Ässien jäädytetyt pelipaidat

  • 97 764
  • 651

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Itse äänestin Makkosta, ei tarvinnut edes miettiä. Koska Rautakallio sai kansan tuen niin mielestäni voitaisiin juhlavuoden kunniaksi nostaa sekä Rockyn että Makon paidat. Seuraavia paidan nostatuksia ei sitten ainakaan kymmeneen vuoteen tulisi eteen.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Niinsiis tuo on lehden nettigalluppi. Ainakin sellaiseen itse vastasin. Se, että joku on netissä jotain mieltä ei tarkoita, että: "Kansa on puhunut. Paita kattoon"

Rocky on joo legenda ja teki pitkän uran Ässissä ja myös valmensi täällä, mutta on kyllä kunnostautunut viimeiset kymmenen vuotta varsinkin seurajohdolle vittuilussa. Ikinä ei ole hänen näköinen Ässät ja kaikki on hankalaa ja valivali.
Itse en Rautakallion paitaa nostaisi kattoon, koska jos kerta happamia ovat joulukaloiksi. Lisäksi tuota Rautakallion kiukuttelua on ilo seurata.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Korkki-logiikalla jos mennään, niin Makkonen raahattiin Harjavallasta viemään omilta junnuilta peliaikaa, ei jatkoon.

Hauskaa tuossa on, että Rocky-vihaajat eivät näköjään osaa lukea sen vertaa, että hänhän asettuu tuossa Ahon puolelle. Seurajohtoa saa minusta arvostella, on siellä sitten Ahola tai kuka hyvänsä. Ja totuus on, että ei tuo valmentajakuvio ihan putkeen mennyt. Oli kyllä yllätys, että Aho oli halukas jatkoon, mutta Ässät ei. Olin täysin siinä uskossa, että Aholla on pahvi Ryynikylään tai johonkin muualle.

Muistan, kun Suhonen haukuttiin kitisijäksi ja ties miksi. Rautakallio oli the man, isot kivekset, kova panemaan ja ei juonut mitään punaviinipaskaa, saatana. Edes viinibisnes ei tätä faktaa horjuttanut. Nyt on kyllä kiva nähdä, käykö Ahon kanssa jälleen samoin ja samat heebot haukkuu Jyrkin kitisijäksi ja ties miksi.

Rautakallion valmentaja-aikoja arvostan siitä, että hän tuli molemmilla kerroilla ikään kuin hätä-aputöihin ja halvoilla rostereilla, kun maksettiin Härkälän ja Virran dream teamien laskuja.

5 ja 22 kattoon, kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Arvostan suuresti Rockyn pelaajauraa ja myös ensimmäinen valmennuspesti Ässissä jätti hyvän maun. Mutta sen jälkeinen aika on kyllä ollut sen luokan katkeraa kiukuttelua, että on omissa silmissäni syönyt arvostusta herraa kohtaan aika tavalla. Siitäkin huolimatta olisin hyväksynyt paidan jäädyttämisen, jos Pekka olisi tässä viimeisessä haastattelussa osoittanut että haluaisi tai edes hyväksyisi paitansa jäädytyksen.

Ymmärrän hyvin, mikäli Ässillä ei kaiken tämän kiukuttelun jälkeen ole halua paidan kattoon nostamiseen. Rockyn lausuntojen jälkeen, itselläni on suuri pelko että tästä tulisi taas yksi lyömäase Ässiä vastaan. Saisimme lukea Ilta-Sanomista Pekka Holopaisen kirjoittaman jutun otsikolla: "Ässät halusi jäädyttää legendan paidan - Pekka Rautakallio kieltäytyi"
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja totuus on, että ei tuo valmentajakuvio ihan putkeen mennyt. Oli kyllä yllätys, että Aho oli halukas jatkoon, mutta Ässät ei. Olin täysin siinä uskossa, että Aholla on pahvi Ryynikylään tai johonkin muualle.
Samaa mieltä tavallaan olen ollut. Olen kuitenkin itse alkanut pohtimaan, että olisikohan Aho sittenkin tehnyt virhearvion ja hinnoitellut itsensä ulos. Ajatellut Ässien maksavan hänen pyyntinsä, mutta näin ei sitten käynytkään. Ässät teki kuitenkin viime kaudella yli €400k voittoa ja tämä kausi oli alkanut ihan hyvin, nin ajatteli Ässien pystyvän hänen palkkapyytönsä maksamaan ja myös tähän suostuvan, koska rahaa myös tulee kassaan tulevaisuudessa. Tavallaan nähnyt siinä tilanteessa omaavansa hyvät neuvotteluvaltit.

Ässät kuitenkin sitten päättänyt, ettei lähde palkkaa maksamaan. Tepsi teki samalla tavalla Selinin kanssa, joka ei kuitenkaan missään nimessä tehnyt tiimeineen huonoa työtä. Tämä Tepsin nykyinen valmennustiimi on kuulemma todella paljon halvempi kuin viimevuotinen ja näyttäisi ihan onnistuneelta vedolta.

E: Pahasti väärään ketjuun. Modet saa mun puolesta siirtää johonkin sopivampaan ketjuun, jos kiinnostaa.
 

Padas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Makkonen raahattiin Harjavallasta viemään omilta junnuilta peliaikaa, ei jatkoon.

Hauskaa tuossa on, että Rocky-vihaajat eivät näköjään osaa lukea sen vertaa, että hänhän asettuu tuossa Ahon puolelle. Seurajohtoa saa minusta arvostella, on siellä sitten Ahola tai kuka hyvänsä. Ja totuus on, että ei tuo valmentajakuvio ihan putkeen mennyt. Oli kyllä yllätys, että Aho oli halukas jatkoon, mutta Ässät ei. Olin täysin siinä uskossa, että Aholla on pahvi Ryynikylään tai johonkin muualle.

Muistan, kun Suhonen haukuttiin kitisijäksi ja ties miksi. Rautakallio oli the man, isot kivekset, kova panemaan ja ei juonut mitään punaviinipaskaa, saatana. Edes viinibisnes ei tätä faktaa horjuttanut. Nyt on kyllä kiva nähdä, käykö Ahon kanssa jälleen samoin ja samat heebot haukkuu Jyrkin kitisijäksi ja ties miksi.

Rautakallion valmentaja-aikoja arvostan siitä, että hän tuli molemmilla kerroilla ikään kuin hätä-aputöihin ja halvoilla rostereilla, kun maksettiin Härkälän ja Virran dream teamien laskuja.
Ässien päävalmentajan pesti on aina ollut, ja tulee olemaan tuulinen paikka. Tuntuu ettei sellaisia kiveksiä ole karjullakaan joka siitä hommasta selviäisi puhtain paperein. Toki lähihistoriasta löytyy kunniallakin päättyneitä pestejä ainakin yksi ja siitäkin tarinasta voisi tehdä elokuvan. Kivikin oltiin lähes yksimielisesti kenkimässä pois kesken kauden, kunnes tapahtui MOI. Kuitenkin lähes aina Ässien päävalmentajan sopimus on päättynyt katkeruuden sävyttämänä. Rockyn meriittejä ei tarvitse sen enempää kerrata. Oman kylän lajilegenda, jonka ura Ässissä päättyi erittäin nolosti. Iso riski oli hankkia kahdesti Ässiin Rockyn kaltainen suurmies, joka ei kuitenkaan voinut nousta seuraa suuremmaksi. Helppo minun on teilata hänet katkeraksi papparaiseksi tietämättä, mitä tasan tarkkaan hänen kohdallaan on tapahtunut. Rautakallion julkisesta vuodatusesta päätellen on häntä kohdeltu ilmeisen raukkamaisesti, tai sitten hän ei ymmärtänyt olevansa vain töissä Ässissä, kuten muutkin. Vaikea ajatella, että viime keväisen mediasopan jälkeen Rockyn paitaa oltaisiin nostamassa hallin kattoon. Toivottavasti tulevan päävalmentajan kohdalla on mietitty pitkään ja hartaasti tulevaisuuteen kaikilta mahdollisilta kanteilta. En haluaisi samaa kohtaloa Kotkaniemelle. Panoksien korottaminen pelaajapuolella antaa Mikulle hyvän mhdollisuuden jopa jackpottiin muutamassa vuodessa, mutta yhtä hyvin saattaa lähteä hänkin ovet paukkuen pois vuosikymmenten työpaikastaan ensi kaudella jo muutaman kuukauden jälkeen.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaikesta huolimatta, Rocky on tehnyt ison päivätyön ässissä ja niin kuin Dee Snider sanoi, äijä tuli valmentamaan ässiä siinä vaiheessa toista kertaa (2014-2015), kun ryhtiliikettä tarvittiin ja halvalla rosterilla yritettiin pärjätä ja ihan hyvin se lopulta alkoikin, itsekin olin tyytyväinen sen aikaiseen kurinalaiseen peliin, jossa alussa laitettiin puolustuspeli kuntoon. Homma ei ihan samalla tavalla edennyt eteenpäin, vaikka lupaavasti käynnistyikin. Pelaajaura huikea ja Porin poika, ansaitsee paidan kattoon ja vaikka heti, kitisemisestään huolimatta. Jos yhtään miettisi viime vuosien valmentajia, esim. 1990 - 2017 väliselle ajalle, Rocky mahtuu siinäkin pitkälti Top 5 sijoituksille, vai onko joku eri mieltä. Itse laittaisin tuolle Top 5 listalle nimet Tihonov, Toivola, Kivi, Aho, Rocky ja viimeiseksi Vellu tai Tami.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Jos yhtään miettisi viime vuosien valmentajia, esim. 1990 - 2017 väliselle ajalle, Rocky mahtuu siinäkin pitkälti Top 5 sijoituksille, vai onko joku eri mieltä. Itse laittaisin tuolle Top 5 listalle nimet Tihonov, Toivola, Kivi, Aho, Rocky ja viimeiseksi Vellu tai Tami.

IMO Tihonov on ihan selkeä ykkönen ja Kivi yhtä selkeä kakkonen. Sen jälkeen onkin sitten vaikeampaa nostella ketään koutsia esiin. Toivolan johdolla tuli se ensimmäinen MOI mutta kokonaisuus ei säväyttänyt. Liian monesti hyvän syksyn jälkeen jo joulutauolla oli pleijaripaikka karannut.

Vastaavasti siellä hutikuti-osastolla on nimet Nokelainen, Iipi, Jursinov jr., Härkälä, Pajuli - ehkä myös Mölli. Divarissa teki hyvää jälkeä, mutta sillä rosterilla "mestaruuden" (l. sarjanousun) olis tuonu ihan kuka tahansa. Liigassa ne kuviot ei sitten purreetkaan ja Tiho tuli pistämään hommat rokkaamaan ja valmensi joukkueen kahdesti peräkkäin neljänneksi.

Tami, Vellu, Aho, Pexi, Alpo ja Rocky on jossain siellä välissä. Ei loistokkaita muttei myöskään täysiä katastrofeja.

Matalamäki, Makkonen ja Kotka veti niin lyhyet stintit, että heitä ei voi arvioida samalla mittarilla.
 

Puksprööti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo ja tässä on hei vielä suora linkki tuohon Ässäkannattajille suunnattuun kyselyyn. Pitäisikö Pekka "Rocky" Rautakallion paita nostaa isomäen kattoon. Satakunnan kansan satunnaisten mummojen ja pappojen mielipide on jo kyselty. Käykää ihmeessä kertomassa mielipiteenne, niin saadaan selville myös Ässien kannattajien mielipide asian tiimoilta.

Kyllä se nyt vaan niin menee että maakunnan isoimmassa sanomalehdessä järjestetty gallup lienee hieman enemmän suuntaa-antava kuin sinun masinoimasi jollekin keskustelupalstalle. Olen varma ettet ole Rockya ikinä nähnyt kaukalossa kun pelasi työkseen joten sulla ei ole perspektiiviä - sama pätee moneen muuhunkin räyhääjään täällä. Patasydän ei tarkoita sitä etteikö voisi olla seurajohdon kanssa eriäviä mielipiteitä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
IMO Tihonov on ihan selkeä ykkönen ja Kivi yhtä selkeä kakkonen. Sen jälkeen onkin sitten vaikeampaa nostella ketään koutsia esiin. Toivolan johdolla tuli se ensimmäinen MOI mutta kokonaisuus ei säväyttänyt. Liian monesti hyvän syksyn jälkeen jo joulutauolla oli pleijaripaikka karannut.

Vastaavasti siellä hutikuti-osastolla on nimet Nokelainen, Iipi, Jursinov jr., Härkälä, Pajuli - ehkä myös Mölli. Divarissa teki hyvää jälkeä, mutta sillä rosterilla "mestaruuden" (l. sarjanousun) olis tuonu ihan kuka tahansa. Liigassa ne kuviot ei sitten purreetkaan ja Tiho tuli pistämään hommat rokkaamaan ja valmensi joukkueen kahdesti peräkkäin neljänneksi.

Tami, Vellu, Aho, Pexi, Alpo ja Rocky on jossain siellä välissä. Ei loistokkaita muttei myöskään täysiä katastrofeja.

Matalamäki, Makkonen ja Kotka veti niin lyhyet stintit, että heitä ei voi arvioida samalla mittarilla.
Muuten hyvää jaottelua, mutta kyllähän Pexi Virta menee väkisinkin katastrofeihin. Hyvä valmentaja, mutta ei tainnut olla ihan oikeassa ympäristössä onnistuakseen ja päinvastoin.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä se nyt vaan niin menee että maakunnan isoimmassa sanomalehdessä järjestetty gallup lienee hieman enemmän suuntaa-antava kuin sinun masinoimasi jollekin keskustelupalstalle. Olen varma ettet ole Rockya ikinä nähnyt kaukalossa kun pelasi työkseen joten sulla ei ole perspektiiviä - sama pätee moneen muuhunkin räyhääjään täällä. Patasydän ei tarkoita sitä etteikö voisi olla seurajohdon kanssa eriäviä mielipiteitä.

Patasydän ei kyllä myöskään tarkoita sitä, että voisi peliuran aikaisten saavutuksien vuoksi nostaa itsensä uransa jälkeen seuraa suuremmaksi ja haukkua seuran toimintaa joka käänteessä. Tai toki voi näin tehdä, mutta silloin pitää olla valmis siihen, että isossa osaa ihmisistä tämä herättää vastareaktion.
 

Valmetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Bruins
Taasko se Rocky on lyönyt Ässiä alaspäin? Missä on kunnioitus patalogoa kohtaan? Minun puolestani Rockyn paita voitaan nostaa vaikka Nordiksen kattoon. Isomäen kattoon kuuluu vain patasydämmien paidat!
Samaa mieltä, muutenkin nämä vuosikymmeniä sitten pelanneiden paitajäädytyksen voisi melkein jättää unholaan. Peli ja koko maailma on muuttunut takavuosien harrastelusta ja puhastelusta aika tavalla. Pikkuseuroilla ei minusta voi olla montaakaan paitaa jäädytettynä ja ehkä koko jäädytyshomman voisi muuttaa määräaikaiseksi. 10 vuotta jäädytysgloriaa per isäntä ja numero uudelleen kiertoon ja käyttöön. Rautakallion tapauksessa miehen puheet ovat minusta siinä määrin jyrkkiä ja katkeria, että jos herran paidan jäädytys ylipäätään koetaan organisaatiossa pakolliseksi, niin tehtäköön se post mortem..
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Toiselta kantilta.
Itse ainakaan en halua, että Ässät on koskaan mikään JYP tai Blues (kunnia heille tahoillaan), joka ei herätä tunteita, puhetta ja persoonia niin Porissa kuin muuallakin Suomessa.
Itse juuri kaipaan urheiluun persoonia ja tunteita enkä mitään hajutonta linjaa, joka ei herätä intohimoja puoleen ja toiseen.
Siihen täällä on perinteet ja sen vuoksi osittain myös Ässiä jaksanut aina kannattaa.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Pikkuseuroilla ei minusta voi olla montaakaan paitaa jäädytettynä ja ehkä koko jäädytyshomman voisi muuttaa määräaikaiseksi. 10 vuotta jäädytysgloriaa per isäntä ja numero uudelleen kiertoon ja käyttöön.

Ehkä ne mestaruuusviiritkin voisi repiä sieltä katosta alas 5-10 vuoden kuluttua mestaruuden voittamisesta ja näin "tyhjentää pöytä" tasaisin väliajoin menneisyyden haamuista....
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hienoa että Kilpiötä ja samalla koko RU-ta kunnioitetaan näin. Alusta asti olen vähän kattonu, että miksi ei Roosenleewilla ole paitaa katossa, nyt on korjattu. Vastustajakin sopivasti Raimon entisen seura Ilves. Kyllä täytyy kahtomaan mennä.

Sitten Porin Kärpiltä vielä paita kattoon.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Otteluun järjestetään myös Osasto 41:n kannattajamatka joten ipalaisiakin on tulossa paikalle.
 

Andiitsio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin kuin yllä jo sanottukin "parempi myöhään kuin ei milloinkaan". Ja markkinontiahan nämä on. Kyseiseen peliin saadaan tällä varmasti lisää katsojia ja hyvä niin. Kilpiö on varmasti kunniansa ansainnut.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että jos näitä vanhempien äijien paitoja meinataan jäädytellä niin hoidettaisiin ne kaikki sinne kattoon aika pikaisesti. Ja jatkossa jäädytykset heti kohta kun pelaajaura loppuu niin, että kyseisen sankarin tekemiset olisi vielä katsojien tuoreessa muistissa.
 

Hazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin kuin yllä jo sanottukin "parempi myöhään kuin ei milloinkaan". Ja markkinontiahan nämä on. Kyseiseen peliin saadaan tällä varmasti lisää katsojia ja hyvä niin. Kilpiö on varmasti kunniansa ansainnut.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että jos näitä vanhempien äijien paitoja meinataan jäädytellä niin hoidettaisiin ne kaikki sinne kattoon aika pikaisesti. Ja jatkossa jäädytykset heti kohta kun pelaajaura loppuu niin, että kyseisen sankarin tekemiset olisi vielä katsojien tuoreessa muistissa.

Nuo potkut taitaa vähän haitata herrojen #5 ja #17 paitojen jäädytystä, #27 taitaa olla Ässien palkkalistoilla KT hockey yrityksensä kautta.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nuo potkut taitaa vähän haitata herrojen #5 ja #17 paitojen jäädytystä, #27 taitaa olla Ässien palkkalistoilla KT hockey yrityksensä kautta.
Jep jep, numero #6 ohella tuollaisia rajatapauksia. Mutta minusta joka ikäluokka ansaitsee sankarinsa, suhteellisuuden taju on myös tärkeää. nykyään homma on täyspäivätyötä, ja pelaajalla on vain yksi ura, eikä seurauskollisuutta ole juuri ollenkaan. Siksi mielestäni Peltosen lojaallisuuden korkeammalle nostaminen olisi täysin oikeutettua. Olihan hän mukana vuosituhannen vaihteen synkkinä hetkinä, kuten myös hopeakevään jälkeen, jumbofinaaleita pelaamassa, ja ratkaisevassa liigakarsintapelissäkin tuli tsemppaan seiskapakiksi tiimiä, vaikkei polvi pelaamista olisi kestänyt, oli myös antanut ymmärtää, ettei olisi antanut itselleen anteeksi, jos ura olisi päättynyt Ässien pudottamisella mestiskeen.
Huikee ukko! Joka edelleen taitaa olla valmennushommissa jossain junnuissa? Ehkä joskus korkeammallakin?

Mutta siten voidaan pohtia, miltä näyttää 20 paitaa katossa, pienseuralla, jolla o vain muutama (mestaruus)viiri. Ehkei kumminkaan kovin hyvältä.
Jollain muulla tavalla kumminkin glorifoida täytyy.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Numeroiden #5 ja #27 jäädyttäminen aikanaan saisi minulta hyväksynnän, muut ei oikein. Kaikkia numeroita kun ei voida lähteä jäädyttämään. Seuralegendojen kunnioittamista vartenhan perustettiin oma Hall of Fame, mutta se on jostakin käsittämättömästä syystä painunut sen jälkeen unholaan. Olisiko tulevalla kaudella aika senkin aktivoitua?
 

Andiitsio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nuo potkut taitaa vähän haitata herrojen #5 ja #17 paitojen jäädytystä, #27 taitaa olla Ässien palkkalistoilla KT hockey yrityksensä kautta.

En pidä potkuja minään esteenä. Anteeksianto /-pyytäminen on jalo taito ja olisi päinvastoin hieno ele Ässiltä ehdottaa Korpilasolle ja Rautakalliolle paidan jäädyttämistä. Liian monet ihmiset tässä maailmassa ovat liian pitkävihaisia. Menestymättömyys valmentajana tai urheilutoimenjohtajana ei vähennä lainkaan herrojen edesottamuksia kaukalossa.

Se on sitten eri asia jos herrat kunniasta kieltäytyvät. Ei kenenkään paitaa pidä tietenkään vastoin pelaajan omaa tahtoa kattoon hinata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös