Tapparan peliesitykset kaudella 2017–2018

  • 89 052
  • 538

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Syy epäonnistumiseen Tapparassa oli tietysti Hakametsän kirkkaat valot. Syy pelin kulkemiseen Ässissä äitimuorin lihapullat. Tai jotain.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viime pelien pelisuoritukset on ollut ihan hyväksyttävällä taholla. Aiemmin on ollut enemmän vaikeuksia, ja mahdollisuudet CHL:n tai runkosarjan voittoon meni, mutta päävoittoon on vielä mahdollisuus. Rautakorven kanssa on odotettavissakin, että vaikeita jaksoja tulee ja alisuorittajia ilmaantuu ja niitä vaihdetaan uusiin pelaajiin kauden aikana. Silti on kovalla prosentilla saanut joukkueensa valmennettua hyvään kevätvireeseen, joten katsoisin Rautakorven masterplanin loppuun asti ja arvostelisin vasta sitten.
 
Ethän tiedä siihen vastausta itsekkään, joten mistä tiedät faktat? Kerro totuus jos sen tiedät asiasta.
Kärki halusi itse siirtyä pois. Tappara olisi halunnut pitää, mutta antoi purkaa sopimuksen.

Kärki onnistui Ässissä paremmin, kun sai heti alkuun onnistumisia ja siten vastuuta. Lisäksi kilpailua on vähemmän, joten vastuu on suurempaa helpommin.
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Keskustelupalstalla hommat on simppeleitä kun vedellään pääsääntöisesti mielipidepohjalta. Kun melipiteitä sopivasti täydentää mustavalkoisella lähestymistavalla, niin hopla, Tietoa alkaa olla. Ei pelkästään tietoa esim. siitä, miksi Kärki floppasi vaan myös siitä, mitä olisi tapahtunut, jos hän olisi Tapparassa jatkanut tai jopa siitä mitä olisi tapahtunut, jos Kärki olisi jatkanut ja penkin takana olisi ollut joku toinen koutsi. Ei ole tiedolla enää rajaa kun ennustaminenkin onnistuu. Kaikki ne ikävät epävarmuustekijät voi mukavasti jättää huomiotta.

Totta on, että kannun nosto on se tärkein asia kaikille seuroille. Itse vain odotin paljon enemän, kun puhuttiin, että tulee uusi viihdyttävämpi pelitapa. En tiedä ketä uusi pelitapa on tyydyttänyt, mutta ilmeisesti aika montaa, kun tyydytään siihen missä ollaan sarjassa. Ehkä ne jalat aukee sitten poffeissa, kun treenaaminen loppuu?

Emmää kyllä nyt millään ymmärrä sun agendaas, kun kerran et ole trolli vai mikä se hieno uusi sana nyt onkaan. Tämähän ei nyt ole Tapparan toimisto, eikä täällä kirjoittelijoiden tyydyttymisillä tai tyydyttämättä jäämisillä ole p*skankaan vaikutusta siihen, mitä seurassa tehdään tai ollaan tekemättä. Silti sää jotenkin niinkuin vaadit täältä jotain selitystä sille, miksi ei ole pelattu niinkuin olisit halunnut ja esität noita lukemattomia kysymyksiä. Ja mistä sää nyt ylipäätään päättelet, että täällä oltaisiin niin kovin tyytyväisiä, ootko edes lukenut näitä juttuja? Mun käsitys kun on, että pikemminkin ollaan oltu pääsääntöisesti melko varauksellisia ja kriittisiä. Pitäisikö tässä nyt joku kapina aloittaa ja mennä kahlehtimaan itsensä johonkin vai riittääkö, että ripittäytyy täällä sulle ja tunnustaa, että on kannattanut suosikkiaan ihan väärin?

Tietysti jos ainoa tyydyttävä tilanne on ylivoimainen johto virtuoosimaisilla esityksillä ja mestaruuden varmistaminen helmikuun puolivälissä, niin onhan tämä surkea epäonnistuminen.
 
Viimeksi muokattu:

pelimies69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä tiedän! Ainakin ilmeisesti Tapparan pelaajia, koska ovat itse siihen vaikuttaneet ja mm. Salonen ihan ääneen sanonutkin, että tykkää pelitavasta.

Kivoja kysymyksiä sinulla. Laita ihmeessä lisää, niin saadaan lisää valoa sinunkin pimeyteesi.
Hyvinhän tänäänkin peli on toiminut TPS vastaan. Alku ainakin näyttää todella hyvältä ja vielä kotona.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On se jännä kuinka Tappara pelaa kärkipelit paskaksi todettua puskemiskiekkoa ja ottaa vähemmän yllättäen niistä turpaan.
 

pelimies69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Shhh! Pitää olla vaan tyytyväinen kun ollaan niin ylhäällä sarjassa.. ei sillä oo mitään väliö että otetaan pahimmilta kilpailijoilta järjestäen käkättimeen
Ei haluta vain näyttää parasta pahimmille kilpailijoille tai sitten on vain treenijumia. Luulisi joukkueen olevan liekissä kotona, kun vastustajana on aina paha TPS, mutta mutta....
 

pelimies69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eihän sillä periaatteessa olekaan, jos sijoitus on silti lopuksi hyvä.

En nähnyt peliä tänään, mutta sain kuvan, että koittivat puskea Tepsin tiivistä viisikkoa vastaan. Erikoisia ovat nämä pelitapavalinnat.
Uskon, että pelaajat olivat keskenään päättäneet puskea tiivistä puolustusta vastaan. Syyhän ei voi olla valmennuksessa.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Uskon, että pelaajat olivat keskenään päättäneet puskea tiivistä puolustusta vastaan. Syyhän ei voi olla valmennuksessa.

Vähän off-topic, mutta TPS:hän pelasi tänään hyvin samankaltaisesti kuin Tappara viime kaudella. Oli viivelähtöjä, selkeä trap, loistavaa oman alueen merkkauspelamista, syöttöpaikkoja/tukitoimet kunnossa ja tietysti tehokas viimeistely. Hieman yllätti kuinka puhdasta Marjamäki/Tapola -linjan meidän peliä TPS tuntui pelaavan.
 
Uskon, että pelaajat olivat keskenään päättäneet puskea tiivistä puolustusta vastaan. Syyhän ei voi olla valmennuksessa.
Varmaan molemmissa on vikaa. Mutta on selvää, että valittu taktiikka oli väärä.

Mutta kertokaas @pelimies69 ja @Mäntylä #18 miksi Tappara valmentajansa paskuudesta huolimatta on pelannut tuloksellisesti niin hyvin ja sarjan selkeästi parasta joukkuetta vastaan ollut parempi, välillä pistäen sen täysin selälleen? Mikä tuolloin on ollut eri tavalla?
 
Viimeksi muokattu:

Kassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täs on ihan selkeä Rautakangen taktiikka taustalla että pelataan ittemme neljänneksi tai viidenneksi. JYP ja TPS väsyttää toisensa välierissä kun Kärpät on tälle joukkueelle helppo nakki pleijareissa... Tosin HIFK saattaa tämmösellä koomailulla viedä Tapparan välieräpaikan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta kertokaas @pelimies69 ja @Mäntylä #18 miksi Tappara valmentajansa paskuudesta huolimatta on pelannut tuloksellisesti niin hyvin ja sarjan selkeästi parasta joukkuetta vastaan ollut parempi, välillä pistäen sen täysin selälleen? Mikä tuolloin on ollut eri tavalla?
No, johan alkaa olemaan argumentit sitä luokkaa, että heikompaa hirvittää. Tappara on voittanut Kärpät tällä kaudella kahdesti. Nuo pelit olivat viime vuoden puolella, toinen 28.12 ja toinen LOKAKUUSSA.

Vuodenvaihteen tienoilla pelattu peli ajoittui Kärppien kauden ainoaan huonoon jaksoon, jaksoon jolloin Kärpät hävisi neljä peliä putkeen. Tuossa kamppailussa Tappara pelasi yhden hyvän erän ja sai apua Kärppien puolustajien loukkaantumisista. Heshka oli pois koko pelin ja Hakanpää loukkaantui heti ensimmäisessä erässä. Tuo LOKAKUINEN peli oli Tapparalta hyvä. Siinä Tappara oli selvästi parempi, vaikka vain yhdellä maalilla voittikin. Marraskuussa Kärpät voitti Tapparan 3-1.

En tiedä Tapparasta, mutta Kärppien pelaaminen on kehittynyt valtavasti sitten vuodenvaihteen, saati LOKAKUUN. itseasiassa Kärpät ei ole jäänyt pisteitä kertaakaan sitten tuon 28.12.2017 pelatun Tappara-pelin. Jotkut väittävät, että muut joukkueet ovat saavuttaneet Kärppien pelitavallista etua kauden aikana. Minusta asia on päinvastoin. Tätä havaintoa tukevat peli itsessään sekä tulokset. Täytyy kyllä elää suuressa itsepetoksessa, mikäli noilla viime vuotisilla Kärppien ja Tapparan välillisellä kohtaamisilla aikoo mitään sen kummempaa Tapparan eduksi tähän hetkeen perustella.

Mitä tulee Tapparan tuloksentekemiseen, niin minusta Tapparan 1,80ppo on heikko suoritus tuolla materiaalilla, vaikka minä en Tapparan materiaalia Kärppien vertaisensa olekaan pitänyt.
 
johan alkaa olemaan argumentit sitä luokkaa, että heikompaa hirvittää
Näköjään. Voit löpistä mitä haluat pelin kehittymisestä jne, mutta fakta on, että keskinäisissä Tappara on pelannut Kärppiä paremmin. Sillä ei ole mitään merkitystä kuinka Kärpät tai Tappara on joitain muita vastaan pelanneet.

Lisäksi viimeisimmässä pelissä ja vielä Raksilassa kärppää painettiin ns. anneliin erän verran niin, että turkki vain pöllysi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näköjään. Voit löpistä mitä haluat pelin kehittymisestä jne, mutta fakta on, että keskinäisissä Tappara on pelannut Kärppiä paremmin. Sillä ei ole mitään merkitystä kuinka Kärpät tai Tappara on joitain muita vastaan pelanneet.

Lisäksi viimeisimmässä pelissä ja vielä Raksilassa kärppää painettiin ns. anneliin erän verran niin, että turkki vain pöllysi.
En voi kuin silmät ymmyrkäisinä tekstejäsi lukea ja päätäni pyöritellä. Sen verran pahasti olet kujalla tässäkin asiassa. Oletko muuten tyytyväinen Tapparan 1,80 ppo tahtiin?
 

pelimies69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näköjään. Voit löpistä mitä haluat pelin kehittymisestä jne, mutta fakta on, että keskinäisissä Tappara on pelannut Kärppiä paremmin. Sillä ei ole mitään merkitystä kuinka Kärpät tai Tappara on joitain muita vastaan pelanneet.

Lisäksi viimeisimmässä pelissä ja vielä Raksilassa kärppää painettiin ns. anneliin erän verran niin, että turkki vain pöllysi.
Itse seuraan pelin kehitystä kuntopuntarin/peliesitysten mukaan. Miten se peli on kehittynyt kuntopuntarin mukaan? Toi sinun höpinäsi on ihan samanlaista, kun mistä minua syytetään, mutta sitä ei kai voi kutsua trollaukseksi. Meillä on muitakin vastustajia, kun Kärpät. Eilen jäätiin täysin TPS:n jalkoihin. Pelissä ei ollut mitään mielikuvitusta. Palaan vielä tohon Kärkeen. Vaikka hän olisi itse halunut pois meiltä, niin oli varmasti oikea päätös lähteä, jos katsotaan miten pelaajat ovat tänävuonna kehittyneet meillä. Vaikka olemme 3 sarjassa, niin moni pelaaja on flopannut kauden aikana, siihen mitä heiltä odotettiin. Onko kyse pelitavasta vai jostain muusta sen kertokoon muut.
 
Miten se peli on kehittynyt kuntopuntarin mukaan?
En ole seurannut. Kuuden pelin voittoputki taisi juuri loppua. Sillä luulisi melko korkealla olevan. Toki otannan koko vaikuttaa.
Onko kyse pelitavasta vai jostain muusta sen kertokoon muut
Kerro sinä! Miten pitäisi pelata: oma alue, keskialue, hyökkäysalue, kiekollisena ja kiekottomana. Päästään paremmin perille mitä sinä odotat näkeväsi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kerro toki mikä meni väärin?

Ei minulla ole tyytyväisyyttä tai tyytymättömyyttä Tapparan menestyksestä.
Se meni väärin, että ummistat silmäsi faktoilta, kuittaat toisen perustelut löpinänä, etkä kuitenkaan itse pysty asiaasi sanallakaan perustelemaan. Kuvittelet, että jollakin yksittäiselllä lokakuisella ottelulla on erityisen paljon tekemistä tämän hetken voimasuhteisiin. Kirjoittelet myös, että Tappara suorittaa tuloksellisesti hyvin, muttet silti suostu kommentoimaan tuota ppo-lukemaa 1,80. Minusta se on tuolta joukkueelta huono pistekeskiarvo, vaikken minä Tapparalta niin paljon ole odottanutkaan kuin monet muut. Sinun kirjoituksesi muuttuvat päivä päivältä hullummaksi.

Se, että Tappara suorittaa runkosarjassa odotuksiin nähden huonosti ja Kärppiin nähden surkeasti, ei tarkoita sitä, etteikö Tappara voisi pudotuspeleissä pärjätä. Paljon pitää kuitenkin pelin parantua ja joukkueen loukkaantumisilta välttyä, jotta menestyminen on mahdollista.
 
Se meni väärin, että ummistat silmäsi faktoilta, kuittaat toisen perustelut löpinänä, etkä kuitenkaan itse pysty asiaasi sanallakaan perustelemaan. Kuvittelet, että jollakin yksittäiselllä lokakuisella ottelulla on erityisen paljon tekemistä tämän hetken voimasuhteisiin. Kirjoittelet myös, että Tappara suorittaa tuloksellisesti hyvin, muttet silti suostu kommentoimaan tuota ppo-lukemaa 1,80
Eli et löytänyt yhtään virhettä. Näin arvelinkin. Sinä perustat Kärppien ja Tapparan välisen suhteen peleihin muita vastaan, ja siinä menet metsään. Keskinäisissä peleissä on aina mahdollisuus valtalinjasta poikkeaviin voimasuhteisiin. Sinä puhtaasti spekuloit, minä pohjaan nähtyyn.

Sinä kysyit olenko siihen tyytyväinen ja vastasin kuten asia on. Minun mielialaani ei Tapparan tai muidenkaan pelien tulokset vaikuta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli et löytänyt yhtään virhettä. Näin arvelinkin. Sinä perustat Kärppien ja Tapparan välisen suhteen peleihin muita vastaan, ja siinä menet metsään. Keskinäisissä peleissä on aina mahdollisuus valtalinjasta poikkeaviin voimasuhteisiin. Sinä puhtaasti spekuloit, minä pohjaan nähtyyn.

Sinä kysyit olenko siihen tyytyväinen ja vastasin kuten asia on. Minun mielialaani ei Tapparan tai muidenkaan pelien tulokset vaikuta.
Mikä sinua oikein vaivaa? Sinä kysyit, mikä meni väärin ja minä vastasin. Minä pyynnöstäsi luettelin tuossa äsken useammankin tekemäsi virheen, joista faktoilta silmänsä sulkeminen oli se pontevin. Huomaan, että tuon saman virheen toistaminen osaltasi sen kuin vain jatkuu ja jatkuu.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs KalPa
  • 2.32
  • 4.00
  • 2.64
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös