Suomi Pyeongchangin olympiakisoissa 2018

  • 383 964
  • 1 589
Tila
Viestiketju on suljettu.

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Eri asia. Panokseton EHT-höntsä vs Maailmanmestaruus tai Olympuakulta
Poissa palkanmaksajan alaisuudesta kaikissa tapauksissa, joten ihan rinnastettavissa. Eiköhän noissa vakuutusmaksut ole samalla tasolla kaikissa.
 
Eri asia. Panokseton EHT-höntsä vs Maailmanmestaruus tai Olympuakulta

Tuo oli vuoden päätapahtumaan eli Olympialaisiin valmistava turnaus, nimeltään Olympialeiri II. Se ei siis ollut todellakaan mikään merkityksetön EHT-höntsä.

Ikävä loukkaantuminen, mutta näitä sattuu. Samoin Tolvanen saattaa loukkaantua vaikkapa harjoituspelissä U20-kisojen alla. *kop kop* toivotaan, että näin ei tapahdu.

Marjamäen ei varmasti tarvitse selitellä ensi kauden työnantajalleen yhtään mitään. Siellä on ihan järkimiehiä kuitenkin ja jokainen ymmärtää, että loukkaantumisia tulee. Niitä tulee harjoituksissa, peleissä, jopa vapaa-ajalla.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Pihlströmin loukkaantuminen tarkoittaa minusta sitä, että Mika Niemen olympiasauma heikkenee melkoisesti. Niemen olympiamahdollisuus perustui siihen, että hän olisi ikään kuin tuon vahvan laituriparin Pihlström-Anttila siivellä päässyt mukaan valmiin kemian ansiosta. Nyt vaikuttaa siltä, että Leijonien neljä pelaavaa sentteriä ovat Kemppainen, Kontiola, Lajunen ja Koskiranta, olkoonkin että viimeinen näistä antoi hyvin vaisut näytöt syyskauden EHT-turnauksissa. Haastajaosastoon kuuluvat kaiketi Ruohomaa ja Niemi sekä mahdollisesti Sallinen ja Immonen.
Tätä samaa tuli itsekin pohdittua. Veikkaan, että Pilen loukkaantuminen tiputti Mikan Olympiajoukkueesta. Sääli, sillä toista tilaisuutta tuskin Mikalle enää tulee...
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Palaan vielä tuohon Pihlströmiin, ja miksei myös Anttilaan. Minä olin jo ennen Moskovan turnausta leimannut heidät olympiajoukkueeseen, mutta halusiko Marjamäki & co vielä nähdä heidän pelaavan Venäjää eli jonkinlaista nyky-Punakonetta vastaan? Sijoituksista eli rahasta tai kellopalkintojen perässä tuskin Moskovassa oltiin.
Harmittaa vain vietävästi, sekä oman että majun puolesta: Pihlström on ollut käyttökelpoisempi pörrääjä kuin mitä minä kiekkodiletanttina häneltä odotin.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jälkiviisastelu Pihlströmin loukkaantumisen kohdalla on turhaa ja hyödytöntä, mutta sinällään erikoisena pidän sitä, kun Marjamäki kertoi Lepistön ja Kukkosen perheellisinä miehinä saavan huilata Moskovan turnauksen, niin miksi sama ei koskenut Pihlströmiä. Hän on myös kokenut arvokisojen sotaratsu, perheellinen mies ja kaiken järjen mukaan hänen olympiamatka oli, ainakin pelillisten näyttöjen perusteella, varmempi kuin Kukkosen vastaava.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Aika tasapaksuksi jäi Korpikosken esitys Moskovan turnauksessa eivätkä otteet ole Sveitsissäkään erikoisia olleet. Ei edelleenkään mahdu minun olympiajoukkueeseeni, mutta minähän en päätöksiä tee.
 
Ei tuollaisen epäilyyn tarvita mitään KHL asiantuntemusta. Jokereiden ja maajoukkueen välisellä suhmuroinnilla on pitkät perinteet ja se onkin ehkä ainoa asia, joka ei ole muuttunut Jokereiden venäläistymisprosessissa.

Marjamäen tähänastiset pelaajavalinnat eivät kyllä mitenkään tue tätä teoriaa.
 

WigWam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Warkis, KalPa.
Jälkiviisastelu Pihlströmin loukkaantumisen kohdalla on turhaa ja hyödytöntä, mutta sinällään erikoisena pidän sitä, kun Marjamäki kertoi Lepistön ja Kukkosen perheellisinä miehinä saavan huilata Moskovan turnauksen, niin miksi sama ei koskenut Pihlströmiä. Hän on myös kokenut arvokisojen sotaratsu, perheellinen mies ja kaiken järjen mukaan hänen olympiamatka oli, ainakin pelillisten näyttöjen perusteella, varmempi kuin Kukkosen vastaava.

Olympialeiri 2 oli turnauksen teema ja kyllähän leirillä pyritään myös rakentamaan joukkueen peliä eikä pyritä vain kartoittamaan pelaajaehdokkaita. Kovin vaikea on pitää olympialeiriä jos pois jätetään kaikki lopulliseen joukkueeseen valittavat pelaajat. kotiin jääneet pelaajat ovat todennäköisesti itse sitä pyytäneet ja saaneet luvan jäädä kotiin. Antti on varmaan ihan itsekkin halunnut olla mukana.
 

Uglatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, PHI Flyers
Surullista on että Pihlströmin loukkaantuminen puhuttaa, kun yleensä P***un valinta kisoihin on jakanut mielipiteitä. Täällä Mansessa on huhuja Savinaisesta yms. mutta huhuiksi luultavssti jäävät. Itselläni odotukset olisivat korkealla ja finaaleihin uumoilin ”venäjän” ja Suomen, mutta kun valmentaja on edelliset arvokisat sössinyt Marjamäki, niin hyvä jos neljäs sija tulee. Noitten EHT-höntysen perusteella pelataan yliaktiivista, kuluttavaa kiekkoa ja muistaakseni Olympialaisissa on vain 15 min erätauot, joten palautuminenkin on vaikeampaa. MM17 meni joukkueen tilastoihin verrattuna sijoituksellisesti paremmin kuin hyvin, mutta nyt on vähemmän maita, joten paskoilla tilastoilla ei enää voi luovia itseään mitaleille. Toivon parasta, mutta pelkään pahinta Olympia-fiaskoa.
 
MM17 meni joukkueen tilastoihin verrattuna sijoituksellisesti paremmin kuin hyvin, mutta nyt on vähemmän maita, joten paskoilla tilastoilla ei enää voi luovia itseään mitaleille. Toivon parasta, mutta pelkään pahinta Olympia-fiaskoa.

En ole ihan varma mitä tarkoitat, mutta mikäli ymmärsin oikein, niin voin sanoa sinun olevan väärässä. Tulevissa Olympialaisissa nimenomaan voi pelata vaikka miten paskasti ja hävitä kaikki alkulohkon pelit kunhan sen jälkeen voittaa pelinsä. Itse asiassa Olympialaisissa pätee ihan sama lainalaisuus kuin MM-kisoissakin eli yhden kovan voittaminen jatkopeleissä riittää mitalipeleihin. Ja parhaassa tapauksessa yhden kovan voittaminen riittää finaaliin saakka. Mestaruuden voittaminen vaatiikin sitten kahden kovan maan voittamista.

Ainiin, minkä huhun kuulit Savinaisesta? Minä olen kuullut huhuja, että on vahvoilla olympiajoukkueeseen. Tai itse asiassa en kuullut. Päättelin sen ihan itse.
 

Uglatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, PHI Flyers
En ole ihan varma mitä tarkoitat, mutta mikäli ymmärsin oikein, niin voin sanoa sinun olevan väärässä. Tulevissa Olympialaisissa nimenomaan voi pelata vaikka miten paskasti ja hävitä kaikki alkulohkon pelit kunhan sen jälkeen voittaa pelinsä. Itse asiassa Olympialaisissa pätee ihan sama lainalaisuus kuin MM-kisoissakin eli yhden kovan voittaminen jatkopeleissä riittää mitalipeleihin. Ja parhaassa tapauksessa yhden kovan voittaminen riittää finaaliin saakka. Mestaruuden voittaminen vaatiikin sitten kahden kovan maan voittamista.

Ainiin, minkä huhun kuulit Savinaisesta? Minä olen kuullut huhuja, että on vahvoilla olympiajoukkueeseen. Tai itse asiassa en kuullut. Päättelin sen ihan itse.
Niin että olis rampannut Savinainen toimistolla ja Haapalaa palais tapparaan...ja Tapolakin oli toivonut et Savinainen saatais joukkueeseen.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Niin että olis rampannut Savinainen toimistolla ja Haapalaa palais tapparaan...ja Tapolakin oli toivonut et Savinainen saatais joukkueeseen.
Ihan mielenkiinnosta, miten tämä liittyy Suomen jääkiekon olympiajoukkueeseen?
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Palaan vielä tuohon Pihlströmiin, ja miksei myös Anttilaan. Minä olin jo ennen Moskovan turnausta leimannut heidät olympiajoukkueeseen, mutta halusiko Marjamäki & co vielä nähdä heidän pelaavan Venäjää eli jonkinlaista nyky-Punakonetta vastaan?.

Veikkaan, että halusi nähdä heidän lisää pelaavan eri sentterillä kuin Niemi. Vaikka kuulin jos jonkunlaista matemaattista tiedettä osien summista ja muista niin olin ja olen edelleen aika varma, että Niemi ei olympiajoukkueeseen ilman loukkaantumisia kuulu.
Ja kuten tapana, minulla ei ole sitten mitään ongelmaa nostaa räpylää pystyyn jos olen väärässä, mutta piti nyt tuohon arvailuun oma näkemys kertoa. En siis usko, että siinä haluttiin mitata mitään maata vastaan suorituskykyä, vaan etsittiin Niemeä parempaa sentteriä Pilulle ja Anttilalle.
 

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Korpikoskelle ilmeisesti aivotärähdys tänään Zürichin riveissä, joten olympiamatka uhattuna?

Lauri Korpikoski loukkaantui Sveitsissä (linkki Iltalehden juttuun koskien Korpikosken loukkaantumista)
 

Dustwallow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Skellefteå AIK, PoPa und Red Wings
Heiskanen oli kyllä junnukisoissa kuus jalkaa niin löysää munaa, että leikittelisin kyllä ajatuksella pojan jättämisestä olympiaadien ulkopuolelle täysin. Muutenkin noi P-Amerikan junnusarjojen pojat oli kuin isiä poikien joukossa kun vertasi Liiga-poikiin. Välimäki valovuoden edelle Heiskasta pelin jokaisella osa-alueella. Onko näitä kavereita mitään tsäänssiä saada kisoihin..? Pelillisesti taso riittäisi, mutta mitenkäs tuo säädöspuoli, ahl-kaiffareita saa käyttää niin kai Välimäki, Jokiharju, Kotkansalo-akseliakin..?
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Heiskanen ja Tolvanen ehkä Tanskaan mm-kisoihin, ei olympialaisiin. Missään nimessä ei molempiin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Heiskanen oli kyllä junnukisoissa kuus jalkaa niin löysää munaa, että leikittelisin kyllä ajatuksella pojan jättämisestä olympiaadien ulkopuolelle täysin. Muutenkin noi P-Amerikan junnusarjojen pojat oli kuin isiä poikien joukossa kun vertasi Liiga-poikiin. Välimäki valovuoden edelle Heiskasta pelin jokaisella osa-alueella. Onko näitä kavereita mitään tsäänssiä saada kisoihin..? Pelillisesti taso riittäisi, mutta mitenkäs tuo säädöspuoli, ahl-kaiffareita saa käyttää niin kai Välimäki, Jokiharju, Kotkansalo-akseliakin..?
Kyl mä sanoisin että Heiskanen on ulkona. Karjala-turnauksessa katseli yhtä lukuunottamatta kaikkia miinusmaaleja aitiopaikalta (4kpl) ja nyt junnukisoissa ei sitä kiekollista osaamista nähty jolla tuon voisi perustella. Ihan maskotin seiskapakin rooliin maksimissaan ja aina ennen Kukkosta tietysti.
 
Heiskanen ja Tolvanen ehkä Tanskaan mm-kisoihin, ei olympialaisiin. Missään nimessä ei molempiin.

Jääkiekkohistoria tuntee alle 10 pelaajaa, jotka ovat samalla kaudella osallistuneet U20-kisoihin, Olympialaisiin ja aikuisten MM-kisoihin. Mielenkiintoista nähdä tekevätkö Tolvanen ja Heiskanen historiaa.

Sanoisin, että ainakaan Tolvasta ei ole varaa jättää Olympialaisista ulos. Heiskasenkin ottaisin mukaan, mutta hänen läsnäolonsa ei ole niin kriittinen.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jääkiekkohistoria tuntee alle 10 pelaajaa, jotka ovat samalla kaudella osallistuneet U20-kisoihin, Olympialaisiin ja aikuisten MM-kisoihin. Mielenkiintoista nähdä tekevätkö Tolvanen ja Heiskanen historiaa.

Sanoisin, että ainakaan Tolvasta ei ole varaa jättää Olympialaisista ulos. Heiskasenkin ottaisin mukaan, mutta hänen läsnäolonsa ei ole niin kriittinen.
Mistähän maasta nämä ovat? varsinkin jos on A-ryhmän mm-kisoista kyse.

Antasin nuorille miehille lepoa vaikka Tami syyttääkin maanpettureiksi.
 
Mistähän maasta nämä ovat? varsinkin jos on A-ryhmän mm-kisoista kyse.

Antasin nuorille miehille lepoa vaikka Tami syyttääkin maanpettureiksi.

Nuori mies haluaa pelata eikä levätä.

Saku Koivu, Kenny Jönsson, Aleksei Zhitnik, Aleksei Kovaljov, Jevgeni Malkin ja Darius Kasparaitis kuuluvat tuohon lyhyeen listaan.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Heiskanen lienee ulkona Olympialaisista, todella heikot u20 kisat varmaan löi tälle (toivottavasti) sinetin.

Tolvanen on vähän siinä ja siinä, onko varaa jättää miestä tuolla laukauksella pois, ottaisin miehen mukaan.

Kukkonen ei pitäisi missään nimessä olla mukana, vaikka kuinka miehestä diggaan ja Kärppiä kannatan. Ei ole enää olympiatasolla jäällä, vaikka varmasti pukukopissa olisikin tärkeä mies. Junttilaa ei syrjäyttäne kukaan, edelleen todella hyvässä iskussa mies.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Ei pienessä kaukalossa pelattujen kisojen pitäisi vaikuttaa valintoihin, Heiskasen näytöt on aika kiistattomat ja Tolvasen poisjättäminen olisi ihan täyttä idiotismia.
 

RiverDog

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mikäli joku oikeasti harkitsee Tolvasen jättämistä pois niin kuka olisi parempi pelaaja tällä hetkellä euroopasta samaan rooliin? Ahokkaankin pelitavalla Suomen paras pelaaja.

Heiskanen on kyllä siinä ja siinä. Näille junnukisoille en anna mitään arvoa, mutta saa nähdä miten liigassa lähtee kulkenaan. Heiskasen kotiin jääminen olympialaisista ei olisi mikään katastrofi, kunhan siellä ei sitten ole luutimassa takalinjoilla Kukkos Lasseja ja Salmelan Ansseja.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Heiskanen ja Tolvanen ehkä Tanskaan mm-kisoihin, ei olympialaisiin. Missään nimessä ei molempiin.

Eli ottaisit Tolvasen ja Heiskasen niihin kovempitasoisiin MM-kisoihin kuin olympialaisiin? Mielenkiintoinen ajatusmalli.

Tolvanen ampui logoon, mutta pelkästään hänen maalipaikkoihin pääseminen ja järjesteleminen kertoo sen, että kyseessä on huikea talentti. Nyt ei vaan Buffalossa uponnut.
 
Viimeksi muokattu:

Vatman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lempäälän Kisa
Hauska lukea mitenkä Heiskasta ylistettiin ennen U20 kisoja ja pidettiin kaiken siihen nähdyn perusteella varmana valintana olympialaisiin, mutta nyt ilmeisesti viikon aikana kaveri huonontui niin paljon, ettei olisi mitään käyttöä olympialaisissa enää.

Ymmärrän, että jengi on tuohtunut kun Heiskanen ei ottanut toivottua roolia hyökkäyspäädyssä U20-kisoissa, mutta eikö jengi todellakaan muista kuinka raikkaasti Heiskanen osallistui Karjala-turnauksessa Suomen hyökkäyksiin ja pääsi moneen tekopaikkaan. Selvähän tuo on, että Heiskanen pystyy tällä hetkellä helpommin pelaamaan vahvuuksillaan isossa kaukalossa kuin pienessä kaukalossa, joka vaatii aina sen sopeutumisajan nuorelta pelaajalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös