Huhut, mutut ja muut fantasiat

  • 2 264 489
  • 10 092

Kilpiliima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Jämsän ja muun johdon vaihduttua
Joku ties kertoa että oltaisiin siirtämässä A-jun valmentajaksi ens kaudelle. Haarala menis normi päivätöihin takas. Tiedä häntä sitten.
Mielenkiintoista nähdä millanen rosteri tulevalle kaudelle saadaan kun samainen joku tiesi kertoa että tänne olisi vaikea saada pelaajia kun kaikki asiat hoidetaan amatööri-sarjan ottein ammattilais-sarjassa.
Useampi sponsori jotka ovat laittaneet tuhansia ja tuhansia euroja seuraan on sanonut että homma loppuu nyt. Tuohon **** ei enää rahoja laiteta. Voidaan järkevämminkin käyttää firman varoja. Luvataan sponsoreille ummet ja lammet, ja lupauksiksi ovat sitten jääneet. Tai on kyhätty kasaan pikavauhtia jotain kun ollaan huomattu paria päivää ennen että hitto, tommonenki pitäis järjestää.

Olen ehdottomasti ison tuuletuksen kannalla. Puuhastelijat pois, ammattilaiset sisään. Uusi myynti, uusi TJ, uusi markkinointi, uus utj. Kaikki ulos, nyt on 4 vuotta puuhasteltu ja opeteltu. Ollaan edelleen lähtöruudussa, ellei jopa otettu pari askelta laudan ulkopuolelle. Tää kaikki maksaa, mutta money comes to money. Ei kai toi noin vaikeeta voi olla? Vai?
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Joku ties kertoa että oltaisiin siirtämässä A-jun valmentajaksi ens kaudelle. Haarala menis normi päivätöihin takas. Tiedä häntä sitten.
Mielenkiintoista nähdä millanen rosteri tulevalle kaudelle saadaan kun samainen joku tiesi kertoa että tänne olisi vaikea saada pelaajia kun kaikki asiat hoidetaan amatööri-sarjan ottein ammattilais-sarjassa.
Useampi sponsori jotka ovat laittaneet tuhansia ja tuhansia euroja seuraan on sanonut että homma loppuu nyt. Tuohon **** ei enää rahoja laiteta. Voidaan järkevämminkin käyttää firman varoja. Luvataan sponsoreille ummet ja lammet, ja lupauksiksi ovat sitten jääneet. Tai on kyhätty kasaan pikavauhtia jotain kun ollaan huomattu paria päivää ennen että hitto, tommonenki pitäis järjestää.

Olen ehdottomasti ison tuuletuksen kannalla. Puuhastelijat pois, ammattilaiset sisään. Uusi myynti, uusi TJ, uusi markkinointi, uus utj. Kaikki ulos, nyt on 4 vuotta puuhasteltu ja opeteltu. Ollaan edelleen lähtöruudussa, ellei jopa otettu pari askelta laudan ulkopuolelle. Tää kaikki maksaa, mutta money comes to money. Ei kai toi noin vaikeeta voi olla? Vai?

Joku tietää aina paremmin.

Parikin asiaa, jos yritysten tuki ollut muutenkin vähäistä tähän mennessä, taitaa sitten olla koko Sportin taru siinä jos loputkin tukijat vetävät rahansa pois.
Karusti voisi sanoa ettei tämä seutu ansaitse liigajoukkuetta, vaikka suurissa puheissa oli että liigassa tuetaan isosti. Puheiksi on jääneet pohjalaisyrtysten teot. Vaatia osataan mutta tukea ei sitten haluta, koska se maksaa...

Sitten toisaalta onko järkeä potkia UTJ, myynti, markkinointi, TJ kaikki kerralla ulos? Organisaatio muutenkin niin nuori liigatasolle vielä ettei siinä olisi järjen hiventäkään. Ajattele nyt jos uusi toimistoväki joutuisi aloittamaan kaiken , siis ihan kaiken puhtaalta pöydältä. Rakentamaan suhteet ja yhteistyöverkostot jne jne.
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Mielenkiintoista nähdä millanen rosteri tulevalle kaudelle saadaan kun samainen joku tiesi kertoa että tänne olisi vaikea saada pelaajia kun kaikki asiat hoidetaan amatööri-sarjan ottein ammattilais-sarjassa.
Useampi sponsori jotka ovat laittaneet tuhansia ja tuhansia euroja seuraan on sanonut että homma loppuu nyt. Tuohon **** ei enää rahoja laiteta. Voidaan järkevämminkin käyttää firman varoja. Luvataan sponsoreille ummet ja lammet, ja lupauksiksi ovat sitten jääneet. Tai on kyhätty kasaan pikavauhtia jotain kun ollaan huomattu paria päivää ennen että hitto, tommonenki pitäis järjestää.

Olen ehdottomasti ison tuuletuksen kannalla. Puuhastelijat pois, ammattilaiset sisään. Uusi myynti, uusi TJ, uusi markkinointi, uus utj. Kaikki ulos, nyt on 4 vuotta puuhasteltu ja opeteltu. Ollaan edelleen lähtöruudussa, ellei jopa otettu pari askelta laudan ulkopuolelle. Tää kaikki maksaa, mutta money comes to money. Ei kai toi noin vaikeeta voi olla? Vai?

Aika vahvaa tekstiä mutuiluksi. Jos tässä olisi edes puolitotuus, Sportin toimintaedellytykset olisivat menneet.

Herro nyt mulle, perustellusti, miksi Jämsä pitäisi laittaa ulos. Mitä hän on tehnyt väärin tai huonosti? Jään odottamaan vastaustasi.
 

Kilpiliima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Jämsän ja muun johdon vaihduttua
Herro nyt mulle, perustellusti, miksi Jämsä pitäisi laittaa ulos. Mitä hän on tehnyt väärin tai huonosti? Jään odottamaan vastaustasi.
En sanonu että on tehny mitään huonosti tai väärin. Älä ymmärrä väärin.
Kuitenkin, henkilö joka on kauemmin toiminut ja "uinut" noissa piireissä omaa ihan eri tason kontaktit ja tietotaidon kun hän.
On totta että koko organisaatio on nuori Liigaan vielä, mutta kuitenkin, neljä vuotta on saatu opetella. Virheitä tehdään, niitä tekee vanhemmatkin Liiga seurat. Pitäisi vaan oppia virheistä jotka tehdään, eikä aina mennä takapuoli edellä puuhun.
Nuo on tietty vaan mun mielipiteitä, saa ja pitääkin olla eri mieltä. Sun mielestä tolla kombolla voidaan jatkaa, mun mielestä pitäis ison luudan lakasta.
Tärkeintä on kuitenki että joukkue ja seura menestyis nyt ja jatkossa..
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
En sanonu että on tehny mitään huonosti tai väärin. Älä ymmärrä väärin.

Sun mielestä tolla kombolla voidaan jatkaa, mun mielestä pitäis ison luudan lakasta.

"Älä ymmärrä väärin", mutta itse ymmärrät väärin. En sanonut, että tolla kombolla pitää jatkaa, mutta sen sanon, että Jämsän pitää jatkaa niin kauan, kun rosteri on tasoa tämä kausi.

Meillä OLI hyvä joukkue. Valmennus kantakoon vastuunsa ja tietysti myös pelaajat. Toimitusjohtajan tekemisistä en tiedä kovin paljon, joten en ota silloin myöskään kantaa mutuilupohjalta. Toki sen myönnän, että Niemen aikana homma tuntui toimivan. Nyt tunne on erilainen.
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näin ulkopuolisin silmin hieman huvittavalta tuntuu tuo että kaikki paska on Valtosen syytä ja Jämsä suorittanut hommansa hyvin. Mitkä ne Jämsän todelliset näytöt urheilujohtajana sit on?

Mielenkiintoista nähdä miten ensi kausi sujuu, jos puikkoihin tulee Jussi Ahokas. Parisen vuotta takaperin kun vei 18-vuotiaat MM-kultaan niin oli valmentajamarkkinoilla kovaa huutoa ja odotettiin seuraavaa huippukoutsia. Nyt kun vuodenvaihteen 20-vuotiaiden kisat meni heikosti, niin hehkutus on kyllä laantunut. Jos Ahokas on uusi päävalmentaja niin aika jännä juttu on se että se on hänen ensimmäinen pestinsä aikuisten sarjoissa ja suoraan päävalmentajana SM-liigassa. Melkoisen harvinaista.
 

Kilpiliima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Jämsän ja muun johdon vaihduttua
Näin ulkopuolisin silmin hieman huvittavalta tuntuu tuo että kaikki paska on Valtosen syytä ja Jämsä suorittanut hommansa hyvin. Mitkä ne Jämsän todelliset näytöt urheilujohtajana sit on?
Onhan Jämsä tänne saanut hyviäkin pelaajia. Toki mukaan mahtuu hutejakin.
En tiedä kuinka kasassa joukkue on ens kaudelle, mutta se että etsitään vahvistuksia joulun aikoihin joukkueeseen on mielestäni päin honkia. Kyllähän ne todelliset vahvistukset pelaa tuohon aikaan jo ihan muissa joukkueissa. Tästäkin voi ja saa olla eri mieltä.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että UTJ on vastuussa joukkueesta valmennuksen kanssa. Tämä on loppupeleissä tulosurheilua. Tulosta on tultava tai vaihto kutsuu.
Jokin aikaa sitten oli hyvä setti tulosruudussa Jukka Holtarin kanssa. Hänellä oli aika hyviä ajatuksia siinä.
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan Jämsä tänne saanut hyviäkin pelaajia. Toki mukaan mahtuu hutejakin.

Kyllähän kaikki saavat vuosien varrella hyviä pelaajia hankittua. Enemmän pitäisi minimoida nämä hudit ja tietenkin ratkaisevaa kaikkeen on se että miten sitä rahaa käytetään ylipäätään. Jos Sport on tekemässä kovat tappiot vaikka pelaajia on myyty lukuisia pois, niin tuskin urheilupomokaan ihan puhtaita papereita ansaitsee.

En tiedä kuinka kasassa joukkue on ens kaudelle, mutta se että etsitään vahvistuksia joulun aikoihin joukkueeseen on mielestäni päin honkia. Kyllähän ne todelliset vahvistukset pelaa tuohon aikaan jo ihan muissa joukkueissa. Tästäkin voi ja saa olla eri mieltä.

Tästä kyllä samaa mieltä. Kyllä joukkue pitäisi pääpiirtein olla kasassa siinä vaiheessa kun elokuun alussa aloitetaan yhdessä reenaamaan. Sen jälkeen joukkueeseen pitäisi tehdä tilanteen mukaan pikkuviilauksia, mutta jos syksyn mittaan edelleen etsitään markkinoita jotain ihmemiestä niin kyllä se hyvin herkästi menee reisille.
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jos Ahokas on uusi päävalmentaja niin aika jännä juttu on se että se on hänen ensimmäinen pestinsä aikuisten sarjoissa ja suoraan päävalmentajana SM-liigassa. Melkoisen harvinaista.
Tero Lehterä ja Sami Kapanen sanovat moi. Aika hyvin ovat vetäneet ensimmäisillä päävalmentajakausillaan Liigassa. Toinen jopa nosti viime kauden sarjajumbon heti pudotuspeleihin.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Tero Lehterä ja Sami Kapanen sanovat moi. Aika hyvin ovat vetäneet ensimmäisillä päävalmentajakausillaan Liigassa. Toinen jopa nosti viime kauden sarjajumbon heti pudotuspeleihin.
Kuinka paljon isommalla pelaajabudjetilla? Siellä ei lyhennellä liigaosakkeita...
 

Epsilon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahti vs. Everybody
Tero Lehterä ja Sami Kapanen sanovat moi. Aika hyvin ovat vetäneet ensimmäisillä päävalmentajakausillaan Liigassa. Toinen jopa nosti viime kauden sarjajumbon heti pudotuspeleihin.
Lehterä ja Kapanen ovat kumpikin olleet yhden kauden apuvalmentajina liigassa, eli heiltä löytyy kokemusta aikuisten sarjassa valmentamisesta.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Vaikea kyllä nähdä seuran kannalta mitään motiivia erottaa Jämsä. Eri asia on tietysti sitten, jos Ere on vallitsevien paineiden keskellä polttanut paljon rahaa pelaajasopimuksiin.

Kangasalustako olisi mahdollinen korvaaja? On ymmärtääkseni tehnyt Ilveksessä vastaavanlaisia hommia pelaajauran jälkeen. Mitä jos valmentajaksi onkin tulossa Olli Hällfors ja Tomek hoitaa A:n?

E: Okan kiinnityksen puolesta puhuu tarve hoitaa ensi kausi ilman merkittäviä rahallisia investointeja joukkueeseen. Hällfors tuntee monien A-junnujen vahvuudet ja heikkoudet, joita ollaan nostamassa ensi kauden rosteriin. Vaikkei päävalmentajaksi tulisikaan, niin veikkaan melko vahvasti että Oka on edustuksen valmennustiimin yksi uusi jäsen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Epämäärästä puhetta oon kuullut Matikaisen tulosta Sporttiin ja nyt lehdistötilaisuudessa puhuu, yleisellä tasolla, organisaatioiden pienuudesta ja ennakko-odotuksista ynnä muuta mainiten sekä Lahden että Vaasan. 1+1=?
Ehkei kuitenkaan.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Ihan oikeassahan Petu oli kun puhui mitä kaikkea valmennusjohto saa kestää pienemmissä seuroissa. Suhteettomasti kuraa tulee niskan jne
 

BussiKUSKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ennen Tomek Valtosta ja heti sen jälkeen
lehdistö tilaisuudessa vuodatti tuleva ex pelsu ja mahdollisesti tuleva sport valmentaja.

kyllä tomek oli maansa myynyt, oli melkein tunteikas ja lähes puri huulta.

EDIT: SPORT EHTI ENSIN

DJ NYT VOIS LAITTAA SITÄ BANARAMAA..
 

Tuima

Jäsen
Joku ties kertoa että oltaisiin siirtämässä A-jun valmentajaksi ens kaudelle. Haarala menis normi päivätöihin takas. Tiedä häntä sitten.
Mielenkiintoista nähdä millanen rosteri tulevalle kaudelle saadaan kun samainen joku tiesi kertoa että tänne olisi vaikea saada pelaajia kun kaikki asiat hoidetaan amatööri-sarjan ottein ammattilais-sarjassa.
Useampi sponsori jotka ovat laittaneet tuhansia ja tuhansia euroja seuraan on sanonut että homma loppuu nyt. Tuohon **** ei enää rahoja laiteta. Voidaan järkevämminkin käyttää firman varoja. Luvataan sponsoreille ummet ja lammet, ja lupauksiksi ovat sitten jääneet. Tai on kyhätty kasaan pikavauhtia jotain kun ollaan huomattu paria päivää ennen että hitto, tommonenki pitäis järjestää.

Olen ehdottomasti ison tuuletuksen kannalla. Puuhastelijat pois, ammattilaiset sisään. Uusi myynti, uusi TJ, uusi markkinointi, uus utj. Kaikki ulos, nyt on 4 vuotta puuhasteltu ja opeteltu. Ollaan edelleen lähtöruudussa, ellei jopa otettu pari askelta laudan ulkopuolelle. Tää kaikki maksaa, mutta money comes to money. Ei kai toi noin vaikeeta voi olla? Vai?

Boldaukset omia.

Varsinkin tämä väittämäsi seuran tukijoista nostattaa miltei mun sappinesteet kiehumaan.
Mistä sä näitä vedät?

Mulla on erinäisiä suhteita muutamaan Sportia tukevaan yritykseen, ja luulen olevani kartalla asiasta ihan hyvin.
Lähipiiristäkin löytyy ihmisiä, joiden firman logot löytyvät mm. kaukalon laidoilta.

Sponsoroinnissa takaisin saatava vastike on väistämättä pienempi, kuin sinne lykätty hyöty. Vastikkeina tulee takaisin mm. kausikortteja ja irtolippuja. Suurempien firmojen kanssa solmitut sopimukset sitten erikseen.
Mitä minä olen kuullut - ei siis se legendaarinen "joku" - tuetaan Sportia vieläkin hyvillä mielin ihan näkyvyyden, sekä yhteisöllisen hyvän vuoksi.

Tuo toinen boldaus ja alkuperäisen kirjoittajan voimafantasiat toimiston tuuletuksesta on ihan huvittava, mutta utopistinen kannanotto.

Markkinointi on mitä on. Varaudu siihen, että se pysyy samanlaisena vielä muutaman vuoden eteenpäin. Vai mistä ajattelit irroittaa markkinointibudjettiin lisävaroja? Pelaajabudjetista?

UTJ?
Jämsä on pienin, mutta suhkoht varmoin askelin onnistunut naaraamaan meille laadukasta materiaalia. Ohilaukauksia ei kukaan kiellä.
Tässäkin puhuu raha.

Ainut mistä olen hieman samaa mieltä on Kurtén.
En ole ihan vielä päässyt selville, että mikä tämä herra on miehiään.
Tässäkin täytyy muistaa, että TJ toimii niiden raamien mukaan, mitä hallitus hänelle antaa.


Muutenkin jokaiselle kuumakallelle tekisi hyvää kuunnella mitä Matikaisella oli tämäniltaisessa pressissä asiaa.

Kiitos Sport tästä kaudesta. Harmittavan aikaisin loppui.

Päätin juuri tänään matsissa, että kausari lähtee taas tilaukseen.

Nähdään syssymmällä.
 
Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
Voi olla niin että sponsoritoiminta on muuttunut, ehkä haetaan isompia sponsoreita. Mutta kuulin anonyymiltä yrittäjältä että sponsorointi vähenee ja syystäkin. Ennen oltiin enemmän yhteyydessä ja kerrottiin asioita, nyt taas sponsori ei tunnu olevan niin tärkeä enään Seuran silmissä.
''Hyvä näin varmaan" jos seura hakee isoja kaloja ja tämän takia jättää pienemmät yritykset. Mutta en kuitenkaan usko moiseen pelleilyyn! Joka ikisen ryynin on poimittava!
Muistan vielä kun hain kausikortin toimistosta kun Tamminen oli Johtajana. Minä ja kaveri oltiin kunkkuja siinä tilaisuudessa, Tamminen haki meille kahvit ja tarjosi piparit kaverin tytölle. Tästä minä ainakin nostin ja nostan vieläkin hattuani aurinkokuninkaalle.
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Muistan vielä kun hain kausikortin toimistosta kun Tamminen oli Johtajana. Minä ja kaveri oltiin kunkkuja siinä tilaisuudessa, Tamminen haki meille kahvit ja tarjosi piparit kaverin tytölle. Tästä minä ainakin nostin ja nostan vieläkin hattuani aurinkokuninkaalle.

Tässä ollaan ytimessä. Niin paljon kuin Tammisesta ollaan paskaa vuoltu ja suurimmaksi osaksi ihan aiheestakin, niin pienetkin firmat ja tukijat olisi huomioitava kunnolla. Tässä Tami oli loistava. Ei kaikkien sponssien tarvitse olla tyyliin "Danfoss" tai "Vaasan Sähkö". Pienistä puroista koostuu isompi virta ja puskaradio laulaa korvasta korvaan: n. 30 x 3000€ on jo about 100k.
En olisi Jämsää nyt heti kenkimässä, jos mulla olisi valta. Isolla kotkasydämellä on pelaajia tänne naarannut. Valtonen, Kurten, Aho, Niemi, sekä toimiston väki ja myyntipuoli Sport Shopissa nyt aluksi ja sitten vasta seuraava ryhmä...
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Jarno "Pike" Pikkarainen voisi olla luonteeltaan jatkumoa Tomekille mutta saisi kaiken irti materiaalista. Hinnalla millä hyvänsä. Joten betsit Pikeen Sportin seuraavana valmentajana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös