparan ja erityisesti valmennuksen surkeutta, niin vielä tulee varmuudella se päivä, kun pääset sanomaan, että "mitäs minä sanoin". Siihenhän riittänee yksin se, että mestaruutta ei voiteta. Se tulee varmasti olemaan palkitseva hetki.
 
Viimeksi muokattu:

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Olisko Kari Heikkilä vai Suikkanen nyt hyvä vaihtoehto? Säähän ehdottelit tulevan tuplamestari Tapolan vaihtamista mm. niihin, kun Tapola ei saanut mitään aikasn. No mutta, pidä tuosta kiinni. Kun vaan sinnikkäästi jaksaa valittaa tätä nykyisen Tapparan ja erityisesti valmennuksen surkeutta, niin vielä tulee varmuudella se päivä, kun pääset sanomaan, että "mitäs minä sanoin". Siihenhän riittänee yksin se, että mestaruutta ei voiteta. Se tulee varmasti olemaan palkitseva hetki.

Tarkoitin tossa että kun Tapparan pakisto ja hyökkäys on puolustuspäässä heikompi kuin aiemmin ja näinollen k.o pelitapa ei ole paras mahdollinen niin ei kyetä muuttaan sitä. Kalpaa vastaan alivoimapelaaminen oli aivan hirveetä. Ja niinkuin tossa sanoin niin omiin menee liikaa. Tapparan hyökkäys on ehkä liigan paras mutta sitä ei osaa Jukka hyödyntää kun puolustetaan enempi. Nyt Tapparan peli on enempi tai vähempi kaaosta. Kalpan taso vaan ei riittänyt mutta nyt tulee astetta parempi jengi. Itse haluaisin nähdä Petri Matikaisen penkin päässä.
 
Tänään julkistetussa maajoukkueessa on ainakin 4 nimeä jotka sanoivat ei Tapparalle...
Miksi sanoivat? Koska Rautakorpi, raha vai liikaa kilpailua?

Tämä on niin huikea nosto kaikkinensa. Kun hyökkäyksessä on vain pari paikkaa auki, eikä pakistossa sitäkään, niin erikoista, ettei maajoukkuetason pelaajat tulekaan kiljuen. Mutta toki kiva kuulla mikä syy on ollut. Etenkin, kun katsoo valittujen listaa, niin eipä siinä potentiaalisia tulijoita juuri ole.

Olettaen, että tämän päivän alaketjulaisille ja ”junnuille” halutaan antaa näyttöpaikka, ei joukkueeseen edes mahdu.

Toki, jos Tappara hommaisi parit maajoukkuemiehet, alkaisi ulina, kun ei kasvateta pelaajia.

Edit: ei ole vieläkään @Teikel paljastanut syitä kieltäytymisille. Odotan hengitystä pidättäen.
 
Viimeksi muokattu:

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Moottorisaha-Matikainen! Huhhuh! Tämä riitti vakuuttamaan asiantuntemuksestasi, kiitos...

Asiantuntemuksella ei ole mitään tekemistä sen kanssa kenet haluaisin nähdä penkin päässä. Mä tykkään käydä katsomassa sellaista lätkää mikä on mielenkiintoista, tulos on bonus ja mestaruus tietty hyvä mutta takuulla sais Petu enemmän nykymateriaalista irti kun Tukka-Jukka.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Matikaisen Petu tuntuu sopivan kelvollisesti nuoren joukkueen kehittäjäksi, mutta enpä usko, että olisi Rautakorpea parempi valmentaja Tapparassa. Matikaisen aikana Pelicans meni välillä eteenpäin, mutta tämä kausi oli askel taaksepäin.

Matikaisella on onnistuneita kausia mm. Bluesista. Sen sijaan IFK:n huippumateriaalilla kausi päätyi pudotuspelien pannukakkuun.

Joten mennään Jukalla nyt vielä. Itsekin tuskailen todella usein Tapparan peliä ja viihde on siitä liian usein kaukana, mutta Rautakorpi on Tapparan suuruudeen pääarkkitehti ja niin vain taas ollaan välierissä. Tässä on taas uusi projekti menossa - jospa ensi kaudella peli taas kehittyisi ja olisi myös katsojaystävällisempää.

Minun mielestäni minimitulos on saavutettu, ja tulos on loppupeleissä se ainoa asia, joka merkkaa. Ei todellakaan mitään potkuja.
 
Itsekin tuskailen todella usein Tapparan peliä ja viihde on siitä liian usein kaukana, mutta Rautakorpi on Tapparan suuruudeen pääarkkitehti ja niin vain taas ollaan välierissä.
Ja kun muistetaan vaikka kausi 12-13, niin Tappara pelasi todella viihdyttävää ja näyttävää peliä. Nyt vain selkeästi on tälle kaudelle ollut tuo pelaajien kehittäminen keskiössä, eikä näyttävä peli.

Jos pelaajien heikkouksia ei haluta piilottaa, ne jännästi tulevat esiin. Erikoista sinänsä.
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Asiantuntemuksella ei ole mitään tekemistä sen kanssa kenet haluaisin nähdä penkin päässä. Mä tykkään käydä katsomassa sellaista lätkää mikä on mielenkiintoista, tulos on bonus ja mestaruus tietty hyvä mutta takuulla sais Petu enemmän nykymateriaalista irti kun Tukka-Jukka.

Hyvin sanottu, mutta mitään järjellistä väittelyä ei tuosta saada aikaan. Ei sillä että sitä osaisin edes käydä, kun en noita valmentajia niin tunne. Mutta jos kerran tuloksella ei ole merkitystä vaan pelkästään sillä, mikä on kenenkin mielestä mielenkiintoista lätkää niin kaikkien mielipide parhaasta valmentajasta on yhtä hyvä. Mää voin sanoa, että haluaisin nähdä kummeliukon penkin takana. Tulos olisi todellakin bonus mutta pelistä tulisi aatusti nykyistä mielenkiintoisempaa.

Ja jos nyt sitten tuloksella olisikin merkitystä (aika monelle katsojalle on) niin joku heitto, että "matikainen saa enemmän irti kuin rautakorpi" ei ole fakta tässä meidän yhteisesä todellisuudessa vaan pelkkä olettamus. Nykyhetkessähän ko. ukkojen paremmuutta eikä muidenkasn valmentajien paremmuutta voi edes vertailla, kun ne ei valmenna yhtäaikaa samaa porukkaa. En siis ollenkaan väitä etteikö Matikainen voisi olla parempi mutta niin voisi kummeliukkokin olla. Eihän sitä voi tietää, kun se ei ole koskaan liigassa valmentanut. Kukaan ei siis TIEDÄ paraneeko vai huononeeko tilanne vaihtamalla, joten vaihtoa ei kannata tehdä pelkän vaihtamisen ilosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös