JYPin fanituotemyynti

  • 175 858
  • 879

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Leivänpaahdinta ja kumisaappaita... Mikäs siinä, mutta ensisijainen toive olisi että saataisiin laatua noihin ns. päätuotteisiin eli erinäisiin paitoihin. Mukavuus ja tyylikkyys kuntoon, jolloin voisi t-paitoja sun muita tulla käytettyä myös vapaa-ajalla. Nyt noita ei tee edes mieli hankkia lainkaan, valitettavasti. Nuo myymälät sun muut on ihan kiva juttu, mutta tuotevalikoima on valitettavan surkea.

Toisaalta sentään jonkinlainen yritys on aikaisempiin kausiin nähden., kunhan laatua ja ulkoanäköä saadaan vielä kasvateltua. Varmaan myös paine on ollut saada tuotteita joita pystyy myös kesällä myymään, kun kioski on kesälläkin auki.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Tulipa mieleen että ei tainut olla JYPillä myynnissä mitään playoffs 2017-kompetta tällä kaudella? Edellisillä kausilla muistaakseni näitä on nähty, joten liekö tämä on sitä fanituotemyynnin uudistamista.

Itselläni ei niitä kyllä ole ikävä, koska onhan ne vähän riskibisnestä seuralle, että meneekö kaupaksi ja itseä vituttais jos ostaa sellaisen ja pleijarit päättyy ensimmäisellä kierroksella. Tällä kaudella ainakin KalPalla olen spotannut tuon tyylisiä fanituotteita.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Yleisempänä kommenttina todettakoon, että JYP on ihan viime vuosina parantanut huimasti tyylikkäämpien fanikamojen tarjontaa, ja olenkin ostanut ilomielin huiveja, pipoja ja lippiksiä. Etenkin retrohenkinen JyP HT-logoinen lippis on kovassa käytössä, sekä JYP-pipot.

Simppeliä ja retroa toivoisin minä jatkossakin tarjottavan, vaikka nyt ei tarvitse trendien aallonharjalla aivan heti olla. Kortsupipot ja sen sellaiset voisi jo unohtaa - kunnes niistä eittämättä tulee retroja taas joskus.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Yleisempänä kommenttina todettakoon, että JYP on ihan viime vuosina parantanut huimasti tyylikkäämpien fanikamojen tarjontaa, ja olenkin ostanut ilomielin huiveja, pipoja ja lippiksiä. Etenkin retrohenkinen JyP HT-logoinen lippis on kovassa käytössä, sekä JYP-pipot.

Simppeliä ja retroa toivoisin minä jatkossakin tarjottavan, vaikka nyt ei tarvitse trendien aallonharjalla aivan heti olla. Kortsupipot ja sen sellaiset voisi jo unohtaa - kunnes niistä eittämättä tulee retroja taas joskus.
Nuo retroteemaiset fanituotteet on kyllä hyviä! Vielä kun myyntiin saataisiin esim. retromallisia pelipaitoja niin avot.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Isossa kuvassa katsottuna fanituotteissa on toki menty eteenpäin ja esimerkiksi snapbackit ja (tekniset) t-paidat on jo ihan hyvännäköisiä simppelillä designilla. Pipot ja huivit luonnollisesti ok myös. Siltikään noissa ei omaan silmään kovin montaa tuotetta ole, jotka ulkonäön ja hinnan puolesta houkuttelisivat ostamaan. Jotkut - tai oikeastaan useat - tuotteet vaikuttaa vaan överihintaisilta. Varmasti kevyemmällä hinnalla menisivät paremmin kaupaksi, vaikka hinta toki on vain yksi tekijä.

Pelipaita/fanipaita valikoimaan kun saisi juurikin tuossa yllä mainittua retromallia, sitä kauan kaivattua kolmospaitaa, tai jotain.

Verkkokaupasta (jypshop.fi) vielä pari sanaa. Nopeasti katsottuna tuolla ei ole esimerkiksi edes erikseen eroteltu tuoteosioita "Uutuudet" ja/tai "ALE". Sentään alennuksessa olevien tuotteiden otsikossa mainitaan "ALE", mutta uutuuksia ei ole mainittu millään tapaa itse verkkokaupassa vaikka SoMen puolella ainakin IG:ssä noita uutuuksia mainostetaan.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Lukeekohan joku JYP-toimistolla tätä ketjua? JYP-shoppia verkossa on ilmeisesti edellisen viestin jälkeen jonkin verran päivitetty, sillä nyt ALE-tuotteet löytyvät omasta kategoriastaan. Hyvä!

Itseäni verkkokaupassa häiritsee kaksi asiaa yli muiden: kirjoitusvirheet (esim. lastenosastolla joka vauvan hittituote "Tuti") ja puutteelliset kuvat (esim. jälleen lastenosastolla huppari, kuva vain selkäpuolelta, josta ei voi päätellä onko kyseessä vetoketjullinen vai "pull-over" -mallinen huppari). Myös tuotteen klikkaaminen ostoskoriin on vähän outo, koska sivusto ei anna kunnollista palautetta siitä, että tuote oikeasti lisättiin koriin. Ruudun ylälaidassa toki näkyy montako tuotetta korissa on ja paljonko kokonaissumma on, mutta silti olisi hyvä saada jokin visuaalinen palaute toiminnon onnistumisesta.
 

Coutinho

Jäsen
Lukeekohan joku JYP-toimistolla tätä ketjua? JYP-shoppia verkossa on ilmeisesti edellisen viestin jälkeen jonkin verran päivitetty, sillä nyt ALE-tuotteet löytyvät omasta kategoriastaan. Hyvä
Jos lukee niin toivottavasti myyntiin tulisi samanlainen bauerin huppari mitä pelaajilla näkee. Erittäin tyylikäs! Itse en vaan halua käyttää mitään vetoketjullista, joten en semmoista muutenkaan halvan näköistä ja oloista osta.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Nyt täytyy kyllä antaa propseja sinne minne pitääkin.

JYPin fanituotevalikoima on mennyt hurjasti eteenpäin Valleniuksen aikakaudella ja siihen olen erittäin tyytyväinen.

On paljon vaihtoehtoja, sesonkituotteita (kuten nuo ugly shirtit) sekä on huomioitu kaikki kannattajaryhmät. Plussaa on myös että gamewornit paidat tulevat nettisivuille myyntiin, eikä niitä tarvitse tiedustella toimistoilta sen kummemmin.

Jos jotain miinusta, niin kaupan käyttöjärjestelmä on melko kehno ja hinnat ovat paikoitellen aika suolaisia, mutta niin ne taitavat muidenkin joukkueiden fanimyynnissä olla. Onneksi tässä lähiaikoina juuri olikin kysely, mitä fanituotemyynnissä voisi parantaa.

Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos jotain miinusta, niin kaupan käyttöjärjestelmä on melko kehno ja hinnat ovat paikoitellen aika suolaisia, mutta niin ne taitavat muidenkin joukkueiden fanimyynnissä olla. Onneksi tässä lähiaikoina juuri olikin kysely, mitä fanituotemyynnissä voisi parantaa.

Joo ja yleensä laajempi tuotevalikoima tarkoittaa kalliimpia hintoja kun pitää tehdä pieniä eriä. Todennäköisesti jatkossa jos ainakin osalle tuotteista saa isompaa myyntivolyymia niin hinnatkin hieman tippuu. Sama juttu verkkokaupan suhteen taitaa olla, jos tilaajia on muutamia satoja vuodessa niin sivut on varmaan ihan hyvät käyttötarkoitukseen, mutta jos alkaakin väkimäärä nousta niin silloin kannattaisikin investoida jossain kohti sivuihin, mutta rahaa se usein vaatii. Hintataso taitaa olla keskimääräistä liigalle, mutta esim. jollain Tapparalla tai vastaavalla usein hinnat pienemmät, mutta niin on myyntimäärätkin moninkertaisia.

Tuotteisiin selkeästi enemmän panostettu ja myös että ne on esillä, esim. muistaakseni aikaisemmin ei ole joulumarkkinoihin ja vastaaviin juuri osallistuttu, mutta nyt JYP on usein juuri siellä kaupungin keskipisteessä missä tapahtuu, rallit, kävelykadun markkinoissa ym.. kioski keskellä keskustaa, pop up myymälä joulun alla keskustassa,prismoissa tuotteet aitiopaikoilla (ainakin ollut), hallissa tuotteet on enemmän esillä myös. On ainakin luotu mahdollisuus myydä tavaraa ja olla esillä, tietenkään en osaa sanoa ollaanko noissa lähellekään "omilla" sillä noihin tapahtumiin osallistuminen ei aina ole läheskään ilmaista tai vähintään työvoimaa sitoo, mutta onhan tuossa helkkaristi menty eteenpäin tynin ajoissa jolloin myynti oli lähinnä vieläkin heikoimmassa verkkokaupassa ja pölyiset nurkat citymarketeissa tolppien takana. jos mestaruuskausilla olisi ollut tämmöinen valikoima ja yhtä paljon joukkue esillä niin myyntiluvut tuolloin olisi ollut varmaan kymmenkertaisia.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Verkkokaupassa olisi vielä helkkaristi parannettavaa, lähinnä koskien tuotekuvauksia:

-Enemmän kuvia! Esim Miklík t-paidasta kuva vain toiselta puolelta, wtf? Okei, voi olettaa että etupuolelta löytyy JYP:n logo mutta silti. Ihan oikeesti, niin perusasioita.
-Tuotekuvauksiin voisi laittaa edes esim. mitä materiaalia neule on.
-Valikkopalkkiin myös erikseen uutuustuotteet ("Uutuudet"), samaan tapaan kuin jo löytyvät ALE-tuotteet.

Kokonaisuutena menty helkkaristi eteenpäin, ja eniten nimenomaan tuotevalikoimassa. Nyt alkaa olla myös niitä tarpeeksi yksinkertaisia ja tyylikkäitä tuotteita, joita kehtaa pukea päälle muuallakin kuin jäähallilla ja kotona lauantaisaunan jälkeen.

e: Nyt löytyy t-paidat myös Immosen ja Hytösen nimellä ja numerolla. Miklíkin samanlainen t-paita ollutkin myynnissä siitä saakka kun mies tänne taas saapui. Peukkua näille, aikaisemminhan oli vain se pieni erä(?) Perrinin t-paitaa myynnissä.
 
Viimeksi muokattu:

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Vaikka ei ole JYPin virallisia fanituotteita, niin silti jaksaa "naurattaa" nämä valmiiksi generoidut fanipaidat, mitä fb:ssä mainostetaan.... :D
 

Liitteet

  • Screenshot_20180801-195800__01-600x1267.jpg
    Screenshot_20180801-195800__01-600x1267.jpg
    138,1 KB · kertaa luettu: 665

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka ei ole JYPin virallisia fanituotteita, niin silti jaksaa "naurattaa" nämä valmiiksi generoidut fanipaidat, mitä fb:ssä mainostetaan.... :D

Joo mutta suurin osa näistä mitä facebookissa on tullut ehdotukseksi paljon hienompia kun aidot fanituotteet, onhan JYPinkin kohdalla kyllä eteenpäin menty mutta ehkä vielä tekemistä jos näissä satunnaisesti generoiduista ulkomaalaisissa jutuissa on paljon ammattimaisemmin tehty. Myös se valo/lamppu joka heijastaa seinään joukkueen logon voisi olla varmaan toteuttamisen arvoinen idea fanituotteisiin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
JYP kyllä nyt käyttää markkinoita käyttämättä, tiedän itse monia jotka ostanut noilta ulkopuolisilta toimittajilta erilaista JYP tavaraa ja laatu kuulemma ollut vähintään siedettävää, osin jopa parempaa kuin JYPin virallisessa shopissa.

Eilen tuli tälläinen esim vastaan
https://redstarinternational.co/collections/custom-neon-signs/products/jyp-jyvaskyla-neon-sign

Miksi JYPillä ei ole vastaavaa tuotetta? Varmasti olisi kysyntää. Olen monesti JYPin fanituote valikoimaa ja niiden tuotteiden laatua kritisoinut aiemminkin ja jatkan sitä yhä sillä vaikka osin on eteenpäin menty, niin paljon olisi parannettavaa

Itse tosiaan ostaisin erittäin mielellään fanituotteita päivittäiseen käyttöönkin jos tyylikkäitä ja toimivia tuotteita vain olisi.
 

Kelmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP kyllä nyt käyttää markkinoita käyttämättä, tiedän itse monia jotka ostanut noilta ulkopuolisilta toimittajilta erilaista JYP tavaraa ja laatu kuulemma ollut vähintään siedettävää, osin jopa parempaa kuin JYPin virallisessa shopissa.

Eilen tuli tälläinen esim vastaan
https://redstarinternational.co/collections/custom-neon-signs/products/jyp-jyvaskyla-neon-sign

Miksi JYPillä ei ole vastaavaa tuotetta? Varmasti olisi kysyntää. Olen monesti JYPin fanituote valikoimaa ja niiden tuotteiden laatua kritisoinut aiemminkin ja jatkan sitä yhä sillä vaikka osin on eteenpäin menty, niin paljon olisi parannettavaa

Itse tosiaan ostaisin erittäin mielellään fanituotteita päivittäiseen käyttöönkin jos tyylikkäitä ja toimivia tuotteita vain olisi.
Mitenkähän näissä menee tekijänoikeudet? Eikai nyt kuka tahansa voi käyttää jyp logoa ja liittää sitä mihin tahansa maksamatta korvauksia jypille?

Mitä tulee laatuun niin olen monesti ihmetellyt miksei jyp laita kunnon suunnittelijaa asialle ja tee laadukasta valikoimaa. Itse ainakin maksan enemmin kunnon laadusta enemmän kuin ostan krääsää suht korkeaan hintaan. Toki eteenpäin tässä on menty artepro ajoista (se onko tämä paljoa on sitten toinen juttu)
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Mitenkähän näissä menee tekijänoikeudet? Eikai nyt kuka tahansa voi käyttää jyp logoa ja liittää sitä mihin tahansa maksamatta korvauksia jypille?

Veikkaan, että jos nämä jossain kiinalaisella sweatshopilla kyhätään, niin ei JYPin ukaasi oikeustoimista aiheuta kuin vähän naurua.
Ainoa vaara tällöin on, että jää tullin tarkastuksessa piraattituotteena kiinni ja silloinkin jäänee maksut ostajalle. Tuskin noin halpoja paketteja edes availevat.
Menekki voi jäädä kyllä aika pieneksi, kun vientimaiden listauksessa ei edes Suomea mainita.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Vaikka ei ole JYPin virallisia fanituotteita, niin silti jaksaa "naurattaa" nämä valmiiksi generoidut fanipaidat, mitä fb:ssä mainostetaan.... :D
Nää naurattaa joka kerta. Oli sitten asuinpaikan tai urheiluseuran mukaan tehty.

Olen monesti JYPin fanituote valikoimaa ja niiden tuotteiden laatua kritisoinut aiemminkin ja jatkan sitä yhä sillä vaikka osin on eteenpäin menty, niin paljon olisi parannettavaa

Itse tosiaan ostaisin erittäin mielellään fanituotteita päivittäiseen käyttöönkin jos tyylikkäitä ja toimivia tuotteita vain olisi.
Jotenkin samaa mieltä. Hinnat on korkealla tuotteissa ja ne on jotenkin niin tylsän näköisiä. Kärjistettynä sanoen värit luokkaa tummanharmaa tai musta. Kevätale näyttää jatkuvan vielä elokuussakin :D

Aiheen vierestä osittain. Tuo erityishalpa 99e kausari tuli tilattua tuossa pari päivää playoffien päättymisen jälkeen, nykyisellä osoitteella (etäkannattajana laskenut et tuo tuloo irtolippuja halvemmaksi vaikkei kävisi kuin 1 kotipelin / kk kattomassa). Ihmettelen et mistähän rekisteristä JYP oli saanut kaivettua vanhan osoitteen, vaikka Tiketin kautta tilatessa tuli nykyinen osoite laitettua :D Noh, tulihan se loppujen lopuksi.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ihmettelen et mistähän rekisteristä JYP oli saanut kaivettua vanhan osoitteen, vaikka Tiketin kautta tilatessa tuli nykyinen osoite laitettua :D Noh, tulihan se loppujen lopuksi.
Samaa ihmettelin itse, enkä ollut edes siihen osoitteeseen johon kausari oli merkitty koskaan JYPiltä/tiketiltä mitään tilannut.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä tulee laatuun niin olen monesti ihmetellyt miksei jyp laita kunnon suunnittelijaa asialle ja tee laadukasta valikoimaa. Itse ainakin maksan enemmin kunnon laadusta enemmän kuin ostan krääsää suht korkeaan hintaan. Toki eteenpäin tässä on menty artepro ajoista (se onko tämä paljoa on sitten toinen juttu)

Monella fanilla on jo niin hyviä ideoita että välttämättä ei edes tarvitsisi suunittelijaa kun korkeintaan ideoiden muuntaminen oikeaksi tuotteiksi. Kisaa vain pystyy ja sieltä poimimaan parhaimat ideat. Tarpeeksi hyvät palkinnot niin varmaan ideoitakin tulisi. Monella on kuitenkin noita itse duunattuja vaatteita päälläkin jo niin miksei ideoita käyttää oikeaksi tuotteeksikin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse tosiaan ostaisin erittäin mielellään fanituotteita päivittäiseen käyttöönkin jos tyylikkäitä ja toimivia tuotteita vain olisi.

Jotenkin hyvin kuvaavaa taitaa olla että oikeasti jota kehtaisi käyttää normaalissa arjessa noista vaatteista mitä nyt tuolta verkkokaupasta löytyy on tuo JYPin joulupaita joka on niin ruma että tekee siitä jo hyvin hienon. Tietenkin kun joulu on vain kerran vuodessa niin ei sitäkään pystyisi arjessa paljon käyttämään.

Muut on vähän sillein että ehkä pelipäivänä ja peleihin liittyvissä paikoissa kyllä mutta ei niin sanotusti arkivaatteiksi sovellu. Tuo naisten valkoinen t-paita johon painettu valkoisella logo on vähän jo semmoista mitä itsellekin ehkä hakisin eli sopivan hillitty jossa ei käytetty tuota samaa mustaa taustaa ja siihen punainen logo ajattelua. Huppari on ehkä jo lähellä semmoista jota voisi harkita arkeen, mutta jotain siinäkin on että joku puskee liikaa silmiin ja näyttää halvalta tuotetulta vaikka hinta ei ole.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos fanituotepuoleen on konkreettisia ideoita tai toiveita heittää, niin listatkaa ihmeessä jo tännekin. Itse ainakin mielelläni välitän sanaa eteenpäin JYPin suunnalle, jos vain hyviä ideoita tulee.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Jotenkin hyvin kuvaavaa taitaa olla että oikeasti jota kehtaisi käyttää normaalissa arjessa noista vaatteista mitä nyt tuolta verkkokaupasta löytyy on tuo JYPin joulupaita joka on niin ruma että tekee siitä jo hyvin hienon. Tietenkin kun joulu on vain kerran vuodessa niin ei sitäkään pystyisi arjessa paljon käyttämään.

Muut on vähän sillein että ehkä pelipäivänä ja peleihin liittyvissä paikoissa kyllä mutta ei niin sanotusti arkivaatteiksi sovellu. Tuo naisten valkoinen t-paita johon painettu valkoisella logo on vähän jo semmoista mitä itsellekin ehkä hakisin eli sopivan hillitty jossa ei käytetty tuota samaa mustaa taustaa ja siihen punainen logo ajattelua. Huppari on ehkä jo lähellä semmoista jota voisi harkita arkeen, mutta jotain siinäkin on että joku puskee liikaa silmiin ja näyttää halvalta tuotetulta vaikka hinta ei ole.

Allekirjoitan tämän mielipiteen täysin. Itse pidän myös tätä nahkatakkia melko onnistuneena, mutta hinnan puolesta voisi kuvitella, että takki on ommeltu kultalangalla yksisarvisen nahasta.

Muuten, on aika huvittavaa että jypshopissa mainostetaan elokuussa kevätalea. Ei luulisi olevan ihan valtava työsuoritus käydä vaikka kerran kuussa päivittämässä tekstejä?
 

Dr. Gallo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Olen aina aavistuksen kateellinen HIFK:n fanituotteille. Esimerkkinä vaikkapa tämä ( Pelipaita huppari punainen - HIFK shop ) huppari, joka selkeästi näyttää (ja myös tuntuu kun olen sellaista hypistellyt) laadukkaalta. Hupparissa on myöskin mukava pikkudetail tuolla sisäpuolella olevat mestaruusvuodet ja HIFK:n logo. Pieniä asioita, jotka tekevät tuotteesta heti sellaisen oloisen, että tätä on mietitty ja tähän on panostettu.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Olen aina aavistuksen kateellinen HIFK:n fanituotteille. Esimerkkinä vaikkapa tämä ( Pelipaita huppari punainen - HIFK shop ) huppari, joka selkeästi näyttää (ja myös tuntuu kun olen sellaista hypistellyt) laadukkaalta. Hupparissa on myöskin mukava pikkudetail tuolla sisäpuolella olevat mestaruusvuodet ja HIFK:n logo. Pieniä asioita, jotka tekevät tuotteesta heti sellaisen oloisen, että tätä on mietitty ja tähän on panostettu.
Juurikin näin IFK ja Ilves ovat olleen skenen johtavia tekijöitä liigassa jo useamman vuoden.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Allekirjoitan tämän mielipiteen täysin. Itse pidän myös tätä nahkatakkia melko onnistuneena, mutta hinnan puolesta voisi kuvitella, että takki on ommeltu kultalangalla yksisarvisen nahasta.

Muuten, on aika huvittavaa että jypshopissa mainostetaan elokuussa kevätalea. Ei luulisi olevan ihan valtava työsuoritus käydä vaikka kerran kuussa päivittämässä tekstejä?

Joo ja muutenkin jos tilaa 600e takin niin voisi lukea varmaan jotain tietoja tarkemminkin valmistajasta ja tuotteen tiedoista. Kiva maksaa tuon verran jos onkin jossain kiinassa hikipajulassa valmistettu keinotekoista nahkaa ym..
 

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
Oma Jyp-olut olisi kiva, onkos sellaista tehty? Paikallinen esim. Panimo Hiisi voisi kehitellä pienen koe-erän ja jos kysyntää olisi niin sitten uutta satsia vaan tulemaan! Olisihan se hienoa nautiskella Jyp-olutta kannustuksen ohessa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös