Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 285 344
  • 4 078

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itsellä tulee noista vahvoista Odensminttuhirvityksistä poikkeuksetta hirveä jysäri ja paska olo. Mikä järki koukuttaa itsensä noihin myrkkyihin,ei sen nuuskan kuulu päristäkkään samalla tavalla kuin joskus ekaa kertaa kokeillessa.Muutama kaveri jotka ovat lopettaneet tupakin vetämisen ja siirtyneet nuuskaan ovat kyllä sanoneet ettei norminuuskasta saa sitä samaa tunnetta kuin tupakista.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaa, no itse tykkään välillä siitä, että nuuskaa tuntuu hupussa asti. Itse taas vihaan sitä hajutonta, mautonta valkoista pussia, mikä ei anna mitään signaalia, että on jotain huulessa. Mutta kaikki omalla tavallaan, ei ole oikeaa ja väärää.

Edit: Nuppe se hinta on muistaakseni 25-27€ torni.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko jollain tietoa Odensin tämän hetkisestä hinnasta Baltic Princessillä?

Ihan varmaksi en sano, mutta olisikohan 26,90 euroa/torni ja sitten se perustarjous, että 200 (vai 199,90) eurolla kymmenen tolppaa.

*e* Joo, ainakin syyskuisen hinnaston mukaan hinta on juuri tuo. Linkki syyskuun alussa ketjuun postaamaani hinnastoon.
 

Tukaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin. yli 30 vuotta olen käyttänyt. Viisi vuotta sitten aloitin käytön rajoittamisen ihan taloudellista säästöä saadakseni, kiirepäivänä meni purkki lössiä, ja aski valkoista mallua (+puolitoista litraa kahvia). Nykyään ihan normikäyttöä, pussinuuskapurkki (yleensä Granit tai knox sininen nykyään) kestää sen 2-4 päivää, parit ulkomaanreissut on nyt tullut säästöllä heitettyä. Pussinuuska on ylipäätään kuin nussisi kaden kortsun kanssa, kyllä siinä oikeita asioita tapahtuu mutta ei se samalta tunnu kuin aito asia paljaaltaan.

Olen tuota Siberiaa kokeillut ja ihan lasten tavaraa se nikotiini siinä on. Se menthol/minttu kyllä toki döfää niin että silmät vuotaa. Ihan oikeasti jos haluat että hupussa tuntuu niin jostain paskanuuskaa, kuten Mustang-lössiä tai Odenssia/Thunderia irtoversiona huuleen, ilman mitään tykillä mehujen pois puserruksia. Toki kuten sanoitkin, tyylinsä kullakin.

Omalla kohdalla olen huomannut, menee kuten viskeissäkin, jos se vahvuus on se myyntivaltti, maku/suutuntuma ei ehkä ole mikään viettelevä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan oikeasti jos haluat että hupussa tuntuu niin jostain paskanuuskaa, kuten Mustang-lössiä tai Odenssia/Thunderia irtoversiona huuleen, ilman mitään tykillä mehujen pois puserruksia.

Allekirjoitan. Lisäksi tästä tuli mieleen ainakin wanhan liiton nuuskaajien hyvin muistama Skärgårdssnus, josta aikoinaan on tässäkin ketjussa juteltu. Varsinaisesti se ei kyllä mielestäni ollut sellaista ns. paskanuuskaksi luettavaa. Hupussa heilui kuitenkin tottuneemmallakin käyttäjällä ja "nuuskapaikka" huulessa suurin piirtein valui verta kahden tykillisen jälkeen.
 

Tukaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muistan tuota joskus käyttäneeni, asiallista tavaraa (siis kyllä vahva nuuska voi olla hyvää, mutta harvoin, onhan noita Cask Strength-viskejäkin). Purkin loppupuolella kyllä tiesi että on oltu jännän äärellä.
 
Näkeekö netistä jostain Haaparannan kauppojen hintoja ja valikoimia? Tai osaisko joku asian tunteva kertoa lisäinfoa? Erityisesti Thunderin saatavuus kiinnostaisi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Näkeekö netistä jostain Haaparannan kauppojen hintoja ja valikoimia? Tai osaisko joku asian tunteva kertoa lisäinfoa? Erityisesti Thunderin saatavuus kiinnostaisi.
https://nuuskaaja.com/

Sieltä löytyy hintoja eri kaupoissa.

Mitään hajua ei ole siitä kuinka usein noita hintoja päivitellään tai onko edes valikoimissa, mutta tuo nyt taitaa olla se "paras" sivu saada edes jotain infoa.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Näin ovelasti nuuskalakia kierretään muissa maissa – ei toimi Suomessa | Kauppalehti

En tiedä onko linkattu tänne kauppalehden juttu. Lähden 30pv Saksaan ja pitääkin käydä tarkastelemassa tupakkakauppaa löytyykö huulihöpöä sieltä. Kokemuksia?

Löytyy tupakkakaupoista. Huoltoasemiltakin pystyy ostamaan, ainakin osasta. Harvoin säilyttävät kokemukseni perusteella kyllä kylmässä, mutta se ja sama, kyllä sitä hyvää sieltä saa.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Itse kun yleensä laivalta nuuskani saan, niin pistää mietityttämään Odensin "halpa" hinta. Ok, kymmenen tornia, maksaa 200€ ja paino 1kg. Itse olen mieltynyt LD:n pusseihin, neljä tornia, maksaa reilut 80€ ja paino sama 1kg eli saman verran tavaraa. No joo... Onhan toki niksan määrä 3-4 kertainen, mutta omalla kohdallani testatut odens pussit laittaa pääasiassa olon huonoksi. Siberiaa tarjottu, kieltäydyin kun tiesin ennalta odensin vaikutuksen. Olen tyytyväinen kun tämä mieto riittää tappamaan nikotiinin tarpeet.

Tuli käytyä hammaslääkärissäkin, kysyi kauanko olen käyttänyt. Kerroin rehellisesti että 16-vuotta. Ei ollut muuta näkemisen arvoista kuin hitusen "norsunnahkaa". Lääkäri oli sitä mieltä että jos tuosta ottaa koepalan niin voi aina jotain löytyä. Oli sitten pakko todeta, että olen sen verran skeptinen ihminen että jos jokaisesta ihmisestä otettaisiin koepala niin jokaisesta löytyisi varmaan "jotain". Tiedän useampia ihmisiä joilla joku läheinen on kuollut tupakasta johtuneeseen keuhkosyöpään. Sitä vastoin en tiedä, enkä ole kuullut kenestäkään joka olisi nuuskasta saanut suusyövän ja kuollut siihen? Lopettaahan tämä pitäisi tottakai.

Suomi lienee muuten yksi ainoista EU-maista joissa nuuskaa ei myydä jossain chewing bags tai muissa kusetus muodoissa. =)
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Kokeillaanpa täältä jos apua olisi saatavilla.

Ihan itse kävin laivalla ja ihan itse ostin nuuskani. Epähuomiossa ostin vahingossa väärää kamaa, eikä itselleni antamani rahat todennäköisesti riittäneet. En kuitenkaan halua kertoa itselleni paljonko nuuskat maksoivat, koska väärän ostaminen hieman hävettää.

Ei kukaan olisi käymässä/käynyt Mariellalla lähiaikoina ja viitsisi kertoa paljonko Rapé-torni (ei XR) maksaa siellä?
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Miksi julkisuudessa paheksutaan nuorison siirtymisestä savukkeista nuuskaan mutta kiskurihintaisista nikotiinia sisältävistä ”lääkkeistä” kukaan ei sano halaistua sanaa?

Onko nikotiini suositeltavampaa lääketehtaiden kusetuksessa kuin perinteisessä nautintoaineessa?

Haitoissa ei liene mainittavaa eroa.
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Onko nikotiini suositeltavampaa lääketehtaiden kusetuksessa kuin perinteisessä nautintoaineessa?

Haitoissa ei liene mainittavaa eroa.

Jos puhutaan nikotiinista, niin eroa ei ole kuin sen määrä per annos. Siinä mielessä nuuska on pahempi kuin esimerkiksi suuontelopussi vai mitä ne kusetukset ovatkaan. Nuuskassa toki on muitakin haitallisia aineita, minkä takia sitä pidetään pahana.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jos puhutaan nikotiinista, niin eroa ei ole kuin sen määrä per annos. Siinä mielessä nuuska on pahempi kuin esimerkiksi suuontelopussi vai mitä ne kusetukset ovatkaan. Nuuskassa toki on muitakin haitallisia aineita, minkä takia sitä pidetään pahana.

No varmaan näinkin mutta enpä yhtään olisi yllättynyt siitäkään että THL:n ym."asiantuntijoiden" lausumia ohjailee myös fakta siitä ettei nuuskankäyttäjät maksa harrastuksestaan latin latia veroja Suomeen ;)
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Törmäsin tänään Ylen uutisdokkariin nuuskasta. Miltein vuoden vanha, mitenhän olikin mennyt ohi. No mutta kuitenkin, nyt sosiaalisen median aikanahan tuosta hankkimisesta on tullut helppoa. Kaukana on ne ajat kun piti käydä kiskalla kyselee löytyykö. =) itse olen turvautunut nuuskan hankinnassa facebookin ryhmässä tasan kaksi kertaa. Muuten nuo tulee laivalta. Olen jo niin "kauan" käyttänyt että aina kun joku tuttu lähtee laivalle, niin tulee kyselyä tarvitsenko. Pääasiassa otan aina ja nykyisin kun pakastin näyttää ~40prk jäljellä, niin höristelen tarkemmin korviani laivalle lähtijöistä laajemmallakin alueilla, esim töissä.

Mutta se some. Dokumentissa välittäjä oli laskenut että vuodessa nuuskan pimeillä markkinoilla liikkuu noin 50milj euroa. Kun tähän lisää ns normi käyttäjät jotka hakevat itse nuuskansa, tai kuten minä tuttujen tuomana niin liikutaan taas isoimmissa summissa. Jumankauta tässä olisi saumaa verotuloille! Toki edelleen laivatuonti jatkuisi, mutta kyllähän tuo pimeä markkina kuolisi kun Odensia saisi vielä halvemmalla. Mitäs se maksaa maissa, 20€ tornilta? Olen seurannut tuota nettimyyntiä useamman vuoden ja mielestäni siinä on tultu hinnoissa alas, nyt esim kolme tornia saa monesti jo 90€. Jossain vaiheessa hinta taisi olla 40-45€ pötköltä?

Dokumentissa kävi muuten hyvin ilmi, ettei Suomen viranomaisilla (poliisi, tulli, raja) juuri ole kiinnostusta tähän. Kuten se yksi poliisikin sanoi, verkossa on paljon muutakin mikä poliisia kiinnostaa. Näkyi myös vanha uutispätkä ajalta kun Suomessa vielä nuuskaa myytiin. Mitähän merkkiä mahtoi olla se purkki mikä oli musta keltaisella tekstillä?

Jos tämä nautintoaine laillistettaisiin, niin edelleen käyttäisin tuttuja kun laivailevat, mutta tarvittaessa purkin saisi illanvietossakin haettua ärrältä. Toki hinta lienisi varsin suolainen. Nyt joutuu maksamaan 2€/prk. Harmi.

Mielenkiinnolla kyllä seuraan mitä tämän tupakkatuotteen kanssa lähivuosina tapahtuu. Käytön kasvu on ollut mieletön. Mahtaisiko tämä vielä tulla takaisin myyntiin? Itse olen vähän skeptinen, mutta tulihan se viinakin aikoinaan.

Saattoi olla sekavaa tekstiä tähän aikaan yöstä. =)
 

neks0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Juventus, HIFK, Darts
Kokeillaanpa täältä jos apua olisi saatavilla.

Ihan itse kävin laivalla ja ihan itse ostin nuuskani. Epähuomiossa ostin vahingossa väärää kamaa, eikä itselleni antamani rahat todennäköisesti riittäneet. En kuitenkaan halua kertoa itselleni paljonko nuuskat maksoivat, koska väärän ostaminen hieman hävettää.

Ei kukaan olisi käymässä/käynyt Mariellalla lähiaikoina ja viitsisi kertoa paljonko Rapé-torni (ei XR) maksaa siellä?

Just kävin viikonloppuna Mariellalla ja yhden Rapé tornin hinta oli 34,40€. Ole hyvä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt taitaa tilanne olla se, että tällä hetkellä Silja ei tee Turusta piknikkejä, kun Baltic Princess on telakalla. Sikäli huolestuttavaa, koska pakastimessa on toistaiseksi hyvin tavaraa, mutta 25.2. edessä on neljän viikon Thaimaan reissu ja sielläkin nuuskaa pitäisi olla riittävästi. Äärimmäisessä hädässä pitää lähteä ennen reissua vielä koko risteilylle, mutta ne ovat jotenkin niin raskaita ja rahaakin siellä palaa aina turhan paljon. Ja toi netissä käytävä nuuskakauppa on mulle täysin tuntematon maailma, enkä sieltä haluais välttämättä mitään ostella. Täytynee aloittaa säännöstely..
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
25.2. edessä on neljän viikon Thaimaan reissu...

Baltic Princessin on määrä palata liikenteeseen 22.2, joten hyvin ehdit käymään piknikillä ennen Thaimaan reissua.

*e* Mainittakoon vielä että muistan tuon päivämäärän siitä, kun sen mulle puhelimessa kertoi oikeinkin ystävällisen kuuloinen Siljan asiakaspalvelija tuossa taannoin. Oma nuuskanhakuristeily siis Baltic Princessillä tuota seuraavana maanantaina. Niin ja hei, Executive Suite-hytissä, köyhät kyykkyyn!
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvin ja hyvin.

No se oli läppä, että hyvinhän sä siinä ehdit, eli että vitunmoinen kiire tulee jos meinaat ehtiä. Mutta kumminkin, toivottavasti ehdit saamaan nuuskatarpeesi täytettyä ennen Thaimaanian reissua.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Ja toi netissä käytävä nuuskakauppa on mulle täysin tuntematon maailma, enkä sieltä haluais välttämättä mitään ostella.

Eipä tuossa mitään ihmettelemistä sinäänsä ole, hinnoissa vaan katetta tokikin. Kotiovelle tulee jos haluaa. Itse tilasin työpaikalle. Mutta esim kun LD maksaa laivalla 82€ neljä tornia, niin kuriirille löin 150€ käteen.

Sinun tilanteessa hyppäisin flygariin ja nokka kohti Arlandaa. Ei toki halvimmasta päästä nuuskat siellä, mutta sama vaiva kuin piknik risteily. Aamulla matkaan ja illaksi kotiin satsin kanssa. Tai sitten Haaparanta. Mutta siinä kesto jo täysi risteily. Kunhan pohdin vaihtoehtoja..
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiitos @Cactus ja @Trenchtown avuliaisuudestanne palstaveljen hädässä. Toi Arlanda on heti poissuljettu vaihtoehto, lähinnä juuri kalleutensa vuoksi. Siskoni toi sieltä joskus tornin sinänsä loistavaa Skrufia, hinta 50€. Pidän tota melko kalliina.
Täytyy miettiä sitä kokoristeilyä Viikkarilla. Grace on mukava laiva ja sieltä on joskus löytyny yllättäviä uutuuksia perinteisten lisäksi.

Btw, onko jollain kokemuksia Ettanin pussista? Sain tornin sellaista joululahjaks, enkä oo vielä rohjennut kokeilla. Ehkä siinä toivossa, että sen sais jollekin myytyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös