Sekalaisia kysymyksiä NHL-kiekosta

  • 1 057 714
  • 3 782

Mikä palkinto annetaan sen mukaan, kuka on kauden paras pelaaja

  • Hart memorial trophy

  • Ted Lindsay Award

  • Rocket Richard Trophy

  • Art Ross Trophy


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Niin? On sitä takuusummaa tai ei, niin koko kauden liksa on sitä isompi mitä useamman päivän on ylhäällä ja vastaavasti sitä pienempi mitä useamman päivän on alhaalla.
Kaksisuuntaisen sopimuksen periaate varmasti on useimmille täällä tuttu. Ja kun nyt oli nimenomaan vain kyse tuosta takuusummasta, niin en ihan todella tiedä, mitä haluat nyt kertoa.
 
Kaksisuuntaisen sopimuksen periaate varmasti on useimmille täällä tuttu. Ja kun nyt oli nimenomaan vain kyse tuosta takuusummasta, niin en ihan todella tiedä, mitä haluat nyt kertoa.

Samat sanat. Noh ehkä jätetään tämä aihe kun alkaa pyöriä ympyrää. Pulkkiselle kuitenkin tsempit jatkoon.
 

Kopke1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Flames, Fc Bayern
Miksi aina puhutaan jalkanopeudesta, kun peliä nopeutetaan. Eikö aina kuitenkin pärjää, jos kädet ja pää toimii nopeasti..? En nyt tarkoita esim. Jussi Jokista, vaan yleisesti. Ei esim. Jagr mun mielestä hidasta Flamesia.. Toki sen Ketju mukauttaa peliään, mutta silti.
Tokikaan Jagr-Cammalleri-Jokinen ketjuja tuskin nähdään nykykiekossa...
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Olenkohan kysynyt tätä jo, mutta mitenhän saa DTMTS-pelikoostesivulla koko näytön tilassa pois sen sinisen alapalkin, josta näkee ajan? Hienoa että sivulla on hide-ominaisuus, mutta sehän sitten piilottaa sen kokoruudun-näppäimenkin... Windowsin alapalkin olen nyt vetänyt eteen, mutta sekin on hiukan läpinäkyvä.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
@stiflat
Tuosta en tiedä, mutta sopisiko highlights.hockey sivu, sielläkin pelit ilman spoilereita, js etenkin puhelimella toimii täydellisesti.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
@stiflat
Tuosta en tiedä, mutta sopisiko highlights.hockey sivu, sielläkin pelit ilman spoilereita, js etenkin puhelimella toimii täydellisesti.

Itse tuolta katsoin viime kaudella. Tällä kaudella tuo sivu ainoastaan avautunut ja näkynyt sivun nimi punaisessa palkissa ylälaidassa mutta mitään sisältöä ei aukea.. Mitenhän saisi tuon toimimaan. DTMTS on aika kuraa..
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
@HockeyForLife
Mulla on puhelimen Chromella sama ongelma, mutta kun testasin jotain toista (olikohan Free Adblocker Browser), niin sillä toimii. En tosin koittanut poistaa Chromen eväisteitä yms, joten saattaa olla, että siellä on jotain "rikki. Koneella toiminut aina moitteetta.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Itse tuolta katsoin viime kaudella. Tällä kaudella tuo sivu ainoastaan avautunut ja näkynyt sivun nimi punaisessa palkissa ylälaidassa mutta mitään sisältöä ei aukea.. Mitenhän saisi tuon toimimaan. DTMTS on aika kuraa..
Minulle tuli sama ongelma highlights.hockeyn kanssa vajaa kuukausi sitten. Tänään keksin ratkaisun, menin incognito-ikkunassa sinne niin toimi.
 

Ralph

Jäsen
YouTubesta löytyy myös PRO Hockey -niminen kanava, jossa on jokaisen ottelun hightlightsit ilman, että otsikossa tai kuvauksessa kerrotaan lopputulosta. Eli sieltäkin voi katsoa hightlightit ilman spoilereita.

PRO Hockey - YouTube
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Onko missään tilastoa joukkueiden rangaistuslaukauksien onnistusmisprosenteista otteluissa saaduista rangaistuslaukauksista? Onko se oikeasti kovempi tuomio antaa kesken ottelun rangaistuslaukaus kuin kahden minuutin rangaistus?

Olen mutuilemalla päätynyt siihen ratkaisuun, että rangaistuslaukaus ei ole tarpeeksi kova rangaistus, kun pelaajaa on rikottu läpiajotilanteessa. Ehkä salibandysta tuttu ratkaisu voisi olla paikallaan, jossa rangaistuslaukauksen epäonnistuessa saisi joukkue kuitenkin normaalin ylivoiman. Ylivoimaa ei kuitenkaan annettaisi, mikäli rangaistuslaukauksessa tulisi onnistuminen.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Onko missään tilastoa joukkueiden rangaistuslaukauksien onnistusmisprosenteista otteluissa saaduista rangaistuslaukauksista? Onko se oikeasti kovempi tuomio antaa kesken ottelun rangaistuslaukaus kuin kahden minuutin rangaistus?

Olen mutuilemalla päätynyt siihen ratkaisuun, että rangaistuslaukaus ei ole tarpeeksi kova rangaistus, kun pelaajaa on rikottu läpiajotilanteessa. Ehkä salibandysta tuttu ratkaisu voisi olla paikallaan, jossa rangaistuslaukauksen epäonnistuessa saisi joukkue kuitenkin normaalin ylivoiman. Ylivoimaa ei kuitenkaan annettaisi, mikäli rangaistuslaukauksessa tulisi onnistuminen.

Tällä kaudella saldo on 10/21 eli korkeampi kuin minkään joukkueen ylivoimaprosentti. Viime kaudella prosentti oli selvästi huonompi kun rangaistuslaukauksia tuomittiin 43, joista 14 onnistui.

Tässä listaukset tän kauden rankkareista:

2017-18 NHL Penalty Shots | Hockey-Reference.com

Vuosilukua muuttamalla voi helposti siirtyä muihin kausiin.
 

Ävssät

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Colorado Avalanche
Olen mutuilemalla päätynyt siihen ratkaisuun, että rangaistuslaukaus ei ole tarpeeksi kova rangaistus, kun pelaajaa on rikottu läpiajotilanteessa. Ehkä salibandysta tuttu ratkaisu voisi olla paikallaan, jossa rangaistuslaukauksen epäonnistuessa saisi joukkue kuitenkin normaalin ylivoiman. Ylivoimaa ei kuitenkaan annettaisi, mikäli rangaistuslaukauksessa tulisi onnistuminen.

Salibandyssä on taas mutuiltu päinvastoin ja ensi kaudeksi sielläkin siirrytään jääkiekossa tuttuun systeemiin, jossa ei enää anneta rangaistuslaukauksen epäonnistuessa vielä 2 minuutin jäähyäkin.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Salibandyssä on taas mutuiltu päinvastoin ja ensi kaudeksi sielläkin siirrytään jääkiekossa tuttuun systeemiin, jossa ei enää anneta rangaistuslaukauksen epäonnistuessa vielä 2 minuutin jäähyäkin.

Salibandyliitto antaa näistä järkyttävän huonosti tilastoja, mutta salibandyssa ylivoima ja rangaistuslaukaus ovat molemmat kovempia rangaistuksia kuin jääkiekossa vastaavat, joten sanoisin salibandyn mutuilevan oikeaan suuntaan.
 

Knap

Jäsen
Salibandyssa rangaistuslauksista tehtyjen maalien prosentti on lähempänä jalkapallon vastaavaa kuin jääkiekon, ja sama pätee läpiajoihin, joten sikäli on oikein, että annetaan todella suuri sauma rikkomisesta. Mutta taas toisaalta voihan rikkoakin viisaasti, joten pitääkö pelisilmästä rangaista? Tullaan myös tilanteeseen, että jos tuomari viheltää erittäin kyseenalaisen rangaistuslaukauksen, niin siihen päälle saattaisi saada myös ylivoiman, ikään kuin tulparangaistus. Olisiko tuon linjauksen johdosta sitten rankin viheltäminen enemmän kiven alla?

En tiedä vastauksia kysymyksiini, mutta olen kaikesta huolimatta sitä mieltä, että jääkiekko voisi ottaa testiin vaikka kaudeksi alkuun tuon rankki+jäähy. Nostaisihan se maalimääriäkin varmaan.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Onko viiden minuutin jäähyt aina laskettu useana alivoimana mikäli tulee ylivoimamaali? Oilers viime yönä otti kaksi kakkosta joiden aikana Kings ei tehnyt maalia ja sitten yhden vitosen, jonka aikana Kings teki kolme maalia. Ottelupöytäkirjassa lukee, että Kingsin ylivoiman onnistumiset olivat 3/6. Eli tuon mukaan aina kun Kings teki vitosen aikana ylivoimamaalin alkoi ikäänkuin uusi ylivoima ja siten vitosen aikana ylivoiman tehokkuus oli 3/4. Periaatteessa toki ymmärrän tuon laskutavan koska muutenhan ylivoimaprosentti olisi tuon vitosen aikana 300%. Ja toki nytkin tuon vitosen aikana tehokkuus tilastoissa oli 75% mikä on hyvä, mutta jotenkin tuntuu silti vähän hassulta tavalta laskea.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tätä on varmaankin joskus kysyttykin, mutta tuosta Jussi Jokisen seurasta toiseen pomppimisesta tuli mieleen, että kuka pelaaja on pelannut useimmassa NHL-seurassa urallaan? Entä suomalaisten ennätys? Kymmenen eri seuraa löytyy varmaan moneltakin pelaajalta, mutta löytyykö kahtakymmentä? Jokisellekin Columbus on jo kahdeksas NHL-joukkue. Jokinenhan taitaa itse asiassa olla suomalaisten listalla jo melko korkealla tuolla kahdeksalla jengillään.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Sukunimikaima Ollillehan tuli kymmenen joukkuetta täyteen uransa aikana. Viimeisellä kaudellaan 2014-15 O.J. pelasi kolmessa joukkueessa.

Mike Sillinger pelasi uransa aikana 12 joukkueessa, mikä taitaa olla ennätys. Aktiivipelaajista Lee Stempniak ja Dominic Moore (molemmilla 10 joukkuetta) voi mennä vielä ohi.

Tiedot perustuu HockeyDB.comin listaukseen: NHL Players on the most teams at hockeydb.com
 

Ralph

Jäsen
Mike Sillinger on pelannut 12 eri joukkueessa. Jaetulla toisella sijalla on seitsemän pelaaja, jotka ovat pelanneet kymmenessä joukkuessa. Sisältää mm. suomalaisista Olli Jokisen sekä aktiivipelaajista Lee Stempniakin ja Dominic Mooren.
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Mistä muualta voisi katsoa pelien koosteet kännykällä näppärästi kuin nhl.comista? Ja siis nimenomaan recapin tyylisistä koosteista kyse, ei noista pidemmistä 8 minuutin. Ja lisäksi kooste pitäisi mielellään olla aina aamulla katsottavissa eikä vasta joskus illalla.

Katsoin aiemmin Youtubesta NHL:n sivuilta mutta jossain vaiheessa siellä ei enää päivitetty kovin nopeasti noita ja nykyään tulee ilmeisesti parin päivän viiveellä. Sen jälkeen noita tuli Youtube tililtä ”NHL game recaps” mutta nykyään sielläkin sama homma että parin päivän viiveellä tulee. Nhl.comista olen nyt katsonut mutta ei ole kovin kätevää puhelimella sen selailu.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Mistä muualta voisi katsoa pelien koosteet kännykällä näppärästi kuin nhl.comista? Ja siis nimenomaan recapin tyylisistä koosteista kyse, ei noista pidemmistä 8 minuutin. Ja lisäksi kooste pitäisi mielellään olla aina aamulla katsottavissa eikä vasta joskus illalla.

Katsoin aiemmin Youtubesta NHL:n sivuilta mutta jossain vaiheessa siellä ei enää päivitetty kovin nopeasti noita ja nykyään tulee ilmeisesti parin päivän viiveellä. Sen jälkeen noita tuli Youtube tililtä ”NHL game recaps” mutta nykyään sielläkin sama homma että parin päivän viiveellä tulee. Nhl.comista olen nyt katsonut mutta ei ole kovin kätevää puhelimella sen selailu.

Itse olen tätä sivua käyttänyt

NHL game recaps

Siitä löytyy suorat linkit noihin videoihin, ja nuo short vaihtoehdot ovat yleensä sen n. 4min pätkiä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Don't tell me the score eli dtmts.com on ollut mulla kännyn ja pädin kaverina muutaman vuoden ajan. Itärannikon pelit ehtivät jo aamupalapöytään katsottaviksi, länsirannikonkin pelit ovat jo 8-9 välillä yleensä katsottavissa. Ja nimensä mukaisesti pääasiassa ilman tulosspoilereita.
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Kiitoksia vastauksista! Tuo Makkelin laittama linkki oli erityisesti hyvä, kun ei spoilaa tuloksia ja saa valita katsooko lyhyen vai pitkän koosteen. Melko näppärästi saa koosteet nyt katsottua kun lätkäisi pikakuvakkeen kännykän työpöydälle tuohon linkkiin.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Mikä on Gordie Howe hattutempun tekijän piste-ennätys ottelussa? Tuli mieleen, kun tein XBox änärissä Jamie Bennillä 1+3 + tappeluvitonen.
 

Van Taimeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mikä on Gordie Howe hattutempun tekijän piste-ennätys ottelussa? Tuli mieleen, kun tein XBox änärissä Jamie Bennillä 1+3 + tappeluvitonen.
Se on 6 pistettä.

Stan Mikita (3+3) CHI 1969-70
Michel Goulet (1+5) QUE 1983-84
Kirk Muller (3+3) NJD 1986-87
Owen Nolan (1+5) QUE 1991-92

Melkoinen sattuma muuten. Ajattelin juuri viikonlopun aikana pistää Tilastokummajaisiin listan kaikenlaisista Gordie Howe Hat Trick -ennätyksistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös